Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Enyaq iV v nárazových testech Euro NCAP: Pět hvězdiček pro elektrické SUV

Pěti hvězd v crash testech Euro NCAP se stejně jako Škoda Enyaq iV dočkal i Volkswagen ID.4 se shodným základem. Navíc byl oceněn za systém komunikace mezi vozidly, jež Škoda ještě nenabízí.
Zpět na článek
14. 4. 2021 16:03
14. 4. 2021 16:42
14. 4. 2021 16:45
14. 4. 2021 17:07
14. 4. 2021 19:44
14. 4. 2021 20:42
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:03
Tyčka
Naraz na tyc je skvely... kvoli bateriam sa riadne vystuzuje podlaha aj strecha. Lepsi vysledok som asi nevidel. Trochu podivne posobi vytocenie a nasledne vyrovnanie praveho predneho kolesa pri 50+50 kmh zrazke, pri tom je vidiet, ze sa volant neotocil... koleso vsak malo tanečky..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 16:42
Re: Tyčka
Jak píšeš, EV mají vyztuženou baterii, nemohou si dovolit její deformaci a to se v crash testech hodí. Celkově evidentně MEB není špatná platforma, co se týče bezpečnosti.
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:45
Re: Tyčka
platforma je myslim dobra, otazka je nejaky extremny test, ktory nasimuluje zrazku na okreske napr 100+100km, alebo tak ako kedysi Leaf testovali...

https://www.youtube.com/watch?… 75 kmh na tyč...
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 17:07
Re: Tyčka
Divím se, že se baterie nijak neprojevila, každopádně bych se k tomu autu nechtěl přibližovat. .
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2021 17:22
Re: Tyčka
A k čemu by měl být takový test dobrý? Když jsou všichni uvnitř okamžitě mrtví, tak už je jim pak jedno, jestli budou i pečení... Nebo snad myslíš, že by ten náraz v 75 km/h na sloup někdo v autě přežil? A pokud jde o hasiče, co to budou následně řešit, tak nepochybuju, že si nějak poradí.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 19:44
Re: Tyčka
To záleží na tom, kde kdo při nárazu sedí.
Avatar - Mikesus
14. 4. 2021 20:42
Re: Tyčka
o to ale vůbec nešlo. Byla to demonstrace, co baterie vydrží. Takže nějaký prudší náraz zepředu, kdy posádka přežije, ale je uvězněná v autě, té baterii ublíží méně než tento ukázaný.
Avatar - caliban
14. 4. 2021 16:05
Hoří, má panenko
Test vyšel přenádherně a až ta úžo žůžo baterie blafne v Blance, to bude teprve veselo.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:28
Re: Hoří, má panenko
blanka vlhne
15. 4. 2021 00:49
Re: Hoří, má panenko
Panenská? :-[]
14. 4. 2021 23:06
Bezpečnost na prvnim místě...
... Ale zajimala by mě ještě jedna věc. Při takovém nárazu je škoda zřejmě totální a auto bude sešrotováno. Pokud by byl naráz menší, tak u konvenčních vozů se logicky vyplatí oprava. Co u těch elektrických? Mám pocit, že opravy se často stanou utopií. Ve výsledku pojištění vozů, ať povinné či havarijní, extrémně stoupne...
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2021 23:26
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
to sa deje uz teraz, ak ma auto nejake lepsie led matrix svetla, rozne senzory a kamery v predu, mensie nedobrzdenie a nove par rocne auto je odpisane ako totalka.
Zial najviac sa na tom podielaju servisy, ktore akukolvek opravu hradenu cez poistovnu bezodovne navysuju o desiatky percent. Nechapem preco si toto poistovne nedokazu odkontrolovat a pokutovat taketo servisy, pripadne zriadit si vlastnu servisnu siet. Ale asi nemaju zaujem lebo by usetril iba zakaznik platiaci za poistenie.
15. 4. 2021 08:24
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
Tady je serial o tom jak opravovali bouranou S5: https://www.youtube.com/watch?… Prekvapilo me, kolik tam je pod kapotou ruznych udelatek. U EV si myslim ze mensi narazy zepredu nejsou tak drahe, moc techniky tam vepredu neni, v podstate jenom klimatizace.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 00:12
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
Pokud to bude náraz z boku, asi to bude komplikovanější, ale Áčka si poradí. Čelní náraz asi vyjde nastejno.