Ještě před oficiální světovou premiérou se elektrická vlajková loď Mercedesu ukazuje na sérii maskovaných snímků. A aby toho nebylo málo, přihazují stříbrné šípy i nějakou tu technickou informaci.
....stříbrné šípy však chystají ještě minimálně jednu sportovnější a silnější variantu. V čerstvé tiskové zprávě je zmíněno provedení EQS 450+ s 568 newtonmetry točivého momentu a EQS 580 4Matic s krouťákem 855 Nm....
slušelo by se ale doplnit, že z toho nic nevyplývá protože dynamiku auta dělá výkon.
Ano, výkony nabíjení jsou +/- porovnatelné, zatím však nelze ani jedno z těchto aut reálně koupit.
Hezké a optimizmem vyzařující tvrzení "dodavatelé budou nabízet takto výkonné nabíjení komukoliv" je třeba doplnit o
- jací dodavatelé
- za kolik
- kdy
- kde, resp. v jakém počtu stanic
A co jako? Porsche nebo Audi už mají dnes v prodeji 270kW nabíjení a jsou HW připravené na 350kW jakmile Ionity tuto možnost nabídne na 800V stojanech, což bude během pár měsíců. Tomu 400V technologie nemůže konkurovat.
Takže je třeba počkat jen "pár měsíců", než budou 800V stojany všude, kde je bude třeba, no a pak si koupit to Porsche a na město Audinečku, možná dvě, když má někdo ještě partnerku, za této situace je hanba řešit něco jako prachy....... :-)
V parametrech má stejně jako Taycan 350kW.
A Taycan nedosáhne na max 350kw https://fdrive.cz/…che-dopadlo-5387 https://fdrive.cz/…n-na-ionity-5690
A správně tam píší,že jde hlavně o průběh nabíjení a Ioniq5 při 80%nabíjel ještě cca 140kW, tedy více než Taycan, kterému padá nabíjecí výkon rychleji. Nicméně na porovnání je potřeba mít stejné podmínky.
Jinak rychlost nabíjení přepočtenou na 100km spotřeby nabízejí stejnou a to je pro uživatele důležité.
Takže prémiová technika v podání H/K a brzy také Genesisu.
No to je div, že nejsou, když se nevyrábí, vyrobené a povinně zaregistrované se teď prodávají s nájezdem 5000t. Ale i rozvoz pizzy si raději koupí litr.
Uz jsem jich posledni dobou nekolik potkal na dalnici v uplne stejnym maskovani a teda nevim, ty celkovy proporce mi prijdou takovy zvlastni, dal bych tomu pracovni nazev “ocucany bonbon”, chybela mi tam jakasi “majestatnost” treba ve srovnani s novym S nebo faceliftovanym E, jestli muj popis dava trochu smysl. Uvidime, jak bude vypadat bez maskovani, ale nevim, jestli to na “vlajkovou lod” nebude malo...
To je bohuzel presne muj pocit z fotek, koncept vypadal majestatne, uzasne, ale maskovane prototypy nemaji zrovna elegantni proporce. No, uvidime, ale mam pocit, ze Mercedes nejak designove preslapuje...
Na cene moc nesejde, tohle je nad S klasse takze klidne muze olizovat ceny Maybach a stejne si to majitele najde.
Tohle je trh luxusnich aut, kde na cene kupcum tolik nezalezi, pokud to poskytuje prestiz, kterou zakaznik vyhledava a ocekava. Navic zatim nebude mit primou konkurenci, takze na cenu tlak nebude.
Jestli tohle bude startovat v zakladu pod 100 tisic tak respekt. Toho by podle me potom prodali hroznou hromadu misto Ska (napr. jen hotely apod. provozuji obrovske mnozstvi S klasse, kdyz prijde nova generace, kupuji vsichni jak sileni).
A tim by snizili emise automobilky opravdu vyrazne, takze si to predstavit dokazu, ze by drzeli cenu i pod 100.
Jen nevim, jestli by v tom pripade byli schopni uspokojit poptavku.
Ale tak Mercedes se chova v posledni dobe jako jeden z nejchytrejsich v prumyslu, takze predpokladam, ze i tady vedi, co delaji.
Vis proc je to maskovani tak osklivy? Prave aby pak vykouklo hezký auto. Teda ne vzdy 😂 Dela se to tak u vetsiny aut, nekde se neco uhladí, jinde vyboulí, přelepí, zakryje, světla olepí lepenkou, a pod. co já vim. Zkrátka je to tady oblepený hezky ladně, ale prdku víme co je pod tim za prolisy, linky, odtrhové hrany, tvar světel, atd. Vydrž ještě 😂
Kde jsou místní bojovníci proti banánovému profilu? Mně se to u kombíku vždy líbilo, ale tohle je na mě moc. Je to takový ten typický EV vajcovitý tvar, ale chápu, že se 100kWh baterií nic lepšího vymyslet nelze, a samozřejmě to po sundání maskování může vypadat mnohém lépe.
Jo a ten aerodynamický koeficient je úlet. Přesně tímto směrem by se měla EV vydat.
tiez nerozumiem preco vsetky el. spotrebice musia vyzerat ako keby ich po dvoch mesiacoch travenia vydavila anakonda... proste vsetko take nekukatelne ulizane vajco elipsy... v tomto zlaty enyaq ci soul ci el. niro ... ktore navzdory el ustrojenstvu vyzeraju nadalej ako normalne vozy z planety zem ....
inak tento eqs bude v praxi ocakavam dalsi ulizany medved nechutak.. 2,5 tonovy za 4 melony... proste dalsi nestravitelny ... alebo teda vydaveny elektrospotrebic co by zachranca planety ... .. ved papier si to ziada... ze v reale to nikomu nechyba taketo nezmyselne hebedo je uz samozrejme vedlajsie nakolko v dnesnej dobe sa uz zije neraz viac podla papiera a nie podla reality jak dobre vidime.... aj preto uz docela slusne padame na vsetkych frontoch :-(
Po dlouhé době budu znít jako zaslepený fanoušek Škody, ale Enyaq je dnes opravdu top, i když asi potřebuje být ve vhodné konfiguraci. Dál se mi líbí EQC, Ariya (SUV kastle je pro schování baterie výhodná), Polestar 2 a ze sedanů je možná fajn Lucid Air, tam baterii dobře schovali.
Polestar 2 jsem uz parkrat v Londyne potkal, zatim jen bile, pro me trochu zklamani. Je to pekne auto, ale nazivo je to trochu obycejnejsi nez to vypada na fotkach a na videu.
Pusobi kratsi a uzsi / vyssi nez jak jsem si ho predstavoval.
Enyaq ani ID4 jsem jeste nevidel a popravde mi pripada Skodovka designem mnohem lepsi nez ID4.
Co je zajimave je ID3, ktere se mi nazivo docela libi, je to pekny svezi design takoveho mensiho auta ala Golf.
Na fotkach a videu mi ID3 pripada rozhodne horsi nez v realite.
Lucid Air je designem uplna bomba podle me, navic to myslim neni prototyp, ale finalni verze tak, jak bude vypadat. No ale nejdriv to musi na silnice. Vsichni o tom mluvi, ze pry tahle firma “to da” a ja jim fandim, ale zaroven trochu pochybuju ... precejen slibem nezarmoutis, ale dostat to do produkce a dat rozumnou cenovku atd. to neni jen tak. Uvidime.
Za me je jinak uplna pecka design Hyundai Ionic 5, to bych mohl mit v garazi :-! To by me bohda nenapadlo, ze o nejakem Hyundai nekdy napisu :-!
Boha jeho to je tak priblbnuta vymejvarna mozku, ze to svet nevidel.
Je krize a pandemie, tak se prodava min aut. Co na tom? A ano, prodava se jich mene na vsech trzich vcetne tech, kde jsou podporovany ekologicke vozy.
Jakoze skutecne jedna vec je nejaka konstruktivni kritika a opozice, hledani kompromisu, s tim problem nemam.
Ale neco jinyho je tohle autoforum, to uz je jak nejaka sekta nebo co.
Vždy mě nesmírně baví, když elektrohujeři prskají nad "politicky nekorektními", resp. pravdivými informacemi o absurditě státem vynucované elektrodebility! :-):yes:
Ja nejsem zadnej eurohujer. Prestan si me tady skatulkovat a placat neco o politicky korektnosti a mlzit fakt, ze ctes uplny hnoje a jeste se tim chlubis kudy jdes.
Co se politicke korektnosti tyka, mam na to stejny nazor jako zde Jordan Peterson, on se umi vyjadrovat asi milionkrat lepe nez ja, takze to necham na nem.
Aby bylo jasno, ja si osobne myslim, ze plugin hybrid je to nejhorsi mozne reseni automobilu, co kdo mohl vymyslet. Auto, ktere ma kompletni technologii spalovaciho agregatu a vseho pridruzeneho jen s mensi nadrzi, a ktere ma zaroven kompletni technologii EV jen s mensi baterkou a k tomu vsemu to vsechno musi spojit dobromady, to je proste kardinalni hovadina a nejslozitejsi mozne reseni, ktere kombinuje nevyhody obou svetu.
S koncem tvého příspěvku absolutní souhlas, já bych jen dodal, že neméně absurdní řešení je čístý elektromobil, zatěžkaný drahými, těžkými a nevýkonnými bateriemi s omezenou životností a plnými různých kovů a chemikálií. A tato baterie je navíc ve všech evropských zemích krmena elektřinou, vzniklou z fosilních zdrojů!!! :-O https://www.autoforum.cz/…apornou-hodnotu/
Hele nebudeme delat, ze si rozumime, na to zapomen.
K tvemu dalsimu sdilenemu nesmyslu, dalsiho dilu “sekta za ropu v autech” - EV si drzi vyssi cenu jako ojetiny nez bezna auta pri stejnem stari a najezdu. To je uplne obycejny objektivni fakt.
Coz je presny opak toho hnoje co sdilis. Jedna vec je argumentovat, druha vec je lhat.
Takze produkcni auto stredni tridy nepatri na okruh Le Mans?
Tak to se shodneme. Tak proc to teda sdilis?
Zkratka hloupy je ten, kdo taha plugin na zavodni trat, Le Mans je navic doslova rychlostni specialitka, ze nema obdoby ... a pak o tom pise spinavy recenze, protoze klikbejt dava prachy.
A jeste hloupejsi ten, kdo takovy kydy jeste sdili.
Hloupý je hlavně ten, kdo si myslší, že příšerně předražený a více než dvoutunový křáp s jedním spalovacím motorem a dvěma elektromotory a baterkami, bude mít sportovní jízdní vlastnosti a hlavně úspěch u zákazníků - nadšených řidičů. Zvláště když ty slušné akcelerační schopnosti mu vydrží jen chvíli, než se vybijí ty směšně těžkopádné baterky! :-[]