Novinky
a nema to posilovac v zakladu? dobrej vtipek od Rencka na Vanoce 😄 pak se muzou jit se super price vyfotit..slusne receno
No tak ja bych to nevidel az tak cerne. To auto je pomerne male a tudiz i lehke, takze posilovac neni az tak potreba. Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze pokud clovek ma zkusenosti s obojim, tak at chce nebo ne, tak zadny posilovac nedokaze nahradit zpetnou vazbu , kterou ma rizeni bez posilovace. Tam proste vzdy clovek vi co se mu deje pod koly. navic vezmu-li v uvahu, ze toto auto ma slouzit predevsim na cesty po meste na nakupy a do blizkeho okoli mesta pro partnerku jako druhe auto do rodiny a tudiz ma mit co nejnizsi provozni naklady, tak je zcela idealni, ze odpadl dalsi potencialne porouchatelny clen, kery potebuje servis a udrzbu. Lidicky co porad mate vsichni ti co musite mit v aute posilovac rizeni? Ridili jste vubec nekdy auto bez nej? Pokud je auto a rizeni navrzene dobre, tak se s nim rozhodne nemusite prat a co se tyka informaci z podvozku, tak proste neexistuje nic lepsiho nez rizeni bez posilovace. Jen tak na okraj Kdysi jsem mel Citroen ZX s 1.4 bez posilovace a rizeni bylo lehci nez napriklad otcuv escort s posilovacem a zpetna vazba byla pritom perfektni. pritom to auto zvladla zaprkovat bez problemu i zenska aniz by si musela pripadat jako v posilovne. Neco jineho je to u velkych aout s tezkymi motory, ale zde opravdu neni posilovac nezbytnou nutnosti. Mozna, ze pokud by jste mohli primo porvnat rizeni stejneho vozu s posilovacem a bez nej, tak by jste nozi sahli nakonce po verzi bez posilovace, protoze proste nabizi lepsi komunikaci mezi vozovkou rizeni a ridicem a je zkratka zabavnejsi, ale je to jen muj skromný názor.
Věřím tomu, že u opravdu malého auta se dá bez posilovače obejít, ale zkuste si dvoulitr bez posilovače a uvidíte, že tam není pro zábavu. Citroeny BX byly bez posilovače skoro neřiditelné, kupříkladu. Měl jsem zkušenost s maličkým, litrovým Yarisem bez posilovače a dvoulitrovým Chryslerem Neon s posilovačem. A s vaším názorem rozhodně nemohu souhlasit. A to není Neon velké a těžké auto.
Posilovač nejvíce pomůže v manévrování na místě (parkování), kde usnadní překonání odporů mezi pneumatikou a vozovkou, které jinak musí přeprat člověk. Zbytek řízení už je bez problémů.
Posilovač nejvíce pomůže v manévrování na místě (parkování), kde usnadní překonání odporů mezi pneumatikou a vozovkou, které jinak musí přeprat člověk. Zbytek řízení už je bez problémů.
Asi jste necetl pozorne muj pprispevek ja jsem jasne napsal ze porovnavat je treba STEJNA auta se setejnou motorizaci a hmotnosti. Vy srovnavate yaris s s chrylserem coz je tak trsku jako srovnavat jablka a hrusky. S tvrzenim, ze posilovac nevice pomaha pri parkovani plne souhlasim a prave tady tvrdim, ze pokud je rizeni dobre navrzeno tedy spravne zprevodovani a minimalizace odporu, tak muze vuz zaparkovat i zena aniz by se citila jako v posilovne. Pochopitelne to nelze srovnavat s preposilovanym rizenim fiatu v rezimu city, ale na druhe strane nez jezdit s autem ktere ma rizeni tak odtrzene od deni na vozovce jako fiaty... Tim nerikam ze posilovac je spatna vec, prave naopak a uznavam, ze v tezsich vozech je naprostou nezbytnosti, ale navrhnout ho tak aby dobre plnil svou funkci a pritom nedelal z rizeni auta pocitacovou hru bez zpetnych vazeb tak to je sakra tezky kumst.
Mozno ze poruchovy posilovac je tak akurat v renaulte, a posilovac treba kazdopadne. :-!
Twingo má být auto pro ženy do města. A tam to bez posilovače prostě NEJDE. Nedávno jsme mamce koupili starou plechovku, ať se ve svých 50 letech s něčím naučí jezdit. Je to Ford Fiesta 1.1, ročník 95. To auto váží nějakých 850 kilo, pneumatiky 165 a přesto je zaparkování do řady aut nadlidskej úkol. Mně to potíže nedělá, ale pro starou ženskou to opravdu problém je. Sice to ukroutí, ale stojí to spoustu námahy. Nákupní taška pro ženy bez posilovače je prostě NESMYSL a nechápu, že v dnešní době to někdo může nabídnout.
Já ten ne-posilovač vidím spíš jako marketingový než praktický problém. Jistěže se dá malé lehké auto ukroutit při parkování i bez posilovače, pokud není řidič vysloveně bez fyzické kondice. Dělali jsme to celé roky, a dokonce ani naše drahé se z toho nestrhly. Jenže v dnešní fázi je posilovač prostě standard a auto bez něj ztrácí automaticky body z konkurenceschopnosti. Renault zkusil zlevnit cenu tímhle způsobem, uvidíme. Možná má takové zkušenosti z rozvojových trhů a i v samotné Francii je psychologie řidičů svérázná. Každopádně se tu bavíme jen o jediné, zcela oholené verzi, která určitě nebude pro celkový odbyt nového twinga rozhodující. A kdo kupuje auto jen podle ceny, může si jít stoupnout do fronty před Charouze 😉
Za cenu :yes: Za chybějící posilovač a design :no: První twingo bylo veleúspěšné kvůli tomu jak vypadalo, jeho nástupce bohužel není důstojným následovníkem. ;-\
Musim souhlasit. Predchudce tohoto Twinga byl genialni nadcasovy design (podobne me kdysi zaujala R5), ted je to jen obycejne male auto. Tim nechci rict, ze neni dobre, mozna je i vyborne.
Twingo...pamatujete ještě na tu reklamu?První generace tohodle prcka byla designově kulatá,celkově měla velmi hravý a líbivý design,což u nového modelu chybí...Suma sumárum:velmi dobrá výchozí cena,ale ten design postrádá kouzlo první generace...škoda 😉
Přesně tak, tohle je zcela obyčejné auto (i materiály v interiéru nejsou nic moc), ale někdy se domnívám, jestli to nebyl právě záměr Renaultu, o to, aby bylo obyčejným autem. Ale design je design, takže čekáme na F500..
materiály jsou sice tvrdé,ale perfektně zpracované,ale co se týče designu,F500 je opravdu povedenější,ale i Twingo je stylové
Twingo je spíše moderna,kdežto F 500 je velmi povedené retro...každý dle svého gusta 😉
Souhlas, Tomiss :yes: Možná se Renault z nějakého důvodu nechtěl svézt na retro vlně, což u Twinga už vlastně udělat mohl. Možná tím až příliš ochotně vyklidil prostor pro 500, vědom si své slabší ikoničnosti. Možná ale taky fanhysterie kolem 500 nezaručí dlouhodobé prodejní výsledky, Renault to tuší a nechce riskovat. Nicméně karta, kterou vynesl novým Twingem, nevypadá zrovna jako eso. Já si nemohu pomoct, dál si myslím, že Renault nemá v nejnovějších generacích dostatečně razantní, autoritativní design. Uvidíme, jakým dojmem bude působit v reálu Clio kombi.
nezlobte se na mě,ale tak kvalitní,pěkné,až neuvěřitelně variabilní(předchozí generace nabídla něco,co dneska nemá žádné auto nejen tohoto segmentu),s dobrými jízdními vlastnostmi,prostorné auto s dobrým jménem by mohlo stát daleko více.Skvěle Renault!
vcera jsem ho nahodou videl v nejakym supermaaarketu jak, tam obcas ta auta byvaj vystavena. No, ta cena neni zla.. avsak to bych nesmel videt to jeho pozadi. Snad to bylo zpusobeno malym prostorem, ale zdalo se mi to nejake usekle ci co. Proste ta svetla byla uplne mimo. Nevim. Nelibi se mi to. Tot muj nazor.
pod tim volantem..az ted jsem se mrkl na fotky palubky.. 8-s to mel designer dilema , ze pod volantem nic neni, kdyz to hodili doprostred? boze... :no:
Já bych takový škarohlíd jako Klaudius a pod. nebyl.
Oproti Twingu I, které je koncepčně velmi staré, je II výrazným posunem.Ano. I byla pecka. Ale proč? V té době jediné svého druhu. Proto.
Dnes je situace na trhu naprosto odlišná. I proto musel Renault jít jinou cestou, no pro někoho zřejmě příliš tuctovou.
To je ovšem omyl. Twingo II je opět revoluční. Tvary,interiérovými dispozicemi,variabilitou, schránkama, vychytávkama a tak.
Neříkám klenot, ani eso, to jsou příliš silná slova. Říkám zatím stále jiné, než zbytek konkurence. Moderní,svěží, vynikající motory. Cena velmi povzbudivá. Nezbývá než popřát úspěch.
PS: nezapomínejte, že na jihu je malinko jiná mentalita a kvůli trhu v ČR rozhodně Twingo II stvořené není. :yes:
Oproti Twingu I, které je koncepčně velmi staré, je II výrazným posunem.Ano. I byla pecka. Ale proč? V té době jediné svého druhu. Proto.
Dnes je situace na trhu naprosto odlišná. I proto musel Renault jít jinou cestou, no pro někoho zřejmě příliš tuctovou.
To je ovšem omyl. Twingo II je opět revoluční. Tvary,interiérovými dispozicemi,variabilitou, schránkama, vychytávkama a tak.
Neříkám klenot, ani eso, to jsou příliš silná slova. Říkám zatím stále jiné, než zbytek konkurence. Moderní,svěží, vynikající motory. Cena velmi povzbudivá. Nezbývá než popřát úspěch.
PS: nezapomínejte, že na jihu je malinko jiná mentalita a kvůli trhu v ČR rozhodně Twingo II stvořené není. :yes:
Odporny interier, bramboroidni exterier, neprakticka karoserie, nekvalitni technika, vysoka cena.
Jako mnohem lepsi, hezci, praktictejsi a kvalitnejsi alternativu ve stejne cenove kategorii bych doporucoval tohle
www.lada.cz/default.asp?…
Jako mnohem lepsi, hezci, praktictejsi a kvalitnejsi alternativu ve stejne cenove kategorii bych doporucoval tohle
www.lada.cz/default.asp?…
protoze. kdyz si tohle auto koupite, ocividne nemate moc penez, asi to bude jedine auto ktere mate a asi s nim budete jezdit i jinde nez ve meste. kazdy na to ma svuj nazor. podle me je to pomaly i kdyz je to "jen do mesta..."
Za druhe ak chces auto na prijemne vozenie za malo penazi, urcite tych par konikov a slabsiu vybavu prezijes.
Za tretie, povedz mi, naco je malemu autu prevazne do mesta vacsia maximalka ako 150 km/h. Povolenych je zatial stale len 130, takze rezerva je dostatocna. Jedine ze by si mi tvrdil, ze 5x do tyzdna jazdis po nemeckych dialniciach... 😉
Spravne si napisal: niekomu to auto moze stacit. Prave pre tych ho spravili. 😄
jinak ja bych si to stejne nekoupil. jak sem myslim rikal. sedel sem v tom a je to dost slaby. ten otackomer tam je jak tykadlo 😄 ale kazdy ma svuj vkus...
Ale maximálka je na naše cesty O.K., kľudne by stačila všeobecne, rýchlejším šoférom by som bral vodičáky doživotne. A tých 15 s na stovku považuješ za strašné číslo? Dlhé roky sme vystačili s podstatne horšími číslami, 15s dosahoval až Favorit. Kedy to využiješ? Bežne sa na túto rýchlosť rozbiehaš 30 aj viac sekúnd, v meste sa mnohí len na šesťdesiatku rozbiehajú ešte dlhšie. Zrýchlenie je skôr reklamné číslo ako reálne.
40 KW Fabia s HTP zrýchľovala na stovku cez 18 sekúnd a napriek tomu je do mesta úplne vpohode. 😉
jinak nechapu proc by ridicum co jedou rychleji nez 150 meli brat ridicaky. na dalnici mela byt 160ka uz pred peti lety. v rakousku to zkusily a je to lepsi. lepsi provoz, mensi bordel ve vzduchu... kdyz jedem jednou za rok na hory (po nemecku) tak neni problem jet casto 200 a stale s dostatecnym bezpecim. je to spis otakza toho jak se lidi umej chovat na silnici... je blbi kdyz ti u nas vleti do rychlejsiho pruhu borec a ani nemrkne do zrcatka.. on jede 130 tak co... je to pak docela problem kdyz ty jedes 180.. ja si myslim ze by to meli ucit v autoskole. minimalne na simulatoru aby kazdej videl za jakou dobu u tebe muze byt auto kdyz jede o 50 km/h rychleji...
Že takmer necítiš, že ideš takou rýchlosťou neznamená, že rizikové faktory jednoducho zmiznú. Dĺžka brzdnej dráhy, nedostatočná rýchlosť reflexov vodiča na situáciu v premávke pri takej rýchlosti, násobenie fyzikálnych reakcií vozidla, atď... Naopak, maximálna povolená rýchlosť by sa mala skôr znižovať. Jedna z mála vecí, ktorú pochopili napríklad Američania.
Menší bordel vo vzduchu? Na to si ako prišiel?
Dostatočné bezpečie pri rýchlosti 200 km/h? Čo to je? Osobné auto nie je F1.
S tou autoškolou je to len ilúzia. cesta nemôže byť bezpečná, ak je rozdiel v rýchlosti áut 50 km/h. Predstav si kolónu nákladiakov šinúcu sa osemdesiatkou a ty ju predbiehaš povolenou stotridsiatkou bez toho, aby si šiel obozretnejšie a trochu ubral plyn. Aj keď podľa toho, čo píšeš, by som skôr povedal, že ju v kľude predbehneš tou stošesťdesiatkou. Sorry, že v tomto prípade by som Ťa považoval za šialenca a v živote by som si k Tebe do auta nesadol.
Na záver mi prezraď, kde v meste využiješ akceleráciu z nuly na stovku napr. za 10 sekúnd? Keď idem Formanom (akcelerácia takmer 20s) zo semaforu prvý, tak bez zbytočného vytáčania motora svižne za tých 20 sekúnd zrýchlim na 60 km/h a v spätnom zrkadle sledujem, že všetci ostatní sa flákajú 100 aj viac metrov za mnou. Ak idem 3-4 v poradí, tak na dvojke už často uberám plyn aby som tomu predomnou nevyliezol na zadný nárazník a ešte po pol kilometri idem sotva päťdesiatkou...Tak na čo silnejší motor do mesta? Zbytočnosť.
mensi bordel ve vzduchu. ano. rakusane zjistili ze pri povolene vyssi rychlosti je plynulejsi doprava a emise klesly...
i 200km/h muze byt bezpecnych kdyz se ostatni podle toho chovaj. v nemecku to neni nic vyjimecneho...
kdyz mijim nakladaky na dalnici tak se snazim je predjet prave co nejrychleji a ne ze budu ubirat na 100 ze 130 jen abych byl opatrny a brzdil pritom levy pruh zamnou. opatrny se samozrejme snazim byt taky a 160 u nich nejedu ale jde spis o to predvidat jestli se nahodou nechysta vyjet do druheho pruhu atd. urcite u nich nebudu ze 130 zpomalovat. kdyz pojedu 160 zpomalim ale ze 130 uz ne 😄
akceleraci vyuzijes treba na rychlodraze kde je vyssi povolena rychlost, na okreskach kde chces predjet napriklad traktor s navesem nebo kdyz si chces jen trochu uzit auta a tak na to slapnes 😄
kdyz te tak posloucham, tak tebe bych spis hodnotil jako toho klobouckare co brzdi v nedeli provoz a boji se predjet kamion... bez urazky ale pusobi na me ze mas za volantem strach...
130 v Passate alebo Škode 120 je stále 130 km/h. Znamená to, že za sekundu doslova preletíš 36,1 metra, bez ohľadu na značku a typ auta. Pri 160 km/h to je už takmer 44,5 metra a pri dvestovke 55,5 metra. malé zaváhanie = smrť. Znovu bez ohľadu na značku auta. Že 130 v Passate je ako 80 v Š120 vymyslel nejaká dutá hlava, lebo je to naozaj len vec pocitu, nič iné.
O.i. jazdím s Formanom, ale okrem neho aj so Scénicom. Rukami mi prešli Octavia TDI, Marea 1.8, Xsara 1.8, P406 2.0, Felicia, Fabia, Transit a Ducato, tak ver, že viem, čo hovorím, pár skúseností už mám.
Emisie - áno rozdiel medzi 160 km/h a kolónou posúvajúcou sa dvadsiatkou určite nejaký bude, predsa len v kolóne vznikne emisií viac. Ale o tom som nehovoril. Ak má Tvoje auto pri 130 km/h spotrebu povedzme 8,5 litra, tak pri 160 km/h to môže byť 11 litrov, pri dvestovke 15. Tomu hovoríš menší bordel vo vzduchu? 130 km/h nerovná sa dopravná zápcha.
A nech je anjel strážny pri tebe, keď budeš predbiehať kamióny vlečúce sa v pravom pruhu. Keď Ti taký ťažkotonážnik vlezie do pruhu osemdesiatkou tesne pred tebou a ty poletíš cez 130, tak sa rozbiješ na márne kúsky. zásada rýchleho a svižného predbiehania platí najmä na bežných cestách, na diaľnici je to trochu o inom.
S tým traktorom si ma rozosmial. Aj s tým užívaním si auta. Je vidieť, že si ešte nevybúrené mláďa. Tak si dávaj pozor, aby sa Ti nič nestalo.
K poslednému odseku: Áno, dávam si za volantom pozor, a pokiaľ možno, snažím sa jazdiť s rozumom. Keď budeš voziť tehotnú manželku a malé deti (vlastné), tak si možno tiež uvedomíš, čo môže frajerina za volantom spôsobíš. neprajem Ti pohľad, ktorý som zažil ja - mŕtve asi dvojročné dieťa pri nehode (predbiehanie kamióna a čelná zrážka s protiidúcim autom), rozbitá hlavička, prázdna, a mozog rozotretý na ceste 15 metrov odtiaľ... ;-\ Takže radšej, mladý, kľudni hormóny a kľudni frajerinu.
Buď si istý, že ak nejaký frajer spôsobí nehodu a ublíži tým mne alebo niekomu mne blízkemu, tak skončí v nemocnici, aj keď zo svojho bezpečného Passata vystúpi nezranený. Pretože ho namieste zašlapem do cesty a podupem mu po tej jeho tupej makovici... :no: :no: :no:
musel sem se zasmat kdyz mi tvrdis ze 130 ve skodarne je to same jako v passatu. passat ma ve 130 o dost vetsi pasivni i aktivni bezpecnost a kdyz uz je nejaka krizovka tak mas s nim mnohem ale MNOHEM vetsi sanci to jakkoliv odvratit a kdyz uz preci jen neodvratis tak mas mnohem vetsi sanci prezit...
k tem emisim. 160kmh znamenalo plynulejsi provoz a min emisi. najdi si to na auto.cz... neni to muj vymysl a bylo to i v novinach.
a nakonec. neni jedno jestli zpusobi havarii mladej nebo starej ? pokazde je to neci vina. snazim se jezdit bezpecne a to ze nekde jedu rychleji hned nemusi znamenat ze riskuju zivot... uplne stejne muzes ohrozovat pomalou jizdou...
Povolená vyššia maximálka znamená plynulejšiu premávku možno v Rakúsku alebo Nemecku, na našich diaľniciach je to trocu iné.
130 v "škodárně" a v Passate - klídek, smeješ sa na vlastnej blbosti.
A to ostatné myslím že je škoda Ti ďalej vysvetľovať. Máš svoju hlavu a tvoj mladý rozum nepochopí, že sú na svete veci, pred ktorými musí ustúpiť.
Kúp si dobrú knihu o fyzike a dynamickom pohybe teliesa ke´d si to naštuduješ, časom možno pochopíš.
P.S. Kde si prišiel na tú pomalú jazdu? Nič také som nepísal, ani pomalú jazdu nepropagujem. Pokiaľ za pomalú jazdu považuješ rýchlosť 100-130 km na diaľnici, tak mi Ťa je naozaj ľúto. :no:
to same bych mohl rict o tobe kdyz myslis ze 120citka je stejne bezpecna jako passat...
Evidentne patríš tiež medzi tých, čo nevedia počítať a v škole mali z fyziky asi šestku (päťka ako známka by bola málo). Kým bude na cestách veľa šoférov s tvojim názorom, obávam sa, že bezpečnejšie na nicj nebude, či bude rýchlostný limit vyšší alebo nižší...
Rýchlosť 100-130 km/h je na naše diaľnice a našich šoférov a ich schopnosti tak akurát. S tým proste nehneš.