Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG chystá ostrý plug-in hybrid. Čtyřdveřové kupé GT 73 e dorazí ještě letos

David Bureš
Diskuze (25)

Na vrchol nabídky čtyřdveřového kupé od AMG se nově usadí plug-in hybridní derivát s výkonem přes 800 koní.

Mercedes-Benz pro následující léta silně věří hybridnímu a elektrickému pohonu. I proto plug-in hybrid nabídne také v rámci nabídky sportovní divize AMG. Už letos tak dorazí nový vrchol model Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé, který bude právě plug-in hybridem.

Automobil údajně pojmenovaný celým svým jménem Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé bude začátkem nové elektrifikované doby sportovní divize Affalterbachu. Podobně koncipovaná ústrojí totiž do budoucna nabídnou i další speciály se znáčkem AMG, včetně nového Mercedes-AMG třídy C, který místo mamutího vidlicového osmiválce vsadí právě na plug-in hybridní ústrojí, se čtyřválcem pod kapotou.

V útrobách Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé však očekávejme plnotučnou techniku. Pod kapotou totiž bude nadále pracovat dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec (jen dále upravený), doplněný nově o pomoc elektromotoru u zadní nápravy. I díky němu bude mít tenhle speciál pohon všech kol, a to konkrétně plně variabilní.

Jde přitom už o třetí generaci plug-in hybridního ústrojí Mercedesu, které se proti současné generaci liší právě umístěním elektromotoru. Dnes je totiž součástí převodovky, zatímco do budoucna bude přímo u nápravy. Takové řešení má být výhodnější z hlediska vyvážení hmotnosti, stejně jako účinnější rekuperace brzdné energie, která už nebude omezována mechanickými ztrátami převodovky. Nové údajně mají být také baterie, umístěné v případě AMG GT pod podlahou zavazadelníku.

Bližší informace o novince z Affalterbachu zatím neznáme, ze zákulisí však zaznívají hlasy, že její kombinovaný výkon přesáhne hodnotu 800 koní (588 kW). Ten zajistí osmiválec posílený na 470 kW a elektromotor s výkonem 147 kW.

Pokud by se tyto parametry potvrdily, čtyřdveřové kupé od AMG by výkonnostně hravě překonalo konkurenční Porsche Panamera. Její vrcholný plug-in hybrid Turbo S E-Hybrid dává 514 kW.

Ústrojí označované jako AMG 73 e se časem samozřejmě rozšíří také do dalších modelů. Takřka jistotou je příchod S 73 e a SL 73 e na základech nových generací tohoto luxusního sedanu, respektive roadsteru.

Mercedes-AMG GT 73 e 4Matic+ EQ Power+ čtyřdveřové kupé mimochodem bude chtít být jakousi novodobou reinkarnací původního Mercedes-Benzu AMG 300CE Hammer, který vznikl ještě v době, kdy AMG bylo samostatnou firmou. Šlo o nejrychlejší sedan své doby, který byl poháněn šestilitrovým osmiválcem. Poprvé se představil na ženevském autosalonu v roce 1987, a tak v příštím roce oslaví 35 let od své premiéry.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

23. 3. 2021 15:25
Re: blbost...
Souhlas.
23. 3. 2021 15:24
Re: blbost...
No protože v techničáku se nesmí podvádět a musí se tam podle starých pravidel uvádět trvalý výkon, takže ze 160 nebo 180 je rázem 110 nebo 115kW.
Ano, 235 km/h dá v krabici jako je SUV cca 210 kW motor, tedy u PHEV samotný spalovák. Kdyby PHEV použil svůj udávaný výkon 290 kW tak musí dát 250 km/h s prstem v nose, ale to by se okamžitě vybila baterka a dál by to jelo stejně těch "spalovákových" 235 km/h, takže baterka se nevybije, protože výkon je omezený na těch 206 kW.
Že to v nějaké běžné jízdě při brzdění(rekuperace) a opětovném zrychlování ničemu nevadí o to se nepřu, jenom souhlasím s předřečníkem, že pro sportovní jízdu v plném nasazení nebo pro autobahn na maximální rychlost prostě PHEV není to pravé ořechové protože trvale maximální výkon nedává a 2-3 metráky navrch nikdo neokecá.
23. 3. 2021 14:29
Re: blbost...
Stál jsem tomu na krku fakt tvrdě a pak jsem to kolikrát nachytal, že do motoru při ustálené rychlosti na rovině třeba při 150km/h teklo něco jako 50l/100km. Při hodně svižný jízdě to dobíjelo pořád těch 40kW, aby to udrželo baterii nabitou. V kopci mi palubní počítač s těžkým vlekem ukazoval taky údaje jako 40l a k tomu 45kW elektrických.
Každopdáně to auto na to fakt není. V serpentinách v alpách mi to pak ale spadlo do nouzáku na neumožnilo překročit 4000 otáček. Nicméně teploty to mělo normální a po restartu chyba zmizela. Napsalo mi to i závadu dobíjení 12V baterie, ale po restartu to opět zmizelo. A pak pokud s tim člověk hodlá dělat něco takovýho, tak je rozhodně lepší, když je baterie kolem 30-50% a nebo míň. Určitě ne víc než 70%, pak se to neuchladí a přestane to rekuperovat. A mimochodem to nabíjení na místě mi to udělalo víckrát. Byla by z toho pěkná centrála:-)
Celkově jsem se ale za rok nikdy nedostal do situace, že by to nebylo schopný tahat elektriku z baterií. Každopádně ale nevím jak to třeba má oktávka RS. Sup iV ma 115kW spalovací motor a k tomu je schopen dát tak těch 55 elektrikých, Ty 180kW verze to nějak dlouhodobě neumí. Sup iV to určitě dával i desítky vteřin.
23. 3. 2021 14:21
Re: blbost...
Jenže takhle to není. Sup má v techničáku 115kW. X5 pak 206. Tedy výkon spalovacího motoru.
Maximální rychlost X5 30d s 210kW je 235km/h, 45e s 206kW spalovacího motoru má také 235km/h. Jízda maximální rychlostí tedy nepovede k vybití hybridní baterie. Pokud auto bude vždy po plném plynu alespoň 1,2-1,5 násobek času schopno baterie dobíjet, tak k tomu taktéž nedojde. Reálně je stav, kdyby to energii nemělo nedosažitelný. I když pojedeš úplně nadoraz, tak využít výkon 400hp u takového auta víc než 40% casu jízdy je dle mého nemožné (v případě X5). Ten sup je slabší a bylo vidět, že někde na hraně to už ze mě radost nemá.
Avatar - white label
23. 3. 2021 13:46
Re: blbost...
Přesně tak, a nejen na titulce, ale v celé galerii jsou pouze 2D verze.