Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mitsubishi v Evropě zůstává. Nabídne vozy vyráběné Renaultem

83 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ako fanda mitsu mam radost ze z eu nakoniec tato znacka neodide... sice je jasne ze to tu nadalej bude pre nu len okrajovy trh ( prioritou je juhovychodna azia ) ale aj tak lepsie ako keby tu nebola vobec.... predpokladam ze z eu uz opusti britaniu.... ale nemecko norsko svedsko taliansko holandsko a pod. .... tam by ostat mala .... predpokladam teda za sa mozeme za dva roky tesit na outlander vyrabany v europe a zrejme aj na nastupcu asx ... uvidime..... teda priznam sa ze uz som bol zmiereny s odchodom mitsu z eu... a tak som rad ze to cele s tym odchodom bolo kusok uponahlane a nedomyslene a ze to nakoniec nebolo take horuce ako sa zdalo po tom nahlom minulorocnom vyhlaseni cim skor opustit eu trh.... podla mna aj mnohi sucadni majitelia a predajcovia mitsu si teraz poriadne vydychli.... pritom uz niekedy okolo roku 2005 chceli z eu odist... preco mi taketo stresy robia netusim... nastastie im ten odchod ami na druhy pokus zda sa nevyjde 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tys nějak nepochopil že už to nebude "micibuši".
Budeš tady plkat a plkat.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mohli by tu vyrabat outlander... ktory je defakto na podvozku koleosu/x trailu... kazdopadne som rad ze mitsu nam ostsva v eu.... a podla mna tu budu okrem outlanderu vyrabat aj nastupcu asx... ktory opat bude mat podvozkovy zaklad spolocny s nejskym tym renaultom a nissanom... vid kukni si na nete nejake tie clanky.... dokonca sa suska aj o navrate lancera po boku megana.... cas ukaze co vsetko bude skutocnost.... a co je len fikcia...
Avantime
Uvidíme, do 2023 má prísť nový Kadjar aj Koleos, de Meo viackrát prizvukoval, že sa v C segmente chcú vrátiť do zisku. V tomto momente to môže byť hocičo, ale nejakú vlastnú dizajnovú identitu by som už nečakal.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Prave dizajn ma mitsu najviac odlisovat od ich bracekov nissanu a renaultu... kedze technika uz bude vsade zhodna... ale tak to chodi aj inde.... vid koncern a pod....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty plkající bračeku
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz sa opakujes ... nastastie dizle nam uz vo vacsine aut pomaly koncia .... tak ich este uzi kym sa da... a potom bye bye ...
Avatar - xxc
xxc
co je na tom stastne, ze diesle koncia? ked konecne zacali byt cistejsie ako benziny 😄
Arese
Přesně!
ryccardo
Taky si kladu tuhle otázku. Konstruktéři to dotáhnou "k dokonalosti" a pak to EU svýma nařízeníma zakáže.
dyna15
Šťastné je na tom to, že nebudú otravovať ľudí svojim hlučným klepotom. Až budú tiché, tak nech pokračujú. Ale to sa technicky nedá. Mne teda chýbať ich smrad (aj keď to sa už vyriešilo) a hluk (to sa nikdy nevyrieši) chýbať nebudú a som veľmi rád, že končia a v podstate sa už vypredávajú.
ryccardo
Zřejmě si dlouho neslyšel jak běží moderní naftový motor. Jestli ti nějaká stará PD Oktávka parkuje v obýváku, tak tvojí averzi vůči jejich zvuku chápu, ale jinak je to něco co může obtěžovat maximálně posádku auta. Vidíš to já přemýšlím, že si moderní diesel naopak zase koupím. 2,0 TDI EVO jsou povedený motory, tak proč s tím pár let nepojezdit. Problém čištění DPF je už zvládnutý, takže nehrozí ani nutnost kupovat předražený nový DPF filtr, takže diesel proč ne 😉
Mig_35
Chvilku jsem teď sedel v kolegově S6 - nová s dieselem. Nejel jsem v ní. Seděli jsme a kecali, protože zima, auto běželo na volnobeh. Bylo to dobre utlumene, ale jemné chvění v celém interiéru proste cítit bylo a nytovani dtto.
Praha není Vídeň - a nafta není benzin 😄
ryccardo
Neříkám, že necítíš, že ti běží motor, ale bylo to až tak obtěžující? To je totiž normální, že sedíš v autě a vnímáš, že ti běží motor. Nevidím to jako vadu ale vlastnost a zrovna S6 bude hodně dobře utlumená.

