Pěti hvězd v crash testech Euro NCAP se stejně jako Škoda Enyaq iV dočkal i Volkswagen ID.4 se shodným základem. Navíc byl oceněn za systém komunikace mezi vozidly, jež Škoda ještě nenabízí.
Naraz na tyc je skvely... kvoli bateriam sa riadne vystuzuje podlaha aj strecha. Lepsi vysledok som asi nevidel. Trochu podivne posobi vytocenie a nasledne vyrovnanie praveho predneho kolesa pri 50+50 kmh zrazke, pri tom je vidiet, ze sa volant neotocil... koleso vsak malo tanečky..
Jak píšeš, EV mají vyztuženou baterii, nemohou si dovolit její deformaci a to se v crash testech hodí. Celkově evidentně MEB není špatná platforma, co se týče bezpečnosti.
A k čemu by měl být takový test dobrý? Když jsou všichni uvnitř okamžitě mrtví, tak už je jim pak jedno, jestli budou i pečení... Nebo snad myslíš, že by ten náraz v 75 km/h na sloup někdo v autě přežil? A pokud jde o hasiče, co to budou následně řešit, tak nepochybuju, že si nějak poradí.
o to ale vůbec nešlo. Byla to demonstrace, co baterie vydrží. Takže nějaký prudší náraz zepředu, kdy posádka přežije, ale je uvězněná v autě, té baterii ublíží méně než tento ukázaný.
... Ale zajimala by mě ještě jedna věc. Při takovém nárazu je škoda zřejmě totální a auto bude sešrotováno. Pokud by byl naráz menší, tak u konvenčních vozů se logicky vyplatí oprava. Co u těch elektrických? Mám pocit, že opravy se často stanou utopií. Ve výsledku pojištění vozů, ať povinné či havarijní, extrémně stoupne...
to sa deje uz teraz, ak ma auto nejake lepsie led matrix svetla, rozne senzory a kamery v predu, mensie nedobrzdenie a nove par rocne auto je odpisane ako totalka.
Zial najviac sa na tom podielaju servisy, ktore akukolvek opravu hradenu cez poistovnu bezodovne navysuju o desiatky percent. Nechapem preco si toto poistovne nedokazu odkontrolovat a pokutovat taketo servisy, pripadne zriadit si vlastnu servisnu siet. Ale asi nemaju zaujem lebo by usetril iba zakaznik platiaci za poistenie.
Tady je serial o tom jak opravovali bouranou S5: https://www.youtube.com/watch?… Prekvapilo me, kolik tam je pod kapotou ruznych udelatek. U EV si myslim ze mensi narazy zepredu nejsou tak drahe, moc techniky tam vepredu neni, v podstate jenom klimatizace.