Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Východoevropské automobilky po roce 1989: Na většinu z nich se už jen vzpomíná

Škoda si nedávno připomínala třicet let od spojení s VW. Většina ostatních východoevropských značek takové štěstí neměla.
Zpět na článek
17. 4. 2021 10:20
17. 4. 2021 13:14
17. 4. 2021 15:41
17. 4. 2021 20:28
18. 4. 2021 22:47
19. 4. 2021 17:12
17. 4. 2021 10:20
Jak kdo
Na tuhle dobu nevzpomínám a tyhle auto mi naprosto nic neříkají. Vzpomínám na bujarou dobu po 89, kdy jsme obráželi auto a motoprodejny a kupovali hlava nehlava co bylo (levné a dalo se spravit).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lyon667
17. 4. 2021 13:14
Re: Jak kdo
Jo, vozilo se i jakkoliv shnilé či bourané a lepilo, jak se dalo. Bez náhradních dílů, které buď nebyly, nebo byly, ale šíleně drahé. No a podle toho to taky vypadalo: Vozový park se vylepšil průřezem značek, ale technickým stavem nijak zvlášť. :-)
17. 4. 2021 15:41
Re: Jak kdo
Shnilé jsem nezažil, bouraných hafo. Nejvíce se bavím při vzpomínání na BMW 3 řady E30 nebo předchozích E21. To byla první vlna aut, které se vozily opravdu na veliko (stály řádově stovky marek). Občas jel štrůdl třeba 10-20 aut za sebou, protože se na celnici najíždělo způsobně za účelem bezproblémového proclení. Dost často se muselo zastavovat, protože tekly chladiče nebo občas něco upadlo :D
Avatar - Stejsn
17. 4. 2021 20:28
Re: Jak kdo
To bylo fakt strašný - těch divokých kadetů, tip, fueg, 405ek, escortů... zbořených ze všech stran, zflikovaných, křivě jezdících, tekoucích... to bylo fakt silniční panoptikum. A ještě se to zhoršilo, když se to všechno začalo hromadně podomácku tunit. Trvalo 20 let, než se na našich silnicích udělal jakž takž pořádek.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 4. 2021 19:15
Re: Jak kdo
Zase až tak strašně dlouho to netrvalo, řekl bych, že celkem významnou změnu a odstranění těch nejkřikravějších hrůz přinesl už rok 2000. Ale je fakt, že 90.leta (a zejména jejich první polovina) představovaly celkem hustej bizár. A nejen na silnicích
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 10:36
Kdo přežil
Dacia
Lada
Škoda
UAZ
ZAZ

přežili ale nedělaj osobáky
GAZ - poslednní osbák Siber 2010
Tatra - poslední osbák 700 v 1999

ZIL - výroba na zakázku, poslední osobák 2016 bez záruky že nevyrobili i něco dál

naopak vznikly i nnové značky jako Gordon, Kaipan, Aurus, Bodgan, Doninvest atd
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JFK
18. 4. 2021 22:47
Re: Kdo přežil
Před časem jsem jel na lodi po Moskvě kolem celého ZILu a nad halama evidentně zvítězil developer.. tam už asi nic nevznikne
Avatar - Barrichello
19. 4. 2021 11:47
Re: Kdo přežil
MSC6 pořád funguje, ale je to jedna hala v rámci celého obří komplexu. Nákladáky už se nedělaj no, poslední byly smontované 2016 ale ne v Moskvě, ale ve Smolensku. V Moskvě se poslední vyrobily v roce 2014.

Více o MSC6 - http://msc6.ru/
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 10:51
Kdo nepřežil
Trabant - konec 91
artburg - konec 91
Moskvič - konec 2002
LuAZ- konec 2002
Iž - konec 2005
FSO - konec 2003
ARO - konec 2003
Olcit - konec 1995
Zastava - konec 2008

Nejdýl vydržela Zastava, FSO, Aro a rusové
Rozbalit vlákno
4
17. 4. 2021 19:42
Re: Kdo nepřežil
Jeste pamatuju z 90.let TAZ-Tavrija. Predpokladam,ze taky neprezila.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2021 19:44
Re: Kdo nepřežil
Tavria byl ZAZ, ZAZ funguje, vyrábí sice hlavně busy, ale dělá i osobáky licenční samo ale pod svým logem, aktuálně chystají dokonce vládní limuzínu na bázi čínksého Honqi
Avatar - Jerry.Gunman
18. 4. 2021 19:19
Re: Kdo nepřežil
Tavrija byla na podmnky přelomu 70/80. let dobře navržené malé auto, které doplatilo na zoufalé podfinancování a 100 + 1 problém výroby aut v zanikajícím SSSR :-(
Avatar - JFK
19. 4. 2021 17:12
Re: Kdo nepřežil
Jardo pistolníku, tavrie byla o dekádu později. Jinak to auto bylo spiš katastrofa, viz planetové disky, haubna při crashi vletěla do kabiny jako gilotina atd

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku