Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?

Segment kompaktních kombíků nedávno obohatil nový Seat Leon Sportstourer. Pro první test jsme mu vybrali soupeře v podobě Fordu Focus Kombi. Ten se sice po evropských silnicích prohání dva roky, ale nyní získal nový litrový mild-hybridní tříválec.
Zpět na článek
2. 4. 2021 08:31
2. 4. 2021 08:40
2. 4. 2021 09:05
2. 4. 2021 10:50
2. 4. 2021 08:49
2. 4. 2021 08:54
2. 4. 2021 09:03
2. 4. 2021 09:52
2. 4. 2021 10:25
2. 4. 2021 11:01
2. 4. 2021 11:07
2. 4. 2021 10:57
2. 4. 2021 11:04
2. 4. 2021 14:16
2. 4. 2021 14:50
2. 4. 2021 09:12
2. 4. 2021 09:13
2. 4. 2021 11:43
2. 4. 2021 09:53
2. 4. 2021 14:57
2. 4. 2021 14:59
2. 4. 2021 09:15
2. 4. 2021 09:21
2. 4. 2021 09:36
2. 4. 2021 10:44
2. 4. 2021 10:50
2. 4. 2021 14:06
3. 4. 2021 13:15
2. 4. 2021 14:26
2. 4. 2021 11:41
2. 4. 2021 14:21
2. 4. 2021 15:17
3. 4. 2021 10:48
2. 4. 2021 12:23
2. 4. 2021 16:14
3. 4. 2021 07:07
2. 4. 2021 11:29
2. 4. 2021 08:55
2. 4. 2021 11:23
2. 4. 2021 14:14
2. 4. 2021 16:33
2. 4. 2021 14:04
2. 4. 2021 19:27
2. 4. 2021 21:11
2. 4. 2021 22:47
2. 4. 2021 22:53
2. 4. 2021 23:01
2. 4. 2021 23:06
2. 4. 2021 23:07
3. 4. 2021 13:17
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 08:31
Svět motorů
Tak na první pohled bych řekl, že se Světu motorů po dlouhé době povedl objektivní test navzdory tomu, že jedno z testovaných aut je koncernové.
Rozbalit vlákno
4
2. 4. 2021 13:22
Re: Svět motorů
Vida, za ne zcela kladné hodnoceni koncernu, jsem tu zažil záchvaty hysterie. Jdeš do sebe
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 14:56
Re: Svět motorů
Za ne zcela kladné hodnocení koncernu jsi zažil hysterii ode mě?
Tak to bych si to "ne zcela kladné hodnocení" rád znovu přečetl.
2. 4. 2021 19:57
Re: Svět motorů
Přečti. A ty ses jen zapojil do štvanice
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 21:17
Re: Svět motorů
Nějak mi probleskuje, žes psal něco o fašistech, možná se pletu?
2. 4. 2021 08:34
Takže mild prohrává s TSI o 0,5l
Ve statistikách se mild uvádí zvlášť, porotože se sleduje ekologie.

A na dálnici bude ten rozdíl větší?
To je dobrý, mild rekuperuje i tam, kde by se vůbec rekuperovat nemělo.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 08:42
Re: Po dálnici
Měl by k tomu být nějaký obecný důvod?
2. 4. 2021 08:50
Lživé EKOLOGICKÉ statistiky FORD MILD : TSI
Na dálnici postrádá rekuperace smysl.

Chyba ekologických statistik
Ale ještě bych dodal k těm eko statistikám.
Pro statistiky je výhodnější MILD
Ve skutečnosti má menší spotřebu TSI:
2. 4. 2021 09:26
Re: Lživé EKOLOGICKÉ statistiky FORD MILD : TSI
Tzv. mild-hybridy, které nyní začínají prostupovat nabídkou aut na trzích EU, jsou něco podobného jako stop-start. Sníží spotřebu a emise při normovaném laboratorním cyklu, ale v reálu je jejich přínos minimální. Skutečně využít rekuperaci dokáží jen full hybridy.
V praxi je tedy i u tzv. mild-hybridů rozhodující účinnost motoru. A tu mají TSíčká vyšší než Eoboosty.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - xxc
2. 4. 2021 13:16
Re: Lživé EKOLOGICKÉ statistiky FORD MILD : TSI
Podla mna tam je dovod ten, ze ten okruh na spotrebu isli velmi pomaly a defenzivne. Staci tomu trosku pridat a spotreba sa moze teoreticky otocit.
Avatar - donPedro
2. 4. 2021 14:22
Re: Lživé EKOLOGICKÉ statistiky FORD MILD : TSI
Tož mild-hybrid má IMHO jediný smysluplný důvod - vykrýt "turbodíru" ;-)
2. 4. 2021 09:17
Re: Takže mild prohrává s TSI o 0,5l
Spotreba toho litra nie je žiadna hitparáda (vzhľadom k celkovej komplikovanosti) ale rekuperovať môžeš aj na diaľnici. Stačí zložiť nohu z plynu pri dojazde pomalšieho, alebo ísť dole z kopca atď
Avatar - speedfred
2. 4. 2021 08:40
F vs S
Vyberať medzi týmito dvoma tak by som išiel asi do Focusu. Na živo sa mi hodne páči v ST line a podľa fotografií (nesedel som ani v jednom) mi príde aj interier lepší.
Jazdne podľa popisu znova Focus za :yes: a pri pohľade na cenu asi není o čom aj napriek tomu krypľovi pod kapotou so zbytočným elektrobalastom. R3 1.0L som skúsil na vlastnej koži vo Fieste a išlo hodne dobre a hlavne to bolo vcelku tiché.
Ideal by pre mňa ale bol Focus ST s 2.3EB.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:05
Re: F vs S
On se ale pořád nabízí i 1.5 110 a 134kw, jen u nás pouze s automatem, což u kombíku, takového toho normálního bych zkousl, namísto litru, který sice jede dobře, ale pořád je to litr :D
2. 4. 2021 10:50
Re: F vs S
1.5 benzín se všude prodává jen s automatem. Respektive všude ne, na některých trzích není k dispozici ani ta verze s automatem, tzn. k dispozici je jen tříválcový litr (pokud nebereme v potaz diesely a verzi ST).
2. 4. 2021 08:42
Opět nefunkční infotaiment od VW
.... v tu chvíli může pomalu srovnávací test skončit, protože jedno z aut je nebezpečné a částečně nefunkční..... obrovská ostuda koncernu, že to stále neodladili.... dokud se to hoši nenaučí, nekoupím od nich nic. Takhle jednoduché to je :-)
Rozbalit vlákno
4
2. 4. 2021 10:48
Re: Opět nefunkční infotaiment od VW
U mňa ovládanie množstva často používaných funkcií do dotykového displeju vie rozhodnúť o kúpe či nekúpe vozidla. Zatiaľ som nenašiel jediné pozitívum inštálacia ovládania do týchto displejov, okrem toho, že sa s tým vieš pohrať a vyzerá to strašne cool moderne. Racionálny dôvod z pohľadu šoféra nevidím jeden jediný.
2. 4. 2021 11:00
Re: Opět nefunkční infotaiment od VW
souhlasím.... navíc jedna věc je matlání po dotykáči a druhá, když ještě navíc zamrzá a je pomalý.... tohle fakt NIKDY.
2. 4. 2021 16:09
Re: Opět nefunkční infotaiment od VW
Mám mnohem lepší, bezpečnější a uživatelsky příjemnější řešení - vrátit se k pořadným tlačítkům a osvědčenému kruhovému ovladači světel!
2. 4. 2021 17:42
Re: Opět nefunkční infotaiment od VW
Ano tak to ví asi úplně všichni.... ale VW to zarputile tlačí přes dotykáče, aby ušetřil.... no ale pokud to i tak lidi kupují, tak holt to tak zůstane.... naštěstí se dá auto koupit i jinde než u VW....
2. 4. 2021 08:49
Seat
Pružné zrychlení horsi nez oturbene1.0?to je ta nova 1.5 vážně tak špatná?
Rozbalit vlákno
34
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 08:54
Re: Seat
Je potřeba brát v úvahu výrazně jiné zpřevodování, viz test - na šestku při 130kmh 2600ot. vs. 3100 ot.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:03
Re: Seat
Jo, zase tady narážíme na naprosto nicneříkající měření pružnost :no:
2. 4. 2021 09:52
Re: Seat
.... fascinující že tahle ultra-hovadina se v motoristických testech drží od nepaměti a patrně se jí nikdy nezbavíme.... snad až s definitivním koncem manuálních převodovek..... ;-)
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 10:25
Re: Seat
No počkej, já už viděl, že měřili tuhle hovadinu i s automatem a pak brečeli, že jim DSG nepodrželo kvalt :D
2. 4. 2021 11:01
Re: Seat
.... ano, to mě přesně napadlo že někdo může udělat.... :D :D :D
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 11:07
Re: Seat
Já tak trochu tuším, že to bylo tady na ACZ :D
2. 4. 2021 10:57
Re: Seat
U aut s manuální převodovkou to není hovadina. V praxi existují situace, kdy je pružné zrychlení důležitý údaj i pro řidiče, co chodí na auto.cz. A to nemluvím o řidičích a především řidičkách, jejichž auto NIKDY při svém provozu nedosáhne maximálního výkonu a tudíž ani maximálního zrychlení, jelikož vždy přeřazují na vyšší převod daleko před dosažením jmenovitého výkonu. U nich je pružné zrychlené ještě důležitější.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
2. 4. 2021 11:04
Re: Seat
.... ano, pokud někdo neumí podřadit, je pro něj pružné zrychlení důležité.... Jenže zároveň tihle lidi asi těžko budou chápat jeho význam, dohledávat si jeho hodnoty a vybírat podle toho auto.... ;-) lidi co neumí ani řadit asi těžko hltají moto-testy a podrobné technické údaje....
2. 4. 2021 14:16
Re: Seat
To je pravda, těmto lidem údaj o zrychlení nebo výkon motoru vůbec nic neřekne :-) Ale jak jsem řekl, je to důležitý údaj i pro nás znalejší, kde to není o tom, zda UMÍM podřadit, ale zda MUSÍM podřadit. Je komfortní a bezpečné, když člověk ví, že i na nejvyšší převod dokáže auto obstojně zrychlovat,
2. 4. 2021 14:50
Re: Seat
Jenže tento test je klasickou ukázkou toho, že ti na první pohled to srovnání pružnosti řekne, že pokud nejsi lama, tak s oběma auty budeš v reálném provoze jezdit úplně jinak s ohledem na jejich maximální výkonové parametry a zpřevodování. V Seatu bude tudíž běžné, že v rychlostech pod nějakých 90 kmh/ pojedeš standardně na nižší kvalt než ve Focusu, protože je to tak "přirozené", tzn. pojedeš na podobné otáčky (tudíž i zátah, dynamiku ...).

