Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi v Evropě zůstává. Nabídne vozy vyráběné Renaultem

David Bureš David Bureš 10. 3. 2021 • 03:28
44
83
Zobrazit náhledy (44)
Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander

Automobilka Mitsubishi loni oznámila ukončení vývoje nových aut pro Evropu. Na starém kontinentu ale zůstává, díky pomoci aliančního partnera, Renaultu.

Mitsubishi loni doslova šokovalo své evropské zákazníky, když oznámilo ukončení vývoje dalších nových modelů pro Evropě. V rámci snahy o snížení nákladů se totiž v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi raději zaměřilo na vozy pro jihovýchodní Asii, která je pro tři diamanty obchodně mnohem zajímavější. Tento krok tak naznačoval postupný konec Mitsubishi v Evropě. Nakonec se to však nestane!

Japonská automobilka totiž přehodnotila svoji strategii a oznámila, že v Evropě zůstává. Nabídne tu přitom hned dva nové automobily vyráběné automobilkou Renault, a to v rámci jejich aliančního partnerství. Jaké vozy to budou, zatím nebylo oznámeno, prodávat se každopádně začnou v roce 2023.

V tuto chvíli není jasné, nakolik dvojice novinek bude mít blízko svým alternativám od Renaultu. Sama automobilka o nich referuje jako o „sesterských modelech“, které mají nabídnout osobitý styl Mitsubishi a zlepšit konkurenceschopnost značky.

Tento krok přitom souvisí s loni oznámenou strategií aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kdy každá značka bude mít do budoucna na starosti určitý segment a region. Renault se tak stará právě o malé automobily, které bude vyvíjet také pro své alianční partnery.

I to by naznačovalo, že by Mitsubishi mohlo do budoucna využít základ Renaultu Clio jako náhradu za stárnoucí Space Star. Nabízí se rovněž technika Renaultu Captur, malá SUV jsou v Evropě nesmírně populární, tři diamanty však v tomto segmentu nadále nejsou zastoupeny. Vyloučen ale není ani příchod elektromobilu s technikou Renaultu Zoe, pro snížení flotilových emisí značky, primárně zaměřené na SUV.

„Tato pragmatická iniciativa založená na ceně přinese změnu v našich továrnách, v uhlíkové stopě našeho partnera i v evropských ulicích. Tento krásný projekt splňuje očekávání všech partnerů z hlediska designu, regulací a prodeje,“ říká k oznámenému projektu Luca de Meo, šéf automobilky Renault.

Dvě novinky s technikou Renaultu mají do budoucna doplnit v evropské nabídce Mitsubishi model Eclipse Cross PHEV, který na trh dorazí v průběhu letošního roku. Pro japonskou značku totiž Evropa navzdory dvojici oznámených novinek zůstává stranou zájmu. Dokonce do roku 2023 zcela opustí vybrané evropské trhy. Které to budou, bude teprve upřesněno.

Související články

Témata
12. 3. 2021 08:30
Re: Super
I TSI v Superbu vnímám a slyším, takže jestli chceš mít v autě ticho jako v kostele, tak si musíš pořídit EV.
Avatar - speedfred
11. 3. 2021 20:54
Re: Ale proč?
Kúpil Fiata a asi sa trochu hambil za to? To niekedy nechápeš :-[] :-[]
Avatar - Ada je zase tady
11. 3. 2021 20:05
bylo to jasné od počátku
Na co ren :no: dlík sáhne, to zničí
Avatar - Blue Sun
11. 3. 2021 17:47
Re: Přeznačkování
Design prodává, interiér prodává. Já třeba nikdy nepřišel na chuť designu Seatů, takže kdyby byl design auta v jejich stylu, automaticky tím pro mne VW vypadne. Každá ze značek i trochu jinak přistupuje k provedení sedadel, úložných prostorů a podobných věcí. Jsou to možná drobnosti, ale důležité. Kdyby nebyly, proč by VW vůbec kupoval Škodu a Seat, nebo proč by se PSA hnalo za Opelem?
11. 3. 2021 17:10
Re: Super
Není to obtěžující, dokud si nesednes do stejného auta s benzínovým motorem a vůbec o něm nevíš...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku