Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku. Má čtyřkolku a klidně osmiválec

Sportovní divize Mercedesu vstupuje do nové elektrifikované éry. Představuje plug-in hybridní techniku, kterou už brzy použijí nové deriváty třídy C nebo čtyřdveřového kupé AMG GT.
Zpět na článek
31. 3. 2021 14:42
31. 3. 2021 15:16
31. 3. 2021 17:46
31. 3. 2021 20:08
1. 4. 2021 06:29
1. 4. 2021 01:23
Avatar - KANKUNEN
31. 3. 2021 10:48
Současné modely AMG jsou tak parádní, že
nevidím důvod majitelů, aby si koupili toto. Interiéry jsou teď taky horší.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - lamal
31. 3. 2021 11:15
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Od klientely AMG sa ocakava nakup novych vozov, co tie starsie byt trebars lepsie spolahlivo odstavi, otazkou casu. Bez hybridu to vyhladovo nikto nevyriesi.
Avatar - kari.laz
31. 3. 2021 11:21
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Jenže když už tam dali ten pos*raný zbytečný hybrid, tak ho mohli dát alespoň k šestiválci, když už ne k osmiválci a ne z toho udělat tuhle parodii.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 11:33
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Však budou i šestiválce a osmiválce, tak co tu zase plácáš?
Avatar - kari.laz
31. 3. 2021 11:39
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
u C bude jen čtyřválec
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 13:30
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Který bude mít lepší parametry, než současné motory... Strašně velký problém, fakt.
Avatar - kari.laz
31. 3. 2021 13:46
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Reaguji na tvůj komentář o víceválcích
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 14:32
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Budou? Budou.
Bude mít céčko lepší parametry, než současné? Bude.
Co řešit? Honění pindíků? To je pro děti.
Avatar - kari.laz
31. 3. 2021 14:42
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Proč pořád šťouráš do nečeho, co víš že není pravda a potápíš se čím dál víc. C bude jen čtyřválec i v případě AMG, co na tom chceš ještě řešit?
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 15:14
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Já se potápím? Jestli, tak jen proto, abych tě do toho dna zcela dokonale zašlapal. ;-) Prostě jsi hned na počátku napsal nesmysl, a teď to házíš na mě, jak je u tebe typické. Jsi odpad.
Avatar - kari.laz
31. 3. 2021 15:31
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Chápu, že to nechápeš :-!
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 20:06
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Proč bych taky měl chápat tvé podřadné nesmysly?
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:09
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Odpad jsi leda ty, pokaždé se chytneš nějakého příspěvku a vysíráš a vysíráš
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 20:07
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Ne, já opravdu nejsem ty, tak proč svou nedostatečnost promítáš do mě?
Avatar - kari.laz
1. 4. 2021 08:54
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
O intelektu člověka mimo jiné svědčí i to, že neustále se snaží upozorňovat jak sám je inteligentní a ostatní naopak a že pokud mu dojdou argumenty uchyluje se k osobním útokům.
U BlueSuna obě věci naprosto běžné, čímž dost zřetelně naznačuje, jak na tom asi ve skutečnosti je.
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:07
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Lepší parametry, pokud je nabitá baterie. A kulturu osmiválce to mít rozhodně nebude.
Avatar - speedfred
31. 3. 2021 17:19
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Až berieš lepšie parametry ako vyššiu hmotnosť tak potom máš pravdu.
Avatar - KANKUNEN
31. 3. 2021 11:22
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Samozřejmě že se očekává, že budou kupovat další nové a opravdu chtějí zákazníci čtyřválec?
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 11:33
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Zákazníci chtějí výkon a rychlost. Jak toho bude dosaženo, zajímá jen mizivé procento z nich.
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:10
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Ty vole, s kolika majiteli jsi mluvil?
Avatar - speedfred
31. 3. 2021 17:46
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Asi býva v nejakej "Ej-em-dží Vilídž" tam sa o tom debatuje každý večer. :-[]
Avatar - Markus1
31. 3. 2021 17:49
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Neviem ako iny... ale ja ako majitel c43 amg so sestvalcom po amg so 4 valcom a baterkou nestojim....moze byt kludne rychlejsi a silnejsi
31. 3. 2021 18:11
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
si uplne mimo. majitelov AMG / M / RS modelov jednoznacne zaujima, co maju pod kapotou a so 4 valcom jednoznacne spokojni nebudu. velmi pochybujem, ze si niekedy 6 valec vlastnil / nic v zlom /, pretoze by si nieco taketo proste nenapisal
Avatar - Markus1
31. 3. 2021 20:04
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Presne tak!!! Uplne s tebou suhlasim
31. 3. 2021 20:45
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Me 2 centy: mam objednany E63. Bez osmivalce bych jej nekupoval a ,ac se mi libi vic nez RS6 nebo M5, sel bych ke konkurenci.
C AMG jako druhe vozidlo by v nejblizsich 3 letech prichazelo v potaz,ale s R4 se tak nestane.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 11:41
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
suhlas, v USA aj Rusku, alebo tam dalej kde je ropa lacna boli hlavnym dovodom tie V8... a nie 4valce s kardiostimulatorom :-!
31. 3. 2021 13:45
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
jako bejvalej majitel E AMG me Mercedes prestal zajimat ve chvili kdy nebyl schopny inovaci ohledne pohonu, a ze to ma zas o par koni navic, no to proste neni neco co by nadchlo z dlouhodobeho hlediska zakaznika ktery neni ultra fanouskem dane znacky, a spolehat se v dnesni dobe na takove zakazniky co jsou ulra fanousky proste nejde, neb jich je strasne malo

v Porsche si to asi uvedomili a nejake inovace zacali nasazovat, takze kdybych dnes chtel jit do luxusni tridy jakou E byla, tak sahnu spise po hybridni Panamere nez po Mercedesu E AMG
31. 3. 2021 18:13
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
lenze v panamere 4 valec nenajdes
31. 3. 2021 20:46
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Jako nadchazejici majitel E63 jsem take pokukoval po Panamere. Ale ten cenovy rozdil proti E63 jsem si nedokazal omluvit.
Avatar - pradeda777
31. 3. 2021 13:04
Re: Současné modely AMG jsou tak parádní, že
Přesně! Áda Hitler by měl ze současných úspěchů ekofašistů velkou radost.... :yes: :-[]
31. 3. 2021 11:02
baterie proklate nizko..
nebylo by lepsi ty baterie dat pod zadni sedadla nebo kamkoliv doprostred nez vysoko nad napravu..
Rozbalit vlákno
11
Avatar - lamal
31. 3. 2021 11:09
Re: baterie proklate nizko..
pokial tam maju ten kardan asi by to moc neslo, mne pridu baterie nad zadnou napravou bezpecnejsie riesenie ako v podlahe... bocne narazy, strom, stlp a podobne, si koleduju o poziar a upecenie majitela skor nez pride pomoc ... este to umozni aj nizsi posed posadky co je v AMG asi dolezite a tiez to znizi tazisko posadky

edit: co sa nelubi zdegenerovanym palcovačom ? ... redakcia by mala stym spamom nieco robit, chcem tam mat - 10 tak sa snazte spameri :-O
Avatar - lyon667
31. 3. 2021 12:41
Re: baterie proklate nizko..
Zmínil jsi negativum baterií a to je rouhání. Dej si stokrát Elonenáš a Zdrávastesla. :-!
Avatar - lamal
31. 3. 2021 13:12
Re: baterie proklate nizko..
to je dost zufale lobby, pochopil by som to v clanku o Skodovke, ale nie takto... vidiet to s prichodom niekt. diskuterov do debaty, hned tam je o minus navyse :D
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:14
Re: baterie proklate nizko..
No paradoxně v crash testech je ta baterie výhodou, protože je kolem ní karoserie vyztužená tak, že to s ICE nelze srovnávat. To samozřejmě bude platit do určité rychlosti.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 11:31
Re: baterie proklate nizko..
Taky mi přijde smysluplnější mít je třeba po obou stranách hřídele.
31. 3. 2021 13:02
Re: baterie proklate nizko..
No úplně nejsmysluplnější by bylo je tam nemít... :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 13:31
Re: baterie proklate nizko..
No, to je blbost.
31. 3. 2021 14:43
Re: baterie proklate nizko..
Blbost je s sebou tahat metráky baterek a elektromotorů, aby se pak po pár minutách ostré jízdy změnily jen na mrtvý elektrobalast, likvidující agilitu a zvyšující spotřebu! :-( :no:
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 15:15
Re: baterie proklate nizko..
Škoda, že to tak vůbec nefunguje, ale... to ty si nikdy nepřipustíš. To by se ti svět už zcela zhroutil, ubohá fosilie.
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:17
Re: baterie proklate nizko..
Ano, přesně tak to funguje. Do baterie se sice bude stále rekuperovat a elektromotor bude pomáhat, ale na plný výkon nedosáhne a těch 6 kWh kapacity tam bude k ničemu.
2. 4. 2021 15:31
Re: baterie proklate nizko..
Ano, přesně tak. Jenomže to ubohý eurohujerek Blue Sun nikdy nepřipustí, zhroutil by se mu jeho hybridní pošahaný svět! :-[] :no:
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2021 12:39
Nie uplne idealny hybrid.
Najvacsia vyhoda sportoveho AWD hybridu je odstranenie dvoch kardanov, velkej tazkej prevodovky a predneho diferencialu a odstranenie zbytocnych strat vykonu. Taktiez presunutie tazkeho motora pred zadnu napravu a malej, idealne dvojspojkovej prevodovky za zadnu napravu co eliminuje nedotacavost a zlepsuje stabilitu a zatazenie zadnej napravy/zvysuje grip a zlepsuje cas akceleracie. Nieco ako NSX alebo 918 (so zbytocnym diferencialom, ale vaha nepustila). MB vsak ide tou uchylnou cestou tazkych akoze sportovych limuzin az dokonca znizenych SUV - prakticky sportovych MPV :-) s motorom v predu a teda vacsinu z tychto vyhod nemoze vyuzit. Taktiez Tesla S je aj vo vysokych rychlostiach efektivnejsia ako Taycan s prevodovkou a stratami s nou spojene, je zvlastne ze ani MB nezvolil bezprevodovkove riesenie resp. integrovanie do ICE prevodovky (neprakticke kvoli motoru vpredu).
Zacali to M3, M5 a 190e.. sportovy nadych v rodinnom aute, dnes su z toho pneumatiky niciace tazke kravy snaziace sa vahu prebit vykonom. Rasej by som bol keby sportove hybridne spalovaky davali iba do sportovych coupe, roadsterov a kabrioletov, kludne bez zasuvky, ktora je pri tych kratkych dojazdoch zbytocna ako aj hranie sa na ekologiu s takym autom, idealne iba s kondenzatormi ktore su na rozdiel od baterii lahke a dokazu skutocne ulozit zrekuperovanu energiu pri sportovej jazde a prudkom brzdeni elektromotormi s vykonmi daleko presahujucimi nabijaci vykon tychto mini bateriek.
Majitelia takychto aut aj tak nejazdia s plnou posadkou ktorej zivot riskuju sportovou jazdou na verejnych cestach a na okruh si tiez zoberu nieco ine. Na dlhsiu cestu s rodinou si urcite mozu dovolit priestranne a pohodlne SUV bez akejkolvek potreby sportovej jazdy.. proste nezmyselne kompromisy a pozerstvo ktore ktore MB sponzoruje vacsinovymi predajmi beznych aut. Kym im EU dovoli deformovat emisie teretickym EV dojazdom na prvych 100km tak budu tieto nezmyselne kompromisy ponukat.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - lamal
31. 3. 2021 13:25
Re: Nie uplne idealny hybrid.
´´ Rasej by som bol keby sportove hybridne spalovaky davali iba do sportovych coupe, roadsterov a kabrioletov, kludne bez zasuvky´´

na toto nie su peniaze, musia vytvorit co najviac seriovej techniky ...
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2021 14:04
Re: Nie uplne idealny hybrid.
A tou najseriovejsou a najmodularnejsou su EV, ich motory prakticky nepotrebuju ziaden vyvoj oproti miliardam na ICE motory a ich odrbavatka/kazitka, schopne baterie si MB vyrba uz dnes, kazdy vyvoj novych baterii sa vdaka economy of scale vrati skorej pri masovom nasadeni ako pri malych poctoch baterii v PHEV. Dalsie peniaze usetri stopnutie vyvoja ICE (ako u vsetkych automobiliek), ten uz tiez ziadny vyvoj nepotrebuje, investuje sa iba do odrbavatok/kazitok a spalovanie chudobnejsej zmesi prinasa iba karcinogennejsie emisie. Takze sa kludne mozu vratit k jednoduchym R/V6 a V8 ktore sa v nizkych poctoch aj s vysokymi emisiami v pohode zvezu s EV cez kazdu Euro normu este dlhe roky a potom prejdu na synteticke nizkoemisne palivo vyrabane idealne splynovanim pevneho odpadu. Jednoducha a lacna strategia, mozu to propagovat ako navrat k leichtbau filozofii - opak tazkych EV. Sportove hybridy s motorom v strede budu vdaka elektromotorom na rovnakej urovni zrychlenia do 100kmh ako EV a vo vyssich rychlostiach ich prekonaju, tak isto ako na okruhoch vdaka nizsej vahe. Pokryte cele portfolio bez potreby takychto nezmyselnych polokompromisov.
Ked EV trieda C a E v kazdom drag race predbehne ich ICE ekvivalent, ich oblubenost u pozerov znacne klesne - opodstatnenie AWD bude nulove, resp. to bude zbytocna zataz pre petrolheadov ktorym ide o zvuk, nizsiu vahu a driftovanie. A este maju radi jednu vec - manual :) a ten v PHEV nehrozi.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 14:24
Re: Nie uplne idealny hybrid.
Preco myslis, ze nic z toho AMG nevyuziju v serii ? Ten bateriovy modul, pripadne jeho clanky a technologia sa vyuzije aj v podladenejsich verziach, kedze nebudu baterie v podlahe, pouzije sa prave toto riesenie. Aspon neviem o tom, ze platforma C a E pocita s bateriami v podlahe, na to budu samostatne EV platformy, aspon taky je trend.

´´akze sa kludne mozu vratit k jednoduchym R/V6 a V8 ktore sa v nizkych poctoch aj s vysokymi emisiami v pohode zvezu s EV cez kazdu Euro normu este dlhe roky´´ tu je zrada, myslim ze im to prave nebude vychadzat, kedze Mercedes ma siroke portfolio aj uzitkacov a chce aj tie diesle nechat este chvilu zit ako spravny nemčúr...
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2021 14:37
Re: Nie uplne idealny hybrid.
V serii vyuziju to co maju uz dnes, baterie s nizsim vykonom a vacsou kapacitou a iba zadny alebo predny nahon. Aj v uzitkacoch resp. v autobusoch MB pretlacuje EV, tam ich nizke prevadzkove naklady prinasaju este vyraznejsie uspory, preto je taky velky zaujem o uzitkove EV a zakaznici sa chcu pochvalit co najvacsim znizenim emisii, ci Pepsi, Amazon atd.. ale hlavny dovod su masivne uspory na prevadzke a servise. Netreba zabudat na jeden velmi doleziti faktor: kym teraz ide ropnym spolocnostiam vacsina vydavkov prepravnych firiem, pri prechode na EV pojde zrazu vacsina vyrobcovi aut a to je velky narast prijmov. Preto ma MB tolko zavodov na baterie, dieslov sa zbavi milerad vo vsetkych uzitkacoch okrem dialkovych tahacov, tam diesle vydrzia este dlho kvoli nedostatku baterii a nizkej energetickej hustote obmedzujucej mnozstvo prepravovaneho tovaru pri splneni vahoveho limitu.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 14:41
Re: Nie uplne idealny hybrid.
Chapem tvoje uvahy, ale su trochu nerealne. Dieslov sa v uzitkacoch nezbavi, si viem predstavit nejaky TOP trans ako si kupi elektricke dodavky :D Vacsina toho co nebeha cisto po meste nebude o EV uvazovat a myslim, ze je to stale drviva vacsina dodavok roznych velkosti, ktore jazdia po dialnici a okreskach medzi mestami. Pripadne medzi krajinami.