PS: víš jaká to je enviromentální katastrofa sedět v nastartovaným autě a topit si? Podle současné eko-doktríny máš sedět a mrznout 😁 😁
Mig_35
Není to obtěžující, dokud si nesednes do stejného auta s benzínovým motorem a vůbec o něm nevíš...
ryccardo
I TSI v Superbu vnímám a slyším, takže jestli chceš mít v autě ticho jako v kostele, tak si musíš pořídit EV.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslíš že to bude len podvozok čo budú mať spoločné? Veď podľa skôr zverejnených informácií by mal minimálne nový Outlander dostať aj motory a prevodovky z portfólia Renault-Nissan.
GeekStar
Tak předpokládám, že Micina tu nebude nabízet JENOM přeznačkované Renaulty, ale dotáhne sem občas i něco svého. 😄

Je sice fakt, že z jejich aktuální nabídky jsou zajímavé jen L200 a Outlander PHEV, ale i tak je super, že tahle značka nikam nemizí.
Avantime
Čítal si vôbec ten článok? Spomínané dva nové modely budú preznačkované Renaulty, takže dosť pochybujem, že by to bol Outlander.
V každom prípade neviem čo chcú do 2023 predávať, keď ASX aj starý Outlander končia. Veľmi divný a hlavne nešťastný prístup takto meniť rozhodnutia. :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ocakavam novy outlander a nove asx.... ktore plosinou uz vychadzaju z renaultov

Do 2023 tu bude space star l200 a eclipse cross phev ( debut v eu april 2021 ) ... a este dovtedy dopredaju sucasne outlandery a asxka... no a v 2023 nabehnu v nejakom tom zavode renaultu verim s vyrobou noveho outlanderu a noveho asx...

Bude treba ten rok dva nejako este prezit
v europe s tym co maju a potom to aj tu uz s mitsu verim zacne byt ruzovejsie... 0som v tomto optimista....
traveldrive
Skľudni hormón, kámo, ešte z toho nadšenia pustíš do gatí... :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Mitsu nikomu chýbať nebude :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne by chybalo... nastastie mitsu tie odchody z eu nadalej nezvlada 😒]

Uz o mesiac pride do eu eclipse cross phev... uvidime ako sa uchyti ...ale ma velku sancu na uspech po vzore vacsieho a v eu velmi uspesneho outlandera phev
Avatar - speedfred
speedfred
Každý to máme inak ale tak odporné autá sa len tak nevidia čo majú pred salónom. Kúsok vedľa je salón Krišotov (Pežó) a tam je radosť pozrieť, veľmi pekné autá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jak pises kazdy to mame inak... presne... ty by si siel do salonu do pezotu no a ja do mitsu... ja zase nemusim pezoty hoc kedysi som ich mal rad..... inak mne nie je ziadne auto na trhu odporne.... len proste sa mi niektore modely a znacky nepacia a ine naopak mam rad a zaujimaju ma
Avatar - speedfred
speedfred
Nesedí mi ten ich súčasný dizajn a pritom v minulosti mali tak pekné autá.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za mna ma prave az dnes mitsu konecne paradnu identitu a presne definovany dizajnersky rukopis ... novy outlander pecka... uz len cakam na jeho prve testyv amerike kde uz coskoro zacne jeho predaj .... taky nedockavy som uz davno nebol... ale rovnako uz aj novy juke aj novy kaskaj od nissanu zeriem.... pacia sa mi tieto nove japonske vozy.... aj exterierom aj interierom
TobeConti
No v tomto ma speedfred pravdu. Kedysi mali naozaj pekne auta. Taky Galant napriklad. Dnes je to zmes skatul, ktorych vacsina je zastarala. Sedan maju len Lancer a sedan zo spacestaru. A rozne krabice pre japonsko. Trochu ma mrzi akym smerom sa ubrali, alebo skor, ako keby ubrali na vyvoji. Mas o nich celkom nastudovane. Tak ak sa mylim ma mozes doplnit, ze co chystaju do buducna ( dalsie cca 2 - 3 roky)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A kdy si konečně nějaké to Mitsu koupíš, plácale?
Mig_35
Kolik mas Ferrari?
traveldrive
Všimol si si niekedy, že by BlueSun pri každej príležitosti adoroval Ferrari? Zato topper a mitsu sú na tanieri každú chvíľu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já někde vychvaluji Ferrari, a cpu ho do komentářů pod každý článek?
Asi ne, že? To jsi, chlapečku, dost netrefil.
Mig_35
Nemůžeš fandit značce bez toho, aby jsi vlastnil její automobil? To tady děláme víceméně všichni.
Ty tuším s Teslou, nepamatuju si tvoje preference. Ferrari bylo jen příklad...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Fandit značce a psát to, co Topper, je dost podstatný rozdíl. Já svou oblíbenou značku necpu všude a všem. A navíc, když už, tak si aspoň nekoupím auto jiné značky...
A ne, moje značka opravdu NENÍ Tesla.
Mig_35
Tak to jsem úplně v koncích, dvakrát jsem netrefil!
Máme svobodu slova. Můžeš si jeho příspěvky skrýt, nicméně, kdyby tu platilo pravidlo psát jen o značkách, jejichž produkty jsi koupil, hodně by diskuse prořídly...
Xylo
Myslím si, že není až tak neobvyklé když člověk čerpá ze zkušeností v rámci rodiny. Peterův bratr má už druhého Lancera a pokud se nemýlím tak jeho otec jezdil Pajerem. To že pro vlastní účely vyhodnotil jako vhodnější zakoupit Polo tuhle náklonnost může jen posílit.
Mig_35
Nebyl to Boris? No nic😊
dyna15
Ja som tiež zvedavý na Eclipse Cross PHEV, z môjho pohľadu je super, že to je nepriamy vstrek, zrejme bez filtra, je to krásne tichučké a zmizne aj predelené zadné sklo. Cena ale bude podľa mňa veľmi blízka Outlanderu PHEV, pretože Eclipce cross stojí cca 20 tisíc a Oulander cca 22-23 tisíc. Ale uvidíme.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
😁 😁 😁
no kdo chce kam, pomozme mu tam :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Nejako sa nám tu frantíci rozťahujú.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mitsu este nakoniec aj v eu nemusi byt uple len do poctu ... viac sa v tomto z japoncov dnes uz obavam o hondu a subaru... ktore v eu ozaj maju cisla este podstatne nizsie ako mitsu...
Avatar - speedfred
speedfred
V 90-tych rokoch bola Honda a Subaru trochu pojem, robili pritom aj celkom pekné autá.Teraz pomaly ani neviem že vôbec existujú. Civica a Justy (jalové Subaru) som dokonca aj mal.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Povedzme ze honda by este ostat mohla.... ale subaru v eu fakt nemoze byt s tymi par autami ziskove.... tam je to marne uz dlhsiu dobu... uvidime dokedy to subaru v eu este vydrzi tahat... kedze coraz viac sa uz vsade setri....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda se drží s Toyotou jako jediní
Arese
Řekl bych, že vlastně jen ta Toyota a ještě taky trochu Suzuki (zatím). 😲
Avatar - lamal
lamal
speedy svet sa neriadi tvojimi poctmi nastastie, Honda a na svoje pomery aj Subaru stale slusne funguju, hlavne prva menovana zatapa tym najlepsim aj v novej dobe
Avatar - speedfred
speedfred
Kde zatápa? V USA? To mi je jedno.
Tu majú ponuky motorov celkom mizerné.
Avatar - lamal
lamal
´´V 90-tych rokoch bola Honda a Subaru trochu pojem, robili pritom aj celkom pekné autá.Teraz pomaly ani neviem že vôbec existujú. Civica a Justy (jalové Subaru) som dokonca aj mal.´´

nepisal si, ze v EU, kazdopadne Honda a Subaru su stale pojem, to ze si tu EU spravi monopol je vec druha, pojem tychto znaciek nevymazava
Avatar - speedfred
speedfred
Obe značky mali taký športový nádych a viac modelov na bláznenie , teraz tu ostal iba parádny CTR a Subo nemá nič. Takto som to myslel.
Avatar - lamal
lamal
To nie je zalezitost strateneho pojmu a rozhodnutia automobiliek, je to dane podmienkami, ktore sa v EU neoplati prekonavat. Mitsu je teraz na dne, EVO nebude tak lahko, no Subik aj Honda taketo auta ma a bude mat aj do buducna.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vieš čo je zaujímavé v tomto kontexte? Že kórejcom sa to oplatí. N divízia pridáva každý rok nejaký model, KIA má zase svoje GT. On je to taký začarovaný kruh z pohľadu Subaru či Mitsubishi. Najprv sa stiahli z rally, potom utlmili či dokonca úplne zrušili ich výkladné skrine ako WRX STi a EVO a teraz sa čudujú, že nepredávajú, resp. predávajú málo....
Avatar - lamal
lamal
H/K je ovela silnejsi koncern, skus si o Hyundai nieco precitat a zistis aky maju kapital. Urcite ho vytecne vyuzili a vyuzivaju, ale mensie automobilky nie su schopne pracovat s tak malymi marzami.
H/K je v EU tak silne etablovane, ze ich neohrozia ani emisne klacky. V pripade Hondy, Mazdy, Subaru je to aj o filozofii znacky, nikdy nechceli byt velkymi automobilkami z velkej casti na to teraz doplacaju. A v minulosti urobili vela chyb v EU pomalou adaptaciou na preferencie EU trhu, moznosti konfiguracie, diesle, antikor, materialy v interieri, proste veci, ktore zbytok sveta nepotreboval.
Tato situacia je subor veci a emisie su kralovske KO v podani EU pre tuto konkurenciu. Zakaznik z toho bohuzel neprofituje, prave naopak.
Avantime
Ako som minule písal, minuloročná správa o odchode Mitsu z Európy vyvolala vlnu rozhorčenia, keďže je tu desiatky rokov budovaná dílerská sieť, hlavne v réžii gigantu Emil Frey.

Ako si však interpretovať dnešnú správu? Vidím v tom zo strany Mitsubishi resp. Nissanu snahu vyhovieť tlaku predajcov, ale nie zas natoľko aby im to stálo za vývoj nových modelov pre Európu.

Riešenie je teda celkom šikovné - Renault vyrobí preznačkované modely (fakt by som nečakal nejaké väčšie zmeny ako upravená predná maska) a nemusí sa tak pri množstve vyrobených kusov obmedzovať emisnými limitmi, keďže časť produkcie sa započíta pod Mitsubishi (to sa pri rebadgingu deje dnes bežne).

Nejaká kapacita pre SUV C segmentu a ďalšie dva modely sa čoskoro uvoľní v Palencii po Kadjare a nejaké kapacity sú aj Valladolide kde sa vyrába Captur. Španieli už nadšene píšu, že práve tam by sa mali vyrábať spomínané Mitsu modely.

Naďalej však platí, že Mitsubishi svoje vlastné nové modely už v Európe neplánuje a ide skôr o pokračovanie popredajných služieb. Čiže asi to bude podobné, ako dve nové Suzuki, ktoré sú identické s Toyotou. To ja len aby sa Topper až tak netešil.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Servisní síť je třeba udržet. A proto se budou Renaulty převlékat jako Opely.
Zákazníci Opelů to celkem vzali ale silně pochybuji že to spolknou zákazníci Mitsubishi. Vždyť si mohou koupit Renault nebo Nissan.

