U Tesly nelze brát měsíční prodeje moc vážně. Velkou část aut registrují nárazově, často na konci jednotlivých kvartálů. Třeba v září registrovali 16 tisíc kusů Tesly 3 a hned následující měsíc pouze 1 tisíc kusů. Pak ty procenta lítají nahoru a dolů.
Klobouk dolů před Elonem, já osobně jsem taky nečekal, že se tak dlouho udrží při životě. Marketing na akciových trzích má zmáknutý opravdu skvěle a pokud centrální banky budou držet úrokové sazby desítky let na nule nebo blízko nuly (což se zdá pravděpodobné), tak přežije.
Buď v klidu, ústup ze slávy předvádí úplně jiní výrobci, prodeje Evropa v únoru:
Mitsu - 57% a ztráta tržního podílu
Honda - 49,1% a ztráta tržního podílu
Nissan -34,5% a ztráta tržního podílu
JLR -29,4% a ztráta tržního podílu
Renault group -28,6% a ztráta tržního podílu
Mazda -22,9%
Ford -22,5% a ztráta tržního podílu
Stellantis group -22,4% a ztráta tržního podílu
Daimler -20,4% a ztráta tržního podílu
Hyundai Group -19,1% a navýšení tržního podílu z 7,1% na 7,2%
VAG -19% a navýšení tržního podílu z 25,4% na 25,7%
BMW -13,1 a navýšení tržního podílu z 6,3% na 6,9%
Toyota -11,8% a navýšení tržního podílu z 5,6% na 6,2%
Volvo +1,4% a navýšení tržního podílu z 2,2% na 2,7%
Samozřejmě, že je to přínosné. Když celý trh padá, tak je podstatné kdo ztrácí víc než je průměr trhu a jinými slovy vyklízí pozice a kdo klesá méně než je průměr trhu a pozice získává.
Tržní podíl se lehko ztrácí a velice těžce (draze) dobývá zpět.
V Trnavě je to robotníkům, robotězům jedno, šampáňo budou pít Francouzi a budou si pochvalovat levnou pracovní sílu tam daleko na východě. To že je Trnava na západ od Popradu, neznamená že Vás i nás vidí Francouzi alespoň jako střední Evropu.
To je síce pravda ale tie autá ktoré tu tak máme všetci radi niekto predsa musí vyrábať.A tým že sa dobre P 208 predáva tak to znamená že aj ty robotníci budu v konečnom dôsledku radi že majú prácu a tým pádom príjem /možno aj vyššie odmeny/ a je úplne jedno či je to v Togliati ,Trnave,Wolfsburgu alebo Alabame.Ide o to že pokiaľ máš prácu máš príjem a prežiješ.Zas tie platy v automobilkách nie su až také mizerné.A či ma Francúzi berú ako Strednú Európu mi je v podstate jedno.
Náhodou mne i cocpit reze a mojich ,183 CM tam dám v pohode a nemám problém s budíkmi..za mňa dobrreeee. V 208 new som nesedel, ale vadia mi tie ultra malé zadné dvere... chcelo by to v3 dver... Ale to sa nesplní, mohlo by to vyzerať fajn. Stellantis držím Ti palce.
Další měsíc, kdy brutálně klesá Clio a Golf. Captur taky nikde. To vypadá, že si obě automobilky hloupým katováním kostů podřízly větev pod zlatými vejci. Ještě, že VW má aspoň T-Roc.
To si děláš srandu s tím katováním kostů? Předpokládám že ano, jinak bys napsal "ořezávání nákladů", nebo snižování nákladů" ...
Pokud to byl ftip tak tópry. Pokud nebyl, no comment.
Clio bolo za 9690 € fakt zlate vajce, na tom prerabali aj gate :-) Hlavne, ze mali predaje. Ghosna konecne odstavili, snad sa to casom prejavi na kvalite, spokojnosti zakaznikov a financnych ukazovateloch.
Už 3 měsíce jich nemůžou vyrábět tolik, kolik chtějí, takže jich ani tolik neprodají. prostě nejsou čipy. Octávka je dole o 40% s produkcí a obejdnávek jak nasr.no. Je to prostě debilní doba...
U Golfu bych to viděl i na odmítavý postoj některých zákazníků k beztlačítkovému interiéru. Těží z toho T-Roc. Plus problémy s infotainmentem, nedostatkem čipů. Tahle generace Golfu bude asi první, o které se historie bude zmoňovat jako o propadáku.
Golf VI sa predával iba 4 roky a to isté asi čaká G VIII.Buď ho do roka faceliftujú /hlavne spredu/ a prerobia ovládanie ako v A 3 alebo o 2-3 roky príde nová generácia.Ono voči G VII urobili pár ústupkov ale hlavne išli v priemere o 3000 € cenou vyššie a to už je dosť.Aj napriek tomu to stále stačí na prvenstvo v segmente a okrem O IV v top 10 nie je už nikto.Kde je tá super konkurencia tipu Corolla,Focus,Civic,Mazda 3 alebo cenový hit i 30 ?Niekto tu raz napísal že pokiaľ nevieš čo si máš v segmente C kúpiť tak si kúp Golf je to vraj stávka na istotu.Asi to bude tým.Aj napriek všetkému sa relatívne dobre predáva však okolo neho sú v predajoch len autá min o triedu menšie a o 1/3 lacnejšie.
Docela si dovolím pochybovat, že by za 2 až 3 roky přišla nová generace Golfu. Co se týče úspěchu a neúspěchu, správně si napsal slovo "relativně". Ono totiž záleží na tom, relativně k čemu. Pokud se chtějí měřit třeba s odvěkým rivalem Opelem Astra, tak na něj mají relativně největší relativní náskok v historii. Ale to je dáno tím, že prodeje Astry doslova zkolabovaly.
Koukám na prodeje Focusu a ten letos taky úplně zkolaboval. 308 i Astra podle mě určitě půjdou výrazně nahoru. Fiat asi netřeba rozebírat, to je jedno velké neštěstí.
V TOP 10 polovina vozů Francouzi? A pouze 3 Němci?? Hmm, jak je to možné když frantíci jsou tak nespolehliví...? Kdepak jsou ti zkratomozci v diskusi?? :-[]:-[]
ID3 a ID4 a Enyaq se nedodávali k zákazníkům, čekalo se na finální software. Už dva týdny se expedují ID3 + ID4, které byly vyrobené, ale čekaly na uvolnění a teď už se přidal i Enyaq. Během března a dubna by měly prodeje vyskočit rapidně nahoru. Golf viz můj příspěvek výše.
Ioniq jezdí průměrně za 14kW/100km, id3 za 22kW/100km, tak co je lepší? ID4 bude mít ještě větší spotřebu.
Podívej se co vše umí nový Ioniq 5 a Kia EV6 oproti ID4 a Enyaq. Tyto letos prodávaná auta, žádné staré generace takže porovnáváme porovnatelné.
Myslíš spotřebu toho ionicu co má o 40% nizzsi výkon než vw? A stejně má vw mnohem lepší dojezd, tedy veze mnohem víc baterek. I ty filuto, to je divny ze to žere víc. Co?
Tesla model3 , podobného výkonu jako id3, ma spotrebu 18,5. Coz je v relaci k VW ok. Ve smyslu lepší ale přiměřeně porovnatelné. Ioniq je proste jiná kategorie. Asi jako Fabia tdi proti passatu tdi.
Tak pozor, to je nesmysl. Ioniq už je letitý model a nestojí na EV platformě, nicméně je velmi efektivní. Nevím, proč nezmíníš nový Ioniq 5 na 800V platformě. Id.4 s údajným dojezdem 520 km bude po 300 km jízdy po dálnici vybitý. VW má hodně co zlepšovat.
VW účelové zaregistroval přes 20 tisíc ID.3 v prosinci, takže dealeři mají tak na půl roku plní sklady. Ale nebojme se, v prosinci zase zazáří jako hvězda.
Muže to tak vypadat, ale spis to bude opačně. Tedy ze v prosinci doháněl registrace celého roku, když nemohl dodávat objednána auta cely rok (software).
Na účelové prosincové registrace elektromobilů VW si nestěžoval nějaký Shell nebo jiný zástupce průmyslu fosilních paliv ... ale byl to Greenpeace.
Je paradox, že organizace, která tlačila na zavádění přísných regulací tzv. emisí CO2, si stěžuje, že automobilky regují na tyto regulace zaváděním svých vlastních interních regulací.
No uvidíme, jak se budou prodeje (pardon, registrace) ID.3 vyvíjet.
No můj osobní tip je ze id 3 se bude prodávat hůř než koncern čeká. Za to id 4 a enyaq pojedou jak po másle. Za podobný peníz jsou daleko lepší uvnitř a navíc prostornejsi. A s dotacema docela dostupný. Ale třeba se pletu.
Nevim jak moc povedený auto ten pažout je v kostce, ale pravda je, že se mi líbí jako jeden z mála frantíků (ze zadu mi přijde povedenej nejvíc) a jako poskakovadlo kolem komína proč ne, viděl jsem naposledy v modré metle a taky to vypadá dobře :yes:
Jo, vypadá dobře, ovšem až na ty trapně krátké zadní dveře. Pokud by se zakusovaly o pár cm houběji dzadu nad zadní podběh, všechno by bylo O.K. Tedy až na ten i-Cocpit, samozřejmě... :-(
Ale to je francouzská tradice ze i když udělají otřesné auto tak jim stačí vnější design a je z toho trhák. Viz Peugeot 206. Jedno z nejhorších aut své doby a jak se prodávalo. Takže 208 jede opravdu navzdory cockpitu. Proste 208 je hezká a to zákazníkům stačí. A navíc je třeba přiznat ze na svou dobu není tak strašná jako 206.
Peugeot 206 ale nebyl špatné auto. Bylo to prostě obyčejné městské auto, které jako městské auto fungovalo dokonale. To, že z něj pak jiní lidi (a zejména u nás) dělali něco, čím není, na jeho kvalitě nic nemění. Já ho měl taky a bylo to skvělé auto, které mě dovezlo kamkoli jsem potřeboval.
Na i-Cockpit je nutné si alespoň týden až čtrnáct dní zvykat, při prvním posazení je to opravdu nezvyk. Ale po této době by se většina lidí už za autobusácký volant vrátit nechtěla. Takže pokud jsi auto s i-Cockpitem jen chvilku řídil, ale delší dobu nevlastnil, tak chápu, že sis jeho výhody nestačil osvojit. Zvyk je železná košile. :-!
Ne, rozhodně si nikdy nekoupím auto, na které si "musím zvykat"! Já si naopak kupuju auta, kde se okamžitě cítím výborně, jako doma, kde je auto přizpůsobené mně! :-):yes:
S tímhle přístupem by lidi dodnes jezdili v žebřiňáku. Ale mně je to fuk, já jen říkám, že mně i-Cockpit maximálně vyhovuje a už bych neměnil. A nárůsty prodejů Peugeotu s i-Cockpitem v Evropě mi nepřímo dávají za pravdu. :*)
Proti gustu... Je fajn, že jsi spokojen, já bych ale trpěl, pidivolant mezi nohama fakt nesnáším... :-O Navíc nová 308 bohužel nenabízí jedinou slušnou benzinovou moborizaci (ne, 3válce ani hybridy nechci), tekže stejně není co řešit. :-)
Tak si kup nějaké RTOčko nebo aspoň Volhu carevnu a budeš s velikostí volantu spokojený :D Jinak s s mizernou nabídkou zejména benzínových motorizací souhlasím (byť je otázka, nakolik je to vina výrobce a nakolik nesmyslných euronorem), i když já bych si stejně vybral výborný turbodiesel 1.5 BlueHDi 96 kW, ten v nabídce zatím naštěstí zůstává.
Ne, RTO fakt netřeba, stačí, když to bude mít normálně pojaté pracoviště řidiče jako všechny automobilky kromě Peugeotu! :-):yes:
P.S. Ano, suhlas, čtyřválcový 1.5 dCi v nejsilnější verzi není úplně marý, ale kam zmizela 2.0 HDi? A co když člověk nechce naftu? Jinak na emsiní normy bych to nesváděl, jak to, že VW Group může nabízet a masově prodávat 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2,0 TDI? :-):yes:
Volanty se pořád zmenšují, Peugeot je holt o krok napřed. I škodovka dává do současných aut o poznání menší volanty než před 50 lety, je to dlouhodobý trend.
Jo, taky by se mi líbilo, kdyby ve 308 byl k dispozici benzínový motor 1.6 PureTech o výkonu 180 koní nebo dieslový 2.0 HDi, ale ty Peugeot bohužel dává jen do větších modelů. Ale jestli máš na mysli srovnatelnou Oktávku, tak tam se sice nabízejí i motory 2.0 TSI 140/180 kW a 2.0 TDI 147 kW, ty jsou ale vyhrazené jen čtyřkolkám nebo verzi RS, což jsme ale cenově úplně jinde (750 tisíc a výše). Dát tolik peněz za auto nižší střední třídy, to si leckdo rozmyslí. A 1.5 TSI je sice čtyřválec, ale výkonově srovnatelný se stotřicetikoňovým 1.2 PureTech, který byl asi 4x za sebou vyhlášen jako nejlepší motor v anketě Engine of the Year. To je sice tříválec, ale asi nebude tak špatný, i když já s ním žádnou osobní zkušenost nemám.
Malé auto je šikovné do mesta, na parkovanie, nižšie ceny ND, spotreba, poistky, národné poplatky za CO2,...
A na jazdenie po meste a z dediny do okresného mesta naozaj nepotrebuješ veľké fáro.
A 13 g by sis zaplatil taky?
To je hodnota pro Peugeot 208 1.2 Puretech 74 kW. Emise CO2 přepočítané na starší metodiku NEDC má 98 g/km a při pohotovostní hmotnosti 1090 kg se na něj vztahuje limit emisí 85 g/km. A z toho by byla pokuta 1235 Eur (32 tisíc Kč) bez DPH do kasy EU, takže s DPH je to u nás 39 tisíc Kč, u vás 1482 Eur. A určitě se najdou malá auta, kde ta pokuta vychází ještě víc. Nemluvě o tom, co se stane, až EU zjistí, že razantně narostla průměrná pohotovostní hmotnost aut. Zvýší limity CO2, nebo zpřísní hmotnostní přepočítávací vzorec? Spíše to druhé a pak budou pokuty pro malá auta ještě vyšší.
Samozřejmě, je to hypotetický výpočet, kdyby pokuta šla přímo za každým jedním zákazníkem, který kupuje jen jedno auto.
Na druhou stranu je jasné, že automobilky nějakým zůsobem tyto hypotetické pokuty do cen aut započítávají, respektive nějakým způsobem redistribuují náklady z prodeje ztrátových elektromobilů nebo z nákupu emisních kreditů od Tesly (či jiných automobilek s příznivější bilancí) na běžná spalovací auta.
Samozřejmě nevíme, jak vysoká ta redistribuce je. V normálním světě by redistribuce měla být stejná nebo nižší než hypotetická pokuta. Ale v nornálním světě nežijeme, automobilky z politických důvodů chtějí ty limity splnit stůj co stůj a tak může být redistribuce dokonce i vyšší než hypotetická pokuta.
Tesle trvalo cca 10 let, než se dostala do zisku. To není pohádka, to je realita, protože Tesla vyrábí jen elektromobily a nemůže je skrytě dotovat ze zisku z běžných aut. Na základě odhadů analytiků a úniků informací jsou na tom ostatní automobilky asi tak jako Tesla v počátcích, tzn. ve ztrátě. VW plánoval, že ID.3 bude zpočátku prodávat se ztrátou asi 75 tisíc Kč a do ziskový bude až po několika letech. Škodovka prodělala na jednom prodaném Citigo-e dokonce řádově 200 tisíc Kč. Ano, koncern VW měl určitě i ztrátovější auta, třeba Phaeton vyráběný ve slavné skleněné továrně.
Za rok 2020 to pravda není. Obrat za automotive byl 27,2 miliardy USD, z toho příjem za regulatory credits byl 1,58 miliardy USD a celkový hrubý zisk 7 miliard.
Zdroj: https://tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
Ano, to je strašně divné, že automobilka, která vznikla z ničeho, a investuje neustále do rozvoje a výstavby nových továren, není prvních deset let ve zisku. To ses, chlapče, brutálně netrefil.
Na druhou stranu se nedivím, že svět automobilismu jde do prĐele, jestli všichni manažeři uvažují tak jako ty. A ty kecy o Citigu už byly vyvráceny stokrát... Ale jak je vidět, jedna lež se udrží snáze, než stokrát řečená pravda.
Já nejsem manažer :-) Ale co mám zkušenosti s investicemi ve zpracovatelském průmyslu, tak se běžně uvažuje s návratností investičních projektů cca 2 až 5 let. A v tom smyslu jsou nastavené i odpisové doby technologií. Pokud vychází návratnost delší, tak se prostě takový projekt škrtá. Návratnost 10 let, to si dovedu představit třeba u stavby elektrárny, nebo hutě. V automobilovém průmyslu nikoliv, tam je 10 let hodně dlouhá doba, zejména v dnešní turbulentní době. Za 10 let můžou přijít jedna či dvě generace nových typů baterií.
