Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrická Škoda Enyaq iV Sportline míří na trh, cena začíná na 1.152.900 Kč

Před měsícem představená sportovně laděná verze elektrického SUV Škoda Enyaq iV konečně odhaluje i cenovku.
Zpět na článek
23. 3. 2021 16:32
23. 3. 2021 17:18
23. 3. 2021 18:26
23. 3. 2021 18:28
23. 3. 2021 18:36
23. 3. 2021 19:11
23. 3. 2021 19:23
23. 3. 2021 19:42
23. 3. 2021 19:44
23. 3. 2021 20:11
23. 3. 2021 20:18
23. 3. 2021 21:07
23. 3. 2021 21:11
23. 3. 2021 21:15
23. 3. 2021 21:32
23. 3. 2021 21:45
23. 3. 2021 20:23
23. 3. 2021 20:40
23. 3. 2021 15:04
Tož auto je to pěkné, líbivé,
ale bez pobídek, asi jen pro fandy BEV...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2021 15:44
Re: Tož auto je to pěkné, líbivé,
Nejsem vyloženě fanda elektro, ale tu 4x4 verzi bych si uměl představit. Na běžné jízdy úplně ideál - žádné řazení, žádný podtočený motor, vždy plný zátah, kdo má garáž tak doma nabije a nemusí hledat kvalitní palivo, téměř nulová potřeba servisu (předpoklad), a tak.
Avatar - rohYpnol
23. 3. 2021 16:32
Opět další
Další model, kde to nejsportovnější co na autě je je název Sportline... Jinak jen navoněná EV bída s nadváhou Heleny Růžičkové a dojezdem 2wheelu... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kaa
23. 3. 2021 17:18
Re: Opět další
A s cenou jak za premii.
23. 3. 2021 18:26
Krásný auto
Bohužel na elektriku :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
23. 3. 2021 18:28
Sportline
stodola s omezením na 160 km/h. Marketing založený na nadužívání slova "sport" už začíná být fakt otravný.
Rozbalit vlákno
15
23. 3. 2021 18:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2021 19:11
Re: Sportline
Jistě PSA vůbec nejde cestou elektro a plug in. Proto ti třeba v nové 308 nabídne v benzínu max tříválec, v naftě 1.5 a pak už jen hybrid.
Avatar - rohYpnol
23. 3. 2021 19:23
Re: Sportline
Zatím u nich máš možnost volby. Že jsou spalováky osekané kvůli zkratomozkům je věcí trochu jinou. Ale chceš 208/2008/3008/5008 se spalovákem? Ok, tu možnost máš.
23. 3. 2021 19:42
Re: Sportline
Chceš Golf se spalovákem? Tu možnost máš a o dost širší a neosekanou na rozdíl od 308.
Avatar - rohYpnol
23. 3. 2021 19:44
Re: Sportline
Chceš Golf EV? Smůla. Chceš ID.3 se spalovákem? Smůla.
23. 3. 2021 20:11
Re: Sportline
Golf je postavený na dedikované platformě pro spalováky, ID3 na dedikované platformě pro EV, jednoznačná výhoda oproti kompromisní zástavbě ICE a EV na jedné platformě u 308, kde je díky tomu osekaná jak nabídka spalovacích motorů, tak nabídka EV pohonů.
Avatar - rohYpnol
23. 3. 2021 20:18
Re: Sportline
Ne. Osekaná nabídka motorů je jen z důvodu emisních norem.
Avatar - twistedTSD
23. 3. 2021 20:27
Re: Sportline
Taky tomu tvrzení nerozumím. Kterýkoli ICE se do té platformy vejde.
23. 3. 2021 21:07
Re: Sportline
Golf VIII
2.0 TSI 235kW, 221kW, 180kW (140kW ještě přijde do alltracku)
2.0 TDI 85kW, 110kW, 147 kW
1.5 TSI 110kW, 96kW
1.0 TSI 81 kW
1.4 TSI PHEV 180kW, 150kW
1.5 TGI 96kW
Já žádné osekání nevidím.
23. 3. 2021 21:11
Re: Sportline
Tolik marketing, a jaká je skutečná výhoda MEB platformy pro zákazníka?
Design je naprosto kýčovitý. Má evokovat spalovací auto?
23. 3. 2021 21:15
Re: Sportline
Výhoda dedikované platformy pro EV je ideální zástavba baterek do podlahové plošiny, která tvoří zároveň nosnou část skeletu. Nalepení baterek třeba do Golfu v minulé generaci je kompromis jak při umístění baterií, tak elektromotorů a nakonec třeba i chlazení baterií.
Design absolutně nijak nesouvisí s platformou, ten se ti může nelíbit nebo líbit na jakékoliv platformě.
23. 3. 2021 21:32
Re: Sportline
Ale stále nevím kde je výhoda pro zákazníka v případě MEB? Efektivita pohonu? Zatím ID3 nevyniká. Rychlost nabíjení? Také ne. Frunk? Ne.
Ani prostor mě nepřipadá nic extra.
Tak proč to sakra chtít?
Podívej se na Teslu, nebo E-GMP H/K. Tam jsou vidět určité výhody a nové prvky.
Avatar - Ham.
23. 3. 2021 21:45
Re: Sportline
1. baterky ve středu vozidla mezi koly v ideálním místě z hlediska těžiště, EV na platformách pro spalováky je mají nacpané různě do středových tunelů, pod sedačky, do spodku kufru etc.
2. baterky mohou mít vyšší kapacitu, protože zaplněním celé podlahy je větší prostor a ideální tvar (kvádr s možností dobrého chlazení) než kousky prostor vyjmenované v bodě jedna
3. Integrování battery packu do nosné struktury auta=úspora hmotnosti
ID3 na MEB je určitě daleko lepší EV než Golf-e v sedmé generaci na kombinované platformě pro spalováky. A Tesla je zrovna příklad, že EV se staví na dedikované platformě pro EV a ne na nějakém kočkopsu pro všechno.
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2021 20:23
Re: Sportline
Sup 2 - úzké auto, které se houpalo jako loď, díky nechci
Avatar - rohYpnol
23. 3. 2021 20:40
Re: Sportline
Nesmysl. Na okruhu zajižděl velmi velmi dobré časy v porovnání se svými konkurenty. Dokonce byl opět lepší než Passat.