Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV v nárazových testech Euro NCAP: Pět hvězdiček pro elektrické SUV

David Bureš David Bureš 14. 4. 2021 • 00:56
43
14
Zobrazit náhledy (43)
EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Škoda Enyaq iV EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4 EuroNCAP Volkswagen ID.4

Pěti hvězd v crash testech Euro NCAP se stejně jako Škoda Enyaq iV dočkal i Volkswagen ID.4 se shodným základem. Navíc byl oceněn za systém komunikace mezi vozidly, jež Škoda ještě nenabízí.

Euro NCAP vyhlásil nejnovější výsledky svých nárazových testů. Mezi účastníky tentokrát byla také Škoda Enyaq iV, první SUV s elektrickým pohonem mladoboleslavské značky. Dosáhla na nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení.

Organizace tak pěje na Enyaq iV chválu, zvlášť s přihlédnutím k Dacii Sandero, jejíž výsledky byly nyní rovněž zveřejněny. Ta dosáhla jen na dvě hvězdičky, hlavně kvůli mezerám v nabídce asistenčních systémů. Moc ale nevyhovovala ani ochrana posádky a chodců.

„Škoda ukazuje, čeho lze dosáhnout, a Euro NCAP jí tleská za to, že svým zákazníkům nabízí nejvyšší úroveň bezpečnosti,“ prohlašuje Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP. V procentuálním hodnocení totiž Enyaq iV patří s výsledkem 86 % mezi automobily s nejvyšší úrovní bezpečnosti poslední doby.

Video se připravuje ...

Enyaq iV přitom bodoval na všech frontách. V ochraně dospělých dosáhl na 94 %, a to i díky pevné struktuře, způsobené bateriemi v podlaze. Zároveň však není při nárazu nebezpečným soupeřem pro jiná vozidla. Při čelním nárazu tak ochrana řidiče a spolujezdce byla hodnocená jako dobrá, s výjimkou jen adekvátní ochrany levého stehna spolujezdce. Dobré výsledky Enyaq iV sbíral také v dalších typech nárazů, při tom bočním se projevila výhoda středového airbagu mezi předními sedadly, který má vůz standardně.

Potíže nebyly ani s ochranou dětí, v nárazových testech dokonce Škodovka dosáhla v této oblasti na maximální počet bodů. Dobře v případě srážky chrání také chodce, s výjimkami v oblasti světel a dolní paty A sloupků karoserie. Adekvátně reagoval i systém automatického brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Nefunguje nicméně při couvání.

V hodnocení asistenčních systémů Euro NCAP dále připomíná, že omezovač rychlosti Enyaqu iV se umí přizpůsobit aktuálnímu povolenému limitu, díky čtení dopravních značek. Asistent pro jízdu v pruzích pak při opuštění pruhu jemně nasměruje auto zpět, v některých kritických situacích však zareaguje agresivněji.

Crash testů Euro NCAP se zúčastnil také Volkswagen ID.4 využívající shodný základ v podobě platformy MEB jako Enyaq iV. Také toto elektrické SUV dosáhlo na pětihvězdičkový výsledek, zatímco však v ochraně dospělých byl Volkswagen o procento horší než mladoboleslavský sourozenec, v oblasti asistenčních systémů a ochrany chodců dosáhl na lepší výsledky.

Navíc byl oceněn „Pokročilou cenou“ za systém nazvaný Volkswagen Local Hazard Warning. Jedná se o komunikaci mezi okolními vozidly, která umí upozornit na případně hrozící riziko. Další vozy s tímto systémem v okolí upozorní třeba na stojící vozidlo na silnici, nehodu nebo opravu vozovky. Škoda minimálně prozatím takový systém nenabízí.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
15. 4. 2021 08:24
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
Tady je serial o tom jak opravovali bouranou S5: https://www.youtube.com/watch?… Prekvapilo me, kolik tam je pod kapotou ruznych udelatek. U EV si myslim ze mensi narazy zepredu nejsou tak drahe, moc techniky tam vepredu neni, v podstate jenom klimatizace.
15. 4. 2021 00:49
Re: Hoří, má panenko
Panenská? :-[]
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 00:12
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
Pokud to bude náraz z boku, asi to bude komplikovanější, ale Áčka si poradí. Čelní náraz asi vyjde nastejno.
14. 4. 2021 23:26
Re: Bezpečnost na prvnim místě...
to sa deje uz teraz, ak ma auto nejake lepsie led matrix svetla, rozne senzory a kamery v predu, mensie nedobrzdenie a nove par rocne auto je odpisane ako totalka.
Zial najviac sa na tom podielaju servisy, ktore akukolvek opravu hradenu cez poistovnu bezodovne navysuju o desiatky percent. Nechapem preco si toto poistovne nedokazu odkontrolovat a pokutovat taketo servisy, pripadne zriadit si vlastnu servisnu siet. Ale asi nemaju zaujem lebo by usetril iba zakaznik platiaci za poistenie.
14. 4. 2021 23:06
Bezpečnost na prvnim místě...
... Ale zajimala by mě ještě jedna věc. Při takovém nárazu je škoda zřejmě totální a auto bude sešrotováno. Pokud by byl naráz menší, tak u konvenčních vozů se logicky vyplatí oprava. Co u těch elektrických? Mám pocit, že opravy se často stanou utopií. Ve výsledku pojištění vozů, ať povinné či havarijní, extrémně stoupne...