Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot nechystá sportovní verzi 308, pro automobilku hot-hatche skončily

Jan Zajíc
Diskuze (44)

Že třetí generace Peugeotu 308 nedostane sportovní verzi GTi, bylo jasné už několik měsíců. Jenže jak to vypadá, nakonec nebude žádné rychlé provedení.

Přitom loni v létě se objevily zprávy, že automobilka hot-hatch odvozený od nové 308 plánuje, pouze s novou koncepcí.

Mluvilo se o plug-in hybridu, který by nesl označení 308 PSE (Peugeot Sport Engineered) a nabídl by výkon přes tři koní krocený pohonem všech kol. Podobný přístup už Francouzi ostatně aplikovali u modelu 508 PSE.

Podle vyjádření produktového ředitele Peugeotu Jeroma Micherona pro Top Gear však žádná ostřejší 308 nebude. V případě GTi je to jasné, u něj hrají roli hlavně přísné emisní normy. „Když se podíváte na trh pro sportovní verze a předpisy týkající se CO2, zjistíte, že tento trh se zhroutil,“ prohlásil Micheron.

V případě rychlého plug-in hybridu pak Peugeot jednoduše nevidí dostatečný obchodní potenciál. “Zatím pro takové auto nevidíme trh. Hybridní technika navíc přidává hmotnost,” řekl Micheron.

S rozhodnutím souvisí i fakt, že o větší 508 PSE není takový zájem, jaký automobilka předpokládala. Už dříve vedení značky zdůrazňovalo, že úspěch 508 PSE rozhodne o dalším rozšíření této řady sportovních plug-in hybridů.

Vypadá to tedy, že s ostrými hatchbacky značky Peugeot je amen. Přitom francouzská automobilka patří k výrobcům, kteří pomohli tuto kategorii rychlých, ale současně praktických vozů zpopularizovat. Bylo u toho i označení GTi, které Peugeot poprvé použil v osmdesátých letech na dnes už legendárním hot-hatchi 205 GTi.

Nejvýkonnějším provedením nové 308 by tak měla být plug-in hybridní varianta Hybrid 225 nabízející systémový výkon 162 kW.

Jan Zajíc
Diskuze (44)

Doporučujeme

23. 3. 2021 15:46
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak prima, gratuluju a z celého srdce ti tvou RC-Z přeju! :-)
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 13:57
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak hot hatche se obvykle nepořizují jako výhradně okruhové náčiní a na dálnici je v 308 GTI pěkný rachot.
23. 3. 2021 11:54
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
To není tak úplně pravda. Vyrobeno cca 56tis jednotek, z toho 3,5 tis. RCZ-R, kterou vyráběli 1,5 roku. Výroba celkem 6 let, z toho FL 2,5 roku. Výrobu RCZ pro PSA prováděla výhradně továrna Magna-Steyr v Grazu AT, to je továrna zakázkové výroby zvláštních modelů automobilek včetně supersportů. Má svůj vývoj a své kapacity, není to velkovýrobce. PSA dobře vědělo, kolik jednotek a v jaké kvalitě chce vyrobit, proto vyrábělo na zakázku jinde než ve svých továrnách.
Na youtube jsou videa jak z výroby, tak video z kompletace RCZ-R motoru v továrně.
Já jsem koupil poslední vůz RCZ-R na skladě Peugeot v ČR a již nešel objednat, takže vyprodána byla celá CZ kvóta.
RCZ bylo opakovaně 5x sportovním autem roku s naftovým motorem.
23. 3. 2021 11:48
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Tak pilotů, co si pořídili THP 270PS aby jezdili po městě, opravdu moc nebude ;-) .
Olej se mění po 10tis. km nebo 1 roce, záruční odpovědnost jen v případě Total Ineo First.
Myslím, že ten člověk z DE je skvělým příkladem příkladem užívání, pro které Peugeot takový motor vyvinul, a je super, že motor a vůbec celé auto má takovou trvanlivost. Pro městský režim mají automobilky v nabídce hybridy nebo tříválce, ty ať si karbonují jak chtějí, ježdění po městě a podtáčení motorů se nás naštěstí netýká.
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 11:18
Re: Zatím pro takové auto nevidíme trh.
Nesmysl, nemáš pro to žádný podklad kromě toho, že sis přečetl, že se 308 GTI neprodávala. VW ses smál, že je neschopný splnit emisní limity, ale to, že má nejvíc sportovních derivátů, ignoruješ.