Třeba v tomto testu se měří pružnost na 6-ku od 1.600 ot. U přeplňovaného benzínu, omg. Ale na odepsání motoru kvůli LSPI ideální ...
2. 4. 2021 09:06
Re: Seat
To ale prece uživatele nezajímá. Zajima ho,jak se v dnesni době zdůrazňuje, aby moh slapnout bez podrazeni na plyn a predjet auto ci se vrátit plynule na dalnicni rychlost. Osobně jsem zastáncem měření absolutní pružnosti, která ukazuje maximalni dynamicke vlastnosti vozu.Treba k tomu v SM taky nekdy dospějí,konkurecne uz to takhle měří.
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 09:12
Re: Seat
Nevím, co koho zajímá nebo nezajímá, ale pokud mám manuál, řadím podle otáček motoru, nikoli podle rychlosti na tachometru. Takže mě by třeba ani nenapadlo při 80kmh a zařazené šestce dát plný plyn. Jsem si jistý, že podřazení a následný plný plyn bude v součtu účinější.
Každopádně - pokud mě zajímá pružnost motoru u manuálu, pak za relevantní považuju startovat z podobných otáček.
Co je absolutní pružnost?
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:13
Re: Seat
Prostě řadíš tak efektivně, aby si dosáhl požadovaného zrychlení, stejně jako by to udělal automat.
Avatar - Emel
2. 4. 2021 11:43
Re: Seat
Což není pružnost, ale zrychlení... jinak nic proti.
2. 4. 2021 09:53
Re: Seat
my kluci ze staré školy tam v těch 80kmh dáváme trojku, že jo.... :-!
2. 4. 2021 14:57
Re: Seat
U dnesnich aut spis dvojku, casto jde dvojka pres 110 nekdy i pres 100kmh, trojka snadno 140-150 ... tak jsou ty prevody dlouhe ... :-)
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 14:59
Re: Seat
přes 100kmh na dvojku uměly i auta před 30 lety ;-)
2. 4. 2021 09:15
Re: Seat
Přesně tak, zpřeveodování má ten Seat hodně dlouhé. Na druhou stranu když jede člověk po dálnici, tak se mu nechce pokaždé podřazovat, když ho přibrzdí kamion, a hodnota pružného zrychlení je pak docela vypovídající údaj.
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 09:21
Re: Seat
Je to horší pružnost na šestku výměnou za lepší spotřebu na dálnici. Pokud bych chtěl manuál, pak by mi podřazení kvůli předjíždění nemělo tolik vadit, nebo můžeš jezdit na pětku. Ve Focusu s vysokými otáčkami na dálnici ale neuděláš nic.
2. 4. 2021 09:27
Re: Seat
Je to tak. Jdou po spotřebě,tak natáhli převody. Z toho pak rezultuje ta "tragická" pružnost na měřené převodové stupně.
2. 4. 2021 09:36
Re: Seat
Vždycky je "něco za něco".
Na druhou stranu tyhle moderní motory mají velmi nízké tření a objemy, takže otáčky na dálnici ovlivňují spotřebu na dálnici ještě méně než kdysi. Myslím si, že koncern VW natahuje ten nejdelší převod zbytečně, respektive že ušetřil tak gram CO2 na km, ale to je pro běžného uživatele naprosto zanedbatelné. I s o něco kratšími převody by bylo TSíčko úspornější, protože má prostě vyšší termodynamickou účinnost než Ecoboost.
BTW Mám starší 1.4 TSI 92 kW v hatchbacku, které má šestku zpřevodovanou něco mezi tím TSI a Ecoboostem a pružné zrychlení z 80 na 120 je cca 12,5 s.
2. 4. 2021 10:44
Re: Seat
S tou 1.5 TSI 110 kW jezdím v O4, pocitově bych tu 6. rychlost snad i klidně ještě prodloužil. S pružností problém není, při normální jízdě ani není potřeba za kamionem podřazovat (pokud chci maximální dynamiku tak samozřejmě podřadím, proto tam ta převodovka je :-)). Ony jsou velmi dlouhé i 3/4/5, už na 4. se dá jet výrazně přes 200...

