Největší SUV Toyota evropské nabídky přijíždí na český trh. A je přesně taková, jakou jsem si ji předem představoval. Cílové klientele má rozhodně co nabídnout.
To je už je trochu moc :D . Spíš bych asi volil tohle https://www.sauto.cz/…transit/18704585?… . Mám Tranzita rád, protože se v tom překvapivě dobře jezdí. V něčem podobným u rybníka nocujou rybáři, jsou asi tři a mají to místo karavanu.
Spolehlivost není jen o tabulkách, ale i o přístupu k reklamacím nebo k zákazníkům. A to Ford je v tomto na chvostu.
Jen takové srovnání. Ozzmanovi u Fordu, když odešla 12V baterka ( nevím jakou má kapacitu a startovací proud ), tak musel rozebrat půlku auta, aby se tam dostal a musel ji vyměnit, jinak by nejezdil.
Mně teď odešla 12V baterka v Corolle, 45Ah 280A, jakmile jsem otevřel kufru ( elektrickej ) před nastartováním, už nenaskočila. Baterka dávala jen 120A. Takže jsem objednal novou a když jsem nejdřív neotevřel kufr, normálně jsem nastartoval a v pohodě jezdil týden než jsem měl čas na výměnu baterky. Ford, potažmo obyčejnej spalovák by si s takto malým proudem ani neprdnul.
Ale jinak na tomto jsem poznal šetření u Toyoty. Novou baterku jsem dostal 54Ah 480A, takže ta z výroby byla řádně poddimenzovaná na limit.
U fordu se nestalo, že by nechal ve štychu narozdil od toyoty a to hovořim o realnych zkušenostech vicero majitelu toho forda a tedy spokojenych majitelu včetně dostupnosti, přistupu a cen servisu. Ne internetovych dřistalu, ale raelnych majitelu.
A pro upřesněni auta byla vždy s jednou baterkou a ne pojizdna baterkova kavalerie tam možna nějaka bezpohlavni toyota ma co nabidnout.
To je pravda to bych musel na forum o tramvajich a trolejbusech.
A nejhorši je, že tohle se nezadržitelně protlačuje napřič celym automobilismem na nejstaršim kontinentě.
a heleme se, Arese tě nakazil. Nebreč, Ford třeba brzo zkrachuje a stáhne se z EU. Evidetně ty jejich auta nejsou zas tak dobrý za tu cenovku, jinak by je lidi kupovali.
To je pravda pro evropskeho "naročneho" zakaznika ja zde automobilka, ktera opravdu umi naprosto zbytečna. Kauflandsky bezpohlavni rohlik bohatě postači.
Pár let jsem seděl v budově se zastoupením Fordu (IBC Pobřežní) a dlouho jsem ve Fordech i jezdil. Pokud máš na Ford nějakou páku, tak jim poraď ať zkusí něco, co se jim povedlo s Mustangem. Jejich současná nabídka je opravdu poněkud slabá v porovnání s jejich postavením v 90. letech a ještě kousek po roce 2000. Nevím jestli jejich ústup se nějak nekryl s ukončení aktivit Charouze v prodeji Fordů.
Tys pochopil, co je nejstarší kontinent?
Jinak všechno, co není Ford, jsou plečky pro hlupáky a ovce, to je jasný.
Jak se může někdo takhle ztrapňovat, to mi hlava nebere.
No moment, mne nahodile nabíječka na stavební stroje :D (pro tebe jela 2x asistence)A jen saní motoru šlo ven, to asi u každého druhého auta dnes už nic nevymění sám. A navíc... ja to měl až u 4 roky starého auta a baterky :d ty u dvouletého :D to neokecas :D Proste té Toyota 2x nechala ve stychu, mne jen 1x a stačilo dojet pro baterku a nechat přihodit u známého mechanika :) Takže výměna stejná jako u Toyoty.
