Že třetí generace Peugeotu 308 nedostane sportovní verzi GTi, bylo jasné už několik měsíců. Jenže jak to vypadá, nakonec nebude žádné rychlé provedení.
S klasickou foukanou 1,6 jako byl aktuální GTI to neudělají a s PHEV, kde s výkonem 250-300 koní bude cena neospravedlnitelná a navíc, pokud to má být "zábavné" tak ty dva metráky navíc by museli nějak zamaskovat a to by znamenalo další náklady a cena takového auta by byla totálně nesmyslná, jako popravě to auto celé.
Na druhou stranu udělat ještě naposledy GTI se spalovákem by mohli, stejně prodeje nebudou velké a tolik by jim to v celkovém součtu emise neohrozilo.
To je jen hloupá výmluva svědčící spíše o tom, že nevidíte trh pro 308 jako takovou. Vrcholné modely se nedělají kvůli milionovým prodejům, ale kvůli tomu, že flagship modelové řady je silnou reklamou a tahákem i pro kupce tříválcových zdechlin.
Doteraz tomu tak bolo, ale casy sa menia a ekomyslenie meni pohlad na automobilizmus ako taky. Teraz je dolezite deklarovat nulovu uhlikovu stopu, interier vyrobeny z recyklovanych pet flias a koze vegana. Spolocnost zacina majitelov suv a velkych motorov citovo vydierat a prislusne zdanovat a o chvilu bude existencia sportovej divizie pre mejstrimovu automobilku skor na skodu. A pozerame sa na posledne generacie hh ako ich pozname
Jaká "společnost"?! Pár organizovaných levičáckých extrémistů, kteří řvou jako zbláznění tuři, takže se jich přizdisráčtí politici řady evropských zemí bojí. To je celé. :-O:-(:no:
Píšeš nesmysly. GTi se prostě neprodávala celkově moc dobře, tak celkem logicky zmizela. Chápu, že "petrolheadi" (nebo spíš ti, kdo si na ně hrají) to vnímají jen svým omezeným pohledem, ale celkově se pohled na automobilismus zkrátka mění, a to už dlouhodobě.
Ty jsi přesvědčený, že když vnímáš auto zhruba stejně jako pračku, tak to tak musí mít i všichni ostatní. Faktem je, že evropský trh je výrazně formován emisními limity a jakákoli výkonnější motorizace se pro automobilku stává přítěží.
Tato diskusia prebehla v predchadzajucom clanku na tuto temu. Hlavny dovod su nizke predaje predchadzajucej verzie. Ze si to kazdy dalsi vysvetluje posvojom na tom nic nezmeni.
Částečně možná ano, ale to si Peugeot zavinil sám svým přehnaným downsizingem. Foukaná 1.6 je super do 208 GTi, ale do 308 GTi jasně patří dvoulitr, podobný jaký mají konkurenti. Další velkou nevýhodou pro nadšené řidiče je i-Cocpit s volantem "na koulích", protože na perfektní polohu za volantem jsou petrolheadi taky velmi citliví!
Zase zacinas? Dostal si video, kde jasne bolo ukazane, kam si konkurentov ta fukana 1.6 strci. Tie vykonejsie dvojlitre tahali za kratsi koniec. Ano jasne v pubertackej discipline noha na plyn a ideme rovno, bude zaostavat. Na okruhu nie. Na volant ani reagovat nejdem, lebo zbytocne to vysvetlovat niekomu kto prepadol alebo mal prepadnut z fyziky.
Mám od nova RCZ-R, tak k tomu mohu říci docela dost. Na řadě okruhů zadupala mnoho silnějších vozů, protože recept na opravdu sportovní auto zní tuhý skelet, lehká váha, silné brzdy a tomu odpovídají motor. Myslím, že 270PS na 1280kg s torsenem a 380mm čtyřpístky jsou docela působivé hodnoty a to auto se podle toho také chová...
Pokud se týká trvanlivosti, na britském RCZ foru jsou kusy s nájezdem 150tis. mil prakticky bez poruchy jen s výměnami oleje a spotřebního materiálu, tím myslím i rozvody. Jeden tamní vůz uživatele RCZ-R najezdil takovou vzdálenost s denním přesunem po DE dálnicích v rychlostech 230+, po 100tis. mil dal snímek z brzdy a světe div se - výkon mírně vyšší než tabulkový.
To není tak úplně pravda. Vyrobeno cca 56tis jednotek, z toho 3,5 tis. RCZ-R, kterou vyráběli 1,5 roku. Výroba celkem 6 let, z toho FL 2,5 roku. Výrobu RCZ pro PSA prováděla výhradně továrna Magna-Steyr v Grazu AT, to je továrna zakázkové výroby zvláštních modelů automobilek včetně supersportů. Má svůj vývoj a své kapacity, není to velkovýrobce. PSA dobře vědělo, kolik jednotek a v jaké kvalitě chce vyrobit, proto vyrábělo na zakázku jinde než ve svých továrnách.
Na youtube jsou videa jak z výroby, tak video z kompletace RCZ-R motoru v továrně.
Já jsem koupil poslední vůz RCZ-R na skladě Peugeot v ČR a již nešel objednat, takže vyprodána byla celá CZ kvóta.
