Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejistá budoucnost Volkswagenu Polo. Nahradí ho malý elektromobil?

David Bureš David Bureš 10. 3. 2021 • 22:03
68
38
Zobrazit náhledy (68)
Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI Volkswagen Polo 1.0 TSI

Volkswagen v následujících letech chystá expandovat na poli elektromobilů, stále však počítá i s konvenčními modely se spalovacím motorem. V případě Pola ale možná nikoliv.

Značka Volkswagen urychluje své plány na rozvoj elektrických modelů. Nově počítá s tím, že do roku 2030 bude 70 % všech prodaných Volkswagenů v Evropě čistě elektrických. To však zároveň znamená, že wolfsburská značka nadále počítá ve vybraných segmentech také s konvenčním pohonem, se spalovacím motorem v útrobách.

A je to tak. „Všechny základní modely včetně Golfu, Tiguanu, Passatu, Tayronu (SUV třeba pro Čínu) a T-Rocu dostanou nástupce,“ uvedl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter na nedávné prezentaci nového strategického plánu nazvaného Akcelerace. Přitom uvedl, že nástupci těchto modelů budou nadále dostupní se spalovacím motorem.

Jeho slova však hned vyvolala bouřlivou diskuzi, protože Brandstätter mezi modely, u nichž se nadále počítá se spalovacím motorem, nevyjmenoval malý hatchback Polo. To přitom není nějaký okrajový model, nýbrž jeden z nejžádanějších malých hatchbacků v Evropě a jeden z nejprodávanějších aut na starém kontinentu vůbec.

I proto se okamžitě rozjely diskuze, jaká je další budoucnost tohoto modelu. Jeho nová generace je připravována zhruba pro rok 2025, přičemž Brandstätterova slova naznačují, že by minimálně v Evropě mohlo být Polo nahrazeno čistě elektrickým vozem.

Volkswagen totiž menší (a dostupnější) elektromobil než kompaktní ID.3 opravdu chystá, přičemž poslední oficiální zprávy z Wolfsburgu hlásají, že byl jeho příchod posunut o dva roky, právě na rok 2025. I to by naznačilo, že by tento model s avizovanou základní cenovkou kolem 20.000 eur (cca  500.000 Kč) mohl Polo do budoucna nahradit. Jeho příchod by totiž odpovídal konci životního cyklu aktuálního Pola. Odsunutí patrně souvisí s pozdržením vývoje derivátu platformy MEB pro malé automobily.

Nahrazení malého automobilu elektromobilem se v dnešní době může zdát jako překvapivý tah, jenže Volkswagenu v Evropě možná nic jiného ani nezbude. Do budoucna zvažované emisní normy budou ještě přísnější, a tak se výrobci bez další expanze čistě elektrických aut nebo plug-in hybridů zkrátka neobejdou.

Ostatně vedení konkurenčního Peugeotu má obdobné plány. Bývalý generální ředitel francouzské značky Jean-Phillipe Imparato (dnes šéf Alfy Romeo) na začátku roku oznámil, že nástupci modelů 208 a 2008 budou mít čistě elektrický pohon. A obdobné plány má i Ford, který do roku 2030 hodlá v případě osobních aut v Evropě prodávat výhradně elektromobily. Přitom právě náhrada za dnešní Fiestu už má být čistě elektrická.

Související články

Témata
12. 3. 2021 10:13
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
Ty asi nebudeš ekonom, že? Držet práci pro práci je hloupost. Jakmile nastoupí elektromobilita ve větším množství, nebude potřeba tolik práce, dílů, bude tedy nutné se přizpůsobit. Bylo to tak mnohokrát i v minulosti, drožkaři skončili na ulici, protože přišla auta a rychlejší vlaková doprava? Delníci rozbíjeli stroje, které jim braly práci. Pokud je člověk nepřizpůsobivý, bude brečet, jak je ten svět nefér a utápět se v sebelítosti. Klasičtí mechanici, zvlášť pak v zaostalé ČR budou mít práci ještě hodně let, nový měchanik bude muset mít vyhlášku 50, ale ostatní se nemění, pořád tam jsou čepy, tlumiče, karoserie, atd.. Ale asi bych v tom neviděl moc perspektivní zaměstnání pro dnešní nové studenty.
ČR se prvně musí dostat ze spáru montovny a přejít do vědy, služeb, atd., protože montovny
s příchodem automatizace na tom budou nejhůře.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 07:00
Re: ePolo
Ano, taky způsob, jak dát najevo, že prostě jen nechceš.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 06:58
Re: Malá lehká spalovací auta emisím nevyhovují
Však taky nastavena jsou, jen to tvůj zaostalý polomozeček stále nechce pochopit.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 06:54
Re: Fascinuje mě jistota těch šéfů jmenovaných automobilek..
O tom silně pochybuji. Zatím to spíš vypadá, že koukat budete vy všichni.
Nebo spíš takhle - ta nezaměstnanost nepochybně jednou přijde. Ale nebude mít nic společného s elektromobilitou.
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2021 00:17
Re: Malá lehká spalovací auta emisím nevyhovují
Zase ta vaše argumentace, že kdyby hodný úředník nezavedl přepočet hmotnosti/dvojité započítávání EV, tak si nic nekoupíme. Pravidla mají být od začátku taková, aby i bez takových kontraproduktivních protiopatření bylo možné je splnit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku