Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq iV 80 (150 kW)
Škoda Enyaq iV 80 (150 kW)
Škoda Enyaq iV 80 (150 kW)
Škoda Enyaq iV 80 (150 kW)
58
Fotogalerie

Kolik Enyaqů plánuje letos Škoda v Česku prodat? Nebojí se toho

První vozy se k zákazníkům dostanou v květnu. Včetně hybridních modelů Octavia a Superb by chtělo tuzemské zastoupení značky prodat okolo 4000 aut na bateriový pohon.

Automobilka Škoda Auto plánuje letos v Česku prodat 1000 až 2000 elektromobilů Enyaq.

Enyaq iV je první sériový vůz Škody na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vyrábí se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jde tak o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který není vyráběný v Německu. K současné pětidveřové verzi by mělo na podzim přibýt provedení kupé.

V nabídce je pohon zadních nebo všech kol, čtyři výkonové stupně od 132 do 220 kW a dvě různé kapacity baterie 62 a 82 kWh. Dojezd vozu je až 520 kilometrů a doba dobíjení do úplného nabití je v závislosti na kapacitě baterie šest až osm hodin. Z pěti na 80 procent kapacity trvá nabití 38 minut. Maximální rychlost sportovně laděného vrcholného modelu Enyaq RS iV dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,2 vteřiny. Verze Enyaq iV 80x a Enyaq RS iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1400 kg.

Vůz je dlouhý 465 cm, což je jen o pět cm méně než největší SUV Škody Kodiaq. Objem zavazadlového prostoru má v základním uspořádání 585 litrů. Lithium-iontové baterie jsou umístěné v podlaze auta.

Enyaq iV je vybavený centrální dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 13 palců, kterou lze ovládat gesty nebo pomocí digitální asistentky Laury. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Důležité informace zobrazuje řidiči nový 5,3 palcový virtuální kokpit, který nabízí čtyři režimy zobrazení a snadné ovládání na multifunkčním volantu. Stálé připojení k internetu umožňuje využívat mnoho on-line funkcí včetně aktuálních dopravních informací nebo navigace.

Cena vozu v současnosti začíná na 1,07 milionu korun. Konkurovat by mu mohl například Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, příbuzný Volswagen ID.4 nebo nový elektrický hatchback Kia EV6. Letos by se měla v Česku prodávat i elektrická Dacia Spring, která slibuje být nejlevnějším elektromobilem na trhu.