Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorky

Zpět na článek

Jak na renovaci motorky: Poradíme, jak vysvobodit krásu ze šrotu! (1. díl)

12 komentářů

Xylo
Tak jako nechápu Toyotu Highlandera, tak to mám stejně s renovacemi (či vlastněním) takových "skvělých" strojů. V roce 1989 mi bylo 20 let a byl jsem úplně nejšťastnější z toho, že si konečně budu moci koupit pořádnou motorku, tedy v mém případě japonskou silniční sportovní. To se mi poměrně rychle povedlo a stal jsem se šťastným majitelem lehce bourané Kawasaki GPX. :-!
pinguone
ani clanek,ani fotografie o skutecne renovaci nic nerikaji :no:
a mezi nami, hezci je bike s patinou 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
také mám raději nerenovované funkční stroje. Na tom je vidět ta historie, která je také zajímavá.
pevec1
Souhlas s nadpisem,

také vždy skočím na špek. O renovaci ani slovo.
Avatar - palix
palix
Tá Jawa z obrázkov v článku má už príliš "silnú patinu" :-!
Čo sa všeobecne Jawy týka... poniektorí ľudia si za ne v inzercii pýtajú nekresťanské peniaze. Pritom napr. taká Jawa 350 / 638 / 639 nie sú vôbec vzácne veterány... Za dané ceny je často možné kúpiť motorku a nie Jawu. Prípadne nejakú zaujímavú staršiu motorku.

Možno by som to ešte napísal takto - kto chce jazdiť, kúpi si spoľahlivú motorku, kto chce večne niečo opravovať, kúpi starú Jawu. Riešením je ešte mať motorku + Jawu :-!
pinguone
Jawa se tricetpet roku nedelala na jezdeni, ale do Ruska 😉
Othello
A ta doporučená "přestavba" formou provozování zcela nové motorky na desítky let staré papíry patřící jinému stroji je opravdu legální ??
Xylo
Dělá se to tak - kompletní "oprava" - přepíšou číslo rámu, motoru a hotovo.
Citace z Jawa.eu : Přestože motocykly JAWA 350 řady 640 s dvoudobým motorem nejsou určeny k prodeji v zemích EU, jsou stále úspěšně prodávány zejména do zemí Střední Ameriky a do Ruska.
Pro tuzemské motoristy jsme připraveni tento motocykl dodat v kompletní sestavě jako sadu dílů. Sadu dílů na motocykl JAWA 350 Style si můžete zakoupit v barvě červené, modré, černé a stříbrné.
Othello
Pak se asi změnily předpisy. Pamatuju že kdysi bylo možné vyměnit rám nebo motor, ale ne oboje. Ani s časovým odstupem

To ale bylo v dobách kdy motory měly svoje čísla, nevím jestli je mají i dnes
Avatar - eLzyx
eLzyx
motory sice výrobní číslo mají, ale bere se to jako náhradní díl, takže lze z TP vyškrtnout. Nesmí se však změnit jeho typ. Pokud tedy výrobce nerozhodne o tom, že jsou některé typy záměnné.
Othello
Asi to tak bude. Dřív byly rám (nebo skelet u auta) i motor brané za podstatnou část vozidla a v rámci oprav se smělo vyměnit jen jedno nebo druhé. Nakonec dobře že to už neplatí
Avatar - palix
palix
Počul som o nových 350-kách... ale myslel som, že rám ostáva pôvodný a zvyšok je nový. A ona je to komplet nová motorka.
Osobne k Jawam nemám nejaký vzťah... Kedysi som mal 350 / 639, ale iba preto, že všetko iné bolo podstatne drahšie. Po Jawe dlho nič a teraz na nový začiatok som zvolil Hondu... Ak motorku vymením, tak asi znov niečo japonské...