Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v únoru 2021: V čele prodejů hned dva modely Peugeot

Peugeot v únoru zažil nebývalý úspěch. V čele žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě má na nejvyšších příčkách hned dva modely.
Zpět na článek
26. 3. 2021 19:03
26. 3. 2021 20:11
26. 3. 2021 21:33
26. 3. 2021 18:16
26. 3. 2021 18:27
26. 3. 2021 18:58
26. 3. 2021 19:57
26. 3. 2021 20:09
26. 3. 2021 21:14
26. 3. 2021 21:17
26. 3. 2021 21:27
26. 3. 2021 21:43
27. 3. 2021 14:18
26. 3. 2021 21:30
26. 3. 2021 21:32
27. 3. 2021 01:48
27. 3. 2021 14:19
26. 3. 2021 18:33
26. 3. 2021 19:16
26. 3. 2021 18:49
26. 3. 2021 19:43
26. 3. 2021 20:08
27. 3. 2021 00:08
27. 3. 2021 08:06
27. 3. 2021 10:00
27. 3. 2021 17:56
27. 3. 2021 08:34
27. 3. 2021 10:24
27. 3. 2021 12:03
27. 3. 2021 13:32
26. 3. 2021 21:43
27. 3. 2021 01:55
27. 3. 2021 08:41
28. 3. 2021 09:56
28. 3. 2021 13:01
27. 3. 2021 19:32
28. 3. 2021 11:27
28. 3. 2021 12:33
28. 3. 2021 14:08
Avatar - WinDiesel
26. 3. 2021 18:11
VW jako TeSla
Technicky Slabý,
předvádějí ústup ze slávy.

Doprovodný efekt přechodu na zkratomobilitu.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2021 18:15
Re: VW jako TeSla
No, jestli nárůst o 55 % u stěžejního modelu je ústupem, pak kéž takhle elektromobilita ustupuje dál.
Avatar - WinDiesel
26. 3. 2021 18:55
Re: VW jako TeSla
pýcha předchází pád

nešplhej moc vysoko aby sis nenatloukl až budeš padat
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2021 19:28
Re: VW jako TeSla
Ano, chápu tě, realitu ti nevoní.
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 18:57
Re: VW jako TeSla
To je bomba mít 5 tisíc kusů za měsíc u stěžejního modelu, na který zákazníci čerpají dotace.
27. 3. 2021 08:24
Re: VW jako TeSla
U Tesly nelze brát měsíční prodeje moc vážně. Velkou část aut registrují nárazově, často na konci jednotlivých kvartálů. Třeba v září registrovali 16 tisíc kusů Tesly 3 a hned následující měsíc pouze 1 tisíc kusů. Pak ty procenta lítají nahoru a dolů.
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 08:34
Re: VW jako TeSla
To říkej těm, kdo už pět let Teslu pohřbívají, ne mně.
27. 3. 2021 11:03
Re: VW jako TeSla
Klobouk dolů před Elonem, já osobně jsem taky nečekal, že se tak dlouho udrží při životě. Marketing na akciových trzích má zmáknutý opravdu skvěle a pokud centrální banky budou držet úrokové sazby desítky let na nule nebo blízko nuly (což se zdá pravděpodobné), tak přežije.
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 14:23
Re: VW jako TeSla
Tak to já čekal spíš větší růst, ale konkurence i přes nižší kvality pohonu bojuje slušně.
Avatar - Ham.
26. 3. 2021 19:03
Re: VW jako TeSla
Buď v klidu, ústup ze slávy předvádí úplně jiní výrobci, prodeje Evropa v únoru:
Mitsu - 57% a ztráta tržního podílu
Honda - 49,1% a ztráta tržního podílu
Nissan -34,5% a ztráta tržního podílu
JLR -29,4% a ztráta tržního podílu
Renault group -28,6% a ztráta tržního podílu
Mazda -22,9%
Ford -22,5% a ztráta tržního podílu
Stellantis group -22,4% a ztráta tržního podílu
Daimler -20,4% a ztráta tržního podílu
Hyundai Group -19,1% a navýšení tržního podílu z 7,1% na 7,2%
VAG -19% a navýšení tržního podílu z 25,4% na 25,7%
BMW -13,1 a navýšení tržního podílu z 6,3% na 6,9%
Toyota -11,8% a navýšení tržního podílu z 5,6% na 6,2%
Volvo +1,4% a navýšení tržního podílu z 2,2% na 2,7%
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 20:01
Re: VW jako TeSla
Což jsou hrozně přínosné čísla když propadá celý trh že...
Avatar - Ham.
26. 3. 2021 20:11
Re: VW jako TeSla
Samozřejmě, že je to přínosné. Když celý trh padá, tak je podstatné kdo ztrácí víc než je průměr trhu a jinými slovy vyklízí pozice a kdo klesá méně než je průměr trhu a pozice získává.
Tržní podíl se lehko ztrácí a velice těžce (draze) dobývá zpět.
Avatar - Emel
26. 3. 2021 21:33
Re: VW jako TeSla
Je to přínosné, ale je potřeba to brát s rezervou. Různé země jsou epidemií různě zasažené... a tohle se pak třeba (aspoň částečně) vrátí k normálu.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 21:35
Re: VW jako TeSla
To je právě ten omyl. K normálu už se to nevrátí. Resp. normál bude úplně něco jiného.
27. 3. 2021 01:43
Re: VW jako TeSla
Jen je třeba proočkovat min 70 % populace a bude zase dobře. Tedy s výjimkou ekonomiky, tam bude třeba několikaleté ozdravování... :-(
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2021 18:16
208
první, jak je to možné? Vždyť ten i-cockpit nikdo nechce! :-D :-D (A ano, píšu to znovu a zase s velkou radostí.)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - hugino
26. 3. 2021 18:27
Re: 208
Takže v Trnave búcha šampanské.Ale vyzerá dobre hlavne vo výbave GT.
Avatar - WinDiesel
26. 3. 2021 18:58
Re: 208
V Trnavě je to robotníkům, robotězům jedno, šampáňo budou pít Francouzi a budou si pochvalovat levnou pracovní sílu tam daleko na východě. To že je Trnava na západ od Popradu, neznamená že Vás i nás vidí Francouzi alespoň jako střední Evropu.
Avatar - hugino
26. 3. 2021 19:57
Re: 208
To je síce pravda ale tie autá ktoré tu tak máme všetci radi niekto predsa musí vyrábať.A tým že sa dobre P 208 predáva tak to znamená že aj ty robotníci budu v konečnom dôsledku radi že majú prácu a tým pádom príjem /možno aj vyššie odmeny/ a je úplne jedno či je to v Togliati ,Trnave,Wolfsburgu alebo Alabame.Ide o to že pokiaľ máš prácu máš príjem a prežiješ.Zas tie platy v automobilkách nie su až také mizerné.A či ma Francúzi berú ako Strednú Európu mi je v podstate jedno.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 20:09
Re: 208
Je fakt, že krom Žiliny, Trnavy a Blavy tam nic nemáte.
26. 3. 2021 21:14
Re: 208
Zabudol si na anglanov v Nitre ;-)
Avatar - sorpersa
26. 3. 2021 21:17
Re: 208
Ty si daj ten Rihypnol a nepot o nás blbosti.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 21:27
Re: 208
Polovina slováků stejně žije u nás takže klid chlapče :-[]
Avatar - sorpersa
26. 3. 2021 21:43
Re: 208
Neviem odkiaľ cerpas tie info, neznamená keď máte od nás premiéra, že polovica z nás pobeží za ním :-) :-) ;-)
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2021 14:18
Re: 208
No, i kdyby to byl jen tenhle jeden slovák, tak nám to tu pos-ral na dalších nejmíň 20 let.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2021 21:30
Re: 208
a v nitre uz vyrabame aj novy defender... na ten nejako zabudas..
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 21:32
Re: 208
si piš. Musím přemalovat mapu Slovenska :D :-! :yes:
27. 3. 2021 01:48
Re: 208
A co Košice? Kdysi jsem je navštívil a byl jsem mile překvapen. A atraktivitu nějaké země přece nedělají jen její města. Co třeba Tatry? :-) :yes:
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2021 14:19
Re: 208
Ano, Tatra je fakt dobrý nákladní vůz. A taky mléko :-[] :-[]
Avatar - speedfred
26. 3. 2021 18:33
Re: 208
šak fšetci už čumia do mobilu a nie na prístrojdesku, tak im to je jedno čo tam je
Avatar - sorpersa
26. 3. 2021 19:16
Re: 208
Náhodou mne i cocpit reze a mojich ,183 CM tam dám v pohode a nemám problém s budíkmi..za mňa dobrreeee. V 208 new som nesedel, ale vadia mi tie ultra malé zadné dvere... chcelo by to v3 dver... Ale to sa nesplní, mohlo by to vyzerať fajn. Stellantis držím Ti palce.
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 18:49
Renault/VW
Další měsíc, kdy brutálně klesá Clio a Golf. Captur taky nikde. To vypadá, že si obě automobilky hloupým katováním kostů podřízly větev pod zlatými vejci. Ještě, že VW má aspoň T-Roc.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - WinDiesel
26. 3. 2021 19:00
Re: Renault/VW
To si děláš srandu s tím katováním kostů? Předpokládám že ano, jinak bys napsal "ořezávání nákladů", nebo snižování nákladů" ...
Pokud to byl ftip tak tópry. Pokud nebyl, no comment.
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 19:35
Re: Renault/VW
Inside joke. Myslel jsem, že ho tady všichni znají. :-)
Avatar - Mikesus
26. 3. 2021 19:43
Re: Renault/VW
Většina asi ano, všichni očividně ne
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 19:45
Re: Renault/VW
WinDiesel je z místních veteránů, pokud vím. Neberte to tak vážně.
Avatar - xxc
26. 3. 2021 20:08
Re: Renault/VW
Clio bolo za 9690 € fakt zlate vajce, na tom prerabali aj gate :-) Hlavne, ze mali predaje. Ghosna konecne odstavili, snad sa to casom prejavi na kvalite, spokojnosti zakaznikov a financnych ukazovateloch.
Avatar - sorpersa
26. 3. 2021 21:21
Re: Renault/VW
Clio je fajn, ale je kanibalizovane Sanderom. Inak sa čudujem že okrem Rencky nikto neurobil auto podobne ako Dachna.
27. 3. 2021 00:08
Re: Renault/VW
Už 3 měsíce jich nemůžou vyrábět tolik, kolik chtějí, takže jich ani tolik neprodají. prostě nejsou čipy. Octávka je dole o 40% s produkcí a obejdnávek jak nasr.no. Je to prostě debilní doba...
27. 3. 2021 08:06
Re: Renault/VW
Ale to je totálna hlúposť VW, že kopírovali konkurenciu a tiež objednali málo čipov!
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 08:38
Re: Renault/VW
Jasně... když máš zavřenou výrobu, a netušíš na jak dlouho, tak si objednáš součástky jako kdyby se nic nedělo, tak určitě.
27. 3. 2021 10:00
Re: Renault/VW
Jasné - na čipy predsa potrebuješ halu ako na Boeing ;-)
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 11:17
Re: Renault/VW
Jenže to nejsou jen čipy v podobě nějakých mikrošvábů, to jsou celé systémy. No jo, co chtít po džemu, aby rozuměl autům?
27. 3. 2021 17:56
Re: Renault/VW
Tak ako píšem vyššie. VW menežeris neodhadli svoje potreby a určite padajú hlavy aj tam.
27. 3. 2021 08:34
Re: Renault/VW
U Golfu bych to viděl i na odmítavý postoj některých zákazníků k beztlačítkovému interiéru. Těží z toho T-Roc. Plus problémy s infotainmentem, nedostatkem čipů. Tahle generace Golfu bude asi první, o které se historie bude zmoňovat jako o propadáku.
Avatar - hugino
27. 3. 2021 10:24
Re: Renault/VW
Golf VI sa predával iba 4 roky a to isté asi čaká G VIII.Buď ho do roka faceliftujú /hlavne spredu/ a prerobia ovládanie ako v A 3 alebo o 2-3 roky príde nová generácia.Ono voči G VII urobili pár ústupkov ale hlavne išli v priemere o 3000 € cenou vyššie a to už je dosť.Aj napriek tomu to stále stačí na prvenstvo v segmente a okrem O IV v top 10 nie je už nikto.Kde je tá super konkurencia tipu Corolla,Focus,Civic,Mazda 3 alebo cenový hit i 30 ?Niekto tu raz napísal že pokiaľ nevieš čo si máš v segmente C kúpiť tak si kúp Golf je to vraj stávka na istotu.Asi to bude tým.Aj napriek všetkému sa relatívne dobre predáva však okolo neho sú v predajoch len autá min o triedu menšie a o 1/3 lacnejšie.
27. 3. 2021 12:03
Re: Renault/VW
Docela si dovolím pochybovat, že by za 2 až 3 roky přišla nová generace Golfu. Co se týče úspěchu a neúspěchu, správně si napsal slovo "relativně". Ono totiž záleží na tom, relativně k čemu. Pokud se chtějí měřit třeba s odvěkým rivalem Opelem Astra, tak na něj mají relativně největší relativní náskok v historii. Ale to je dáno tím, že prodeje Astry doslova zkolabovaly.
Avatar - hugino
27. 3. 2021 13:32
Re: Renault/VW
Veď práve toto.Kde sú úspešné autá z minulosti ako Astra,Focus alebo Uno.Tieto Európske automobilky ako Opel alebo Fiat teda dosť zlyhali.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 19:11
Re: Renault/VW
Koukám na prodeje Focusu a ten letos taky úplně zkolaboval. 308 i Astra podle mě určitě půjdou výrazně nahoru. Fiat asi netřeba rozebírat, to je jedno velké neštěstí.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2021 20:06
To je ale fakt zajímavé
Kdepak jsou ty EV? Nikde?

Ouha, Tesla nikde?

Ajaj, ID.3 nikde?

Překvápko... Golf -34%


V TOP 10 polovina vozů Francouzi? A pouze 3 Němci?? Hmm, jak je to možné když frantíci jsou tak nespolehliví...? Kdepak jsou ti zkratomozci v diskusi?? :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
29
27. 3. 2021 00:11
Re: To je ale fakt zajímavé
ID3 a ID4 a Enyaq se nedodávali k zákazníkům, čekalo se na finální software. Už dva týdny se expedují ID3 + ID4, které byly vyrobené, ale čekaly na uvolnění a teď už se přidal i Enyaq. Během března a dubna by měly prodeje vyskočit rapidně nahoru. Golf viz můj příspěvek výše.
Avatar - speedfred
27. 3. 2021 06:11
Re: To je ale fakt zajímavé
Včera som obiehal kamión plný Enyakov a to auto vypadá fakt slušne :yes: :yes: :yes: (nemysllím ten kamión :-[] )
27. 3. 2021 08:04
Re: To je ale fakt zajímavé
Jeden kvietok ale jar nerobí ;-)
Avatar - speedfred
27. 3. 2021 08:06
Re: To je ale fakt zajímavé
A čo to má s tým spoločné? Iba som písal že to auto je hodne pekné.
Avatar - kari.laz
27. 3. 2021 08:21
Re: To je ale fakt zajímavé
Navrch huj vespod fuj. Bohužel.
27. 3. 2021 08:33
Re: To je ale fakt zajímavé
To asi těžko, když to má stejnou techniku jako ID. A ty jsou v elektrické nejdál (s teslou).
Takže tentokrat u škody platí huj a huj. :yes:
27. 3. 2021 09:06
Re: To je ale fakt zajímavé
S teslou je nejdál jen hyundai, EV koncernu VW sice jezdí, ale žerou kwh jak prokoplé a hodně je omezuje dojezd..
27. 3. 2021 12:02
Re: To je ale fakt zajímavé
Myslíš ten špatný dojezd 520 km id4 v porovnání se skvělými 295 km u ioniq? :-O
27. 3. 2021 13:14
Re: To je ale fakt zajímavé
Ioniq jezdí průměrně za 14kW/100km, id3 za 22kW/100km, tak co je lepší? ID4 bude mít ještě větší spotřebu.
Podívej se co vše umí nový Ioniq 5 a Kia EV6 oproti ID4 a Enyaq. Tyto letos prodávaná auta, žádné staré generace takže porovnáváme porovnatelné.
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2021 14:21
Re: To je ale fakt zajímavé
Přesně tak. EV od VAG je vlemi neefektivní. Proč to nevím. Ale nebude to jen SW.
27. 3. 2021 14:43
Re: To je ale fakt zajímavé
Myslíš spotřebu toho ionicu co má o 40% nizzsi výkon než vw? A stejně má vw mnohem lepší dojezd, tedy veze mnohem víc baterek. I ty filuto, to je divny ze to žere víc. Co?
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2021 14:59
Re: To je ale fakt zajímavé
To je zajímavé že třeba Tesla je výrazně výkonnější než ID a přesto má značně nižší spotřebu že?
28. 3. 2021 14:50
Re: To je ale fakt zajímavé
Tesla model3 , podobného výkonu jako id3, ma spotrebu 18,5. Coz je v relaci k VW ok. Ve smyslu lepší ale přiměřeně porovnatelné. Ioniq je proste jiná kategorie. Asi jako Fabia tdi proti passatu tdi.
27. 3. 2021 18:58
Re: To je ale fakt zajímavé
A přesto ten starý Ioniq má vyšší maximální rychlost.
No ale co nové modely, prodávané od letošního roku to raději neporovnáváš.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 19:18
Re: To je ale fakt zajímavé
Tak pozor, to je nesmysl. Ioniq už je letitý model a nestojí na EV platformě, nicméně je velmi efektivní. Nevím, proč nezmíníš nový Ioniq 5 na 800V platformě. Id.4 s údajným dojezdem 520 km bude po 300 km jízdy po dálnici vybitý. VW má hodně co zlepšovat.
27. 3. 2021 19:47
Re: To je ale fakt zajímavé
Protože v ioniqu 5 ještě nikdo nejel. Až bude na trhu můžeme se o něm bavit.
28. 3. 2021 10:22
Re: To je ale fakt zajímavé
Jasně, takže lepší je auto co žere 15 ale má nádrž na 150l než stejně velke auto co žere 6 ale má nádrž jen na 50..?
Avatar - speedfred
28. 3. 2021 13:59
Re: To je ale fakt zajímavé
To je chytrácka zaslepenosť.
28. 3. 2021 14:40
Re: To je ale fakt zajímavé
Myslíš? Já teda ne.
Avatar - speedfred
27. 3. 2021 09:01
Re: To je ale fakt zajímavé
Tak až vďaka týmto EV budeme mať aj spaľováky tak prečo nie? A hlavne tie EV začínajú vypadať ako súčasné autá.
27. 3. 2021 08:29
Re: To je ale fakt zajímavé
VW účelové zaregistroval přes 20 tisíc ID.3 v prosinci, takže dealeři mají tak na půl roku plní sklady. Ale nebojme se, v prosinci zase zazáří jako hvězda.
27. 3. 2021 08:37
Re: To je ale fakt zajímavé
Muže to tak vypadat, ale spis to bude opačně. Tedy ze v prosinci doháněl registrace celého roku, když nemohl dodávat objednána auta cely rok (software).
27. 3. 2021 10:35
Re: To je ale fakt zajímavé
Na účelové prosincové registrace elektromobilů VW si nestěžoval nějaký Shell nebo jiný zástupce průmyslu fosilních paliv ... ale byl to Greenpeace.
Je paradox, že organizace, která tlačila na zavádění přísných regulací tzv. emisí CO2, si stěžuje, že automobilky regují na tyto regulace zaváděním svých vlastních interních regulací.
No uvidíme, jak se budou prodeje (pardon, registrace) ID.3 vyvíjet.
27. 3. 2021 10:47
Re: To je ale fakt zajímavé
No můj osobní tip je ze id 3 se bude prodávat hůř než koncern čeká. Za to id 4 a enyaq pojedou jak po másle. Za podobný peníz jsou daleko lepší uvnitř a navíc prostornejsi. A s dotacema docela dostupný. Ale třeba se pletu.
27. 3. 2021 10:58
Re: To je ale fakt zajímavé
Jo, taky si myslím, že elektrická SUVéčka na tom budou lépe.
27. 3. 2021 11:45
Re: To je ale fakt zajímavé
ID3 během roku dostane nový interiér s měčenou palubkou + další lepší materiály ala ID4. To co tam je teď je fakt děs u auta za mega a víc.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 12:05
Re: To je ale fakt zajímavé
To je potvrzené? Stejně je interiér id.3 a id.4 strašně ošklivý, nechtěl bych v tom jezdit.
27. 3. 2021 19:49
Re: To je ale fakt zajímavé
ID 4 jsem viděl naživo a je to velmi fajn. Velký rozdíl k id3. I když tvary velmi podobné.
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 08:41
Re: To je ale fakt zajímavé
Když čtu "logiku" tvého uvažování a neschopnost pracovat se souvislostmi, radši tisíckrát budu zkratomozek, než jako ty bezmozek.
Avatar - Alf1k
26. 3. 2021 21:43
208
Nevim jak moc povedený auto ten pažout je v kostce, ale pravda je, že se mi líbí jako jeden z mála frantíků (ze zadu mi přijde povedenej nejvíc) a jako poskakovadlo kolem komína proč ne, viděl jsem naposledy v modré metle a taky to vypadá dobře :yes:
Rozbalit vlákno
13
27. 3. 2021 01:55
Re: 208
Jo, vypadá dobře, ovšem až na ty trapně krátké zadní dveře. Pokud by se zakusovaly o pár cm houběji dzadu nad zadní podběh, všechno by bylo O.K. Tedy až na ten i-Cocpit, samozřejmě... :-(
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 08:41
Re: 208
Ten i-cockpit je tak strašný, že vyslal 208 na první místo v prodejích. :-D
28. 3. 2021 09:56
Re: 208
Ale to je francouzská tradice ze i když udělají otřesné auto tak jim stačí vnější design a je z toho trhák. Viz Peugeot 206. Jedno z nejhorších aut své doby a jak se prodávalo. Takže 208 jede opravdu navzdory cockpitu. Proste 208 je hezká a to zákazníkům stačí. A navíc je třeba přiznat ze na svou dobu není tak strašná jako 206.
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2021 13:01
Re: 208
Peugeot 206 ale nebyl špatné auto. Bylo to prostě obyčejné městské auto, které jako městské auto fungovalo dokonale. To, že z něj pak jiní lidi (a zejména u nás) dělali něco, čím není, na jeho kvalitě nic nemění. Já ho měl taky a bylo to skvělé auto, které mě dovezlo kamkoli jsem potřeboval.
27. 3. 2021 11:15
Re: 208
Na i-Cocpit prokazatelně nejvíc nadávají ti, kteří takové auto nikdy neřídili. Ti, co ho mají, jsou v drtivé většině spokojení a už by neměnili. :-!
27. 3. 2021 19:32
Re: 208
Mohu tě ubezpečit, že jsem řídil hned několik Peugeotů s i-Cocpitem a jediný model, kde bych ho snesl, je Rifter. Jinak mi to nesmí přes práh! :-O :no:
28. 3. 2021 11:25
Re: 208
Na i-Cockpit je nutné si alespoň týden až čtrnáct dní zvykat, při prvním posazení je to opravdu nezvyk. Ale po této době by se většina lidí už za autobusácký volant vrátit nechtěla. Takže pokud jsi auto s i-Cockpitem jen chvilku řídil, ale delší dobu nevlastnil, tak chápu, že sis jeho výhody nestačil osvojit. Zvyk je železná košile. :-!
28. 3. 2021 11:27
Re: 208
Ne, rozhodně si nikdy nekoupím auto, na které si "musím zvykat"! Já si naopak kupuju auta, kde se okamžitě cítím výborně, jako doma, kde je auto přizpůsobené mně! :-) :yes:
28. 3. 2021 12:17
Re: 208
S tímhle přístupem by lidi dodnes jezdili v žebřiňáku. Ale mně je to fuk, já jen říkám, že mně i-Cockpit maximálně vyhovuje a už bych neměnil. A nárůsty prodejů Peugeotu s i-Cockpitem v Evropě mi nepřímo dávají za pravdu. :*)
28. 3. 2021 12:33
Re: 208
Proti gustu... Je fajn, že jsi spokojen, já bych ale trpěl, pidivolant mezi nohama fakt nesnáším... :-O Navíc nová 308 bohužel nenabízí jedinou slušnou benzinovou moborizaci (ne, 3válce ani hybridy nechci), tekže stejně není co řešit. :-)
28. 3. 2021 13:41
Re: 208
Tak si kup nějaké RTOčko nebo aspoň Volhu carevnu a budeš s velikostí volantu spokojený :D Jinak s s mizernou nabídkou zejména benzínových motorizací souhlasím (byť je otázka, nakolik je to vina výrobce a nakolik nesmyslných euronorem), i když já bych si stejně vybral výborný turbodiesel 1.5 BlueHDi 96 kW, ten v nabídce zatím naštěstí zůstává.
28. 3. 2021 14:08
Re: 208
Ne, RTO fakt netřeba, stačí, když to bude mít normálně pojaté pracoviště řidiče jako všechny automobilky kromě Peugeotu! :-) :yes:
P.S. Ano, suhlas, čtyřválcový 1.5 dCi v nejsilnější verzi není úplně marý, ale kam zmizela 2.0 HDi? A co když člověk nechce naftu? Jinak na emsiní normy bych to nesváděl, jak to, že VW Group může nabízet a masově prodávat 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2,0 TDI? :-) :yes:
28. 3. 2021 19:40
Re: 208
Volanty se pořád zmenšují, Peugeot je holt o krok napřed. I škodovka dává do současných aut o poznání menší volanty než před 50 lety, je to dlouhodobý trend.
Jo, taky by se mi líbilo, kdyby ve 308 byl k dispozici benzínový motor 1.6 PureTech o výkonu 180 koní nebo dieslový 2.0 HDi, ale ty Peugeot bohužel dává jen do větších modelů. Ale jestli máš na mysli srovnatelnou Oktávku, tak tam se sice nabízejí i motory 2.0 TSI 140/180 kW a 2.0 TDI 147 kW, ty jsou ale vyhrazené jen čtyřkolkám nebo verzi RS, což jsme ale cenově úplně jinde (750 tisíc a výše). Dát tolik peněz za auto nižší střední třídy, to si leckdo rozmyslí. A 1.5 TSI je sice čtyřválec, ale výkonově srovnatelný se stotřicetikoňovým 1.2 PureTech, který byl asi 4x za sebou vyhlášen jako nejlepší motor v anketě Engine of the Year. To je sice tříválec, ale asi nebude tak špatný, i když já s ním žádnou osobní zkušenost nemám.
27. 3. 2021 08:09
Asi to bude trend...
Malé auto je šikovné do mesta, na parkovanie, nižšie ceny ND, spotreba, poistky, národné poplatky za CO2,...
A na jazdenie po meste a z dediny do okresného mesta naozaj nepotrebuješ veľké fáro.
Rozbalit vlákno
18
27. 3. 2021 08:26
Re: Asi to bude trend...
Jenže malá auta jsou pro automobilky ztrátová, protože často paradoxně zhoršují bilaci CO2, kterou hodnotí EU a celkově se na nich nedá moc vydělat.
27. 3. 2021 10:08
Re: Asi to bude trend...
Kľudne by som si za nadlimit 3-5g CO2 zaplatil sám.
Ale mnohým maníkom na výkonných autách by to po chuti nebolo! ;-)
27. 3. 2021 11:11
Re: Asi to bude trend...
A 13 g by sis zaplatil taky?
To je hodnota pro Peugeot 208 1.2 Puretech 74 kW. Emise CO2 přepočítané na starší metodiku NEDC má 98 g/km a při pohotovostní hmotnosti 1090 kg se na něj vztahuje limit emisí 85 g/km. A z toho by byla pokuta 1235 Eur (32 tisíc Kč) bez DPH do kasy EU, takže s DPH je to u nás 39 tisíc Kč, u vás 1482 Eur. A určitě se najdou malá auta, kde ta pokuta vychází ještě víc. Nemluvě o tom, co se stane, až EU zjistí, že razantně narostla průměrná pohotovostní hmotnost aut. Zvýší limity CO2, nebo zpřísní hmotnostní přepočítávací vzorec? Spíše to druhé a pak budou pokuty pro malá auta ještě vyšší.
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 11:19
Re: Asi to bude trend...
Jenže to nejde jen takhle přepočítávat, když ti do výsledné rovnice vstupují elektrická auta a odpočty.
27. 3. 2021 11:44
Re: Asi to bude trend...
Samozřejmě, je to hypotetický výpočet, kdyby pokuta šla přímo za každým jedním zákazníkem, který kupuje jen jedno auto.
Na druhou stranu je jasné, že automobilky nějakým zůsobem tyto hypotetické pokuty do cen aut započítávají, respektive nějakým způsobem redistribuují náklady z prodeje ztrátových elektromobilů nebo z nákupu emisních kreditů od Tesly (či jiných automobilek s příznivější bilancí) na běžná spalovací auta.
Samozřejmě nevíme, jak vysoká ta redistribuce je. V normálním světě by redistribuce měla být stejná nebo nižší než hypotetická pokuta. Ale v nornálním světě nežijeme, automobilky z politických důvodů chtějí ty limity splnit stůj co stůj a tak může být redistribuce dokonce i vyšší než hypotetická pokuta.
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2021 14:24
Re: Asi to bude trend...
Elektromobily nejsou ztrátové... ale klidně si té pohádce dál věř.
27. 3. 2021 16:05
Re: Asi to bude trend...
Tesle trvalo cca 10 let, než se dostala do zisku. To není pohádka, to je realita, protože Tesla vyrábí jen elektromobily a nemůže je skrytě dotovat ze zisku z běžných aut. Na základě odhadů analytiků a úniků informací jsou na tom ostatní automobilky asi tak jako Tesla v počátcích, tzn. ve ztrátě. VW plánoval, že ID.3 bude zpočátku prodávat se ztrátou asi 75 tisíc Kč a do ziskový bude až po několika letech. Škodovka prodělala na jednom prodaném Citigo-e dokonce řádově 200 tisíc Kč. Ano, koncern VW měl určitě i ztrátovější auta, třeba Phaeton vyráběný ve slavné skleněné továrně.
27. 3. 2021 22:36
Re: Asi to bude trend...
Tesla na EV autech nevydelala ani cent. Veskery prezentovany zisk je z prodeje emisnich kreditu.
28. 3. 2021 14:13
Tesla finanční zprávy
Za rok 2020 to pravda není. Obrat za automotive byl 27,2 miliardy USD, z toho příjem za regulatory credits byl 1,58 miliardy USD a celkový hrubý zisk 7 miliard.
Zdroj: https://tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
Avatar - Blue Sun
28. 3. 2021 13:04
Re: Asi to bude trend...
Ano, to je strašně divné, že automobilka, která vznikla z ničeho, a investuje neustále do rozvoje a výstavby nových továren, není prvních deset let ve zisku. To ses, chlapče, brutálně netrefil.
Na druhou stranu se nedivím, že svět automobilismu jde do prĐele, jestli všichni manažeři uvažují tak jako ty. A ty kecy o Citigu už byly vyvráceny stokrát... Ale jak je vidět, jedna lež se udrží snáze, než stokrát řečená pravda.
28. 3. 2021 18:15
Re: Asi to bude trend...
Já nejsem manažer :-) Ale co mám zkušenosti s investicemi ve zpracovatelském průmyslu, tak se běžně uvažuje s návratností investičních projektů cca 2 až 5 let. A v tom smyslu jsou nastavené i odpisové doby technologií. Pokud vychází návratnost delší, tak se prostě takový projekt škrtá. Návratnost 10 let, to si dovedu představit třeba u stavby elektrárny, nebo hutě. V automobilovém průmyslu nikoliv, tam je 10 let hodně dlouhá doba, zejména v dnešní turbulentní době. Za 10 let můžou přijít jedna či dvě generace nových typů baterií.
BTW Tesla měla obrovský technologický náskok, takže i dnes je 10 let starý Model S konkurenceshopný a může pořád "splácet investice", nebo vydělávat čiský zisk. Ale například Nissan Leaf první generace by byl dnes nekonkurenceschopný. Investice do jeho vývoje a přípravy se musela zaplatit nejpozději do 7 let, kdy se vyráběl.
28. 3. 2021 14:07
Škodovka prodělek na Citigo e
Tahle zaručená zpráva od nejmenovaného zdroje dle autofora se tu už probírala opravdu mockrát ;-)
28. 3. 2021 17:48
Re: Škodovka prodělek na Citigo e
Ono se stačí podívat na ceny jiných elektromobilů a cena Citigo-e tam absolutně nezapadala. Pod půl milionu se běžně prodávají jen "vozítka" typu Renault Twizzy nebo Aixam s malými baterkami, těsně se do ní asi vleze Dacia Spring, která je na pomezí vozítka a auta. Každému musí být jasné, že Škodovka těžko bude jediným výrobce na světě, který za tu cenu umí vyrobit a se ziskem prodat plnohodnotné auto s evropskou homologací a baterkou o několikanásobné kapacitě.
Jestli je 200 tisíc pravda, nebo ne, to samozřejmě nevím. Ale tipuju, že to je blíže pravdě než to, že Škodovka na Citigo-e vydělávala.
27. 3. 2021 22:35
Re: Asi to bude trend...
A kdo na prodeji EV aut vydelava?
27. 3. 2021 20:21
Re: Asi to bude trend...
Lenže tá priemerná hmotnosť rastie kvôli SUV, DSG, elektronike...
U malých vozidiel ju stále držia na uzde.
29. 3. 2021 16:50
Re: Asi to bude trend...
Ano, přesně tak, zvyšují to SUV, automaty atd. A možná ještě více plug-in hybridy a elektromobily.
Ale měl jsem na mysli trochu něco jiného a to je přepočívací vzorec limitu CO2 podle pohotovostní hmotnosti auta. 95 g/km je nastaveno na dřívější průměrnou pohotovostné hmotnost aut prodaných v EU. Pokud by EU zvýšila v přepočítavacím vzorci průměrnou pohotovostní hmotnost a zároveň zachovala koeficient přepočtu, doplatí na to malá lehká auta, který se limit CO2 ještě více zpřísní.
27. 3. 2021 10:17
Re: Asi to bude trend...
Uvidíme, ako bude tento ,,Baťa systém" fungovať u spaľovacích motorov ďalej?
A zatiaľ to CO2 ťahajú aj obrovské množstvá fiktívne predaných e-vozidiel a ďalšie za dotované splátky ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 12:12
Re: Asi to bude trend...
Mně malé auto vyhovuje. Ale na druhou stranu je to trochu smutné, když se podíváme na nejprodávanější auta v US nebo Jižní Koreji.
27. 3. 2021 08:12
A Stellantis sľubuje novú...
Pandu, Punto, SUV P1008... Toyota akési Aygo ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
27. 3. 2021 10:04
Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Tož http://www.youtube.com/watch?… ;-) jsou to sice jen dojmy na základě videa, nicméně kdybych si musel vybírat, jakože nemusím, neb nejsem cílovka daného segmentu, tož by to byl ten Peugeot - neb vypadá vskutku jako automobil z počátku 21. století, Golf jakoby zamrz v tom století minulém, bráno z pohledu vzhledu vně i uvnitř, pravda bez ohledu na techniku, která se nejlépe posoudí vlastním pozadím. Tož tak ;-)
Rozbalit vlákno
8
27. 3. 2021 11:47
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Jo vypadá dobře, ale co s tím, když do toho dávají max. motory na úrovni základu Golfu.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 12:21
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
V interiéru spíš naopak. Golf šel cestou revoluce a tím vše podělal. 308 vyladila i-cockpit do takového stádia, že je mnohem příjemnější než to, co po stránce ergonomie předvádí Golf. Škoda motorizací, kterými se Peugeot zařadil do průměru.
Avatar - donPedro
27. 3. 2021 13:29
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Tož co se motorů "klasických" týče má Golf navrch - začína 1.0, jde přes 1.5 na 2.0TSI. Peugeot má jen tu 1.2, kterou ladí na 3 stupně výkonu. V nafťácích je to ještě jednodušší 2.0TDI vs 1.5HDi. Relativně nejzajímavější je to v kategorii hybrdní: Golf je na 150kW a 180kW, Peugeot pak na 132kW a 162kW. Pak je tu ještě souboj automatů - DSG vs. Aisin - ani jedno jsem nejel, tak nemohu hodnotit, prej je Aisin o fous lepší se povídá ...
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 19:31
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
S Aisinem jsem několikrát jel a není špatný, ale stejně vždy záleží na tom, jak je automat v konkrétním modelu naladěný. Neodsuzoval bych ani jedno.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2021 14:59
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
V jakým směru je 308 ergonomičtější, než Golf? Obojí je plně dotykový, plus i-cockpit.
Snad jen to, že koncernu teď nefunguje sw.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2021 19:37
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Plně dotykový není. 308 II má klávesy na rychlý přístup, tuším kolečko na hlasitost a pokud je to stejně jako v 508 a 5008, tak bude i několik tlačítek mezi volantem a dveřmi a na středovém tunelu.
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2021 14:27
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Musím říct, že 308 vypadá fantasticky :yes: :yes:

Stále se mi tak nějak potvrzuje, že VAG dělá 2D design a neumí nebo nechce pracovat ve 3D. Octavia/Golf/Leon vypadají slušně v typizovaných pohledech - přední, boční, zadní, popř. šikmé. Ale jakmile dojde na celý prostor, tak design za mě přestává fungovat.

Peugeoti pravý opak. Na fotkách slabší, ale jakmile člověk získá celkový prostorový vjem, tak prostě perfektní.
28. 3. 2021 15:07
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Ale nene. Francouzi dlouhodobě dělat design umí a občas mají horší období. Němci se vzdycky soustředili na techniku, hezky design měli za De Silvy, a to ze tam není má určitý vliv. Nicméně:
1. Např. Octavia je podle mne moc hezká, výrazně hezčí než předchůdce
2. Sám jsem zvědav jak se projeví
vliv Kabane na VW. Zatím se mi zda ze zmizel.