Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cupra Born za rohem. Elektrický hot hatch se představí v květnu

Mladá značka Cupra dokončuje přípravy svého prvního sériového elektroauta. Aktuálně probíhají jeho finální zimní testy u severního polárního kruhu.
Zpět na článek
9. 4. 2021 06:57
8. 4. 2021 17:12
Další nesmysl
Hot hatch s půltunovou baterií, pohotovostní hmotností beztak kolem 1.800 kg a reálným dojezdem např. v dálničním provozu při rychlosti 130 - 140 km/h do 250 - 300 km. Tohle auto akorát zkazí elektovozům reputaci. Že výrobci není stydno chtít vůbec takovéto auta dát na trh. A to ještě neřeším cenu, která bude taky nejméně 1 mil. korun. A zůstatková hodnota za 6-7 let, aby byla vůbec 150-180 tis. Kč? :no:
Rozbalit vlákno
6
8. 4. 2021 23:01
Re: Další nesmysl
EV je nesmysl obecně, natož jako HH.
8. 4. 2021 23:16
Re: Další nesmysl
Zlatá slova! :-) :yes: :yes: :yes:
9. 4. 2021 00:49
Re: Další nesmysl
Teda přiznám se, že sdílím skepsi vůči tomuto modelu a celkově mě to dále utvrzuje v negativním názoru na "značku" Cupra.

Když už půjde o rebrand ID3 tak se aspoň snižuje pravděpobnost, že sportovnost nového modelu podtrhnou zvýhodněnou verzí s 1.0 TSI :D :D Směju se, ale je to vlastně smutné :(
Avatar - .StenLi.
9. 4. 2021 11:25
Re: Další nesmysl
Tak s tou vymyslenou zostatkovou hodnotou si to poriadne prestrelil :) Uz dnes si Tesla Model S drzi 2x mensi pokles zostatkovej hodnoty ako ICE konkurencia a dovod je jednoduchy, sice ma starsie 18650 Tesla baterie ale ich degradacia je iba 8-9% po 250k km, co je u bezneho slovaka 20 rokov a pravidelne OTA akutalizacie tiez spomaluju technologicke starnutie vybavy. Model 3/Y maju tiez vyssiu zostatkovu hodnotu ako ICE auta. Ked opomenieme EV pionierov ako 500e, Leaf, i3 a ine problematicke EV, tak tento trend sa tyka uz aj ID.3, Kony a inych najpredavanejsich EV dneska.
Netreba tiez zabudat na nasobne nizsie prevadzkove naklady EV ktore ospravedlnia vyssiu nakupnu cenu a preto predavajuci moze ist s cenou pri predaji dokonca nizsie ako u ICE a stale sa mu to za tie roky vlastnenia oplati viacej.
Ak ti vadi dojazd "iba" 250-300km tak by si mal vediet ze drviva vacsina europanov (90%) tieto tvoje obavy nezdiela pretoze najazdia denne menej ako 100km. Rozdielne obnovovanie dojazdu u ICE a EV stale sposobuje tento mylny strach z maleho dojazdu hlavne u ludi ktori EV nevlastnia.
9. 4. 2021 16:42
Re: Další nesmysl
V té zůstatkové hodnotě Blesk přestřelil, to je jasný.

Ale jinak, měl jsi někdy hothatch? To co píšeš platí pro běžné povozy, ale HH pro zábavu?

Já nejlepší chvíle s hh zažil na cestách kde jsem měl spotřebu přes 15l/100km a tankoval jsem klidně 2x během cesty. Jestli půjde o ostřejší ID3, tak je to auto těžké a muselo by mít výkon Tesly aby vyvážilo nedostatky. A i tak, vezmeš za to v pár zatáčkách a končíš s baterkou. Tohle mi smysl se současnou technikou vůbec nedává. ID3 není nejlevnější, tohle bude logicky mnohem dražší. Nevím k čemu takové auto bude?
Avatar - .StenLi.
9. 4. 2021 17:34
Re: Další nesmysl
Netreba zabudat ze ak dupnes na podlahu v 200kW EV tak tam mas 200kW a tie citis, ak to spravis v ICE HH s maximalnym vykonom 200kW, tak pocitis nejakych 130kW aj to iba ak mas zaradeny spravny stupen a automat sa nerozhodne preradit v nespravnej chvili, to u EV nehrozi. Ak hovorime o akceleracii z 0 tak budes rad ked tam budes mat vobec 100kW, takze ten pocit vykonu u EV a ICE je velmi rozdielny kedze u ICE to je maximalny kratkodoby vykon pri vysokych otackach ale u EV ho tam mas vzdy okamzite. Ale vsak uvidime ako bude jazdit a ci si ho zakaznici oblubia, darmo tu budeme teoretizovat :)

To ze zoberies par zakrut a koncis s baterkou nehrozi, Tesla Model 3 ma rovnaky dojazd pri sportovej jazde ako pomalsie BMW M3, resp. dokaze odkruzit 30 kol na okruhu.. takze par zakrut urcite nebude problem ;-)
9. 4. 2021 06:57
Divadielko
O 3 tyzdne premiera a oni sa tvaria, ze este testuju... :D Co by akoze este chceli odladit na preznackovanom id3?
Rozbalit vlákno
0