BTW Tesla měla obrovský technologický náskok, takže i dnes je 10 let starý Model S konkurenceshopný a může pořád "splácet investice", nebo vydělávat čiský zisk. Ale například Nissan Leaf první generace by byl dnes nekonkurenceschopný. Investice do jeho vývoje a přípravy se musela zaplatit nejpozději do 7 let, kdy se vyráběl.
Ono se stačí podívat na ceny jiných elektromobilů a cena Citigo-e tam absolutně nezapadala. Pod půl milionu se běžně prodávají jen "vozítka" typu Renault Twizzy nebo Aixam s malými baterkami, těsně se do ní asi vleze Dacia Spring, která je na pomezí vozítka a auta. Každému musí být jasné, že Škodovka těžko bude jediným výrobce na světě, který za tu cenu umí vyrobit a se ziskem prodat plnohodnotné auto s evropskou homologací a baterkou o několikanásobné kapacitě.
Jestli je 200 tisíc pravda, nebo ne, to samozřejmě nevím. Ale tipuju, že to je blíže pravdě než to, že Škodovka na Citigo-e vydělávala.
Ano, přesně tak, zvyšují to SUV, automaty atd. A možná ještě více plug-in hybridy a elektromobily.
Ale měl jsem na mysli trochu něco jiného a to je přepočívací vzorec limitu CO2 podle pohotovostní hmotnosti auta. 95 g/km je nastaveno na dřívější průměrnou pohotovostné hmotnost aut prodaných v EU. Pokud by EU zvýšila v přepočítavacím vzorci průměrnou pohotovostní hmotnost a zároveň zachovala koeficient přepočtu, doplatí na to malá lehká auta, který se limit CO2 ještě více zpřísní.
Uvidíme, ako bude tento ,,Baťa systém" fungovať u spaľovacích motorov ďalej?
A zatiaľ to CO2 ťahajú aj obrovské množstvá fiktívne predaných e-vozidiel a ďalšie za dotované splátky ;-)
Tož http://www.youtube.com/watch?…;-) jsou to sice jen dojmy na základě videa, nicméně kdybych si musel vybírat, jakože nemusím, neb nejsem cílovka daného segmentu, tož by to byl ten Peugeot - neb vypadá vskutku jako automobil z počátku 21. století, Golf jakoby zamrz v tom století minulém, bráno z pohledu vzhledu vně i uvnitř, pravda bez ohledu na techniku, která se nejlépe posoudí vlastním pozadím. Tož tak ;-)
V interiéru spíš naopak. Golf šel cestou revoluce a tím vše podělal. 308 vyladila i-cockpit do takového stádia, že je mnohem příjemnější než to, co po stránce ergonomie předvádí Golf. Škoda motorizací, kterými se Peugeot zařadil do průměru.
Tož co se motorů "klasických" týče má Golf navrch - začína 1.0, jde přes 1.5 na 2.0TSI. Peugeot má jen tu 1.2, kterou ladí na 3 stupně výkonu. V nafťácích je to ještě jednodušší 2.0TDI vs 1.5HDi. Relativně nejzajímavější je to v kategorii hybrdní: Golf je na 150kW a 180kW, Peugeot pak na 132kW a 162kW. Pak je tu ještě souboj automatů - DSG vs. Aisin - ani jedno jsem nejel, tak nemohu hodnotit, prej je Aisin o fous lepší se povídá ...
Plně dotykový není. 308 II má klávesy na rychlý přístup, tuším kolečko na hlasitost a pokud je to stejně jako v 508 a 5008, tak bude i několik tlačítek mezi volantem a dveřmi a na středovém tunelu.
Stále se mi tak nějak potvrzuje, že VAG dělá 2D design a neumí nebo nechce pracovat ve 3D. Octavia/Golf/Leon vypadají slušně v typizovaných pohledech - přední, boční, zadní, popř. šikmé. Ale jakmile dojde na celý prostor, tak design za mě přestává fungovat.
Peugeoti pravý opak. Na fotkách slabší, ale jakmile člověk získá celkový prostorový vjem, tak prostě perfektní.
Ale nene. Francouzi dlouhodobě dělat design umí a občas mají horší období. Němci se vzdycky soustředili na techniku, hezky design měli za De Silvy, a to ze tam není má určitý vliv. Nicméně:
1. Např. Octavia je podle mne moc hezká, výrazně hezčí než předchůdce
2. Sám jsem zvědav jak se projeví
vliv Kabane na VW. Zatím se mi zda ze zmizel.