Zajímavostí je, že i když se jedná o "stejnou" převodovku MQ281, Octavia má narozdíl od Leonu větší kola (665 vs. 645) a dostala kvůli tomu i jiné zpřevodovaní.
Avatar - speedfred
2. 4. 2021 10:50
Re: Seat
Ono to nemusia robiť len prevody, záleži aký je aj staly prevod v diffe.
2. 4. 2021 14:06
Re: Seat
Osobně považuji dlouhé převody TSI taky za výhodu. Díky ploché křivce výkonu a krouťáku si to můžou dovolit. Nemá to charakter závoďáku, ale to mít ani nemá. Pro mě to byl argument proč ušetřit za automat, protože jsem bral auto jen na cesty mimo město tam si člověk vystačí s 6 v rozmezí 75-210+ km/h. Oceňoval jsem nízké otáčky v hodně vysokých rychlostech. Jezdil jsem řádově stovky km a když byl dobrej provoz, řadil jsem v podstatě jen na benzínce.
Avatar - woody-alien
3. 4. 2021 13:15
Re: Seat
To je rozumný náhled na věc. Já s těma převodama ale pořád bojuju, dálnice zas tolik nejezdím a na okreskách mě to spíš se.re.
2. 4. 2021 14:26
Re: Seat
Je fakt, že třeba O4 liftback má velmi dobrou aerodynamiku, takže ty ultradlouhé převody jsou pro ni asi "normální".
Avatar - Emel
2. 4. 2021 11:41
Re: Seat
Zase když vidíš, jak je ten motor "placatej" co do průběhu točivýho momentu, tak celkem není důvod ty kvalty nenatáhnout, přeskoky i tak nebudou problém a "pružnost na nejvyšší rychlost" tě trápit nemusí. Já mám teď u benzínu 2500 při 150 a je to balzám na duši... nejde jen o spotřebu, ale i o akustiku.
2. 4. 2021 14:21
Re: Seat
2500 při 150? Co to je za auto?
BTW Takové otáčky měl na nejvyšší převod míval v 90. letech například Mercedes S s motorem V12.
2. 4. 2021 15:17
Re: Seat
Dnes máš běžně 7 a více kvaltů. Mám R6 benzín a na 8. stupeň při 130 km/h asi 1800 otáček, ve 200 jen 2900. V manuálu se šesti se to pak musí hodně natahovat. A dřív se natahovali čtyřstupňové automaty :D
Avatar - Emel
3. 4. 2021 10:48
Re: Seat
Tohle konkrétně Insignia... hlavně s 8AT
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 12:23
Re: Seat
U mého předchozího auta jsem si pochvaloval, že točilo 3500 a bylo krásně tiché, takže 3100 v moderním kompaktu bych určitě přežil, výměnou za pružnost.
2. 4. 2021 16:14
Re: Seat
No uděláš, ubereš plyn a pojedeš pomaleji! :-[]
Avatar - woody-alien
3. 4. 2021 07:07
Re: Seat
Přesně. Jenom bych si na zadní sklo nalepil vysvětlující samolepku. Místo kdysi oblíbeného "Z" se dnes používá "Daleko k nabíječce". ;-)
2. 4. 2021 11:29
Re: Seat
Focus je na 6ku porad rychlejsi nez leon na 5ku (11,7 vs. 12,3). A 2600 ot pri 130 neni zadny extrem. 1.0 TSI v O3 toci podobne a dosahuje podobne pruznosti jako testovany leon.
2. 4. 2021 08:55
Kefalín
čo si predstavujeťe pod takým slovom "technologie konstrukce"?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:11
Nerovný souboj
a ještě zvláštnější výsledek.

Že Fokus válcuje jízdnimi vlastnosti jsem čekal, samotný ho považuji za top ve třídě (s novým Golfem jsem nejel pro rýpaly :D), ale že zválcuje litrový Ecoboost 1.5 TSI? To sem nečekal, ale po bližším přečtení textu to není tak horké.

Je dynamičtější, jenže v naprosto pošahaném a neobjektivním měření dynamiky. Cena je asi na dnešní poměry slušná. Co mne ale docela zaráží je nářek nad interiérem Fokusu zvláště v porovnání se Seatem, který byl z koncernové trojice vždy nejslabší a to i třeba co se týká odhlučnění. Takže tady se zapracovalo? Jestli ano, nevidím důvod jít do Oktávky či Golfa, pokud chci koncern, Leoši to sluší asi nejvíce :)

Ideálnější srovnání by samozřejmě bylo vzít 1.5 EB 110kw, to by byl vyrovnanější boj. Já BYCH samozřejmě taky bral radši Fokuse a právě v ST line a 1.5 EB s automatem (jinak v ČR koupit už nejde). Do rodinného kombíku se tak nějak automat hodí, takže bych za větší objem vyměnil "šaltrpáku" :D
Rozbalit vlákno
44
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 09:15
Re: Nerovný souboj
Já nářek nad interiérem Focusu sdílím, opravdu mi (z fotek) přijde designově bídný. Seat podle mě vypadá uvnitř líp, ale ergonomicky je to samozřejmě naopak, i kdyby Seatu fungovalo vše jak má.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:22
Re: Nerovný souboj
Tak Fokus není žádný top, mne se líbí, co jsem tak zkoušel, byl i relativně kvalitní, respektive na C segmentu a poplatný době to patří pořád k tomu lepšímu, pak jsem zkusil Golf 8 highline v ceně za 1m (jen seděl a olízal plasty :D) a ten pusobil luxusněji, nicméně je tu nářek nad kvalitou v kontextu srovnání se Seatem (s Golfem bych to chápal), co jsem měl možnost jet v předchozích generací Leonů, tak až na ten první to vždy bylo plastovější, výplně dveří tenčí a docela tam byl hluk od podvozku, zvláště na nerovnostech, proto to beru jako pozitivum, že se interiér Leonu zlepšil, jestli je to tak, jak píší.
Avatar - _Karel_
2. 4. 2021 09:28
Re: Nerovný souboj
Já to nemám ani oseďený, takže to hodnotím opravdu jen z hlediska designu. :-)
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:32
Re: Nerovný souboj
Chápu, já v novém Leonu taky neseděl :) Ono dnes v interiéru asi dokonalé auto není, každé má někde kousek něčeho, co vypadá levně, nebo to i levné je (plast, povrch, či nějaké řešení určitých prvků), pak se dočteš jednou, že měkčené plasty jsou nejlepší, v zápětí zase, že sice auto nemá měkčené plasty, ale má hezčí texturu a to je lepší a tak :D

Já z toho co jsem jel, tak interiérem z C segmentu je nejhorší asi Tipo, nejhezčí asi Golf 8 (dojmem!), ale ten kompromis vidím právě v tom Fokusu, ať už je to ta ergonomie, ale i vzhedově mne neuráží.
2. 4. 2021 09:43
Re: Nerovný souboj
Nejhodnotneji pusobici interiér ma Mazda 3.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:47
Re: Nerovný souboj
Ta je taky fajn, ale ten golf highline je možná o kousek lepší, když to budu brát jen dojmem. Neumím srovnat běžné verze, jak Mazdu tak Golfa znám jen v Top verzích.
2. 4. 2021 12:34
Re: Re: Nerovný souboj
Tak aj ten top golf 8 je co do pouzitych materialov cestou spät v porovnani s mk7.
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 14:37
Re: Nerovný souboj
Interiér nového Leonu vyznívá hodně jinak z fotek a v reálu. Seat byl vždy ten chudý příbuzný v rámci koncernových sourozenců. Ale o současném Leonu už si to říct netroufám. Golf má stéle v něčem navrch, ale opravdu mírně. Leon na mě působí v materiálech plastů dokonce o něco líp než Octavia.

V reálu ty čisté plochy působí jinak než na fotkách a plasty jsou hezké, kvalitní. Stejně tak dobře vypadají dekorační lišty i potahy.

Jenže pak tu stejně máme tu pošahanou ergonomii, a ta je tragická u všech od VAG. Nicméně výchozí zobrazení na Seatu je podle mě asi tím nejmenším zlem z těch třech variant.

Celkově bych asi i kvůli interiéru Golf/Octavii/Leon nekoupil a nechtěl. Navíc tu máme novou 308 a tomu říkám výživné sousto :yes: :yes: Já bych počkal na novou 308 :-! Nebo vzal Mégane.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 16:58
Re: Nerovný souboj
Nevím , jak moc inovovali podvozek Meganu s tím mírným faceliftem, ale místo olizovani plastu bych radši skvěle jezdící Fokus. Megan měl smysl, když stal 400 ve slušně výbavě a s 1,33 tce . To se mu dalo ledasco odpustit.
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 19:30
Re: Nerovný souboj
Ledacos odpustit? Nebylo ano co odpouštět. Ale je pravda, že zdražení je brutální. Z druhé strany pokud se člověk podívá na ceny reálných skladovek, tak tak hrozné to ještě není.
2. 4. 2021 20:02
Re: Nerovný souboj
S temi interiery je to slozity. Dokud to nemas, tak nevis.

Napr. z minulych generaci mam nasledujici poznatky. Interier Golfu 6 o dost kvalitenejsi nez golf 7. A o tom skoro nikdo nemluvi. Mel lepsi materialy na dverich, mekci a lepe zvuk tlumici plasty (napr. dvere pod okny neporovnatelne lepsi Golf 6, v sedmicce je latkou potazeny plast tvrdy jak beton). Sestka byla tissi !!! (hlavne problem soucasne platformy MQB, proste duni ve vsech autech vcetne velkeho Passatu).

Porovnani Golf 7 vs Focus 3 - esteticky uplne jina liga. Kvalitativne materiealy samozrejme Golf lepsi, ale neni to tak horky, protoze ...

Focus 180k 1.6 EB a v podstate plna vybava az na kozeny sedadla (ktery stejne nechci) a po nejakych par letech zivota nastridacku Golf 7 a Focus 3 ani nevim, ktery z tech aut bylo interierem lepsi. Urcite Focus osklivejsi, infotainment skutecne podivnost nez si zvyknes ... ale jak si zvyknes, ono to mozna bylo na ovladani lepsi nez Golf. Lepsi radio. V anglictine jsem na to mohl mlvuit a poustelo mi to hudbu, kterou jsem prikazal, skoro bez chyb. Golf vubec nedaval. Co se nejakych pazvuku tyka, obe auta naprosto bez jedineho vrznuti, nemaji si co vycitat. Pokud jde o materialy, je to tak trochu plichta. Sice mel Focus nektere plasty leskle a tvrde a fakt nic moc, ale na co se saha, to bylo uplne v poradku a poctive mozna lepsi nez Golf. Ovladani tempomatu lepsi na Focusu. Ovladani udrzovani v pruhu lepsi na focusu. Chod pacek lepsi na Focusu. Chod tlacitek na volantu lepsi na focusu.
Ze podvozek a rizeni focusu nemelo ani cenu srovnavat s Golfem, to je snad jasny. To byla uplne jina planeta, Focus byl genialni. Na sportovnim podvozku na hodne rozbite silnici zbytecne tvrdy, ale rozhodne NIDKY nemlatil. Velmi dobre utlumene. Ve vsech ostatnich modech jizdy byl Focus lepsi. O dost lepsi.
Focus byl trochu hlucnejsi, do 100 tak nastejno, ale pri dalnicnich rychlostech to zacal byt rozdil.
Sedadla Focus naprosto v poradku, a to i na dlouhe cesty (jezdim CR-anglie) ovsem priplatkove ErgoActive v Golfu byly skutecne lepsi, to jsou velmi povedena sedadla.

A nemam zkusenost, ale ono to bude nejspis s temi interiery zase tak. Zase Focus vypada hur, zase ma nekde tvrde plasty, zase ma nektery veci reseny tak nejak nahrubo po americku. Ale neco mi rika, ze v beznem zivote to bude zase uplne jedno.
Nakonec kdo ho bude mit, bude temer jiste naprosto nadseny ze samotne jizdy, a to vynahradi nejaky tvrdy plast tam nebo jinde. V ergonomii ovladanu na tom dost mozna je ted dokonce lepe oproti VAG, kdyz tam maji tu podivnou generaci infotainmentu ...
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 20:32
Re: Nerovný souboj
Jo, v podstatě souhlasím. Golf VI vs. Golf VII o tom jsem psal mnohokrát i já. Golf VI byl výrazně lepší, i když už na Vi se proti V v mnohém šetřilo. Ale VI byla přeci jen v některých věcech dotaženější. Měla třeba akustické čelní sklo, možná proto taky byla tišší než VII.

Proti současné generaci Focusu nemůžu nic říct. Snad kromě absence 4válce benzinu. Ale právě třeba ST line se mi celkem i líbí.
2. 4. 2021 20:44
Re: Re: Nerovný souboj
Mam golf 7 a na roznych vw forach bolo kopec materialu a poznatkov o zhorsenej kvalite mk7. Mozno to neprebehlo mediami, ale uzivatelia o tom otvorene hovorili
Avatar - miromen
2. 4. 2021 22:07
Re: Nerovný souboj
Ja jsem FOFO3 před FL poznal jen chvilkově, ale co bylo patrne po přesednuti do FL tak to pravě odhlučněni. Ono i před FL se da označit za dobře odhlučněne auto, ale u FL byl jasně znat pokrok a v tom ford nekecal, když se lepšim odhlučněnim chvastal. Rozdil bude i ve vybavach což u focusu platilo i u předchudcu. Každopadně FL dostal hrubši skla to čelni včetně akusticke folie, ale tu snad měl i předFL dale hrubši spodni koberce a zřejmě toho bylo vic. Každopadně odhlučňovaci materialy jsou u FL na mistech, kde bych je vubec nečekal byť někde jako v motorovem prostoru dost lajdacky instalovany. Ale třeba podběhy v autě vylepene plsti mě docela překvapili. Každopadně FOFO3FL je tižši než Golf6 nebo FOFO4, ale neznam Titanium či Vignale. Poznatek z praxe třeba to, že fokal lepe tlumy i dešť dopadajici na střechu než G6. Jen novy fokal je nepatrně lepe odhlučněn od podvozku což je při zaměřeni se znat u nižšich rychlosti, ale u těch nižšich vybavovych stupňu jde evidentně vice hluku přes karoserii takže s vyši rychlosti je 3FL utlumenějši.
Co je super a bylo to tušim i u předFL tak to je použiti zvukovodu a to zvlašť u 110kw motoru u 1.0EB bych jej raději vynechal, ktere maji opravdu pěkny sportovně rapčivy sound. Tohle jsem u jinych běžnych modelu nižši středni nepoznal. Takže focus ma diky tomu 2 tvaře, na jednu stranu je to opravdu tichy a kultivovany povoz při ustalenějši jizdě a na stranu druhou v pozitivnim smyslu tak trochu nevychovane hovado, když se na to vic šlape.
Každopadně tenhle model se fordu velice povedl a když ho srovnam pouze s auty, ktere jsem vlastnil (FOFO1 a G6) ty dalši nestoji za zminku tak FOFO3FL je povoz s kterym jsem s přehledem nejvic spokojeny.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 20:38
Re: Nerovný souboj
Řídil si to auto ? Mluvím o jízdě , gumové řízení a řazení, odhlucneni na nerovnostech a i aerodynamický hluk (+ odskakování zadku na nerovnostech), do zatáček taky nic extra a v kontextu toho Fokuse to bylo výrazný rozdíl. Takže i kdyby měl sebelepší interiér , tak jen ten skvělý motor (TCE) by mu pro mne nestačil za dnešní ceny, dříve bych ho vzal na milost. A předsedal sem přímo z Fokusu, takže sem měl srovnání dost čerstvé . A to to říkám jako majitel Meganu , takže žádné negativa ke značce nemám :).
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 21:21
Re: Nerovný souboj
Vím že Mégane má své limity. Ale upřímně bavíme se o normálním ježdění v rámci rychlostních limitů. Mégane 4 najetý nemám ale nepochybuji že to bude lepší jak Mégane 3. Najetý mám Kadjar (jasně, základ Nissan...). A na rovinu říkám, že 1,33 TCe je natolik skvělý, že i kdyby měl Mégane naprosto průměrný jízdní vlastnosti na úrovni svého předchůdce, tak to stojí zato.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 21:35
Re: Nerovný souboj
No asi takhle, mimo jedničky, kterou sem možná někdy řídil a nebo taky ne :D , nepamatuji si, znám všechny (2,3,4).

