Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Enyaq iV v nárazových testech Euro NCAP: Pět hvězdiček pro elektrické SUV
14 komentářů
caliban
Test vyšel přenádherně a až ta úžo žůžo baterie blafne v Blance, to bude teprve veselo.
fiction
... Ale zajimala by mě ještě jedna věc. Při takovém nárazu je škoda zřejmě totální a auto bude sešrotováno. Pokud by byl naráz menší, tak u konvenčních vozů se logicky vyplatí oprava. Co u těch elektrických? Mám pocit, že opravy se často stanou utopií. Ve výsledku pojištění vozů, ať povinné či havarijní, extrémně stoupne...
to sa deje uz teraz, ak ma auto nejake lepsie led matrix svetla, rozne senzory a kamery v predu, mensie nedobrzdenie a nove par rocne auto je odpisane ako totalka.
Zial najviac sa na tom podielaju servisy, ktore akukolvek opravu hradenu cez poistovnu bezodovne navysuju o desiatky percent. Nechapem preco si toto poistovne nedokazu odkontrolovat a pokutovat taketo servisy, pripadne zriadit si vlastnu servisnu siet. Ale asi nemaju zaujem lebo by usetril iba zakaznik platiaci za poistenie.
Zial najviac sa na tom podielaju servisy, ktore akukolvek opravu hradenu cez poistovnu bezodovne navysuju o desiatky percent. Nechapem preco si toto poistovne nedokazu odkontrolovat a pokutovat taketo servisy, pripadne zriadit si vlastnu servisnu siet. Ale asi nemaju zaujem lebo by usetril iba zakaznik platiaci za poistenie.
Tady je serial o tom jak opravovali bouranou S5: https😐/www.youtube.com/watch?… Prekvapilo me, kolik tam je pod kapotou ruznych udelatek. U EV si myslim ze mensi narazy zepredu nejsou tak drahe, moc techniky tam vepredu neni, v podstate jenom klimatizace.
Pokud to bude náraz z boku, asi to bude komplikovanější, ale Áčka si poradí. Čelní náraz asi vyjde nastejno.
https😐/www.youtube.com/watch?… 75 kmh na tyč...