Renaulty mají prodejní základnu ve Francii. :yes:
Nissany mají základnu v UK. :yes:
Pažouty mají základnu ve Francii :yes:
Citroeny mají základnu ve Francii :yes:
Opely mají základnu v Německu :yes:
Fiaty mají jakžtakž základnu v Itálii :yes:
Mitsubishi nemají základnu nikde v Evropě. :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mitsu ale napriklad na rozdiel od pezotu predava svoje auta aj v amerike... pre tuto znacku skutocne europa nie je priorita... a nepotrebuju tu mat ani zakladnu .... navyse technologicky nie je problem vyrabat dnes uz auto kdekolvek ak mas k tomu vhodny zavod
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty jejich americké prodeje nejsou nic extra.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Až na to, že za OPELY sa budú prezliekať Peugeoty či Citroeny. 😄
Aj tie súčasné úžitkové prezlečené Renaulty proste skončia a nahradia ich klony ich koncernových súrodencov.
Avatar - lamal
lamal
´´Renault vyrobí preznačkované modely (fakt by som nečakal nejaké väčšie zmeny ako upravená predná maska) ´´ zase len silna dojmologia
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Když budu chtít Renaulta, tak si koupím Renaulta, ne?
😒
Tomuhle nerozumím... leda že by se někomu Renault líbil, ale vadila mu frnda na kapotě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kdyby převlečené modely Renaultu doplnili nějakými offroady jako má Toyota, bylo by to fajn.

Peugeot a Citroen do 2 měsíců začínají prodávat své vlastní pickupy s motorem 2,2 HDI, začíná přituhovat. Stellantis do toho šlape.

Fiatu to zase půjde, v minulosti se prodávalo hafo přeznačkovaných Pažoutů jako Fiaty, nic nového pod sluncem. Italové Fiaty chtějí ale není z čeho vybírat, to Pažouti napraví.
NAD
Ked budem chciet VW tak naco kupovat Skodu, Seat... ja osobne so zdielanim techniky nic nemam. Odlisnosti nejake budu, tak ziaden problem.
Arese
Jenže VW, Škoda a Seat mají sice shodné platformy, ale většinou odlišné karoserie i interiéry (tedy samozřejmě kromě výjimek typu Rapid/Toledo nebo Karoq/Ateca).
Avatar - wakantanka
wakantanka
A motory, prevodovky a multimédiá sa v rámci koncernu VW nezdieľajú? Karosérie sa tiež častokrát odlišujú len vo väčších či menších detailoch. Jediný výraznejší rozdiel je v interiéroch a možnostiach výbavy.
Avatar - xxc
xxc
Niektori ludia chcu japonsku kvalitu, tak si kupia Mitsubishi. Je to dobry krok.
traveldrive
Pre teba rozhodne.
traveldrive
Také veci vidíš na kapote akurát ty a tebe podobní.
ryccardo
Hele to taky nechápu. Koupit si Clio se znakem Mitsubishi? Proč?
Avatar - speedfred
speedfred
Možno pre nejakých skalných zákazníkov čo poznajú iba Mitsu.
Mig_35
Tohle me pobavilo velmi 😄
https😐/www.sauto.cz/…ullback/19045992
Avatar - speedfred
speedfred
Kúpil Fiata a asi sa trochu hambil za to? To niekedy nechápeš 😒] 😒]
Avatar - lordlord
lordlord
proto koupí myšáka, kde jsou frndy hned 3x
Avatar - JFK
JFK
:yes:
westeros
Nějak mi uniká ekonomický smysl přeznačkování aut. I když se jenom vymění znak na kapotě, tak je pořád spousta nákladů okolo, které jedou duplicitně - marketing, IT, administrativa...Kdyby VW spojil značky Škoda a Seat, mohl by ušetřit stovky miliónů ročně, možná i víc, stejně tak Hyundai a KIA. Opravdu se to cílení na trochu jiného zákazníka vyplatí?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Různé trhy, různí lidé, různé vnímání značky. Kouzlo "domácí" značky taky udělá své, i když se tam třeba jen vyrábí. Akorát se to nesmí přehnat, jako třeba u PSA a Toyoty se čtveřicí osobních dodávek, kdy už se ta auta opravdu kanibalizují navzájem.
A nevěř tomu, že by spojení Seatu a Škody prospělo. Sice by možná stovky miliónů ušetřili, ale o miliardy méně vydělali, protože prodeje nové značky by se rozhodně nerovnaly součtu současných prodejů dvou značek.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslíš, že by VW prodával třeba v C segmentu o statisíce aut víc, kdyby zrušil ostatní koncernové značky?
westeros
Já bych třeba nevybíral podle značky, kdybych se rozhodoval mezi Leonem, Octavií a Golfem v kombi (dávam schválně kombi kvůli Octavii), rozhodovala by cena a výbava. Nevím, jak se na to dívá většina, vím, že jsou třeba důchodci, co jsi jdou vyloženě pro Škodovku. Každopádně by jim ty snížené náklady umožnily ty auta prodávat levněji, nebo je dělat kvalitnější.

