Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: VW Arteon konečně jako kombík. Jak je na tom s místem? A co nové pracoviště řidiče?
50 komentářů
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ProchyToman
Super. Reklamy nikde, kratky, vystizny, od zacatku do konce. Pekny auto, cena bude dobra. Jelita viz nahoře to koupi za 1,7 a vysype se jim to.
_Karel_
Nejde mi do hlavy, proč i klima je dotyková. Když už má samostatné ovládání mimo hlavní displej. Jsou to ***.
Absence vyhřívání volantu (položka za 4200,-), které má kdejaký Hyundai za 400tis., je holt jen trapná chyba prodejce, který zřejmě neumí konfigurovat.
Nechci být hnidopich, ale v konfigurátoru je 206kw, ne 200.
Absence vyhřívání volantu (položka za 4200,-), které má kdejaký Hyundai za 400tis., je holt jen trapná chyba prodejce, který zřejmě neumí konfigurovat.
Nechci být hnidopich, ale v konfigurátoru je 206kw, ne 200.
Zřejmě proto, abys mohl klikat i scrollovat po té plošce.
Lepší řešení, než kolečko, to rozhodně není. Nastavovat teplotu po půl stupních půjde dost blbě. Na volantu to už vůbec nepoužívám, je to k prdu.
Já se nehádám, já taky radši kolečko... ale v dnešní generaci odkojené na smartfounech... prostě se jim to takhle zdá cool, řekl bych.
Půl stupně = jedno kliknutí... a aspoň je to na jeden dotek, žádné klima - ochladit.
Půl stupně = jedno kliknutí... a aspoň je to na jeden dotek, žádné klima - ochladit.
Myslím, že je to principiální věc, kterou my (zatím) neumíme ocenit. Mj. díky velkému konzervatizmu novinářů. Nemyslím tady kolmana, ale ty 40 - 60 leté pardály, kteří asi znají dokonale historii automobilsmu, ale už moc nedávají jeho budoucnost. Když se ale podíváš do motoristických časopisů na západ od nás tak nové infosystémy a digitální ovládání auta jsou tam přijímané daleko pozitivněji. Neříkám že bez výhrad, ale určitě jako krok vpřed. a jako plus vůči minulé generaci.
Jinak za mne hezký video. Bez ironie. Jen tak dál.
Jinak za mne hezký video. Bez ironie. Jen tak dál.
Ono to má různé aspekty.
Jeden aspekt je samotná ergonomie ovládání - jestli točím kolečkem nebo vyvolávám menu na obrazovce.
Druhý aspekt je posun od něčeho typu firmware k něčemu typu operační systém, se vzdálenýma aktualizacema, konektivitou a tak... ve spojení s rozmachem displejů v autě.
Třetí aspekt jsou případné problémy toho systému, že to prostě zlobí a nefunguje jak má.
Principiální věc je ta dvojka... a ta trojka jsou porodní bolesti, které snad časem pominou, ale aktuálně je to pro koncern průšvih jak hrom.
Jednička s tím podle mě souvisí spíš míň... osobně si myslím, že aktuální fascinace designérů dotykovýma ploškama a displejem skončí a uvidíme nějaký krok zpátky k tomu, že teplota bude na kolečka, stejně jako hlasitost na volantu... a k tomu bude všechno možné ovládat hlasem.
Jeden aspekt je samotná ergonomie ovládání - jestli točím kolečkem nebo vyvolávám menu na obrazovce.
Druhý aspekt je posun od něčeho typu firmware k něčemu typu operační systém, se vzdálenýma aktualizacema, konektivitou a tak... ve spojení s rozmachem displejů v autě.
Třetí aspekt jsou případné problémy toho systému, že to prostě zlobí a nefunguje jak má.
Principiální věc je ta dvojka... a ta trojka jsou porodní bolesti, které snad časem pominou, ale aktuálně je to pro koncern průšvih jak hrom.
Jednička s tím podle mě souvisí spíš míň... osobně si myslím, že aktuální fascinace designérů dotykovýma ploškama a displejem skončí a uvidíme nějaký krok zpátky k tomu, že teplota bude na kolečka, stejně jako hlasitost na volantu... a k tomu bude všechno možné ovládat hlasem.
Trošku Tvoja teória nesedí. Hovoríš, že tá stará garda horšie prijíma zmeny a na západe sú s moderných infotainmentov viac nadšení ako u nás. No ale realita je skôr taká, že tá stará garda je na západe (od Clarksona a spol. po Steva Suttcliffa), kdežto u nás sa aumomobilizmu venujú väčšinou mladší chalani (štyridsiatnik Chvála je najstarší veterán). Takže podľa tvojej teórie by naši maldí novinári (napr. komplet celá redakcia ACZ) mali byť nadšení z dotykových infotainmentov a na západe by Clarkson a spol. mali byť odmietaví. No a to moc neplatí.
Rád si poslechnu, co bych měl ocenit na dotykovým ovládání klimy, případně volantu. Že je to moderní, na to ti kálí bílej tesák (neber nijak osobně). Buď je to lepší, nebo horší. Já jako uživatel tvrdím, že jednoznačně horší, a ještě jsem nikde nečetl a neslyšel, že by si někdo dovolil tvrdit, že dotykový ovládání je pro zákazníka lepší. Chápu, že s množstvím fcí máme tablet, ale klima v tabletu nutná není a spousta výrobců ji, zaplať pánbůh, stále drží s čudlíky.
Jde to i po půl stupni a snadno a i v rukavicích. Ale stará kolečka byla lepší, to 100% Tohle je snesitelný kompromis. Ovšem dotykovky na volantu, tak to je slušná prasárna a doufám, že to brzo zase zmizí. Nadává na to každej.
Logika tam je. Sjednocení na dotykové ovládání. Rozumím tomu proč. Považuji to za stále lepší řešení než ovládání přes display. V dnešní době tedy chválím. I když je to horší řešení než klasické kolečko.
traveldrive
Ten červený ešte zvonka ide. Ten celočierny je megahnusný. Fakt sa to niekomu páči?
Jo, červená dobrá, černou taky nemusím... když už, tak aspoň nějakou metalízu. Kolega má červenýho a mám pocit, že ta barva není úplně tak sytá, jako má Mazda nebo třeba i Peugeot... ale hezký auto to je, to nic proti.
Pro mě je arteon jedno z nejhezčích aut na trhu. Černou nemusím obecně (ještě s bílou a stříbrnou), nicmene dovedu si představit, ze tady bude ok. Ale arteona Sb jsem v ni neviděl.
Souhlas ta konfigurace černé auto, černá kola je hodně velkej úlet. obecně souhlasím s Karlem, černá se mi na autech nelíbí. Bílá teda taky ne. A černý kola, no tak k červenýmu auto dejme tomu, ale jinak tuhle módu teda nechápu.
mrha
Škoda, že se psalo, že tato generace je poslední a Arteon zcela skončí.
Je to vidět například na zastaralém voliči převodovky a heads-up displeji, který nepromítá na přední sklo ale na vyjižděcí sklíčko.
Je to vidět například na zastaralém voliči převodovky a heads-up displeji, který nepromítá na přední sklo ale na vyjižděcí sklíčko.
Tiez som cital ze arteon uz nastupcu nedostane.... a dokonca passat ma prist uz len ako kombik.... mizne nam ta stredna trieda uz brutalne... coskoro tu ostane len premia a aj to len z povinnosti voci firmam... aj nove mondeo uz udajne zmeni segment a stane sa z neho crossover.... za mna ale za to moze aj to neustale zvacsovanie rozmerov... ved astra v kombiku je dnes vacsia ako vectra pred 15 rokmi... takze defakto tam uz smeruje odklon zakaznikov... do nizsej strednej ktora je dnes uz velkostne .... razvorovo... kufrom na urovni strednej pred 15-20 rokmi.... a kedze dnesna stredna trieda ma uz skoro 5m na dlzku tak sa vobec nedivim ze to uz nikto nekupuje.... automobilky sa takto vypalkovali v podstate sami... zo strednej triedy uz spravili prerasteny nepredajny segment .... velkostne aj cenovo uz to tu zazdili samotni vyrobcovia .... ked k tomu este pridame nastup crossov a suv... tak je jasne ze zakaznik dnez uz pojde kdekolvek inde len nie do strednej triedy.... este par rokov a podla mna zmizne aj superb... a miesto po nom uz obsadi coraz vacsia octavka... smeruje to k tomu... no a octavka zase uvolni miesto pre nejaky ten konecne uz plnotucny hatch po boku leonu s golfa....
hugino
Za mňa je to jedno z najkrajších áut na trhu.Je pravda že táto konfigurácia s týmto silným motorom má dosť premrštenú cenu ale v reále sa dá nakonfigurovať aj za podstatne menej penazí samozrejme so slabším motorom.Najväčšiu obavu by som mal z bezrámových okien či pri vyššej rýchlosti nebudú vibrovať alebo či v zime nebudú primŕzať ale na efekt vyzerajú dosť dobre.Takže ak auto povedzme za 38 000 € tak jasný favorit by bol Arteon Shooting Break. :yes:
Suhlasim ... za mna zaroven aj najkrajsi vw.... touareg radim az na druhe miesto... len skoda ze zrejme uz nastupcu nedostane... ale dost mozno podobne dopadne aj fosilny nezeleny stinger... taketo vozy dnes uz to fakt maju tazke.... pritom sa vsadim ze celkova prevadzka aj vyroba arteonu je setrnejsia k ZP ako akykolvek elektromobil... ktory boduje leda na papieri... len skoda ze dnes uz vladne prave papier a nie realny pohlad na vec a zdravy rozum
Presne tak.Všetci sa idú po... s elektromobilov ale ja si myslím že pokiaľ sa dá stále kúpiť auto s klasickým spalovacím motorom tak je to lepšia volba a už vôbec si neviem predstaviť kde by sa všetky tie plánované elektromobili mali povedzme približne v rovnakom čase od 18 00-5 00 hod nabíjať.
Ad posledná veta: no veď to je z môjho pohľadu hlavný kameň úrazu. Predstavujem si, ako všetci prídu domov z práce povedzme o 17tej a zapichnú svoje EV do siete. Čo na to naše 60 ročné socialistické rozvody elektriny? Ja myslím, že výpadky elektriny budú pravidelne na programe dňa a ráno mnohí zistia, že nemajú nabité dosť na to, aby mohli ísť do práce.
Nedávno sme tu debatovali o tom, či je cena Arteonu R (vyše 1,56M) premrštená alebo nie a aha, tu máme "bežný" Arteon s konečnou cenovkou 1,7M. Takže tipujem, že tá novinárska verzia Rka bude mať cenovku atakujúcu dva milióny. 8-s Šialené ceny.
To nie sú šialené ceny to je zlodejina, jedine že by dávali zľavy 30-40%.
Nechcem byť za "bychara" ale to idem radšej do Turka (dobre,iná kategoria) či do 5-er, E-klass alebo A6 keby som xcel ostať v koncerne.
Nechcem byť za "bychara" ale to idem radšej do Turka (dobre,iná kategoria) či do 5-er, E-klass alebo A6 keby som xcel ostať v koncerne.
Nesouhlasím. Teda ne že by se mi ceny líbili. Ale kus navýšení je kuli emisím, což všichni víme, ale kus těch brutálních cen dělají nové zástupy elektronických asistentů, které se opticky na autě nijak neprojeví ale dohromady 200 -300 můžou dát. Současně to je něco co dřív v autech nebylo. A zadarmo ti to nikdo nedá. No a dohromady s emisema to dělá pěkný cenový odskok od minulosti.
Ja tomu plne rozumiem ale i tak :no:
Za emisné pokuty vieme kto môže, ale o tie asistenty ja vôbec nestojím aj keď ich je asi už pár poviných. Minule sme tu rozoberali ceny Artuš R vs BMW 340i a vôbec to nevypadalo dobre pre A-R ohľadom zliav aké sú u BMW. O technike škoda hovoriť.
Za mňa je predražený hodne aj keď je to pekné auto.
Za emisné pokuty vieme kto môže, ale o tie asistenty ja vôbec nestojím aj keď ich je asi už pár poviných. Minule sme tu rozoberali ceny Artuš R vs BMW 340i a vôbec to nevypadalo dobre pre A-R ohľadom zliav aké sú u BMW. O technike škoda hovoriť.
