Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyToman
Nemam na to penize, ale nebudu to hejtovat. To radsi nez elektro za 1,2 pro rodinu ktera na to ma, zjebu panicku v mustangu s ctyrvalcem 😂
Mr.Murphy
na tomto videu https://www.youtube.com/watch?… od 7:40 je z toho týpek docela zoufalý....naprosto neskutečně pomalé.... 8-s
To má být ovládáno za jízdy???????
Jak to že to autority neoznačily za nebezpečné? Asi proto že autority dělají to co potřebuje Tesla a VW, bylo jim to řádně vysvětleno buď výhrůžkou nebo byli motivováni peněžně, zkorumpováni.
Jak to že to autority neoznačily za nebezpečné? Asi proto že autority dělají to co potřebuje Tesla a VW, bylo jim to řádně vysvětleno buď výhrůžkou nebo byli motivováni peněžně, zkorumpováni.
To je evidentně polámaný, takhle to fungovat nemůže. Ne, že by je to omlouvalo.
Nee, s předstihem objednali statisíce pomalých tabletů, samo že kvůli snížení ceny. Tak dlouho hledali technický a ekonomický kompromis, až ho našli :-)
To se nedělá tak, že by nedostatečné tablety byly vyměněny, to se dělá tak, že se to nacpe do aut a lepší tablety jsou nakoupeny až ve chvíli kdy jsou slabé a pomalé tablety s autem "prodány".
Lidi budou nadávat, auta půjdou do druhých rukou, a potom se to usadí.
VAG je mistr světa v zahrabávání hlavy do písku, oni takto "vyseděli" mnoho malérů.
A mají dobrý příklad ve vůdkyni Mrkalové. Ta způsobí malér a najednou na pár týdnů zmizí ...
Bravo VAG, bravo Mrhalová.
To se nedělá tak, že by nedostatečné tablety byly vyměněny, to se dělá tak, že se to nacpe do aut a lepší tablety jsou nakoupeny až ve chvíli kdy jsou slabé a pomalé tablety s autem "prodány".
Lidi budou nadávat, auta půjdou do druhých rukou, a potom se to usadí.
VAG je mistr světa v zahrabávání hlavy do písku, oni takto "vyseděli" mnoho malérů.
A mají dobrý příklad ve vůdkyni Mrkalové. Ta způsobí malér a najednou na pár týdnů zmizí ...
Bravo VAG, bravo Mrhalová.
Nevím, jestli to má být ironie, nebo to myslíš vážně, doufám, že ne. Na tom videu je evidentně sekající se sw.
Což pouze značí nedostatečný výkon hardwaru pro daný systém.
Prd se v tom vyznám, ale pak by asi nefungoval žádný kus, ne? A tenhle https://www.youtube.com/watch?…
cca od 14min. funguje určitě rychleji.
cca od 14min. funguje určitě rychleji.
no já nevím, vždyť se mu to tam sekalo a sám byl překvapen. Skončil jsem tedy u přepnutí na AA, ale do té doby se to sekalo prakticky stejně při přesouvání v menu.
Já tam tedy vidím stejné sekání jako tady, takže viditelně nefunguje. Ne, VW prostě zase šetřil na hardwaru a to tedy brutálně.
Mne to přijde, jako když si někdo řekl, kdyz můžeme ušetřit na materiálu a máme presne spočítáno, ze snížení o 30% ještě zvladne záruku, tak vezmeme o 30%pomalejší HW pro elektroniku, to musí taky stačit. K tomu neoptimalizovaný SW a průšvih je na světě.
Nehádám se, že ne.Ale z čeho to poznáte? Víc než rok nejsou schopni dát dohromady sw, na dvoře jim stály tisíce nepojízdných aut. Dodnes jsem nikde nečetl, že by mohlo jít o problém s hw, všude všichni mluví o sw.
Říkám jen svůj pocit, který z toho mám. Jelikož se v této oblasti IT pohybuju, tak vím jak to vypadá, když je dobrý SW na špatném HW a opačně.
Taky netvrdím, ze to tak musí být.
Taky netvrdím, ze to tak musí být.
Ok.
Ještě mi přijde zvláštní, že to zřejmě dělá na všech možných velikostech displeje, u Škody, VW i Seatu.
Plus -já mám auto z podzimu 2020 (tedy doba, kdy už problém dávno existoval) , a infotainment funguje perfektně, protože do turka nepřišel nový sw. Předpokládám, že "železo" ale nové je.
Kdo ví.
Ještě mi přijde zvláštní, že to zřejmě dělá na všech možných velikostech displeje, u Škody, VW i Seatu.
Plus -já mám auto z podzimu 2020 (tedy doba, kdy už problém dávno existoval) , a infotainment funguje perfektně, protože do turka nepřišel nový sw. Předpokládám, že "železo" ale nové je.
Kdo ví.
Fór je v tom že oni nakoupili jedno železo pro všechny, a teď to musí vytlačit ven aby mohli nakoupit lepší.
Budou se maximálně snažit optimalizovat SW. Což podle jejich vyjádření dělají už hodně přes rok, ale to povede jen k částečnému zlepšení.
Budou se maximálně snažit optimalizovat SW. Což podle jejich vyjádření dělají už hodně přes rok, ale to povede jen k částečnému zlepšení.
Seká se to jak moje stará Mlokije z roku XY, která zkoušela honit moderní operační systém na starém jednojádrovém procesoru se 128 MB RAM.
O hardwaru mluvili na začátku, nejdřív o problémech s e-call, pak s nějakou řídicí jednotkou. Fakt je, že ve všech testech se mluvilo jen o pádech a o tom, jak některé funkce vypovídají službu nebo hází chybové hlášky, tak to vypadalo na software. Ale když vidím tohle video, to je jednoznačně dané příliš slabým železem. Na druhou stranu, je třeba říci, že takový způsob použití, jaký je předváděn v tom testu, normální člověk nezažije, protože nebude zkoušet pořád listovat sem a tam, prohánět všechny animačky, mačkat zběsile jednu ikonku za druhou...
O hardwaru mluvili na začátku, nejdřív o problémech s e-call, pak s nějakou řídicí jednotkou. Fakt je, že ve všech testech se mluvilo jen o pádech a o tom, jak některé funkce vypovídají službu nebo hází chybové hlášky, tak to vypadalo na software. Ale když vidím tohle video, to je jednoznačně dané příliš slabým železem. Na druhou stranu, je třeba říci, že takový způsob použití, jaký je předváděn v tom testu, normální člověk nezažije, protože nebude zkoušet pořád listovat sem a tam, prohánět všechny animačky, mačkat zběsile jednu ikonku za druhou...
Poznám to, protože se mi to stalo :-) Můj dodavatel taky šetřil. A náprava trvala 4 roky a celou tu dobu mlžil a hledal problémy jinde ...
A nyní máme ve strojích nové tablety a všechno jede parádně. Najednou je produkt bezchybný.
A nyní máme ve strojích nové tablety a všechno jede parádně. Najednou je produkt bezchybný.
Přece by si nechtěl za 1,1 milionu nějaký extra buřty. Tam se musí šetřit i na kolech, který ti k tomu dají plechový.
Coze to je fakt otresny. To snad nemuzou myslet vazne.
To jsou fakt ***i v tom VW to svet nevidel.
To jsou fakt ***i v tom VW to svet nevidel.
_Karel_
Zvenku pěkný auto, viděl jsem ho v testované barevné kombinaci a dobrý :yes: . Ovšem to, že i v nejvyšší výbavě za 1,5mil. mám plecháče, to si snad dělají kozy, zmetci. Jinak v podstatě není za co připlácet, zdá se mi (dle povrchního zkouknutí konfigurátoru), že VW přebírá kritizovanou taktiku japonců - vyber výbavu, barvu, a šmitec.
Spotřeba pod 20kwh mi přijde dobrá (kde má EV nejnižší? Ve městě?)
Interiér pořád plastový prázdno, kéž by jim někdo dotykový ovládání všeho zatrhl. Dokonce i u zpětných zrcátek - to jsou fakt ***.
Je to pro mě smutný pokoukání, co dnes člověk dostane za 1,5mil. :-(
Spotřeba pod 20kwh mi přijde dobrá (kde má EV nejnižší? Ve městě?)
Interiér pořád plastový prázdno, kéž by jim někdo dotykový ovládání všeho zatrhl. Dokonce i u zpětných zrcátek - to jsou fakt ***.
Je to pro mě smutný pokoukání, co dnes člověk dostane za 1,5mil. :-(
_Karel_
Trochu mě mate kapacita - VW píše o kapacitě 77kwh, redakce píše o VYUŽITELNÉ kapacitě 77kwh. Tak jak to je? Pokud je 77kwh celková, pak si o dojezdu 520km člověk může leda nechat snít.
Každý ví jaká je realita elektrozkratů.
Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají.
Neříkám že realizovatelný dojezd by nemohl být 400 km, to by nebylo úplně marné.
Ale za 1,5 mil. Kč?
A opravdu by se dobře situovaným měla dotovat takto drahá auta?
Jistě budou použity "Tesla" triky, aby se vešli do "progresivního" dotačního "přerozdělování"...
Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají.
Neříkám že realizovatelný dojezd by nemohl být 400 km, to by nebylo úplně marné.
Ale za 1,5 mil. Kč?
A opravdu by se dobře situovaným měla dotovat takto drahá auta?
Jistě budou použity "Tesla" triky, aby se vešli do "progresivního" dotačního "přerozdělování"...
Ano, využitelná energie aku je o cca 10% jeho kapacity menší. Těch 10 % objemu a váhy aku se vozí pořád s sebou.
A k tomu z té udané kapacity vychází spotřeba 14,8 kWh / 100 km (stejná z obou velikostí aku). Reálná spotřeba bude přes 20 kWh / 100 km - už po městě je tady skoro 20 kWh / 100 km, a to je vlastně při tak malých rychlostech skoro bez odporu vzduchu a se zásadním návratem energie rekuperací.
A k tomu z té udané kapacity vychází spotřeba 14,8 kWh / 100 km (stejná z obou velikostí aku). Reálná spotřeba bude přes 20 kWh / 100 km - už po městě je tady skoro 20 kWh / 100 km, a to je vlastně při tak malých rychlostech skoro bez odporu vzduchu a se zásadním návratem energie rekuperací.
Je to skutečně využitelná kapacita. Ta celková je 82 kWh. Jde tedy o stejné baterie jako u Enyaqu iV se stejným základem, který při premiéře uváděl právě celkovou kapacitu, tedy 55 kWh, 62 kWh a 82 kWh, podle sady baterií.
Blue Sun
jestli nedávno testovaná C4 byla na přístrojovém panelu extra úsporná, pak tohle je totální minimalismus.
Jinak se mi vnější design absolutně nelíbí. Disproporční, obtloustlý, vizuálně strašně těžký, s fakt nehezkou přídí.
Jinak se mi vnější design absolutně nelíbí. Disproporční, obtloustlý, vizuálně strašně těžký, s fakt nehezkou přídí.
Měl jsem to auto mít na test. Už ho nechci. :)
Mně to přijde proti prvním elektrozkratům jako byl Leaf I ... docela nádherné.
Těžkopádně to asi vypadat musí když na tom klečí stovky kg navíc.
Gumy se budou ojíždět a protože jsou speciální budou dost drahé. Další výhra.
Těžkopádně to asi vypadat musí když na tom klečí stovky kg navíc.
Gumy se budou ojíždět a protože jsou speciální budou dost drahé. Další výhra.
V čem jsou na tom prosím tě speciální gumy?
TondaSverak
tak to máme cca 200k kčs a co stojí ten zbylej MELOUN?
Hezky´s to trefil.
Elektozkraty, aby se nezkratovaly příliš brzy, vyžadují velice složitý a drahý termální management.
Tam hledej těch několik statisíců korun. Elektromotory jsou z mědi, taky nejsou levné. A kvůli vysoké hmotnosti musí být všechno zpevněno, další nárůst hmotnosti a ceny.
Pamatuji si jak posadili první 1,9 diesel do Felicie a jak všechno vpředu odcházelo. Několikrát museli přední nápravu předělávat, než to sneslo diesel.
Elektozkraty, aby se nezkratovaly příliš brzy, vyžadují velice složitý a drahý termální management.
Tam hledej těch několik statisíců korun. Elektromotory jsou z mědi, taky nejsou levné. A kvůli vysoké hmotnosti musí být všechno zpevněno, další nárůst hmotnosti a ceny.
Pamatuji si jak posadili první 1,9 diesel do Felicie a jak všechno vpředu odcházelo. Několikrát museli přední nápravu předělávat, než to sneslo diesel.
Čo nevieš, to si vymyslíš?
Vždyť má pravdu. I tak ta Felicie v dieselu měla problémy s přední nápravou. Při vývoji se prostě s tak těžkým motorem nepočítalo, vždyť je to technicky jenom facelift Favoritu!
Jojo muselo se s tím jezdit opatrně, a stejně to nevydrželo a proto Feldy 1,9 odešly velmi rychle do věčných lovišť, zkorodované a se zlomenou přední nápravou :-(
Porovnávať obstarožnú Feldu, do ktorej narvali ťažký motor, s ktorým sa nepočítalo, a nové EV, môže fakt len ten, kto o konštrukcii a technológiách nemá šajn.
No a proč ne?? Tuhle se tu porovnávala el. kára od Dacie se Š 120. Takové věci se na trhu s EV bohužel dějí a budou dít. Dříve, když probíhal pokrok nenuceně a v rozumném tempu jak pro společnost tak pro ekonomiku, tak k těmto absurditám nedocházelo. Dnes se diktuje na úkor všeho a všech, racionální rozum jde stranou na všech frontách a podle toho to vypadá.
Počkej, to máš jenom články, ještě k nim potřebuješ pouzdro, ochranný bezpečnostní rám, tepelný management, management pro rovnoměrné nabíjení, tepelné pojistky - hlídání teploty, někdo to musí dát dohromady...
miromen
Sice krabice, elektro, ale jinak bych dle vzhledu netipoval VW. Předek se mi zrovna nelibi, ale jinak zbytek hm docela odvažne a libive, kež by VW vic popustil uzdu i u jinych zatim běžnych modelu.
Mikesus
Vždy mne bolí oči z toho, když se dává spojení "více jak" místo spisovného "více než". Bohužel už i u novinářů je toto spojení skoro samozřejmost :-(
twistedTSD
Vůbec by mě nenapadlo o tomhle přemýšlet, když existuje Enyaq s normálnějším interiérem.
ale toto je lacnejsie :-)
... a na to jsi přišel jak?
Kazda Skodovka vybavena stejne jako VW je drazsi nez VW. To plati uz aspon 10 let pro polo/fabia, golf/octavia v kombi, passat/superb a Kodiaq / Tiguan allspace. Proc by to melo byt u EV jinak?
Ale Skodovky umi byt i levnejsi, pokud nejsou vybavene nebo nemaji primeho konkurenta pod znakem VW. Napr. Roomster, Rapid, Scala, Yeti nebo ted i Karoq (protoze je kratsi nez kratky Tiguan).
Ale Skodovky umi byt i levnejsi, pokud nejsou vybavene nebo nemaji primeho konkurenta pod znakem VW. Napr. Roomster, Rapid, Scala, Yeti nebo ted i Karoq (protoze je kratsi nez kratky Tiguan).
Jak jsem Enyaq nemusel tak z Ev jedno z nejhezčích a normalních aut. Co se nesnaží být Future či retro. Jak kraslicoidní vw.
KacerMartin
dává trochu smysl elektro auto ve stylu Hyundai Ioniq nízký s malým odporem vzduchu pětidveřový auto s kufrem baterka tak akorát na cca reálných 200 km.
Proč to všechno cpou do obtloustlého SUV kde to zbytečně zvyšuje spotřebu a prostor je to samý. Elektrice se nebráním ale jako rodinné auto na všechno zatím nedává smysl.
Proč to všechno cpou do obtloustlého SUV kde to zbytečně zvyšuje spotřebu a prostor je to samý. Elektrice se nebráním ale jako rodinné auto na všechno zatím nedává smysl.
PowerHouse
Dacia Spring stojí v Asii pod 10 000 a v Německu po dotacích 10 920, bez dotací od 20 490. Tedy, po započtení dotací v Německu, je ta cena podobná jako v Asii.
Tedy v Asii se to bude EV od 5 000 do 10 000 jenom hemžit. Tamější velkoměsta zavedou stejná ekologická opatření jako má Čína.
Takže EV mají obrovskou budoucnost.
Z Autobildu k Dacii Spring
Anfangs kursierten Gerüchte über einen Nettopreis unter 10.000 Euro. Jetzt ist klar: Diese Marke wird geknackt. 20.490 Euro verlangt Dacia für den Spring Electric in der Basisversion "Comfort". Nach Abzug der Umweltprämie liegt der Einstiegspreis dann bei 10.920 Euro.
Tedy v Asii se to bude EV od 5 000 do 10 000 jenom hemžit. Tamější velkoměsta zavedou stejná ekologická opatření jako má Čína.
Takže EV mají obrovskou budoucnost.
Z Autobildu k Dacii Spring
Anfangs kursierten Gerüchte über einen Nettopreis unter 10.000 Euro. Jetzt ist klar: Diese Marke wird geknackt. 20.490 Euro verlangt Dacia für den Spring Electric in der Basisversion "Comfort". Nach Abzug der Umweltprämie liegt der Einstiegspreis dann bei 10.920 Euro.
Uvažovat v intencích čínských cen je opravdu zcestné. Podívej se na základní výbavu toho čínského paskvilu v domácích podmínkách, a pak v EU. To auto je pro nás úplně něco jiného, a společná je v podstatě jen pohonná soustava. Všechno ostatní muselo být výrazně upraveno.
Takže ty dokážeš odůvodnit, proč to stojí více než Octavia?
Hlavní rozdíl hledej v byrokratických požadavcích EU. Polovina z toho co EU nařizuje není k ničemu dobrá.
A to čínská auta zdražuje a proto tady žádná čínská auta neprorazí.
Vždyť i evropské značky vyrábí v Číně pro Čínu úplně jiná auta s úplně jinými specifikacemi, aby byla dostupná pro Mandaríny.
A to čínská auta zdražuje a proto tady žádná čínská auta neprorazí.
Vždyť i evropské značky vyrábí v Číně pro Čínu úplně jiná auta s úplně jinými specifikacemi, aby byla dostupná pro Mandaríny.
Ty jsi dobrý schizofrenik. Všude jinde píšeš, jak si EU svými normami zadělává na to, že evropské značky zaniknou, a bude se tu prodávat jen elektro z Číny. A teď najednou čínská auta neprorazí?
Dinar
o všem možném, ani slovo o dynamických parametrech, ani slovo o ceně. Až z diskuse pod článkem se dozvídám, že tenhle "krasavec" stojí 1,5 mil. Takže, shrnu-li info z článku a diskuse, vw chce za auto s dojezdem 250 km, naprosto nijakým exteriérem, levně plastovým interiérem a problematickým infotainmentem jeden a půl milionu korun. Hmm, možná v zemích, kde mají dotace na EV 30% a ještě nějakou slevu za výkup starého auta, si tuhle parádu může snad někdo koupit, ale v našich podmínkách? Osobně bych si připadal, že jsem těch 1,5 milionu hodil do kanálu.
Že jsou lidi co nemají elektro rádi, je jasné.
Nakonec existuje mnoho lidí co nemají rádi diesely.
Co je šílené je fakt, že vyvážené názory, které zastáváš ty a řada podobných, jsou okázale ignorovány a automobilky a EU se ženou někam kam oko nedohlédne.
Viz Škoda Auto jak touží po baterkárně v ČR.
To že továrna bude produkovat jedy a může zamořit široké a daleké území, jest hlavami ze Škodovky okázale ignorováno. Nejsme tak velká země abychom mohli tak riskovat. Nebo to dopadne jako Bečva a hůř.
Nakonec existuje mnoho lidí co nemají rádi diesely.
Co je šílené je fakt, že vyvážené názory, které zastáváš ty a řada podobných, jsou okázale ignorovány a automobilky a EU se ženou někam kam oko nedohlédne.
Viz Škoda Auto jak touží po baterkárně v ČR.
To že továrna bude produkovat jedy a může zamořit široké a daleké území, jest hlavami ze Škodovky okázale ignorováno. Nejsme tak velká země abychom mohli tak riskovat. Nebo to dopadne jako Bečva a hůř.
kuk
Asi má problémy se žravostí a dojezdem a proto jich hromada stála celou zimu venku na mrazu a sněhu v trávě na sever od Prahy úplně bez užitku. Že by se to Škode sr@lo stejně jako VW iD3 co si postála rok na letišti? ;-) :-!
×
Sdílení komentáře
×
Budnove brzdy nie su pouzite pre usporu nakladov, ale preto, lebo v EV nie su zadne brzdy zatazovane a preto ak su osadene kotucom, tak tento zhrdzavie..