Já jsem se účastnil jednoho IT projektu pro Škodovku, a nechápal jsem, proč se do toho investuje tolik času a peněz, když je to něco, co by mohlo být společné pro celý koncern.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jo, ale kdybys zrušil (třeba) Seat a Škodu, zbyde ti Golf kombi, který designově a výbavou neosloví všechny zájemce, kteří by si vybrali právě ten Seat. A ti lidé půjdou jinam, čímž prodáš méně aut.
westeros
Výbava by se dala rozšířit směrem nahoru i dolů. Co se týka vzhledu, tak v rámci této třídy jsou si auta velmi podobná i napříč koncerny (i30 vs Focus). U tuctového rodinného auta to moc neřeším, pokud není vyloženě hnusné. Osobně bych design řešil až u nějakého sportovního auta za hodně peněz. Ale to je můj subjektivní pocit. Přijde mi i ze zdejších diskuzí, že většina lidí asi řeší design více.
TobeConti
¨V tomto ma Blue Sun pravdu. Snahou je predat viac aut a ak mas viac znaciek tak pod inou znackou ta model, ktory moze zdielat alebo recyklovat niektore casti techniky, motory alebo ine veci vyjde lacnejsie na vyvoj. Aj ked to stoji nehorazne peniaze. Je to proste lacnejsie a prinasa to vacsie predaje. Keby si rozsiril vybavu na jednom modely tak v tom spravis vacsi chaos a ponukas stale len jeden model. A ako hovori Blue Sun kazda krajina vnima znacku inak a plno ludi ani netusi, ze VW a Skoda nieco zdielaju. Proste nieco postavis a par veci od toho odvodis aby si oslovil co najviac. Ale v podstate Blue Sun to vysvetlil. Dnes by Henry Ford asi neuspel 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takhle to podle mě většinou nefunguje. Design prodává (viz třeba 300😄 a někdo radši německou usedlost a někdo něco sportovnějšího. K tomu spousta lidí preferuje domácí produkci. Takže za mě dostatečně odlišené modely na stejném základu nejsou vůbec problém a prodejní výsledky koncernu to dokazují. Horší je, když jenom měníš znak na kapotě, to má smysl z emisních důvodů nebo abys udržel fleetové zákazníky atd., ale třeba některé americké značky na to v krizi doplatily.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Design prodává, interiér prodává. Já třeba nikdy nepřišel na chuť designu Seatů, takže kdyby byl design auta v jejich stylu, automaticky tím pro mne VW vypadne. Každá ze značek i trochu jinak přistupuje k provedení sedadel, úložných prostorů a podobných věcí. Jsou to možná drobnosti, ale důležité. Kdyby nebyly, proč by VW vůbec kupoval Škodu a Seat, nebo proč by se PSA hnalo za Opelem?
Mig_35
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Na co ren :no: dlík sáhne, to zničí