Za mňa je predražený hodne aj keď je to pekné auto.
Emisní pokuty jsou jen jeden dílek problému. Ceny jdou a ještě dlouho půjdou nahoru hlavně kvůli současnému lití obrovských peněz do oběhu a to se neobejde bez velké inflace, objem peněz rychle roste, objem výroby stagnuje nebo klesá. Joe ve státech právě rozjel další kolo, EU a další státy budou muset reagovat podobnými částkami, za rok budeš s láskou vzpomínat na letošní ceny nejen Arteonu, ale i rohlíku, nemovitosti nebo čehokoliv jiného.
Turek za ceníkových 1,7 bude žebrák s nejslabším motorem, který nikdo nekupuje, normální (nejčastěji kupovaný) bude někde kolem 2,2, lepší za 2,6 a a nějaké Rko s trochou výbavy bude někde na 3 (stále se bavíme o ceníku). Pokud se nebudeme bavit o cenících, ale o reálných cenách za které se prodá takto vybavený kus, tak sleva nebude 40%, ale cca 20%, takže reálná kupní cena tohoto kusu bude někde kolem 1,3 mega.
Turek za ceníkových 1,7 bude žebrák s nejslabším motorem, který nikdo nekupuje, normální (nejčastěji kupovaný) bude někde kolem 2,2, lepší za 2,6 a a nějaké Rko s trochou výbavy bude někde na 3 (stále se bavíme o ceníku). Pokud se nebudeme bavit o cenících, ale o reálných cenách za které se prodá takto vybavený kus, tak sleva nebude 40%, ale cca 20%, takže reálná kupní cena tohoto kusu bude někde kolem 1,3 mega.
A to si ešte veľký optimista keď čakáš od VW zľavu 20%.
Hele na Arteony asi bude... na Golfa asi ne.
U nás je v cenníku podnikateľský bonus 3000 eur (ak kupuješ na IČO), to je cca. 6% (pri 206 kW). Pochybujem, že nad tento bonus človek dostane ešte výraznejšiu zľavu.
Ja to tipujem na max. 10% pre FO a 15% pre podnikateľa.
Ja to tipujem na max. 10% pre FO a 15% pre podnikateľa.
Arteony se u nás prodávají velmi slušně a lidé určitě nejsou blbci aby si koupili raději Arteon než třeba prémii kdyby ten Arteon byl v reálu stejně drahý nebo dražší. Skutečnost, že si zdejší diskutéři vezmou ceníkovou cenu a s ní mávají na všechny strany je jen folklór. Důvodem proč jsou v ČR prodeje tak vysoké jsou poměrně velké slevy a tedy solidní reálné ceny (ve vztahu ke konkurenci), určitě ne hloupost kupujících.
Nikto nehovorí o hlupákoch a ja tiež neriešim katalógové ceny, ale reálne, po zľave. Len skúsenosti môžu byť rôzne, Ty tvrdíš, že na Arteon bude kľudne 20%, ja si tým nie som istý, keďže keď som minulý rok dopytoval Passata, tak som sa horko-ťažko dostal na 15% (a to bola zľava na firmu, teda vyššia ako pre FO). Kdežto u BMW viem o reálne podstatne vyšších zľavách (aj do výroby viem o 25%).
Druhá vec je, ako sa v súčastnosti zmenili pomery. Počul som, že celkovo priestor na zľavy sa zmenšil, ako u VW, tak aj inde. Ale rád by som počul od niekoho reálnu skúsenosť s Arteonom a možnými zľavami aktuálne.
Druhá vec je, ako sa v súčastnosti zmenili pomery. Počul som, že celkovo priestor na zľavy sa zmenšil, ako u VW, tak aj inde. Ale rád by som počul od niekoho reálnu skúsenosť s Arteonom a možnými zľavami aktuálne.
Vzhledem k tomu, že uvádíš ceny v eurech a nějaký bonus v eurech, tak evidentně motáš hrušky a banány, protože pod českým ceníkem řešíš slevy u vás na Slovensku. Ale diskuze je o českých cenách a českých slevách u českých dealerů. Porovnávání papírových ceníků je ztráta času.
