Nejsem vyloženě fanda elektro, ale tu 4x4 verzi bych si uměl představit. Na běžné jízdy úplně ideál - žádné řazení, žádný podtočený motor, vždy plný zátah, kdo má garáž tak doma nabije a nemusí hledat kvalitní palivo, téměř nulová potřeba servisu (předpoklad), a tak.
Další model, kde to nejsportovnější co na autě je je název Sportline... Jinak jen navoněná EV bída s nadváhou Heleny Růžičkové a dojezdem 2wheelu... :no::no::no:
Zatím u nich máš možnost volby. Že jsou spalováky osekané kvůli zkratomozkům je věcí trochu jinou. Ale chceš 208/2008/3008/5008 se spalovákem? Ok, tu možnost máš.
Golf je postavený na dedikované platformě pro spalováky, ID3 na dedikované platformě pro EV, jednoznačná výhoda oproti kompromisní zástavbě ICE a EV na jedné platformě u 308, kde je díky tomu osekaná jak nabídka spalovacích motorů, tak nabídka EV pohonů.
Golf VIII
2.0 TSI 235kW, 221kW, 180kW (140kW ještě přijde do alltracku)
2.0 TDI 85kW, 110kW, 147 kW
1.5 TSI 110kW, 96kW
1.0 TSI 81 kW
1.4 TSI PHEV 180kW, 150kW
1.5 TGI 96kW
Já žádné osekání nevidím.
Výhoda dedikované platformy pro EV je ideální zástavba baterek do podlahové plošiny, která tvoří zároveň nosnou část skeletu. Nalepení baterek třeba do Golfu v minulé generaci je kompromis jak při umístění baterií, tak elektromotorů a nakonec třeba i chlazení baterií.
Design absolutně nijak nesouvisí s platformou, ten se ti může nelíbit nebo líbit na jakékoliv platformě.
Ale stále nevím kde je výhoda pro zákazníka v případě MEB? Efektivita pohonu? Zatím ID3 nevyniká. Rychlost nabíjení? Také ne. Frunk? Ne.
Ani prostor mě nepřipadá nic extra.
Tak proč to sakra chtít?
Podívej se na Teslu, nebo E-GMP H/K. Tam jsou vidět určité výhody a nové prvky.
1. baterky ve středu vozidla mezi koly v ideálním místě z hlediska těžiště, EV na platformách pro spalováky je mají nacpané různě do středových tunelů, pod sedačky, do spodku kufru etc.
2. baterky mohou mít vyšší kapacitu, protože zaplněním celé podlahy je větší prostor a ideální tvar (kvádr s možností dobrého chlazení) než kousky prostor vyjmenované v bodě jedna
3. Integrování battery packu do nosné struktury auta=úspora hmotnosti
ID3 na MEB je určitě daleko lepší EV než Golf-e v sedmé generaci na kombinované platformě pro spalováky. A Tesla je zrovna příklad, že EV se staví na dedikované platformě pro EV a ne na nějakém kočkopsu pro všechno.