Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pozor, novinka! Sněmovna schválila předjíždění cyklistů v bezpečné vzdálenosti

Motoristé asi budou muset objíždět cyklisty ve vzdálenosti, která odpovídá zhruba polovině jízdního pruhu. Důvodem je snaha o vyšší bezpečnost cyklistů v silničním provozu.
Zpět na článek
14. 4. 2021 15:47
14. 4. 2021 15:49
14. 4. 2021 16:48
14. 4. 2021 18:53
14. 4. 2021 19:17
15. 4. 2021 14:01
14. 4. 2021 15:54
14. 4. 2021 18:44
14. 4. 2021 18:58
14. 4. 2021 17:41
14. 4. 2021 18:53
Avatar - KANKUNEN
14. 4. 2021 15:03
Nevěděl jsem, že bylo
dovoleno předjíždět v nebezpečné vzdálenosti. Tyto neměřitelné vzdálenosti přispívají jen k degeneraci mozku. Momentálně evropský chodec běžně se vrhající do cesty by v Africe nepřežil ani minutu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2021 16:48
Re: Nevěděl jsem, že bylo
No poslanci asi v běžném provozu moc nejezdí.
Avatar - Roman Horký
14. 4. 2021 15:14
Tak to bude veliká sranda - nechtějte mě potkat s cyklistou
přede mnou v úzkém pruhu s plnou čárou. Já za ním jsem schopný a ochotný jet klidně 20 kilometrů a vychutnám si tu kolonu za mnou a zběsilé předjížděče přes plnou.
Jinak smysl toho naprosto nechápu. Vždy jsem se snažil být od cyklisty zatraceně hodně daleko a když to nešlo, raději jsem za ním přibrzdil. Oni totiž tou ***í hrozně kroutěj a kývají se půl metru tam a zpět. A toho já se bojím. Taky klidně objedou kanál metr ke středu vozovky aniž by to jakkoli avizovali. Takže od cyklisty co nejdál pro mě platilo dávno.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2021 16:48
Re: Tak to bude veliká sranda - nechtějte mě potkat s cyklis
U ženských mi to nevadí, rád se podívám a najednou přestanu spěchat.
Jo ty cyklistické kombinézy ..... aááááách :D
Avatar - lamal
15. 4. 2021 13:58
Re: Tak to bude veliká sranda - nechtějte mě potkat s cyklis
vynecháva ?

´´Nově by tam, kde je to možné, musel řidič auta míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru.´´

kde je to možné
kde je to možné
kde je to možné
kde je to možné
kde je to možné
Avatar - lordlord
14. 4. 2021 15:47
kup
A platí to i pro kruháče, kde na vjezdu nedávájí ani přednost? A oni stále můžou podjíždět auta bez bezpečné vzdálenosti?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Roman Horký
14. 4. 2021 15:49
Re: kup
Taky mě ta otázka napadla. Dnes oni dokonce legálně smějí podjet auto zprava (za mého mládí nemyslitelná věc!). Takže co udělám, když se mi tam natlačí a bude mi řídítkama kreslit do laku čáru?
14. 4. 2021 16:48
Re: kup
Ja by som pre cyklistov zaviedol povinné denné svietenie. Teda aspoň v meste/obci.
Naozaj milujem, keď zrazu zistím, že napravo sa mi tam natlačil a motá cyklista!!
Avatar - curwasportiva
14. 4. 2021 18:53
Re: kup
Staci koukat do zrcatek ;-)
14. 4. 2021 19:17
Re: kup
To ti tak pomôže, keď podvečer odzadu priletí nejaký chumaj v sivom/tmavom oblečení!
Avatar - lamal
15. 4. 2021 14:01
Re: kup
Riaditla maju vzdy na krajoch gumu, tzv GRIPY A MADLA, takze ti nikto nebude ´´kreslit do laku čáru´´.
14. 4. 2021 15:54
Re: kup
Spíš obecně - kdy se bude po cyklistech vynucovat dodržování pravidel? Tím myslím dávání znamení o změně směru jízdy, osvětlení, užívání cyklostezky když je paralelně se silnicí, alkohol. Všem spravedlivě. Někdy je to fakt peklo. Přijde mi vždycky obrovský rozdíl mezi těmi, kteří pravidelně užíváme kolo i auto a pouze cyklisty, to je spíš taková parta vynucovačů a sebevrahů v jednom.
14. 4. 2021 18:44
Re: kup
§ 11Směr a způsob jízdy

(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.