Píšem o tom s čím mám skúsenosti, v Čechách autá nekupujem. A kľudne napíš české pomery, možno sa líšia od tých našich. Ale pochybujem, že nejak výrazne.
Já jsem objednával v létě, a měl jsem štěstí na větší akci importéra, dealer mi před akcí nabízel jen 12%. A to ještě pokud vím neplatili pokuty. Takže na Arteona mimo verze PHEV, zejména pak benzínové, bych stejně jako ty 20% rozhodně nečekal - pro běžné zákazníky.
Písal som to trochu s nadsázkou, ale tá cena premrštená je.Neviem aké zľavy sú momentálne u VW ale myslím že sa dá inde kúpiť viac za tie isté peniaze.
Jedného Turka som bol pozerať.Nebola to ale úplná novota na salóne, cenovka sa ale už dala akceptovať a výbava viac než slušná. Áno není to ale fér porovnanie.
Jedného Turka som bol pozerať.Nebola to ale úplná novota na salóne, cenovka sa ale už dala akceptovať a výbava viac než slušná. Áno není to ale fér porovnanie.
Pamatuju si časy, kdy se prodával Touareg Nomad za jedničku. S šestiválcem.
Teď mi říkáš, že to auto stojí reálně mezi 2-3 M? To auto teď jezdí trojnásobně líp?
Já tyhle stodoly na kolečkách nesleduju, ale klobouk dolů před každým, kdo tyhle peníze dá. Za 1,6 můžu mít v Autooutletu Durango s osmiválcem.
Teď mi říkáš, že to auto stojí reálně mezi 2-3 M? To auto teď jezdí trojnásobně líp?
Já tyhle stodoly na kolečkách nesleduju, ale klobouk dolů před každým, kdo tyhle peníze dá. Za 1,6 můžu mít v Autooutletu Durango s osmiválcem.
To 2.0TSI 206kW začíná na 1,35... a ten základ je celkem slušnej, není nutný tam nacpat věci za dalších 350. Ale drahý to je... Superb je asi o 150 níž.
Mne by stačil aj ten 140 kw.Ale je pravda keby som chcel dať za auto 60 000 € tak už idem buď do Touarega alebo Mercedes C alebo E.
Jj, motoricky to bude optimum a cenovo asi najlepší Arteon. Ale aj tak je to takmer 40t v úplnom základe (39360 eur). Porovnaj s Insigniou 2,0t 200k, tá začína na 31t v základe a najvyššia výbava Ultimate je za 35t.
Ano Insignia GSi je super ale keď mne sa ten Arteon fakt strašne páči.A je pravda že VW je drahší ako Opel.Akurát o 13 00 h som objednaný do servisu VW a ak sa bude dať tak si ten Arteon naživo preleziem.
Ja by som hodnotu tej elektroniky nepreceňoval a už rozhodne by som jej nepripisoval to brutálne zdraženie. Ostatne vždy medzigeneračne autám pribúda elektronika a ceny novej generácie boli vždy len o symbolicky vyššie. A tu teraz máme len facelift, žiadnu novú generáciu a cena poskočila o dosť.
Ale proste cena toho Arteonu je vysoká aj v kontexte dnešných vysokých cien aj u konkurencie. A pri všetkej úcte k technike a výbave Arteonu (aj keď z môjho pohľadu nič, čo by inde nebolo) tá technika je stále bežná mainstreamová.
Zober si taký Stinger GT. To je skutočne prémiová technika, kde je dôvod pýtať si viac (RWD platforma, 3,3 V6 motor...) a nad cenami Stingeru sa tu pohoršovali mnohí (fostek si z toho spravil niekoľkoročnú tému). A teraz príde mainstreamový Arteon s mainstreamovou technikou a má cenu rovnakú (príp. vo výbave vyššiu) ako ten šesťvalcový Stinger. To asi najlepšie ilustruje, ako je Arteon predražený (a platí to v poslednej dobe pre VW všeobecne).
Ale proste cena toho Arteonu je vysoká aj v kontexte dnešných vysokých cien aj u konkurencie. A pri všetkej úcte k technike a výbave Arteonu (aj keď z môjho pohľadu nič, čo by inde nebolo) tá technika je stále bežná mainstreamová.
