Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jeep Compass 4xe – První krok k zelené budoucnosti

Automobilka Jeep, tradiční výrobce SUV a offroadů, si před časem vzala za cíl stát se jedním z nejzelenějších výrobců tohoto typu vozidel. A prvním krokem na téhle dlouhé ekologické cestě se stala dvojice technicky příbuzných plug-in hybridních SUV Jeep Renegade a Compass.
Zpět na článek
14. 3. 2021 09:49
13. 3. 2021 20:20
13. 3. 2021 21:44
14. 3. 2021 01:37
13. 3. 2021 20:27
13. 3. 2021 20:36
13. 3. 2021 20:46
13. 3. 2021 20:47
13. 3. 2021 20:58
14. 3. 2021 18:14
15. 3. 2021 12:05
13. 3. 2021 20:58
14. 3. 2021 00:24
14. 3. 2021 10:47
14. 3. 2021 11:04
14. 3. 2021 11:31
14. 3. 2021 16:58
14. 3. 2021 17:05
14. 3. 2021 18:29
14. 3. 2021 18:32
13. 3. 2021 22:34
13. 3. 2021 22:39
14. 3. 2021 07:12
14. 3. 2021 13:08
14. 3. 2021 14:20
15. 3. 2021 09:48
14. 3. 2021 19:32
14. 3. 2021 20:30
15. 3. 2021 10:42
14. 3. 2021 20:39
14. 3. 2021 17:01
14. 3. 2021 05:43
14. 3. 2021 06:42
14. 3. 2021 09:08
14. 3. 2021 09:35
14. 3. 2021 10:01
13. 3. 2021 22:45
13. 3. 2021 22:50
13. 3. 2021 23:06
13. 3. 2021 23:16
14. 3. 2021 06:37
14. 3. 2021 06:33
14. 3. 2021 11:07
14. 3. 2021 12:30
14. 3. 2021 16:43
14. 3. 2021 18:26
14. 3. 2021 02:00
14. 3. 2021 06:15
14. 3. 2021 08:26
14. 3. 2021 09:33
14. 3. 2021 09:42
14. 3. 2021 11:12
14. 3. 2021 16:35
14. 3. 2021 13:20
14. 3. 2021 16:36
14. 3. 2021 18:00
14. 3. 2021 17:34
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 19:59
Modré logo
opice se opičí, opičí opičí, mají hlavu sle...čí sle....čí. A Honda taky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
14. 3. 2021 09:49
Re: Modré logo
Ford má modré logo souvisle od roku 1927..... když už se tu někdo opičí...
Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2021 19:59
Teda, to je sešup... kvalita a znalosti redaktorů.
Víte, že Jeep 4xe nabízí už od loňského léta?
A nejen v Compasu, ale i v Renegade?

Fakt nechcete změnit profesi... a jít psát třeba recenze na divadelní představení?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
13. 3. 2021 20:50
Re: Teda, to je sešup... kvalita a znalosti redaktorů.
Ale ta se teď nehrají..., tak nám zkouší dělat divadlo aspoň tady... ;-)
13. 3. 2021 20:20
Tato
Varianta je strašný nesmysl.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2021 21:44
Re: Tato
Tato varianta právě jako jedna z mála smysl dává... když už hybrida, tak nejlépe s odděleným náhonem na zadní kola, abys relativně levně získal čtyřkolku.
Dnešní SUV stejně do terénu nejezdí, a tu čtyřkolku potřebuješ na vyjetí z parkoviště přes nahrnutej sníh a tak, a na to ti ten pohon na baterky úplně stačí.
Compas mi přijde pořád zbytečně velikej, v Renegadu by to bylo akorát, ale ten se mi zas akutně ukrutně nelíbí.
14. 3. 2021 01:37
Re: Tato
Meli jsme Jeep Cherokee 4.0l. To byl opravdovy Jeep.

Takze kdyz tedka Jeep tak to vidim na ten Wagooner, klidne s tim mensim benzinem, to je myslim 5,7l precejen ten vetsi myslim ze 6,4l je mozna zbytecny prepych.

Ale 1.3 turbo do nabijecky, to teda rozhodne ani nahodou a ani s obema zavrenyma ocima proste neni Jeep.

To si muzu rovnou koupit nejaky volkswagen.
13. 3. 2021 20:27
Za 1,2 mega
malé SUV, které za sebou tahá zadek na baterky, žere jak prokopnuté, no obávám se, že to trhák nebude.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2021 21:51
Re: Za 1,2 mega
Prokupnuté?
To mi teda fakt nepřijde. Jako "pro případ náhlé potřeby čtyřkolka" dobrý.
Co mi přijde úplně mimo je ta nádrž... pokud bych si Compase chtěl koupit, tak za poloviční cenu s výbornou 1.3 FireFly, a s manuální převodovkou.
14. 3. 2021 10:26
Re: Za 1,2 mega
Ano, souhlasím, v této tvýbavé to auto dává sakra smysl - za 550 je to super nabídka.

BTW - to je dalsí nepřesnost v testu - za 550 je Night Eagle, který je velmi dobře vybavený, žádný holobyt jak zmiňováno. Je nad výbavami Sport a Latitude, velmi těsně pod Limited a paradoxně vychází v ceníku lépe než základní Sport. Tohle auto by měl importér dávat k testům. Se zajetým motorem (FireFly za začátku fakt nejede a žere, pak se to sakra změní).
13. 3. 2021 20:36
Zhovadilost,
která spalovacím motorem nabíjí baterku. Bez elektřiny to má hov.. výkon. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
13. 3. 2021 20:46
Dobrej vtip
"Jeep si před časem vzal za cíl stát se jedním z nejzelenějších výrobců"
Ha ha. Vyrábí docela chlapácký auta, např. jen a jen osmiválcový Wagoneer, na co tyhle zbytečné lži? Takovýhle podivný cíl si dala možná tak automobilka Volvo.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2021 21:00
Re: Dobrej vtip
Souhlas, v kontrastu s představením Wagoneeru se dvěma V8 pro nezelené trhy jsou tyhle kecy o zeleném výrobci pokrytecké.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 21:38
Re: Dobrej vtip
Nechápu, čemu se divíte. Na pokrytectví je založena celá západní civilizace už takových 1500 let.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 21:59
Re: Dobrej vtip
Kterou východní civilizaci máš na mysli? Podle mě není jen jedna a jsou velmi rozmanité. Pravděpodobně taky, voni jsou lidi po celém světě prakticky stejní. Akorát si vždycky na něco jiného hrajou. Ale západní civilizace, ta je jen jedna. Ta, která upalovala za pravdu a toto upalování za pravdu má v genech.
Avatar - caliban
13. 3. 2021 22:11
Re: Dobrej vtip
To jsou zase moudra. O východní a západní civilizaci běž referovat někam do řiti.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 22:14
Re: Dobrej vtip
On se mě na to ptal, tak odpovídám. Máš s tím problém? Jednoduše to nečti. Projdi si vlákno od začátku. Psal jsem o pokrytecké západní civilizaci. Pán přišel a začal opruzovat s tou východní. A ty teď opruzuješ úplně. Hoď se do klidu.
Avatar - pradeda777
13. 3. 2021 22:27
Re: Dobrej vtip
Poklekni a omluv se, Romane..... :-[]
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 22:28
Re: Dobrej vtip
Ty mi taky vyliž, ten vulgarismus je za to minus.
Avatar - WinDiesel
14. 3. 2021 11:03
Re: Dobrej vtip
Jsi rád neoblíbený, ty člene prohnilé západní civilizace?
Avatar - Barrichello
13. 3. 2021 20:47
Mega
:-) :-) :-) :-) :-)
Tak to bych si radši koupil zánovní XT5 https://www.sauto.cz/…lac/xt5/19042817?…
Rozbalit vlákno
3
13. 3. 2021 20:58
Re: Mega
.... pomer cena vykon je jasny ale teda neuveritelne hnusne auto 8-s
Avatar - Blue Sun
14. 3. 2021 18:14
Re: Mega
Což je u Cadillacu tak nějak... normální.
Avatar - Barrichello
15. 3. 2021 12:05
Re: Mega
Hlavně že jiní dělaj designové krasavce, třeba Hyundai nebo BMW a čínský Mercedes :-) :-)
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2021 20:58
Ach jo
Je to škoda, co s Compassem (a Renegade) udělali. Přitom je to jinak taková stylová Amerika, SUV ze staré školy. Zdražení 4x4 o víc než 200 tisíc Kč, vnutí vám tam baterii a když pojedete někam dál za spotřebu daleko od udávané, tak jste za chvíli zase na benzínce, protože nádrž odpovídá spíš Suzuki Baleno. Taky dynamika v EV režimu bude s tak slabým elektromotorem vlažná. A k tomu v Rastově testu pohon v jednom okamžiku umřel a začal psát něco o nabíjení. Myslím, že většina zákazníků by víc ocenila HEV, když už se musí elektrifikovat.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - curwasportiva
14. 3. 2021 00:19
Re: Ach jo
Stylova amerika a SUV ze stare skoly? Vzdyt je to Fiat500L... I kdyz ten design Renagade a la mini Grand Cherokee je docela povedeny.
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 00:24
Re: Ach jo
Myslel jsem spíš designové pojetí a interiér, off road verzi, atd. Je to úplně něco jiného než například 3008.
14. 3. 2021 10:47
Re: Ach jo
Je to Fiat 500X, samo o sobě velmi dobré auto, u nás značně podceňované. Platforma 500X je velmi dobrá (přes 60% vysokopevnostní oceli, to má dnes málokdo) a celek je velmi upravený, oproti Fiatu. I motor má dost změn, například jiné palivové mapy - líp to jede.

Je to jako kdybech řekl, že Audi A3 jen jen přebouchaný Golf/Oktávka/Leon. Kdo jel, ví že není.

Na druhou stranu - ano, Compass je takový mix USA a Itálie. Dle mého si bere z obou světů to dobré, "pravý" Jeep to ale tak úplně není. Je na zákazníkovi, aby posoudil zda mu tento mix vyhovuje nebo ne. Ale objektivně je to velmi dobré auto.
Avatar - WinDiesel
14. 3. 2021 11:04
Re: Ach jo
Je to podvod. Postavit Fiat a dělat že je to Jeep. Hnus Velebnosti :no:
14. 3. 2021 11:31
Re: Ach jo
Hele, tvé, někdy až radikální, názory znám. Tvé právo, tvůj boj.

Předpokládám, že s ním máš dost najeto, abys takhle soudil (a ideálně i s 500X, abys zažil rozdíl).
Máš? Poděl se, jistě nejsem sám koho to zajímá.
14. 3. 2021 16:58
Re: Ach jo
Už je to delší doba co jsem jel verzi před fl, jezdilo to pěkně. Ale interiér a jeho zpracování bylo strašné, bohužel... Nedivím se, že se zas tak neprodává.
14. 3. 2021 17:05
Re: Ach jo
U těch kusů vyrobených v Melfi je to zpracování interiéru velmi dobré.

