Bezpečnost
Tak to se hned tak nevidí, aby někdo uznal chybu, že se nechal unést mediální masáží hlupáků a po procitnutí to napravil. To u nás nehrozí.
Blbost su tie argumenty nie svietenie. Ako si si vsimol, vyriesili to dost alibisticky. Sice je to nebezpecne, ale aj tak doporucujeme svietit. A teraz co? Niekto bude svietit, niekto nebude, aky je v tom prinos pre bezpecnost? AA tiez by som rad vedel, ako prisli na tie desiatky litrov paliva za rok kvoli svieteniu... :no:
... nevím, třeba někdo najede 1000000 km za rok 😄
Při najetí 30000 km za rok a zvýšení spotřeby o 0,3 l/km z důvodu svícení je roční spotřeby zvýšena o 90l.
Takže si ty blbe nejdřív zjisti fakta, nauč se počítat a pak něco plácej.
Takže si ty blbe nejdřív zjisti fakta, nauč se počítat a pak něco plácej.
Mohu se zeptat, jak jsi přišel na ten rozdíl spotřeby 0,3 l/100km? Nemyslím to zle. Jen si říkám, že když mám auto, které pro rozpohybování své hmotnosti +- 1500kg při rychlosti třebas 90km/hod spotřebuje +- 6 l/100km tak je mi divné, že by ty 4 žárovky spotřebovali 5% z celkové energie...
když budu mít lehčí nohu, ušetřím třeba 3,0 l/100km >😁 takže nějakých 0,3 l/100km nemá význam... a bude-li plynulejší doprava, obchvaty měst, ušetří se více paliva = menší zátěž pro životní prostředí...
Docela by me zajimalo, co je na celorocnim sviceni spatneho, negativniho. Myslim, ze i kdyz tu povinnost zrusi, vetsina bude stejne svitit.
Především to je diskrimanace těch co svítit nemohou. Nebo ty nosíš čelní bílý a zádelový červený kahan, jakmile opustíš chodník? Až příliš mnoho řidičů strká bezmyšlenkovitě čumák tam, kde kde není světlo. A to, že tam nic nesvítí, ještě ani zdaleka neznamená, že tam nic a nikdo není. Tak jako jsou situace, kdy má smysl i za dne na sebe upozornit, tedy tunel, les nebo nízké slunce v zádech, tak je naopak zcela nesmyslné plýtvání energií, svítit přes den v koloně a stupni 5. 😄 Chce to víc přemýšlet o svém chování a míň spoléhat, že je všechno na povel. Není univerzální pravdy. 😄
Práve za slnka svetlá dosť pomôžu, skúsené na vlastnej koži. Na ceste zaliatej letným slnkom prehliadneš auto podobne ako za šera, ak svieti, zbadáš ho skôr. Aj v kolóne na 5. kvalte sa môžeš stretnúť z blbom čo robí myšičky a včas mu uhnúť aby z toho nebola čelovka znamená aj včas ho zbadať.
A druhá vec. Ukáž mi jedného, ktorý nemôže svietiť ak chce? Či cyklista alebo chodec. prostriedky sú, len nie je vôľa, nie je zvyk a nie je predpis. 😄
A druhá vec. Ukáž mi jedného, ktorý nemôže svietiť ak chce? Či cyklista alebo chodec. prostriedky sú, len nie je vôľa, nie je zvyk a nie je predpis. 😄
Tak na sněžnou slepotu, tu jaksi chybí sníh, a zbytek zvládnou sluneční brýle, že. A jestli chceš tvrdit, že na ceste zaliatej letným slnkom prehliadneš auto podobne ako za šera, tak už přestaň pít samohonku a pořiď si bílou hůl. V koloně a stupni 5, to nemastíš na plný knedlík, ale stojíš jak tvrdý Y. To jen abychom psali o stejném problému. A druhá věc, ukaž mi jednoho, co běhá před den po ulici a svítí u toho. Ani Chocholušek ho neviděl. 😄
teraz ale otazka ...kedy si ten blb ktory cez den nesvieti, rozsvieti svetla?......nezotmie sa naraz! v sere je lahko auto prehladnutelne...ale ten clovek co pojde bez svetiel si povie-ved vidim este v pohode...ale naproti mu moze ist clovek zo slabsim zrakom a prehliadne ho a sup...mame celovku. Ale co ,hlavne ze som videl ja, a teraz uvivdi vsetko z hora >😁
Ty jsi skutečně mamlas. Taolik hovadn co jsi tu nakydal.... Je vidět, že nemáš žádné zkušenosti s řízením. U rozsvíceného auta, které jede v protisměru, mimo jiné, mnohem lépe poznáš jak jede rychle, mohem lépe poznáš jak je daleko od tebe - tedy je to mnohem bezpečnější pokud mají auta rozsvícená světla. Navíc toto auto ihned vidíš např. ve mezi stromy, kdy jeho světla prosvítají, vidíš ho mnohem líp v létě, kdy je velký rozdíl mezi světlem a stínem atd. atd. má to zkrátka jenom výhody a ti lidé, kteří často jezdí a dívají se kolem sebe to samozřejmě dobře vědí. Pokud rakušáci toto zrušili, ale zároveň nechali svítit ty řidiče co svítí, tak to je ukázka tuposti a nekompetentnosti.
Kdyz si porovname situaci na silnici, kdy nekdo sviti a nekdo ne. Rychleji a lepe si vsimnes toho, kdo sviti. Pohybujici osvetleny objekt oko zachyti rychleji. To jr dano fyziologii oka. Naopak na silnici a okolo ni prevladaji barvy hnede a sede, tudiz barvy, kere lidske oko prehledne nejvice.
Nejvetsi pocet aut prodanych v CR jsou barvy stribrne, tudiz sede. To je dalsi duvod ke sviceni.
Tvuj argument diskriminace tech, kteri svitit nemohou je hodna vyse zmineneho Daniela. Jiste, ze nikdo na krku nenosi baterku, ale prodava se obleceni, ktere odrazi svetlo. Kdyz na takove obleceni svitis z reflektoru automobilu odrazi se svetlo zpet a hned je ten tvuj diskriminovany ubozak osvetlen. zde mas tudiz dalsi duvod ke sviceni.
Dalsi perla je plytvani energii. Automobil je vlastne mala elektrarna. Vyrobi si tolik energie, kolik prave potrebuje. Stoji te to asi tak o 2dcl benzinu/100km vic. Takze ani to neni duvod k zhasnuti svetel.
Nejvetsi pocet aut prodanych v CR jsou barvy stribrne, tudiz sede. To je dalsi duvod ke sviceni.
Tvuj argument diskriminace tech, kteri svitit nemohou je hodna vyse zmineneho Daniela. Jiste, ze nikdo na krku nenosi baterku, ale prodava se obleceni, ktere odrazi svetlo. Kdyz na takove obleceni svitis z reflektoru automobilu odrazi se svetlo zpet a hned je ten tvuj diskriminovany ubozak osvetlen. zde mas tudiz dalsi duvod ke sviceni.
Dalsi perla je plytvani energii. Automobil je vlastne mala elektrarna. Vyrobi si tolik energie, kolik prave potrebuje. Stoji te to asi tak o 2dcl benzinu/100km vic. Takze ani to neni duvod k zhasnuti svetel.
:yes: :yes: :yes: :yes: ked chcu setrit ovzdusie nech si vymontuju klimatizacie a autoradia...to je zbytocnost v aute a nie svetla......aj ked bez radia by to asi neslo >😁 >😁
A to se podívejme. Tady se jezdilo skoro sto let bez předepsaného denního svícení a každý bez problému poznal, kdy má zažnout. Teď se zdá, že bohužel nejen tobě, to zřejmě dělá problém pochopit. >😁
Copak se na nic lepsiho nezmohl? Spis si myslim, ze tobe nejak nedochazi, ze sviceni je potrebne. Zkus napsat aspon jeden argument proti sviceni, ktery se neda vyvratit.
Se mi zdá, že čteš jen co chceš. Snad jsem napsal dost jasně, kdy to smysl má a kdy ne. Neexistuje důvod, pro dogma svítit přes den vždy, nebo nesvítit nikdy. Proto se u řidiče předpokládá víc než jen prodloužená mícha, aby poznal, co má kdy větší význam. Rozhodně je ale vražedné, jezdit tak, že pokud světlo není vidět, tak že je volno. Vždy se jezdilo a bude jezdit na dohled. A každý musí počítat s tím, že na dohled, znamená opravdu na dohled, i nesvítících objektů. Tudíž ještě jednou polopaticky. Jistě chápeš, že zatímco svítit ve stojící koloně je zjevná blbost, tak svítit v tunelu nebo v lese asi smysl má. Upozorňuješ ostatní na svoji přítomnost. Což z tebe ovšem nesnímá povinnost, pohybovat se tak, abys nevrazil do toho kdo nesvítí. A pokud už jedeš tak, že vidíš i nesvítící objekty, tak ty co svítí, ti tím samozřejmě neuškodí, ale už zase tak moc, ani nepomůžou. 😄
proti svícení hovoří psychologie - podvědomí. Časem si lidi zvyknout vyhledávat jen osvětlené objekty a cokoliv jiného si nebudou všímat.
Právě toto je pro všechny zastánce osvětlení těžko pochopitelné. Nějaké podvědomí co nemůžou vidět šáhnout si na to.
Právě toto je pro všechny zastánce osvětlení těžko pochopitelné. Nějaké podvědomí co nemůžou vidět šáhnout si na to.
Kde jsi byl na tom ze kazdy poznal kdy ma zaznout? Dnes a denne jsem potkaval a potkavam vecer auta ktera nesviti, byt je tma jako v pytli. A mlhovky? Kazdej trouba oslnuje roznutou mlhovkou kdy nema. Projed se chvili po dalnici, auta nasackovany za sebou, kazdej druhej blbec ale oslnuje mlhovkou. Byt policajt, tak kazdyho takovyho ridice pokutuju za neprimerene pouziti mlhoveho svetla.
... a nakonec zakážou svítit v noci a jezdit se nebude vůbec - víte kolik se tím sníží množství CO2?
Pak se zakáže jezdit záchrankám - víte o kolik klesne počet obyvatel a sníží se ekologická zátěž?
** Honza
Pak se zakáže jezdit záchrankám - víte o kolik klesne počet obyvatel a sníží se ekologická zátěž?
** Honza
Jiz to tu nekdo naznacil, tak to napisu rovnou. Co je to za zvracenost, zrusit povinne denni sviceni proto, ze je nebezpecne a pak sviceni na druhou stranu doporucovat? Je videt, ze v Rakokusku to opravdu nemaji v hlave v poradku, takovyhle blabol by snad nevyprodukovali ani nasi dutohlavove...
Teď jsem to chtěl napsat, je to postavené na hlavu 8-s Inteligentní řidič svítit nepřestane, hlupák zhasne.
Nejde o to, kdo je hlupák, ale o to, že si vlastně protiřečí ...
1.Inteligentny vodic nesvieti cez den.
2. Rakusania svietenie nezrusili preto ze je to nebezpecne , ale preto , ze to nie je bezpecnejsie - chapete chlapci , ze to nijako neprispelo k vyssej bezpecnosti .
A zaujimalo by ma kde su Ti mudrlanti, ktorych tu boli miliony , ktori tu prisahali , ze ake to je dokonale keby auta svietili aj cez den. Ze ake je to velmi bezpecne. Je to holy nezmysel, vy tiez uverite vsetkemu , co niekto povie v telke alebo napise.
2. Rakusania svietenie nezrusili preto ze je to nebezpecne , ale preto , ze to nie je bezpecnejsie - chapete chlapci , ze to nijako neprispelo k vyssej bezpecnosti .
A zaujimalo by ma kde su Ti mudrlanti, ktorych tu boli miliony , ktori tu prisahali , ze ake to je dokonale keby auta svietili aj cez den. Ze ake je to velmi bezpecne. Je to holy nezmysel, vy tiez uverite vsetkemu , co niekto povie v telke alebo napise.
ty asi moc inteligentny nie si :no:
hlavne na to neexistuju statistiky, ani nevies kolko krat ti to mozno zachranilo zivot-svietenie, ze havarii neubudlo neznamena ze to nefunguje :-!
A proc by melo byt sviceni dobre a ne zle??? Poslis treba se prispuobovat tomu v jakem si podnebi. U Svedu je logicke se ze tam musi svitit. Ale naco v Rakusku??? Tak si to nech. Nevim odkud vis ze sviceni je dobre a ne zle. 😲 😲 😲 :no:
Smarja to je vul jak Andel 😄 Kluci, ja se vam nedivim, ze toho pana nemate radi 😄 Tenhle clovek ocividne neumi vubec cesky - a to nejen psat, ale ani cist, protoze jeho prispevky vubec nedavaji smysl a netykaji se toho, na co reaguje...
Clovek jednou za cas vleze do diskuse a ono tady tohle... Chjo...
Clovek jednou za cas vleze do diskuse a ono tady tohle... Chjo...
Jde tu jak už bylo napsáno o neosvětlené objekty na silnici! Ale ted bude půlka řidičů svitit a půlka ne, stejně, jak to bylo u nas a to je to nejhorsi co může bejt.....
A co natom je nejhoršího? to auto snad vidíš ne? ja bych to nechal jak to bylo u nás než se zavedlo celodení svícení, nechal bych to jen v zimním a podzimním období v takovém počasí jaké je tedka, ale zcela mi uniká proč by se muselo svítit i v letě, když je 30°C a ty řožnuté světla nejdou skoro vidět.
:no: :no: ..jasne cele leto je slnecno a 30 stupnov, ani raz sa nezatiahne,neprsi, nieje burka,rano hmla, atd atd...komediant 8-s
Kdyby řidiči rozsvítili okamžitě, dyž nastanou patřičné podmínky, tak není problém. Hezky všichni zapneme v létě světla v 20:00, je nízko slunce, v lesích, střídaní světla a stínu, kdysž se zatáhne... A zase naopak, pak sborově vypneme. Tomu snad nevěříš, ne? Lidi ani teď mnohdy nesvítí za deště.
Ale notak... Jde tu přesně o to, zda tu část řidičů, která NEVÍ, kdy mají svítit, lze ještě nazvat řidiči. Ostatně to za ně, může v krajném případě obstarat elektronika. 😄
Zeptám se jen, co to proboha má společnýho s tématem? Takže, velká část aut pohybujících se po silnicích dle vás jsou řízena ne-řidičema. O.K. asi máte pravdu. Nojo, moment, ale oni na těch silnicích stejně jsou..
A teď otázka za 100.000 -- Jakpak zajistíme svícení VŠECH vehiklů na silnici nezávisle na tom čím/kým jsou řízeny? a) spolehneme se na jejich inteligenci b) nařídíme celoroční celodenní svícení.
..? O to přesně "tu jde" ...a to jak to rakušáci teď vymysleli je opravdu totální krávovina a docela mě to překvapuje. Zvlášť ten argument s emisema, to už opravdu hraničí s demencí.
A teď otázka za 100.000 -- Jakpak zajistíme svícení VŠECH vehiklů na silnici nezávisle na tom čím/kým jsou řízeny? a) spolehneme se na jejich inteligenci b) nařídíme celoroční celodenní svícení.
..? O to přesně "tu jde" ...a to jak to rakušáci teď vymysleli je opravdu totální krávovina a docela mě to překvapuje. Zvlášť ten argument s emisema, to už opravdu hraničí s demencí.
Heleďte, už jsem tu v diskuzi párkrát vysvětloval, že nemám nic proti svícení přes den, v situaci kdy je potřeba dát ostatním najevo svou přítomnost. Takhle to tu bylo vždy, mimo noci se svitilo i za soumraku, v lese, v dešti, v mlze. Samozřejmě že ne zcela všichni a stejně. To víte, byla doba analogová. Ale alespoň to udržovalo řidiče v pozornosti, a hlavně, ani je nenapadlo spoléhat se na to, že každý objekt na silnici je osvětlen. Možná, že z pohledu dnešní digitální generace, chápající povětšinou jen úlohy typu an👋ne, jde o natolik variantní řešení problému svícení, že to přesahuje jejich možnosti chápaní. Nicméně, skutečně to tak bylo, a my jsme při popojíždění kolony aut, městem zalitým sluncem, opravdu nesvítili. K vašim otázkám. Jak jste se mohl tak blbě ptát, na co, že se spolehneme. Přece na nic. Řidič se spoléhá jen sám na sebe. Jede jen na dohled a počítá s tím, že na silnici před ním mohla spadnout lžíce z bagru. Můžete sice tisíkrát argumentovat tím, že tam neměla co dělat, ale sv. Petrovi to je fuk. To v lepším případě. V tom horším tam ovšem místo lžíce, může být člověk. To už je pak na vás, jak s tím budete žít. Pro ty, co hledají podporu v technických serepetičkách, asi není problém mít za tvrdý základ časový spínač světel podle času a data, doplněným na měkko, světelným senzorem. Zas taková věda to není, hodiny ná každé auto a funkčně analogický senzor světla má každý foťák. A zřejmě by se našlo i lepší řešení. Jenže to už jsme trochu mimo problém. A ten je opravdu v tom, že i přes celodenního svícení aut a motocyklů, jsou na silnici neosvětlení cyklisté, lidé i zvířata, která se řidičům, spoléhajícím se jen na cizí světla, přesto doposud nepodařilo vybít. Čímž se na druhou stranu potvrzuje, že normálnímu řidiči počítajícímu s neosvětlenými překážkami, svícení přes den a za každých okolností, práci za volantem ani neztěžuje, ani nezlehčuje. A v tom je taky ta pointa.
Vy pořád počítáte s tím že svítícením celodenně se nějak změní moje myšlení a budu se od té chvíle vyhýbat pouze svítícím objektům a ostatní pro mě přestanou existovat..
ale uznejte že to jestli já svítím nebo ne nemá žádný vliv na můj náhled na ostatní..jen prostě vím že jsem líp vidět. To že počítám s tím že na silnici potkám cyklisty, zvířata, vietnamce za volantem a vůbec cokoli, je samozřejmé tak či tak.
Vaše poslední pointa, na tom se shodneme. NICMÉNĚ..zlehčuje to práci za volantem ostatním, těm které dle vás nelze označit za řidiče.
ale uznejte že to jestli já svítím nebo ne nemá žádný vliv na můj náhled na ostatní..jen prostě vím že jsem líp vidět. To že počítám s tím že na silnici potkám cyklisty, zvířata, vietnamce za volantem a vůbec cokoli, je samozřejmé tak či tak.
Vaše poslední pointa, na tom se shodneme. NICMÉNĚ..zlehčuje to práci za volantem ostatním, těm které dle vás nelze označit za řidiče.
já jsem svítil i před zavedením povinného svícení .. a i kdyby jej zrušili tak svítit nepřestanu ...
A znas nejaky duvod pro svitit kdyz ti do oci biju slunecni paprsky?!
prave pre tie paprsky nemusis zbadat auto, pretoze ti splinie s okolim[neosvetlene]....ale to pochopis az dostanes " ridicak" >😁
Najdete si nejaky obrazek na kterem je zobrazena podstata sviceni. Svitit se nema v lete kdyz prazi na vuz slunce pro bezpecnost blbouni. Jak taketo sviceni prosim vas pekne muze zachranit zivot?????
Svitit se ma v takovychto dnech kdyz je vuz ve stine. Tedy kdyz napriklad jede pod stromami. Pak se viditelnost toho auta zvysi podstatne! To bez debat. Ale svitit bez ohledu na podminky a pocasi je takovej nesmyl ze se mi chce z neho zvracet! 😲 :no: :no:
Svitit se ma v takovychto dnech kdyz je vuz ve stine. Tedy kdyz napriklad jede pod stromami. Pak se viditelnost toho auta zvysi podstatne! To bez debat. Ale svitit bez ohledu na podminky a pocasi je takovej nesmyl ze se mi chce z neho zvracet! 😲 :no: :no:
TRak klidně zvracej, ale hlavně prosím tě nelez za volant 😉 .
Doufám že nemáš auto - a ani to nezkoušej proboha.
Úplně hezky tě vidím jak si to metelíš po cestách necestách a teď rožneš (jsi pod stromem), za sto metrů zhasneš. Za chvíli rožneš (jsi pod stromem) a pak zase zhasneš.... >😁
Mezi světlem a tmou není pevná hranice. Není den a noc, není světlo a tma. Je život. A abys žil, sviť pořád. Ono totiž nejde o to, že za dne čučením do světel nepřehlédneš jedoucí auto, jde o to, že osvětlené auto ti umožní rešit jízdu periferním vnímáním. Odhaduji, že 30 % vjemů za jízdy řešíš právě jen tím periferním vnímáním.
Vedle toho (obtížně se to představuje) vidíš jinak ve dvaceti a jinak v šedesáti. Představ si to tak, že jede-li šedesátiletý člověk, vidí to, co ty za šera s tmavými skly slunečních brýlí.
Pak jsou samozřejmě extrémy (nikoli ovšem na cestě výjimečné) které neovlivníš věkem a selžeš i ve dvaceti - to jsou kontrastní pole - stín lesa navazující na sluncem spalovanou silnici. Do stínu nevidíš nic, ani ve dvaceti, pokud však bude auto svítit, uvidíš ho.
Závěr - v noci svítiš, abys viděl, přes den, abys viděn byl. Jen hlup nesvití. Kdo má za sebou tisíce kilometrů ví, že světlo znamená... život.
Vedle toho (obtížně se to představuje) vidíš jinak ve dvaceti a jinak v šedesáti. Představ si to tak, že jede-li šedesátiletý člověk, vidí to, co ty za šera s tmavými skly slunečních brýlí.
Pak jsou samozřejmě extrémy (nikoli ovšem na cestě výjimečné) které neovlivníš věkem a selžeš i ve dvaceti - to jsou kontrastní pole - stín lesa navazující na sluncem spalovanou silnici. Do stínu nevidíš nic, ani ve dvaceti, pokud však bude auto svítit, uvidíš ho.
Závěr - v noci svítiš, abys viděl, přes den, abys viděn byl. Jen hlup nesvití. Kdo má za sebou tisíce kilometrů ví, že světlo znamená... život.
se spoustou Tvojích názorů nesouhlasím ale tohle :yes:
Děkuju :yes: Jsem hluboce přesvědčen, že svícení ve dne zvyšuje bezpečnost a tohle přebíjí i ta negativa, tedy občas obtěžující špatně seřízená světla některých řidičů. To ovšem je samozřejmě ještě citelnější v noci.
A jak muze cez den?
GTI to popsal velmi přesně a každý kdo trošku víc jezdí, ví o čem je řeč :yes: .
:yes: Presne, jsem pro celodenni sviceni. Uz kolikrat jsem zazil (napr. ve Francii), ze neosvetlena auta jsou snaze prehlednutelna. Staci aby bylo lehce pod mrakem, auto melo nejaky nevyrazny odstin laku...A to se zrakem problem opravdu nemam 😄 Jako dalsi plus vidim,ze osvetlene auto, je snaze viditelne napr. skrz zatacku...Taky se muze stat, ze clovek neni zrovna moc fresh, ridi unaveny (a nerikejte, ze se vam to nikdy nestalo) a jeho reakce budou pomalejsi. Akorat Look tady pise opet sama "moudra", ktera pobral asi behem jezdeni doma na klavesnici pri Need For Speed
Kdyz je svetlo tak mne jako nevidet?
suhlasim s CUISINE, moc tvoje nazory ohladne VW atd nemusim, ale v tomto sa zhodneme na 100000000000% >😁 :yes:
Tohle opravdu pochopí jen praktik. Teoretici tu budou pořád pět nesmsly o neosvícených chodcích apod., ale ten, kdo jezdí denně - a ne jen na nákup, ten ví, že být viděn je mnohdy důležitější, než vidět.
A ještě jednu poznámku, když už mluvíme o svícení: Mlhovky, tak ty se zapínají v mlze. Proto se jim říká mlhovky. A pokud v tý mlze jede kolona, auto na autě, moc bych se přimlouval, aby ten, kdo jede přede mnou, je vypnul. A až bude zase na konci kolony, ať si je klidně rozsvítí...
A ještě jednu poznámku, když už mluvíme o svícení: Mlhovky, tak ty se zapínají v mlze. Proto se jim říká mlhovky. A pokud v tý mlze jede kolona, auto na autě, moc bych se přimlouval, aby ten, kdo jede přede mnou, je vypnul. A až bude zase na konci kolony, ať si je klidně rozsvítí...
No nazdar, šéfe, Ty ešte žiješ? Už som Ťa tu nevidel skoro pol večnosti... 😄 To pivo ešte stále platí, aj keď vzhľadom na počasie by lepšie spravila horúca medovina... 😉
Akurát dnes som čítal jeden starý Allesiov blog, kde sme počítali prezývky Daniela... A nový blog, v ktorom Allesio plánuje tvrdý a nezmieriteľný boj s fenoménom "DanielDesign alias "Look" ". Ako vidím, je tu takmer jediný(a ešte mam-las) proti dennému svieteniu a háda sa so všetkými.
Dnes bez váhania súhlasím s pánom GTI (aj keď jeho teóriu o cúvaní "na oči" neuznávam) a tiež s Tebou. Za zbytočne rozsvietené hmlovky, či už predné alebo zadné by mali dávať rovnako mastné pokuty ako za nerozsvietené svetlá alebo telefonovanie za volantom...
Akurát dnes som čítal jeden starý Allesiov blog, kde sme počítali prezývky Daniela... A nový blog, v ktorom Allesio plánuje tvrdý a nezmieriteľný boj s fenoménom "DanielDesign alias "Look" ". Ako vidím, je tu takmer jediný(a ešte mam-las) proti dennému svieteniu a háda sa so všetkými.
Dnes bez váhania súhlasím s pánom GTI (aj keď jeho teóriu o cúvaní "na oči" neuznávam) a tiež s Tebou. Za zbytočne rozsvietené hmlovky, či už predné alebo zadné by mali dávať rovnako mastné pokuty ako za nerozsvietené svetlá alebo telefonovanie za volantom...
Tvoje rada ,, Do stínu nevidíš nic, ani ve dvaceti, pokud však bude auto svítit, uvidíš ho." je podrobný návod, jak za jasného bílého dne zabít turisty jdoucí nebo bicyklující po silnici lesem. Pokud stoupá zatáčka doleva proti slunci na horizontu, tak do takového stínu neuvidíš ani když budou mávat baterkou a ty svítit dálkovými. Jediné co můžeš, je ubrat plyn a vnořit se velmi opatrně do téhož stínu. Nikdo, nikdy, ti v Evropě nezakazuje a nazakazoval, svítit v okamžiku, kdy máš oprávněný pocit, že potřebuješ svou přítomnost dát najevo ostatním. Ale zároveň platí, že ty sám, vždy jedeš na dohled. A to bez ohledu na to, zda druzí svítí či ne, ať jedou autem, na kole mebo pěšky. V noci, to snad chápe každý, tak proč to to dělá takový problém přes den?
Uz to vzdej. Precetl jsem si celou diskuzi, vsichni se shodnou ale jen ty a ten jouda LOOK jste to jeste nepochopili.
Tak zrovna teď se neuvěřitelně pleteš. Právě, že když budeš stoupat proti slunci, tak ty světla uvidíš, mnou osobně zažito. Ale jinak samozřejmě platí, že jezdíme opatrně. Pokud Ti pod auto někdo skočí zpoza sloupu, tak to neovlivníš.
Obávám se, že jsi ještě nejel lesem. Mamlas má 100% pravdu. Pokud jste na slunci, tak za ostrým rozhraním tvořeným stínem stromů, nevidíte nic tak malého, jako je lampa kola, dokud v tom stínu nejste.
Tak jest. čekal jsem nějaký podobný textík u toho plánovaného zrušení osoby blízké 😉. každopádně s tímto souhlasím na 100%
Já to tam vynechal. Už jsem se tu o tom napsal hodně. Myslím, že to nemůže projít. Je přímo šílené, že nikdo nikdy neřekne příklad pozitivní, tedy, že odmítl sdělit jméno osoby blízké, právě pro zákonnou možnost a že je to tak správné. Zneužívají se přece i jiné paragrafy, přesto se neruší... Co je nejdůležitější - to oni ti musí prokázat přestupek. Ty můžeš sedět s nohama na stole a čekat jak to dopadne. Je to zoufalý primitivismus, znásilňování práva, tyhle živelné aktivity laiků z parlamentu.
Při čtení některých tvých příspěvků se mi otvírá kudla v kapse >😒] , ale tohle... :yes: :yes:
Já hlavně nechápu, proč bych měl řešit stokoruny za něco, o čem jsem bytostně přesvědčen, že funguje, když vlastní provoz vozidel, které řídím stojí deseti- až statisíce ročně. To není otázka peněz nebo nějakýho CO2 a jiných směšných argumentů. Kdo zažil pár prekérních situací-ví. :yes:
Halogeny xenony bi-xenony a ted diody. Svetla vyvijena pro viditelnost. To je jasne kazdymu. Ale jak jich sakra vyuziji cez den??? Jo kdyz jsem ve stinu tak jo. Ale permanentne svitit je pitomost. Abych byl viden? A jak jako? Kdyz sviti slunicko na plno tak to proste nema smysl.
Ja bych to videl tak ze je to jen proto aby si vydelali vyrobci zarovek.
Kvuli tomu ma vuz vyssi spotrebu a tim padem i emise. Navic sam jsem videl jake to je kdyz auto sviti. Na svetlech temer ani nevidet ze sviti.
Takze sviceni nepretrzite opravdu nema smysl.
Jiste v zime to smysl urcite ma.
Ale v lete? Ridic ma vedet kdy svitit kdy ne. A o tom je prave nazev cloveka ktery vuz ridi-ridic.
Ja bych to videl tak ze je to jen proto aby si vydelali vyrobci zarovek.
Kvuli tomu ma vuz vyssi spotrebu a tim padem i emise. Navic sam jsem videl jake to je kdyz auto sviti. Na svetlech temer ani nevidet ze sviti.
Takze sviceni nepretrzite opravdu nema smysl.
Jiste v zime to smysl urcite ma.
Ale v lete? Ridic ma vedet kdy svitit kdy ne. A o tom je prave nazev cloveka ktery vuz ridi-ridic.
Tak. A teď ukliď ty autíčka do kufříku, šoupni je do skříně a běž si dát přesnídávku.
Z toho co pises je zrejme, ze bud klames, zle vidis, alebo si videl cez den svietit auto len z bezprostrednej vzdialenosti a to pod uhlom, ktorym sa reflektor ani nepokusa svietit. Zaujimalo by ma, ci vobec mas vodicak a ci si bol niekedy aj v susednej dedine.
8-s ;-\ :no:
8-s ;-\ :no:
"Navic sam jsem videl jake to je kdyz auto sviti. Na svetlech temer ani nevidet ze sviti." Kluku ušatá, že tys viděl svítit jen stécovu škodověnku 105, viď >😁. jak bylo dnes ve družině, Danieli?
Takže Ty za jízdy neustále vyhodnocuješ situaci, zda je výhodnější svítit, nebo nikoliv. A proto za jízdy asi 100x rozsvítíš a zhasneš. To ty žárovky opravdu šetříš :yes:
Ty mas asi jednu ruku stale na prepinaci svetiel, aby si stihol rycho svetla zapnut ked za zakrutou nahle vojdes do tiena, alebo nastane ina situacia, pri ktorej svietenie uznavas.
Inak ziarovky najviac stracaju zivotnost pri zapinani.
Ja si myslim, ze svietenie svojimy vyhodami daleko prevazuje tych par "nevyhod". Ale to myslim oceni kazdy, kto ma nieco najazdene.
Ak to, ze mojim svietenim predidem jednej nehode, tak mi to urcite stoji aj za to, aby som svietil aj 99% casu podla teba zbytocne.
A to, ze sa svieti predsa neznamena, ze pojdem len "na svetla". Ale preco by sme si nepoomohli, ked mozeme. Aj v noci mozme ist na parkovackach, aby sme boli vsetci pozornejsi.
Inak ziarovky najviac stracaju zivotnost pri zapinani.
Ja si myslim, ze svietenie svojimy vyhodami daleko prevazuje tych par "nevyhod". Ale to myslim oceni kazdy, kto ma nieco najazdene.
Ak to, ze mojim svietenim predidem jednej nehode, tak mi to urcite stoji aj za to, aby som svietil aj 99% casu podla teba zbytocne.
A to, ze sa svieti predsa neznamena, ze pojdem len "na svetla". Ale preco by sme si nepoomohli, ked mozeme. Aj v noci mozme ist na parkovackach, aby sme boli vsetci pozornejsi.
Vždycky jsem svítil, svítím a svítit budu. A nijak mě to neobtěžuje. Prostě sednu do auta, zapnu pás, rožnu světla, pustím rádio a vyjedu. Vždycky. Nechápu, co vede místní diskutéry k tomu, že se do krve snaží vyvrátit tvrzení "osvětlené auto je líp vidět". Je to těch pár korun za žárovky? Ubohé, nemyslíte...?
Kdyz mas penize... 😲
to nejsou jen zarovky ale i zvysene spotreba benzinu o 0,3% rocne to dela par 10litru. Navic vymenit zarovku u novych aut trva i pres hodinu napr. u toyoty se musi vymontovat naraznik aby si se vubec dostal k svetlu
Pořád je to minimum ve srovnání s tím, kolik "sežere" klimatizace, což je investice do pohodlí, nad kterou se ale nikdo nepozastavuje...
Západ nám zase ukázal. Inteligentní člověk vždy podle potřeby rozsvítí, ale nakazovat to někomu, blbost!!!!
Rakušáci mají argument, že svícení zvyšuje produkci CO2 a mají pravdu. Kdybychom my zrušili celodenní svícení, tak nám ty starý šroty bez řádný technický kontroly budou za*írat ovzduší tak jako tak...
CO2 to zarucene snizi, ale neni lepsi jezdit s hybridnim pohonem? Rakusani na to vesmes maji aby investovali do ekologie. Nejhorsi je kdyz jedete proti slunicku, zrovna si nechate brejle doma, clonitko nestaci, proti vam jede auto svitici a hned za nim auto nesvitici. Projedou a vy najednou koukate, ze za tim rozsvicenym jelo jeste jedno. Kdezto kdyby svitilo, tak vidite obe. Obcas se mi to stalo a vzdycky sem premyslel jetstli bych to stihl ubrzit z te vzdalenisti, v jake sem si ho teprve vsiml. Kdybych ho tam, doslova vyhledaval, tak ho uvidim, ale periferne se zamrejute spis na to svitici, protoze za nim nevidite dalsi pro oci zachytne body, svetla!
a co chodci nemeli by ted nosit jak haviri na hlave baterku? 😄 proc nesviti pres den cyklisti ?!
kdo pres den bez rozsviceneho svetla nevidi at radeji nejezdi autem, ja jsem stim nikdy nemel problem, takovou ptakovinu mohli vymyslet snad jen zeny
kdo pres den bez rozsviceneho svetla nevidi at radeji nejezdi autem, ja jsem stim nikdy nemel problem, takovou ptakovinu mohli vymyslet snad jen zeny
:yes: :yes: :yes: :yes:
Konecne nekdo kto ma mozog HOMO SAPIENS! :yes: :yes: :yes:
Konecne nekdo kto ma mozog HOMO SAPIENS! :yes: :yes: :yes:
Si odpovedas na vlastne prispevky?
Aspon vidim, ze menis IP adresy.
okolo obeda to bolo 88.100.75.xxx, teraz je to 78.55.175.xxx.
Tipujem, ze jedna z toho je tvoje PC, ale postupne sa pridaju dalsie. Zeby pocitacove ucebne v skole?
Pocuj, nebudes ty neskor lutovat, ze celu rannu pubertu si presedel tym, ze ta vyhanaju z diskusii na automobilovych servroch? 😄
Aspon vidim, ze menis IP adresy.
okolo obeda to bolo 88.100.75.xxx, teraz je to 78.55.175.xxx.
Tipujem, ze jedna z toho je tvoje PC, ale postupne sa pridaju dalsie. Zeby pocitacove ucebne v skole?
Pocuj, nebudes ty neskor lutovat, ze celu rannu pubertu si presedel tym, ze ta vyhanaju z diskusii na automobilovych servroch? 😄
jeste pred tim, nez to bylo povinne, budu svitit i tehdy, kdyz to povinne nebude. Musim tentokrat s GTI bez vyhrad souhlasit, a to hned dvakrat - jednak vystizny prispevek a jednak ignorace toho "hele" (i tak se preklada look..) >😁
Jsem pro povinné svícení, aspoň to lidi donutí svítit vždy. Protože ti co neradi svítí přes den neradi používají ostatní světla... A je opravdu příjemné potkat v mlze nebo za hustého deště auto, které není vidět a to ani nemusí jet v protisměru, stačí když pojede před Vámi... I v dnešní době se totiž najdou ti, kteří si ani za mlhy nerosvítí světla, natož mlhovky... A to nemluvím o tom, když nepustí blikání, když dojedou kolonu. Jak teď dělají ty silnice, tak tady u nás na úseku cca 20 km denně 2-3 nehody, někdy ťukance, ale taky už 2 mrtví co neubrzdili a skončili smykem ve stromu... Jo světla jsou od toho aby se používala a když je lidi nepoužívají když mají, musí jim to nakázat zákon, lepší svítit pořád než to nechat na lidech...
tohle je fakt k smichu a smeju se vsem ubozackum co nesviti!!! sice toho moc nenajezdim, tak cca 600 km tydne na vejsku, ale da logiku, ze svitici predmet je mnohem lepe viden, nez sedy auticko co se * treba 140... to je potom mela... Cyklisty a chodce bych na silnice prvni a mozna i druhe tridy vubec nepoustel, nebo jim nasadil reflexni hadry, jako kdyz clovek leti a za zatackou tlaci babicka svoje kolo s nakupem, protoze kopec nemuze vyject a zabira u toho pulku jizdniho pruhu tak z toho fakt chciju a je to docela wo drzku, tohle vubec jako.... Ti z vas co nesviti by se meli zamyslet nad tim, jestli je lepsi, aby je nekdo videl, nebo sestrelil, ponevadz nebyli videni! K te spotrebe... Nezbyva nic jineho nez se opet zasmat, tem kteri sviteni odmitaji. Nevim jestli tech par litru navic za rok je dulezitejsi nez jejich bezbecnost, muze se stat ze i tech par kacek navic zachrani zivot. Tot asi vse co jsem k tomu chtel napsat po tech par stupidnich uvodnich komentech. Mejte se avitte!!!
v cesku by meli vysvetlit lidem, ze mlhovky se pouzivaji v mlze, ne za tmy, v desti, ve snehu atd... kazdy 5 ridic v CZ ma z mlhovek takovou radost, ze je ma stale zapnute co priserne leze na nervy. Svitit pres den je uplna blbost jezdim 15roku a nikdy jsem neudelal nehodu, kdo pres den nevidi auto at radeji presedne na autobus, je tu i velke risiko ze prehlidne chodce nebo cyklistu, kteri jsou pro lidi ze slabsim postrehem skutecne spatne viditelni.
Presne tak Zlutejbagre, chodci sice nikdy osvetleni nebudou, ale jelikoz bydlim ve meste, kde je vyskyt cyklistu ohromny, tak i oni se prizpusobili reflexnima vestama pro nas co sviti. Ale zase to je vec nazoru, spusta vesty nema a ani nesviti, protoze oni to auto prece videj. Ale ja si za studentsky prachy nekoupil proste nic lepsiho nez Facko, ktery sviti jako kdyz nesviti a to uz sem tam nacpal i jiny zarovky. Ovsem "vestickare" vidim i ja moc dobre!
doplnuji ze v noci je sviceni samozrejme, ale i kdyz je prisereno, tak ta reflexni vesta je proste oranzova jak blazen! Takze i cyklisti se da rict pres den sviti pokud ji maji. A cim dal vice se setkavam, ze ji maji i motorkari na sobe.
Bol som veľmi prekvapený, čo tí Rakúšania zase vymysleli za hlúposť kvôli pár litrom paliva za rok, teraz keď prestanú svietiť, určite už ani havárie mať nebudú... Ja som za celoročné svietenie, hoci uznávam, že za letných slnečných dní je asi nepodstatné. Ale kto inak prinúti starých šetrivých dedov v starých škodovkách a žigulákoch, aby si zapli svetlo v lete za silného dažďa, v hmle alebo, keď slnko svieti spoza horizontu priamo do očí. Ja mám vždy veľký strach predbehnúť počas dažďa kamión predo mnou, ktorý špliecha vodu za seba a tŕpnem, či zrovna vtedy nestretnem starého šetrivca v klobúku, ktorý si šanuje žiarovky. Bola by to čelovka a ešte z mojej viny aj s dôsledkami. Preto som zásadne za povinné celoročné svietenie, lebo inak nik takýchto obmedzencov zdravému rozumu nenaučí.
to je právě ten nepříjemný důsledek celodenního svíceni. Že se jedinci naučí reagovat jen na světlo. A nedokáží správně reagovat, když světlo není. Prosstě se z nich stanou nebezpečné svičené opice.
Ja svietim. A neviem aky zmysel ma sa tu vzajomne osocovat, aj tak tu este nikto nezmenil nazor na zaklade akcyhkolvek argumentov. Ti ktori svietia, svietit budu, ti ktori nesvietia, nezacnu. A LOOK je pripad sam o sebe, to je kazdemu jasne.
Ekologičtí aktivisté znamenají větší hrozbu než globální oteplování. Za chvíli zakážou svítit v noci, aby se zredukoval počet vozidel 😉
Ináč dle mého může na povinné denní svícení lamentovat jen člověk co za nerosvícenná světla dostal pokutu a vlastní chybu ospravedlňuje domněle nesprávným zákonem.
Taky se ke mně donesl argument, že prý denní svícení zneviditelňuje účastníky provozu, kteří přes den nesvítí. K tomu můžu jenom dodat, že jestli si někdo z vlastní lenosti pořádně se rozhlédnou vypěstoval návyk registrovat pouze svítící objekty, pak by takový člověk byl při zrušení povinnosti svítit ještě víc v pr**li, protože neosvětlených objektů by jen přibylo a ti obezřetnější řidiči by stejně svítit nepřestali. Toť můj názor, zkuste mi ho vyvrátit!
Ináč dle mého může na povinné denní svícení lamentovat jen člověk co za nerosvícenná světla dostal pokutu a vlastní chybu ospravedlňuje domněle nesprávným zákonem.
Taky se ke mně donesl argument, že prý denní svícení zneviditelňuje účastníky provozu, kteří přes den nesvítí. K tomu můžu jenom dodat, že jestli si někdo z vlastní lenosti pořádně se rozhlédnou vypěstoval návyk registrovat pouze svítící objekty, pak by takový člověk byl při zrušení povinnosti svítit ještě víc v pr**li, protože neosvětlených objektů by jen přibylo a ti obezřetnější řidiči by stejně svítit nepřestali. Toť můj názor, zkuste mi ho vyvrátit!
Plně souhlasím s tím, pokud se nebude povinně svítit, tak se zvýší bezpečnost, protože řidiči se více budou muset soustředit na cestu.
Je to podobný efekt, jako v Německu neomezená rychlost na dálnici. Taky to na první pohled vypadá nebezpečně , ale většina řidičů musí počítat s rychle jedoucíma a díky tomu je provoz bezpečnější.
Je to podobný efekt, jako v Německu neomezená rychlost na dálnici. Taky to na první pohled vypadá nebezpečně , ale většina řidičů musí počítat s rychle jedoucíma a díky tomu je provoz bezpečnější.
Hlavně němečtí řidiči nejezdí jako prasata. Dívají se do zpětných zrcátek a dodržují bezpečnou vzdálenost.
No jasně! Povolíme na našich dálnicích neomezenou rychlost a češi přestanou jezdit jako prasata! Zrušíme denní svícení a všichni budou ihned mnohem ohleduplnější! Odmontujem značky a všichni si budou rázem dávat přednost! Heheh, to by to dopadlo!
Je všeobecně známé, že včasné a vhodné použití zvukového výstražného znamení již pomohlo zabránit mnoha tragickým nehodám. Proto by, podobně jako u povinného svícení, mělo být uzákoněno povinné troubení všech vozidel po celou dobu jízdy. bezpdečnost na silnicích by se tím jistě výrazně zvýšila.
Ono nařídit se dá pod záštitou bezpečnosti hodně věcí a určitě je u nich prokázáno že mohou zachránit lidské životy tak proč do toho nejít , např.
snížit rychlost - město 30km- mimo město i dálnice70km ,
povinně houkat a používat výstražný majáček,
povolit jen provoz světlých vozů , nejlépe oranžových ,
zakázat provoz všech motocyklistů a cyklistů,
povolit jen provoz nejmodernějších vozů ,proto starší 2let vyřadit,
řízení povolit jen osobám od 25let do 45let,
Tak by se dalo pokračovat a určitě by se našlo mnoho věcí ,které se dají v rámci bezpečnosti nařídit.
Mnozí řidiči spoléhají na to, že ti ostatní svítí a už si nejsou schopni uvědomit, že někdo nemusí svítit ( zapomněl, nebo má závadu o které neví) že na cestě se pohybují i jiní účastníci provozu (chodci ,děti, cyklisti, zvířata) a ti mohou být zrovna na takových místech, kde je přehlédneme. Protijedoucí osvětlená vozidla která sice vidíme na 2 až 3km toto nezachrání.
Proto tvrdím, že bezpečnější je ten provoz, kde řidiči musí počítat s tím, že se na cestě mohou setkat s neosvětleným vozem (samozřejmě né v noci).
A rozhodně netvrdím, že by se mělo zakázat svítit ve dne. Každý by měl mít možnost se rozhodnout sám .
snížit rychlost - město 30km- mimo město i dálnice70km ,
povinně houkat a používat výstražný majáček,
povolit jen provoz světlých vozů , nejlépe oranžových ,
zakázat provoz všech motocyklistů a cyklistů,
povolit jen provoz nejmodernějších vozů ,proto starší 2let vyřadit,
řízení povolit jen osobám od 25let do 45let,
Tak by se dalo pokračovat a určitě by se našlo mnoho věcí ,které se dají v rámci bezpečnosti nařídit.
Mnozí řidiči spoléhají na to, že ti ostatní svítí a už si nejsou schopni uvědomit, že někdo nemusí svítit ( zapomněl, nebo má závadu o které neví) že na cestě se pohybují i jiní účastníci provozu (chodci ,děti, cyklisti, zvířata) a ti mohou být zrovna na takových místech, kde je přehlédneme. Protijedoucí osvětlená vozidla která sice vidíme na 2 až 3km toto nezachrání.
Proto tvrdím, že bezpečnější je ten provoz, kde řidiči musí počítat s tím, že se na cestě mohou setkat s neosvětleným vozem (samozřejmě né v noci).
A rozhodně netvrdím, že by se mělo zakázat svítit ve dne. Každý by měl mít možnost se rozhodnout sám .
podlě mě dobrý nápad to zrušit. nechal bych to povinně jen při zimním času a mimo obec - prostě tam kde je 50 by se svítit nemuselo. nevidím důvod proč ve dne ve městě za nesnížené viditelnosti svítit. sám občas popojíždím pár km po městě na parkovací světla.
Po zvazeni vsech pro a proti se rakousky parlament rozhodl, ze zakaze instalaci klimatizace do nove prodavanych aut od 1.1.2008. Klimatizace ma prikon 10kW, coz prispiva ke zvysovani spotreby a nasledne k emisim CO2. Spolu s usporou diky omezeni sviceni ve dne, kdy zarovky maji velky prikon 150W (2x55W + 2x20W) dojde ke snizeni nutneho vykonu celkem o 10,15kW, coz bude mit velky vliv na ekologii. O dalsich usporach se jedna, nejvice se probira zakaz sviceni v noci, zatim ale o tom jeste nebylo rozhodnuto.
to je v * vacsiu ***inu ako zrusit povinne svietenie nemohli vymislet svietenie je dolezite skurveny rakusaci
Dalsi hovadina se mi zda ten naplanovany konec. :no: :no: :no:
Kdyz se to papalasum nepozdava tak proc to hned nezrusi? Proc cekaji jak kdyby mel raketoplan vyletet? ;-\
Dobre platte vice penez za baterky. Zdrzujte se s jejich vymenou. Kdyz si myslite ze tohle je to spravny tak dobre. 😄
Presne to tady rikam. :yes: