Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 308 teď už oficiálně. Vyrostl, je luxusnější a sází na dva plug-in hybridy

David Bureš David Bureš 18. 3. 2021 • 09:34
70
218
Zobrazit náhledy (70)
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308

Peugeot 308 přijíždí v nové generaci. Nabídka konvenčních motorů se omezuje na tříválec 1.2 PureTech a turbodiesel 1.5 BlueHDi. K dispozici jsou však hned dva plug-in hybridy.

Nová generace modelu Peugeot 308 se představuje v celé své kráse, a to jen krátce poté, co na internet unikly první snímky tohoto automobilu. Nová 308 se zatím prezentuje ve formě pětidveřového hatchbacku, opět se však počítá také s kombíkem, přičemž rodinu kompaktů nově údajně doplní také crossover. Nový Peugeot 308 se začne prodávat v druhé polovině roku 2021.

Podobu novinky odhalily již včera uniklé snímky, a tak o designu jen v krátkosti. Nová 308 využívá zcela nového stylu, který svojí nízkou přídí navazuje na „bezrámovou“ masku poprvé užitou na modernizovaných modelech 3008 a 5008, přecházející v hlavní světlomety, doplněné o diodové pásy. Světlomety jsou standardně diodové, za příplatek full-LED. Kabina se posunula vzad, což opticky prodloužilo kapotu, zatímco záď vodorovným pásem mezi koncovými světly s grafikou lvích drápů evokuje stávající 208.

video

Tvary přitom do velké míry ovlivnila aerodynamika, konkrétně má součinitel aerodynamického odporu v případě hatchbacku hodnotu cx = 0,28. Příď je tak velice nízká, zároveň je auto o 20 mm nižší než předchůdce. Zároveň se však karoserie hatchbacku prodloužila o 110 mm na výsledných 4.360 mm. O 55 mm prodloužený rozvor na výsledných 2.675 mm zase pomáhá vnitřnímu prostoru, který je u předchůdce často kritizován.

Důležitou součástí nového designu je i nové retro logo Peugeotu, které se originálně objevuje třeba na blatnících. Dominuje rovněž rozměrné masce chladiče.

Přepracován byl také interiér. Opět jde o charakteristické řešení i-Cockpit, v tomto případě však 308 využívá jeho nejnovější evoluci. Nechybí nový multifunkční volant s jinými tlačítky a senzory rozpoznávajícími, zda má řidič ruce na volantu, stejně jako nová obrazovka multimediálního systému. Ta má u vyšších verzí úhlopříčku 10 palců, přičemž ji prakticky doplňuje samostatný dotykový panel pro ovládání ventilace a dalších funkcí vozidla. I kvůli své šíři je nově umístěna pod výdechy ventilace, jejichž umístění má pomáhat s teplotním komfortem na palubě.

Zavazadlový prostor má objem 412 litrů, mluvíme tu však o metodice tekutin, která je proti VDA méně přesná. Vedle toho je tu i dalších 28 litrů prostoru pod podlahou.

Nabídka motorů odpovídá dnešní době přísných emisních norem. Konvenční motory se totiž omezují výhradně na dvě výkonové verze benzinového tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW), turbodiesel je k dispozici dokonce výhradně jediný, 1.5 BlueHDi (96 kW).  Lze jej však kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, stejně jako silnější dvanáctistovku. Základní PureTech pořídíte jen s manuální převodovkou.

Zato tu jsou však hned dva plug-in hybridy. Oba využívají pohon jedné nápravy, elektromotor s výkonem 81 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 12,4 kWh. Základní Hybrid 180 pak tuto techniku kombinuje s 1.6 PureTech o výkonu 110 kW, zatímco silnější Hybrid 225 má pod kapotou silnější šestnáctistovku se 132 kW. Celkový výkon soustavy tudíž činí 132 kW, respektive 162 kW.   

Nový Peugeot 308 (2021) – základní technická data nabízených motorů
Motor 1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi Hybrid 180 Hybrid 225
Zdvihový objem [cm 3] 1199 1199 1499 1598 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/5500 96/5500 96/3750 132/- 162/-
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 230/1750 300/1750 360/- 360/-
Převodovka 6M 6M (8A) 6M (8A) 8A 8A

Technický základ poskytuje platforma EMP2 stejně jako u předchůdce. Jde však o její zásadně přepracovanou verzi, která nově umožní zástavbu i čistě elektrického pohonu. Peugeot od ní slibuje nové výztuhy pro vyšší tuhost karoserie, což má pomoci jízdním vlastnostem i komfortu. Odhlučnění zase pomáhají zesílená skla v předních oknech a další úpravy.

Peugeot 308 se má také chlubit moderní výbavou. Balíček elektronických asistentů tak zahrne sledování mrtvého úhlu při jízdě vpřed i při couvání, asistent pro jízdu na dálnici zkombinuje funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdním pruhu. Objednat bude možné také sedačky s masážní funkcí s certifikátem AGR, vyhřívané čelní sklo nebo třeba hudební systém Focal s 10 reproduktory.

O výrobu Peugeotu 308 třetí generace se postará továrna ve francouzských Mylhúzách. To předchůdce se vyrábí v nedalekém Sochaux.

Související články

Témata
24. 3. 2021 09:40
Re: 308
nová 508 a DS7 už s nimi rpoblémy nemají. U nových 5008 a 3008 ty problémy ještě byly, ze začátku výroby. Facelift 308 (modelový rok 2018, v prodeji cca od října jestli se nepletu) už byl také v pohodě. Takže podle mě se to lámalo kolem roku 2017... Přiznám se, vůbec nevím kódy motorů, ale asi tam byla nějaká evoluce. jinak k 208 - ta snad THP nemela (vyjma GTI), tam je 1,6 benzín stařičké VTI.
23. 3. 2021 12:17
Re: 308
jak myslíš... já nemám problém ani s výkonem, ani s R3, ale s tím že u 1,2 s 96kw je ve většině zemí přikázaný benzín 98, ve východní části Evropy, ČR nevyjímaje, to tak není... já tankuju kvalitní paliva, ale nechci do toho být nucen, a hlavně si umím spočítat, co to udělá s životností a prodejností takového modelu za pár let.
19. 3. 2021 16:14
Nejohavnější Peugeot
Elektrický pohon z principu mi nevadí. Ať se prosadí tam, kde má smysl a poskytuje výhody. Hybridy jsou ovšem úplně mimo mísu, řeší něco, co řešení nevyžaduje, protože auta se spalovacími motory jsou téměř dokonalá.
Že je ale nová 308 nejhnusnějším autem ve střední třídě, a to zvenku i zevnitř, to je vážně na zamyšlení. Čím automobilka PSA a její vedení doufají, že zákazníky přesvědčí? Hnusoty je kolem nás vážně už přes míru akceptovatelnosti: politici lžou horem dolem, práce se mění v žumpu bez slušnosti a poctivosti, ženské nechtějí být ženskými, voda mizí ze životního prostředí a druhdy téměř dokonalý motor na peníze (ekonomika Spolkové republiky Německo) vykazuje povážlivé trhliny způsobené nezvládnutou integrací migrantů ze všech koutů světa vč, východní Evropy, čímž už se nemůžeme spolehnout ani na dříve technicky a kvalitativně dokonalou německou produkci, A do toho přijde BMW s totálně hnusným designem, jemuž se PSA rozhodlo se***vat. Nemám z toho ani trochu radost....
Edit: web ACZ mi vyhvězdičkoval slovo s.e.k.u.n.d.o.v.a.t. Tak to je fakt třeba! Deb****vé, nic se nezměnilo k lepšímu, jen k horšímu.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2021 14:18
Re: Segment C
Na rozdíl od tebe jsem pochopil, co tím myslel.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2021 14:10
Re: Pekné pekné
Nejezdil. Ale 308 patřila mezi nejlehčí HH na trhu, pokud vím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku