Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo na českém trhu od 199.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Renault splnil slib. První cena nejmenšího modelu - letošní novinky Twingo - se dostala pod magickou hranici 200 tisíc Kč.

Oficiální start prodeje nového Twinga je pro český trh naplánován na polovinu listopadu, ale dosud nebylo jasné, jakouže cenovku ponese nejmenší a nejnovější model Renaultu. Automobilka už dříve avizovala, že v první fázi prodeje se zákazníci nedočkají prvního dieselu pod kapotou, a že nové auto do města u nás také nebude nabízeno se samočinnou převodovkou.

Nabídka modelové řady pro český trh se skládá z atmosférických a přeplňovaných čtyřválců 1,2 l. Všechny motory mají kombinovanou spotřebu paliva nižší než 6 l/100 km.

Základní model za 199.900,-Kč je plnohodnotnou nákupní taškou, když umí akcelerovat na 100 km/h za 15 sekund, ale současně je schopen kombinované spotřeby 5,6 l/100 km. Obejít se však musíte bez posilovače řízení a výškově nastavitelného volantu. Bez příplatků dostanete ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a brzdovým asistentem, čelní airbag pro řidiče a spolujezdce, tónovaná skla a centrální zamykání.

Stejný osmiventilový motor s výbavou Expression je o 30 tisíc dražší, ale dostanete navíc elektrický posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, elektricky ovládaná okna vpředu a dokonce i rádio 4 x 20 W s CD a MP3 přehrávačem, ovládáním pod volantem, odděleným displejem a vstupem RCA. Bohužel boční airbagy je možné mít až s výbavou Dynamique, která však zase nutí příplatek 15 tisíc Kč za rádio, které již Expression má standardně. U obou zmíněných stupňů výbavy je příplatek za klimatizaci stanoven na 20.000,-Kč.

Sportovně střižené Twingo GT s přeplňovaným čtyřválcem má prakticky úplnou výbavu (6 airbagů, klimatizace, mlhové světlomety, dešťový a světelný senzor, tempomat s omezovačem rychlosti) a zrychlení na stovku pod 10 sekund.

Renault Twingo na českém trhu
Motor1,21,2 16V1,2 TCE1,5 dCi
Zdvihový objem [cm3]1149114911491461
Válce/ventily4/24/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]43/525055/550074/550047/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]93/2500107/4250145/3000160/1900
Max. rychlost [km/h]150169 (173)185164
Zrychlení 0-100 km/h [s]1512 (13,6)9,814,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,75,94,3
Emise CO2 [g/km]132135140113
Cena Access [Kč]199.900,----
Cena Expression [Kč]-229.900,- (-)--
Cena Dynamic [Kč]-249.900,-(-)--
Cena GT [Kč]--335.900,--

Nový Renault Twingo jsme podrobně představili v článku Renault Twingo - druhá generace po 14 letech.

První zkušenosti s novým Renaultem jsme zaznamenali v článku Renault Twingo: první jízdní dojmy.

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Avatar - skejpa
8. 11. 2007 03:27
Re: 200 a nic za to :)
ja to spis vidim tak ze kdyz ted nekdo jede 160 tak akorat jede s tim ze muze dostat pokutu. kdyz by byla 160 povolena tak by jel akorat bezestrachu. alespon u me by to nemelo zadny duvod k tomu abych jel jeste rychleji. myslis si ze porusovani predpisu me bavi ? :no:
7. 11. 2007 21:12
Re: 200 a nic za to :)
Pri 130 za hodinu tie šance bohvieake nie su. Uz som Ti pisal-fyzika je fyzika, a tu neoklame ani ABS, ESP, a všetky ostatne technicke vymozenosti dohromady. Tie funguju iba za ucasti zdraveho ludskeho rozumu. Pri rychlostiach, o ktorych sme sa tu bavili tie rozdiely nijak markantne nie su. A zabudas, tak ako vacsina sebaistych mladych ludi na jednu vec - vysoka rychlost nie je nebezpecna len pre teba, ale aj pre tych okolo. na ceste nie si sam, pamataj na to.
Avatar - skejpa
7. 11. 2007 17:19
Re: 200 a nic za to :)
ne, mylis se. zkus narazit skodovkou 120 a pak vem auto nove a udelej to same. schvalne v cem bude mit pasazer vetsi sanci na preziti. na dalnici vetsinou nenarazis na protijedouci auto. a to nepocitam tu moznost ze v novejsim aute s vsemoznymi esp, abs, asr atd. mas jeste mnohanasobne vetsi sanci se kolizi vyhnout... ale je to skoda mluvit...
7. 11. 2007 16:18
Re: 200 a nic za to :)
Ty dobre nevidíš, že? Alebo nevieš čítať? Alebo Ti jednoducho zatiaľ nedošlo, že pri vysokých rýchlostiach môžeš sedieť v čomkoľvek, dôsledok akejkoľvek kolízie bude fatálny. Áno, mnohí nafúkaní debilkovia majú pocit, že v drahom a veľkom aute sú niečo viac, limity pre nich neplatia, fyzika je na nich krátka a svet je gombička, pretože všetci sú pomalí, nebezpeční a neschopní. Guľové, kamarát, guľové. Žiaľ, mnohí skrotnú až vtedy, keď je už neskoro. A niektorí ani vtedy nie, lebo voňajú kytičky odspodu.

Evidentne patríš tiež medzi tých, čo nevedia počítať a v škole mali z fyziky asi šestku (päťka ako známka by bola málo). Kým bude na cestách veľa šoférov s tvojim názorom, obávam sa, že bezpečnejšie na nicj nebude, či bude rýchlostný limit vyšší alebo nižší...

Rýchlosť 100-130 km/h je na naše diaľnice a našich šoférov a ich schopnosti tak akurát. S tým proste nehneš.
Avatar - skejpa
7. 11. 2007 16:06
Re: 200 a nic za to :)
nj asi sem nevybourenej mladik kdyz povazuju 100-130 na dalnici za pomalou jizdu...
to same bych mohl rict o tobe kdyz myslis ze 120citka je stejne bezpecna jako passat...