Škoda chce konečně prorazit na indickém trhu. Pomoci má tomu městské SUV Kushaq speciálně vyvinuté pro tento trh. Proto nemá vyhřívané sedačky nebo škrabku, ale naopak třeba prostor na amulet.
Viděl jsem dokument o vývoji a přípravě výroby vozidla Tata Nano. Něco mezi konstrukčním pravěkem, domácím kutilstvím a sitcomem. Takže tohle fakt ind nenavrhnul. To že byl v teamu konstruktérů jeden svačinář a dvě kosmetičky podlahových krytin (uklízečky) indické národnosti, ještě neznamená, že to bylo navržené indy.
Auto v Indii - luxusný tovar pre úzku skupinu ľudí. Bežný Ind je rád, ak si dovolí kúpiť oslíka, tí šťastnejší tridsaťročný skúter alebo motorku. Autá len pre vyvolených. Smutná realita.
Indů je přes miliardu. Kdyby si jich mohlo dovolit auto půl procenta, je to víc než půl milionu potenciálních zákazníků. A to si piš, že to teda není jen půl procenta...
Podival jsem se na demograficka data a mohou si to dovolit hrubym odhadem asi 3% populace.
Je jich 1,36 miliardy, tj. ten trh je asi pro 40 milionu lidi. Ale predpokladam ze dalsich X milionu az desitek milionu bude spadat do toho regionu taky.
Ale co ja vim, treba je to jinak, ale aspon nejake radove cislo jsem zkusil odhadnout.
Ale áno, ten trh tam je. Smutné je, že v tej istej krajine sú zákazníci na nové autá, a zároveň ľudia umierajú hladom. Titulok "auto pre Indov" mi v tomto kontexte príde obzvlášť krutý.
Pro kontext - loni Indie 2,5M prodaných aut, u nás asi 200t.
Na obyvatele je to řádově desetkrát méně... ale ČR v tomhle patří k těm lepším v Evropě, třeba Polsko má třeba (skoro) čtyřnásobek obyvatel, ale jen (o něco víc než) dvojnásobek prodejů.
Bohatý trh to není, ale zase že by tam bylo nové auto úplná rarita, to taky není.
1) Proč má Kushaq u litru měničový automat? A u 1,5 litru DSG? Myslel jsem, že měničový AT je dražší, než DSG. Pak to opravdu nedává smysl. A když už má škodovka k dispozici m,ěničový automat, proč nenabízí takovouto opci i v Evropě? Např. u Superbu a vyšších výbav Octavie by to přeci dávalo smysl, byť se jistě najdou i tací, kteří budou (hloupě) argumentovat, že měničový AT má horší exhalace....
2) Jak škodovkářští motoráři dokázali vytáhnout z 1,5 motoru "uzpůsobeného pro benzín s nižším OČ" stejný výkon, jako u evropské specifikace?
3) Proč je na fotkách pan Bureš, když v článku na tyto do očí bijící otázky nedokáže podat odpověď?
1) Protože nejspíš VW zbyl ve skladu, je to starý automat 09C od Aisinu používaný někdy před 10-15 roky ve starých audi a3, tt, tiguanech, passatech, pomalý jak lemra, se slabým tříválcem to bude dynamická "lahůdka" a ano, side effect je, že žere jak prokopnutý, takže v EU by šly emise do kelu.
2) Levou zadní, 150 hp je pro 1.5 bez problémů s jakýmkoliv palivem a navíc v Indii platí daleko měkčí emisní limity než v EU.
Bývávalo, od roku 2020 je už BS6. U motorek je to plně srovnatelné s aktuální EURO 5, auta jsem tedy podrobněji nesrovnával, ale má to být hodně podobné EURO 6.
OK, nikdo z redakce na mne nereaguje, tak to zkusím jako HamunaKylie s dotovanou naftou.
Zase.ru každou diskuzi tímto pokřikem, dokud někdo neodpoví. Je to tak správně???
A nyní původní příspěvek:
"Co mám proboha udělat, abych mohl nahrát Avatar do vašeho přiblblého systému? Už 2 týdny nelze nahrát ani JPEG ani PNG, velikosti od 9kB až po 750kB, rozměry od 80 pixelů až po 2000 a nic.
Restart Macu, aktualizace OS, update Safari a nic nic nic...
Před cca 2 měsíci jsem tam mohl nahrát obrázek, ale když jsem chtěl změnit Pažouta na Pašíka, tak smůla. To samé obrázek na kartě, který už snad 10 let nejde změnit...
Šlo by tohle nějak zařídit, když už jsou mi mailové odkazy na reakce v diskuzi k ničemu, jelikož příspěvky stejně musím hledat manuálně jako blb, protože odkaz nefunguje? K čemu ten odkaz potom je??? Jako, abych věděl, že někde mezi 287 příspěvky je zapadlá reakce na ten můj??? Váš IT guru nedostává zaplaceno, nebo se mstí???"
"Je fakt skvělý sledovat jak na to/nás redakce z vysoka se.re.
Je to každopádně zajímavý způsob, jak si zvedat prestiž a lákat nové příznivce a udržet ty staré, když jde všechno do kopru a jediný co tady valí, jsou otravný reklamy.
Jsem zvědavej, co na to inzerenti, až sem bude chodit posledních 20 deviantů a ostatní se na to vybodnou a budou radši sledovat Slováky na YT.
Skoro to vypadá jako by zde IT dělali stejní experti, co jsou na DS Automobiles. Tam je to panečku jízda. I po půl roce podnětů i rytí s tím prostě ty cvičený opice nedělají nic. Zřejmě tím budují tu auru "Prémie"
Za mě déjà-vu v tom špatném významu. Prostě staré známé díly přeskládané do mírně odlišného základu. Výdechy z nové Fabie, panel klimy taktéž. Vzhledné ani praktické to příliš není. Koncept byl 1000x hezčí. Až příliš tu je vidět důraz na cenu, laciná světelná technika...
Nicméně tohle by Škoda měla vzhledem k ekologické krizi automobilového průmyslu by tohle měla Škoda nabízet v Evropě a ne v Indii... :-!:-!
Po vzore inych aj v skode tie najkrajsie kusky ako kodiaq gt ci kushaq uz europu pre istotu radsej obchadzaju.... ale dobre nam tak.... kedze s nasim sucasnym postojom k autam si tie naj kusky uz ani nezasluzime...
Opravdu se bude prodávat jen v Indii? Nedávno jsem někde četl, že prodeje v Indii opravdu slabé (počty v rámci tisíce kusů). Z toho vyplývá jednoznačná ztrátovost. To se jim opravdu vyplatí?
Dobrý, hezký... ta maska je určitě hezčí než Kamiq, světla vypadají zajímavě, není to přechromované. Barva hezká, kola hezký.
Je vidět, že by tomu slušela větší kola (v celkovém průměru), aspoň o nějaké dva palce... ale to je asi holt věc nákladů.
V Evropě by to s ohledem na technické potřeby nestálo o nic méně než Kamiq, a oproti němu je to v evropsky důležitých věcech (komfort, odhlučnění) ořezané. Neděkuji.
"Shodná bude nová volicí páka automatické převodovky.Ta má nově podsvícené schéma řazení přímo v hlavici, což usnadňuje aplikaci pro vozy s levostranným a pravostranným řízením."
Můžete mi vysvětlit, jak podsvícené schéma řazení usnadňuje aplikaci pro vozy s levostranným a pravostranným řízením?
Moc nechápu, proč se na českém webu auto.cz vůbec píše o ryze indických vozech určených pouze pro indický trh. V tom případě žádám, ať se stejný prostor věnuje i novinkám automobilek Maruti, Hindustan, Chinkara, Tata nebo Mahindra. :-)