Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Škoda Enyaq iV Sportline míří na trh, cena začíná na 1.152.900 Kč

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 3. 2021 • 19:41
89
21
Zobrazit náhledy (89)
Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Sportline Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV

Před měsícem představená sportovně laděná verze elektrického SUV Škoda Enyaq iV konečně odhaluje i cenovku.

Mladoboleslavská automobilky představila sportovně laděné elektrické SUV Enyaq iV s tradičním označením Sportline již v polovině února, během jeho premiéry jsme se však nedozvěděli jednu z nejdůležitějších informací. Řeč je samozřejmě o ceně, respektive o cenách.

Verze Sportline totiž bude u domácích prodejců značky dostupná ve dvou výkonnostních provedeních. Základem je verze 60, která nabídne baterii o kapacitě 62 kWh, vzadu umístěný elektromotor o nejvyšším výkonu 132 kW a dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití. Doporučená cenovka pro verzi Sportline iV 60 pak začíná na částce 1.152.900 Kč.

Video se připravuje ...

Výkonnější verze s označením iV 80 je opět pouze zadokolka, nabídne však baterii s kapacitou 82 kWh, výkon vzadu umístěného elektromotoru se zvýšil na 150 kW a dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 520 kilometrů. Doporučená cenovka pak začíná na 1.282.900 Kč. Během představení se mluvilo ještě o třetí verzi iV 80x s pohonem všech kol a výkonem 195 kW, k němu však automobilka prozatím žádné bližší informace neuvedla.

Vraťme se ale k tomu, co už máme potvrzené. Obě dostupné verze modelu Enyaq Sportline nabídnou ve standardu sportovní podvozek s progresivním řízením, přední náprava byla snížena o 15 mm a zadní o 10 mm. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 160 km/h, z 0 na 100 km/h se však výkonnější verze iV 80 dostane za 8,6 sekundy, zatímco slabší iV 60 potřebuje 8,7 sekundy.

Jak už jsme psali během uvedení, dynamičtěji laděný Enyaq Sportline poznáte například podle leskle černé barvy zdobící výraznou masku, boční lišty oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku či nápis Škoda a plakety na pátých dveřích. Verze Sportline dostala také boční ochranné lišty v barvě vozu, upravený přední nárazník nebo 20“ antracitová kola Vega v exkluzivním designu.

Ve výbavě pak nechybí Matrix-LED světlomety, sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, tříramenný sportovní volant, kryt pedálů s hliníkovým vzhledem nebo dekorační lišty Carbon. Sportovní koncept interiéru by navíc mělo podtrhovat převážně černé čalounění kombinující například syntetickou kůži na palubní desce a mikrovlákno Suedia na sportovních sedadlech.

Související články

Témata
Avatar - Ham.
23. 3. 2021 21:45
Re: Sportline
1. baterky ve středu vozidla mezi koly v ideálním místě z hlediska těžiště, EV na platformách pro spalováky je mají nacpané různě do středových tunelů, pod sedačky, do spodku kufru etc.
2. baterky mohou mít vyšší kapacitu, protože zaplněním celé podlahy je větší prostor a ideální tvar (kvádr s možností dobrého chlazení) než kousky prostor vyjmenované v bodě jedna
3. Integrování battery packu do nosné struktury auta=úspora hmotnosti
ID3 na MEB je určitě daleko lepší EV než Golf-e v sedmé generaci na kombinované platformě pro spalováky. A Tesla je zrovna příklad, že EV se staví na dedikované platformě pro EV a ne na nějakém kočkopsu pro všechno.
23. 3. 2021 21:32
Re: Sportline
Ale stále nevím kde je výhoda pro zákazníka v případě MEB? Efektivita pohonu? Zatím ID3 nevyniká. Rychlost nabíjení? Také ne. Frunk? Ne.
Ani prostor mě nepřipadá nic extra.
Tak proč to sakra chtít?
Podívej se na Teslu, nebo E-GMP H/K. Tam jsou vidět určité výhody a nové prvky.
23. 3. 2021 21:15
Re: Sportline
Výhoda dedikované platformy pro EV je ideální zástavba baterek do podlahové plošiny, která tvoří zároveň nosnou část skeletu. Nalepení baterek třeba do Golfu v minulé generaci je kompromis jak při umístění baterií, tak elektromotorů a nakonec třeba i chlazení baterií.
Design absolutně nijak nesouvisí s platformou, ten se ti může nelíbit nebo líbit na jakékoliv platformě.
23. 3. 2021 21:11
Re: Sportline
Tolik marketing, a jaká je skutečná výhoda MEB platformy pro zákazníka?
Design je naprosto kýčovitý. Má evokovat spalovací auto?
23. 3. 2021 21:07
Re: Sportline
Golf VIII
2.0 TSI 235kW, 221kW, 180kW (140kW ještě přijde do alltracku)
2.0 TDI 85kW, 110kW, 147 kW
1.5 TSI 110kW, 96kW
1.0 TSI 81 kW
1.4 TSI PHEV 180kW, 150kW
1.5 TGI 96kW
Já žádné osekání nevidím.
Články odjinud