Ja som zase celkom rád, že to nie je ďalší bezpohlavný prerastený hatch alebo crossover. Hyundai Ioniq 5 a podobné mi prídu tak zameniteľné, že znesú akýkoľvek znak od Audi po Kiu. Toto aspoň na prvý pohľad identifikuješ ako BMW.
Nemyslí, že modrý proužek na zadním difuzoru něčemu vadí, stejně tak zachování markanty značky v podobě naznačených ledvinek, které jsou ale zarovnané s povrchem karoserie a nijak neruší aerodynamiku. Pokud tomu autu lze něco vyčíst, tak je to vysoký ponton zkombinovaný s tvarem sedan/coupé, což vypadá odjakživa prapodivně i na ICE variantách modelů GT (vysoká masa plechu nad zadním kolem se mi silně nelíbí) a to, že by se mi více líbili staré ledvinky než ty bobří zuby vystrčené nad horní linii světel, ale to je opět stejný problém jako mají verze s ICE.
Jinak tebou citované modely mají přední masku také naznačenou a třeba Audi GT má vzadu těch výfuků pět (když v tom někdo ty výfuky z důvodu nějaké obsese chce hledat).
https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--4t6tMzHi--/f_auto,t_content-image-full-desktop@2/v1602848419/autoexpress/2020/10/Audi%20RS%20e-tron%20GT%20exclusive%20images-2.jpg
Píšem to tiež nižšie, ten pontón sa javí ako vysoký a tá hmota karosérie vzadu ako veľká a robustná, je to vidieť pri priamom porovnaní s profilom minulej 4GC. Fejkové ľadvinky mi nevadia, tá maska síce pri EV praktický význam nemá, ale keď ju odstránime, stráca auto veľký kus svojej identity a zjavne to bavorskí nechceli. Ak sa to spraví, potom sa tie autá bez značky či nápisu v podstate nedajú identifikovať.
1. Javí sa mi, že to auto je akési vysoké a robustné, zjavne bude vyššie, ako minulogeneračná 4GC. Neviem, či to bude rovnaké aj pre spaľovaciu 4GC, dúfam, že nie a že je to len špecifikum EV (daného zrejme baterkami v podlahe). https://t.cncenter.cz/…igin-6883566.jpg?… https://i.pinimg.com/…0350457c27e0.jpg
2. Zdá sa tiež, že GC príde o výklopné piate dvere a namiesto praktického liftbacku to bude menej praktický sedan. Ale to len odhadujem z tvaru spár okolo kufra, možno to nakoniec bude lift. Ak by ale nebol, bola by to strata a 4GC ako sedan by popri 3er sedane akosi strácala význam. Uvidíme.
Mě to příjemně překvapilo. vypadá to jako BMW a kupodivu mi tu ani ten bobr nevadí tak jako u 4er. Možná i kvůli relativně jednoduchému tvaru předního nárazníku.
Ale ja auto ako také nekritizujem, v zásade vítam, že sa to na prvý pohľad dá identifikovať ako BMW. Len tá práca s hmotou nie je až tak vydarená ako pri predchodcovi, najmä nad zadným kolesom je tá väčšia masa viditeľná.
Podľa mňa tu viac menej vidím aj nové 4 GC - tam budú zmeny asi minimálne a presne ako píšete aj 4 coupe je tak trochu "hrubokrká" - ale nakoniec naživo v rozumnej farebnej konfigurácii je to celkom príťažlivé auto, ktoré je len akosi menej fotogenické - tu so 4 dverami a tým veľmi triezvym stylingom sa mi na fotkách pozdáva viac ako coupe.
Ja na to aj trochu čakám moja 3GT by mohla byť vymenená, aj keď ešte asi jednu genráciu budem živiť spaľovací motor :).
ak bude v cenach blizko Tesly 3, tak pojde o tesla killera, minimalne v Europe. neskor pride C a A4 ... Tesla bude musiet v EU vyrazne popracovat na kvalite a predovsetkym na servise a pristupe ku klientom, ak si bude chciet uchovat rozumnu poziciu v europe. ohladom dizajnu ... je to proste to iste ako nova 4er. na moj vkus prilis azijska. dizajn 3er, alebo 5er mi je ovela blizsi. urcite ale pojde o zaujimave EV, len to bude chciet taky rok predaja aby sa vychytali "muchy" ( ako pri kazdom novom modely ) . v kazdom pripade som velmi zvedavy na cennik.
Včera jsem na ten Model 3 koukal. Láká mě na něm to, že to dokáže rozsekat v provedení Performance i Taycan Turbo S. Důvod je samozřejmě i to, že je to o kus menší auto. Ale cena je hodně zajímavá...
Automobilky kývly na požadavky EU, ale ani nikdo z EU a automobilek přitom není schopen vyrobit EV s baterií o váze do 100 kg a reálným dojezdem 800 km. Jen EV s velkým výkonem, který když se bude v reálném provozu využívat, tak již celkem malý udávaný dojezd se smrskne na třetinu!!!
jak chces v realnym provozu vyuzivat 390kW?
u nas maximalne tak 6 sekund pri vyjezdu z pumpy na dalnici a pak ti staci desetina tyhle hodnoty, ve meste a na okreskach jeste mnohem min, jestli teda nechces prijit o papiry
prijde mi mnohem ekonomictejsi a energeticky efektivnejsi vyuzivat desetinu vykonu u elektromotoru nez u spalovaku...
ale jinak souhlas.
je to podobny, jako ze musim mit na aute gumy do 270, ale pritom se jen vyjimecne podivam ke 180
Chce to větší rozhled. :D Co takhle např. německé dálnice, třeba z Mnichova do Brém?
Přece s takovýmto autem nebudete jezdit do Kauflandu a k doktorovi...
Jasně, že 340 km v hodině je velká rychlost, ale pořídit si gran turismo na ježdění kolem domu a nebo Kauflandu fakt není účel těchto aut. Pro informaci účelem gran turismo je cestovat na velké vzdálenosti rychle, tiše a pohodlně. A pokud BMW vyrobí elektrické GT, které pokud pojede 200 km/h po dálnici trvale, tak k čemu to je, když se to bude muset každou hodinu a půl dobíjet? To pokud pojedu s např. O3 i s zde v diskuzích vysmívaným tříválcem 81 kW, tak ve finále budu na 800 km trase třeba stejně v cíli nebo i dříve. Tak čemu potom takovéto auto? Na ježdění kolem domu je to drahé, těžké a na dálkovou trasu taky nevhodné...
ctyrkovej bavorak neni typicky auto na preletavani po nemeckych autobahnech.
tvrdit, ze pro jezdeni kolem komina to je drahy je dost odvazny.
pro nekoho je draha fabie s kterou se 3x za rok otoci na jadranu, jinej jezdi s porsakem 5km do prace a doma ma dalsich 5 aut...
neposuzuj co je pro koho dobry hloubkou svoji kapsy
PS: kdyz pojedes 200km/h, tak to pri aku 80kWh bude stezi na hodinu. ale je to podobny, jako se udavalo, ze veyron na maximalku je schopnej jet jen 10 minut nez vyjede nadrz, takze zavod berlin-mnichov by vyhralo lupo s maximalkou jen 160, ale dalo by to na jeden zatah, zatimco vejron by polovinu casu prostal u stojanu
Ad prvá veta: a kde teda Ty vidíš revír strednotriedneho gran tourisma? Na zakrútených horských okreskách? Alebo medzi dvomi semafórmi v meste?
A inak nerozumiem, aký je teva tvoj postoj k tomu autu: je to zbytočnosť, lebo reálne sa 390 kW nedá využiť, alebo to má zmysel, lebo sú ľudia, ktorí si môžu dovoliť jazdiť aj s autom, ktorého potenciál nevyužijú?
Ja inak tie elektrokone vnímam vždy trochu s rezervou, proste EV s daným nominálnym výkonom nikdy nejde tak, ako rovnako výkonný spaľovák (lebo hmotnosť, lebo obmedzenia prevodovky atp.). Takže možno 390 kW elektro v reále bude zodpovedať dynamike M340i s 275 kW (namerané 4,0s na svovku). A to je plne využiteľný výkon a žiadny overkill.
I Tesla model S mela ze zacatku naznaceno neco jako masku a v pozdejsich faceliftech zmizela. Je to takovy vizualni trik pro konzervativnejsi zakazniky. Podobne jako u Skoda Enyaq. Casem to pujde pryc.
Jeste me napadl jeden priklad: Kona electric - stara verze tam ma naznacene prolisy, nova verze uz ma hladkou prid.
nova / facelitovana Tesla S ma stale "predny grill" ... je to dizajnovo krajsie ako masa plechov, ktoru ma Tesla 3. rozdiel je v tom, ze riesenie Tesly 3 je najlacnejsie na vyrobu a instalaciu.
Maska s charakteristickým tvarem snad k výrobcům patří a vzhledem k tomu, že se celková architektura nebude podle mě příliš lišit od 4GC je pak jasné proč kapota.
Jestli toužíš po ani bezpohlavních EV, pak jich bude na trhu určitě dost. ;-)
sem četl, že BMW bude zdarma dodávat ke každému prodanému vozu 2 kanystry elektřiny a nouzový jump káblík zdarma. Zná někdo detaily této zajímavé nabídky? :-!