Zober si taký Stinger GT. To je skutočne prémiová technika, kde je dôvod pýtať si viac (RWD platforma, 3,3 V6 motor...) a nad cenami Stingeru sa tu pohoršovali mnohí (fostek si z toho spravil niekoľkoročnú tému). A teraz príde mainstreamový Arteon s mainstreamovou technikou a má cenu rovnakú (príp. vo výbave vyššiu) ako ten šesťvalcový Stinger. To asi najlepšie ilustruje, ako je Arteon predražený (a platí to v poslednej dobe pre VW všeobecne).
Sorry, ale na Stingeru není prémiového zhola nic. Je tam jen ten V6, uložení a pohon, ok to beru. Ale to je jen s jedním motorem. A jinak? Ne, Stinger je výrazně víc mainstream než Arteon.
V druhej vete poprieš čo napíšeš v prvej. To sa potom ťažko diskutuje. A keď pre teba šesťvalec uložený pozdĺžne a poháňajúci zadné kolesá nie je prémiová technika, tak... rovnako nie je o čom diskutovať. ;-)
Podélné uložení a V6 není žádným znakem prémiovosti. Je to znak klasické (a bohužel do značné míry již přežité) koncepce. Většina prémiových modelů dnes stejně jezdí s R4.
Klasická koncepce nerovná se prémiovost. Že dříve většina prémie využívala tuto klasickou koncepci je pravda.
Chceš příklad? Třeba Dodge Charger. Co je na něm prémiového vážně nevím.
Klasická koncepce nerovná se prémiovost. Že dříve většina prémie využívala tuto klasickou koncepci je pravda.
Chceš příklad? Třeba Dodge Charger. Co je na něm prémiového vážně nevím.
rohYpnol
Video bylo vlastně fajn, ale upřímně i pohled do akvárka je zábavnější. Vlastně mi přišlo, že jsem se ani nedíval na video, ale na nějaký rozhovor s politikem... Ono už to téma podle mě bylo špatně vybrané. Arteon je obrovské auto s prostorností snad i nad úrovní Superbu a kombík (ano, shooting brake není v tomto případě nic jiného než kombík) je na tom samozřejmě ještě líp než klasický Arteon. Téma mi přišlo tak nějak ... smysluplné stejně jako pozvat si pornohvězdu do debaty o jaderné elektrárně... a poslouchat odpovědi: "já jsem pro elektrárnu, protože kouří stejně jako já, bude stále tvrdá a pevná a pořád bude jen stát... a co bude po čtyřicítce je mi u... navíc bude fakt hrozně drahá, budou ji znát všichni chlapi, a vystřídá se jich tam spooousta! A těch zásunů co tam bude!! Navíc je vevnitř furt mokrá!".
Za mě jeden z nejlepších Volkswagenů spolu s Touaregem. Tyhle dva modely se extrémně vydařily. Jenže nástupce Arteonu nebude, takže kupujte a berte dokud je! Krásný a navíc navýsost praktický kus auta. Dokonce i Passat už má přijít jen jako kombi...
Žijeme v době, kdy modely ve výrobních programech padají jak covidi na JIPkách... Smutné, ale je to tak. EV je covid autoprůmyslu!! Všichni se tomu vyhýbají, pár zkratomozků tyhle bludy propaguje. Všichni do toho jen sypou peníze a výsledek? Zdražování, vypadávání úspěšných modelů z výroby.... :-! :-!
Za mě jeden z nejlepších Volkswagenů spolu s Touaregem. Tyhle dva modely se extrémně vydařily. Jenže nástupce Arteonu nebude, takže kupujte a berte dokud je! Krásný a navíc navýsost praktický kus auta. Dokonce i Passat už má přijít jen jako kombi...
Žijeme v době, kdy modely ve výrobních programech padají jak covidi na JIPkách... Smutné, ale je to tak. EV je covid autoprůmyslu!! Všichni se tomu vyhýbají, pár zkratomozků tyhle bludy propaguje. Všichni do toho jen sypou peníze a výsledek? Zdražování, vypadávání úspěšných modelů z výroby.... :-! :-!