Co se interiéru samotného týče, věc názoru - dle mého je takový spartánský, což mi k Jeepu sedí, ale vše je tam, kde to potřebuješ, ovladače jsou příjemně velké a materiály velmi dobré (příjemně měkčené plasty palubky/dveří, tam kde má např. Karoq ve výplních dveří tvrdý plast, je tady umělá kůže...). Má skvělé sedačky s obrovským rozsahem nastavení a velmi příjemný volant (a čert vem že je z Fiatu, je prostě výbornej). Znám hodnotnější interiéry (3008), ale mizérie to rozhodně není.

Takhle - není to interiér za milión a víc. V autě pod 600 je ale víc než cajk.
14. 3. 2021 18:29
Re: Ach jo
Já reagoval na 500X, měl jsem to zmínit. Renegade mi přišel lepší než 500X.
14. 3. 2021 18:32
Re: Ach jo
Aha ;-)

Interiér 500X - jel jsem s ním před mnoha lety, spíš jsem se soustředil na jízdní projev. Nedávno jsem zkoušel 500X Sport a tam mi to přišlo fajn. (BTW - jízdně moc dobrý auto, ač trochu tvrdý)
13. 3. 2021 21:58
Neviděl bych to až tak tragicky....
To auto je pěkné, má sice poněkud archaický, ale na druhou stranu funkční interiér. Tlačítková klima je v dnešní době vítaný benefit (pravda, výhřev sedaček přes dotykáč je hnus). Bezvadné je podle mě že režim pohonu (E vs. hybrid) nastavuješ taky tlačítkem, žádné šmatlání někde v menu....

Cenovka testované konfigurace je dost šílená, ale těch 999.000 v PHEV základu bohužel odpovídá dnešní době.... Tolik ta PHEV auta snad s výjimkou Škodovek stojí.... a tohle je aspoň čtyřkolka....

Co je strašné je ta hmotnost, holt PHEV auta jsou těžká z podstaty a tady je ještě další zátěž kvůli 4x4. Od toho se pak odvíjí i ta vysoká spotřeba.... Na druhou stranu, určitě na tom mají podíl i ty nesmyslné pneu v šíři 235mm s nízkým profilem 8-s .... a to že test probíhal v zimě.... mimochodem zimní dojezd kolem 40km považuju za velmi slušnou hodnotu, tak to mají i ostatní PHEV auta až na výjimky z vyšších tříd.....

takže pro ty, fungují stylem, který PHEV autům vyhovuje (denně nabít, denní nájezd do 100km) to může být fajn..... samozřejmě, na delší trasy případně častější využití v zasněžených podmínkách by byl ten diesel jednoznačně lepší, tady fakt není o čem.... ale víme jak to je - většinu těch X5 potkáš v městských oblastech, ne na horách.... ;-)

mimochodem, na spritmonitoru je těch PHEV Jeepů 5 a v průměru jezdí za 4,6.... https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
Rozbalit vlákno
5
13. 3. 2021 22:53
Re: Neviděl bych to až tak tragicky....
Cena za PHEV je asi na dnešní dobu OK. Blbý je, že je to jediná možnost, jak si pořídit Compass nebo Renegade se čtyřkolkou.
14. 3. 2021 08:17
Re: Neviděl bych to až tak tragicky....
.... ano to máš pravdu.....
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 00:28
Re: Neviděl bych to až tak tragicky....
235 mm šířka pneu mi přijde na dvoutunové SUV úplně v pořádku.
14. 3. 2021 08:19
Re: Neviděl bych to až tak tragicky....
.... ale vlastně jo.... je to sice malé auto, ale s ohledem na tu hmotnost.... Spíš mi přijde scestný ten profil 45.... i na fotkách je vidět že ta guma je hodně nízká což mi k tomu autu vůbec nesedí.... Za mě bych volil nějaké 225/50 R18 nebo tak něco....
Avatar - Emel
14. 3. 2021 16:36
Re: Neviděl bych to až tak tragicky....
Jo... tak na 18" to určitě mít můžeš a asi to bude vypadat líp, taky by mi tam seděl větší balon. Navíc to zadní kolo je nějak divně vycentrované v tom podběhu
https://t.cncenter.cz/…igin-6877646.jpg?…
13. 3. 2021 22:34
Pohon
4xe funguje v terénu velmi slušně, co jsem viděl video, které točil Rasťo Chvála.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 22:39
Re: Pohon
Rasťo Chvála na rozdíl od zdejších diskusních namachrovanců autům opravdu rozumí. To je ten rozdíl.
Avatar - curwasportiva
14. 3. 2021 00:24
Re: Pohon
Rasto umi ridit, ale ze by autum nejak extra rozumel, co se technicke stranky tyce to se rict neda, uroven jeho videi po strance technickych informacich je opravdu tristni, on spis toci zabavna a na pohled krasna videa, nez testy aut...
Navic posledni dobou si vsimam, ze on sam zacina vystupovat jako namachrovany vseznalek z diskuzi, ktery ma jediny pravdu...
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 07:12
Re: Pohon
Z casti suhlas... navyse uz zacina tocit v poslednej dobe viac seba aj vsetko ostatne ako samotne auto... ale aj tak mam rad jeho videa... ma to fajn kvalitu a su aj dost dlhe ... musim ale priznat ze poslednu dobu uz radsej mam Misove testiky z autozurnalu a Marosove z topspeedu... obsahovo su vyzivnejsie a je tam aj viac odbornosti miesto hereckeho vykonu .... hoc nie su vzdy tocene kdesi v krasnej zalesnenej krajinke

PS: inak Rasto polovicu testov zrejme stejne toci na jednej dvoch jeho oblubenych okrskach.... kdesi par km za Breznom .... len z videa to clovek takto nezisti ked v pozadi je to vzdy samy les a stromy... on ma oblubeny sturec... u nas je zase jahodna.... len skoda ze to ma k nam na vychod tak daleko
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 13:08
Re: Pohon
Autožurnál je velmi dobrý. Rasto bych řekl, že rezignoval na konzistentní a vyvážené testy a je na něm vidět, když mu něco sedne nebo nesedne, ale tak asi nemůžou všichni dělat to samé a občas to není nezajímavé.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 14:20
Re: Pohon
Rasto to uz zrejme spojil aj so zalubou... horske kolo... priroda.. a pod... je vidiet ze ma rad prirodu a biky ... jeho testy su plne stromov a snehu... skoda len ze samotne auta uz toci coraz menej... proste nasiel si svoju ( zabavnu ) formu aka mu vyhovuje ... a zaroven takto spaja prijemne s uzitocnym... cisto ale technicky vzate... chlapci z autozurnalu su inde... sice netocia ako nakladaju pickup strkom ani ako s nim prevazaju chladnicku... zato ale sa v ich testoch toho o danom aute vzdy viac dozviem...
Avatar - Plautus
15. 3. 2021 09:48
Re: Pohon
Jednoznačne, Michal Karpat hrá dnes prím :yes:
Avatar - curwasportiva
14. 3. 2021 17:01
Re: Pohon
Ano ja taky posledni dobou zacal sledovat topspeed, kde me bavi hlavne spolecne testy Alexa a Marosa, ale momentalne vyhrava volant.tv / boostmania, tam je vzdycky nejake zajimave auto a je to hlavne o autech.
Rasto je porad dobry, ale uz me netahne, tak jak pred rokem...
14. 3. 2021 19:32
Re: Pohon
Test Octavií RS a Scout v podání Maroše s Alexem byl super, ale teď tam měli nejakýho mladýho kluka, testoval tu Rav 4 s logem Suzuki a čekal jsem že ji v tom lesel nakonec nechá a s brekem uteče. Jinak Maroš, Alex, Rasťo s Šulkom, Mišo Karpat ... na Slovensku je z čeho vybírat, v ČR už sleduju asi fakt jen toho Koubka
Avatar - speedfred
14. 3. 2021 20:30
Re: Pohon
Rasťo mal asi vrchol testov (za mňa) RAM + 2 x QV na výlete.Asi trochu srdcovky autá ale je pravda že potom som ho už moc nesledoval.
15. 3. 2021 10:42
Re: Pohon
Vůbec ty speciály se vyvedly - Mitsubishi trip po Albánii, s Tucsonem Makedonie, Mustangy, Raptorem od západu na východ ...
Avatar - speedfred
14. 3. 2021 20:39
Re: Pohon
Na tom letisku kde má Rasťo rýchlostnú skúšku sme za mojich moto čias chodili blbnúť a grilovať. Krásne to miesto keď sa podarí počasie.
14. 3. 2021 17:01
Re: Pohon
Souhlas, přestal jsem na to koukat. Začal z toho dělat takový Autosalon na Primě. Spousta hezkých obrázků, ale k věci skoro nic a když už tak v režii (možná i hraných) emocí, nikoliv nějakých faktů a srovnání s reálnou konkurencí. Ale některé věci se z toho vyčíst dají, jmenovitě se mi líbí spotřeby a zrychlení, hodně se mi líbilo porovnání dynamiky Octavie RS iV v různých režimech a stavech baterky. Ale že bych kvůli tomu chtěl koukat na 20min těch žvástů a obrázků (jinak krásné) krajiny to nevím...
14. 3. 2021 05:43
Re: Pohon
Tahle tvoje sebereflexe je první věc, se kterou se dá souhlasit.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 06:42
Re: Pohon
Ako Rasto je v poho ... mam rad jeho videa .. aj tie so Sulkom.... akurat mi pride ze Rasto sa uz toci vo vlastnom svete... pre neho je uz akekolvek auto super... a neraz akoby aj tocil viac krajinu na pozadi ako samotne auto... za to jeho "kolegovia" z topspeedu nemaju problem ani s patricnou kritikou ( hlavne Marosovu kritiku ocenujem ) a viac podla mna sa venuju autu ako nejakym omackam ... ale inak ako jasne Rastove videa su kvalitka.... nedavno ma potesil jeho zimny test L200 vo verzii mountain sherpa... take chcem.. pecka kusok.... hoc aj tu uz polovicu testu tocil vsetko ostatne len nie samotne auto....
Avatar - donPedro
14. 3. 2021 09:08
Re: Pohon
Tak Rasťo se Šulkom točí testy standartně, vždy stejný 100km testovací okruh a na něm spotřeba, změřený na stejným kopci G-koeficient, vždy porovnání odskočení zadní nápravy na stejný nerovnosti (dokaváď ji jim silničáři neopraví). A je faktem, že máte motonovinářů, co dělají koukatelný videa víc, než máme u nás. BTW i Poláci jich mají docela dost. U nás stojí za zmínku asi jen Honza Koubek a Kuba Rejlek a spol., byť ti se nyní vydali poněkud jiným směrem.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 09:35
Re: Pohon
Honza je fajn... spominam si na jeho test pandy 100hp... pod rukami motokara a on vzdy posobi ako uplny klidas :D .... emocie nastavene na 0... v dobrom...

A expert Pepa je kde....
Avatar - donPedro
14. 3. 2021 10:01
Re: Pohon
Záměrně jsem bral v potaz toliko motonovináře z YouTube, a vynechal ty televizní.
Avatar - curwasportiva
14. 3. 2021 17:12
Re: Pohon
Honza Koubek je legenda, jen se bohuzel zasekl nekde pred 15 lety, co se zpracovani videi tyce. Ale jeho test 335i je nezapomenutelny.
Banda kolem Rejlka je me krajne nesympaticka a o autech me prijde ze toho taky moc nevi.
Slovaci jsou na tom co se testeru tyce na jinem levelu.
13. 3. 2021 22:45
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
13. 3. 2021 22:50
Re: Siditko
Tohle není offroad, ale kompaktní SUV. Kromě toho ten pohon bez mechanické vazby by podle měl být docela odolný.
13. 3. 2021 23:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2021 23:16
Re: Siditko
Houby. Jeep pořád vyrábí Wrangler a Gladiator. Navíc tenhle Compass toho taky zvládne dost.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 06:37
Re: Siditko
Obzvlast upravene a zvysene verzie trailhawk od jeepu toho zvladnu dost.... aj v compasse aj v renegade ... vid videa na nete... otazne ale je ci sa bude teraz v eu dat kupit aj trailhawk verzia compassu ktora bola vyhradena pre klasicky pohon v 4kolke .... ach jaj... zrejme sme v eu tym padom prisli uz aj o nu.... nastastie je tu stale este wrangler ... aj novy gladiator ... akurat ze to su uz predsa len vacsie kusky
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 06:33
Re: Siditko
Vravim to uz dlhsie... po roku 2000 uz padame.... celkovo sa rutime uz kdesi do.... ved vieme kam.... za mna ale za to moze aj preludnenie planety.... s tym je spojene vlastne vsetko... klima emisie odlesnovanie zamorenie plastami a pod.... ale to uz je na inu debatu... kazdopadne je skoda ze napriek coraz modernejsim technologiam verime coraz viac papierom a tabulkam ako skutocnej realite.... cele je to uplne na hlavu...
Avatar - WinDiesel
14. 3. 2021 11:07
Re: Siditko
Jo v dobách soudce Ti byl v Číně svět ještě v pořádku !!! :-)
14. 3. 2021 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
14. 3. 2021 16:43
Re: Siditko
Jasně, koho nenapadlo, že tvůj nick znamená STi je osel. Tak to se řadím do fronty.
Jinak teda moc nerozumím ani tomu, proč odpovídáš urážkami na reakci, která byla dobře myšlená.
14. 3. 2021 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - curwasportiva
13. 3. 2021 23:57
To chces..
"Jeep" ktery neni Jeep, ale za to je to predokolka a hybrid vyrobena v Italii :-[] Jeste k tomu MILION a CTVRT za takovy susinek :-[] A to se tu nekdo vcera podivoval ze o tri tridy vetsi Jeep Wagoneer zacina v prepoctu na 1.1mio :-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 06:27
Re: To chces..
Tiez mi to v tejto cene nedava zmysel... ale tato cenovka v podstate len kopiruje ceny ostatnych podobnych plugin suvecok.. co spravime.... za mna ale mohli ponechat compass v 4kolke aj v normalnej nehybridnej verzii.... lebo takto defakto 4x4 compass uplne zazdili cenou mnohym zakaznikom.... presne ako vravis... kto chce 4x4 suv tak za cenu tohto pluginu uz moze mat o triedu vacsie normalne suv v 4x4 ... povedzme sorento tarraco allspace aj premiove glb a pod
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 13:16
Re: To chces..
Za mě je to fakt fail. Není přece možné, aby měl Jeep tak malou skupinu zákazníků, kteří chtějí poctivé 4x4.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 14:34
Re: To chces..
Presne tak.... uvidime kam sa teraz posunu predaje compassu v eu... ale nedivil by som sa keby padli zrazu aj o polovicu....
14. 3. 2021 01:47
Zadni elektro nahon bez kardanu.
"Podobné technické řešení navíc v současnosti používá u svých menších plug-in hybridních modelů snad jen automobilka BMW" ... mozna nechapu o cem presne se v tehle vete mluvi, ale ciste zadni elektropohon u PHEV nabizi jeste trdba Toyota, Peugeot Volvo.
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2021 01:55
Kroutak na zadni naprave
Tech 2500 Nm znamena, ze se mwchanicky zaradi redukce 1:10?
Rozbalit vlákno
5
14. 3. 2021 08:50
Re: Kroutak na zadni naprave
Ta redukce je snad zařazená trvale, ne ?
Avatar - speedfred
14. 3. 2021 20:41
Re: Kroutak na zadni naprave
S takým krúťákom to asi testovali nejaký kamion?
14. 3. 2021 20:49
Re: Kroutak na zadni naprave
S tak malým krouťákem by kamión měl problém se vůbec rozjet
Avatar - Emel
14. 3. 2021 22:13
Re: Kroutak na zadni naprave
2500Nm je na kamion solidní hodnota, spousta kamionů na cestách má míň.
15. 3. 2021 06:02
Re: Kroutak na zadni naprave
Míň určitě nemají. Bavíme se stále o momentu na zadní nápravě, a tam mají kamiony naopak mnohonásobně víc. Běžně v desítkách tisíc ....
14. 3. 2021 02:00
Zadni poloosy
V clanku tvrdite ze zadni naprava je elektromotor, redukcni prevod a diferak. A pak vykrikujete ze "Zadní poloosy navíc nejsou nijak spojeny, a tak by měl být vůz schopen lépe rozdělovat točivý moment podle potřeby." .... wtf? Co tim jako chete rict. Je tam diferak jako v kazdem jinem aute.

