Elektromobilita
ProchyToman
3
A co treba kolik Mini clubmanu jcw planuje prodat BMW? Treba, napriklad 😂
Šimpanz
4
No vzhledem k tomu, že na měsíční prodeje Clubmanu stačí prsty jedné ruky, tak na verzi JCW budou určitě stačit prsty na ruce hodně nešikovného truhláře.
Freddka
0
A pritom tady v anglii je to vlastne takova bezna vec :-!
Zájem o tyhle zkratomobily nebude.
Prodejní čísla Enyaq budou žehlit registrace prodejců. A celková čísla zas registrace iV, které jediné budou schopni udat firemním zákazníkům. A to jen pro šikanu běžných motoristů na modrých zónách. Obvyklá odpověď na dotaz proč PHEV totiž je - protože parkování zdarma... :-! :no:
Prodejní čísla Enyaq budou žehlit registrace prodejců. A celková čísla zas registrace iV, které jediné budou schopni udat firemním zákazníkům. A to jen pro šikanu běžných motoristů na modrých zónách. Obvyklá odpověď na dotaz proč PHEV totiž je - protože parkování zdarma... :-! :no:
A hlavne to bude veselo kupovať štátna správa z našich daní.
Nech Škoda na konci roku zverejní, koľko ich nakúpil štát!
Nech Škoda na konci roku zverejní, koľko ich nakúpil štát!
A proč by to měla škodovka zveřejňovat, je to soukromá firma a do jejich prodejů je každému kulové včetně tebe.
Proč to nechceš zveřejnit po svém státu? Jaké sis zvolil politiky, takový máš stát a ten si platíš ze svých daní, ten ti má sloužit a skládat účty ze svého hospodaření.
Proč to nechceš zveřejnit po svém státu? Jaké sis zvolil politiky, takový máš stát a ten si platíš ze svých daní, ten ti má sloužit a skládat účty ze svého hospodaření.
Stát to samozřejmě zveřejňuje.
Pak není jasné, proč tu jam2015 vybrekává.
Tak vzhledem k tomu, jak se Škoda chvástá tím co se jí hodí, tak by mohla zveřejnit kolik z prodaných EV dodala státní správě, která si to nastavila povinně kvótama...
Neviem, prečo tu skáčeš ako opica a hádžeš ma cez východný plot? 😉
Škoda a naše štáty sú králi, ako utajiť informácie. Či?
Škoda a naše štáty sú králi, ako utajiť informácie. Či?
Tak tak, stejně jako Citigo, dodneška sou u delarů v nabídce zánovní kusy s pár km a nikdo to nechce
To všechno byla auta co dealeři museli na sebe registrovat
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋18989399?…
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋19038521?…
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋19090859?…
atd
To všechno byla auta co dealeři museli na sebe registrovat
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋18989399?…
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋19038521?…
https😐/www.sauto.cz/…/citig👋19090859?…
atd
A proč by tam neměly být zánovní auta, když se to ještě 5 měsíců bude vyrábět??
Jinak Enyaq je vyprodaný na celý rok 2021 včetně více než 1000ks pro ČR. Tohle oznamování jakože plánů, když už má Škodovka dávno reálné data jsou k smíchu. A snaha novinářů to vydávat to jako naprostou senzaci, kolik že to chce Škodovka v ČR prodat bateriových vozů, je úsměvná.
Takže nezájem o elektro, je jen zbožné přání pár jedinců. Tím neříkám, že bych si Enyaq, či jiné elektro v současné situaci koupil, ale jsou státy, kde jsou zvýhodněné, a jsou lidé, kteří ho evidenětně chtějí.
Jinak Enyaq je vyprodaný na celý rok 2021 včetně více než 1000ks pro ČR. Tohle oznamování jakože plánů, když už má Škodovka dávno reálné data jsou k smíchu. A snaha novinářů to vydávat to jako naprostou senzaci, kolik že to chce Škodovka v ČR prodat bateriových vozů, je úsměvná.
Takže nezájem o elektro, je jen zbožné přání pár jedinců. Tím neříkám, že bych si Enyaq, či jiné elektro v současné situaci koupil, ale jsou státy, kde jsou zvýhodněné, a jsou lidé, kteří ho evidenětně chtějí.
Jsou lidé, kteří to evidentně chtějí? Ano, jenže je jich tak málo, že obecně EV nikdo nechce. A absolutní většina z těch, co si to koupí, si to pořídí JEN kvůli dotacím. Nebo proto, že to není z jejich peněz (státní správa).
Nezájem o EV je tvrdá realita. ROČNÍ PRODEJ odpovídající čtrnáctidennímu prodeji nejpoptávanejšího modelu... BRAVO!
Nezájem o EV je tvrdá realita. ROČNÍ PRODEJ odpovídající čtrnáctidennímu prodeji nejpoptávanejšího modelu... BRAVO!
ty jsi řízek. to auto je i s dotací dražší než benzín. A přesto si ho lidi koupí. Proč? Protože ho chtějí a jsou dokonce ochotni si za něj připlatit, jen ne tolik kolik by odpovídalo drahému vývoji a technologiím, A dotace jsou na to proto, že díky nim může začít zlevňování výše zmíněného. Za pár let nebudou potřeba, a ev se budou prodávat jak housky na krámě.
Máme už duben. Kde je těch víc než 740 Enyaku, které byly registrovany v prosinci? Proč ta auta za minimálně miliardu už nejezdí po cestách?
Ty auta stojí na parkovištích. Jen u nás jich je hezká hromada. Kdo si koupí 5 měsíců staré auto sice s minimálním nájezdem, ale i tak?
Třeba ten, kdo na něj nechce půl roku čekat... pro koho je prestižní záležitost jezdit Enyaqem mezi prvními... kdo na něj dostane nějakou zajímavou slevu.
Tak jak je Enyaq naceněný se bude prodávat dobře, v rámci EV je to hodně dobrá nabídka (kombinace užitné hodnoty, dojezdu, výbavy a ceny). Kdyby byli schopní výrazně víc vyrobit, tak věřím, že by nebyl problém to prodat.
