Motoristé asi budou muset objíždět cyklisty ve vzdálenosti, která odpovídá zhruba polovině jízdního pruhu. Důvodem je snaha o vyšší bezpečnost cyklistů v silničním provozu.
dovoleno předjíždět v nebezpečné vzdálenosti. Tyto neměřitelné vzdálenosti přispívají jen k degeneraci mozku. Momentálně evropský chodec běžně se vrhající do cesty by v Africe nepřežil ani minutu.
Tak to bude veliká sranda - nechtějte mě potkat s cyklistou
přede mnou v úzkém pruhu s plnou čárou. Já za ním jsem schopný a ochotný jet klidně 20 kilometrů a vychutnám si tu kolonu za mnou a zběsilé předjížděče přes plnou.
Jinak smysl toho naprosto nechápu. Vždy jsem se snažil být od cyklisty zatraceně hodně daleko a když to nešlo, raději jsem za ním přibrzdil. Oni totiž tou ***í hrozně kroutěj a kývají se půl metru tam a zpět. A toho já se bojím. Taky klidně objedou kanál metr ke středu vozovky aniž by to jakkoli avizovali. Takže od cyklisty co nejdál pro mě platilo dávno.
Taky mě ta otázka napadla. Dnes oni dokonce legálně smějí podjet auto zprava (za mého mládí nemyslitelná věc!). Takže co udělám, když se mi tam natlačí a bude mi řídítkama kreslit do laku čáru?
Ja by som pre cyklistov zaviedol povinné denné svietenie. Teda aspoň v meste/obci.
Naozaj milujem, keď zrazu zistím, že napravo sa mi tam natlačil a motá cyklista!!
Spíš obecně - kdy se bude po cyklistech vynucovat dodržování pravidel? Tím myslím dávání znamení o změně směru jízdy, osvětlení, užívání cyklostezky když je paralelně se silnicí, alkohol. Všem spravedlivě. Někdy je to fakt peklo. Přijde mi vždycky obrovský rozdíl mezi těmi, kteří pravidelně užíváme kolo i auto a pouze cyklisty, to je spíš taková parta vynucovačů a sebevrahů v jednom.
... takže pokud bude silnice 3 metry široká, cyklista 0.5 m od kraje, moje auto má 2 m tak už ho nikdy nepředjedu. No ono je to už na začátku článku:
Schválila to dnes Sněmovna navzdory námitkám, že nové opatření nebude možné dodržovat například na užších horských silnicích. Změnu nyní dostane k posouzení Senát.
Bezpečnou vzdálenost pro předjíždění cyklistů, která má platit od července, navrhla uzákonit skupina poslanců v čele s Petrem Dolínkem z ČSSD.
Je vidět, že v ČSSD jsou dnes asi jen mentálně retardovaní jedinci, ostatně tomu odpovídají i jejich volební preference.
Že by jednosměrka? 3m silnice = 3m pruh, to je 1,5m mezera mezi autem a ciklistou, to je 0,5 pro ciklistu + 1,5 mezera jsou 2 metry od kraje a na auto zbude jen 1m.
.... i autem. Když náhodou a výjimečně jedu na kole po silnici, snažím se co nejméně vadit, překážet a obtěžovat svojí přítomností. Autem cyklisty nestraším, předjíždím je s odstupem co to jde a naschvály jim nedělám.
Tak jsem jezdil včera a budu tak jezdit i zítra. Jestli ten odstup je 1,5 m neřeším a ani řešit nebudu.
Absolutne suhlasim, len dodam, ze ako cyklista sa vzdy drzim vpravo, ale vodici malo beru na vedomie stav ciest. A hlavne okraje su casto plne dier, spiny, prachu, skla, kanalov. Z dialky to nevidno. A preto sa snazim v aute dat priestor cyklistom hlavne na ziletke, aby mali moznost reagovat. V poslednej dobe mam pocit, ze vodici si davaju pozor pri predchadzani, ale vela z nich skor ignoruje rychlost oproti prichadzajucich cyklistov hlavne na cestakoch, ked z mierneho kopca s vetrom mas 60km/h ako nic a bezne sa pustaju do predbiehacich manevrov vo svojom pruhu a neberu na vedomie, ze idete oproti.
Pokial to bude v zakone takto ´´Nově by tam, kde je to možné, musel řidič auta míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru.´´ nevidim problem pre nikoho. V podstate to len znamena, ze tam kde to je mozne sa vyhnes 1,5m a tam kde nie, pojdes holt o nieco blizsie. Nabada to k ohladuplnosti, stale si dost ludi mysli, ze ked okolo teba prejde autom v vzdialenosti 40cm je to v pohode... nie je a vela ludi to potrebuje dostat do zakona, inac ich to nikto nenauci.
Když mám zapnuté hlídání jízdních pruhů - a budu se snažit mírně tlačit doleva abych si vytvořil bezpečný odstup, automatika mne zatlačí brutálně zpět a právě tehdy mohu cyklistu srazit.
Tento počin zákonodárců je pokus o zabití cyklistů, aneb rádoby dobrý úmysl (kterýmiž je dlážděna cesta do pekla) se pochopitelně obrací v pprrddeell, což u našich poslranců nepřekvapuje. Do půl roku to budou muset zrušit.
Ty wole to jako budeš vždycky blikat? Máš se troubo koncentrovat na to, abys ho nesrazil, a ne na to kdy zablikat.
Co máš v hlavě, chlape? Koukám ty se budeš řídit pravidlem zablikat a srazit. Nebo se při tom všem objíždění a blikání srazit s vozidlem protijedoucím.
Zamysli se nad sebou. :no:
Win: nic proti, ale pokud by pouhé předjetí cyklisty mělo zabrat plných sto procent mého strojového času, vážně bych uvažoval o odevzdání řidičáku.
Při odbočování, předjíždění aut nebo na výjezdech z kruháčů taky neblikáš ?
Ty musis vzdy blikat, pretoze obchadzas prekazku / pomalsieho ucastnika premavky. Ja sa riadim pravidlami cestnej premavky, ty niecim inym? Ale sudiac podla toho kto sa ma cim zamysliet to bola skor recnicka otazka.
Cyklistu predbieham vzdy ako auto - plne cez druhy pruh alebo minimalne polovica ale s autom som minimalne polovicu v protismere. Ak to nie je mozne spomalim na rychlost, ktora je len o malo vyssia ako ta jeho a predbehnem ho v mensej vzdialenosti, ale s nizsim rozdielom rychlosti. Cuduj sa svete som nezrazil zatial ziadneho cyklistu a ani som sa nezrazil s protiiducim autom. Cim to asi tak bude?
Jsem pro, ale za každou vteřinu, co cyklista blokuje provoz bych vzdálenost o centimetr zkrátil.
Vážně chybí povinnost pro cyklisty, ale nejen pro ně, při vhodné příležitosti uhnout. Zejména tam, kde bezpečně předjíždět nejde. Jen výjimečně potkám slušné cyklisty, kteří uhnou a ani u řidičů to není pravidlo.
Osobně si myslím, že důvodem přijetí tohoto opatření bylo, že někteří řidiči předjíždějí cyklistu klidně i v době, kdy je míjí protijedoucí auto. Pak logicky má cyklistu od auta na vzdálenost 30 cm a méně.
Zajima vas, proc to v cr vypada, tak jak to vypada? Staci si precist libovolnou diskuzi na tema cyklisti na silnici...
To se pak neni cemu divit, kdyz se lidi nedokazou navzajem respektovat a byt k sobe ohleduplni v necem tak elementarnim jako sdileni silnice...
diskusia iba odzrkadluje ako to vyzera v realite na ceste. Cyklisti su arogantni, mozu sa napchat vsade, svetla nepotrebuju lebo oni vidia, a ine vyhovorky pri nedodrziavani pravidiel, a vodici aut podobne, musia za kazdu cenu okamzite predbehnut, nehrozi aby nahodou ubral nohu z plynu na par sekund, aby obehol cyklistu o par metrov neskor, ked prejde auto oproti.
To přece není o válce mezi točvolanty a pumpičkami. To je o tom, aby tvoje děti mohly jezdit bezpečně na kole třeba na zmrzku, nebo na hřiště, nebo rodina mohla v klidu vyjet na výlet na kolech. A pumpičky se přitom snažily moc nezavazet a maximálně využívat cyklostezky a vedlejší cesty a točvolanti na ně při předjíždění dávali maximální pozor.
Opatření bez jakéhokoliv významu a smyslu. Už nyní nesmí řidič cyklistu ohrozit ani omezit. Tak na co 1,5m?? Stanovovat pravidla, která stejně nikdo není schopný vymáhat, je jen byrokracie. Nic víc.
Toho 1,5 stejně nikdy nikdo ve správním řízení neprokáže, takže se krom vzniku dalšího legislativního zmetka nezmění vůbec nic.
Mimochodem když už takhle - znamená to tedy, že aby mě cyklista v koloně podjel zprava, tak tam bude muset jet v odstupu 1,5 m od mého auta??? Co?