Bud mam problemy s chapanim psaneho textu, coz klidne muze byt, nebo vam chybi absolutne elementarni technicke znalosti...
Rozbalit vlákno
5
14. 3. 2021 07:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 08:24
Re: Zadni poloosy
RX sa paci aj mne....ale v tej kratsej verzii... dlhsia uz trpi na maly razvor a velke previsy... je uz akasi disproporcna... inak videl niekto uz ten maly cross lexus ux? Pride mi neviditelny.. aspon u nas....
14. 3. 2021 08:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 3. 2021 19:27
Re: Zadni poloosy
Já s tím jel, pro dva je to akorát, vzadu moc místa není, kufr je tak na kabelku. Ale jezdí se s tím moc hezky, v té oranžové metalíze, mít na to prachy stojí mi před domem ...
14. 3. 2021 08:00
Re: Zadni poloosy
Bohužel b) je správně - tedy je to vlastně špatně protože panu redaktorovi opravdu chybí elementární technické znalosti. Už jak je paf z krouťáku 2500 Nm na nápravě je jasné, že auta jsou pro něj španělská vesnice, a těmi "nespojenými" poloosami to ještě potvrzuje
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 06:15
Takze
V podstate ked clovek chce 4kolku compass tak musi uz tento plugin za 1,2 melona... fuha... preco do certa nenechali 4kolku aj pre nejaku nehybridnu a podstatne dostupnejsiu verziu... ved za 1,2 melona uz je 4x4 tarraco alebo sorento... ako mne sa compass paci ale zase zeby v 4kolke ostal uz len drahy plugin to teda sa mi nepaci vobec .... tym padom sa tento 4kolkovy jeep stava razom pre mnohych uz nedostupny a viem si predstavit ze zakaznici uz mozu odist ku konkurencii ved este aj o triedu vacsie 6 miestne 4kolkove GLB od premie sa da kupit uz za melon... tak kto pojde do mensieho a drahsieho compassu len kvoli usetrenym par deci aj to skor len na papieri ako v reale.... zamrzi aj mala nadrz... 36,5 litra je na urovni 3,4 metroveho 60 konoveho miniauta spred 30 rokov.... skoda... lebo ako vravim inak sa mi compass velmi paci ... len to chce 4x4 verziu aj s klasickym pohonom ( preco kua drat nepouziju tu 1,3ff od fiatu aj ako normalnu nehybridnu 4kolku ) .... snad casom ....
Rozbalit vlákno
9
14. 3. 2021 08:26
Re: Takze
.... to auto začíná s tímto 4x4 pohonem na 999 tisících.... ne že i to by nebylo dost....
Avatar - 3_diamanty
14. 3. 2021 09:33
Re: Takze
Aj melon je uz dost... to by som uz okukaval glbecko.... ale tak plugin je plugin... preco ale neostal v ponuke aj 4x4 variant pre klasicky pohon...
14. 3. 2021 09:42
Re: Takze
PHEV je pro někoho, kdo denně jezdí 20km po městě do práce naprosto jiná jízdní kvalita než fosil.... já bych si už třeba jiné auto než PHEV pro svoje potřeby nekoupil.... (ano, mám pak ve firmě i naftové auto které si vezmu když jedu někam daleko)

samozřejmě měla zůstat i fosilní varianta 4x4, ať si lidi můžou vybrat.... (mimochodem, kvůli emisní pokutě by stála taky nějakých 900 tisíc, zas o tolik levnější by to nebylo)
Avatar - WinDiesel
14. 3. 2021 11:12
Re: Takze
My to máme ve firmě jednoduchý. Všichni jezdíme dálky, takže nemusíme řešit kompromisy jako je PHEV.
Auta máme 2 rv 2020, jedno kupujeme v dubnu, tedy 2021.
Mohu Tě ubezpečit že nejmodernější diesely nemají s městem žádný problém. Navíc jsou to vesměs mild-hybridy a tak docela slušně rekuperují ... a nemusí tahat přetěžké baterie a elektromotory.
14. 3. 2021 16:35
Re: Takze
já dálky jezdím ne tak často a prostě mi ten PHEV Sup vyhovuje opravdu zásadně lépe než kdyby byl TDi.... pokud je zatím možnost si vybrat, je to v pohodě....
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 13:20
Re: Takze
Já ti nevím, jaká jízdní kvalita je 44 kW ve dvoutunovém SUV. Na ježdění po městě to stačí, ale na nějaký okamžitý tah můžeš zapomenout.
14. 3. 2021 16:36
Re: Takze
... tak to už jsem psal spíš obecně o PHEV autech - v tomhle Jeepu jsem nejel..... v Superbu je ta elektrika fakt do města neskutečně příjemná a návyková....
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 18:00
Re: Takze
Já vím, ale ten má prakticky dvojnásobný výkon na elektřinu. Tady mám pocit, že to auto nedělá nic pořádně.
14. 3. 2021 17:34
Re: Takze
Koukám na stránky motortecu, mají tam jednu skladovku, 2,0 Mjet, 9AT, 4x4, výbava Limited, původní cena 1,164 mil, aktuálně 932 tis. Tož tak.
14. 3. 2021 11:22
Pár upřesnění
Tohle auto znám, tedy bez elektromotorů, takže pár poznámek k testu.

První, co bych se rád dozvěděl, pokud pan Mára tuto diskuzi čte, je kolik měl daný kousek najeto. FireFly na začátku málo jede a hodně žere, posléze se to dramaticky mění, v tomto případě opravdu o dost. Na druhou stranu - dvě tuny jsou dvě tuny.

Test fajn, jen mě mrzí že se nevěnoval tomu, co je na tomto autě dle mého to nejlepší - nastavení podvozku, jeho chování na silnici. Auto velmi dobře tlumí nerovnosti (kor když nemá nesmyslně velké 19ky jako testovaný kousek), ač je podvozek laděn do "sportovna" - průjezdy zatáčkou paráda, na SUV.

A nyní těch pár poznámek:

- 1.3 FireFly bez hybridu je laděn na 130 Hp s MT a na 150 Hp s AT. V obou případěch 270 Nm, což je sakra znát. A - trochu po Italsku - řekl bych, že těm autům s MT nikdo neřekl, že vrchol výkonu je někde okolo 4800 ot, takže táhnou dál až těsně za 6000, což je na trojku skoro 150 km/h. Výkon 130 Hp velmi zkresluje představy o tom, co ten motor s autem dovede. 270 Nm vypovídá o potenciálu pohonu mnohem více. BTW - auto je výborně odhlučněné, na tom se fakt nešetřilo.

- Ano, vyhřívání sedaček a volantu je přes obrazovku. Ale - při nastartování se, spolu s kecy jménem "licenční ujednání" objeví dotyková tlačítka na vyhřívání sedadel/volantu. Takže v zimě po nastartování vyhřívání zapnete a je to. Při změně/deaktivaci - sedm tlačítek vespod obrazovky přepínajících např. do navi, rádia, menu apod. jde měnit, včetně jejich pořadí, jen prostřední Apps je natvrdo. Pokud si např. místo "Settings" dáte to vyhřívání, naskočí vám po aktivaci obří tlačítka přes celou obrazovku (sedadlo řidiče, spolujezdce a volant) a ve prostřed je - tadá - obří čudl "Settings"
Zažil jsem dost aut s mechanickými tlačítky, kde najít je bylo horší než toto řešení.

- Cituji - "Klasický Jeep Compass totiž můžete v základní výbavě Sport s motorem 1.3 Turbo (130k) a manuální šestistupňovou převodovkou pořídit již od 559.900 Kč. Ale pouze s pohonem předních kol a jeho výbava nebude nejslavnější." - za 549 900,- si ho můžete koupit ve výbavě Night Eagle, kdy ta výbava je, za tyto peníze, sakra dobá (výbavy Sport-Latitude-NightEagle-Limited-LimitedS/Trailhawk, Night Eagle je výbavově kousek pod Limited). Je to v oficiální ceníku.
Za těch 550 s touto výbavou to cenově konkuruje i korejským "soupeřům" včetně Koranda, což je prostě nabídka jak hrom.

- Co naopak autorovi recenze uniklo a dle mého to je ergonomická bota jako hrom, která bude každého majitele štvát vždy, jsou zrcátka, která nejsou automaticky sklopná - tlačítko na sklopení je, funguje se zhasnutým motorem do otevření dveří řidiče. Vylézat do silnice z vozu se sklopenými zrcátky je fail jako hrom.

- A poznámka případným zájemcům - zatímco prostoru pro posádku je na auto této velikosti fakt hodně, zde bych viděl vliv Italů, kteří umí s menšími auty fakt čarovat, kufr není z největších. Zároveň auto nabízí lepicí sadu/dojezdovku/"plnohodnotnou" rezervu (která je ale 16ka či co). Dno kufru má tři polohy - horní, v rovině s nakládací hranou, spodní, opravdu o dost níže a prostřední, která je spíše kousek na spodní. S plnohodnotnou rezervou dátě dno jen nahoru, s dojezdovou i do prostřední polohy a se sadou je to asi jasné. Takže, ač papírově je v litrech kufru rozdíl plnohodnotná/dojezdová velmi malý, v praxi je to přesně naopak + s plnohodnotnou je veškerá variabilita zavazadelníku v pytli. Tzn. brát dojezdovku nebo lepicí sadu, rozdíl ve velikosti kufru je fakt velký.

A na závěr - ano, souhlas, že auto nemá 100% ten "pravý" charakter Jeepu. Na stranu druhou - dost si té duše Jeepu uchoval a od italů si také vzal to dobré. "Smůla" tohoto vozu je, že většina testerů (i zdejších diskutérů) na něj kouká právě touto optikou, tedy srovnává s velkými Jeepy (někdy mi přijde, že ideálněs Wranglerem). Pokud se na něj ale budeme dívat optikou zájemce o SUV nižší střední, který netouží po AWD, notabene s přihlédnutím k současným cenám za NightEagle, najednou zjistíme, že máme před sebou opravdu velmi povedené auto s duší. A za to Jeepu/Fiatu velký :yes:

Ps.: Všem kibicům opravdu doporučuji projet a před tím se pokusit změnit na chvilku ten úhel pohledu.
Rozbalit vlákno
8
14. 3. 2021 14:52
Re: Pár upřesnění
Dík :yes:

Jsi vyčetl z fotky?

Jinak pak je ta spotřeba, s přihlédnutím k nádrži, docela tristní. Stavět co cca 300 km u benzínky...
14. 3. 2021 15:15
Re: Pár upřesnění
Je fakt, že když jsem byl předloni na podzim v Salzburgu, tak za ty tři dny jsem v Rakousku potkal víc Compassů než u nás za celej rok. Mně je to auto sympatický, ale přiznám že jakkoliv chápu malá SUV a crossovery s předním pohonem, koupit si Jeep bez 4x4 bych měl asi trochu blok. Za kolik ti ta 1.3 Firefly jezdí ?
14. 3. 2021 15:46
Re: Pár upřesnění
Jo, zrovna v Rakousku jich je hodně. O Itálii nemluvě. Řekl bych, že spolu s Renegadem až nezdravě parazitují na 500X.

Ještě si to sedá, 1,5 tkm - z 8.5 jde výrazně pod 8 a mělo by to jít ještě dolů... Dálnice bude prubířský kámen, to ale teď moc nejde :-( Dle všech info co jsem získal, mimo město pod 7, dálnice (tempomat 140) cca 7,5. Čemuž se blížím. Poslední město/mimo město 6,7l, cca 100km, a to už mu dupu na krk. Uvidíme. Tzn. takový Tuscon (minulá gen. s 1.6 turbem) či Korando berou dost víc, Kadjar s 1.3 TCe o něco méně.

Tady v ČR mi to přijde, že názor na to auto koresponduje s touto diskuzí - že to není pravej "chlapáckej" Jeep. Pokud bych na to koukal optikou zde testovaného 4xe, to auto mi nedává smysl - i po slevě cena přes mega, na dostřel skladovému Grand Cherokee... To auto tu hodnotu přes mega prostě nemá. FWD za cenu pod 600 v Night Eaglu je naopak jedna z nejlepších nabídek na trhu a každý, kdo se zajímá o Karoq, Tiguan, Tuscon, Kadjar, 3008 a spol by to měl projet, v mnoha ohledech to auto výše zmiňované výrazně předčí - takovému člověku budou názory zdejších diskutérů na to, co je pravý Jeep, u zádele. Notabene když ten feeling, co má člověk třeba z Grand Ch. při jízdě po silnici - odizolování od okolí, pohoda, takový "rolling stone", to se zachovat opravdu povedlo, samozřejmě v menší míře. Ta "Jeepovitost" tam prostě je, jen jinde než kde ji zdejší diskutéři hledají.
14. 3. 2021 16:46
Re: Pár upřesnění
No tahle verze fakt nedává smysl, ale koukám že pro některé výbavy zůstal 1.6 m-jet a ani ta verze Lingitude není zas tak mizerně vybavená, k tomu paket Zima a člověk má tak nějak všechno co potřebuje.
14. 3. 2021 16:58
Re: Pár upřesnění
Jo, m-jet tam je. Ale FireFly jede fakt dobře, m-jet mi moc nedává smysl. Longitude je cajk (BTW pack "Zima" má standardně), jeho problém je že existuje Night Eagle - má navíc pack "Comfort", sedačky textil/kůže, el. bederní opěrku, 18 kola (dle mého ideál) a co mají jiné výbavy chromované, má černé (maska, rámování oken a černá kola), to vše ceníkově o padesát levněji. Věřím tomu, že u Longitude můžeš smlouvat, ale nevěřím že se cenově dostaneš tak dolů, aby to dávalo smysl... Ale kdo ví.
14. 3. 2021 17:24
Re: Pár upřesnění
Beru to ze svého pohledu, kdy najedu ráno 50 km do práce, odpoledne 50 zpátky, silnice I. a II. třídy. Občas dálnice, ve městě skoro nejezdím. Tam by mi ta nafta dávala smysl, ale záleželo by za kolik je schopná jezdit ta 1.6 MJet, koukám že v tabulce je cca 5,7 pro Firefly a 4,7 pro Mjet. Otázka je jak moc to bude vylhaný, třeba u Focusu 1,6 TDCI se mi poslední dobou daří jezdit za 4,7, v papírech je 4,5.
14. 3. 2021 18:37
Re: Pár upřesnění
Troufám si tvrdit, že s FireFly bys jezdil za cca 6-6.5. U m-jetu fakt nevím. Rozdíl v dynamice bude ale obrovský. Ceny za servisky a povinné ručení u benzínu nižší, filtr pevných částic u benzínu bez problémů - tzn. ve finále, ač se to nezdá, by to mohlo být vyrovnané.
14. 3. 2021 15:20
Abych to nějak shrnul...
... tak tento testovaný Jeep je konkrétní a odstrašující ukázkou toho, k jak absurdním technickým řešením tlačí konstruktéry nesmyslně přísné flotilové limity nejedovatého CO2. To je fakt k zblití! :-O :-( :no: Ale eurohujeří typu Blue Suna ti tady budou do zblbnutí lhát, že tato idiotská politika EU nabídce aut nijak neškodí! :-[] :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
14. 3. 2021 18:21
Re: Abych to nějak shrnul...
A je to jediná verze, kterou si smíš koupit? Hups, není, ono je na výběr více, co? Tak zase zpátky zalez, hňupíku ulhaný.
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2021 21:00
Re: Abych to nějak shrnul...
Ano, je to jediná verze s pohonem všech kol.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2021 09:47
Re: Abych to nějak shrnul...
Takže to NENÍ jediná verze, která se dá koupit. Ale ano, je nutné najít si nějaký důvod, proč si zanadávat, že?
Avatar - Barrichello
15. 3. 2021 12:02
Re: Abych to nějak shrnul...
Jeep s pohonem 4x2 je totální trapárna a auto pro barbíny do města :-) :-)

Asi takto zelený EKOmarxisto :-)
Avatar - Barrichello
15. 3. 2021 12:03
Re: Abych to nějak shrnul...
A za chvíli si nekoupíš nic, zavírá se jedna továrna za druhou kvůli chipům. Ceny ojetiny jdou brutálně nahoru :-)
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2021 15:33
Re: Abych to nějak shrnul...
FWD Jeep mě zajímá asi stejně jako Toyobaru s automatem. V jakém jazyce to potřebuješ napsat?
14. 3. 2021 21:36
Re: Abych to nějak shrnul...
Ano, pokud chceš a potřebuješ čtyřkolku, tak je to v Evropě jediná verze. Zvláště u značky jakou je Jeep je to skutečně tristní situace... :-O :-( :no: :no: :no: