Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v únoru 2021: V čele prodejů hned dva modely Peugeot

David Bureš
Diskuze (122)

Peugeot v únoru zažil nebývalý úspěch. V čele žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě má na nejvyšších příčkách hned dva modely.

Pandemie koronaviru a s tím spojené omezení distribuce a prodejů nových automobilů znamená, že výrobci nadále zažívají poměrně turbulentní období. To s sebou přináší mnohdy nečekané výsledky v prodejích automobilů. Platilo to i v únoru, kdy hned dvě nejvyšší pozice v žebříčku prodejů modelů obsadil Peugeot. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Nejprodávanějším automobilem v Evropě za únor 2021 se tak stal Peugeot 208 s 18.375 registrovanými kusy. Na nejvyšší post malý hatchback přitom dosáhl i přes meziroční propad registrací o 12 %. Druhý pak skončil Peugeot 2008, který naopak meziročně vyskočil o 52 % na 17.120 registrací. To je v době pandemie koronaviru neskutečný úspěch, byť se na něm podepisuje i loňská mezigenerační výměna tohoto malého SUV.

Buď jak buď, je to poprvé od února 2008, kdy se Peugeot  může pochlubit nejprodávanějším autem v Evropě. Před lety se tímto titulem chlubil model 207, tedy někdejší předchůdce 208. Podle serveru Best Selling Cars Blog zabývající se prodejem aut je to pak zřejmě vůbec poprvé, kdy Peugeot má hned dva modely na nejvyšších příčkách žebříčku nejžádanějších vozů starého kontinentu.

Úspěch Peugeotu navíc znamená, že dlouhodobá evropská jednička z hlediska prodejů, Volkswagen Golf, letos ještě nedosáhla na nejvyšší post. V lednu 2021 totiž nejprodávanějším automobilem v Evropě podle statistik JATO Dynamics byla překvapivě Toyota Yaris. Ta se drží nadále vysoko i v únoru, kdy jejích 15.467 registrací bylo o sedm procent více než před rokem. Nové generaci se tak prodejně zatím náramně daří. Ostatně chválí ji i odborníci, když získala titul evropského Auta roku 2021.

Volkswagen Golf mimochodem skončil v únorovém žebříčku na třetí příčce, s 16.185 registracemi, což bylo o 34 % méně než před rokem. Na odbytu se přitom již může podepisovat nedostatek čipů, které koncern Volkswagen v posledních týdnech trápí.

Únorové statistiky rovněž překvapují pátou příčkou Fiatu Panda, případně desátým místem Volkswagenu T-Roc, kterému se kvůli jeho velikosti přezdívá „Golf SUV“. Že by klasickému kompaktu přebíral část prodejů? Škoda Octavia mimochodem skončila s 14.554 registracemi devátá, meziroční pokles o dvě procenta je přitom v rámci celkového trhu skvělý výsledek.

Co se týče alternativních pohonů, tak mezi elektromobily v únoru vedla Tesla Model 3, s meziročním skokem o 55 %. Druhý následoval Volkswagen ID.3. Daří se pak elektrickému Fiatu 500, který byl v únoru už osmým nejžádanějším elektrovozem Evropy. Mezi plug-in hybridy vede Volvo XC40 s meziročním skokem o 323 %, dokazujícím stále větší důraz švédské značky na tento druh pohonu. Druhý následuje Peugeot 3008 PHEV, který je dalším důkazem úspěšného měsíce pro tuto francouzskou značku.

Evropský trh v únoru 2021: Nejprodávanější modely
Poř. Model Prodeje 02/2021 (ks) Meziroční změna (%)
1. Peugeot 208 18.375 -12
2. Peugeot 2008 17.120 +51
3. Volkswagen Golf 16.185 -34
4. Toyota Yaris 15.467 +7
5. Fiat Panda 15.400 -13
6. Renault Clio 15.349 -38
7. Citroën C3 15.281 -6
8. Opel/Vauxhall Corsa 14.615 -21
9. Škoda Octavia 14.554 -2
10. Volkswagen T-Roc 13.829 0
David Bureš
Diskuze (122)

Doporučujeme

29. 3. 2021 16:50
Re: Asi to bude trend...
Ano, přesně tak, zvyšují to SUV, automaty atd. A možná ještě více plug-in hybridy a elektromobily.
Ale měl jsem na mysli trochu něco jiného a to je přepočívací vzorec limitu CO2 podle pohotovostní hmotnosti auta. 95 g/km je nastaveno na dřívější průměrnou pohotovostné hmotnost aut prodaných v EU. Pokud by EU zvýšila v přepočítavacím vzorci průměrnou pohotovostní hmotnost a zároveň zachovala koeficient přepočtu, doplatí na to malá lehká auta, který se limit CO2 ještě více zpřísní.
28. 3. 2021 19:40
Re: 208
Volanty se pořád zmenšují, Peugeot je holt o krok napřed. I škodovka dává do současných aut o poznání menší volanty než před 50 lety, je to dlouhodobý trend.
Jo, taky by se mi líbilo, kdyby ve 308 byl k dispozici benzínový motor 1.6 PureTech o výkonu 180 koní nebo dieslový 2.0 HDi, ale ty Peugeot bohužel dává jen do větších modelů. Ale jestli máš na mysli srovnatelnou Oktávku, tak tam se sice nabízejí i motory 2.0 TSI 140/180 kW a 2.0 TDI 147 kW, ty jsou ale vyhrazené jen čtyřkolkám nebo verzi RS, což jsme ale cenově úplně jinde (750 tisíc a výše). Dát tolik peněz za auto nižší střední třídy, to si leckdo rozmyslí. A 1.5 TSI je sice čtyřválec, ale výkonově srovnatelný se stotřicetikoňovým 1.2 PureTech, který byl asi 4x za sebou vyhlášen jako nejlepší motor v anketě Engine of the Year. To je sice tříválec, ale asi nebude tak špatný, i když já s ním žádnou osobní zkušenost nemám.
28. 3. 2021 18:15
Re: Asi to bude trend...
Já nejsem manažer :-) Ale co mám zkušenosti s investicemi ve zpracovatelském průmyslu, tak se běžně uvažuje s návratností investičních projektů cca 2 až 5 let. A v tom smyslu jsou nastavené i odpisové doby technologií. Pokud vychází návratnost delší, tak se prostě takový projekt škrtá. Návratnost 10 let, to si dovedu představit třeba u stavby elektrárny, nebo hutě. V automobilovém průmyslu nikoliv, tam je 10 let hodně dlouhá doba, zejména v dnešní turbulentní době. Za 10 let můžou přijít jedna či dvě generace nových typů baterií.
BTW Tesla měla obrovský technologický náskok, takže i dnes je 10 let starý Model S konkurenceshopný a může pořád "splácet investice", nebo vydělávat čiský zisk. Ale například Nissan Leaf první generace by byl dnes nekonkurenceschopný. Investice do jeho vývoje a přípravy se musela zaplatit nejpozději do 7 let, kdy se vyráběl.
28. 3. 2021 17:48
Re: Škodovka prodělek na Citigo e
Ono se stačí podívat na ceny jiných elektromobilů a cena Citigo-e tam absolutně nezapadala. Pod půl milionu se běžně prodávají jen "vozítka" typu Renault Twizzy nebo Aixam s malými baterkami, těsně se do ní asi vleze Dacia Spring, která je na pomezí vozítka a auta. Každému musí být jasné, že Škodovka těžko bude jediným výrobce na světě, který za tu cenu umí vyrobit a se ziskem prodat plnohodnotné auto s evropskou homologací a baterkou o několikanásobné kapacitě.
Jestli je 200 tisíc pravda, nebo ne, to samozřejmě nevím. Ale tipuju, že to je blíže pravdě než to, že Škodovka na Citigo-e vydělávala.
28. 3. 2021 15:07
Re: Francouzská revoluce vs. Německá evoluce 1:0
Ale nene. Francouzi dlouhodobě dělat design umí a občas mají horší období. Němci se vzdycky soustředili na techniku, hezky design měli za De Silvy, a to ze tam není má určitý vliv. Nicméně:
1. Např. Octavia je podle mne moc hezká, výrazně hezčí než předchůdce
2. Sám jsem zvědav jak se projeví
vliv Kabane na VW. Zatím se mi zda ze zmizel.