Volkswagen v následujících letech chystá expandovat na poli elektromobilů, stále však počítá i s konvenčními modely se spalovacím motorem. V případě Pola ale možná nikoliv.
No s tým dojazdom by som bol opatrný. Jazdil som s Mazdou MX-30, malý mestský crossover, ktorý má teoretický dojazd práve tých 200 km (reálny tak 170) a popravde som bol z toho celkom nervózny, ako mi klesal dojazd a ja som sa pomaly bál, či dôjdem domov z práce. Keď som potom nasadil prudký ekoštýl, dokázal som to zrovnať, ale to nebola jazda, to bolo hypnotizovanie baterky. Takýmto jazdením by som do roka komplet ošedivel. Ďakujem, neprosím, pokiaľ to nebude reálny dojazd aspoň 400 km, tak je to neakceptovateľné.
MX-30 není zrovna malý crossover. Velikostně je někde na úrovni Karoqu, přičemž tady se bavíme o béčkách, tedy autech kolem čtyř metrů délky. Menší, lehčí vozítka s menší spotřebou. Tam opravdu nemusí být reálný dojezd za každou cenu co největší.
Manzelka ma denny najazd 40km s priemernou rychlostou 50-60. Takze dojazd ma tam naozaj netrapi. Ale male EV je dnes bez dotacii ekonomicky nezmysel.
Realny dojazd 400 dialnicnych ma bude zaujimat tak za 8 rokov, ked sa budem obzerat po nahrade za Corollu.
Dneska jsem měl zajímavý rozhovor... a trochu jsem změnil p
... a trochu jsem změnil pohled na věc.
Je to jen o argumentaci.
Elektromobily prosazují nesmyslně a bezhlavě... a navíc ke škodě věci.
Ale myšlenka: rozvoj téhle civilizace stojí na snadno dostupné energii. Zdroj této energie není nekonečný a už dneska je hůř dostupný, než ještě nedávno.
Takže je v zájmu naší civilizace snížit závislost na fosilních palivech. Ne, není to o CO2 a ani o oteplování... je v našem zájmu řešit ten zdroj dřív, než dojde.
S tím souhlas.
V tomto světle jsem pro malé, úsporné - a proto patrně hybridní - autíčka.
Hybridy ve smyslu optimalizovat využití toho paliva, které už musím spálit.
Elektrovozidla tu závislost ještě prohlubují!
Baterky musí někdo vyrobit i tu elektřinu musí někdo vyrobit... a celková efektivita je horší, než u spalovacího motoru.
Asi bychom mohli / měli snížit své nároky - a obejít se s menším autem o menším výkonu. Jen tak zachováme výhodu vyššího řádu - obecnou mobilitu.
Re: Dneska jsem měl zajímavý rozhovor... a trochu jsem změn
Krome techto dvou nesmyslnych vet souhlas:
"Elektrovozidla tu závislost ještě prohlubují!
.. a celková efektivita je horší, než u spalovacího motoru."
Jeste pochopit, ze tyto dve vety popisuji opak reality...
A jsme doma. :-)
Asi bychom měli snížit své nároky - a obejít se s menším autem o menším výkonu. Jen tak zachováme výhodu vyššího řádu - obecnou mobilitu. :yes: Taky si myslím, že jsme poněkud rozežraní a trochu se uskromnit je i mou volbou.
Re: Dneska jsem měl zajímavý rozhovor... a trochu jsem změn
Elektromobily sa presadzujú bezhlavo....to preto, že je už po dvanástej a ekonomické záujmy už nie sú prvoradé. Využitie paliva netreba optimalizovať - fosílne palivá je nutné zrušiť. Treba toho samozrejme zrušiť oveľa viac, autá sú najviditeľnejšie, preto sa zdá, že sú prvé alebo dokona jediné na rane.
Re: Dneska jsem měl zajímavý rozhovor... a trochu jsem změn
Kdo říkal?
To je právě ten způsob komunikace, který vede k aktivnímu odmítání!
Bezhlavé prosazování elektroaut je výsledkem drsného prosazovaní ekonomických zájmů... jen to vidět.
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
Jak to, že ne? V Evropě přece jsou miliony a miliony ojetin, ne? Akorát, že budou výrazně zdražovat, zřejmě až na úroveň dnešních nových aut. Ale všechno je lepší, než odporné zkratowozy! :-O
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
Aby sa nám naša matička Zem nerozpadla pod nohami, je bezpodmienečne nutné niečo robiť. Už prišli na to, že je nutné prestať používať fosílne zdroje ako palivá. Najvia je tento tlak cítiť v automobilovej branži, z toho prostého dôvodu, že tam to ide najjednoduchšie. Ďalšie v poradí sú lodná, alebo letecká doprava, ale tiež sa má oveľa razantnejšie obmedzovať výroba plastov a na oplátku podporovať využitie druhotných surovín. Tiež začínajú prichádzať na to, že cestou je potravinová aj priemyselná sebestačnosť krajín a prevoz miliónov ton tovaru z jedného konca sveta na druhý je totálny nezmysel, ktorého jediným benefitom je, že niekomu za to do vreciek rečú peniaze. Svet sa mení, kámo, bez ohľadu na tvoje teľacie výkriky. Autá sú len začiatok, bude horšie.
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
A až se rozejde mlha kolem tvého muszku, tak ti třeba dojde, že zabránění kupování aut se spalovacím motorem ještě automaticky neznamená nákup EV.
Tak drsný nárůst nezaměstnanosti svět nezažil ani za "světové války"... a následky budou opravdu drsný.
Rozpad sociálního smíru - bezvýchodné situace vedoucí k radikálním postupům - války, včetně občanských...
Blahopřeju "zeleným".
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
O tom silně pochybuji. Zatím to spíš vypadá, že koukat budete vy všichni.
Nebo spíš takhle - ta nezaměstnanost nepochybně jednou přijde. Ale nebude mít nic společného s elektromobilitou.
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
Ty asi nebudeš ekonom, že? Držet práci pro práci je hloupost. Jakmile nastoupí elektromobilita ve větším množství, nebude potřeba tolik práce, dílů, bude tedy nutné se přizpůsobit. Bylo to tak mnohokrát i v minulosti, drožkaři skončili na ulici, protože přišla auta a rychlejší vlaková doprava? Delníci rozbíjeli stroje, které jim braly práci. Pokud je člověk nepřizpůsobivý, bude brečet, jak je ten svět nefér a utápět se v sebelítosti. Klasičtí mechanici, zvlášť pak v zaostalé ČR budou mít práci ještě hodně let, nový měchanik bude muset mít vyhlášku 50, ale ostatní se nemění, pořád tam jsou čepy, tlumiče, karoserie, atd.. Ale asi bych v tom neviděl moc perspektivní zaměstnání pro dnešní nové studenty.
ČR se prvně musí dostat ze spáru montovny a přejít do vědy, služeb, atd., protože montovny
s příchodem automatizace na tom budou nejhůře.
Kdyby neexistoval přepočet podle hmotnosti, tak bys dnes nekoupil čistě spalovací pohon ani v nižší střední třídě, a na dovolenou nebo na víkend na chalupu by každá rodina jezdila dvěma auty, aby se vůbec vešla. A pak tedy ekologie i prostupnost silnic dostává dost těžkou ránu. Logika prostá a jednoduchá.
Ale možná na dovolenou nejezdíš, tak tě to netrápí.
Zase ta vaše argumentace, že kdyby hodný úředník nezavedl přepočet hmotnosti/dvojité započítávání EV, tak si nic nekoupíme. Pravidla mají být od začátku taková, aby i bez takových kontraproduktivních protiopatření bylo možné je splnit.
premyslel jsem, za jakych podminek bych do nej sel a jsou to 1) cena srovnatelna s klasikou 2) moznost dobijet za slusnou cenu na sidlisti 3) dojezd 200 km s moznosti kdykoliv pujcit privesny vozik s elektrocentralou pro nekonecny dojezd (2x za rok na dovcu). Jenze to je asi scifi, takze mne cekaji ojetiny 😥