Že třetí generace Peugeotu 308 nedostane sportovní verzi GTi, bylo jasné už několik měsíců. Jenže jak to vypadá, nakonec nebude žádné rychlé provedení.
Přitom loni v létě se objevily zprávy, že automobilka hot-hatch odvozený od nové 308 plánuje, pouze s novou koncepcí.
Mluvilo se o plug-in hybridu, který by nesl označení 308 PSE (Peugeot Sport Engineered) a nabídl by výkon přes tři koní krocený pohonem všech kol. Podobný přístup už Francouzi ostatně aplikovali u modelu 508 PSE.
Podle vyjádření produktového ředitele Peugeotu Jeroma Micherona pro Top Gear však žádná ostřejší 308 nebude. V případě GTi je to jasné, u něj hrají roli hlavně přísné emisní normy. „Když se podíváte na trh pro sportovní verze a předpisy týkající se CO2, zjistíte, že tento trh se zhroutil,“ prohlásil Micheron.
V případě rychlého plug-in hybridu pak Peugeot jednoduše nevidí dostatečný obchodní potenciál. “Zatím pro takové auto nevidíme trh. Hybridní technika navíc přidává hmotnost,” řekl Micheron.
S rozhodnutím souvisí i fakt, že o větší 508 PSE není takový zájem, jaký automobilka předpokládala. Už dříve vedení značky zdůrazňovalo, že úspěch 508 PSE rozhodne o dalším rozšíření této řady sportovních plug-in hybridů.
Vypadá to tedy, že s ostrými hatchbacky značky Peugeot je amen. Přitom francouzská automobilka patří k výrobcům, kteří pomohli tuto kategorii rychlých, ale současně praktických vozů zpopularizovat. Bylo u toho i označení GTi, které Peugeot poprvé použil v osmdesátých letech na dnes už legendárním hot-hatchi 205 GTi.
Nejvýkonnějším provedením nové 308 by tak měla být plug-in hybridní varianta Hybrid 225 nabízející systémový výkon 162 kW.