RCZ bylo opakovaně 5x sportovním autem roku s naftovým motorem.
Můžeme diskutovat o tom, kolik zákazníků odradily (vcelku oprávněné) obavy ze spolehlivosti. Ale jelo to dobře. Volant mi nevadil, narozdíl od špatně čitelných přístojů. Do GTI by se víc hodil virtual cockpit. A start/stop se vypínal kdesi v infotainmentu, což je u hot hatche nepříjemné.
308 GTi prostě prodejně na přímé konkurenty prodejně nestačila, to je celé. Načeš produktový šéf Peugeotu se to trapně snaží vysvětlit tím, že o celou kategorii hot-hatchů přestal být zájem. Což je lež jak věž! :-O:no: https://www.autoforum.cz/…l-ale-s-kterymi/
Peugeot předchozích x let byl definicí nudy, takže přetáhnout zákazníky VW, Renaultu, Hondě, Seatu a spol. bylo opravdu těžké. Vybudovat si image v takto náročném segmentu se nepodaří přes noc, zvlášť když marketing projevoval minimální možné úsilí.
Na tuhle neznalost je jediný lék, a to dobré informace z první ruky. Můžeš si na https://www.peugeotrczforum.com/ najít uživatele RCZ-R, který auto prodal po 150tis ujetých mil jen s přetěsněním turba a běžným servisem, měl tam i výčet všeho, co za tu vzdálenost do auta servisně dal. Denně ho provozoval na DE dálnicích dlouhodobě v rychlostech 230+.
Motor EP6CDTR není nafoukanou verzí 200PS THP, ale naprosto revidovaným motorem s několika technologickými prvenstvími a kovanými vnitřnostmi. Jen pro příklad, na 60tis. km jsme se na mé RCZ-R chystali revidovat případné karbonové usazeniny. Po sundání ventilového víka naprosté čisto, endoskop do kanálů ukázal naprosto čisté ventily. Ze servisní akce na čištění nánosů tak sešlo a servis nechápal...
A ano, aby byl THP motor v pořádku, je dobré mít pořád hladinu předepsaného oleje na horní rysce měrky. Kdo to není schopen dodržet, má problémy. Není to holt motor pro toho, kdo neví co je měrka oleje, co a kudy se tam leje.
Nechci se hádat, nikdy jsem to detailně nezkoumal, ale divil bych se, kdyby se mu problémy THP vyhnuly. Jezdit v DE s plynem na podlaze je jedna věc, ale zajímavější by byla dlouhodobá zkušenost toho, kdo tím jezdil po městě s častými studenými starty a pouze co 15 tkm vyměnil olej, protože jak se říká, TS v Alfě byl taky spolehlivý a odolný motor, pokud se tedy užíval správným způsobem.
Tak pilotů, co si pořídili THP 270PS aby jezdili po městě, opravdu moc nebude ;-) .
Olej se mění po 10tis. km nebo 1 roce, záruční odpovědnost jen v případě Total Ineo First.
Myslím, že ten člověk z DE je skvělým příkladem příkladem užívání, pro které Peugeot takový motor vyvinul, a je super, že motor a vůbec celé auto má takovou trvanlivost. Pro městský režim mají automobilky v nabídce hybridy nebo tříválce, ty ať si karbonují jak chtějí, ježdění po městě a podtáčení motorů se nás naštěstí netýká.
Faktem je to, že pravdu mám já, protože realita prodejů je na mé straně. Postupně pro nezájem mizí jedna topovka za druhou, a to i u značek, které si to mohou emisně dovolit (jako třeba Peugeot a Renault)... VW bude rád, když v příští generaci taky uhájí všechny sportovní deriváty Golfu.
Nesmysl, nemáš pro to žádný podklad kromě toho, že sis přečetl, že se 308 GTI neprodávala. VW ses smál, že je neschopný splnit emisní limity, ale to, že má nejvíc sportovních derivátů, ignoruješ.
308 sa celoeurópsky predáva lepšie ako i30, Megane či Civic a tie si svoje ostré verzie držia. Takže to je len a len o menežérskom rozhodnutí, či si imagemaker ponechať, alebo ho hodiť do šrotu. Peugeot sa rozhodol pre tú druhú možnosť.
že si robia priestor pre Alfu alebo Lanciu, kde zrejme budú vedieť skôr do ceny schovať emisné pokuty.
By som sa stavil, že nástupca Mi-Ta či Giulietty budú hot a warm.
Ve zkratce, unijní předpisy zabily trh HH za rozumné ceny a PSE nedává smysl. Je to k naštvání, že můj nejoblíbenější segment šel během pár let úplně do kytek. Přitom USA nebo dokonce blbé Rusko se těší na nové STi. Třeba ale Korejci dokážou nacpat do i30 1.6 T hybrid s manuálem a udržet HH na evropském trhu při životě. Kdoví.
Přesně tak. Ale přesto se tady najdou patologičtí lháři (nebudu jmenovat, ale všichni je známe), kteří ti budou s křiváckým úsměvem tvrdit, že žádná ekofašistická deformace automobilového trhu v EU neexistuje a že automobilky vyrábí přesně to, co evropští zákazníci chtějí. :-O:-(:no: