Mercedes-AMG chystá ostrý plug-in hybrid. Čtyřdveřové kupé GT 73 e dorazí ještě letos
Na vrchol nabídky čtyřdveřového kupé od AMG se nově usadí plug-in hybridní derivát s výkonem přes 800 koní.
Mercedes-Benz pro následující léta silně věří hybridnímu a elektrickému pohonu. I proto plug-in hybrid nabídne také v rámci nabídky sportovní divize AMG. Už letos tak dorazí nový vrchol model Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé, který bude právě plug-in hybridem.
Automobil údajně pojmenovaný celým svým jménem Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé bude začátkem nové elektrifikované doby sportovní divize Affalterbachu. Podobně koncipovaná ústrojí totiž do budoucna nabídnou i další speciály se znáčkem AMG, včetně nového Mercedes-AMG třídy C, který místo mamutího vidlicového osmiválce vsadí právě na plug-in hybridní ústrojí, se čtyřválcem pod kapotou.
V útrobách Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé však očekávejme plnotučnou techniku. Pod kapotou totiž bude nadále pracovat dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec (jen dále upravený), doplněný nově o pomoc elektromotoru u zadní nápravy. I díky němu bude mít tenhle speciál pohon všech kol, a to konkrétně plně variabilní.
Jde přitom už o třetí generaci plug-in hybridního ústrojí Mercedesu, které se proti současné generaci liší právě umístěním elektromotoru. Dnes je totiž součástí převodovky, zatímco do budoucna bude přímo u nápravy. Takové řešení má být výhodnější z hlediska vyvážení hmotnosti, stejně jako účinnější rekuperace brzdné energie, která už nebude omezována mechanickými ztrátami převodovky. Nové údajně mají být také baterie, umístěné v případě AMG GT pod podlahou zavazadelníku.
Bližší informace o novince z Affalterbachu zatím neznáme, ze zákulisí však zaznívají hlasy, že její kombinovaný výkon přesáhne hodnotu 800 koní (588 kW). Ten zajistí osmiválec posílený na 470 kW a elektromotor s výkonem 147 kW.
Pokud by se tyto parametry potvrdily, čtyřdveřové kupé od AMG by výkonnostně hravě překonalo konkurenční Porsche Panamera. Její vrcholný plug-in hybrid Turbo S E-Hybrid dává 514 kW.
Ústrojí označované jako AMG 73 e se časem samozřejmě rozšíří také do dalších modelů. Takřka jistotou je příchod S 73 e a SL 73 e na základech nových generací tohoto luxusního sedanu, respektive roadsteru.
Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé mimochodem bude chtít být jakousi novodobou reinkarnací původního Mercedes-Benzu AMG 300CE Hammer, který vznikl ještě v době, kdy AMG bylo samostatnou firmou. Šlo o nejrychlejší sedan své doby, který byl poháněn šestilitrovým osmiválcem. Poprvé se představil na ženevském autosalonu v roce 1987, a tak v příštím roce oslaví 35 let od své premiéry.