Že je ta cena asi umožněná odpustkem z flotilových emisí v řádu 400t je věc jiná.
Že je ta cena asi umožněná odpustkem z flotilových emisí v řádu 400t je věc jiná.
kazdy den bude clanok s Eleniaqom, alebo len 5x do tyzdna ?
Pokud bude zákonem daná povinnost všem co hlásají pouze zelenou a tvrdí, že to je bezemisní si to koupit, tak proč ne. A když povinnost, tak s vysokou sankcí v násobcích ceny Eniaqu, když si takový marťan koupí ropáka.
Pozn. Podle informace z roku 2012 (a dnes to není o hodně jiné) Česká republika je v evropské tabulce sedmou nejhorší, když na produkci každé kilowatthodiny elektrické energie vypustí do ovzduší 616 g CO2. Pokud tak elektromobil v praxi spotřebuje například 17 kWh elektřiny na 100 km, připadá na každý kilometr 105 g CO2. A to ještě jen za nereálného předpokladu, že se nic neztratilo v distribuční síti ani při nabíjení.
Pozn. Podle informace z roku 2012 (a dnes to není o hodně jiné) Česká republika je v evropské tabulce sedmou nejhorší, když na produkci každé kilowatthodiny elektrické energie vypustí do ovzduší 616 g CO2. Pokud tak elektromobil v praxi spotřebuje například 17 kWh elektřiny na 100 km, připadá na každý kilometr 105 g CO2. A to ještě jen za nereálného předpokladu, že se nic neztratilo v distribuční síti ani při nabíjení.
2012? Nějakou starší statistiku tam nemáš?
Mimochodem je úsměvné, jak se všichni diselofilové zaklínají CO2. Přitom všem rozumným lidem je jasné, že elektromobilita nyní není až tak o snižování CO2, ale hlavně o snižování množství smradů a jedů v městských ulicích. O CO2 to bude někdy v budoucnu.
Mimochodem je úsměvné, jak se všichni diselofilové zaklínají CO2. Přitom všem rozumným lidem je jasné, že elektromobilita nyní není až tak o snižování CO2, ale hlavně o snižování množství smradů a jedů v městských ulicích. O CO2 to bude někdy v budoucnu.
Jenže všichni zelení ala Grétka se zaklínají právě CO2. Že musíme zachránit planetu, přestat topit uhlím, plynem, spalovat ropu a jen pořád stavět větrníky a FVe elektrárny, při jejihý výrobě a stavbě vznikají ovšem miliony tun CO2 - na světocých oceánech a při těžbě (chile, rusko, afrika, asie), zpracování surovin a výrobě těch OZE + baterk + nabíječek + tuny oceli a betonu na základy v Číně 😄 😄 😄
A v Ulicích žádný smrad není, já tam tedy zádný necítím už několik let, doby dýmýcích wartasaů, trabantů a avií sou dávno pryč a na těch pár vykuchaných a načipovaných oktávek, passatů a tdci fordů stačí zpřísnit emise 😄
Nebo tomu sbírat techničáky na silnici policíí 😄
A v Ulicích žádný smrad není, já tam tedy zádný necítím už několik let, doby dýmýcích wartasaů, trabantů a avií sou dávno pryč a na těch pár vykuchaných a načipovaných oktávek, passatů a tdci fordů stačí zpřísnit emise 😄
Nebo tomu sbírat techničáky na silnici policíí 😄
Necítíš? Nechápu a v podstatě závidím. Podle mě by z ulic musela zmizet cca polovina vozového parku, aby to bylo jakžtakž OK 😄 .
V ulicích smrdí vylágrované dehty s vyřezaným DPF.
A to se energetický mix od roku 2012 tak změnil? Tomu snad ani sám nevěříš. Stejně tak jako někteří elektrofilové tvrdí, že do stojanů jde elektřina pouze ze zelených zdrojů. Tomu se už říká pitomost na druhou.
No přibylo asi 1,5% z OZE a účinnější filtry na dvou uhelkách, jinak je to to samé jak 2012 😄 😄 😄
Stále to ale bude víc jak 50 g/km CO2, které opravňuje mít značku EL. Jinak řečeno, elektromobily, které nejsou nabíjeny výhradně ze solárů nemají značku EL mít.
Tu EL značku nemají PHEV kvůli CO2, ale protože se tím jaksi velice zhruba "měří" kolik cca km (% času) zvládne dané auto jet na elektřinu. A když se to vyhodnotí jako dostatečné, tak za odměnu (snížení lokálních emisí škodlivin) dostane parkování zdarma.
Nejde o PHEV, ale o všechny BEV, které využívají nabíječky u cest.
Nemam rad lidi, kteri pisou BEV kdyz staci napsat EV. Je snad jasny ze je to na baterky ne?
Na vodik nikdo jezdit nebude, neni ho kde koupit.
Tudiz EV staci
Na vodik nikdo jezdit nebude, neni ho kde koupit.
Tudiz EV staci
Rád můžeš mít koho chceš, ale mýlíš se.
EV je z anglického Electric Vehicle, což je velice rozsáhlý pojem a zahrnuje jakékoliv auto, které ke svému pohonu používá elektřinu, tedy i HEV z anglického Hybrid Electric Vehicle (a ty se ještě dělí na plug-in PHEV, full HEV, mild MHEV a micro MHD hybridy) nebo FCEV z anglického Fuel Cell Electric Vehicle. Takže jen EV opravdu nestačí. 😄
A konkrétně BEV využívají k pohonu pouze elektromotor, elektrickou energii získávají primárně z dobíjecích stanic a uchovávají ji v akumulátorech. Podotýkám, že čeština rozlišuje baterie a akumulátory.
EV je z anglického Electric Vehicle, což je velice rozsáhlý pojem a zahrnuje jakékoliv auto, které ke svému pohonu používá elektřinu, tedy i HEV z anglického Hybrid Electric Vehicle (a ty se ještě dělí na plug-in PHEV, full HEV, mild MHEV a micro MHD hybridy) nebo FCEV z anglického Fuel Cell Electric Vehicle. Takže jen EV opravdu nestačí. 😄
A konkrétně BEV využívají k pohonu pouze elektromotor, elektrickou energii získávají primárně z dobíjecích stanic a uchovávají ji v akumulátorech. Podotýkám, že čeština rozlišuje baterie a akumulátory.
Tak proc se v anglii, kanade i US vzdy pouziva EV misto BEV? :😉
Jinak dik za preklady, ja ziju asi 10 let v anglii ... 😜
BEV jsem slysel tak 10x v zivote a to koukam na 10 recenzi aut denne. Obcas vyjimecne to pouzil Mat v Carwow, ale to je blazen, tam se to da odpustit 😄
Protoze to staci. Pouziva milhybrid, hybrid, plugin a EV.
Tim ze budes pouzivat BEV vypadas jak amater.
Jinak dik za preklady, ja ziju asi 10 let v anglii ... 😜
BEV jsem slysel tak 10x v zivote a to koukam na 10 recenzi aut denne. Obcas vyjimecne to pouzil Mat v Carwow, ale to je blazen, tam se to da odpustit 😄
Protoze to staci. Pouziva milhybrid, hybrid, plugin a EV.
Tim ze budes pouzivat BEV vypadas jak amater.
A za to může EnyaQ! 😲
Kdybys nevolil babiše už to mholo být jinak. Al hlavně za pár leto jinak bude. A tak zatímco spalovák bude stále vypoušťět svých 120 - 200 EV v průběhu životního cyklu bude klesat. A to nemluvím o tom, že v jiných zemích mají rozumnější energetický mix.
Kdybys nevolil babiše už to mholo být jinak. Al hlavně za pár leto jinak bude. A tak zatímco spalovák bude stále vypoušťět svých 120 - 200 EV v průběhu životního cyklu bude klesat. A to nemluvím o tom, že v jiných zemích mají rozumnější energetický mix.
Obávám se, že zde západoevropské plány prodejů tvrdě narazí na naší východoevropskou úrověň dobíjecí infrastruktury. Tady se elektromobilita stále bere jako marginální záležitost pro jednotky podivínů a tomu odpovídá počet nabíjecích stanic. Už dneska bývají dobíjecí stanice např. v nákupních centrech skoro vždy obsazené a to je tu elektromobilů stále jako šafránu.
Obecně se udává, že dobíjecích stanic by mělo být cca desetina počtu elektromobilů. V Babišistánu, který si zakládá na levné naftě (letos budou volby, tak se ještě o korunu dvacet zlevňovalo), jsou dobíjecí stanice leda tak na papíře...
Obecně se udává, že dobíjecích stanic by mělo být cca desetina počtu elektromobilů. V Babišistánu, který si zakládá na levné naftě (letos budou volby, tak se ještě o korunu dvacet zlevňovalo), jsou dobíjecí stanice leda tak na papíře...
dneska sem byl u Globusu a nestálo u stojanu jediné autm, včera tam stál právě tenhle Enyag jako jediný osamocený.
Občas tam vídávám Nissan Leaf nebo BMW I3, ale povětšinou pusto a prázdno. Vždyt to nikdo nekupuje. Registrace Tesly sou vtipné tady v ČR.
Dneska sem cestou nepotkal jediný elektromobil, včera tu jednu plouživou Teslu 3, v Pondělí jednu S. Tot vše.
Zato sem potkal starý Favorit, Hondu z 90. let a dokonce VAZ 2107 😄
BTW ty Tesly S radikálně ubyly, dřív sem jich v Praze a okolí potkával za týden několik, ted když mam štěstí tak tak 1-2 za týden.
Zřejmě se toho lidi zavčas zbavili 😄 😄 😄
Občas tam vídávám Nissan Leaf nebo BMW I3, ale povětšinou pusto a prázdno. Vždyt to nikdo nekupuje. Registrace Tesly sou vtipné tady v ČR.
Dneska sem cestou nepotkal jediný elektromobil, včera tu jednu plouživou Teslu 3, v Pondělí jednu S. Tot vše.
Zato sem potkal starý Favorit, Hondu z 90. let a dokonce VAZ 2107 😄
BTW ty Tesly S radikálně ubyly, dřív sem jich v Praze a okolí potkával za týden několik, ted když mam štěstí tak tak 1-2 za týden.
Zřejmě se toho lidi zavčas zbavili 😄 😄 😄
Kéž by si o to přímo rozbily držku. Celá elektromobilita se dá vyjádřit jednou větou. Chudí a nízkopříjmoví přispívají na dotace pro vysokopříjmové a bohaté. I když tady byly dotace jen pro podnikatele, tak ty stojany se zadarmo nestaví. Stejně tak je vývoj elektronesmyslů dotován ze spalovacích aut.
A výsledek?
Ti nízkopříjmoví budou za 20 let chodit pěšky, protože v bazarech dojdou levné auta a na elektronesmysly s pofiderní životností a dojezdem mít nebudou.
A výsledek?
Ti nízkopříjmoví budou za 20 let chodit pěšky, protože v bazarech dojdou levné auta a na elektronesmysly s pofiderní životností a dojezdem mít nebudou.
Ono to chce rozumný přístup na obě strany. Dotovat by se nic nemělo, to souhlasím.
Ale pak je tu zase druhá strana mince, že si dneska může kdejaký nízkopříjmový jeliman pořídit "auto" za pár kaček a beztrestně jím zasmradit půl města. Třeba u nás máme jednoho takového vola, který trojkovým dieselový Golfem rozváží pizzu. Kdyby se takto chovali všichni, tak tady regulérně pochcípáme. Aut je v Česku strašně moc, jsou strašně stará, nafta je strašně levná a dopady na životní prostředí jsou minimálně lokálně naprostá katastrofa.
Jenomže Češi jsou mistři světa ve lhaní si do kapsy, takže si to prostě nepřipouští a s gustem tráví jeden druhého navzájem. Navíc by si stále uzurpovali nějaká privilegia s odůvodněním, že jsou chudí...
Copak mít auto je nějaké základní lidské právo? Když na to nemám, tak holt jezdím hromadnou dopravou.
Ale pak je tu zase druhá strana mince, že si dneska může kdejaký nízkopříjmový jeliman pořídit "auto" za pár kaček a beztrestně jím zasmradit půl města. Třeba u nás máme jednoho takového vola, který trojkovým dieselový Golfem rozváží pizzu. Kdyby se takto chovali všichni, tak tady regulérně pochcípáme. Aut je v Česku strašně moc, jsou strašně stará, nafta je strašně levná a dopady na životní prostředí jsou minimálně lokálně naprostá katastrofa.
Jenomže Češi jsou mistři světa ve lhaní si do kapsy, takže si to prostě nepřipouští a s gustem tráví jeden druhého navzájem. Navíc by si stále uzurpovali nějaká privilegia s odůvodněním, že jsou chudí...
Copak mít auto je nějaké základní lidské právo? Když na to nemám, tak holt jezdím hromadnou dopravou.
Kdyby pořádně fungovaly stanice měření emisí, tak by se taková auta nedala provozovat. Naprosto jednoduchý problém s naprosto jednoduchým řešením. Ale nechce se...
Když na to nemám, tak jezdím MHD? Hele, vyzkoušej si být na týden tím chudým a pak se nad touhle větou znovu zamysli :-! :no: :no:
MHD je jedna z největších zlodějin současné společnosti. Nevidím jediný důvod podporovat ji. To zaprvé. A zadruhé - když bydlíš na vesnici, kam jedou dva autobusy za den a nejlíp do vesnice ani nezajíždějí, tak určitě dokážeš vyžít ze služeb MHD... :no:
Ještě vymysli, že když je někdo chudej, tak nemá bydlet na vesnici a rovnou si běž dát facku... :-!
MHD je jedna z největších zlodějin současné společnosti. Nevidím jediný důvod podporovat ji. To zaprvé. A zadruhé - když bydlíš na vesnici, kam jedou dva autobusy za den a nejlíp do vesnice ani nezajíždějí, tak určitě dokážeš vyžít ze služeb MHD... :no:
Ještě vymysli, že když je někdo chudej, tak nemá bydlet na vesnici a rovnou si běž dát facku... :-!
Ekoteroristé (neomarxisté) ale na vesnicích buď nebydlí nebo už mají dopravu vyřešenou po vlastní ose.
Proč neomarxisté? Protože se mnozí chovají podle vtipu "Žán, podržte mi chrty, jdu demonstrovat za ekologickou budoucnost".
Proč neomarxisté? Protože se mnozí chovají podle vtipu "Žán, podržte mi chrty, jdu demonstrovat za ekologickou budoucnost".
Asi sa nedivim vypusteniu takej uzkoprsej kraviny. Ak kazdy obcan, ktory sa v Prahe potrebuje niekam prepravit pojde vlastnym autom, tak sa nikto nikam nedostane, stupne spotreba, emisie a zabity cas kazdeho kto trci v kolonach.
Len vdaka MHD sa ostatni mozu vyvazat autami. Vlastne to len odraza ten typicky komplex, ´´vsetci ma okradaju malo mam´´ bravo 😁
Len vdaka MHD sa ostatni mozu vyvazat autami. Vlastne to len odraza ten typicky komplex, ´´vsetci ma okradaju malo mam´´ bravo 😁
Samozřejmě, že ano. Ve vyspělé západní společnosti je dostupná individuální mobilita lidské právo! Jenom pár zelenokomoušských kreatur chce toto právo chudším lidem odebrat a udělat z nich závislé, nesvobodné, a tedy snadno ovladatelné jedince! 😲 :no: :no: :no:
Fakt vtipné ohánět se v tom našem východním hnoji vyspělou západní společností. Ve vyspělé západní společnosti především existuje právo nebýt tráven smradem a jedem z dvacet let starého dieselu (to, že má u nás jako bonus východoevropsky uplacenou technickou, je už jen taková naše lokální třešnička na dortu).
Sorry, ale tohle je totálně zcestné uvažování. Chyba se stala v momentě, kdy ten dieselový Golf dostal homologaci podle regulací, které zvýhodňovaly diesel, a kdy prošel přes emise.
Říct lidem, kteří na to nemají, ať jezdí autobusem, určitě můžeš a určitě ti ti, kdo bydlí na periferii, kudy pojede autobus 2x denně, velmi poděkují. Ale nediv se, že tihle lidé zvolí Babiše.
Říct lidem, kteří na to nemají, ať jezdí autobusem, určitě můžeš a určitě ti ti, kdo bydlí na periferii, kudy pojede autobus 2x denně, velmi poděkují. Ale nediv se, že tihle lidé zvolí Babiše.
To je zsas socialistickej blábol, zakážem chudejm auta a bohatším to zdaníme vid - že tu nepochcípali lidi za totáče když jezdili dýmající vartasy, trabuky, avie, liazy, pragovky, aerovky z roku nebreč atd
Všichni to přežilli, mýmu dědovi co bydlel na Letný cca 35 let a dělal na Václaváku bylo 87 když umřel a druhýmu co jezdil 15 let jako řidič na kárách typu Tatra 111, Praga S5, Praga V3S, Volha 21, Poběda, Škoda 1202 bylo 88.....
Všichni to přežilli, mýmu dědovi co bydlel na Letný cca 35 let a dělal na Václaváku bylo 87 když umřel a druhýmu co jezdil 15 let jako řidič na kárách typu Tatra 111, Praga S5, Praga V3S, Volha 21, Poběda, Škoda 1202 bylo 88.....
Na co by ty nabíječky byly? Já jsem u našeho Kauflandu (Jablonec nad Nisou, Mšeno) viděl nabíjet auto za 3 roky asi 4x? Vždycky je to událost a říkáme si "Hele, nabíjí se!". Takhle můj děda popisoval, že když chodil do základní školy tak paní učitelka říkala "Hele, děti, aeroplán letí!".
Tak třeba "u nás" v Arkádách (OC Praha 4) je to zase dost často (poslední dobou mám pocit, že skoro vždycky) obsazený... Obě místa. Jenomže to jen ten problém, jenom dvě místa... A co si budeme povídat, v Česku je to hodně o Škodovce a teď mají nabrat prodeje elektromobilů a pluginů řádově jiné tempo...
Ja s tebou souhlasim a vidim to nejak takhle, kdyz to vidim treba tady v Londyne.
Samozrejme US, UK, skandinavie a benelux jsou pupek sveta a vzdycky budou napred. Je to skoda, CR byvala taky pupek sveta, ale to uz je 100 let a od te doby se na to asi ta spolecnost celkove neciti, coz je podle me skoda, protoze staci chtit.
Takze ano, rozjizdi se to pomaleji, ten odpor vuci EV je vetsi nez na zapade, ale to ma i sve objektivni duvody.
EV se hodi predevsim do mesta a my mame sotva s odrenyma usima jedno velke mesto, Prahu.
A taky jsme narod, podobne jako nemci, co maji radi prakticka auta, radi jezdime v lete na dovolenou pres 1000km atd. Taky je u nas v zime zima. Takze se EV proste hodi mene casto, ma to maly dojezd. Ted prichazi dojezdy 700-800km, to uz zacne byt zajimave a za 10 let cenove v pohode, ted je to samozrejme cena Mercedesu S a vys, takze to je k nicemu. A maly drahy stylovky EV s realnym dojezdem 150km (Honda, Mini...) to uz je uplna blbost.
A tak jsme pozadu, jako obvykle. Ale ne az tak moc, jak si myslite. Ten trh nejaky je a postupne se to rozjede, za 10 let bude temer jiste i v CR pulka novych aut EV.
Co se tyka nabijecek, zustan v klidu. Uz ted po CR nejake jsou, ale to je postavene raz dva. Kdyz vidim jaky tempo to nabralo v Londyne ... uz jsem v klidu, evidentne to neni problem.
CEZ i EON uz potvrdili jasne a zrrtelne ze prenosova sit nema zadny problem a spotreba energie 2 milionu EV pri promumernem najezdu 45km denne (to je prumer v CR) je 3x nizsi, nez kolik elektriny CR proda do zahranici... to jen pro predstavu.
Takze jsem oprimista, ono to prijde, chce to cas, prsate budeme o 5-10 let za zapdem (a cinou) no a co.
Samozrejme US, UK, skandinavie a benelux jsou pupek sveta a vzdycky budou napred. Je to skoda, CR byvala taky pupek sveta, ale to uz je 100 let a od te doby se na to asi ta spolecnost celkove neciti, coz je podle me skoda, protoze staci chtit.
Takze ano, rozjizdi se to pomaleji, ten odpor vuci EV je vetsi nez na zapade, ale to ma i sve objektivni duvody.
EV se hodi predevsim do mesta a my mame sotva s odrenyma usima jedno velke mesto, Prahu.
A taky jsme narod, podobne jako nemci, co maji radi prakticka auta, radi jezdime v lete na dovolenou pres 1000km atd. Taky je u nas v zime zima. Takze se EV proste hodi mene casto, ma to maly dojezd. Ted prichazi dojezdy 700-800km, to uz zacne byt zajimave a za 10 let cenove v pohode, ted je to samozrejme cena Mercedesu S a vys, takze to je k nicemu. A maly drahy stylovky EV s realnym dojezdem 150km (Honda, Mini...) to uz je uplna blbost.
A tak jsme pozadu, jako obvykle. Ale ne az tak moc, jak si myslite. Ten trh nejaky je a postupne se to rozjede, za 10 let bude temer jiste i v CR pulka novych aut EV.
Co se tyka nabijecek, zustan v klidu. Uz ted po CR nejake jsou, ale to je postavene raz dva. Kdyz vidim jaky tempo to nabralo v Londyne ... uz jsem v klidu, evidentne to neni problem.
CEZ i EON uz potvrdili jasne a zrrtelne ze prenosova sit nema zadny problem a spotreba energie 2 milionu EV pri promumernem najezdu 45km denne (to je prumer v CR) je 3x nizsi, nez kolik elektriny CR proda do zahranici... to jen pro predstavu.
Takze jsem oprimista, ono to prijde, chce to cas, prsate budeme o 5-10 let za zapdem (a cinou) no a co.
My máme jedno město, Prahu
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Je to tak, stale to neni zrovna velke mesto.
Predstav si to z pohledu vyrobce aut - cele komplet slovensko 5 milionu lidi, v CR 10 milionu. Drtiva vetsina na venkove s relativne malou kupni silou.
A proti tomu mesta (brano s aglomeraci) s realitvne velkou kupni silou, nekolikanasobnou.
Londyn pres 10 milionu, Pariz pres 10 milionu, poryni westfalsko 6 milionu, Madrid 6, Milano 5, Berlin 4, Neapol, ateny, Rim 3 atd atd https😐/en.m.wikipedia.org/…e_European_Union
Takze vidis ze jen Londyn a Pariz dohromady jsou kupni silou rekneme 3x silnejsi (spis vic, klidne vic nez 5x) nez cele cesko a slovensko dohromady. A to jsou pouze DVE MESTA.
Ano, ctes to dobre, dve velka mesta evropy maji nekolikanasobne vyssi kupni silu na nove automobily nez cele cesko a slovensko dohromady.
Takhle moc jsme malinkati.
A tam se ty EV docela hodi, tam se jim bude darit velmi dobre...
No a tak je automobilky pridavaji do sveho portfolia. Ne kvuli CR, tady jich bude zatim malo. Proste kvuli tomu, ze kde je poptavka, tam je taky nabidka. Proc by to vsechno nechali Tesle.
Predstav si to z pohledu vyrobce aut - cele komplet slovensko 5 milionu lidi, v CR 10 milionu. Drtiva vetsina na venkove s relativne malou kupni silou.
A proti tomu mesta (brano s aglomeraci) s realitvne velkou kupni silou, nekolikanasobnou.
Londyn pres 10 milionu, Pariz pres 10 milionu, poryni westfalsko 6 milionu, Madrid 6, Milano 5, Berlin 4, Neapol, ateny, Rim 3 atd atd https😐/en.m.wikipedia.org/…e_European_Union
Takze vidis ze jen Londyn a Pariz dohromady jsou kupni silou rekneme 3x silnejsi (spis vic, klidne vic nez 5x) nez cele cesko a slovensko dohromady. A to jsou pouze DVE MESTA.
Ano, ctes to dobre, dve velka mesta evropy maji nekolikanasobne vyssi kupni silu na nove automobily nez cele cesko a slovensko dohromady.
Takhle moc jsme malinkati.
A tam se ty EV docela hodi, tam se jim bude darit velmi dobre...
No a tak je automobilky pridavaji do sveho portfolia. Ne kvuli CR, tady jich bude zatim malo. Proste kvuli tomu, ze kde je poptavka, tam je taky nabidka. Proc by to vsechno nechali Tesle.
Co znamená prodat? Vídám v Mnichově Hradišti asi 2 odstavné parkoviště, aktuáně samý Enyaq, všechny už s SPZ. To je má Škodovka registrované na sebe? Předpokládám, že jo a že budou všechny "prodané"...
To jsou auta, které se vyráběly poslední 2,5měsíce, ale čekalo se na finální verzi softwaru 2.1. Ta je od minulého týdne uvolněná, takže ty auta už mizí a posílají se do Evropy.
Prodané ty vozy nejsou.
Prodané ty vozy nejsou.
Ale jak může mít neprodané auto SPZ? Nebo se ty EL značky dávají rovnou?
Určitě ne. Opravdu pravděpodobně registrace přímo na Škodu. Proč, to nevím.
Tak jestli to nebude důsledek těch záhadně vysokých čísel registrací v prosinci. Diskutovali jsme tady o tom, já se tehdy podivoval kde teda tolik Enyaqů jezdí když EV dává smysl v Praze a tehdy jsem tu viděl jediný a to na Fkových značkách. Teď už občas nějaký potkám.
To je podle mě právě ono, že jsou všechny registrované na Škodu. Proč, to nevím, úprava čísel na konci roku kvůli emisím? Těžko říct, každopádně jsem zvědav jak dlouho tam budou🙂
Nejsou náhodou flotilové emise podle prodaných? Pak věřím tomu, že pro Škodu je výhodnější na sebe registrovat třeba 4 plný parkoviště Enyaqů i kdyby je měla rovnou hodit do šrotu.
Přesně to mě napadlo. Tomu by se teprve říkala ekologie🙄
Jsem přesvědčený, že to tak bude. Bylo by to celkem "logické" vysvětlení. Absurdita takového řešení je věc druhá 😐
Ona totiž celá "zelená" politika EU je jedna velká absurdita! A výsledkem bude jen zničený evropský autoprůmysl a statisíce nových nezaměstnaných! A co je nejabsurdnější - zemské klima to vůbec nepocítí...😒 :no: :no: :no:
No dokud se neprodají... respektive pokud vyžadují ještě nějakou úpravu SW, tak dokud se neupraví SW a neprodají se.
Loni Škodovka potřebovala trošku vylepšit bilanci emisí CO2... navíc se loni prodané bezemisní auto (
Loni Škodovka potřebovala trošku vylepšit bilanci emisí CO2... navíc se loni prodané bezemisní auto (
Znovu - psal že byly na značkách :-!
Nějak se mi ztratil konec... loni se počítalo za 2 x 0, letos 1,66 x 0.
No pochopitelně... počítá se ani vyrobené ani prodané, ale registrované. Registrované auto má značky a má provozovatele / vlastníka. Může to být třeba dealer nebo sama Škodovka.
No pochopitelně... počítá se ani vyrobené ani prodané, ale registrované. Registrované auto má značky a má provozovatele / vlastníka. Může to být třeba dealer nebo sama Škodovka.
Samozrejme ze je to prodane dealerum a samozrejme ze se pocitaji jako prodane kusy, samozrejme pokud je treba je registrovat, tak je dealer zaregistruje a samozrejme ze se to pocita do emisi.
Samozrejme ze s tim trikujou. Ale to je celkem normalni, to se dela i s beznymi auty - proste prijde novy model, dealerovi prikazou “musis mit aspon jedno na prodejne na showroomu” a on ho musi koupit. A vezme dve aby se s jesnim daly delat predvadecky. A to jsou tudiz tisice a tisice aut. Ale jak rikam, je to “normalka”, tady je jen navic ta vec ze to hejbe emisema, takze automobilky ted vzdy budou trikovat kolik aut registrovat letos a kolik priati rok (to se delo i pri zmenach emisi beznuch aut). To oni jsou schopni klidne jich mit v prosinci 20 tisic na parkoviati a vsechny je “prodat” az v lednu, kdyz se to hodi. Anebo naopak udelat nadprodukci o 10 tisic vic a regiatrovat je uz v proainci, jen aby se to pocitalo do lonskeho roku (to se delo treba pri prechodu benzinu na filtry a kdyz prisel povinny e-call).
Samozrejme se najdou i nejaky ty okecavaci argumenty jako “cekame na verzi softwaru 2.1”. To on se argument vzdycky najde.
A nekdy maj treba blbej kvartal (kvartalni zpravy!!!) tak se udela ten kvartal jeste horsi, vyrobi / proda / zaregistruje se min a pak se to “dozene” v dalsim kvartalu, aby se investori a akcionari uklidnli, jak se to zase v tom dalsim kvartalu hnedka hrozne zlepsilo. Tohle je proste vsechno ve hre. To je jejich business a takhle to je.
Samozrejme ze s tim trikujou. Ale to je celkem normalni, to se dela i s beznymi auty - proste prijde novy model, dealerovi prikazou “musis mit aspon jedno na prodejne na showroomu” a on ho musi koupit. A vezme dve aby se s jesnim daly delat predvadecky. A to jsou tudiz tisice a tisice aut. Ale jak rikam, je to “normalka”, tady je jen navic ta vec ze to hejbe emisema, takze automobilky ted vzdy budou trikovat kolik aut registrovat letos a kolik priati rok (to se delo i pri zmenach emisi beznuch aut). To oni jsou schopni klidne jich mit v prosinci 20 tisic na parkoviati a vsechny je “prodat” az v lednu, kdyz se to hodi. Anebo naopak udelat nadprodukci o 10 tisic vic a regiatrovat je uz v proainci, jen aby se to pocitalo do lonskeho roku (to se delo treba pri prechodu benzinu na filtry a kdyz prisel povinny e-call).
Samozrejme se najdou i nejaky ty okecavaci argumenty jako “cekame na verzi softwaru 2.1”. To on se argument vzdycky najde.
A nekdy maj treba blbej kvartal (kvartalni zpravy!!!) tak se udela ten kvartal jeste horsi, vyrobi / proda / zaregistruje se min a pak se to “dozene” v dalsim kvartalu, aby se investori a akcionari uklidnli, jak se to zase v tom dalsim kvartalu hnedka hrozne zlepsilo. Tohle je proste vsechno ve hre. To je jejich business a takhle to je.
To asi bude těch 600 kusů, co bylo účelově zaregistrováno v prosinci. Třeba teď v únoru to bylo pouhých 6 kusů.
Takže ty auta od prosince různě někde postávají venku a nic s nima? Slušný👍 Počítám, že to dostane management rozkazem do užívání místo Superbů a podobně.
Jak nic s nima? Ty auta uz si na sebe vydelala tim, ze snizily ty emise. Ty muzou rovnou do srotu a furt si to uz na sebe vydelalo. Ale oni je nejak nakonec nejspis dokonce i prodaj... :-!
Lebo plán se musí překročit.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já je chápu, začínají cítit, že "tahle země není pro chudý" a tak si jdou alespoň kopnout. U toho Audi mlsně okukují, co si za 10 let v bazaru koupí...
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hmm zvláštní že nikdo mlsně neokukuje ty EV, který si za 10 let taky budou moct pořídit... :-!
Co si budem povídat, veny aut už šly za posledních 20 let brutálně dolu i přes vyšší výbavu a pokrok v technologiích. Nepřijde mi normální aby si vesnickej vidlák, jako já koupil 4 nový auta za život. Tim, že už nebude Okta za 350-400 ale něco elektro za mega snad počet aut celkově ubyde. Pak se můžou čerpačky napůl přestavět na sobíjecí stanice a druhá půlka zbourat a udělat z nich parkoviště. Aut je všude, že se nedá zaparkovat. Nepochopim, proč při stejnym počtu idí se za 20 let snad ztrojnásobil počet aut.
Protože za těch 20 let se brutálně změnily potřeby a zatímco dřív většina pracovala v místě, tak dnes MUSÍ dojíždět desítky nebo i stovky km za prací???
Jo. Ale je to jeste slozitejsi a nastane opacny trend. Lidi postupne auta nebudou vlastnit, protoze nebude potreba, jedes uberem, pozdeji autonomnim uberem. Ve velkych meatech (5mil+) na zapade uz mladi lide moc auta nevlastni, protoze uz to vnimaji spis jen jako komplikaci zivota, nez ze by jim to nejak zivot usnadnovalo.
Ne. Tohle zvrácené vidění věřím že se může projevit na západ a ve velkých městech. U nás se to možná může týkat Prahy. Ale jinak je tohle vnímání absolutně chorobné a zvrácené.
Z pohledu petrolheada mozna, ale z pohledu normalniho cloveka je to proste tak. Auto je pro nej pouze vec, co ho presouva z bodu A do budu B. To plati pro 8 lidi z 10 bez ohledu na to zda jsou ve meste nebo na venkove. Nepotrebuji ho vlastnit a starat se o nej, resit pojistky, zakonnou, dalnicni znamky, servis, prezouvani a ja nevim co jeste. To vetsina lidi nechce delat, je to jen ztrata casu.
Nejdriv to bude ve mestech, potom postupne vsude.
Ale zvraceneho na tom neni vubec nic.
Nejdriv to bude ve mestech, potom postupne vsude.
Ale zvraceneho na tom neni vubec nic.
Nad tvým příspěvkem kroutím hlavou. Proč proboha kupuješ 4 auta za život, když s tím nesouhlasíš? Kdo ti držel pistoli u hlavy?
Třeba protžoe máme už 2 v rodině na vesnici. Do budpucna, až dítko vyroste a bude chtít taky svoje tak se ale pokusim udržet počet aut max na těch dvou. Klidně až nebude jeden z nás pracovat, zbavíme se jednoho a bude jedno doma stačit.
Ono i dneska bych se asi okázal přizpůsobit používání jenom jednoho auta. Ta dostupnost nás rozmazluje a je to špatně
Ono i dneska bych se asi okázal přizpůsobit používání jenom jednoho auta. Ta dostupnost nás rozmazluje a je to špatně
Nechápu, co řešíš. V rodině máme 3 auta, ale prakticky nikdy nejsou v provozu všechny současně. 😄
Takže zabíraji plac... Taky se na ně spotřebovalo habakuk materiálu a energií.
Když byla krize v roce 2008-10 tak klesla výroba snad ze 150 mega aut ročně někam na 120 ? Hrůůůza. Podle mě by stálo za to udělat strop třeba 50 mega aut celosvětově a vyrábět je tak, aby vydržely 20-30 let, klidně s nějakou repasovací sadou.
Když byla krize v roce 2008-10 tak klesla výroba snad ze 150 mega aut ročně někam na 120 ? Hrůůůza. Podle mě by stálo za to udělat strop třeba 50 mega aut celosvětově a vyrábět je tak, aby vydržely 20-30 let, klidně s nějakou repasovací sadou.
Jedno auto mi stojí v garáři, ostatní na mém pozemku u baráku. Takže já nikomu cizí plac rozhodně nezabírám! Hele, kam na tyhle levičácké sluníčkářské úvahy chodíš? To je fakt grétistický děs běs! 😲
Nikam, koukam z okna. My jsme si třeba svorně vykáceli álej a máme parkplacy... Je to fajn ale je to správně ? Už dneska vim, že příští (apíš přespříští) auto bude místo dvou spalováků jeden elektrokripl.
Pokud se tak rozhodneš zcela ze svobodné vůle, z celého srdce ti to přeju. Ale pokud si myslíš, že tím nějak ulevíš planetě, tak jsi naprostý zelený naivka! 😄
Kup si co chceš. Já bych každopádně upozornil, že elektromobilita jde úplně jiným směrem než je výroba aut na 30 let.
Naopak presne tim smerem se ubira. Auta budou autonomni, nikdo je nebude mit v osobnim vlastnictvi, proste telefonu reknes “chci jet k babicce, za 3 minuty k tobe prijede auto a za par korun te odveze k babicce (spis budes platit mesicni pausal a budes jezdit kdy chces kam chces podle penez budto dacii nebo mercedesem). A tudiz vsechno budou taxiky a bude kladen vyrazne vetsi duraz na kvalitu vozu a jeho a nizkou poruchovost. Celkove mnozstvi aut vyrazne klesne odhaduje se 5-20x mene. Je to pravda horizont 50 let, to uz si asi moc neuzijeme, ale tak to nejspis bude.
Treba ty Tesly to mysli uplne smetelne vazne uz ted. Kazda jedina i ta nejlevnejsi Tesla posledni asi 3 roky ma kompletni technickou vybavu pro autonomni jizdu (8 kamer, pocitac pro autonomii tj. velice vykonne 2 chipy (zaloha), aktualizace po internetu, atd). Tesly Model S pri beznem servisu najizdeji k milionu kilomentru (baterka klesne na 80% kapacity, coz je uzasny) atd atd.
Takhle to je, musis drzet krok a dobou clovece ... 😄
Proc myslis ze jsou vsechny automobilky z te Tesly tak po**any? Protoze dela EV? Kdepak, jde o to, ze delaji autonomii a maji tam naskok 5-10 let a muzou jim strasne vypalit rybnik. Ostatne to se deje uz ted, podivej kam ti investori ty penize davaji - samozrejme ze do Tesly.
Treba ty Tesly to mysli uplne smetelne vazne uz ted. Kazda jedina i ta nejlevnejsi Tesla posledni asi 3 roky ma kompletni technickou vybavu pro autonomni jizdu (8 kamer, pocitac pro autonomii tj. velice vykonne 2 chipy (zaloha), aktualizace po internetu, atd). Tesly Model S pri beznem servisu najizdeji k milionu kilomentru (baterka klesne na 80% kapacity, coz je uzasny) atd atd.
Takhle to je, musis drzet krok a dobou clovece ... 😄
Proc myslis ze jsou vsechny automobilky z te Tesly tak po**any? Protoze dela EV? Kdepak, jde o to, ze delaji autonomii a maji tam naskok 5-10 let a muzou jim strasne vypalit rybnik. Ostatne to se deje uz ted, podivej kam ti investori ty penize davaji - samozrejme ze do Tesly.
To je ujetá vize. Socialismus nefunguje, proto mnohé takové car sharingy krachují. A já rozhodně nikdy nebudu jezdit autonomním taxi. Že má údajně Tesla HW na autonomní jízdu, to je sice hezké (může to být stejný marketingový trik jako jejich "autopilot"), ale jedna věc je najezdit miliony km prostou jízdou v pruzích po amerických 2D gridech a dálnicích, druhá věc je dojet tím za vánice na chalupu v horách a řešit krizové situace. Vždy to bude SW produkt jako kterýkoli jiný, s rizikem chyb a selhání.
Tak hele, dostupnost ND je obvykle pouze 10 let po ukončení výroby. Modely ve výrobě se mění co 5 let obvykle. Takže 1 auto máš MAX na 15 let. Což při průměrným věku máš MINIMÁLNĚ 4 auta za život. TO je co?
Realita je samozřejmě úplně jinde, protože nový auto obvykle kupují jen firmy. Takže běžný člověk prostě MUSÍ těch aut vystřídat dost.
Realita je samozřejmě úplně jinde, protože nový auto obvykle kupují jen firmy. Takže běžný člověk prostě MUSÍ těch aut vystřídat dost.
To právě vidim že už dávno neplatí. Na soukromý použití jsem asi extrém, (Felicie, Nubira, Spark, Vitara a možná něco dalšího). Zase nekupuju ojetiny, na tom prodělám úplně stejně jako na novym a ty starosti mi za to nestojí. Kolegové v práci, normální technici s platem 20-30 čistýho taky kupujou 2-3 nový auto a to jsme sotva čtyřicátníci.
Prostě podle mě jsou auta až moc dostupný na to kolik zdrojů planety a místa tady vyčerpaj. A snažim se auta měnit nejdřív po 10, spíš 15 letech.
Prostě podle mě jsou auta až moc dostupný na to kolik zdrojů planety a místa tady vyčerpaj. A snažim se auta měnit nejdřív po 10, spíš 15 letech.
"Nepřijde mi normální aby si vesnickej vidlák, jako já koupil 4 nový auta za život. "
Komentář asi netřeba. 😁
Komentář asi netřeba. 😁
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Třeba proto, že ty zkratomobily ovlivňují mnohem více rozumné lidi než EV zaslepence?! :-!