Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Peugeot 308 teď už oficiálně. Vyrostl, je luxusnější a sází na dva plug-in hybridy
219 komentářů
Machýrek
Začali s tim v BMW u F30, od té doby se to šíří jak mor, kapota jakoby ohnutá a zmáčklá k mřížce chladiče mezi úzká světla - nikdy jsem to nezkousl - je to ošklivé.
Až na tu smutnou kapotu je to povedené z venku i uvnitř - jasně, to jejich řešení palubky je trochu podivné, i když na dovolený jsem měl půjčeného Riftera a nějak dramaticky mi to nevadilo, akorát mě z něj šíleně bolely záda.
Až na tu smutnou kapotu je to povedené z venku i uvnitř - jasně, to jejich řešení palubky je trochu podivné, i když na dovolený jsem měl půjčeného Riftera a nějak dramaticky mi to nevadilo, akorát mě z něj šíleně bolely záda.
Hlavně je to na prdlačku kvůli odletujícím kamínkům. Co by mohl schytat plast, to schytá plech a lak je v tahu po pár tisících km.
je možné, že ta kapota je kvůli chodcům. Není tam tvrdá ostrá hrana.
To bych taky řekl. Ale je dost aut se zcela vodorovnou kapotou, která mají masku-tlamu s hranou nahoře. Člověk by řekl, že správně by měly být kapoty s nízkou zaoblenou přídí postupně se zvedající, aby podsekly chodci nohy a on se na ni položil. Tak to donedávna bývalo.
Nechápu vodorovné a vysoké kapoty. Kór u SUV. Ale na zkouškách EuroNCAP procházejí, neboť se nezkouší celistvá figura, jako dřív, ale figura rozdělená na tři části: nohu - kyčel - hlavu zvlášť.
Nechápu vodorovné a vysoké kapoty. Kór u SUV. Ale na zkouškách EuroNCAP procházejí, neboť se nezkouší celistvá figura, jako dřív, ale figura rozdělená na tři části: nohu - kyčel - hlavu zvlášť.
Ozzman
Včera jsem doufal, že je to jen maluvka, takze ne, krásný zadek, zbytečně obrovská maska vepředu. Interiér zase icockpit, na pohled dobrý, ale mně to moc nevyhovuje. Jsem zvědav na nějakou obycejnejsi verzi, protože už stávající 308 v obyc výbavě na malých kolech a jako kombi vypadá až nevzhledně. Motorizace asi ok, 3valec je standart Csegmentu, výkony jsou v pořádku. Škoda jen, že 1.5hdi je už taky 3valec, jinak do kombíku slušna motorizace pro kombinovaný provoz.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Možná v kombíku to bude vyváženější, bude tam větší protiváha té dlouhé kapoty.
Motory... záleží, jak Peugeot nacení ty hybridy. Jestli budou stát ranec, tak tam možná bude chybět nějaká střední cesta, něco typu 1.5TSI.
EDIT: prošel jsem galerii a pohled z boku je ok... beru zpět a počkám si naživo.
Motory... záleží, jak Peugeot nacení ty hybridy. Jestli budou stát ranec, tak tam možná bude chybět nějaká střední cesta, něco typu 1.5TSI.
EDIT: prošel jsem galerii a pohled z boku je ok... beru zpět a počkám si naživo.
Ten kombík byl právě průser v nynější generaci, když si neměl větší kola a nějaký ten GT paket. Uvidíme, ale jak si dával níže ty fotky z profilu, je to mnohem lepší, než z té úvodky.
Střední cesta : myslím, že asi nejsou zákazníci jak jsem psal níže a nenapadá mne ani v minulosti moc verzí, které by byly podobné, když už tak tam byl pořádný HH, dokonce i dvoulitrové HDI vyšumělo v tomto modelu, protože dvoulitrové nafty zákazíci radši koupí v Golfu, Fokusu a tak...
Střední cesta : myslím, že asi nejsou zákazníci jak jsem psal níže a nenapadá mne ani v minulosti moc verzí, které by byly podobné, když už tak tam byl pořádný HH, dokonce i dvoulitrové HDI vyšumělo v tomto modelu, protože dvoulitrové nafty zákazíci radši koupí v Golfu, Fokusu a tak...
v tomto segmentu nemá nafta smysl. Jezdí to s vyšší spotřebou než hybrid, je to línější, hlučnější a jako bonus musí člověk tankovat ještě močovinu.
Sand se tu nebudeme bavit o tom, že velká část lidí, kteří pracovně cestují ve velkém jezdí od střední třídy výše. Stejně tak víme, že dálniční cesty je teritorium, kde stále nafta i u nižší střední dává smysl.
Ale má, tyhle auta dost často sedlaji obchodaci, co krizuji republiku, tak pro ně je ta 1.5 hdi dobrá volba, malá spotřeba, výkon akorát.
Tohle hdi pojede za 5 v průměru na cestách republikou i s řidičem, který se nesnaží a to s hybridem o mocnnepodlezes a ten řidič určitě ne, i já klidným tempem dal víc, nehledě na rozdíl v pořizovací ceně.
Tohle hdi pojede za 5 v průměru na cestách republikou i s řidičem, který se nesnaží a to s hybridem o mocnnepodlezes a ten řidič určitě ne, i já klidným tempem dal víc, nehledě na rozdíl v pořizovací ceně.
Tak tady je hlavně PHEV, chybí jim HEV, který by výkonově byl podobný a jezdil úsporněji. Takže ano, v tomhle pohledu je ta nafta ještě nezastupitelná.
Teoreticky, kdyby tam byl za stejnou cenu stejně výkonný HEV, tak polovina řidičů, co vykrývá třeba přímestský provoz by ho mohla upřednostnit, ale myslím, že obchoďák, co letí po dálnici na plný plyn, tak tomu by takový HEV stejně moc neušetřil :D
Ahoj odkdy je 1,5 HDi tříválec? Co jsem díval včera, tak v nové C4 je ještě 4 válec. Na stránkách prodejce jsem to pro změnu nenašel vůbec. Ptám se proto, že už jsem to někde četl. Tady je v tabulce uveden 3 válec. Jinde píší toto - (Pod kapotou však Peugeot nabídne i klasické spalovací benzinové a naftové motorizace. Přesněji tříválce PureTech o objemu 1,2 litru o výkonu 81 kW (110 koní) a 96 kW (130 koní) nebo čtyřválcový diesel BlueHDi o objemu 1,5 litru a výkonu 96 kW (130 koní). Silnější motory budou k dostání i s osmistupňovým automatem. ) A ted si teda vyberte. :-)
Opel jako podřízený PSA používá 3-válce 1,5 až do ukončení smlouvy s GM. To může mást.
Bylo by ovšem nošení dříví do lesa, kdyby PSA nakupovalo přes Opel 3-válce když má vlastní 4-válce o stejném celkovém objemu.
Ale faktem je že redaktory AutoCZ zmate kdeco.
Bylo by ovšem nošení dříví do lesa, kdyby PSA nakupovalo přes Opel 3-válce když má vlastní 4-válce o stejném celkovém objemu.
Ale faktem je že redaktory AutoCZ zmate kdeco.
Omlouvám se za chybu tabulky. Turbodiesel v nové 308 podle všeho zůstává čtyřválcem.
to by ma nenapadlo, ze by PSA z nicoho nic vyvinulo neperspektivny dieselovy 3valec a v uplnej tajnosti ho dala do novej 308 potichu :D
Tak záhada vyřešena, já to četl z tabulky :)
v poho, ale vseobecny prehlad + oficialne vyhlasenie peugeotu, ze zastavil vyvoj dieslovych motorov by ti mohlo stacit ;-)
No ono se dosáhlo u benzínů a dieselů víceméně maximálně možného. To wole neznamená že existující motory nebudou ladit přes vstřikování, aftertreatment, vylepšování palivových map atd.
nemá smysl investovat do mrtvé technologie. Diesely už jsou za zenitem poté, co se zjistilo jak to je skutečn s emisemi a co vše se musí udělat, aby byly "čisté". Je to příliš komplikované, tudíž drahé.
Doufám, že něco udělají s proporcemi kombi, to opravdu nebylo moc povedené. Krátká 308 je naopak v pohodě, což ta nová příď dost kazí. Zbytek je spíš evoluce tvaru. Jelikož dle tabulky rozměrů je totiž kufr oproti stávající generaci menší, a to poměrně dost, kombi asi bude nutnost.
S proporciami starej 308 sw suhlas, ale aspon ich je na cestach vidiet ako sukromne tak aj fleet. Ale snazim sa vybavit, kedy som videl 308 hb a neviem si spomenut. Tak hadam sa bude predavat lepsie ako predchodca. Mne vadi absencia benzinu 4valca. Ta 1.6 225k v 508 ide celkom ok. Mohli to podladit na nejakych 160koni a urcite by sa par predalo
Potkávám ty 308 HB docela často, jen u nás ve městě jich jezdí pět různých (městečko o 12 tisících lidech). To spíš mám radost, když potkám minulou 208 ve třídvířku, protože vypadala fakt krásně.
Ta podladěná šestnáctistovka by prodeji nezaplatila ani homologaci. V diskusích zájem sice je, ale reálně pak lidi kupují spíš tu dvanáctistovku s 96 kW. I proto, že 1,6 byla spojena jen s vyššími výbavami, a tady by to dopadlo stejně.
Ta podladěná šestnáctistovka by prodeji nezaplatila ani homologaci. V diskusích zájem sice je, ale reálně pak lidi kupují spíš tu dvanáctistovku s 96 kW. I proto, že 1,6 byla spojena jen s vyššími výbavami, a tady by to dopadlo stejně.
Motorizácie asi OK? No ak je OK, že máš len tri spaľováky, zásadne R3 a nedosahujúce ani trojcifernú hodnotu výkonu... 8-s
Môžeme na koncern VW nadávať koľko chceme, ale keď si priplatíš, dostaneš 180, 221 a 235 čisto benzínových kW resp. 147 čisto naftových kW. V Peugeote max. 96.
Môžeme na koncern VW nadávať koľko chceme, ale keď si priplatíš, dostaneš 180, 221 a 235 čisto benzínových kW resp. 147 čisto naftových kW. V Peugeote max. 96.
Těžko na produkty VAG nadávat. Právě pro nabídku motorů asi těžko. Třeba dojde ještě k doplnění nabídky.
Jenže drtivá většina těch 308 bude do 100kw stačit. I pro mne jsou to naprosto akceptovatelné výkony pro takové auto a kdo chce víc, buď půjde jinam, nebo si vezme hybridní 1.6thp.
Ta 1.2 bude fajn v prazdnom aute v mestskom rezime. Rodinka na vylete bude uz problem a tento segment je u nas casto rodinnou volbou
vůbec to nebude problém ani s rodinkou. Naopak s ní nepotřebuješ závodit. Motorizace jsou naprost v pohodě.
81kw v Csegmentu je naprosto v pohodě, to je auto s kterým pojedeš 130-140 na dálnici a nemusis se bát občas předjet kamion, co víc od takového kombíku chtít.
Děláš si srandu, že jo? Ta dvanáctistovka je ve čtyřech lidech v pohodě i s 81 kW, natož s 96 kW. Slabá by byla nepřeplňovaná se 60 kW, která se do 308 dávala v počátcích prodeje.
Mam odskusane oba agregaty a tsi 1.4 1.5 alebo renault 1.33 su ovela lepsie. Tam peugot nema co ponuknut. Pre mna urcite dovod ist ku konkurencii v segmente c
308SW s 1.2 96kW som 2 roky prevadzkoval a aj pri nalozenom aute nebol ziaden problem s nedostatkom vykonu.
kari.laz
A zrovna ta 1,6PT 110KW (bez hybridu) by byla ideálním motorem na to auto.
Bohužel tam dají jen tříválec.
Bohužel tam dají jen tříválec.
Dotaz máte osobní zkušenost se zmiňovanou benzínovou 1,2? Co jsem četl, tak s autem vibruje? Je to u všech výkonových variant nebo jen u některých?
Já jel jen s 1,2 96Kw ve 308 a ten motor není špatný. Zvuk má tedy "jadrnější" to zase jo a na volnoběh to pozná snad i lajk, ale za běžné jízdy to určitě není nic dramatického. A celkem to s autem i hýbe, respektive určitě to není brzda provozu a postačuje i na dálniční přesuny. Nicméně jako nejvýkonnější benzín nabízet 1,2 R3 je zkrátka málo.
O výkonu nepochybuju, jde mi spíš o samotný projev motoru. Nekultivovaným tříválcem 1,2 HTP se neslavně proslavil koncern VW. Od té doby padly tříválce v nemilost.
a 1.6 jezdí na co? na naftu?
Nejvýkonnější benzín v této 308 rozhodně 1.2 R3 není.
Nejvýkonnější benzín v této 308 rozhodně 1.2 R3 není.
Můžeš tu kličkovat jach chceš, ale nejvýkonnější benzín je 1,2R3.
Ta 1,6 je v kombinaci jen s PHEV s nutností nabíjet a za zcela jistě neospravedlnitelnou cenu.
Ta 1,6 je v kombinaci jen s PHEV s nutností nabíjet a za zcela jistě neospravedlnitelnou cenu.
o nutnosti nabíjet souhlasím hlavně z ekonomického hlediska ( i když se objeví někteří, co to dělat nebudou ). Ale benzín to má, a nabíjet se to nutně nemusí, aby to jezdilo.
Takže nejvýkonnější beznín není 1.2R3, ale 1.6R4, a to když už chceš specificky, tak 132kw.
Takže nejvýkonnější beznín není 1.2R3, ale 1.6R4, a to když už chceš specificky, tak 132kw.
opět se snažíš jen kličkovat v něčem, co sám víš že je blbost. R3 a nebo hybrid. 1,6 si samostatně nekoupím a pokud si to někdo koupí s dvěma metráky závaží, protože to nebude nabíjet, tak už si klidně může koupit tu 1,2 protože to vyjde na stejno.
Vibrace jsou znatelné maximálně u malé 208. Ve větších autech vůbec. Hlukově se projeví až ve vyšších otáčkách pod zatížením, jinak taky naprosté tichoučko.
U 308 se vibrace přenašely jak do kastle tak do ovladacich prvku nejvic z aut ktere jsem za posledni roky poznal. Za tragicke bych to neoznačil, ale znat to tedy bylo dost. Ještě si vybavuji hulvatsky SS system ktery, když se prvně aktivoval tak jsem se až lekl a přitom peugeot pokud vim použiva reverzibilni alternator.
Presne, taký objem a výkon by bol na túto triedu úplný ideál a ešte za normálne peniaze. ;-\
Nic proti 1,2PT ale jako vrchol to ne málo a pak už jen hybridy, který musíš cpát do zásuvky. Ta 1,6 klidně i ve slabší variantě 110KW by byla naprosto ideálním motorem, který pojede a udrží se cenově ruzmně, pokud by to nespojili zase jen s nejvyšší výbavou.
To je volba EU, vacsina automobiliek uz tie vykonne benale mat nebude, v 308 som to ocakaval a dufam v GTI kde bude 1.6 s manualom. Je zaujimave, ze len VW to nejak podozrivo vychadza.... diesle prekvitaju, 2.0 objemy aj benzinove... nemcuri s tym zase vyebali na ukor ostatnich, tak typicke.
Bohužel na 99% bude GTI PHEV, takže nesmysl s 200kg baterek.
S ničím nevyebali, ale tvrdo to premietli do ceny. GTI Clubsport takmer 40t a Rko cez 45t, to sú prémiové ceny a dramatické navýšenie oproti predchodcom. Ak si to naviac spojíš s šetrením v podobe lacnejších materiálov a vecí typu tyč namiesto plynovej vzpery, chýbajúci kolenný airbag či chýbajúce čalúnenie schránky (teda za normálnych pomerov by G8 vzhľadom na toto osekanie mal byť lacnejší ako G7), je zrejmé, že to navýšenie je z dôvodu emisných pokút, ktoré musí niekto zaplatiť a ten niekto je zákazník. Chceš výkon? Máme, ale musíš si ho draho zaplatiť.
Teoreticky tak isto mohol postupovať Peugeot, ale asi usúdili, že tie výkonnejšie motorizácie by po premietnutí pokút do ceny nikto nekúpil a tak to zarezali dobrovoľne.
Teoreticky tak isto mohol postupovať Peugeot, ale asi usúdili, že tie výkonnejšie motorizácie by po premietnutí pokút do ceny nikto nekúpil a tak to zarezali dobrovoľne.
1. Po rozputani dieselgateu su oni ti co maju diesle, ako nasledok toho prestali Frantici s vyvojom dieslov a nie su jedini, takze z tejto skutocnosti profituje VW.
2. Zdrazel cely koncern, tj. na ich rozhodnutia sa im sklada napr. aj Skodovka so vsetkymi modelmi, nie len s RSovymi.
3. V neposlednom rade to, ze vypustaju viac emisii (preco ?), im umoznuje zakaznik, ktory si to zaplati, takze preniesli emisnu zodpovednost na ludi aby mali vacsie predaje a lepsie portfolio.
4. Testovanie ich nedorobkov a planovanej zivotnosti kvoli usporam si zase odnasa zakaznik.
Takto s tym vyebali... s tym co pises suhlasim, ale to nie je kompletne hladisko.
2. Zdrazel cely koncern, tj. na ich rozhodnutia sa im sklada napr. aj Skodovka so vsetkymi modelmi, nie len s RSovymi.
3. V neposlednom rade to, ze vypustaju viac emisii (preco ?), im umoznuje zakaznik, ktory si to zaplati, takze preniesli emisnu zodpovednost na ludi aby mali vacsie predaje a lepsie portfolio.
4. Testovanie ich nedorobkov a planovanej zivotnosti kvoli usporam si zase odnasa zakaznik.
Takto s tym vyebali... s tym co pises suhlasim, ale to nie je kompletne hladisko.
taky má VW největší pokuty a je neuvěřitelně pozadu s elektromobilitou. A hlavně, můžeš koukat na to co mají v nabídce, ale je zajímájí jejich velkoobchodní klienti - půjčovny, korporace, které berou desetitísíce vozů, a tam je tlak na cenu, pokuty nepokuty, proto i VW začne více a více prodávat tříválce a základní diesely.. a s tím EU nemá nic společného, to je tlak trhu...
Myslím, že Peugeot asi ví, že taková auta by se neprodávala, to, že to má konkurence ještě neznamená, že to musí nabízet. Kdyby takový motor byl, nestál by urcite výrazně méně, než konkurence a já nějak nevím, proč koupit auto, které by asi mohlo být i trochu zábavné (110kw, manuál, HB) a vybrat zrovna 308 s icockpitem, které nikdy nebylo (a třeba bude v nové generaci, to nevím) etalonem zábavného podvozku a nevzemu třeba něco od konkurence.
Síla 308 bude v těch 1.2 a 1.5, oni to dobře vědí a proto vymizel i 2.0HDI či jiné neeko motory. Ani mne nenapadá žádný předchůdce 308, který by měl takový "warm hatch" motor či verzi.
Síla 308 bude v těch 1.2 a 1.5, oni to dobře vědí a proto vymizel i 2.0HDI či jiné neeko motory. Ani mne nenapadá žádný předchůdce 308, který by měl takový "warm hatch" motor či verzi.
306 měla 120kW dvoulitr, ne?
To už ale bylo GTI ne ? Jde mi o tu "zlatou střední", kterou má a měl vždy Golf, Fokus, míval i Renault a tak.. holt asi se trh vyselektoval, že za těmito motorizacemi jdou zákazníci jinam. Vzdali se toho všichni francouzi, italové ..
jj bylo to GTI
http://www.mobile.de/…r/319045448.html
jj bylo to GTI
http://www.mobile.de/…r/319045448.html
Co dvoulitrová 307 se 130 kW? Není to vyloženě hothatch.
To bylo RCčko ne ? To byl tak HH na svou dobu, ne ? Jde mi o tu "střední motorizacei", něco jako je dnes Leon FR, Fokus STline či Golf s těmi 150 koníky (v případě Fokusu ještě 184 ale jen v AT).
edit pro tebe i Emela, 308 mívala nějaké silnější 1.6 THP (110KW), ale to taky rychle vymizelo, pak zustalo jen GTI. Ale porád si myslím, že asi nejsou zákazníci.
edit pro tebe i Emela, 308 mívala nějaké silnější 1.6 THP (110KW), ale to taky rychle vymizelo, pak zustalo jen GTI. Ale porád si myslím, že asi nejsou zákazníci.
Jasně, pak asi bych bral v úvahu ten samý dvoulitr se 103 kW. Fakt je, že Golf v té době měl GTI se 147 kW a nebo 1,4 TSI v různých variantách až po 125 kW. Ta 307 sedí tak nějak "mezi".
tohle je hloupost. Do předchozí 308 se 1,6 nabízelo, a prodeje byly naprosto okrajové. To, že petrolheadi na diskuzi píšou, že by to bylo super, neznamená, že se to reálně prodává. Pravdou je, že prim hraje 1,2, a když ji někdo nechtěl, už sáhl po dieslu. Proto 1,6 bez hybridu není v nabídce. Kdyby to byl bestseller, tak se tam i přes pokuty od EU dostane, s úpravou ceny.
Máš pravdu, petrolheadi si radšej kupujú Golf GTI. A preto sa naďalej ponúka, na rozdiel od 308GTi. ;-)
Golf má také extrémně okrajové prodeje v provedení GTI. A myslím, že s fenoménem jako je Golf asi není úplně správné porovnávat. Také nemůžeš porovnávat prodeje Pick-upů s F-150 v americe. Taková auta se většinou vymykají tabulkám. Automobilky je mají jako své hlavní modely, tedy dělají i verze, které jinak v daném segmentu konkurence třeba vynechává... Peugeot má jako hlavní modely dnes 2008, 3008 a 208. A také, pokud se nepletu, PSA bylo jediné s Toyotou, kdo za rok 2020 neplatil žádné pokuty, takže jim to asi funguje. Jak je na tom Astra, I30, Ceed, Leon, Civic, Focus? Většina se jich prodává nejvíce s benzinovým tříválcem. Jako 308 GTI je škoda, to auto bylo správně bláznivé, a mě osobně bavilo v kategorii Hothatchů asi nejvíc, ale dnes se takovým modelem nedělají prodeje, ale je to jen poměřování pindíků...
Okrajove? Mozno tu, v nemecku, anglicku je gti na kazdom rohu
když jdeš určitou čtvrtí londýna, potkáváš zase na každém rohu Range Rovery... to ještě neznamená, že by byly tak extrémně dobře prodejné...
Ved range rovery sa v uk predavaju vyborne, mimo ostrovov je to biednejsie. Dole ti iudex pise cisla a tie su pre vw vyborne. Gti sa proste na velkych trhoch predava dobre.
Nemáš správne informácie. Nie dávno tu prebehla informácia, že hot verzie Golfa (GTI, GTD, R) tvorili cca. 12% predajov. To je hodne veľký podiel, notabene keď si uvedomíš, z akého základu sa to počíta.
Takže žiadne okrajové prevedenie, ale výborne predávaný model (sám som mal jeden).
Takže žiadne okrajové prevedenie, ale výborne predávaný model (sám som mal jeden).
takže na 7 "normálních" golfů jeden ostrý... plus ještě GTI a GTD dost zcivilnělo, tedy... ale jako jo, není to zanedbatelný počet, ale zase to určitě nedrží prodejnost modelu. A to se pořád bavíme o etalonu třídy Golfu, olik jsou ty rpocenta u Focusu a jiných konkurentů? Asi to nepůjde dohledat, ale je nám asi oboum jasné, že jsou to spíše jednotky procent
Ta 1.6 byla pouze v GT s automatem, takže byla drahá a musela soupeřit s 2.0 HDi.
KANKUNEN
jenže je to první nepodarek v jejich novém krásném designu.
Taka evolucia minuleho modelu. Aktualna 308 dobre auto. Tak ak to vylepsili bude to fajn. Ale dizajn sa ani mne nepaci a to som sa tak tesil, pretoze aktualna 308 je este aj teraz fakt pekna.
No co, o to ví půjdou nahoru prodeje 2008 a 3008.
Zaujimala by ma kalkulacia v automobilkach na koci roku a tvorenie planov do buducnosti. pretoze pri vyvoji emisnej legislativy je v podstate pilenie si konara pod zadkom ucit zakaznikov na vacsie a vacsie auta. Ale zaroven samovrazda ich neponukat ked su popularne a momentalne najziadanejsie. Si myslim, ze Mitsubishi, a podobne znacky, ktore maju v globalnom portfoliu, nie len u nas hlavne SUV to budu mat neskor velmi tazke. Chcel by som im vidiet do ''hlavy''.
Zapomínáš na přepočtené emise ve vztahu k hmotnosti. Těžší auto tak nemusí být za každou cenu nevýhodné, spíš naopak. U Peugeotu je to ještě snadnější tím, že jejich SUV nemají pohon všech kol.
To som nevedel, ze sa berie do uvahy hmotnost vozidla. Ale ci to pomoze. Revoluciu v pohone tlacime legislativou a nie vyvojom. Legislativou zvysujeme aj povinnu vybavu a trhom rozmery auta. Zial vyvojom materialov nenapredujeme tak rychlo aby sme priamoumerne znizovali hmotnost a udrzali alebo vylepsili terajsie vlastnosti. Preto ma to zaujimalo vidiet co planuju. Ale ak je to takto ako pises tak snad automobilky s tym nejak kalkuluju uz aj pre buducnost. No ja byt vo vedeni tak kaslem na limity a vydieram EU.
rohYpnol
Golf v mnohem hezčí a přitažlivější podobě. Ale bude to stačit??
Jinak boční profil a tvar střechy, zadních dveří a C-sloupku se až nebezpečně blíží minulé generaci BMW řady 1. Což je svým způsobem vlastně pochvala.
Příliš nechápu fenomén nových znaků automobilek, které jsou vesměs "retro". Snaží se tím naznačit co? Nové logo větší prodejní čísla nezajistí a dokud budou škrtat spalovací motory a znásilňovat směrem k EV neperspektivní a předražené technice, tak můžou mít logo třeba ze zlata a stejně to nikdo kupovat nebude chtít :-! :-!
Jinak boční profil a tvar střechy, zadních dveří a C-sloupku se až nebezpečně blíží minulé generaci BMW řady 1. Což je svým způsobem vlastně pochvala.
Příliš nechápu fenomén nových znaků automobilek, které jsou vesměs "retro". Snaží se tím naznačit co? Nové logo větší prodejní čísla nezajistí a dokud budou škrtat spalovací motory a znásilňovat směrem k EV neperspektivní a předražené technice, tak můžou mít logo třeba ze zlata a stejně to nikdo kupovat nebude chtít :-! :-!
Posunutí A-sloupků dozadu i u uspořádání pohonu s motorem napříč a předním náhonem dělající z profilu dojem klasického uspořádání pohonu se začalo u Volva. To má dnes A-sloupky nejdál a je to vidět nejnápadněji. Ale proč - nevím. Jde snad o získání další deformace mezi McPhersonovými hrnci a přepážkou s A-sloupky + dalšími podélnými návaznostmi? Je to kvůli lepšímu výsledku málo přesazeného nárazu? Nevím. Rozhodně to však snižuje tuhost v McPhersonových hrnců v karoserii, což je vidět na všemožném přídavném ztužování, které však nikdy nemůže nahradit "přilepené" hrnce k přepážce s A-sloupky - předek klece pro lidi a tuhé ukotvení závěsů kol v karoserii.
A tak nejde o optické, ale faktické prodloužení kapoty.
A tak nejde o optické, ale faktické prodloužení kapoty.
lamal
podla ocakavani a to este neboli vsetky farby... kokpit resp jeho ergonomia ma neoslovila, ale potesi aspon to koleško na volume pre fokála... ten bude fajn :-)
Snad pride GTI s THP + manual... to bude asi posledna benzinova 308 GTI snad si to Pežó nenecha ujst kurnik... motorizacie ziadne prekvapko, 4x4 aspon v tej najsilnejsej verzii PH by som ocakaval.
Novy znak vyzera dobre, ma rozumnu velkost, ale v predu sa mi zda trochu zbytocne velky ten znak. Urcite sa tesim na prve testy, potesi volba manualu aj na diesel !
Snad pride GTI s THP + manual... to bude asi posledna benzinova 308 GTI snad si to Pežó nenecha ujst kurnik... motorizacie ziadne prekvapko, 4x4 aspon v tej najsilnejsej verzii PH by som ocakaval.
Novy znak vyzera dobre, ma rozumnu velkost, ale v predu sa mi zda trochu zbytocne velky ten znak. Urcite sa tesim na prve testy, potesi volba manualu aj na diesel !
Samozřejmě že manuál do GTI nepřijde, když to bude hybrid. Navíc, pokud tomu dají podobně šílenou cenovku jako větší 508 PSE, tak to ani nemusí zkoušet prodávat.
když to bude hybrid...
Tím jsem myslel, že to 100% bude hybrid. Co jiného by tam dali? Samotnou 1.6THP ladit někde k 280koním a homologovat ji kvůli pár prodaným kusům se jim určitě nevyplatí.
trebars by stacila aj verzia s 230k, (pripadne GT so 150-180k) ale asi to tak bude... hybrid bude mat aspon 4x4 co by vedelo z casti vykompenzovat vyssiu hmotnost a cenu, ale je to otazne... ako som pisal pokial by to malo do 1600kg s 4x4 tak by to z hladiska jazdy bolo asi v poho... na stary recept lahkej predokolky so samosvorom, manualom a super brzdami uz treba zabudnut no..
Na benzínovú GTi zabudni, to na 100% nebude (mám pocit, že to vyhlásil samotný Peugeot).
Tú ostatne nikto moc nekupoval ani v doterajšej generácii, okrem výhrad k icockpitu boli výhrady k objemu (tie boli skôr papierové, reálne ten motor išiel, ale proste predsudky fungovali) a hlavne ostatná novšia konkurencia odsunula GTí do zabudnutia (mnohí ani netušili, že 308 stále ponúka nejakú hot verziu).
Tú ostatne nikto moc nekupoval ani v doterajšej generácii, okrem výhrad k icockpitu boli výhrady k objemu (tie boli skôr papierové, reálne ten motor išiel, ale proste predsudky fungovali) a hlavne ostatná novšia konkurencia odsunula GTí do zabudnutia (mnohí ani netušili, že 308 stále ponúka nejakú hot verziu).
Stara 508 bola tiez v zabudnuti, nova to ozivila, tuto prilezitost ma kazda nova generacia. Skor tie emisne realie to nedovolia, ale nejaka limitka GT s existujucimi vykonmi THP tj 150k a 180k s manualom by bola fajn.... plnohodnotne GTI s benalom uz nikdy nebude, skoda ze to nevydalo este v tejto gen.
Tak 308 GTI byla dražší než konkurenční hot hatche, ale chyběl jí image. Technika přitom byla poctivá. Výborný motor, krátce odstupňovaný manuál, samosvor, nízká hmotnost... akorát víceprvek chyběl, ale o to adrenalinovější jízda na limitu byla.
miromen
No vic foto vic sice řeklo, ale stale si nejsem vzhledem nove 308 uplně jisty a počkam si na real.
Super je ten protaženějši předek ve stylu E-Type s kterym před lety přišla Mazda 3 a dnes ji ma i Focus a obě auta vypadaji velice dobře. Co mi však určitě nesedi tak jsou ty spodni zadni obstarožni lampy a předni světelne zuby snad stejně dlouhe jak hlavni světlomety, ktere mohly byt tak o polovinu kratši.
Motorově je to bida, ale to asi nelze mit peugeotu uplně za zle. A viceprvek asi nepřitomen hm
Super je ten protaženějši předek ve stylu E-Type s kterym před lety přišla Mazda 3 a dnes ji ma i Focus a obě auta vypadaji velice dobře. Co mi však určitě nesedi tak jsou ty spodni zadni obstarožni lampy a předni světelne zuby snad stejně dlouhe jak hlavni světlomety, ktere mohly byt tak o polovinu kratši.
Motorově je to bida, ale to asi nelze mit peugeotu uplně za zle. A viceprvek asi nepřitomen hm
No... souhlasím s tím, že to chce počkat na reál.
Z těch prvních fotek jsem měl taky dojem, že to bude mít až nepřiměřeně dlouhou kapotu... ale tady z profilu to teda úplně nevypadá:
https://t.cncenter.cz/…igin-6885193.jpg?…
Tohle je docela standard... když se podíváš, tak kolo těsně před dveřma, víceméně hned před spodní hranou čelního skla... a přední převis spíš menší.
Jo, na tu Mazdu jsem si vzpomněl taky, tam to čistě z profilu vypadá až nepřirozeně:
https://cars.usnews.com/…da3_sideview.jpg
https://cz.cdn.mazda.media/21b9c8ab167946ddac2701dca5d1a581/726cc27bfa9244dabf0b07a0168995a4.png
...což je mimochodem opět důvod, proč se mi víc líbí sedan, nebo potom šestka, kde má ten dlouhej čumák nějakou protiváhu.
Z těch prvních fotek jsem měl taky dojem, že to bude mít až nepřiměřeně dlouhou kapotu... ale tady z profilu to teda úplně nevypadá:
https://t.cncenter.cz/…igin-6885193.jpg?…
Tohle je docela standard... když se podíváš, tak kolo těsně před dveřma, víceméně hned před spodní hranou čelního skla... a přední převis spíš menší.
Jo, na tu Mazdu jsem si vzpomněl taky, tam to čistě z profilu vypadá až nepřirozeně:
https://cars.usnews.com/…da3_sideview.jpg
https://cz.cdn.mazda.media/21b9c8ab167946ddac2701dca5d1a581/726cc27bfa9244dabf0b07a0168995a4.png
...což je mimochodem opět důvod, proč se mi víc líbí sedan, nebo potom šestka, kde má ten dlouhej čumák nějakou protiváhu.
Z těhle fotek to vypada o poznání vyváženěji.
Jo... kupodivu... protože pokud nějaké auto má proporční problém typu moc dlouhej čumák, tak přímo z profilu to vynikne nejvíc. Ale tady je to bez výhrad.
A ešte o niečo iné to bude v reáli. Ale márna snaha, nepáči sa mi. Interiér ma vyložene odpudzuje. Súčasný Peugeot ma po dizajnovej stránke nemá čím osloviť.
A proč nepřiměřeně ? To musi byt podle nějakych šablon...mě se to velmi zamlouva jak u te 3 od mazdy tak u focusu od forda nebo třeba jedničkove BMW. No u 308 to chce prostě počkat protože fotky mužou dost klamat a tohle je jeden z modelu, ktery neni designově jednoduchy a na živo muže vzhled nove 308 pusobit dost odlišně.
Podle šablon ne, ale moje oko je zvyklé na nějakou harmonii a rovnováhu. Pokud má třeba nějaké psí plemeno neúměrně velkou hlavu vůči tělu, je to stejné... není na to žádné pravidlo, ale já to vnímám.
U té Mazdy to ještě není tak, že by mi to úplně vadilo... ale i tak se mi líbí sedan víc, mimo jiné i proto, že delší zadek trošku vyvažuje ten čumák.
https://www.extremetech.com/…3090-640x360.jpg
Ale samozřejmě... nikomu nic nenutím.
U té Mazdy to ještě není tak, že by mi to úplně vadilo... ale i tak se mi líbí sedan víc, mimo jiné i proto, že delší zadek trošku vyvažuje ten čumák.
https://www.extremetech.com/…3090-640x360.jpg
Ale samozřejmě... nikomu nic nenutím.
Ja síce nemám rád dizajn s kratučkou kapotou, kde sa pomaly kraje predných svetiel dotýkajú čelného skla, ale pri M3 je to trošku opačný prístup a pri HB ten presun hmoty dozadu pôsobí trochu nevyvážene. Naopak pri sedane je to presne ako píšeš, zadný kufor to opticky dobre vyvažuje a práve Ma3 sedan považujem aktuálne za najkrajší sedan. Pred pár dňami som ho okukoval na salóne a v typickej soul red na veľkých diskoch je to úžasne vyzerajúce auto. Mať to poriadny motor tak 250k+, viem si predstaviť "downgrade" do sedanu nižšej strednej.
Když už krátkou kapotu, pak https://ownermanual.co/wp-content/uploads/2020/05/dodge-neon-car.jpg :-D
Mě vubec nevadi spiš naopak, když je nějaka dominanta samozřejmě v rozumne miře. A pravě třeba u těch psu tedy těch bojovych neni vyjimkou, že maji větši mohtnějši/svalnatějši hlavy nebo stači u nas lidi, tedy u novorozenych "človičku", kteři maji větši hlavu v poměru k tělu a ono je to pěkne a roztomile atd.
A třeba z tohoto knk fota jasně libivějši HB, ale neznam z realu, ale znam předchudce a delši kapota u M3 super. A jak nemusim veterany tak par kousku dodnes po designove strance obdivuji a jednim z nich je pravě E-Type, kde je ten předek ještě vyditelně větši/delši ku zbytku auta.
A třeba z tohoto knk fota jasně libivějši HB, ale neznam z realu, ale znam předchudce a delši kapota u M3 super. A jak nemusim veterany tak par kousku dodnes po designove strance obdivuji a jednim z nich je pravě E-Type, kde je ten předek ještě vyditelně větši/delši ku zbytku auta.
Pokud se ti 3 líbí víc jako hatch než jako sedan... no, pak myslím, že jsi dost výjimka :-) ... ale nic proti.
No ono to muže byt tou fotkou, kde se mi ten HB opravdu libi vice . Ale ja jsem součastnou 3 ještě prakticky neviděl a taky u HB vnimam některe nedokonalosti, ktere mi vadi jen nemam realny pohled tak, aby mi oko řeklo jak to s ni je.
Víceprvek fakt nečekej, je to pořád jen CMP. Na druhou stranu, 308 není závoďák, obejde se bez víceprvku.
Mně naopak ta protažená příď nesedí, navíc je vidět, že z nárůstu rozměrů šlo do vnitřního prostoru jen asi 5 cm, a dalších pět na ten předek. S ohledem na dost často kritizovaný prostor vzadu bych čekal spíš přístup "hlavně zvětšit vnitřek".
Spodní světla jsou v duchu aktuální linie, má je 2008, 3008 i 508. Mně to přijde lepší, hlavně u mlhovky se vhodným nalepením na zadek bude dát to světlo zakrýt u oslňovačů.
Mně naopak ta protažená příď nesedí, navíc je vidět, že z nárůstu rozměrů šlo do vnitřního prostoru jen asi 5 cm, a dalších pět na ten předek. S ohledem na dost často kritizovaný prostor vzadu bych čekal spíš přístup "hlavně zvětšit vnitřek".
Spodní světla jsou v duchu aktuální linie, má je 2008, 3008 i 508. Mně to přijde lepší, hlavně u mlhovky se vhodným nalepením na zadek bude dát to světlo zakrýt u oslňovačů.
Tak viceprvek bych nespojoval se zavoďakem, ale vyspělejši technika potěši a byl by zde i nějaky předpoklad pro lepši jizdni projev. A ty zadni spodni světla mě tam ruši jen po vzhledove strance. Celek je pojat dost moderně a odvažněji a do toho tahle obstarožnost, alespoň z foto to na mě tak pusobi.
Mně tam naopak ta světla sedí hezky, nepřijde mi to obstarožní. Naopak si myslím, že bez nich by ta záď byla už moc nudná.
Víceprvek... prostě v téhle třídě spíš zbytečnost.
Víceprvek... prostě v téhle třídě spíš zbytečnost.
Nejen, že mi tam nepasuji vedle těch fejk chromovych koncovek, ale ony opravdu vypadaji jak z 80 či 90 let což se dost s tim modernim zbytkem bije a jejich nepřitomnost bych nevidim jako problem...
http://youtu.be/L8rpbcbsLQ4?t=280
A kež by zbytečnost jako je viceprvek byl v tehle třidě mnohem rozšiřenějši.
http://youtu.be/L8rpbcbsLQ4?t=280
A kež by zbytečnost jako je viceprvek byl v tehle třidě mnohem rozšiřenějši.
Víceprvek určitě zbytečnost není.
Pokud chceš, máš na výběr jiná auta, nikdo ti nebrání. Reálně ale jeho možnosti využije asi tak půl procenta řidičů, ostatní to opravdu za běžného provozu nepoznají a nevyužijí. A kvůli půl procentu dělat zbytečně složitější a dražší techniku? Proč?
3_diamanty
Za mna vizualne aj motoricke sklamanie... rovnako o i cocpite skoda debat .... zlaty leon ci corolla ...
Moja reč a ešte k tomu tie trapnučký trojvalec tak to bude znova predajné fiasko.Automobilka ktorá v tomto segmente neponúkne benzínový štvorvalec nemá šancu na predajný úspech.
Mokrous
OK, nikdo z redakce na mne nereaguje, tak to zkusím jako HamunaKylie s dotovanou naftou.
Zase.ru každou diskuzi tímto pokřikem, dokud někdo neodpoví. Je to tak správně???
A nyní původní příspěvek:
"Co mám proboha udělat, abych mohl nahrát Avatar do vašeho přiblblého systému? Už 2 týdny nelze nahrát ani JPEG ani PNG, velikosti od 9kB až po 750kB, rozměry od 80 pixelů až po 2000 a nic.
Restart Macu, aktualizace OS, update Safari a nic nic nic...
Před cca 2 měsíci jsem tam mohl nahrát obrázek, ale když jsem chtěl změnit Pažouta na Pašíka, tak smůla. To samé obrázek na kartě, který už snad 10 let nejde změnit...
Šlo by tohle nějak zařídit, když už jsou mi mailové odkazy na reakce v diskuzi k ničemu, jelikož příspěvky stejně musím hledat manuálně jako blb, protože odkaz nefunguje? K čemu ten odkaz potom je??? Jako, abych věděl, že někde mezi 287 příspěvky je zapadlá reakce na ten můj??? Váš IT guru nedostává zaplaceno, nebo se mstí???"
"Je fakt skvělý sledovat jak na to/nás redakce z vysoka se.re.
Je to každopádně zajímavý způsob, jak si zvedat prestiž a lákat nové příznivce a udržet ty staré, když jde všechno do kopru a jediný co tady valí, jsou otravný reklamy.
Jsem zvědavej, co na to inzerenti, až sem bude chodit posledních 20 deviantů a ostatní se na to vybodnou a budou radši sledovat Slováky na YT.
Skoro to vypadá jako by zde IT dělali stejní experti, co jsou na DS Automobiles. Tam je to panečku jízda. I po půl roce podnětů i rytí s tím prostě ty cvičený opice nedělají nic. Zřejmě tím budují tu auru "Prémie"
Zase.ru každou diskuzi tímto pokřikem, dokud někdo neodpoví. Je to tak správně???
A nyní původní příspěvek:
"Co mám proboha udělat, abych mohl nahrát Avatar do vašeho přiblblého systému? Už 2 týdny nelze nahrát ani JPEG ani PNG, velikosti od 9kB až po 750kB, rozměry od 80 pixelů až po 2000 a nic.
Restart Macu, aktualizace OS, update Safari a nic nic nic...
Před cca 2 měsíci jsem tam mohl nahrát obrázek, ale když jsem chtěl změnit Pažouta na Pašíka, tak smůla. To samé obrázek na kartě, který už snad 10 let nejde změnit...
Šlo by tohle nějak zařídit, když už jsou mi mailové odkazy na reakce v diskuzi k ničemu, jelikož příspěvky stejně musím hledat manuálně jako blb, protože odkaz nefunguje? K čemu ten odkaz potom je??? Jako, abych věděl, že někde mezi 287 příspěvky je zapadlá reakce na ten můj??? Váš IT guru nedostává zaplaceno, nebo se mstí???"
"Je fakt skvělý sledovat jak na to/nás redakce z vysoka se.re.
Je to každopádně zajímavý způsob, jak si zvedat prestiž a lákat nové příznivce a udržet ty staré, když jde všechno do kopru a jediný co tady valí, jsou otravný reklamy.
Jsem zvědavej, co na to inzerenti, až sem bude chodit posledních 20 deviantů a ostatní se na to vybodnou a budou radši sledovat Slováky na YT.
Skoro to vypadá jako by zde IT dělali stejní experti, co jsou na DS Automobiles. Tam je to panečku jízda. I po půl roce podnětů i rytí s tím prostě ty cvičený opice nedělají nic. Zřejmě tím budují tu auru "Prémie"
P. Kolmanovi som pisal 2x, ze mi to nefunguje, normalne odpisal a povedal, ze to posle na IT... tak mesiac-dva do zadu.
jam2015
Bojím sa, že ani naživo to nebude lepšie :-(
twistedTSD
Nabídka motorizací je zklamání. Jo, 1.2 PT je super základ a většině zákazníků postačí. Ale 1.6 PT 180 a klidně s AT by do 308 byla naprostý ideál. Ostatně 3008 ji stále nabízí. Podvozkově má 308 určitě na víc než 96 kW, a ne, PHEV mě nezajímá. Konkurence je na tom prostě pořád ještě lépe.
ideál pro koho? v nabídce byla, a je naprosto neprodejná - i kvůli fatálním problémům THP - to, že se ten motor přejmenuje na PT a problémy odstraní, neznamená, že zrovna ten typ klientely, která by nad 1,6 přemýšlela nebude už vždy varovně zvedat obočí, aby pak raději koupil konkurenci...
Jo, souhlas... ale pro rodinné cestování ten hybrid taky nemusí bejt marnej.
Emisné pokuty to dobabrali s homologáciami úplne.
TSI 110 kW man.: 24.050
TSI 110 kW auto: 26.560
ehybrid 150 kW: 37.020 (!)
GTE 180 kW: 39.200
GTI 180 kW auto: 35.620
Samozrejme ze pri jazdeni po klukatych okreskach sa mi ziada manual, ale tie tvoria velmi malu mensinu oproti mestu a dialniciam u drvivej vacsiny obyvatelov CRSR a teda ak mam mat (zatial) iba jedno auto, osobne volim jednoznacne automat. Neskor by som chcel RWD s manualom na zabavu ale s neporovnatelne mensim najazdom km.
V meste si zase uzivam pokoj noh, obzvlast pri jednopedalovom ovladani a vzdy optimalne otacky ICE a sustredim sa napr. na ucenie sekvencii semaforov :) na dosiahnutie najplynulejsej a najrychlejsej jazdy.
Vím, že zrovna tobě to těžko vysvětlit, tebe na semaforu brzdí i supersportovní motorky, ono přecijen hybridní Toyota, to je dragster jak bejk, ale už tu na toto téma běhalo mraky diskuzí.
Ti co na semaforu zdržují, zdržují proto že nedávají pozor a ne proto, že se neumí rozjet. Zkus se někdy podívat, co za auta zdržuje a co mají za převodovku a zjistíš, že o převodovce to vůbec není.
Jenže když se koukneš kolem sebe, tak je to spousta velkých silných aut a řidič tam čumi do mobilu, ženská do zrcátka, dva tam kecají spolu a řidič nekouká před sebe... a než zjistí, že by se měli už rozjet, zdržují a přitom to jsou auta, co by vystřelila jak našňupaný gepard, kdyby bylo potřeba.
Stále to je o tom řidiči a jeho pozornosti a ne o převodovce.