Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
voyo
povodna lampicka v kufri svieti viacej do oci ako do kufra. vzdy ma tak oslepi, ze nic nevidim.
Lane assist sa aj v aktualnom superbe davypnut. Ak ho nechate vypnuty ostava vypnuty.
to sa vam na superbe nepacilo dako malo veci. je tam toho viac co stoji za deravy gros
Lane assist sa aj v aktualnom superbe davypnut. Ak ho nechate vypnuty ostava vypnuty.
to sa vam na superbe nepacilo dako malo veci. je tam toho viac co stoji za deravy gros
Přesně tak, Sup si to pamatoval vždycky. Na rozdíl od oktávky 4. Rozdíl je dle mého kdy ten model byl homologován.
Nejhorší je, že od příštího roku už homologace nebude hrát roli a všechna prodávaná auta to budou mít s aktivací při každém startu.
Je to podle NCAPu, ca. každé 2 roky se mění pravidla a asistenty jsou čím dál tím důležitější pro celkový výsledek. Superb dosáhl na 5* ještě bez udržování jízdního pruhu.
Myslím si, že pro hodnocení jízdních asistentů dle NCAP nějak rozhoduje počet "logických" kroků, které musíš udělat, abys po strartu asistent vypnul. A toho vola co tam tohle nacpal, byhc vyhodil z okna na dlažbu..
Vymyslel zase nejaký úradník-teoretik čo musí obhájiť svoju stoličku, alebo nám to chce trochu "uľahčiť" na cestách.
NCAP je nezávislá instituce bez vazeb na nějaké úřednictvo..
EURO NCAP je skvělý příklad, který ukazuje jak se mění prostředí. Z kdysi přínosné organizace, která ukazovala a porovnávala bezpečnost se za těch 20 let stala šikanózní instituce, která diktuje naprosto absurdní pravidla a místo vyšší bezpečnosti přispívá jen k navyšování nesmyslného balastu a vlastně i nebezpečnosti moderních aut.
Je to přesně stejný princip, jako emisní normy nastavované Evropskou komisí. Normy v rukách šílenců se stávají zbraní hromadného ničení!!! :-! :-!
Je to přesně stejný princip, jako emisní normy nastavované Evropskou komisí. Normy v rukách šílenců se stávají zbraní hromadného ničení!!! :-! :-!
Ale zase nepřeháněj, pravidla pro NCAP byla nastavena už před hezkou řádkou let. Akorát obsahují systém postupného zvyšování nároků, což je celkem logické s tím, jak se auta vyvíjí.
Moc nerozumím, v čem bych měl přehánět. 5* v roce 2015 není to samé jako v roce 2021.
Je a není, člověk by neměl koukat jen na celkové hodnocení. Protože taková ochrana chodců je mi u zadele a v hodnocení vozu nemá co dělat, ten má chránit posádku.
Ve svých začátcích Euro NCAP to smysl mělo a posunulo to pasivní bezpečnost hodně kupředu. Postupem času ale automobilky začaly optimalizovat karoserii na zvládnutí normovaných zkoušek a ne na celkovou pasivní bezpečnost, takže dnes ani to bodové hodnocení nárazů neříká o skutečné bezpečnosti mnoho. A když k tomu každý rok přidávají politická hodnocení nijak nesouvisející s crashtesty, tak to čím dálvíce ztrácí relevanci.
U svého současného auta znám z hlavy spousty parametrů, ale kolik dostalo hvězdiček od Euro NCAP, to vážně nevím.
U svého současného auta znám z hlavy spousty parametrů, ale kolik dostalo hvězdiček od Euro NCAP, to vážně nevím.
Ale byla to hezká hračka... docela by mě zajímalo, proč to zrušili.
Světlo na víku má svoje výhody... pokud je kufr zarovnanej po roletku, tak ta lampička dole není k ničemu...
Světlo na víku má svoje výhody... pokud je kufr zarovnanej po roletku, tak ta lampička dole není k ničemu...
Souhlas. Taky zpětně člověk ocení světlo na stropě u VW oproti ledkám v bocích kufru. I když by mohlo bejt silnější. Za A se to zakryje zavazadly a za B člověk ano nevidí na roletku a podobně a jen to otravuje a spíš oslňuje, než pomáhá.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak 147 kW verze si ponechala ještě 0W-30, narozdíl od vodičky pro 110 kW EVO. Pokud vím...
Není to spíš tak, že 0W30 se dává při výměně, ale z výroby je 0W20?
Hádat se nebudu a hlavu na špalek za to nedám, ale dočetl jsem se, že super úsporné EVO 110kW má už vodičku 0W-20 a ocelové písty a blok z litiny a vše je konstruováno především na úsporu, kdežto 147kW má hliníkový blok i zesílené hliníkové písty a 0W-30 a zesílená ložiska atd. a vše je konstruováno na maximální robustnost s ohledem na kulturu chodu a emise samozřejmě. Myslím, že jsem to snad zaslechl někde i od pána Vaculíka. Ale časem se to jistě dostane na povrch.
Mokrous
Uniklo mi něco za posledních 10-15 let? To má být nějaká převratná technologie a možnost u Superbu, zvolit si TPMS ventilky? To snad bylo odjakživa, ne?
Bejt to v TopGearu, tak by řekli: "A když si to nekoupíte, tak to nebudete mít. A s touto bombou se dnes loučíme" :D:D:D
Bejt to v TopGearu, tak by řekli: "A když si to nekoupíte, tak to nebudete mít. A s touto bombou se dnes loučíme" :D:D:D
Převratná není, jen je k ho*nu. Ventilek v ceně nové pneu, to je fakt úžasné.
No já ti nevím. My to na vsech autech už máme cca 8 let, dohromady ta auta najezdila za tu dobu kolem 1,5M kilometrů a žádných investic navíc jsem si tedy nevšiml. Ventilky byly součástí kompletů a fungují jak mají. Rozhodně je to mnohem lepší než pasivní měření, které nám na starším aute zahlasilo několikrát a žádný rozdíl v tlaku nebyl, a když se pichla pneu, tak nehlásil nic.
Měl jsem tyhle chytré ventilky na Laguně z roku 2002, tzn 19let nazpět a fungovalo to tam, jediný problém byl, když jsem dal zimní sadu kol, kde ventilky chyběly, což je tak asi docela logické :D Možná jednou mi to zahlásilo málo nahuštěné kolo, tak jsem ho dofoukl a jelo se dál :)
Druhej problém byl, když jsi přehodil přední kola za zadní. A fungovalo to občas.
Opel už to dělá líp, už pozná, kde kterej ventilek je.
Opel už to dělá líp, už pozná, kde kterej ventilek je.
Mně to fungovalo dobře, na meganu 2 to taky funguje. Ale vím, že ty první verze ventilů oxidovaly a pak zlobily, řešilo se to na fórech. U Fordu jsem taky nikdy nezazanamenal problém a to mám na zimu nějaké univerzály ne origo Ford.
Odjakživa je "pasivní" měření bez ventilků, které má prakticky nulové náklady.
Ja Prvni 123
do špic.
:-(
Pokud je někdo liný číst, nebo nepochopí psaný text, tak mu prostě není pomoci.
:-(
Pokud je někdo liný číst, nebo nepochopí psaný text, tak mu prostě není pomoci.
×
Sdílení komentáře
×
147 vs 140 vs 176kW
0-100 - 7,4s ; 8,8s ; Nezmíněno
0-160 - 20,6s ; 25,0s ; 18,1s
0-180 - 29,5s ; 36,2s ; 24,4s
Na brzdě naměřeno 154,5kW a 407,3Nm, projev jako z učebnice
Starší 140kW motor měl 142kW a 407,5Nm, rozkolísané, pozdní nástup krouťáku v užším pásmu.
No a kdyby se měření týkalo použitelných rychlostí u nás tj. 50-130 km/h, tak bychom asi čuměli, jak nový EVO to bude s BiTDI držet krok.
Těším se naň.
audi a4 40TDI 2020: 5,2
iV 4,6
Passat GTE 4,3
Passat BiTdi 4,1
Superb TSI 206kw: 3,9
iV nejelo z místa, nemělo trakci a nějak to bylo dole zdechlý. Ale kolem té stovky se to hejbalo fakt slušně. Bohužel to strašně tahalo za volant.
Jezdil jsem jak s 140kw, tak 206/200kw tsi a rok s iV. Obecne vzato je nejlepsi ten 200kw benzin.
Tak to jo, to pojede slušně. Pocitově 4x4 ubírá výkonu dost a vždycky mi přišlo, že mezi třeba 110kW předokolkou a 4x4 140kw moc velkej rozdíl nebyl. Stejně tak mezi 140kW předokolkou a 4x4 BiTdi...
R36 jsem jezdil v CC a byl to suveréně nejlepší VW poslední doby. Rychlej, zvuk to mělo, převodovka dělala co měla... Kdyby byl Arteon VR6 tak bych si ho možná i koupil, takhle jsem se rozhlédl jinde.
Mimochodem jsem jezdil skoro tejden s 320xD a teda narovinu řečeno to ZF tam sice dělá co může, ale opožděnou reakci na plyn to stejně má. A navíc to v běžným režimu vyřazuje, takže ten motor je totálně vyfouklej a mrtvej.
Na dálnici bylo to 200kw určitě lepší než diesel, teda krom spotřeby (no a plus n98, což je v některejch zemích dost omezení). Bylo to tišší a hlavně mnohem živější. 206kW jelo o dost líp i ve srovnání s BiTdi.
Co se týká 50TDI tak to je prostě od 2/2 2018 strašnej průšvih, ikdyž teď už to trošku zlepšili. To naladění bylo odporný a je to dle mého přesně proto, co píšeš. Žena má ale předešlou verzi toho V6 TDI ještě s 200kW v A6 C7 a tam je to živý a reaguje to normálně. Jezdil jsem jednoho z úplně prvních Touaregů 3,0 TDI 2018 a ten se choval taky úplně v pohodě (a to mi tvrdili, že s motorem nic v rámci roku nedělali), ale pak jsem jel totéž auto ze začátku 2019 a bylo to strašný.
Každopádně s 85kW TDI EVO jsem jezdil týden v oktávce 4 a to auto na takový mojí testovací trase 160km žralo suveréně nejmíň (5,1l/100km) a to včetně supa iV, DS7 Etense nebo třeba Oktávky 1 81kW. Ten motor byl v tomhle neuvěřitelnej. Navíc to konečně bylo lehký na čumák a chtělo se tomu zatáčet. Musím říct, že bych si to do oktávky 4 klidně dokázal představit. Z toho supa jsem nadšenej nebyl a já osobně bych si bez váhání vzal 140kW TSI pokud bych chtěl předokolku. Ten motor je z posledních VW čtyřválců prostě super, slušně reaguje, nahoře se i něco málo děje a hlavně to fakt nežere (v Supu jezdí normální jízdou kolem 8l/100km..).
Bohužel nebyla možnost se v době objednávání svézt ani s jedním autem, natož s oběma. A za další, co vím, tak v nové reinkarnaci TSI přišlo o nepřímý vstřik a tím o možnost smývat karbon ze sacích ventilů atd. Je ale možné, že díky GPF už se EGR ani sací ventily zasí.rat nebudou. Bohužel jsem se nikde nedočetl, jak ten motor funguje po stránce technologií a na moje dotazy prodejce nevěděl nic, VW ČR si klidně nabízela na stránkách v konfigurátoru k objednání TSI 147 kW/200k a až po 3 mých urgencích to opravili (nejdřív na 140kW/200k) a na moje dotazy ohledně motoru u Porsche ČR mi do telefonu řekli: " A vy jste kdo? A proč bych vám měl cokoli vykládat o našich motorech? Řešte si to s prodejcem." Který ale neví nic." Takže tolik k péči o zákazníka u Porsche ČR. Prostě jsme pro ně asi koko.ti. Zpět k TSI 140kW. Hodně jsem o něm uvažoval, jelikož je levnější, než TDI EVO 147kW a rozdíl v ceně srovná vyšší spotřeba. Někdo říká, že umí jezdit za 7, někdo říká, že pod 9 je to opravdu očistec. WLTP říká, že rozdíl je 1,6l/100km. Má jen 320Nm a tak se musí trochu víc točit, když se chce, aby to jelo a co jsem vypozoroval, přijde mi i krapet hlučnější v těch otáčkách, ale neměl jsem možnost srovnat osobně. Otázkou je pak i životnost a spotřeba oleje a následný prodej, když pak každej bazarista bude chtít Passata co jede za 5,5/100. Navíc díky tomu, že EVO je hliníkovej, tak rozdíl oproti TSI je jen 20 kilo a taky umí zatáčet. Passat je navíc mnohem tužší, než Superb, má kratší rozvor a ten můj bude mít i progresivní řízení za příplatek, takže se nebojím, že nezatočí. Ale máš pravdu, že ten TSI motor určitě stál za zvážení a možná je i na okresky lepší volbou. Ale myslím, že to snad nebudu oplakávat na dlouhých štrekách a v kolonách.
Mimochodem progresivní řízení na MQB je výborný a po nějakých kilometrech s obyč řízení v 3er nebo v C tvrdím, že to od VW je lepší (oproti BMW fakt o dost).
Odolnost abych se přiznal neřeším, 150-200tkm se to dožije všecko a pak je mi to docela jedno. A ve výsledku ani spotřebu. Jestli to jezdí za 7 nebo 9 je mi fakt jedno. Ale jestli jezdím za 9 nebo za 15 to už rozdíl zas je.
K té diskuzi, problém je, že většina debat je tu zaplevelena lidma, kteří nejlépe vědí, co je dobré pro ostatní... Včetně toho vola, co tu doporučoval na tahání plaťáku po Evropě Teslu X... Přitom je to teď super v tom, že po stránce motorů je výběr (a to, že místo 30d, 40d a 50d je už jenom 30 a 40 vážně neopláču). Když si vezmeš, že pořád jde koupit V12 (a fakt to není o ceně, S600 mamut stál v roce 1993 jako 2 činžáky na Žižkově..), jde koupit PHEV V8 monstrum jako je Cayenne Trubo SE hybrid a k tomu nádhernej Taycan.. A místo debat o tomhle se tu blábolí něco o dotovaný naftě..
Jinak ještě k tomu progresivnímu řízení. To jsem víceméně risknul s ohledem na menší počet otáček od dorazu k dorazu, ale vesměs na to čtu jen chválu. Taky si myslím, že řízení v Passatu je nastavený skvěle a to už i to obyčejný. Třeba teď co jsem jezdil 508 SW GT HDI a 3008 1,5 HDI, tak to byly 2 extrémy. 508 ve středu úplně tupá a vůbec jsem nevěděl, kam ten těžkej čumák pojede. Horší jak Playstation. Přitom podvozek fajn. Na dálnici paráda, na okresce i s ohledem na špatný výhled z vozu o držku. Oproti tomu 3008 řízení jako břitva až to bylo snad moc a k tomu podvozek uskákaná koza. S tím jet rozbitou okresku byl očistec a ještě dnes se doma v křesle kývám, jak to se mnou házelo. Škoda, že z těch jednotlivých aut nejde poskládat jedno tak akorát... A s odolností máš pravdu, stejně nakonec všechno prodávám okolo 100 tisíc :D:D:D
Třeba naše vlákno osvěží i jiné čtenáře, kteří jsou třeba jako já unaveni čtením nekonečných story o dotované naftě, nebo kilometrovými vlákny na téma: "Ty seš de.bil!" - "Ne, to ty seš de.bil!" a zajímají je auta jako taková. Takže díky.