Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku. Má čtyřkolku a klidně osmiválec

David Bureš David Bureš 31. 3. 2021 • 13:50
51
65
Zobrazit náhledy (51)
Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku Mercedes-AMG odhaluje novou plug-in hybridní techniku

Sportovní divize Mercedesu vstupuje do nové elektrifikované éry. Představuje plug-in hybridní techniku, kterou už brzy použijí nové deriváty třídy C nebo čtyřdveřového kupé AMG GT.

Mercedes-AMG odhaluje novou generaci techniky, kterou bude užívat v následujících letech napříč svoji nabídkou sportovně laděných derivátů aut s trojcípou hvězdou na přídi. Podle očekávání využívá plug-in hybridní pohon. Vedení Mercedes-AMG však zároveň přiznalo, že počítá také s ostrými verzemi elektromobilů.

video

Sportovní divize Mercedesu už dříve dala najevo, že její budoucnost bude ve znamení elektrifikovaného pohonu, což nyní potvrzuje. Nové technické řešení nazvané E Performance (interně P3 hybrid) je totiž plug-in hybridem, který chce kombinovat jízdní charakter AMG s nízkou spotřebou.

Jedná se o modulární koncepci, která v závislosti na modelu kombinuje osmiválcový nebo čtyřválcový spalovací motor se synchronním elektromotorem, bateriemi vyvinutými AMG a pohonem všech kol. Elektromotor v závislosti na modelu nabídne výkon až 150 kW a točivý moment až 320 N.m, vždy však bude uložen u zadní nápravy, kde bude integrován do jednoho celku s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízenou uzávěrkou samosvorného diferenciálu. Sada baterií pak bude uložena nad zadní nápravou. Součástí ústrojí je pak též řemenem poháněný startér-generátor s výkonem 10 kW pro nastartování spalovacího agregátu a zajištění energie pro klimatizaci či další elektrická zařízení v případě potřeby.

Celkový výkon této hybridní soustavy může přesáhnout hranici 600 kW a 1.000 N.m. Právě takových parametrů by mělo dosahovat připravované čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT 73 e. Později se toto ústrojí má objevit i v AMG-verzích tříd S a SL. Naopak u čtyřválcového derivátu, který použije třeba chystaný Mercedes-AMG na bází třídy C se počítá s kombinovaným výkonem přes 330 kW.

„Uspořádání se spalovacím motorem vpředu a elektromotorem vzadu přináší řadu výhod. Výsledkem je optimalizované rozložení hmotnosti, nejlepší využití točivého momentu a okamžitě dostupný výkon, což slibuje jízdní dynamiku na nejvyšší úrovni. K tomu jsme přidali vysoce výkonnou baterii, kterou jsme vyvinuli a která se pyšní dvojnásobnou hustotou výkonu proti běžným pohonným bateriím,“ vysvětluje nasazení tohoto řešení technický ředitel Mercedes-AMG Jochen Hermann.

Elektromotor tímto způsobem přímo pohání zadní nápravu bez ztrát, jako kdyby byl součástí devítistupňového automatu jako u dosavadních plug-in hybridů značky. To se třeba projevuje i na účinnější rekuperaci brzdné energie. Dvoustupňová převodovka pro elektrickou jednotku pak znamená, že může účinně pracovat nejen při rozjezdu, ale i ve vysokých rychlostech. Druhý stupeň je řazen nejpozději při 140 km/h.

Kombinace spalovacího motoru vpředu a elektromotoru s bateriemi vzadu má pak pozitivní vliv na rozložení hmotnosti. Zachování klasického pohonu všech kol s mechanickým spojením přes kardanovou hřídel má pak výhodu v tom, že v případě prokluzu zadních kol se síla elektrické jednotky pošle také na přední nápravu pro zajištění lepší trakce.

AMG přitom zdůrazňuje, že plug-in hybridní systém využívá poznatků z formule 1. Konkrétně 400V lithium-iontové baterie s individuálně chlazenými články vyvíjené od roku 2016 kombinují vysoký výkon s nízkou hmotností. Konkrétně akmulátor s kapacitou 6,1 kWh váží 89 kilogramů. Poskytne přitom výkon 70 kW, krátkodobě po dobu deseti sekund pak až maximálních 150 kW.

K tomu se přidává i rychlá absorpce energie a vysoká hustota výkonu. V praxi to znamená, že při jízdě do kopce má auto okamžitě k dispozici vysoký výkon, zatímco při jízdě z kopce rychle rekuperuje.

Jak už je dnes zvykem, spolupráci spalovacího a elektrického motoru bude možné různě upravit. K dispozici přitom bude hned šest jízdních režimů. Jestliže Comfort využívá spolupráce obou jednotek pro co nejúčinnější práci a Electric se spoléhá jen na elektřinu, Sport, Sport+ a Race v různých úrovních nastavují spolupráci agregátů pro co nejvyšší výkon. Rekuperaci brzdné energie pak pomocí tlačítka na volantu bude možné nastavit ve čtyřech úrovních - od nulové, kdy se auto chová jak při jízdě na volnoběh, po nejvyšší 90kW, která de facto umožňuje jízdu bez nutnosti využít brzdový pedál.

Novou techniku AMG v sériovém modelu uvidíme co nevidět. Debutovat by měla v modelu Mercedes-AMG GT 73 e čtyřdveřové kupé, který by se měl představit ještě letos.

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
3. 4. 2021 20:41
Re: Nie uplne idealny hybrid.
To ty pises o mestskom pouziti EV, ale drviva vacsina tovaru sa poceste vozi v kamionoch a tam problem s dobou nabijania nie je prave kvoli spominanim povinnym pauzam. Mestske EV daju denny najazd bez nabijania a kamiony maju dost casu na nabite. Neviem comu tu nerozumies.
2. 4. 2021 15:31
Re: baterie proklate nizko..
Ano, přesně tak. Jenomže to ubohý eurohujerek Blue Sun nikdy nepřipustí, zhroutil by se mu jeho hybridní pošahaný svět! :-[] :no:
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2021 21:05
Re: Nová AMG....
Není divu, že se vykašlali na 308 PSE. PHEV je složitý a nákladný pohon, není tam prostor pro zdražování.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2021 21:02
Re: Nie uplne idealny hybrid.
Pleteš dohromady semi a dodávky. Dodávky nemají tak striktní požadavky na odpočinek, proto někdy nahrazují kamiony.
Avatar - .StenLi.
1. 4. 2021 13:48
Re: Nie uplne idealny hybrid.
´´ Vacsina toho co nebeha cisto po meste nebude o EV uvazovat´´ Ziadny zo zakaznikov ci uz Tesly, FCEV Hyundai, alebo zkrachovanej Nikola neplanuje jazdit po meste, co by bola samozrejme v pripade kamionov hlupost.
Porovnavat dnes pocty EV uzitkacov oproti ropakom je ako porovnavat pocty koni oproti ICE autam v roku 1900. Len tak pomimo, v tych casoch bolo na cestach viac EV ako ICE aut, lebo boli oblubenejsie a spolahlivejsie. Aj dnes je dopyt po EV nasobne vysssi voci ponuke oproti ICE autam, aj ked sa EV hateri snazia robit dojem ze EV nikto nechce :)
Samozrejme ze UPS dnes nema EV kamiony, vsak kde by ich kupili ked ich dnes nikto nepredava? Nie je to kvoli dojazdu, jednoducho nie je dostatok baterii. Najvacsie dopravne spolocnosti sveta maju uz roky objednavky a caka sa na ich vyplnenie. Ja si nic emisne nepredstavujem, tie spolocnosti maju na tie objednavky a na ten zaujem velmi dobre dovody a tie si mozes precitat vo vyjadreniach kazdej jednej spolocnosti ktora si tie objednavky ma. Ked budem pisat nejake moje predstavy.. tak to tak oznacim.

Ako som pisal, baterie su samozrejme rozdielne, ina drahsia chemia. To iste sa mozes docitat aj vo vyjadreni VW z Power day prezentacie a bude ro rovnake pre vsetky automobilky, resp. vyrobcov baterii.

Utopia je uz z definicie uplny opak toho co pisem ja, navrat k existujucej koncepcii je tiez opak snivania. Podiel EV na predajoch MB sa bude prudko zvysovat a jedno EV s nulovymi emisiami pomoze podliezt normu niekolkym vysokoemisny ICE AMG sportiakom a kedze sa o chvilu bude predavat viac MB EV ako AMG modelov, je akekolvek riesenie emisii alebo neskorsie prerabky na PHEV uplne bezpredmetne.
Taketo supersportove auta nemaju co jazdit po zero emission mestskych zonach, aj pre majitela je to velky diskomfort a trapenie jazdit a parkovat v meste. S takymi autami pojde clovek do klukatych hor alebo na okruhy. Kludne im mozu uplne zakazat jazdenie po meste, uz davno mali a je len otazka casu kedy sa to stane.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku