Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Jak Superb šetří na nesprávném místě. A má taky nový motor

Že není na Škodě Superb co objevovat? Možná vás s Martinem Vaculíkem překvapíme. A nejde jen o novou silnější verzi dvoulitru TDI.
Zpět na článek
19. 3. 2021 18:40
19. 3. 2021 18:41
19. 3. 2021 18:59
20. 3. 2021 09:25
19. 3. 2021 19:00
19. 3. 2021 19:17
19. 3. 2021 20:07
19. 3. 2021 21:08
19. 3. 2021 21:15
20. 3. 2021 04:54
20. 3. 2021 09:26
20. 3. 2021 10:20
20. 3. 2021 10:27
19. 3. 2021 20:58
19. 3. 2021 21:58
19. 3. 2021 22:26
20. 3. 2021 07:53
19. 3. 2021 22:35
19. 3. 2021 23:07
19. 3. 2021 23:25
20. 3. 2021 01:14
20. 3. 2021 12:27
20. 3. 2021 12:32
20. 3. 2021 12:51
19. 3. 2021 18:37
Scout zkušenost
Jel jsem v 147kW supu tak před měsícem a nijak zázračně to nejede. Rozhodně to nešahá BiTdi ani po kotníky a to, jak táhne kolem 100km/h iV je taky jinej svět. Po zkušenosti s velmi dobrým TDI EVO 85kW jsem čekal víc.
Rozbalit vlákno
25
19. 3. 2021 18:59
Re: Scout zkušenost
A jak je na tom ve srovnání s předchozím 140 kW? Ten v kombinaci s 4x4 a DSG působil na max 110 kW. S TDI evo 85 kW jsem najel 20 tkm v Octavii a byl to fajn motor.
19. 3. 2021 19:16
Re: Scout zkušenost
Asi takhle, když jsem si sedl do oktávky 4 s 85kW tak jsem si myslel, že je to uškrcená 110kW. Těch 147 v supu mi přišlo ve výsledku podobný jako 140. Ikdyž motor je tišší a taky pocitově lehčí na čumák. BiTdi chrochtalo strašně, využitelný spektrum otáček veskrze žádný, ale táhlo to fakt solidně. Tady mi přišel projev podstatně lepší, ale výkon výrazně menší.
Avatar - Mokrous
19. 3. 2021 22:52
Re: Scout zkušenost
Tak to jsem teda vážně zvědav, jak to pojede v Passatu. Jestli to jen není tím, jak si člověk navyká na čím dál tím větší výkony a pak mu všechno slabší přijde zdechlý. Já teda zatím všude, kde vidím videa a sleduju testy s telemetrií prázdných i zatížených aut s tímto motorem, tak všude chvála a moc pěkný čísla. Je jasný, že BiTDI 4x4 vystřelilo z nuly líp, ale křivka tohoto nového motoru vypadá moc hezky, jak max. Nm nevadne ve 2500, ani ve 3000, ale až v 3500. 60-100 dává průběžně něco nad 3s. a třeba v Golfu GTD to 100-200 dá za 20s. Mě to prostě společně s emisema/spotřebou, utlumením a lepší reakcí na plyn spolu s naladěním převodovky přijde o dost lepší, jak původní 140kW. A protože je z hliníku, je i na čumák stejně těžkej jako 2.0 TSI. BiTDI zatáhlo ukrutně, ale za chvilku křivka opadla a tenhle motor táhne lineárně až do 4200-4500 ot./min. Tak možná to pocitově udělá větší dojem/nedojem, než reálná čísla. No, nechám se překvapit, stejně jsem si lepší naftu vybrat nemohl. Navíc nejde o závodní auto, ale dostatečný pohon na běžnou jízdu. Překvapuje mne i vnímání rozdílu oproti iV, přitom výkon i krouťák jsou s ohledem na hmotnost spíše výrazně na straně TDI EVO. 1586 kg u Passat Variant 4x2 vs 1759 kg u iV. Kolik váží Scout nevím. A 4x4 má taky jiný stálý převod a nad 100 km/h oproti předokolce ztrácí. Reakce elektromotoru jsou zase rychlejší, než u nafty...
Avatar - Emel
19. 3. 2021 23:07
Re: Scout zkušenost
No ne, tak BiTDI mělo o dalších 29kW a 100Nm víc...
Avatar - Mokrous
19. 3. 2021 23:10
Re: Scout zkušenost
Tak to víme... :-) A taky žralo, řvalo a bylo hrozně těžký.
20. 3. 2021 13:24
Re: Scout zkušenost
Svět motorů měl ten motor v Tiguanu na brzdě a srovnával ho s verzí 140kW a 176kW.
147 vs 140 vs 176kW
0-100 - 7,4s ; 8,8s ; Nezmíněno
0-160 - 20,6s ; 25,0s ; 18,1s
0-180 - 29,5s ; 36,2s ; 24,4s

Na brzdě naměřeno 154,5kW a 407,3Nm, projev jako z učebnice
Starší 140kW motor měl 142kW a 407,5Nm, rozkolísané, pozdní nástup krouťáku v užším pásmu.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 13:39
Re: Scout zkušenost
Nádhera! :yes:

No a kdyby se měření týkalo použitelných rychlostí u nás tj. 50-130 km/h, tak bychom asi čuměli, jak nový EVO to bude s BiTDI držet krok.

Těším se naň.
19. 3. 2021 20:00
Re: Scout zkušenost
Jakoze kolem 100kmh jede iV lepe? Je fakt ze pises o Scoutu a ten asi bude tezky jak krava, ale stejne bych cekal ze iV v pohode da....
20. 3. 2021 08:46
Re: Scout zkušenost
80-120:
audi a4 40TDI 2020: 5,2
iV 4,6
Passat GTE 4,3
Passat BiTdi 4,1
Superb TSI 206kw: 3,9

iV nejelo z místa, nemělo trakci a nějak to bylo dole zdechlý. Ale kolem té stovky se to hejbalo fakt slušně. Bohužel to strašně tahalo za volant.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 10:37
Re: Scout zkušenost
Tyhle časy jsou ty průběžné, kdy už je turbo v tahu a nebo celkové od sešlápnutí pedálu? Protože ta turbodíra u jednoho velkýho turba i u TDI EVO prostě je cca 1s. A to udělá velkou část toho rozdílu. Jak benzín, tak elektrika i dvě turba mají reakci prostě rychlejší.
20. 3. 2021 12:30
Re: Scout zkušenost
netusim, ale z logiky veci chapu, ze jedes 80 a z te rychlosti das plny plyn. Ale fakt hadam.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 12:55
Re: Scout zkušenost
Vidím to podobně a právě zde se nejvíc projeví lag u velkého jednoturba. Pokud by se šláplo na plyn v nižší rychlosti a měřil se pak jen ten úsek 60-100, nebo 80-120, tak už by ta čísla byla lepší. Prostě okamžitá odezva se zde konat nebude. Ostatně ani 1,4 TSI 110kW nemělo rychlou odezvu. Ale jakmile turbo zabere, nebo se to hodí do sportu a otáčky jsou nad 2000, tak bych řekl, že to jede opravdu moc pěkně. A čím menší auto a pohon pouze na předek, tím líp, samozřejmě. Na dálky je tohle EVO pořád nejlepší volba. Ten PHEV je fajn na město a okolí pro lidi s možností denně pohodlně nabíjet.
20. 3. 2021 13:15
Re: Scout zkušenost
iv je hodne o kompromisech. Taha za volant, je to predokolka s mizernou trakci kde citelne chybi 4x4 a rozloženi vahy je znat vsude. Na druhou stranu je to snad jediny koncernovy auto co radi v zatackach, nema odpudivou prodlevu na seslapnuti plynu a pak jizda po meste na elektriku je strasne navykova. A oproti chrochtani ctyrvalcovy nafty, ktera je diky naladeni vecne podtocena ani nemluve.

Jezdil jsem jak s 140kw, tak 206/200kw tsi a rok s iV. Obecne vzato je nejlepsi ten 200kw benzin.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 13:31
Re: Scout zkušenost
No na to naladění DSG u 147kW EVO 4x2 jsem zvědavej. S DSG moc najeto obecně nemám. Nejlíp se mi jevilo u motoru 3,2/3,6 FSI. Já donedávna preferoval manuál. Ale už jsem na to starej a otrávenej a tak už jsem chtěl automat. ZF je bez debaty, ale i 8st. Aisin spolu s 2.0 HDI 130kW fungoval parádně. Když jsem pak sednul do Passata 110kW manuálu, tak jsem pořád lovil kvalty a zoufale hledal koně. Tak jsem objednal to nejsilnější v automatu a budu doufat, že nové turbo, nový software a twin-dosing, spolu s režimem individual a pákou v poloze “S” umožní normální svižnou jízdu, bez pocitu frustrace. U té 508 HDI mi chyběla spíš špička. Spodek a střed mi přišel moc fajn. Ale podlaha znamenala zklamání. Passat je lehčí a tu špičku trošku má a v reálu o 20-30 koní vyšší, tak snad to bude na normální svezení fajn. Nafta má zase lepší trakci i jízdní vlastnosti a ano, ve městě je benzín a HEV/PHEV příjemnější, ale na dálnici mě zase otravují a vadí mi i zvuk vytočených benzínových 4-válců. Tam mi zase nafta sedne víc a míň mě obtěžuje. Je to individuální.
20. 3. 2021 13:41
Re: Scout zkušenost
Ty to budeš mít 4x2?!
Tak to jo, to pojede slušně. Pocitově 4x4 ubírá výkonu dost a vždycky mi přišlo, že mezi třeba 110kW předokolkou a 4x4 140kw moc velkej rozdíl nebyl. Stejně tak mezi 140kW předokolkou a 4x4 BiTdi...

R36 jsem jezdil v CC a byl to suveréně nejlepší VW poslední doby. Rychlej, zvuk to mělo, převodovka dělala co měla... Kdyby byl Arteon VR6 tak bych si ho možná i koupil, takhle jsem se rozhlédl jinde.

Mimochodem jsem jezdil skoro tejden s 320xD a teda narovinu řečeno to ZF tam sice dělá co může, ale opožděnou reakci na plyn to stejně má. A navíc to v běžným režimu vyřazuje, takže ten motor je totálně vyfouklej a mrtvej.

Na dálnici bylo to 200kw určitě lepší než diesel, teda krom spotřeby (no a plus n98, což je v některejch zemích dost omezení). Bylo to tišší a hlavně mnohem živější. 206kW jelo o dost líp i ve srovnání s BiTdi.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 13:54
Re: Scout zkušenost
Tu verzi 200/206 kW jsem nejel, tak nevím. Ale je jasný, že to je raketa oproti naftě. Ale stojí víc a žere skoro 2x víc, když se svezeš. Jo, vzal jsem 4x2. Neprovozuju horskou chatu, ani nepotřebuju závodit v mokrých serpentinách. Většinu času člověk jede s davem na suchý silnici a občas potřebuje předjet šneka v kopci a proto těch 147kW. Jinak i 110kW bohatě stačí. Ale mě tam chybí ta špička při předjíždění. Vadí mi to vadnutí. Krom počáteční trakce a trakce v mokrý vracečce má pro mne 4x4 spíš jen samé nevýhody, takže jsem ji zavrhnul okamžitě.
20. 3. 2021 14:12
Re: Scout zkušenost
200kw pod 10 nejezdilo, stejne pojede 4x2 tdi tak za 7. Rozdil tam je. Ale na papire to nevypada, ale realne tech 200kw fakt jede slusne.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 15:18
Re: Scout zkušenost
Vím, že 200kW jede líp jak na papíře, když se dá do "S" a šlápne se na to. Ale mě právě spíš vyhovuje ta nenucená síla 400Nm ve středním pásmu a k tomu reálný dojezd 1000 a více km na nádrž. Za 5 let to jen na palivu udělá klidně 150 000,- a to je jen jedna položka. Rozhodně se s benzínem člověk sveze líp, ale když nepotřebuje nijak závodit, ani sportovat, ale spíš se jen efektivně přesouvat na delší trasy, tak ta nafta prostě stále dává smysl.
20. 3. 2021 16:06
Re: Scout zkušenost
ale urcite smysl ma. po strance ekonomicky je to dany. Mne od euro 6 vadi jak ty nafty neposlouchaj a nenadechujou se. Ta reakcni doma mi vadi. Ja se s tim uz natrapil dost. Kdyz uz tak sestivalcovou...
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 16:30
Re: Scout zkušenost
A ty jsi necítil zlepšení reakcí u EVO verze? Já zase četl testy, kde v přímém srovnání A6 40TDI vs 50TDI si testeři pochvalují nejen perfektní reakce tohoto konkrétního čtyřválce oproti šestiválci, který byť ohromně silný, tak než se vzpamatuje z letargie, tak je po všem. A podle všeho za to mohou právě snahy o omezení produkce NOx a neschopnost naladit to důležité a to přechodové stavy motoru. A to se prý díky twin-dosingu, el. ovládání lopatek statoru a dalším věcem, podařilo u EVO verze solidně vyřešit. No jak už jsem psal, jsem naň velmi zvědavý.
20. 3. 2021 17:31
Re: Scout zkušenost
Abych se přiznal, nepřesedal jsem přímo z 140 do 147. Přesedal jsem do toho zvyklej na iV a přišlo mi to prostě línější. Určitě ale na to má vliv to, že iV je předokolka a 147 byl scout. Bylo to rozhodně znatelně klidnější, než co si pamatuju 140kW. Ale že by to nějak zásadně líp jelo, to mi nepřišlo. Ale jak jsem psal, neměl jsem přímé srovnání.

Co se týká 50TDI tak to je prostě od 2/2 2018 strašnej průšvih, ikdyž teď už to trošku zlepšili. To naladění bylo odporný a je to dle mého přesně proto, co píšeš. Žena má ale předešlou verzi toho V6 TDI ještě s 200kW v A6 C7 a tam je to živý a reaguje to normálně. Jezdil jsem jednoho z úplně prvních Touaregů 3,0 TDI 2018 a ten se choval taky úplně v pohodě (a to mi tvrdili, že s motorem nic v rámci roku nedělali), ale pak jsem jel totéž auto ze začátku 2019 a bylo to strašný.

Každopádně s 85kW TDI EVO jsem jezdil týden v oktávce 4 a to auto na takový mojí testovací trase 160km žralo suveréně nejmíň (5,1l/100km) a to včetně supa iV, DS7 Etense nebo třeba Oktávky 1 81kW. Ten motor byl v tomhle neuvěřitelnej. Navíc to konečně bylo lehký na čumák a chtělo se tomu zatáčet. Musím říct, že bych si to do oktávky 4 klidně dokázal představit. Z toho supa jsem nadšenej nebyl a já osobně bych si bez váhání vzal 140kW TSI pokud bych chtěl předokolku. Ten motor je z posledních VW čtyřválců prostě super, slušně reaguje, nahoře se i něco málo děje a hlavně to fakt nežere (v Supu jezdí normální jízdou kolem 8l/100km..).
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 18:39
Re: Scout zkušenost
No, to dodnes nevím, jestli jsem udělal dobře nebo blbě s výběrem TSI 140 kW vs TDI 147 kW.
Bohužel nebyla možnost se v době objednávání svézt ani s jedním autem, natož s oběma. A za další, co vím, tak v nové reinkarnaci TSI přišlo o nepřímý vstřik a tím o možnost smývat karbon ze sacích ventilů atd. Je ale možné, že díky GPF už se EGR ani sací ventily zasí.rat nebudou. Bohužel jsem se nikde nedočetl, jak ten motor funguje po stránce technologií a na moje dotazy prodejce nevěděl nic, VW ČR si klidně nabízela na stránkách v konfigurátoru k objednání TSI 147 kW/200k a až po 3 mých urgencích to opravili (nejdřív na 140kW/200k) a na moje dotazy ohledně motoru u Porsche ČR mi do telefonu řekli: " A vy jste kdo? A proč bych vám měl cokoli vykládat o našich motorech? Řešte si to s prodejcem." Který ale neví nic." Takže tolik k péči o zákazníka u Porsche ČR. Prostě jsme pro ně asi koko.ti. Zpět k TSI 140kW. Hodně jsem o něm uvažoval, jelikož je levnější, než TDI EVO 147kW a rozdíl v ceně srovná vyšší spotřeba. Někdo říká, že umí jezdit za 7, někdo říká, že pod 9 je to opravdu očistec. WLTP říká, že rozdíl je 1,6l/100km. Má jen 320Nm a tak se musí trochu víc točit, když se chce, aby to jelo a co jsem vypozoroval, přijde mi i krapet hlučnější v těch otáčkách, ale neměl jsem možnost srovnat osobně. Otázkou je pak i životnost a spotřeba oleje a následný prodej, když pak každej bazarista bude chtít Passata co jede za 5,5/100. Navíc díky tomu, že EVO je hliníkovej, tak rozdíl oproti TSI je jen 20 kilo a taky umí zatáčet. Passat je navíc mnohem tužší, než Superb, má kratší rozvor a ten můj bude mít i progresivní řízení za příplatek, takže se nebojím, že nezatočí. Ale máš pravdu, že ten TSI motor určitě stál za zvážení a možná je i na okresky lepší volbou. Ale myslím, že to snad nebudu oplakávat na dlouhých štrekách a v kolonách.
20. 3. 2021 19:36
Re: Scout zkušenost
Máš pravdu, 140kW tsi je na benzín vcelku hrubej. A pak taky nevím, jak to je v Passatu. Protože v Kodiaqu v režimu normal vyřazuje, zatímco v Superbu ne. Co se týká spotřeby tak 200kw tsi mi jezdilo za 10+. Ten 140kw stejně kolem 8,5. Ale mám těžší nohu, takže by to šlo určitě líp. Ve firmě mám 140kW TSI kodiaqa (jezdí dálky) a má dlouhodobou kolem 8l. Co se mi na té 140kw verzi líbí je rychlejší reakce na plyn, ty velká turba jsou obecně dole nicmoc.
Mimochodem progresivní řízení na MQB je výborný a po nějakých kilometrech s obyč řízení v 3er nebo v C tvrdím, že to od VW je lepší (oproti BMW fakt o dost).
Odolnost abych se přiznal neřeším, 150-200tkm se to dožije všecko a pak je mi to docela jedno. A ve výsledku ani spotřebu. Jestli to jezdí za 7 nebo 9 je mi fakt jedno. Ale jestli jezdím za 9 nebo za 15 to už rozdíl zas je.

K té diskuzi, problém je, že většina debat je tu zaplevelena lidma, kteří nejlépe vědí, co je dobré pro ostatní... Včetně toho vola, co tu doporučoval na tahání plaťáku po Evropě Teslu X... Přitom je to teď super v tom, že po stránce motorů je výběr (a to, že místo 30d, 40d a 50d je už jenom 30 a 40 vážně neopláču). Když si vezmeš, že pořád jde koupit V12 (a fakt to není o ceně, S600 mamut stál v roce 1993 jako 2 činžáky na Žižkově..), jde koupit PHEV V8 monstrum jako je Cayenne Trubo SE hybrid a k tomu nádhernej Taycan.. A místo debat o tomhle se tu blábolí něco o dotovaný naftě..
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 21:28
Re: Scout zkušenost
Ta spotřeba u Kodiaqa je teda úžasná. Když to jde u něj za 8, tak by Passat předohrab musel jezdit za 7 ve stejným režimu. Reakce malýho turba bude určitě rychlejší, než u 200kW a ještě rychlejší ve srovnání s naftou. To je mi jasný. Otázka je, jestli vaše auta mají ještě původní provedení přímý + nepřímý vstřik a nebo už jen ten přímý. I Vaculík říkal, že verze s MPI má v režimu částečného zatížení úžasně nízkou spotřebu a čisté emise i spalovací a sací prostory. Ale o nové verzi už jsem nic dobrého neslyšel. To mě právě nahlodalo nakonec na tu naftu. Jinak nejsem vyhraněnej extremista a souhlasím, že je dnes na výběr mnoho možností pohonu a každý z nich má svoje opodstatnění. Na druhou stranu dostupná vozidla pro většinu lidí docela mizí a násilné protlačování EV a ovcoidní výkřiky o konci spalováků, stejně jako nefér čachry s emisemi a koeficienty mi nejsou po chuti.
Jinak ještě k tomu progresivnímu řízení. To jsem víceméně risknul s ohledem na menší počet otáček od dorazu k dorazu, ale vesměs na to čtu jen chválu. Taky si myslím, že řízení v Passatu je nastavený skvěle a to už i to obyčejný. Třeba teď co jsem jezdil 508 SW GT HDI a 3008 1,5 HDI, tak to byly 2 extrémy. 508 ve středu úplně tupá a vůbec jsem nevěděl, kam ten těžkej čumák pojede. Horší jak Playstation. Přitom podvozek fajn. Na dálnici paráda, na okresce i s ohledem na špatný výhled z vozu o držku. Oproti tomu 3008 řízení jako břitva až to bylo snad moc a k tomu podvozek uskákaná koza. S tím jet rozbitou okresku byl očistec a ještě dnes se doma v křesle kývám, jak to se mnou házelo. Škoda, že z těch jednotlivých aut nejde poskládat jedno tak akorát... A s odolností máš pravdu, stejně nakonec všechno prodávám okolo 100 tisíc :D :D :D
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 19:10
Re: Scout zkušenost
Mimochodem je docela osvěžující si zde psát o autech s někým, kdo v nich jezdí a má reálné zkušenosti a normální názory, aniž by bylo nutné se vzájemně urážet, jak je zde již tradicí...
Třeba naše vlákno osvěží i jiné čtenáře, kteří jsou třeba jako já unaveni čtením nekonečných story o dotované naftě, nebo kilometrovými vlákny na téma: "Ty seš de.bil!" - "Ne, to ty seš de.bil!" a zajímají je auta jako taková. Takže díky.
19. 3. 2021 18:40
superb
povodna lampicka v kufri svieti viacej do oci ako do kufra. vzdy ma tak oslepi, ze nic nevidim.
Lane assist sa aj v aktualnom superbe davypnut. Ak ho nechate vypnuty ostava vypnuty.

to sa vam na superbe nepacilo dako malo veci. je tam toho viac co stoji za deravy gros
Rozbalit vlákno
18
19. 3. 2021 18:41
Re: superb
Přesně tak, Sup si to pamatoval vždycky. Na rozdíl od oktávky 4. Rozdíl je dle mého kdy ten model byl homologován.
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2021 18:59
Re: superb
Nejhorší je, že od příštího roku už homologace nebude hrát roli a všechna prodávaná auta to budou mít s aktivací při každém startu.
20. 3. 2021 09:25
Re: superb
Ano, a to je jeden z důvodů, proč je třeba si nové auto pořídit ještě letos! :-O
19. 3. 2021 19:00
Re: superb
Je to podle NCAPu, ca. každé 2 roky se mění pravidla a asistenty jsou čím dál tím důležitější pro celkový výsledek. Superb dosáhl na 5* ještě bez udržování jízdního pruhu.
19. 3. 2021 19:17
Re: superb
Myslím si, že pro hodnocení jízdních asistentů dle NCAP nějak rozhoduje počet "logických" kroků, které musíš udělat, abys po strartu asistent vypnul. A toho vola co tam tohle nacpal, byhc vyhodil z okna na dlažbu..
Avatar - speedfred
19. 3. 2021 20:07
Re: superb
Vymyslel zase nejaký úradník-teoretik čo musí obhájiť svoju stoličku, alebo nám to chce trochu "uľahčiť" na cestách.
19. 3. 2021 21:08
Re: superb
NCAP je nezávislá instituce bez vazeb na nějaké úřednictvo..
20. 3. 2021 04:54
Re: superb
Žádné platy, žádné náklady.
20. 3. 2021 09:26
Re: superb
Přímo závislá asi opravdu není, ale její levičácko-buzerační zaměření rozhodně nelze přehlédnout. :-( :no:
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2021 10:20
Re: superb
Přesně tak. Není to nic než úředník-byrokrat v širším slova smyslu. Byrokrati zaplevelují i soukromý sektor.
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2021 10:27
Re: superb
EURO NCAP je skvělý příklad, který ukazuje jak se mění prostředí. Z kdysi přínosné organizace, která ukazovala a porovnávala bezpečnost se za těch 20 let stala šikanózní instituce, která diktuje naprosto absurdní pravidla a místo vyšší bezpečnosti přispívá jen k navyšování nesmyslného balastu a vlastně i nebezpečnosti moderních aut.

Je to přesně stejný princip, jako emisní normy nastavované Evropskou komisí. Normy v rukách šílenců se stávají zbraní hromadného ničení!!! :-! :-!
Avatar - Blue Sun
19. 3. 2021 20:58
Re: superb
Ale zase nepřeháněj, pravidla pro NCAP byla nastavena už před hezkou řádkou let. Akorát obsahují systém postupného zvyšování nároků, což je celkem logické s tím, jak se auta vyvíjí.
19. 3. 2021 21:58
Re: superb
Moc nerozumím, v čem bych měl přehánět. 5* v roce 2015 není to samé jako v roce 2021.
19. 3. 2021 22:26
Re: superb
Je a není, člověk by neměl koukat jen na celkové hodnocení. Protože taková ochrana chodců je mi u zadele a v hodnocení vozu nemá co dělat, ten má chránit posádku.
20. 3. 2021 07:53
Re: superb
Ve svých začátcích Euro NCAP to smysl mělo a posunulo to pasivní bezpečnost hodně kupředu. Postupem času ale automobilky začaly optimalizovat karoserii na zvládnutí normovaných zkoušek a ne na celkovou pasivní bezpečnost, takže dnes ani to bodové hodnocení nárazů neříká o skutečné bezpečnosti mnoho. A když k tomu každý rok přidávají politická hodnocení nijak nesouvisející s crashtesty, tak to čím dálvíce ztrácí relevanci.
U svého současného auta znám z hlavy spousty parametrů, ale kolik dostalo hvězdiček od Euro NCAP, to vážně nevím.
Avatar - Emel
19. 3. 2021 22:35
Re: superb
Ale byla to hezká hračka... docela by mě zajímalo, proč to zrušili.
Světlo na víku má svoje výhody... pokud je kufr zarovnanej po roletku, tak ta lampička dole není k ničemu...
Avatar - Mokrous
19. 3. 2021 23:07
Re: superb
Souhlas. Taky zpětně člověk ocení světlo na stropě u VW oproti ledkám v bocích kufru. I když by mohlo bejt silnější. Za A se to zakryje zavazadly a za B člověk ano nevidí na roletku a podobně a jen to otravuje a spíš oslňuje, než pomáhá.
19. 3. 2021 21:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mokrous
19. 3. 2021 23:08
Re: ňáky kilowaty u supíka pche...
Tak 147 kW verze si ponechala ještě 0W-30, narozdíl od vodičky pro 110 kW EVO. Pokud vím...
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2021 01:17
Re: ňáky kilowaty u supíka pche...
Není to spíš tak, že 0W30 se dává při výměně, ale z výroby je 0W20?
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 10:50
Re: ňáky kilowaty u supíka pche...
Hádat se nebudu a hlavu na špalek za to nedám, ale dočetl jsem se, že super úsporné EVO 110kW má už vodičku 0W-20 a ocelové písty a blok z litiny a vše je konstruováno především na úsporu, kdežto 147kW má hliníkový blok i zesílené hliníkové písty a 0W-30 a zesílená ložiska atd. a vše je konstruováno na maximální robustnost s ohledem na kulturu chodu a emise samozřejmě. Myslím, že jsem to snad zaslechl někde i od pána Vaculíka. Ale časem se to jistě dostane na povrch.
Avatar - Mokrous
19. 3. 2021 23:25
Ventilky???
Uniklo mi něco za posledních 10-15 let? To má být nějaká převratná technologie a možnost u Superbu, zvolit si TPMS ventilky? To snad bylo odjakživa, ne?

Bejt to v TopGearu, tak by řekli: "A když si to nekoupíte, tak to nebudete mít. A s touto bombou se dnes loučíme" :D :D :D
Rozbalit vlákno
8
20. 3. 2021 01:14
Re: Ventilky???
Převratná není, jen je k ho*nu. Ventilek v ceně nové pneu, to je fakt úžasné.
Avatar - Mikesus
20. 3. 2021 07:15
Re: Ventilky???
No já ti nevím. My to na vsech autech už máme cca 8 let, dohromady ta auta najezdila za tu dobu kolem 1,5M kilometrů a žádných investic navíc jsem si tedy nevšiml. Ventilky byly součástí kompletů a fungují jak mají. Rozhodně je to mnohem lepší než pasivní měření, které nám na starším aute zahlasilo několikrát a žádný rozdíl v tlaku nebyl, a když se pichla pneu, tak nehlásil nic.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2021 12:27
Re: Ventilky???
Měl jsem tyhle chytré ventilky na Laguně z roku 2002, tzn 19let nazpět a fungovalo to tam, jediný problém byl, když jsem dal zimní sadu kol, kde ventilky chyběly, což je tak asi docela logické :D Možná jednou mi to zahlásilo málo nahuštěné kolo, tak jsem ho dofoukl a jelo se dál :)
Avatar - Emel
20. 3. 2021 12:32
Re: Ventilky???
Druhej problém byl, když jsi přehodil přední kola za zadní. A fungovalo to občas.
Opel už to dělá líp, už pozná, kde kterej ventilek je.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2021 12:51
Re: Ventilky???
Mně to fungovalo dobře, na meganu 2 to taky funguje. Ale vím, že ty první verze ventilů oxidovaly a pak zlobily, řešilo se to na fórech. U Fordu jsem taky nikdy nezazanamenal problém a to mám na zimu nějaké univerzály ne origo Ford.
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2021 01:18
Re: Ventilky???
Odjakživa je "pasivní" měření bez ventilků, které má prakticky nulové náklady.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2021 10:52
Re: Ventilky???
Však já to vím, to bylo jen zarytí do té "bombastické" informace od pána redaktora...
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2021 10:21
Re: Ventilky???
Hehe ten konec fakt jak kdybych slyšel... :-[]
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2021 10:22
Dodržení novodobé zásady
Takže vlastně opět NOVÉ=HORŠÍ. NASTLENÝ TREND ZŮSTAL ZACHOVÁN. BRAVO!!! :-( :-( :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2021 17:15
Nacpěte si ta videa...
do špic.
:-(
Pokud je někdo liný číst, nebo nepochopí psaný text, tak mu prostě není pomoci.
Rozbalit vlákno
0