Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik Enyaqů plánuje letos Škoda v Česku prodat? Nebojí se toho

ČTK ČTK 1. 4. 2021 • 03:33
58
139
Zobrazit náhledy (58)
Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW) Škoda Enyaq iV 80 (150 kW)

První vozy se k zákazníkům dostanou v květnu. Včetně hybridních modelů Octavia a Superb by chtělo tuzemské zastoupení značky prodat okolo 4000 aut na bateriový pohon.

Automobilka Škoda Auto plánuje letos v Česku prodat 1000 až 2000 elektromobilů Enyaq.

Enyaq iV je první sériový vůz Škody na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vyrábí se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jde tak o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který není vyráběný v Německu. K současné pětidveřové verzi by mělo na podzim přibýt provedení kupé.

V nabídce je pohon zadních nebo všech kol, čtyři výkonové stupně od 132 do 220 kW a dvě různé kapacity baterie 62 a 82 kWh. Dojezd vozu je až 520 kilometrů a doba dobíjení do úplného nabití je v závislosti na kapacitě baterie šest až osm hodin. Z pěti na 80 procent kapacity trvá nabití 38 minut. Maximální rychlost sportovně laděného vrcholného modelu Enyaq RS iV dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,2 vteřiny. Verze Enyaq iV 80x a Enyaq RS iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1400 kg.

Vůz je dlouhý 465 cm, což je jen o pět cm méně než největší SUV Škody Kodiaq. Objem zavazadlového prostoru má v základním uspořádání 585 litrů. Lithium-iontové baterie jsou umístěné v podlaze auta.

Enyaq iV je vybavený centrální dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 13 palců, kterou lze ovládat gesty nebo pomocí digitální asistentky Laury. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Důležité informace zobrazuje řidiči nový 5,3 palcový virtuální kokpit, který nabízí čtyři režimy zobrazení a snadné ovládání na multifunkčním volantu. Stálé připojení k internetu umožňuje využívat mnoho on-line funkcí včetně aktuálních dopravních informací nebo navigace.

Cena vozu v současnosti začíná na 1,07 milionu korun. Konkurovat by mu mohl například Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, příbuzný Volswagen ID.4 nebo nový elektrický hatchback Kia EV6. Letos by se měla v Česku prodávat i elektrická Dacia Spring, která slibuje být nejlevnějším elektromobilem na trhu.

Související články

Témata
2. 4. 2021 21:48
Re: Já naopak zdražení vítam
Ano.
Ale s nizsim rizikem chyb a selhani nez clovek.
A celkove to uz je uplne jina debata.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 16:43
Re: Já naopak zdražení vítam
To je ujetá vize. Socialismus nefunguje, proto mnohé takové car sharingy krachují. A já rozhodně nikdy nebudu jezdit autonomním taxi. Že má údajně Tesla HW na autonomní jízdu, to je sice hezké (může to být stejný marketingový trik jako jejich "autopilot"), ale jedna věc je najezdit miliony km prostou jízdou v pruzích po amerických 2D gridech a dálnicích, druhá věc je dojet tím za vánice na chalupu v horách a řešit krizové situace. Vždy to bude SW produkt jako kterýkoli jiný, s rizikem chyb a selhání.
Avatar - Barry Lyndon
2. 4. 2021 15:31
Re: a infrastruktura?
Kolik jezdilo aut, když se ti tvoji dědové vozili po městě v dětském kočárku?
2. 4. 2021 15:19
Re: Já naopak zdražení vítam
Z pohledu petrolheada mozna, ale z pohledu normalniho cloveka je to proste tak. Auto je pro nej pouze vec, co ho presouva z bodu A do budu B. To plati pro 8 lidi z 10 bez ohledu na to zda jsou ve meste nebo na venkove. Nepotrebuji ho vlastnit a starat se o nej, resit pojistky, zakonnou, dalnicni znamky, servis, prezouvani a ja nevim co jeste. To vetsina lidi nechce delat, je to jen ztrata casu.
Nejdriv to bude ve mestech, potom postupne vsude.

Ale zvraceneho na tom neni vubec nic.
2. 4. 2021 15:10
Re: a infrastruktura?
Je to tak, stale to neni zrovna velke mesto.

Predstav si to z pohledu vyrobce aut - cele komplet slovensko 5 milionu lidi, v CR 10 milionu. Drtiva vetsina na venkove s relativne malou kupni silou.

A proti tomu mesta (brano s aglomeraci) s realitvne velkou kupni silou, nekolikanasobnou.

Londyn pres 10 milionu, Pariz pres 10 milionu, poryni westfalsko 6 milionu, Madrid 6, Milano 5, Berlin 4, Neapol, ateny, Rim 3 atd atd https://en.m.wikipedia.org/…e_European_Union

Takze vidis ze jen Londyn a Pariz dohromady jsou kupni silou rekneme 3x silnejsi (spis vic, klidne vic nez 5x) nez cele cesko a slovensko dohromady. A to jsou pouze DVE MESTA.

Ano, ctes to dobre, dve velka mesta evropy maji nekolikanasobne vyssi kupni silu na nove automobily nez cele cesko a slovensko dohromady.
Takhle moc jsme malinkati.

A tam se ty EV docela hodi, tam se jim bude darit velmi dobre...
No a tak je automobilky pridavaji do sveho portfolia. Ne kvuli CR, tady jich bude zatim malo. Proste kvuli tomu, ze kde je poptavka, tam je taky nabidka. Proc by to vsechno nechali Tesle.
Články odjinud