P.S jasný ze by si s tím Ford neskrtnul, proto se tam dává 75 tka baterka z výroby :D
No jo no , to už bude problém servisaka, ze se má to vykašlal, ja kdybych doporučené vyměnil baterku po 4 letech (ta baterka exla po 5 , sem se upsal 2020 a auto je z 2015 podzim), tak sem taky jezdil :D Jsou to vlastně prkotiny které o reálné spolehlivosti aut nic neříkají (a to ani u toho Fordu) ale vlastně je to nejčastější příčina nepojizdneho auta .. mne se to stalo skoro u každého a mnohdy za to mohla většinou zanedbaná údržba či rozsvicena světla :D I u Yarise umřela po 2 letech po záruce... Tohle není o značce auta..
Mylsim, že hodně majitelů Tsi EA111 našlo místo, kde se šetřilo...vis jak :) Proste je to fail, jako to chytré dobijeni Fordu a jiné příšery jiných automobilek. Schválně se optej, jestli ty baterky takto malé dávají do Corolly pořád, nebo to byla náhoda..
Ja taky ne, obecně když umře baterka není důvod auto dělat nespolehlivé a ona byl vadná protože jinak by to nastartovalo od začátku, ale nedávno mi jistý Mikesus v kontextu me exle baterky v Mondeu napsal, ze je to proste pruser , protože to znemožnilo start auta.... takže víš jak, musím ti to vrátit :D
já vím, ale mně to neznemožnilo startovat. Ve výsledku jsem s ní jezdil 3 týdny. A nedával jsem si ani pozor, jaké spotřebiče používám. Možná kdybych neměl el.kufr, tak s tím jezdím doteď s nevědomím vadné baterky.
Kdyby ti to neznemoznilo startovat, tak si 2x nevolal asistenci, aby tě nahodila :Dmne to pak o koňské dávce elektriky taky startovalo, ale já to šel hned vyměnit radši.. je to prostě stejně lehka/závazná vada jako u toho mého auta (dosad libovolne dle tvého uvážení). Kdyby jsem vyměnil baterku jak je předepsano, taky se mi to nestane a tohoto problému si nevsimnu.. To jsou ty kdyby :) výsledek byl nepojizdne auto v obou případech i když z různých příčin. Mě auto má naprosto idiotske inteligentní dobijeni a tobě dali malou baterku, která asi umřela dříve, než je zdrávo. Prostě máš stejně nespolehlivej krám, jako já, smiř se s tím :D
to je dosledok toho, ze tie baterie majiel nedobija a povazuje ich za bezudrzbove... potom je od isteho momentu bateria neustale vybita a dokoncia ju mrazy v zime... ked uplne strati napatie aj prud, ju niekto 1x dobije a to je uz neskoro, nasledne sa tymto stylom nedozije dlho
ja dobijam bateriu 2x rocne vzdy pred zimou a po zime, alebo vzdy ked auto dlhsie stoji a pod 6r mi este ziadna bateria neodisla, na prvej Primere mala 8r Bannerka stale skvelu kondiciu
no taky jsem se divil nejprve. poté, co jsem viděl jakou tam dávají z výroby a jaká je náhradní, tak jsem se tolik nedivil. 45Ah 280A vyměnili za 54Ah 480A. Takže i když ta nová spadne na půlku, pořád to je jako ta původní. Na oživení auta stačilo 120A, snad do novějších MY dávají už tyhle.
Jinak s testem souhlas, fakt se to neřídí vůbec zle na to, že je to takový autobus, ale tohle za ty peníze dost kazí dojem. Snad to Toyota nějak spraví...
no je to dost od těch kol. U našeho kusu to bylo, řekl bych, od přední nápravy.
Jako, člověk by si asi zvyknul, ale u takové cenovky to vadí dost. Když to zvládá i yaris za 300 bez problému.
Ale Forman je taky malej.
No já bych nejradši ty auta zkombinoval.
Jelikož je doba jaká je, není moc příležitostí na vyzkoušení, a s dětma "naštěstí" nikam jezdit moc nejde, aby člověk nebyl za diverzanta.
Explorer má super pohon, ale ten zbytek je jedna velká katastrofa. Zpracování, materiály, to by se skoro člověk bál, aby mu něco neodpadlo za jízdy. A to je ještě vyšší cenovka. Mám ještě v hledáčku, kde musím zkusit sedačky: X5 45e, Santa Fe/Sorento HEV/PHEV, Galaxy HEV ( tady se sedaček nebojím, spíš projevu a reakcí v takovém autě. Na začátek května mám rezervovanou RAV4 PHEV, hlavně kvůli srovnání s HL, když to má stejnou cenovku.
Favorita zatím upřímně nemám, zatím u každého auta mne vadilo něco, s čím se dá tedy žít, ale neobhájím si to sám před sebou při takových cenovkách.
Už začínám uvažovat i operáku, že vezmu nějaké auto na rok až 2, tu kratší dobu nějak přežiju a uvídím co bude potom.
Cenový medzi HL a X5 45e bude dosť veľký, 1,4M (s DPH?) čo spomínal Mikesus za HL, voči min. 2M za X5.
Na mobile.de sú nejaké kúsky X5 45e s dodávkou za 4 mesiace od 65 tis. Eur, to už nie je taký rozdiel.
mně je víceméně jedno, jaká je cenovka, jen to musí obhájit svou cenu, a to v kategorii, kterou potřebuji. Tedy může to jezdit lépe, může to mít lepší motor, nižší spotřebu atd, ale když tam nedám 3 sedačky, tak je mi to k ničemu.
Rozumiem, riešil som to podobne. Preferencia benzín/hybrid. A nakoniec pri mojich cestách 160 km/deň 3x týždenne, sem tam dlhšie to ostalo pri dieseli.
Za hybrid sa mi nechcelo priplácať 10-15 tis. Eur.
So značkou auta som sa trápiť nemusel, o tej rozhodla manželka, resp. zamietla akékoľvek alternatívy ;-) .
No MPV vymizela, jsou z toho dodávky, které nechci. Pořád to je dodávka se svými pozitivy i negativy. Značka je mi taky putna, takže klidně cokoliv, co splňuje podmínky.
Ja najezdim něco mezi 35 a 40tis ročně, většinu z toho spis místní přískoky, takže jednoznačně hybrid výhodnější a příjemnější. Kupovat 2 auta se mi nechce ( ale taky to je alternativa ). Takze jako možnost vidím právě v 7mistnem SUV (nebo i 5místném ), kdy se vejdou 3 sedacky do druhé řady. Kočárek už nevozime, stejně tak postýlku a další balast, takže kufr není tak zásadní. Takze vlastně chci jen 2 věci, hybrid a 3 sedačky.
Souhlas, nevím, proč tyhle velký SUV se nemohou nabízet i v konfiguraci 2+3.Ty sedačky kufru jsou na nic, krome nouzové potřeby Taky jsem chtěl něco velkýho, 3 sedačky ve druhé řadě a hybrid. Ale v Evropě nejsou, možná tak ještě nový Galaxy, ale ten kufr příliš velký není.Tak jsem skončil u Véčka v naftě..a druhý auto je menší ,pro camrani po meste...
Tiez som risil 3 sedacky na prelome 2019/2020. na 3 rad v suv by som sa najprc isiel pozriet, pretoze mnohokrat tam nemozes dat sedacku - nema to isofix a casto to ani tam dat neodporuca vyrobca. Pozri sa napriklad na veci ako ci tam das sedacku kvoli hlavovej opierke. Ja by som sa sustredil skor na 2 rad, ale to zasa suv tiez nejde. Pozral som vtedy Sante Fe ale je to uzke. Skoncil som nakoniec pri Sharane lebo to je pre 3 sedacky najlepsie vymyslene auto. Tiez som chcel hybrid, ale vtedy bohuzial nebol taky vyber ako dnes. Moj strop bol niekde pri 45K. Keby ze mam vyssi budget tak idem do Q7, tam mas v 2, druhom rade 3 samostatne sedadla s isofixom, a nemas co riesit.
Dík za tip. Q7 jsem tak nějak vypustil kvůli špatným zkušenostem s VW.
Proto si ty auta nejdriv zkouším. 3 ISO nejsou podmínkou a rozhidne do 3.rady bych je nechtel davat
V té Q7 tě mohu podpořit nepřímou zkušeností. Známý má 3 děti a pořídil Q7. Žije dost aktivní život a je maximálně spokojený že se konečně vejdou do auta. Určitě zkus ;)
Já jsem s tím opravdu spokojený, ale je to o tom, že bez Mpaketu to nemá pořádný brzdy, bez natáčení zadních kol je to neobratný (a taky je přínos toho dost znát na hraně smyku), na malejch kolech hnusný, k tichu ve městě je lepší přidat i akustický okna kvůli dálnici a nakonec je z toho auto za úplnej nesmysl. O ztrátě hodnoty BMW po 4 letech nemluvě. Osobně si myslím, že měsíční náklady na 4 roky vlastnictví můžou být klidně o 10 tis měsíčně bez DPH jinde než u GLE 350 (d nebo e, doplň libovolně) nebo třeba Touarega (pokud nebude vyspecifikovanej na úplnej nesmysl).
A pak teda jako paleta se do kufru zrovna nevejde...
Jezdil jsem 2017 a byla to bída. Navíc ten elektrickej zadek byl v každý zatáčce jinej. Zase jsem zaslechl, že se na to dá dostat naprosto neuvěřitelná sleva...
Jojo, loni když jsem řešil, tak XC90 zaujalo zajímavýma nabídkama a to i na operák. Jinak to auto je za ceník nesmysl a vyjma PHEV nedosahuje motoricky ani na základ Touaregu (neřeším počet válců ale dynamiku).
Tehdy jsem řešil B5 (dříve "D5" - nafta), která je výkonově blízko slabšímu 3.0 TDI, ale reálně o třídu až dvě horší. Třeba VW 2.0 BiTDI podle mě lepší, ale zase nejel jsem to ve srovnatelných autech. B6 (dřív "T6" - benzín) osobně neznám, leda z Youtube :D a tam to vypadá, že reálně jede spíš hůř.
Mas hodne siroky rozptyl, X5 je cenove i jako auto dost jinde.
Galaxy cenikovy zaklad 1.1mil prave nyni v konfiguratoru zlevneny na 810 !!! (290 selva uz v ceniku, to jsem mozna jeste nevidel).
Zatimco X5 zacina cenikove temer 1.7mil. To je blizko tomu, ze za jedno BMW mas 2 kusy Galaxy ... :-! Ale pokud jsou v cene treba odpisy na firmu apod. tak to samozrejme chapu (jojo ted jsou zrychleny odpisy 2 roky kdyz koupis letos auto bez znacek)
Z tebou zminenych by me rozhodne zajimal Galaxy (podle me staci S-Max?) ovsem pokud chces hybrid, tam nevim jak se to Fordu povedlo. Hybridy ma vychytany Toyota, to poznas po 10 kilometrech a RAV4 bude urcite fajn, ale je to o poznani mensi auto.
cena není jako hlavní limit. Pokud je to dražší, je mi to jedno. Jen to musí mít přidanou hodnotu pro mé potřeby.
Velikostně vím jak ty auta jsou, nějakou představu mám, ale nechci bez vyzkoušení cokoliv zavrhnout.
No v Mondeu ten hybrid byl ucházející, ale v Galaxy se bojím, že už bude podprůměrný. Rozhodně v pohonu je na tom Toyota mnohem lépe.
Ja uz skoro objednal smax hev, dokud z orodejce nevypadlo dodaci lhuta 9 mesicu:( takze ted vaham mezi kodiaqwm 2.0 tsi nebo se kousnout a cekat na smax... smax jeste nevyhoda, neumi agr sedacky kombinuvat s elektrickou sedackoua s pameti.. a priplacat 79 litru ze neagr a v kuzi fakt neee
Nevím jaká je ta nová 2.5HEV od Fordu, ale 2.0 HEV v Mondeu je překvapivě dobrý a vlastně hodně podobný pohon, jako Toyota, atmosféra + planetovka + elektromotor.
No on blíže nespecifikuje od jaké nápravy (nebo jsem to přehlédl?), jen že to zní jako když má auto torzku, což sedí i na ty rány, co dělal ten kousek, který si měl pujčený ty.
Mne tá veľkosť pripadá tak akurát. :-!
Od roku 2010 mám autá s dĺžkou nad 4,8 m.
Najprv kvôli detským kočiarom, teraz je to zvyk, komfort na dlhých cestách a bezpečnosť.
Plus pri tých väčších vozidlách sú na výber aj silnejšie motory a dobrá dynamika pre aktívnu bezpečnosť.
Inak, Toyota :yes: , začína mi byť sympatická. Pozeral som test RAV4 PHEV, konečne dobrá dynamika. Tento Highlander tiež fajn počin.
..k čemu to úplně je.. ale ten problém mám s většinou SUV
Na tom půdorysu se dá provozovat Vito/Multivan/travellerer +PSA klony.
Beru že má 4x4 ale kdo ho reálné potřebuje..
Já si v praxi zkusil přímé porovnání tohoto 4x4 s elektromotorem a připojitelným zadkem (ve stylu Haldex), když opomenu to, že 90 % kupců tohoto auta by fungovala naprosto stejně dobře i s náhonem na předek, tak v běžných situací a to včetně rozjezdů do zledovatělého kopce či jízdě na sněhu si vůbec nepoznal, že zadek žene jen elektromotor. Jediné, kdy to bylo možno poznat je ze zpomaleného záběru, kdy u 4x4 (připojitelný zadek k pohonu) umělo pustit více síly do zadu a mělo benevolentnější elektroniku při "blbnutí" na sněhu a umělo poslat auto bokem, kdežto ten Highlander preferoval předek (protože je tam logicky silnější spalovák, než elektromotor na zadku) a měl hodně striktně nalazenou elektroniku, což je ve výsledku v běžné jízdě i lepší řešení, protože ti nenechá udělat chybu, že to přepálíš do zatáčky pod plynem.
Takže kdo nejezdí Offroad či drifty, tomu AWD s elektromotorem bude sloužit naprosto perfektně a proti těm fake 4x4 typu Haldex (to má i mlutivan ne?) nepoznáš při běžné jízdě rozdíl.
v tomhle naprosto souhlas. Případně nějakej plnotučnej americkej benzín.
Ale třeba Šimpanz by chtěl dávat 2tunový přívěs i za trabanta, co my víme. :-[]
To netuším, ale já chtěl jen říct, že v praxi a v podmínkách, kde toto auto bude jezdit, tak běžný uživatel skoro rozdíl nepozná a tam kde má 4x4 pomáhat, tzn za apexem, nebo na výjezd do zasněženého kopce (v poměru k tomu, že se jedná o velké SUV, žádnou hračku), tam pomůže uplně stejně, jako 4x4 ve stylu haldex.
presne tento typ velkych nepremiovych SUV v eu chyba ako sol... rovnako kia telluride ci hyundai palisade .. alebo aj subaru ascent https://www.auto.cz/…em-pro-americany?… ( inak zrovna ascent mi hodne pripomina higlandera.. ci naopak? ) a par dalsich by sem casom mohli do eu prist ( vid spominani korejci mozno v dalsej generacii .. uvidime ) ... pritom nemam pochyb o tom ze takyto higlander od toyoty bude aj praktickejsi a terennejsi ako nejaka X5 ci Q7 .... inak aj novy rexton po facelifte sa mi moc paci ... no a este ze mame tu aj ten novy explorer od forda .... inak teda nie zeby tieto velke SUV boli v eu nejaky super predajny segment ktory by robil neviem ake cisla... ale zase ak mate na vyber 3 modely tak ozaj potom ani nie je co kupit a tak sa nedivim ze je to tu potom sama X5 a pod..ked lacnejsi napriek tomu praktickejsi a terennejsi superi podobnej velkosti tu do eu ani moc nepridu... no ale diky bohu teda za hihlandera aj exploer ci rextona ... po boku uz etablovaneho touarega je to v tomto zaujimavom segmente aj u nas razom hned pestrejsie ... :yes:
No já tedy úplně nevím. V dobách, kdy jsem si aut více všímal, plnil úlohu mastodonta na kolech Mercedes GL (teď to bude značené asi GLS). V mém okolí (Brandýs/Labem) jich jezdilo tak 5 kusů a všechno starší manželé. Soused má LandCruisera a i to mi připadá poměrně předimenzované. Měl jsem kolegu s 5 dětmi a ten rodinku vozil, myslím, v Multivanu nebo něčem takovém .... Asi to jen nechápu ;-)
ano to je tak... jasne.. niekto 5 clennu rodinu vozi v lodgy iny v higlanderi.... suma sumarum ak dane auto je vyuzite a nie je to len pre paradu tak nevidim moc problem.... navyse vdaka coraz sirsej ponuke si vies velke SUV kupit uz lacnejsie ako keby si nemal na vyber a musel ist len do premioviek ... GL od medveda je uz predsa len inde cenovo ako touareg ci higlander pritom uz aj tieto nazvime ich nepremiove velke SUV ti splnia rovnaky ucel ako GL ci Q7 .... uloha mastodonta je docela nevdacna viem co tym myslis ( k tomu zavist okolia jasne chapem ) ... ale za mna higlander dokaze jazdit za fakt prijemnu spotrebu... to aj susedova XY rocna bora dnes uz zerie viac takze to je take osemetne v tomto .... a ak to clovek vyuzije preco nie...... mne sa higlander paci... :yes:
Trochu si myslím, že je to pokus vrátit se do segmentu, kde mimo prémii není nic. Vezmi si kolik normálních automobilek konkurovalo BMW a Mercedesu ve vyšší střední. Taková Omega MV6 byl docela pojem ;-) . Teď se vrátila Camry a ta má výhodu ve svém hybridním pohonu, takže může zaujmout svým "přírodě přátelským" pohonným ústrojím. Kdo chce něco podobného v SUV má RAV4, ale konkurence X7 nebo GLS ??
Ve světe je to běžné... Viz např. Toyota Sequoia nebo Nissan Armada... Mnohem větší auta než Highlander... Opravdové neprémiové koráby pro rodinu. Je zajímavé, že v Evropě se tato auta neprosadila... jen jejich mnohem dražší varianty jako GLS a X7. Asi je to tak, že kdo v Evropě chce zaplatit takový kočár, tak už to zvládne i za prémiovou cenu... A ti ostatní jdou do Lodgy apod. Ale jsou to fakt zajímavá auta, hlavně ta Sequoia je pro aktivní rodinu úžasná.
Neco na tom je, ale uplne to nevysvetluje, proc jsou v Evrope v teto kategorii jen ty nejdrazsi znacka. Jinak minimalne Toyota by do Sequoie dokazala dat i naftu... Ale on je to obecnejsi trend, v Evrope se casem nepremiove znacky stahly i z vyssi stredni tridy, a to tam byvaly... a to urcite nebylo kvuli cenam benzinu. Je to zajimave.
současná X5 dá terénem fakt dost a je mnohem lepší než současná X3, která v křížení dost bezmocně hrabe. Co vyjela X5 s oktávkou na laně (proražená vana) v rozbahněným výjezdu ve skolnu cca 20% jsem fakt čuměl. A mimochodem se to hrnulo v pohodě na elektřinu.
O Q7 není třeba mít pochybnosti... Tyhle auta daj už opravdu hodně a i úplně rozvrtaná lesní cesta, kde současně tahali za traktorem klády nebyla žádnou překážkou. A že když někdo vidí BMW v terénu tak okamžitě opouští zetora aby se ti šel vysmát je už jenom třešnička na dortu...
U X5 je blbý, že maximální výšku podvozku ti to dovolí nastavit pouze bez vozejku a hlavně na rovině. Když je to celý vykřížený, tak se to dofouká jenom do předposlední pozice. Takže to chce na to myslet dřív. A pak nejezdit extra rychle, protože při cca 30km/h to spadne zase zpět. Jo a na rozdíl od Touarega po zaparkování podvozek sám najede na běžnou vejšku. Takže parkovat na pařezu jako s RR nebo Touaregem se nedoporučuje:-)
"pritom nemam pochyb o tom ze takyto higlander od toyoty bude aj praktickejsi a TERENNEJSI ako nejaka X5 ci Q7"
Z čeho jsi tu kravinu vyvěštil? Tu kravinu, že zadní el. motor Highlanderu, 40kw, 121Nm, závislý na pidibaterce, bude v terénu platnější, než full time AWD, s 60% výkonu na zadní nápravě?
Taky nemám o jedné věci pochyb.
Terénnější říkáš? No obávám se, že pohon 4x4 tohoto hybridu nezvládne ani desetinu toho co jmenovaná auta. Navíc má nižší světlou výšku. https://www.youtube.com/watch?… https://www.youtube.com/watch?…
Ale dobře, terén vzal čert, tohle je spíše rodinné mpv než nějaký offroad, od terénu je zde Land Cruiser. Blbé je, že na silnici, kde bude trávit 100% času, se chová jak bedna kytu, viz video čas od 17:35 https://www.youtube.com/watch?…
Špatný to je jen na limitu. Jinak si jízdní vlastnosti pochvalovali. Nechci se toho mizernýho vyhýbacího manévru zastávat, ale najedu 45tkm ročně, a do takové situace jsem se nedostal ani nepamatuju. Samozřejmě kdyby dostal... rád bych nebyl. Ale asi by mě to při nákupu výrazně neovlivnilo.
Ale tím nijak nerozporuju tvou myšlenku coby reakci na topera.
Mmch, výborný test (ten poslední), i hodnocení podvozků, to se jen tak nevidí :yes:
A ta Kia je překvapivě dobrý auto.
SUV asi nikdo prvoplánově nepovažuje za krouhače zatáček, ale když na to jednou přijde (klidně třeba jednou za deset let), tak solidní jízdní vlastnosti jako když najdeš. Určitě nikdo nechce přejet malé děcko, co se mu vřítí přímo před auto. Rovně dneska umí jezdit každé auto, ale Highlander bohužel umí jenom to. SUV co 3_diamanty daly do srovnání nebo to Sorento rovně jezdit umí také (v 21 století asi žádná raketová věda), ale když na to přijde a nastane krizovka, tak zvládnou rychlý manévr daleko lépe, ten Highlander je někde hluboko v minulém století, kdy vysoké offroady na balonových pneu a vysokých pružinách s mizerným ESP při prudkém manévru předváděly přesně tohle.
Tak to vypadá, že ten hluk se bude muset řešit externě pomoc: https://www.2din.cz/…odhlucneni-auta/ - protože tak cool auto nemůže mít hluk v kabině :D Ale jinak se mi auto moc a moc líbí :)
https://www.sauto.cz/…a/pilot/19012867 .....je to přímý konkurent, jen se do EU oficiálně nedováží. Pouze individuální dovoz. Je to 3,5 V6, půjde s ním i dost táhnout a motor je dle recenzí osvědčený držák.
No, pokud jezdím s vlekem, tak není nejlepší vzít za tyhle peníze spíše Touarega V6 TDI? Tak nějak na tuto disciplínu je přeci ten nafťák nejvhodnější.