Masivní elektrifikace značky Volkswagen vytvořila novou rodinu modelů s označením ID, vedle nich však bude VW nabízet i novou generaci tradičních modelů se spalovacími motory. Bez elektrifikace to však nepůjde.
zase ty narky, ze euro7 je nesplnitelny a drahy podobne, jako jsme to slyseli po dieselgate v 2015, ze splneni "laboratornich" limitu i v realu pokud jde o NOx (80mg/km) je nerealne a drahe. vysledek dnes je ten, ze mnohy dyzly se i v realu s prehledem vejdou s NOx do 30mg/km, tedy do dnes navrhovanyho limitu pro euro7 od 2025. jestli to nejakej vyrobce nedokaze, tak dyzl nebude mit v nabidce. zadna skoda
budes muset dozit s tim co mas a az se ti to rozpadne nebo s postupujici demenci ti seberou ridicak (to se tyka vetsiny z nas), tak elektrokolo nebo generacemi osvedcenyho kone :D
S euro 7 budou mít problémy hlavně benzíny, v testech green ncap dosahují diesely v čistotě vypouštěného vzduchu lepších výsledků než benzínové motory, viz. 2.0 TDI index 6,7 je zdaleka nejlepší ze všech spalováků. https://www.greenncap.com/assessments/
A bude to velmi drahé, no nekup to. To vyřeší všechny problémy ještě dokonce před zavedením normy Euro 7. :no:
A protože norma Euro 7 zklikviduje i HEV a PHEV tak je to vcelku zbytečná snaha.
Dokud se někdo konečně nevzepře EK a EP, je to zbytečné vyhazování peněz.
Viz dnes Autoforum.
Pokud se ovšem VW domnívá, že všechno přebije svojí finanční mohutností, zlikviduje slabší konkurenci a ve finále si bude diktovat podmínky, pak hošani ve Vlkohradu postupují správně. :no:
s tim jak se zdokonaluji AKU, tedy vic energie v objemu i hmotnosti spolu s klesajici cenou za kWh, se zvetsuji dojezdy plug-inu. bohuzel s tim pujde i snizovani objemu a poctu valcu motoru. takze prepokladam, ze pristi oktavka 5, jestli bude mit jeste spalovaci motor, tak to typicky bude plug-in s litrovym trivalcem a dojezdem ciste na elektriku 100-150km s kombinovanym vykonem minimalne 150kW. mozna trvale na spalovak vytahne jen 200km/h, ale kratkodobe nez se vybijou aku bez problemu 250, jestli to neomezej jeste driv.
timhle smerem, vedle cisty elektriky, pujde vyvoj aut tohle desetileti, pak uz jen ryzi elektro.
muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno, co se proti tomu da delat ...
Tady se někdo senilni nechal nachytat a nezjistil si garantovanou rychlost. Tohle je úplně bezne i u kabelu. UPC, VDSL,..., tam všude bezne nedávají garantovanou rychlost. Pak jsou další smejdi, kteří napíšou rychlost až..., ale v reálu jedeš na třetině ale to znalý clovek se nenechá nachytat a kdyz není kolenovrt, tak má lepší službu za minimální priplatek. A to je stejné i s tím dieselem. Sice to papírově jezdi za menší spotřebu, ale reálná služba je dražší a horsi.
S hodnoteniami, ktore typy motorov budu mat problemy si este pockajme. Euro 7 norma este nie je schvalena, o hodnotach sa rokuje a na druhej strane do r. 2025 zostavaju este 4 roky, takze vyrobcovia urcite makaju na plne obratky, aby dovtedy svoje motory urobili co najcistejsimi.
kdyz koukam na tu tabulku, tak si protireci.
u oktavky 2.0tdi efektivita 7.7, sklenikovy plyny 4.6.
u golfu 1.5tsi efektifita 6.9, sklenikovy plyny 5.3.
neco mi rika, ze u spalovaku jde energeticka efektivita ruku v ruce s produkci sklenikovych plynu.
jenze tady to je presne naopak - u 2.0tdi vyssi efektivita, ale horsi co se tyce produkce CO2.
takze by me zajimalo, jak k tem cislum dospeli
u benzinaku se uvadi vic PM proti naftaku. ale porad hluboko pod soucasnym limitem. NOx naopak stale lepsi nez naftak, kterej to musi draze a slozite likvidovat a je otazka jak to bude fungovat po 10 letech a 200tis km. benzinak ma porad moznost se vratit na neprimej vstrik, kde by s PM problem byt nemel a jako bonus nizsi cena