Je, niekde nepisem ze nie je. Porovnaval Nivu a Jimny.. vyjadrujem sa k spolahlivosti a terenu. Ak chcem vacsi terenak ako Jimny, beriem jednoznacne Duster, tam ani nova Niva nema sancu zaujat.
Co je na Nivě chronicky nepoehlivého? Osvědčená 1,7 ka? Niva má problémy s korozí akorát, tj ihned po nákupu ošetřit podvozek a dutiny a pravidelně to opakovat.
Jimnymu zatial stale chyba praktickejsi 5dverak... tu je teda za mna jasna volba niva travel... inak dodnes som noveho jimnyho nevidel... za to nejaku tu mahindru uaz ci klasicku nivu obcas aj stretavam...
Na Youtube si zájemce o Nivu Travel může prohlédnout skoro hodinové hodnocení ruského redaktora časopisu "Za ruljom", což je nejznámější motoristický časopis v Rusku. Na pohled to auto nevypadá špatně i když těch chyb tam redaktor našel taky více, ale je to opravdu určeno hlavně pro ten terén. Při té ukázce a za jízdy na silnici bylo vidět, jak to autu nešmakuje, mechanický hluk hrůza a zrychlení oproti deklarovanému za 19s na 100km/hod., to dosáhlo 25s na 100km/hod. Doporučuji kupovat jen těm, kdo opravdu takové auto potřebují do terénu na silnici to bude stejný děs jako s klasickou Nivou. Já osobně bych za podobnou cenu raději koupil Dacii Duster Tce 150 4x4 , tj. za cenu cca 500.000,- Kč. Dacie je v terénu také celkem schopná a hlavně na silnici to nehučí jako vojenský Gazík a hlavně servis v každém větším městě, u té Nivy Travel budu v případě opravy, poruchy čekat týdny na dodání součástky a opravu.
Ja by som ako auto prioritne do terenu bral uaz patriot... ale aj tato niva travel sa mi moc paci.... obe kusky budu urcite vyborne v terene... samozrejme na dovolenku k moru bude lepsi nejaky navonany tucson... ale ako druhe ci tretie auto v rodine.. a zaroven ako auto uzivane prioritne do terenu tu by som s touto nivou travel nemal ziadny problem... svoj ucel splni na jednotku... k tomu je aj za ferove peniaze a v neposlednom rade aj pekne vyzera... ale patriot je za mna stale numero uno v tychto dostupnych sikovnych offroadoch
Tak to ti teda odprucam nastudovat si videa s temou Duster a offroad, budes velmi prekvapeny coho je schopny a preco vyjde vyrazne viac ako Mercedes SUV.
Par firiem mozno, ale vacsina sa uz k Nive nikdy nevrati :) Skus si pozriet nejake z nespocetnych YT videi kde Duster vyjde to isto co povodna Niva, alebo aj viac vdaka vacsej svetlej vyske a pokrocilejsiemu AWD z Nissanu X-trail.
Ak chces vidiet ako starsia genaracia Dustera vytahuje viac krat zapadnutu Ladu Nivu Travel a vyhra celkove porovnanie, tak radsej pozeraj aby si sa opat raz nemylil :) https://www.youtube.com/watch?…
tato lada je terennymi schopnostami uplne inde ako duster... uplne inde... takze skoda debat... a inak videi s dusterom aj skutocnymi offroadami som videl snad uz stovky za tie roky nakolko sam som fanda SUV aj offroadov a mam rad kusky ako defender L200 wrangler Gecko a pod.. ... a ako vravim.. aj v terene aj vydrzou bude lada travel iny vesmir ako duster... ktory raz na vikend na cestu k chalupe bude uplne good ale na denno denne jazdenie v terene pre nejakeho lesnika bude lepsia niva...
Tak si to zhrnme. Nikdy si v tej Nive nesedel ale obhajujes tu jej schopnosti a dokonca vydrz len na zaklade svojich pocitov a tuzob, ktore odporuju ferovemu objektivnemu testu, dokonca ruskemu :) Toto je podla teba objektivne? :)
Niva ma *** a nie uzavierkY. Ma jednu uzavierku medzinapravovu. V ramci naprav stara nemala nic a nova je na tom rovnako.
Alebo uz zacala aspon pribrzdovat kolesa ?
Co je plus, ze ma redukciu.
Duster bez uzavierky a redukcie si voci tejto nive ani nepipne... ta si ho v terene da ako jednohubku kde chce a kedy chce ... obecne porovnavat offroad s suv ma aky zmysel? ... za mna ziadny... offroad je prioritne do terenu... suv prioritne na cesty... v podstate si obe segmenty ani nekonkuruju ...
toho sovětského střepu je fakt výsměch. Za skoro půl miliónu s výbavou nedosahující ani základu malých aut, tak to fakt dává smysl. Auto o 1400 kg provozní hmotnosti a celých 58,5 kW. No fakt masakr. Tak takhle ne.
Cena za nejlevnější verzi 420k mi nepřijde takové terno. :-( Osobně v tom vidím Chevy, který moc úspěšný nebyl ani doma v Rusku. S předním čelem evokujícím RAVku, která se v Rusku rovněž vyrábí. Osobně bych v téhle kategorii tedy raději zvolil Dustera, byť jeho druhá generace v zájmu stability na asfaltě kříží méně než generace první nedejbože NIva. Od jízdy, interiéru, schopnosti denního používání až po servisní síť atd. Duster je prostě Duster, sorry jako. :-! Cena 200+ pro ruský trh je sice super truper a samozřejmě by to otočila, jenže je mi platná jak mrtvému zimník. :-[]
Chevy Niva je původní vývoj AvtoVAZ , který vznikl jako VAZ 2123 a v omezené malosériové výrobě se tak i chvíli vyráběl, než AvtoVAZ uzavřel joint-venture s GM , začli to vyrábět jako Chevy Niva a GM zafinancoval rozjezd sériové výroby.
Jenže loni to GM oprdodalo zpět Ladě a tak je z toho zase Lada Niva.
Není to oficiální dovoz, píše se to v článku. Je to jako by sis nechal dovézt něco z USA individuálně, tzn. někdo to za tebe nakoupí u dealera. Je jasné že v tom musí být desítky tisíc CZK marže místního prodejce.