Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot nechystá sportovní verzi 308, pro automobilku hot-hatche skončily

Že třetí generace Peugeotu 308 nedostane sportovní verzi GTi, bylo jasné už několik měsíců. Jenže jak to vypadá, nakonec nebude žádné rychlé provedení.
Zpět na článek
22. 3. 2021 09:33
22. 3. 2021 20:13
Avatar - kari.laz
22. 3. 2021 09:27
není se čemu divit
S klasickou foukanou 1,6 jako byl aktuální GTI to neudělají a s PHEV, kde s výkonem 250-300 koní bude cena neospravedlnitelná a navíc, pokud to má být "zábavné" tak ty dva metráky navíc by museli nějak zamaskovat a to by znamenalo další náklady a cena takového auta by byla totálně nesmyslná, jako popravě to auto celé.
Na druhou stranu udělat ještě naposledy GTI se spalovákem by mohli, stejně prodeje nebudou velké a tolik by jim to v celkovém součtu emise neohrozilo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
22. 3. 2021 10:22
Re: není se čemu divit
Víc váhy zamaskuje víc výkonu :-[] Lehký HH to už nebude a troufnu si říct, že to není žádný moderní C segmentový HH.
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 12:27
Re: není se čemu divit
Pořád je rozdíl mezi 1400 a 1600 kg, navíc ve druhém případě s baterií nad zadní nápravou.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2021 13:17
Re: není se čemu divit
Tak by mohla být lépe rozložena váha ale reálné je to stejně , jako kdyby si vezl dva poradně chlapy. Staré Hothatche mívaly kolem 1 -1,2 tuny
Avatar - kari.laz
22. 3. 2021 13:31
Re: není se čemu divit
to ale neznamená, že by další zvyšování hmotnosti mělo být něco, co by se mělo přecházet a nebo dokonce opěvovat.
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 14:55
Re: není se čemu divit
Stejné to určitě není. Když chci jet na doraz, tak nepovezu dva pořádné chlapy.
Avatar - kari.laz
22. 3. 2021 09:33
3 koně
"a nabídl by výkon přes tři koní krocený pohonem všech kol."

Na tři koně, to už 4x4 vyžaduje :D

Opravte si prosím překlep ;-)
Rozbalit vlákno
1
22. 3. 2021 20:13
Re: 3 koně
Toto ma pobavilo :yes: A stale si to neopravili...
Avatar - Ham.
22. 3. 2021 11:28
Zatím pro takové auto nevidíme trh.
To je jen hloupá výmluva svědčící spíše o tom, že nevidíte trh pro 308 jako takovou. Vrcholné modely se nedělají kvůli milionovým prodejům, ale kvůli tomu, že flagship modelové řady je silnou reklamou a tahákem i pro kupce tříválcových zdechlin.
Rozbalit vlákno
24
22. 3. 2021 12:15
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Doteraz tomu tak bolo, ale casy sa menia a ekomyslenie meni pohlad na automobilizmus ako taky. Teraz je dolezite deklarovat nulovu uhlikovu stopu, interier vyrobeny z recyklovanych pet flias a koze vegana. Spolocnost zacina majitelov suv a velkych motorov citovo vydierat a prislusne zdanovat a o chvilu bude existencia sportovej divizie pre mejstrimovu automobilku skor na skodu. A pozerame sa na posledne generacie hh ako ich pozname
22. 3. 2021 19:57
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Jaká "společnost"?! Pár organizovaných levičáckých extrémistů, kteří řvou jako zbláznění tuři, takže se jich přizdisráčtí politici řady evropských zemí bojí. To je celé. :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2021 18:06
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Píšeš nesmysly. GTi se prostě neprodávala celkově moc dobře, tak celkem logicky zmizela. Chápu, že "petrolheadi" (nebo spíš ti, kdo si na ně hrají) to vnímají jen svým omezeným pohledem, ale celkově se pohled na automobilismus zkrátka mění, a to už dlouhodobě.
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 18:40
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Ty jsi přesvědčený, že když vnímáš auto zhruba stejně jako pračku, tak to tak musí mít i všichni ostatní. Faktem je, že evropský trh je výrazně formován emisními limity a jakákoli výkonnější motorizace se pro automobilku stává přítěží.
22. 3. 2021 18:56
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tato diskusia prebehla v predchadzajucom clanku na tuto temu. Hlavny dovod su nizke predaje predchadzajucej verzie. Ze si to kazdy dalsi vysvetluje posvojom na tom nic nezmeni.
22. 3. 2021 19:44
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Částečně možná ano, ale to si Peugeot zavinil sám svým přehnaným downsizingem. Foukaná 1.6 je super do 208 GTi, ale do 308 GTi jasně patří dvoulitr, podobný jaký mají konkurenti. Další velkou nevýhodou pro nadšené řidiče je i-Cocpit s volantem "na koulích", protože na perfektní polohu za volantem jsou petrolheadi taky velmi citliví!
22. 3. 2021 20:39
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Zase zacinas? Dostal si video, kde jasne bolo ukazane, kam si konkurentov ta fukana 1.6 strci. Tie vykonejsie dvojlitre tahali za kratsi koniec. Ano jasne v pubertackej discipline noha na plyn a ideme rovno, bude zaostavat. Na okruhu nie. Na volant ani reagovat nejdem, lebo zbytocne to vysvetlovat niekomu kto prepadol alebo mal prepadnut z fyziky.
22. 3. 2021 23:12
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Je to tak jak píšeš.

Mám od nova RCZ-R, tak k tomu mohu říci docela dost. Na řadě okruhů zadupala mnoho silnějších vozů, protože recept na opravdu sportovní auto zní tuhý skelet, lehká váha, silné brzdy a tomu odpovídají motor. Myslím, že 270PS na 1280kg s torsenem a 380mm čtyřpístky jsou docela působivé hodnoty a to auto se podle toho také chová...

Pokud se týká trvanlivosti, na britském RCZ foru jsou kusy s nájezdem 150tis. mil prakticky bez poruchy jen s výměnami oleje a spotřebního materiálu, tím myslím i rozvody. Jeden tamní vůz uživatele RCZ-R najezdil takovou vzdálenost s denním přesunem po DE dálnicích v rychlostech 230+, po 100tis. mil dal snímek z brzdy a světe div se - výkon mírně vyšší než tabulkový.
23. 3. 2021 07:39
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
No bohužel ani ta RCZ se asi neprodávala tak dobře, jak Peugeot doufal, když jí tak brzy zařízl...
23. 3. 2021 11:54
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
To není tak úplně pravda. Vyrobeno cca 56tis jednotek, z toho 3,5 tis. RCZ-R, kterou vyráběli 1,5 roku. Výroba celkem 6 let, z toho FL 2,5 roku. Výrobu RCZ pro PSA prováděla výhradně továrna Magna-Steyr v Grazu AT, to je továrna zakázkové výroby zvláštních modelů automobilek včetně supersportů. Má svůj vývoj a své kapacity, není to velkovýrobce. PSA dobře vědělo, kolik jednotek a v jaké kvalitě chce vyrobit, proto vyrábělo na zakázku jinde než ve svých továrnách.
Na youtube jsou videa jak z výroby, tak video z kompletace RCZ-R motoru v továrně.
Já jsem koupil poslední vůz RCZ-R na skladě Peugeot v ČR a již nešel objednat, takže vyprodána byla celá CZ kvóta.
RCZ bylo opakovaně 5x sportovním autem roku s naftovým motorem.
23. 3. 2021 15:46
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak prima, gratuluju a z celého srdce ti tvou RC-Z přeju! :-)
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 21:25
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Můžeme diskutovat o tom, kolik zákazníků odradily (vcelku oprávněné) obavy ze spolehlivosti. Ale jelo to dobře. Volant mi nevadil, narozdíl od špatně čitelných přístojů. Do GTI by se víc hodil virtual cockpit. A start/stop se vypínal kdesi v infotainmentu, což je u hot hatche nepříjemné.
22. 3. 2021 22:18
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
308 GTi prostě prodejně na přímé konkurenty prodejně nestačila, to je celé. Načeš produktový šéf Peugeotu se to trapně snaží vysvětlit tím, že o celou kategorii hot-hatchů přestal být zájem. Což je lež jak věž! :-O :no:
https://www.autoforum.cz/…l-ale-s-kterymi/
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 00:35
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Peugeot předchozích x let byl definicí nudy, takže přetáhnout zákazníky VW, Renaultu, Hondě, Seatu a spol. bylo opravdu těžké. Vybudovat si image v takto náročném segmentu se nepodaří přes noc, zvlášť když marketing projevoval minimální možné úsilí.
22. 3. 2021 23:24
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Na tuhle neznalost je jediný lék, a to dobré informace z první ruky. Můžeš si na https://www.peugeotrczforum.com/ najít uživatele RCZ-R, který auto prodal po 150tis ujetých mil jen s přetěsněním turba a běžným servisem, měl tam i výčet všeho, co za tu vzdálenost do auta servisně dal. Denně ho provozoval na DE dálnicích dlouhodobě v rychlostech 230+.
Motor EP6CDTR není nafoukanou verzí 200PS THP, ale naprosto revidovaným motorem s několika technologickými prvenstvími a kovanými vnitřnostmi. Jen pro příklad, na 60tis. km jsme se na mé RCZ-R chystali revidovat případné karbonové usazeniny. Po sundání ventilového víka naprosté čisto, endoskop do kanálů ukázal naprosto čisté ventily. Ze servisní akce na čištění nánosů tak sešlo a servis nechápal...
A ano, aby byl THP motor v pořádku, je dobré mít pořád hladinu předepsaného oleje na horní rysce měrky. Kdo to není schopen dodržet, má problémy. Není to holt motor pro toho, kdo neví co je měrka oleje, co a kudy se tam leje.
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 00:45
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Nechci se hádat, nikdy jsem to detailně nezkoumal, ale divil bych se, kdyby se mu problémy THP vyhnuly. Jezdit v DE s plynem na podlaze je jedna věc, ale zajímavější by byla dlouhodobá zkušenost toho, kdo tím jezdil po městě s častými studenými starty a pouze co 15 tkm vyměnil olej, protože jak se říká, TS v Alfě byl taky spolehlivý a odolný motor, pokud se tedy užíval správným způsobem.
23. 3. 2021 11:48
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak pilotů, co si pořídili THP 270PS aby jezdili po městě, opravdu moc nebude ;-) .
Olej se mění po 10tis. km nebo 1 roce, záruční odpovědnost jen v případě Total Ineo First.
Myslím, že ten člověk z DE je skvělým příkladem příkladem užívání, pro které Peugeot takový motor vyvinul, a je super, že motor a vůbec celé auto má takovou trvanlivost. Pro městský režim mají automobilky v nabídce hybridy nebo tříválce, ty ať si karbonují jak chtějí, ježdění po městě a podtáčení motorů se nás naštěstí netýká.
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 13:57
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak hot hatche se obvykle nepořizují jako výhradně okruhové náčiní a na dálnici je v 308 GTI pěkný rachot.
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2021 22:38
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Faktem je to, že pravdu mám já, protože realita prodejů je na mé straně. Postupně pro nezájem mizí jedna topovka za druhou, a to i u značek, které si to mohou emisně dovolit (jako třeba Peugeot a Renault)... VW bude rád, když v příští generaci taky uhájí všechny sportovní deriváty Golfu.
Avatar - iudex
23. 3. 2021 08:11
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Človek by povedal, že ťa to skoro teší. ;-\
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 11:18
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Nesmysl, nemáš pro to žádný podklad kromě toho, že sis přečetl, že se 308 GTI neprodávala. VW ses smál, že je neschopný splnit emisní limity, ale to, že má nejvíc sportovních derivátů, ignoruješ.
Avatar - Ham.
22. 3. 2021 22:09
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Celkově moc dobře se neprodávala/vá především celá řada 308. Tím, že odstřelí vrcholnou variantu se bude prodávat ještě hůř.
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2021 22:41
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
308 se prodává vcelku na úrovni ostatních značek, s výjimkou Golfu, takže to fakt neobstojí.
Avatar - iudex
23. 3. 2021 08:11
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
308 sa celoeurópsky predáva lepšie ako i30, Megane či Civic a tie si svoje ostré verzie držia. Takže to je len a len o menežérskom rozhodnutí, či si imagemaker ponechať, alebo ho hodiť do šrotu. Peugeot sa rozhodol pre tú druhú možnosť.
Avatar - wakantanka
22. 3. 2021 12:23
Vidím to tak,
že si robia priestor pre Alfu alebo Lanciu, kde zrejme budú vedieť skôr do ceny schovať emisné pokuty.
By som sa stavil, že nástupca Mi-Ta či Giulietty budú hot a warm.
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2021 23:03
Re: Vidím to tak,
Přesně tohle jsem chtěl napsat, přesně tak to vidím také a moc se na nové Alfy těším.
23. 3. 2021 07:42
Re: Vidím to tak,
Já taky, jen se bojím, aby je neznehodnotili hybridizací... :-O :'-( :no:
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 12:41
Velká škoda
Ve zkratce, unijní předpisy zabily trh HH za rozumné ceny a PSE nedává smysl. Je to k naštvání, že můj nejoblíbenější segment šel během pár let úplně do kytek. Přitom USA nebo dokonce blbé Rusko se těší na nové STi. Třeba ale Korejci dokážou nacpat do i30 1.6 T hybrid s manuálem a udržet HH na evropském trhu při životě. Kdoví.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - kari.laz
22. 3. 2021 13:28
Re: Velká škoda
V i30N je dvoulitr. Asi jsi myslel i20N.
Avatar - twistedTSD
22. 3. 2021 14:52
Re: Velká škoda
Já myslel do budoucna. A i30N teď v ČR z nějakého důvodu není kromě Project C.
Avatar - iudex
23. 3. 2021 08:16
Re: Velká škoda
Nie je zatiaľ nikde v EU, proste facelift Nka ešte neprišiel do predaja, ale to je len otázka času.
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2021 18:06
Re: Velká škoda
Pro tebe platí to samé, co výše pro Hama...
22. 3. 2021 19:53
Re: Velká škoda
Přesně tak. Ale přesto se tady najdou patologičtí lháři (nebudu jmenovat, ale všichni je známe), kteří ti budou s křiváckým úsměvem tvrdit, že žádná ekofašistická deformace automobilového trhu v EU neexistuje a že automobilky vyrábí přesně to, co evropští zákazníci chtějí. :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2021 22:41
Re: Velká škoda
Vtipné je, když fašista jako ty píše něco o fašismu. :-D :-D
23. 3. 2021 07:45
Re: Velká škoda
Slabé velmi slabé... Ale jinak ses zachoval přesně jako ta potrefená husa! :-[]