Nikde si neponukol tvrdenie, ze baterie z tohto AMG nemozu vyuzit pre ine verzie s mensim vykonom kde to pomoze dlzke dojazdu, mas take nieco ?
Avatar - .StenLi.
31. 3. 2021 15:11
Re: Nie uplne idealny hybrid.
No Amazon, UPS, Alza (maju EV dodavky a aj objednane Tesla Semi) a mnoheee dalsie spolocnosti dosvedcuju ze o EV na tieto vzdialenosti je praveze velky zaujem. Vodica ktory jazdi sam (vacsina) limituju ovela viac povinne zastavky na oddych ako zastavky na nabijanie.

No rozdiel mas hned v chemickom zlozeni baterii, tie s vacsim mnozstvom kobaltu a niklu su vyrazne drahsie a vykonnejsie, tam sa to pouzitie velmi neprekryva. Tak isto aj chladenie je odlisne a hlavne pre tie masovky uz existuje, netreba ho kopirovat z premioveho AMG, pretoze AMG ide na elektrifikaciu neskor ako masovky.
Avatar - lamal
31. 3. 2021 15:26
Re: Nie uplne idealny hybrid.
´´ Vacsina toho co nebeha cisto po meste nebude o EV uvazovat´´ ... na SK a CZ su pocty EV dodaviek oproti ropakom stale okrajove, UPS, Alza to vyuzivaju v najvacsich mestach ako Praha, Brno a len mozno Ostrava a Plzen, vsetko ostatne je diesel a ani v tom meste to nie je o 100% EV dodavkach.
Na to dam krk, ze UPS nema dodavky na medzimesto a dialnice a tych par EV bude na desiatky kusov. Emisne im to proste nevyde tak ako si ty predstavujes.

V tomto AMG systeme mas 4valec kt. je seriovy, to plati aj pre ostatne ustrojenstvo a elektromotory. Bavime sa tu o baterii, ktora si myslim ze tiez nebude len specialita AMG, kvoli umiestneniu nad zadnou napravou a celkovom trende zvysovania energetickej hustoty a rychlosti dobijania. Mercedes nie je Dácia, od neho sa ocakava lidrovanie v technologiach, myslim ze tato bateria bude v seriovej podobe aj mimo AMG v pluginoch. Pochopitelne to radi marketingovo uvedu ako nieco AMG extra aby dorovnali score po upadku velkych benzinakov. Uvidime.

´´Takze sa kludne mozu vratit k jednoduchym R/V6 a V8 ktore sa v nizkych poctoch aj s vysokymi emisiami v pohode zvezu s EV cez kazdu Euro normu este dlhe roky a potom prejdu na synteticke nizkoemisne palivo vyrabane idealne splynovanim pevneho odpadu. Jednoducha a lacna strategia, mozu to propagovat ako navrat k leichtbau filozofii - opak tazkych EV.´´ toto je snivanie s otvorenymi ocami a utopia... ja by som bol za aby robili lahke a benzinove auta, ale treba si trochu viac uvedomit za akych pravidiel sa dnes hra a Mercedes si je toho vedomy. Stratit obrovsky balik na tom aby na par rokov este ponukol cisto benzinove verzie AMG a potom ich tak ci onak prerobil na hybrid, je hlupe. Kvoli emisnym restrikciam by taketo cisto benzinove verzie mali velmi obmedzeny pohyb, tzv. emisne zony.
Avatar - .StenLi.
1. 4. 2021 13:48
Re: Nie uplne idealny hybrid.
´´ Vacsina toho co nebeha cisto po meste nebude o EV uvazovat´´ Ziadny zo zakaznikov ci uz Tesly, FCEV Hyundai, alebo zkrachovanej Nikola neplanuje jazdit po meste, co by bola samozrejme v pripade kamionov hlupost.
Porovnavat dnes pocty EV uzitkacov oproti ropakom je ako porovnavat pocty koni oproti ICE autam v roku 1900. Len tak pomimo, v tych casoch bolo na cestach viac EV ako ICE aut, lebo boli oblubenejsie a spolahlivejsie. Aj dnes je dopyt po EV nasobne vysssi voci ponuke oproti ICE autam, aj ked sa EV hateri snazia robit dojem ze EV nikto nechce :)
Samozrejme ze UPS dnes nema EV kamiony, vsak kde by ich kupili ked ich dnes nikto nepredava? Nie je to kvoli dojazdu, jednoducho nie je dostatok baterii. Najvacsie dopravne spolocnosti sveta maju uz roky objednavky a caka sa na ich vyplnenie. Ja si nic emisne nepredstavujem, tie spolocnosti maju na tie objednavky a na ten zaujem velmi dobre dovody a tie si mozes precitat vo vyjadreniach kazdej jednej spolocnosti ktora si tie objednavky ma. Ked budem pisat nejake moje predstavy.. tak to tak oznacim.

Ako som pisal, baterie su samozrejme rozdielne, ina drahsia chemia. To iste sa mozes docitat aj vo vyjadreni VW z Power day prezentacie a bude ro rovnake pre vsetky automobilky, resp. vyrobcov baterii.

Utopia je uz z definicie uplny opak toho co pisem ja, navrat k existujucej koncepcii je tiez opak snivania. Podiel EV na predajoch MB sa bude prudko zvysovat a jedno EV s nulovymi emisiami pomoze podliezt normu niekolkym vysokoemisny ICE AMG sportiakom a kedze sa o chvilu bude predavat viac MB EV ako AMG modelov, je akekolvek riesenie emisii alebo neskorsie prerabky na PHEV uplne bezpredmetne.
Taketo supersportove auta nemaju co jazdit po zero emission mestskych zonach, aj pre majitela je to velky diskomfort a trapenie jazdit a parkovat v meste. S takymi autami pojde clovek do klukatych hor alebo na okruhy. Kludne im mozu uplne zakazat jazdenie po meste, uz davno mali a je len otazka casu kedy sa to stane.
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:28
Re: Nie uplne idealny hybrid.
To je dost absurdní představa, že v blízké době zmizí diesel z užitkáčů. To, že si pár firem koupí EV na městský rozvoz, neznamená, že jde o vyhovující řešení pro všechny včetně těch, kteří nalítají 100/200 tisíc km ročně. Je hezký, že ušetříš na servisu, ale zase ti zaměstnanec každé dvě hodiny vykáže dvě hodiny nabíjení.
Avatar - .StenLi.
1. 4. 2021 13:16
Re: Nie uplne idealny hybrid.
A kde si cital taku absurditu ze v blizkej dobe zmiznu diesle z uzitakcov :D
Kde citas ze EV dodavky su vyhovujucim riesenim pre vsetkych?
A do tretice, odkial mas ten nezmysel ze EV ma dojazd 2 hodiny :)

Treba jasne popisat najvacsi problem vacsiny argumentacie proti EV. Aj ked celosvetova vyroba osobnych BEV dokazala pokryt v 2020 iba 2,9% vsetkych predajov, stale sa riesi 100% pokrytie vsetkych poziadaviek vsetkych vodicov/majitelov aut. Ale toto nie je ciel, ci uz u osobakov alebo uzitkacov, ale aj tak to tvori zaklad protiargumentov. Tak isto ako dieslovy uzitkac nepokryva 100% poziadaviek/pouziti, tak by bola hlupost ocakavat to od EV. Dokonca ani tam kde je o EV uzitkace obrovsky zaujem nasobne prevysujuci ponuku, ci uz su to Rivian alebo Ford dodavky, alebo Tesla Semi, nehrozi ani ciastocne pokrytie dopytu prave kvoli nedostatocnej vyrobe baterii. Tak aky vyznam ma riesit ci vsetkym CRSR dopravcom vyhovuju EV? :D Aj na CRSR si EV dodavky kupi iba par firiem lebo viac v ponuke nie je. Je uplne jedno ci niekto prejazdi 100/-200tisk km rocne, ako pisem vyssie, zakonom nutene prestavky na oddych trvaju dlhsie ako nabijanie. V buducnosti kedy budu vyrobcovia schopni dodat nejake zaujimave pocty nakladnych EV a zaroven bude uz rozsirena siet nabijaciek na kamionovych odpocivadlach na ich potreby, nebude ich dojazd a doba nabijania ziadna tema.

Robil som taxikara aj v US aj na SR, nalietal som denne daleko viac ako bezny dopravca alebo kurier pracujuci len urcitu cast dna a pouzitie EV nie je najmensi problem aj bez vyuzitia vykonnych DC nabijaciek, takze stale tam je rezerva a pochvaluju si to tak vodici, prevadzkovatelia ako aj zakaznici.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2021 21:02
Re: Nie uplne idealny hybrid.
Pleteš dohromady semi a dodávky. Dodávky nemají tak striktní požadavky na odpočinek, proto někdy nahrazují kamiony.
Avatar - .StenLi.
3. 4. 2021 20:41
Re: Nie uplne idealny hybrid.
To ty pises o mestskom pouziti EV, ale drviva vacsina tovaru sa poceste vozi v kamionoch a tam problem s dobou nabijania nie je prave kvoli spominanim povinnym pauzam. Mestske EV daju denny najazd bez nabijania a kamiony maju dost casu na nabite. Neviem comu tu nerozumies.
Avatar - Allo
31. 3. 2021 14:42
Fuj
Buď hybrid bez nabíječky nebo čisté elektro, blbost to nabíjet a ještě tomu davat napít :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 15:16
Re: Fuj
Naopak, tohle dává největší smysl. Na elektřinu pro krátké cesty, spalovací motor na delší. A pořád to je úspornější, než cokoli jiného.
31. 3. 2021 17:46
Re: Fuj
jenze takhle mala baterka?:/
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2021 20:08
Re: Fuj
6 kWh je na kolik, 40 km? To není zase tak malá.
1. 4. 2021 06:29
Re: Fuj
13kwh spotreboval ds7 na cca 40km, xc90t8 v prvni verzi mela cca 10 a dalo to na to tak 30km. Sup iV dal na 13kwh v prumeru tech 40..
tzn 6 je pouze “lepsi” hev...plus cim mensi baterie tim relativne vic kapacity procentualni pro rezervu na boost...

6kwh je zoufale malo
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2021 17:34
Naprostá hovadina
Tohle je nic než způsob, jak obejít emisní limity. Totální pojeb na zákazníky, kterým tím přibudou starosti s neustálým nabíjením, nebo, co je možná pravděpodobnější, generováním elektřiny spalovákem, aby se mohli projet. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
1. 4. 2021 09:43
Re: Naprostá hovadina
Asi sa nám tu rodí nová “Hybridgate” a keď sa zistí že je to viac-menej os€r tak bude dôvod zatrhnúť aj spaľováky.
Avatar - SelskyRozum
18. 6. 2021 18:26
Re: Naprostá hovadina
Nekomentujte to, když vůbec nevíte, jak ty hybridní pohony fungují. Řidič se opravdu nemusí o nic starat a muže s tím jezdit ještě víc bezstarostně, než se spalovákem. Nemusí totiž tak často tancovat a na benzín shánět peníze.
1. 4. 2021 01:23
Nová AMG....
...jsou podobně nesmyslná, jako nový Peugeot 508 PSE. Tomu ovšem navíc ještě chybí potřebné značkové image (na tak vysoké ceny).:
https://www.autoforum.cz/…-poradny-provar/
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
1. 4. 2021 09:46
Re: Nová AMG....
Prečo nie, zo zľavou 45% by to šlo. :-O
Peugeoty mám rád ale s touto cenou sa v DE pomiatli úplne.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2021 21:05
Re: Nová AMG....
Není divu, že se vykašlali na 308 PSE. PHEV je složitý a nákladný pohon, není tam prostor pro zdražování.
Avatar - SelskyRozum
18. 6. 2021 18:23
Technologicky se blíží tomu, co už dávno prodává Toyota
Od loňského roku má všechny Mercedesem uváděné výhody v prodeji Toyota ve svém modelu RAV4 plug-in. Nabízí se na americkém kontinentě a už začátkem letošního roku se měl prodávat investují Evropě. Toyota je ale pořád o krok dál. Její řešení nevyžaduje žádný startér, protože se auto vždy rozjíždí nejprve na elektřinu, kterou lze získat jak z rekuperace kinetické energie, tak ze spalovacího motoru nebo ze zásuvky.
Rozbalit vlákno
0