Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-AMG chystá ostrý plug-in hybrid. Čtyřdveřové kupé GT 73 e dorazí ještě letos

25 komentářů

Mr.Murphy
.... PHEV auta jsou dobré na denní defenzivní dojíždění do práce.... u auta které z principu bude jezdit nějaké delší štreky, okruhy a jiné radosti je PHEV technologie zcela k ničemu.... po prvních 50km se baterka vysosá a auto jen zbytečně bude vozit 200kg zátěže, zcela k ničemu.... navíc pokud si bude chtít uchovat papírovou dynamiku, bude tu baterku muset průběžně dokrmovat aby byla ready a to znamená zvýšenou spotřebu....

Naprostý nesmysl.... verze bez baterky bude líp jezdit a na autobahn a při sportovní jízdě bude mít i nižší spotřebu....

ale jinak jako jo, pokud si někdo takové auto kupuje aby s ním jezdil denně do práce, pak tedy OK.... ;-)
Avatar - Zetti
Zetti
Baterka se vysosa tak u nedodelanyho superba, u poradnyho auta se nevysosa. Samozrejme ze pomoc elektromotoru smysl ma. Tu baterku hrave uveze
kesumb
Ale kecy, to tak možná u nějakýho předprodukčního pokusu bez turba a převodovky. U Supa a stejně tak u dalších pořádných PHEV zůstává rezerva pro plný výkon. Psal sem to tu stokrát včetně údajů dobíjení baterie, to že si pořád meleš svojí je věc druhá.
Avatar - Zetti
Zetti
Ja melu? Cetl si ten prispevek prede mnou?

PHEV technologie zcela k ničemu.... po prvních 50km se baterka vysosá a auto jen zbytečně bude vozit 200kg zátěže, zcela k ničemu....

Tak se dohodnetre umelci
Šimpanz
U každého PHEV se při trvalém požadavku na maximální výkon baterka vysosá do úrovně, kdy už nemůže pomáhat spalovacímu motoru a buď zůstane na nějaké minimální úrovni a pohon musí 100% zajistit spalovací motor nebo se začne dobíjet energií od spalovacího motoru a pak celkový výkon soustavy klesne pod úroveň výkonu spalováku (protože část žere dobíjení baterek). Proto už dnes některé serióznější automobilky uvádí maximální výkon PHEV soustavy jako dočasný výkon nebo používají označení krátkodobý výkon, protože soustava je jej schopná podávat pouze po omezenou dobu, nikoliv trvale. Při nabité baterii třeba 10 minut, při vybité baterii na úroveň kdy už nelze brát energii třeba jen 10 sec. kdy soustava použije pouze energii z předchozího brzdění/rekuperace a jakmile ji spotřebuje výkon klesne na úroveň ICE.
Avatar - Zetti
Zetti
Proboha, kam na ty teorie chodis? S cim jezdis? Kde potrebujes trvale plny vykon? Mozna na parniku na mori.
Mam baterku cca 12kWh a klidne s ni objedu celou evropu a setrit to nemusim. Stav baterie si auto ohlida samo
Šimpanz
Já nemluví o jízdě klobouk. Prvotní reakce Mr.Murphy byla o jízdě po autobahnu nebo o sportovní jízdě. Jestliže vezmu jakýkoliv dnešní PHEV s cca 160-180 kW což je výkon, který by v normálním autě nižší střední nebo střední třídy stačil na obligátních 250 km/h, tak u PHEV tuto rychlost dosáhnu jen krátkodobě, než se vybije baterka a pak rychlost spadne na nějakých 210-230 km/h podle toho jak výkonný je spalovák v dané soustavě. Stejně tak při ostré jízdě na okruhu (bavíme se o vrcholném modelu MB, kde takovou jízdu lze předpokládat) k vybití dojde a soustava nebude podávat 800 koní ale třeba jenom těch 650 co má spalovák a těch 650 koní potáhne 2_3 metráky výstroje, které by samostatný spalovák sebou netáhl. Nakonec nejlépe je to vidět v současné F1, když hybrid plně dobije baterky, tak zajede kvalifikační kolo třeba za 80 sec., ale trvalý průměr je třeba 90 sec. protože baterky se jednou vybijí a jediná šance je je pomalou jízdou dobít a pak zase dát jedno kolo za 80, ale trvale držet své maximum soustava schopná není.
Avatar - Zetti
Zetti
Ty si fakt simpanz
Šimpanz
Dost slabý argument.
Mr.Murphy
hele já myslím že to píšeš naprosto logicky.... já se se Supem iV o sport ani nepokoušel, ale Kesumb to tady psal že když ho dusil tak že i na volnoběh potom auto žralo jak kráva protože fanaticky dobíjelo baterku.....

a samozřejmě že i se Supem umím přejet Evropu a baterku nevysosat, ale pak ji logicky musím průběžně dokrmovat, nebo naopak nechtít plný výkon a tím pádem si tu energii v baterce šetřit....

jako já jsem PHEV positive ale do sporťáků to podle mě prostě vůbec nepatří.... to je celé o čem se tu bavíme.... :yes:
kesumb
Stál jsem tomu na krku fakt tvrdě a pak jsem to kolikrát nachytal, že do motoru při ustálené rychlosti na rovině třeba při 150km/h teklo něco jako 50l/100km. Při hodně svižný jízdě to dobíjelo pořád těch 40kW, aby to udrželo baterii nabitou. V kopci mi palubní počítač s těžkým vlekem ukazoval taky údaje jako 40l a k tomu 45kW elektrických.
Každopdáně to auto na to fakt není. V serpentinách v alpách mi to pak ale spadlo do nouzáku na neumožnilo překročit 4000 otáček. Nicméně teploty to mělo normální a po restartu chyba zmizela. Napsalo mi to i závadu dobíjení 12V baterie, ale po restartu to opět zmizelo. A pak pokud s tim člověk hodlá dělat něco takovýho, tak je rozhodně lepší, když je baterie kolem 30-50% a nebo míň. Určitě ne víc než 70%, pak se to neuchladí a přestane to rekuperovat. A mimochodem to nabíjení na místě mi to udělalo víckrát. Byla by z toho pěkná centrála:-)
Celkově jsem se ale za rok nikdy nedostal do situace, že by to nebylo schopný tahat elektriku z baterií. Každopádně ale nevím jak to třeba má oktávka RS. Sup iV ma 115kW spalovací motor a k tomu je schopen dát tak těch 55 elektrikých, Ty 180kW verze to nějak dlouhodobě neumí. Sup iV to určitě dával i desítky vteřin.
Šimpanz
Souhlas.
kesumb
realne nedosazitelny stav. treba ten sup dokazal dat ke spalovaku cca 50-60kw kratkodobe a pritom pak nabijet cca 40-45kw. Takze na 10s plyho vykonu staci 12-15 na dobiti
Šimpanz
To nic nemění na napsaném, trvalý výkon soustavy není to co dnes udávají automobilky (až na čestné výjimky, kdy výkon udávají jako dočasný), ale trvalý výkon soustavy je v podstatě trvalý výkon ICE. Ten Sup má udávaný výkon dostatečný na dosažení trvalé rychlosti 250km/h, přesto ji trvale na tom autobahnu nedá. Takže reálně dosažitelný stav během nějakých 10 minut, na závodním okruhu dtto.
kesumb
Jenže takhle to není. Sup má v techničáku 115kW. X5 pak 206. Tedy výkon spalovacího motoru.
Maximální rychlost X5 30d s 210kW je 235km/h, 45e s 206kW spalovacího motoru má také 235km/h. Jízda maximální rychlostí tedy nepovede k vybití hybridní baterie. Pokud auto bude vždy po plném plynu alespoň 1,2-1,5 násobek času schopno baterie dobíjet, tak k tomu taktéž nedojde. Reálně je stav, kdyby to energii nemělo nedosažitelný. I když pojedeš úplně nadoraz, tak využít výkon 400hp u takového auta víc než 40% casu jízdy je dle mého nemožné (v případě X5). Ten sup je slabší a bylo vidět, že někde na hraně to už ze mě radost nemá.
Šimpanz
No protože v techničáku se nesmí podvádět a musí se tam podle starých pravidel uvádět trvalý výkon, takže ze 160 nebo 180 je rázem 110 nebo 115kW.
Ano, 235 km/h dá v krabici jako je SUV cca 210 kW motor, tedy u PHEV samotný spalovák. Kdyby PHEV použil svůj udávaný výkon 290 kW tak musí dát 250 km/h s prstem v nose, ale to by se okamžitě vybila baterka a dál by to jelo stejně těch "spalovákových" 235 km/h, takže baterka se nevybije, protože výkon je omezený na těch 206 kW.
Že to v nějaké běžné jízdě při brzdění(rekuperace) a opětovném zrychlování ničemu nevadí o to se nepřu, jenom souhlasím s předřečníkem, že pro sportovní jízdu v plném nasazení nebo pro autobahn na maximální rychlost prostě PHEV není to pravé ořechové protože trvale maximální výkon nedává a 2-3 metráky navrch nikdo neokecá.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak on je hlavně problém s tím obrázkem v záhlaví článku, na něm je klasické dvoudveřové AMG GT, ale tady je řeč o čtyřdveřové variantě. Chápu to auto jako odpověď MB na panameru phev, jinými slovy spíše jde o super silný daily car než nějakou okruhovou hračku, a jako takové to smysl dávat může, prostě supersedan, který po městě jezdí na el. ;-)
kesumb
tak hlavne s historii perfektně ovladatelnych amg s rozumnym vykonem jako bylo treba cl65amg mi to pripada v poradku...
Mr.Murphy
tak to pak jo.... vidím fotku, píšu, že jo.... ;-) pokud to AMB denně majitel nabije, pojezdí co potřebuje a pak prostě občas provětrá na autobahn, tak to může fungovat.... ale u těch echt sporťáků fakt ne....
Avatar - white label
white label
Přesně tak, a nejen na titulce, ale v celé galerii jsou pouze 2D verze.
mp390
Elektromotor u zadní nápravy? A jak tedy bude řešená čtyřkolka? Čekal bych to právě naopak - transaxle konfigurace s elektromotorem u přední nápravy.
Avatar - AnGeor
AnGeor
transaxle u sedanu v dnesni dobe?
kesumb
amg gt4 je na platforme E
mp390
Však já vím, právě proto mi to přijde celé divné viz info z článku:

"Jde přitom už o třetí generaci plug-in hybridního ústrojí Mercedesu, které se proti současné generaci liší právě umístěním elektromotoru. Dnes je totiž součástí převodovky, zatímco do budoucna bude přímo u nápravy."

Takže narvou baterky do kufru a elektromotor k zadní nápravě. A to zlepší vyvážení?

EDIT:
Nehledě na to, že podle tiskové zprávy je třetí generace plug-in hybridu od Mercedesu právě o tom, že elektromotor je v převodovce:
https://media.daimler.com/…initiative.xhtml?…
maca02
Podle mě by se k tomu soudruzi měli postavit čelem a místo vyššího čísla dát číslo nížší - tedy 62. Vyjádřili by tím lépe postoj k mizérii věci a protest proti těm EU nesmyslům.
Místo toho to auto povyšujou nad 63, ale ve skutečnosti to auto lepší není, je nejspíš jen rychlejší a to ještě ne všude. A to je málo a oni to dobře vědí sami.