Trojka bude asi nejlepší, má dobrý interiér, dá se vybrat spolehlivý motor a je to prostě takovej francozskej Golf. Neurazí, nenadchne, ale zatáčí, tlumí, je to velmi slušné auto a ve všem funguje dobře, dnes jako ojetina to je dobrá volba, vlastnil jsem ho, ale velmi krátce.

Dvojka moc nezatáčí, ale dokud nenajedeš na nějaké větší hrboly, tak i slušně ta torzka tlumí a je třeba lépe odhlučněn, než nová Corolla HSD (měřili jsme :D Zdravím hybridisty, oni ví :D), jinak je to auto odtažité do zatáček, výhoda je prostornost hlavně kufru, který má pravidelný tvar (provozujeme jako druhé auto jeden extra zachovalý kousek s legendárním F4R motorem :) )

Čtyřka vypadá skvěle, má slušný interiér, ale mne právě strašně zklamal. Odhlučnění mi příjde snad ještě na horší úrovni, než ta dvojka, gumovější řízení a řazení (já tedy měl M3 i to M2 v automatu, ale Renaulty znám a třeba nové Clio je jinde), podvozek nervozni (středočeská okreska), ale ten motor, jezdil jsem s TCe 140 a ten je fakt hodně parádní a jak už jsem tu tenkrát psal, stálo to podobně jako Fokus s 92kw Ecoboostem a strašně bych přemýšlel, jestli vzít horší auto (jízdně) s lepším motorem, nebo mnohem lépe jezdící celek s tříválcem a asi bych dal přednost tomu Fokusu, tak jsem ten rozdíl tenkrát vnímal.

Ale dle testů (zatím jen hybridní verze) by měl Megane po faceliftu mít předělaný podvozek, takže by se většina těch negativ mohla smazat, otázkou je, jestli to platí jen pro hybrid, nebo i pro ty běžné verze...
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 10:21
Re: Nerovný souboj
Trojka byla ve výběru do rodiny, nakonec se bohužel vybralo něco jiného a já to dodnes vnímám jako chybu :D

Ale na druhou stranu - já s tím nejezdím, takže že jsem nebyl vyslyšen mě až tak netrápí ;-)
Avatar - Ozzman
3. 4. 2021 13:00
Re: Nerovný souboj
Ja měl Megana 3 s EDC , což proste není ideální ojetina, proto jsem to vrátil a vzal megana 2 s HDM a atmosférou . Škoda, ze se nevyrabel trojkovy v této kombinaci. Buď edc či CvT.
2. 4. 2021 09:41
Re: Nerovný souboj
Ford je v interiéru bida, to jsem tu psal jiz před dvema lety a byl za to ukamenovan.Ergonomicky taky nic moc,ta utopena klima u kolen je jak z jednickove Fobie. Fofrklacek, to je vyložená ostuda a ty budiky jsou jak z devadesatkovych fordackych amerik.Nic z toho ale neprebije ty nefunkční dotykové smejdy z VAG, ktere nejen ze svou nefunkcnosti vas donuti chtit prestat cokoliv ovladat, ale jsou navic velicr nebezpečné z duvodu dlouhotrvajicho odvadeni pozornosti od sledování silnicniho provozu.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:46
Re: Nerovný souboj
Když se ti nelíbí klima u kolen, stačí si ji nastavit v infotainmentu, který je po ruce :) To je kouzlo fordu, mají to zdvojené. Jinak budiky mi asi tak neva, ale pořad mají horší grafiku, než Mondeo z roku 2015...holt striktně oddělení modelových rad a fordi management..

co se ti nelíbí na fofrklacku? Jezdil jsem s ST line a padne perfektně do ruky...

Leon:
http://t.cncenter.cz/…igin-6910391.jpg?…

Fokus:
http://t.cncenter.cz/…igin-6576894.jpg?…

a tebou chválená Mazda 3 :
http://www.auto.cz/…2-kw-awd-gt-plus?…

Nepřijde mi, že by byl "fofrklacek" Fokusu ostuda..


Edit: Koukal si na ty budiky do galerie ? Ja teď jo a beru zpět, má full digital a vypadá to dobře a lépe,než Mondeo. To musel dostat nově, ze začátku výroby to fokus 4 neměl.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 16:55
Re: Nerovný souboj
V dnešní době, kdy každý vymýšlí, jak interiérem co nejvíc vytočit a iritovat, je interiér Focusu oáza duševní pohody. Neměl bych s ním absolutně žádný problém, akorát budíky vypadají zastarale, což se dá teoreticky řešit virtual cockpitem, a infotainment by mohl být aktuálnější, což je taky napravitelné.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 17:03
Re: Nerovný souboj
Vždyť má plné digitální budiky.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 17:16
Re: Nerovný souboj
Nezkoumal jsem testované auto, mluvil jsem ze své zkušenosti. Každopádně to s digibudíky bude lepší, i když je taky nemusím.
Avatar - woody-alien
3. 4. 2021 07:39
Re: Nerovný souboj
Focus je uvnitř spíš trochu old-fashioned než bídný. Pro mě osobně je to naopak docela útulný interiér, kde si jako řidič nemám moc na co stěžovat. A když shrnu Seat - působí na mě chladně, výškové nastavení pásů se pokud dobře vidím stále nekoná (viva Dacia !), už od dob legendárních výbav Ghia u Fordu strašlivě miluju plastový dřevodekory a ten hadr na sedačkách je nápadně podobný podložce pod koberec, co použili už v Tarracu. Přitom v předchozích testech byly hezký sesle. O ovládání prostřednictvím psa pana Foustky, ehm, tedy někdy funkčního systému, ani nemluvím.
Avatar - _Karel_
3. 4. 2021 09:04
Re: Nerovný souboj
Hadr v Seatu vypadá hrozně, ale přece jen mi ten interiér přijde jako z tohoto století a správnou konfigurací se to dá zlepšit. Budíky pořád vypadají jako budíky v autě, na rozdíl od Fordu. S ovládáním bych se jen opakoval - "velký špatný" jak dneska říká mládež. Focus - jo, jak píšeš, staromódní, ale pro mě až moc.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2021 09:35
Re: Nerovný souboj
Co máte všichni s těmi budíky? Koukali jste se na testovaný auto? To má full Digital jako Seat :) Já taky zezacatku hodnotil ty budíky z roku 2019, ale dnes můžeš přikoupit to, co je v testu.
Avatar - _Karel_
3. 4. 2021 09:44
Re: Nerovný souboj
Být tam normální budíky, nestěžoval bych si. Ale co je proboha tohle?https://www.auto.cz/…ezny-ridic-touzi?…
Moje představa jak má vypadat budík - když už musí být nutně digi -https://www.auto.cz/…ezny-ridic-touzi?…
Avatar - Ozzman
3. 4. 2021 10:22
Re: Nerovný souboj
Tak teoreticky se grafika bude dát změnit, bude to třeba jako u chytrých hodinek, jen vyměnís ciferník :D

