- Jaká je nejvyšší povolená rychlost karavanu nad 3,5t ?
- Je takový karavan považován stále za osobní auto ?
- Musí mít takový karavan tachograf, resp. platí pro řidiče nějaký režim přestávek ?
Jinak ty slevy na mýtném jsou nečekaně velké. V praxi asi hodně aut nad 3,5 t zaplatí za rok méně než co stojí dálniční poplatek pro karavany do 3,5 tuny-
to jest 8Okm/hod-N2 a N3, kdyby jsi přestavoval autobus na karavan, tak jak osobák, ale D.Jinak M2 a M3 stejně, ale nesmíš překročit konstrukční rychlost. Jestli bys to měl ke svojemu cestování, tak tachograf mět nemusíš, ale stačí jednou půjčit a musí tam být. Snad přestávky platí i pro osobák....Jestli si uděláš karavan z M1, tak osobák, důležité je co máš v techničáku.
Nechci nic přestavovat, ptám se kdybych kupoval nový jaké nevýhody obnáší hmotnost přes 3,5 tuny. Kolik teda můžou jet tovární karavany nad 3,5 tuny, fakt jen 80 nebo víc ? Z tvé odpovědi nejsem moc chytrý
A o povinných přestávkách pro osobák nic nevím, pokud podle tebe existují tej prosím bližší info
když koupíš karavan a bude mět konstrukční rychlost 75km/hod tak ani na tu dálnici nesmíš. Jestli máš C, tak chodíš na školení, jinak bys neplánoval přeci nad 3,5tun a tam je to probíraný i to B, nebudu to tady tedy rozvádět. Jet můžeš rychle podle techničáku a jakou kategorii vozidla zaplatíš. V čr dostaneš koupit vozidlo i nad 3,5t a v techničáku máš napsaný do 3,5tun, a proto čecháčky v cizině váží jak je to napsaný i v článku viz vypouštění vody, odebrání plynu atd.