Ale mně nevadí ani jeden typ, holt 21. Století :D
Avatar - _Karel_
3. 4. 2021 10:50
Re: Nerovný souboj
Možná, že tam mají i jiné zobrazení. V galerii není, a většinou tam dávají všechny možnosti, tak předpokládám, že jiné tam nejde.
To je jedno, sto lidí, sto chutí. :-)
Avatar - woody-alien
3. 4. 2021 13:41
Re: Nerovný souboj
Tak hledal jsem, hledal...a zobrazení se mění, to jo, ale spíš než lepší je to "prašť jako uhoď".

https://youtu.be/Z9_C82aSjzU

Takže jedině nepřiplácet za digitál, což by asi byla moje volba. Nebo ještě jinak...ty budíky by nepřebily jasnou dominanci Focusu v jízdních vlastnostech a sladění základních ovládacích prvků.
Avatar - _Karel_
3. 4. 2021 14:32
Re: Nerovný souboj
Ale jo, je tam tedy něco jako normální budíky. Ještě by mohli mít i očíslovaný tacho, ale s tím by se dalo žít.
4. 4. 2021 10:35
Re: Nerovný souboj
No ještě že je tam ten sport režim. Jediný zobrazení, který nevypadá blbě. Osobně bych se ale přikláněl k variantě nepřiplácet za digitál.
Avatar - Emel
3. 4. 2021 10:50
Re: Nerovný souboj
SEAT umí (už v minulém Leonu u analogu uměl) hezký font těch číslic... a ve finále to dělá strašně moc. SEATí budíky se mi taky líbí.
3. 4. 2021 14:35
Re: Nerovný souboj
Ja bych taky mel poznamku k tem digitalnim budikum.
Mam ted mercedes E a tam jsou teda displaye jak krava. Jo vypada to nejak slusne, to jo.
Ale jak jsem cekal, je je to uplne jedno. Proste te zajima rychlost, mozna otacky, spotreba... mozna je dobry tam treba menit stanice radia, navigace nevim, ta je stejne lepsi na stredovem displayi ... takze celkove je to jen estetika. Funkcne je to podle me uuuuplne jedno jestli je kaplicka normalni nebo display.

V podstate mam vubec dojem, ze dnes by se dala komplet kaplicka nahratit head-up displayem na okne...
Avatar - Emel
2. 4. 2021 11:31
Re: Nerovný souboj
Test ukazuje, jaká je škoda, že Focus nemá lepší motor.
Já jsem známý milovník dlouhých kvaltů v rodinných autech, takže hnací řetězec jednoznačně 1.5TSI... a jestli žere o půl litru míň MHEV litr, tak je to příjemný bonus.
Naopak podvozek s torzkou u Octy a Leonu je otrava, obzvlášť u těhle už poměrně výkonnejch a drahejch variant (btw... Focus HB by měl s tím MHEV co?).
Designově je to plichta, ST-Line je pro Focus záchrana. Obě auta se mi o dost víc líbí v krátký verzi, kombíky jsou slabší... ale to ostatně platí i pro Golf nebo Astru, o (končící) 308 ani nemluvě. Jak je redaktor nadšený z toho LED pásu mezi světly u Leonu... no, to nadšení úplně nesdílím
https://t.cncenter.cz/…igin-6910412.jpg?…
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 12:11
Re: Nerovný souboj
Však já bych taky volil jinou motorizaci, než R3 1.0 :) A pás Leonu se mi docela líbí, už na USA autech z přelomu 80/90tek jsem to obdivoval :D

jinak ten Fokus HB - nemá nad nějaký výkon taky multilink ?Ale měnili to
2. 4. 2021 20:10
Re: Nerovný souboj
Ja bych v manualu volil na 100% presne tuto testovanou motorizaci.
V automatu potom 1.5ku
3. 4. 2021 18:12
Re: Nerovný souboj
Fofo 3 mel vzdy multilink.
Fofo 4 ma na kombi mutilink vzdy, ale na HB jen 1.5EB.

Muj tatka, vasnivy autickar, zkousel Fofo 4 HB 1.5 i 1.0 MHEV hned po sobe, kazdym ujel asi 150km a pry v podstate zadny rozdil.
Pro porovnani - u Golfu 7 to byl velky rozdil jestli je tam vlecka nebo multilink.
Avatar - Emel
3. 4. 2021 20:03
Re: Nerovný souboj
Moc bych se nedivil, kdyby ten MHEV jako de facto nástupce 1.5 měl víceprvek taky... ale nevím.
EDIT: zkusil jsem to googlit... a sice našel pár stránek, kde tvrdí, že tam multilink je, ale nic důvěryhodného. Naopak jsem našel vlákno na fóru, kde si někdo stěžuje, že si koupil 1.5EB 110kW a dostal torzku, aniž by mu to někdo řekl.
https://www.fordownersclub.com/…rom-some-models/
An update to this Thread for anyone interested. I have finally had confirmation from Ford that they have dropped Multi-link Suspension from the 1.5 petrol model for MY2019.75 cars, except the Vignale and Active
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2021 13:55
Re: Nerovný souboj
Nechápu ty zmatky s multilinkem. Když to chtějí stále měnit (což mi přijde stupidní, protože s 1.5 prostě multilink chci), mají to uvádět někde v ceníku. Nedělám si iluze, že by aspoň prodejci byli dostatečně informovaní.
2. 4. 2021 14:02
Re: Nerovný souboj
Nemyslím si, že je to nerovný souboj. Prostě dva kombík nižší střední třídy se stejně výkonným benzínovým motorem. Jasně, to měření dynamiky je špatně, když už, tak bych k tomu ještě udaval nejlepší možné pružné zrychlení při daných rychlostech. Nicméně tady je ten rozdíl už opravdu velký, vsimni si, že Focus je na 6tku rychlejší než Leon na 5tku při 80-120km/h. Ty převody jsou prostě jinak a zase z hlediska spotřeby to hraje ve prospěch Leonu. I když v diskuzi jsou borci, co si to pružné zrychlení na 5tku při takovýhle rychlostech i měří nebo ti, kteří mají O4 a na 4tku prý jedou hodně přes 200 a chtějí ty převody ještě delší.
Jinak budu muset tu 1.0R3 Mhev zkusit, zatím mám jen porovnání v ST-line s 1.5R4 a 1.5R3.

Interiér taky nechápu, popravdě s Focusem nemám problém. Naopak mi nevadí, když mám třeba obložení dveří tvrdým pláštěm, ale chci místa dotyku - volant, loketní opěrky s bohatým polstrováním. Když si třeba vzpomenu na poslední zkušenost s Passatem Altrack a jeho kovovou zkruží místo volantu. Vystouplé displeje jsou na obou autech, pro mě je prostě v tomhle ohledu nejhezci interiér v Giulii.

Je fakt šílené, jak stouply ceny těch aut, i když Focus se docela kupodivu drží. V posledním týdnu ale došlo k úpravě ceníku, zmizela verze Trend, ale hlavně klasická verze ST. Už je jen ST plus. Dřív jsem si nakonfiguroval ST za částku, kde teď ST plus teprve začíná. Samozřejmě u konkurence to není jiné. :-)
Avatar - Mokrous
3. 4. 2021 23:34
Re: Nerovný souboj
Prosím tě můžeš nějak vysvětlit o jaké kovové skruži místo volantu u Passatu mluvíš? Já jsem nějak za posledních 20 let neregistroval na rozdíl od jiných problémů žádný problém s volanty. Vždycky normální kůže.
2. 4. 2021 16:19
Re: Nerovný souboj
No, co jsem viděl tu fotku dna kufru testovaného nového Leona ST se zvednutým kobercem, tak Seat tak "zapracoval" na odhlučnění, že zrušil protihlukovou vložku mezi plechem podlahy a kobercem. Já ji ve svém ST 1.4 TSI ještě mám! :yes:
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2021 09:31
Zaujimave porovnanie
Zasluzene vitazstvo focusu... mne sa z tejto dvojice viac paci leon... aj interierom aj exterierom.. aj ten 4valec je tu za mna fajn z hladiska kultury chodu a celkovej vyvazenosti ... avsak chcelo by to hatch.. tieto takmer 4,7m dlhe zirafy ozaj uz s klasickym kompaktnym c segmentom vhodnym do mesta zacinaju mat cim dalej tym menej spolocne.... inak face focusu s tymi dvakrat vacsimi svetlami jak leon aj s tou prisernou tlamou kapra prave vedla leonu brutalne svojou zrudnostou vynikne... pritom zozadu je ff aj docela pekne auto.... a zrovna konkurencny leon povazujem za najkrajsie auto c segmentu... za mna teda leon... hoc nema top dynamimu ani top spotrebu... ale v sucte toho co sa mi na nom paci je u mna voci tlustemu ff jasnou volbou a to o parnik... samozrejme obe auta su vyborne.... a kazdy ma svojho favorita a svoje priority.... takze za mna vyborne porovnanie... a gratulacia focusu :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
2. 4. 2021 09:33
Re: Zaujimave porovnanie
Kompakt není a asi ani nikdy nebyl určen primárně do města, na to máš B segment, kompakt je takové víceúčelové auto, které má převézt i po městě, tak pojmout rodinu na dovolenou, proto je to skvělý kompromis a také nejoblíbenější třída aut v Evropě.
2. 4. 2021 16:23
Re: Zaujimave porovnanie
Plně bych s tebou souhlasil, pokud by ovšem nový Leon nebyl sprasený tím idiotským dotykovým ovládáním skoro všeho... :-O :-( :no: Ovšem Focus je pro mě nekoupitelný zase kvůli absenci čtyřválce 1. 5 Ecoboost s manuální převodovkou a nesed> mě ani jeho vnější design. .. :-( :-( :-( :no:
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 17:00
Re: Zaujimave porovnanie
Paradoxní je, že evidentně ten extrémní downsizing nevede k nižší spotřebě proti relativně normální čtyřválcové 1.5. Ačkoli mě by asi 1.0 vyloženě neodradil.
2. 4. 2021 18:12
Re: Zaujimave porovnanie
Tak to mě totálně. V B segmentu bych 3válec možná se skřípěním zubů zkousl, ale v nižší střední třídě ani omylem!
2. 4. 2021 20:13
Re: Zaujimave porovnanie
Jen dodam, ze Focus 1.5 EB uz je taky trivalec, dokonce nekdy dvouvalec protoze jeden vypina (stejne jako tento testovany litrovy mildhybrid). V teto chvili uz jde 1.5 jen s 8st automatem, to mi prijde teda docela skoda. Asi emise.
2. 4. 2021 09:41
Objem palivové nádrže
Už to tu bylo řešeno mnohokrát, ale přesto je v testu zase uveden nesprávný objem nádrže u Leonu. Poněvadž nemá vzadu víceprvek, má jeho nádrž objem pouhých 45 litrů... což mimochodem znamená další plus pro Focuse :yes:
Rozbalit vlákno
3
2. 4. 2021 14:33
Re: Objem palivové nádrže
Jo, dobrá poznámka. Mrknul jsem do technikých údajů a Leon má pět různých nádrží: 55 (čtyřkolka), 50 (víceprvek), 45 (standard), 40 (hybrid) a 9 (nouzová pro CNG).
2. 4. 2021 15:58
Re: Objem palivové nádrže
:yes:

Škoda, že si za větší nádrž nelze připlatit jako u prémie. Té 1.5 TSI by větší nádrž slušela, přeci jen na dálnici při ostřejším tempu umí i tento motor pěkně "papat".
2. 4. 2021 16:29
Re: Objem palivové nádrže
Tak to můj Leon ST 1.4 TSI má i s vlečkou poctivou nádrž s objemem 50 l. :-) :yes: Čili další mezigenerační zhoršení pro nový Leon... :-O :-( :no:
2. 4. 2021 10:39
Dotykový displej - jeden veľký oje*
Fascinuje ma, ako dokážu automobilky ušetriť a namotať zákazníka na niečo, čo je horšie fungujúce, ale jednoduchšie na výrobu. Ideálny príklad je dotykový displej - čo by som osobne zakázal, lebo ak sa hrám s telefónom, je to vlastne to isté. Úžasné, ako sú ľudia schopní kúpiť si auto podľa rozlíšenia displeja, často absolútne neriešia jazdné vlastnosti a z toho plynúcu aktívnu bezpečnosť. Podobne je to s SUV, kde takmer za tie isté výrobné náklady si môžeš zapýtať za SUV viac, ako za kombík, lebo je to väčšie auto z vonku (z vnútra málokedy). A pritom horšie jazdné vlastnosti, vyššia spotreba - ale je to tak trendy (lebo automobilky to ma ju zrátané, že SUV im hodí viac ako kombík)... Mal som kedysi seata, teraz forda ... obe autá super, v globále rozhodnú pre kúpu iba priority jednotlivých majiteľov. Ja uprednostňujem ford, nakoľko podvozkovo je v triede topka a to topka absolútna - teda č.1 na trhu v triede.
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2021 11:23
TSI
Libi se mi ta spotřeba. Doufam, že ty jelita co tady hejtili, že jezdim s 1,4 TSI 110kw za 5,5 se chytnou za rypák. Jinak, hoši teď mam 5,9 protoze jezdim kratky trasy. Babku do nemocnice, nakoupit a podobny jebačky. Ale chapes ze to normalne mam 5,5 kdyz jedu 120km kazdej den do prace a z prace? Plesk na ucho!
Rozbalit vlákno
2
2. 4. 2021 14:14
Re: TSI
Ja jezdim za 9 a je mi to jedno.
2. 4. 2021 16:33
Re: TSI
Já mívám na delších tratích po silnici I. třídy se svým Leonem ST 1.4 TSI/92 kW průměr 5,7 l/100 km a to se s ním rozhodně nijak neloudám! :-) :yes: Hodně pomáhá i skvělá aerodynamika, po vyřazení to auto jen velmi zvolna ztrácí rychlost. :-)
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 11:36
Další důkaz
Další důkaz absolutní nesmyslnosti a neefektivnosti moderních 3válců a MHEV technologií. Fungují jen na papíře a v normovaných měřicích cyklech.

Ve výsledku tak kvůli zkratomozkům je auto průmysl a zákazník tlačen k těmhle 3válcovým mrzákům, které nepřináší absolutně nic dobrého. Mizerný zvuk, mizerná kultura chodu, mizerná spotřeba, mizerný průběh výkonu a točivého momentu v nízkých otáčkách.

Je to tak a každý motorář nepochybně ví, že 4 válce jsou rozumný a nepodkročitelný základ. Bohužel, eurohujeři a zelenomozkomorové tohle nikdy nepochopí :-!
Rozbalit vlákno
3
2. 4. 2021 16:38
Re: Další důkaz
Tesat do kamene! A aby ty hnusné tříválce měly alespoň trochu přijatelnou kultivovanost, musí být vybaveny drahým trojhmotovým setrvačníkem, který je později většinou třeba nákladně měnit! :-( :no:
Avatar - rohYpnol
2. 4. 2021 19:28
Re: Další důkaz
Fyzika nejde oklamat jako emisní tabulky. Spalovací motor je 4 dobý a na 4 doby prostě je minimum 4 válce.
2. 4. 2021 21:19
Re: Další důkaz
Vy jste ale dva troubove.
Ta posledni veta je neuveritelne hloupa...
Wtf
Ty vase uvahy nemaji s fyzikou nic spolecnyho.

Trivalec je v mnoha smerech optimalni reseni.
Ne nadarmo se pouziva.

https://www.cars24.com/…cylinder-engine/

PS Co takovy R6? R6 rovnez prilis nekoresponduje se ctyrdobym cyklem... Taky spatne?
:D
2. 4. 2021 11:54
Obří zadní převisy
kazí jinak povedené boční siluety obou aut. Zepředu to vidím vyrovnané, ale zezadu jasně vede Seat - Ford zadní světla prostě neumí
Rozbalit vlákno
3
2. 4. 2021 12:40
Re: Obří zadní převisy
Tak ako je na tom novy leon st zle si uvedomis az ked mas moznost pozriet hned vedla predoslej generacie. Autor sa snazil nepokazit podareny zaklad a vysledok je krc a pri kombi prapodivna hrana na 5tych dverach. Dat moderne svetla na predoslu generaciu a je to ovela lepsie ako novy leon
2. 4. 2021 16:46
Re: Obří zadní převisy
Přesně. A jako "bonus" u nového Leonu vymysleli skutečně trestuhodnou debilitu - spodek 5. dveří presně zařezává s okrajem nárazníku! Jeho ochranná funkce je proto nulová a sebemenší žďuchanec na zadek 5. dveře poškodí!!! :-O :-O :-O :no: :no: :no: Jsem opravdu šťastný, že vlastním minulou generaci, kde zadní nárazník ještě 5. dveře svým předsunutím normálně a logicky chrání!
2. 4. 2021 17:51
Re: Re: Obří zadní převisy
Sam sa trochu hnevam, vo vypredaji mi ponukali kombi fr za vybornu cenu, len som nezareagoval rychlo. Mam prelezene nove trojicky a ten interier je katastrofa/ ovladanie a funkcnost. Golf jazdi pekne, ale ho aj najviac osekali
Avatar - miromen
2. 4. 2021 14:04
Adekvatni
Pro Focus je v nižši středni třidě jediny adekvatni soupeř Civic a je škoda, že se u nas toho ještě nikdo neujal tak aby tyhle dva kousky postavil proti sobě.
Noveho leona jsem si prošel akorat v kratkem tedy v HB provedeni a designově jednoznačně zklamani a jedině libivy mi přišel předek, ktery mě z uvodnich foto při představeni nezaujal. Tehdy mi přišla zadni čast zajimava a pohledna, ale v realu vypada i Golf lepe z bočniho profilu Leon taktež o ničem. Interier bez překvapeni a opět bida kdy i koncernovy golf byť při stejne či podobne architektuře pusoby vyrazněji lepe. Zavedena pozpohlavnost samotneho auta u seatu nepřekvapi to přišlo již s ibizou k tomu TSI, ktere bych dobrovolně pod kapotou nechtěl pokud to neni, alespoň 1.8. Zde se hodi i to progresivni řizeni, ktere koncern bohužel použiva i u sportovnějšich variant.
Focus jasně boduje vzhledem jak exterieru tak interieru a to jeho fanda rozhodně nejsem, ale oproti vykradenym, uklizenym a bezduchym kvartyrum je to ještě fajn. Ergonomie až na rozdělene ovladani audia na volantu na focus jak se sluši a patřči i v teto nove generaci stale přikladna jen bohužel jak jsem již několikrat psal tak ST-Line by si zasloužil opravdu sportovni sedadla. Motor by to chtělo vyborny 3 valcovy 1.5EB a ne nějaky byť zakladni hybrid, ale s manualni převodovkou a ne pouze s matem jak je v nabidce.
Každopadně, když už trpět tak z těhle dvou rozhodně s Focusem.
Rozbalit vlákno
14
2. 4. 2021 19:27
Re: Adekvatni
tak skoda, ze honda zanevrela na kombi, zvlast ked vypustili accorda. mohlo to byt s predajmi v eu lepsie
2. 4. 2021 21:11
Re: Adekvatni
Jen by ten nový kombík od Civica nesměl být tak hnusný, jako ten odvozený od jeho minulé generace! :-O :no:
2. 4. 2021 22:52
Re: Re: Adekvatni
Tak pre mna je momentalne honda mrtva, ak neratame nsx nespomeniem si na auto z ich portfolia, na ktore sa da pozerat, co je skoda, civic s 1.5 jazdi pekne
Avatar - Emel
2. 4. 2021 23:05
Re: Re: Adekvatni
Jo, 1.5 jezdí pěkně... má to ale i svoje mouchy.
Třeba vejfuky na prostředku - zajímavá parádička u TypeR, ale u normálního auta... kouli tam nedáš a když mrkneš na auto zespoda, tak tam je moderní umění z trubek, kvůli kterýmu už se tam nevejde rezerva.
+Sedačky, kryt kufru, absence výdechů ventilace vzadu... nakonec toho bylo víc, co mě docela zklamalo.
3. 4. 2021 09:53
Re: Re: Adekvatni
ako tu uz niekto spominal, v c segmente je to momentalne o velkych kompromisoch a kupovat nieco zajtra neviem co by som si vybral.
Avatar - Emel
3. 4. 2021 10:54
Re: Re: Adekvatni
Tak to záleží na budgetu. Focus ST Combi je slušný kompromis pro mě :-)