Tak když ti to tak vadí, tak dodržuj zákon a drž se pravého okraje vozovky. Ve městě krajnice typicky nejsou, takže pak na semaforech nepodjede.
14. 4. 2021 18:58
Re: kup
Přesně. Dělám to taky tak, pokud není vyznačený cyklopruh. A navíc si tím připravuji záchanářskou uličku.
Avatar - Tomogo
14. 4. 2021 16:02
Dej blbci funkci, vymyslí lejstro...
... takže pokud bude silnice 3 metry široká, cyklista 0.5 m od kraje, moje auto má 2 m tak už ho nikdy nepředjedu. No ono je to už na začátku článku:
Schválila to dnes Sněmovna navzdory námitkám, že nové opatření nebude možné dodržovat například na užších horských silnicích. Změnu nyní dostane k posouzení Senát.

Bezpečnou vzdálenost pro předjíždění cyklistů, která má platit od července, navrhla uzákonit skupina poslanců v čele s Petrem Dolínkem z ČSSD.

Je vidět, že v ČSSD jsou dnes asi jen mentálně retardovaní jedinci, ostatně tomu odpovídají i jejich volební preference.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jerry.Gunman
14. 4. 2021 16:31
Re: Dej blbci funkci, vymyslí lejstro...
Vylezlo to z našeho parlamentu, tak co se divíme, že je to opět sr@čka
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2021 16:46
Re: Dej blbci funkci, vymyslí lejstro...
Dolínek, ten bllbec, jasné :no:
15. 4. 2021 01:52
Re: Dej blbci funkci, vymyslí lejstro...
na 3 metry silnici dve 2 metrovy auta proti sobe neprojedou... tj nejaka sirsi polnacka, vid?
Avatar - Tomogo
15. 4. 2021 09:13
Re: Dej blbci funkci, vymyslí lejstro...
Že by jednosměrka? 3m silnice = 3m pruh, to je 1,5m mezera mezi autem a ciklistou, to je 0,5 pro ciklistu + 1,5 mezera jsou 2 metry od kraje a na auto zbude jen 1m.
14. 4. 2021 16:18
Pak se nemůžem divit ...
... že lidi na zákony vesměs kašlou
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2021 16:41
Jezdím na kole ...
.... i autem. Když náhodou a výjimečně jedu na kole po silnici, snažím se co nejméně vadit, překážet a obtěžovat svojí přítomností. Autem cyklisty nestraším, předjíždím je s odstupem co to jde a naschvály jim nedělám.

Tak jsem jezdil včera a budu tak jezdit i zítra. Jestli ten odstup je 1,5 m neřeším a ani řešit nebudu.
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2021 20:01
Re: Jezdím na kole ...
Jop, tak to má být.
15. 4. 2021 08:26
Re: Jezdím na kole ...
Absolutne suhlasim, len dodam, ze ako cyklista sa vzdy drzim vpravo, ale vodici malo beru na vedomie stav ciest. A hlavne okraje su casto plne dier, spiny, prachu, skla, kanalov. Z dialky to nevidno. A preto sa snazim v aute dat priestor cyklistom hlavne na ziletke, aby mali moznost reagovat. V poslednej dobe mam pocit, ze vodici si davaju pozor pri predchadzani, ale vela z nich skor ignoruje rychlost oproti prichadzajucich cyklistov hlavne na cestakoch, ked z mierneho kopca s vetrom mas 60km/h ako nic a bezne sa pustaju do predbiehacich manevrov vo svojom pruhu a neberu na vedomie, ze idete oproti.
Avatar - lamal
15. 4. 2021 14:08
Re: Jezdím na kole ...
Pokial to bude v zakone takto ´´Nově by tam, kde je to možné, musel řidič auta míjet cyklistu ve vzdálenosti 1,5 metru.´´ nevidim problem pre nikoho. V podstate to len znamena, ze tam kde to je mozne sa vyhnes 1,5m a tam kde nie, pojdes holt o nieco blizsie. Nabada to k ohladuplnosti, stale si dost ludi mysli, ze ked okolo teba prejde autom v vzdialenosti 40cm je to v pohode... nie je a vela ludi to potrebuje dostat do zakona, inac ich to nikto nenauci.
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2021 16:42
MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Když mám zapnuté hlídání jízdních pruhů - a budu se snažit mírně tlačit doleva abych si vytvořil bezpečný odstup, automatika mne zatlačí brutálně zpět a právě tehdy mohu cyklistu srazit.
Tento počin zákonodárců je pokus o zabití cyklistů, aneb rádoby dobrý úmysl (kterýmiž je dlážděna cesta do pekla) se pochopitelně obrací v pprrddeell, což u našich poslranců nepřekvapuje. Do půl roku to budou muset zrušit.
Rozbalit vlákno
10
14. 4. 2021 16:51
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Tebe niekto odmontoval z auta tu packu co ovlada smerovky? Pretoze ked tu zazracnu vec pouzijes, tak ta ziaden asistent nebude nikam tlacit
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2021 17:15
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Ty wole to jako budeš vždycky blikat? Máš se troubo koncentrovat na to, abys ho nesrazil, a ne na to kdy zablikat.
Co máš v hlavě, chlape? Koukám ty se budeš řídit pravidlem zablikat a srazit. Nebo se při tom všem objíždění a blikání srazit s vozidlem protijedoucím.
Zamysli se nad sebou. :no:
14. 4. 2021 17:45
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Bliká se před předjížděním, je to signál pro ostatní, o tom, co se chystáš udělat.
14. 4. 2021 18:21
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Win: nic proti, ale pokud by pouhé předjetí cyklisty mělo zabrat plných sto procent mého strojového času, vážně bych uvažoval o odevzdání řidičáku.
Při odbočování, předjíždění aut nebo na výjezdech z kruháčů taky neblikáš ?
Avatar - _Karel_
14. 4. 2021 18:37
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Jo, budeš vždycky blikat. Je to už roky povinnost. Měl bys to vědět.
14. 4. 2021 20:03
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!
Tvl, Wine, ti za tebou přes tebe cyklistu (jámu, mrtvé zvíře) nevidí, pokud nezablikáš, ten za Tebou to trefí, hlavně v noci. Radši blikej.
14. 4. 2021 20:29
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Ty musis vzdy blikat, pretoze obchadzas prekazku / pomalsieho ucastnika premavky. Ja sa riadim pravidlami cestnej premavky, ty niecim inym? Ale sudiac podla toho kto sa ma cim zamysliet to bola skor recnicka otazka.
Cyklistu predbieham vzdy ako auto - plne cez druhy pruh alebo minimalne polovica ale s autom som minimalne polovicu v protismere. Ak to nie je mozne spomalim na rychlost, ktora je len o malo vyssia ako ta jeho a predbehnem ho v mensej vzdialenosti, ale s nizsim rozdielom rychlosti. Cuduj sa svete som nezrazil zatial ziadneho cyklistu a ani som sa nezrazil s protiiducim autom. Cim to asi tak bude?
14. 4. 2021 23:14
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
vyzera to, ze pre niekoho su bezne pravidla cestnej premavky uplna novinka, asi by si mal zvazit navstevu autoskoly
15. 4. 2021 06:04
Re: Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Vypadá to, že za troubu jsi tady ty.
Avatar - Typhoon
14. 4. 2021 18:51
Re: MÁ TO VELKÝ HÁK !!!
Do rychlosti 60km/hod. je asistent jízdního pruhu u mýho auta neaktivní.
14. 4. 2021 17:41
...
Jsem pro, ale za každou vteřinu, co cyklista blokuje provoz bych vzdálenost o centimetr zkrátil.
Vážně chybí povinnost pro cyklisty, ale nejen pro ně, při vhodné příležitosti uhnout. Zejména tam, kde bezpečně předjíždět nejde. Jen výjimečně potkám slušné cyklisty, kteří uhnou a ani u řidičů to není pravidlo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Typhoon
14. 4. 2021 18:53
Re: ...
Osobně si myslím, že důvodem přijetí tohoto opatření bylo, že někteří řidiči předjíždějí cyklistu klidně i v době, kdy je míjí protijedoucí auto. Pak logicky má cyklistu od auta na vzdálenost 30 cm a méně.
Avatar - curwasportiva
14. 4. 2021 18:58
Ohleduplnost v CR
Zajima vas, proc to v cr vypada, tak jak to vypada? Staci si precist libovolnou diskuzi na tema cyklisti na silnici...
To se pak neni cemu divit, kdyz se lidi nedokazou navzajem respektovat a byt k sobe ohleduplni v necem tak elementarnim jako sdileni silnice...
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2021 23:19
Re: Ohleduplnost v CR
diskusia iba odzrkadluje ako to vyzera v realite na ceste. Cyklisti su arogantni, mozu sa napchat vsade, svetla nepotrebuju lebo oni vidia, a ine vyhovorky pri nedodrziavani pravidiel, a vodici aut podobne, musia za kazdu cenu okamzite predbehnut, nehrozi aby nahodou ubral nohu z plynu na par sekund, aby obehol cyklistu o par metrov neskor, ked prejde auto oproti.
14. 4. 2021 20:13
oboustranný respekt
To přece není o válce mezi točvolanty a pumpičkami. To je o tom, aby tvoje děti mohly jezdit bezpečně na kole třeba na zmrzku, nebo na hřiště, nebo rodina mohla v klidu vyjet na výlet na kolech. A pumpičky se přitom snažily moc nezavazet a maximálně využívat cyklostezky a vedlejší cesty a točvolanti na ně při předjíždění dávali maximální pozor.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 16:22
Další nesmysl schovaný za paragraf
Opatření bez jakéhokoliv významu a smyslu. Už nyní nesmí řidič cyklistu ohrozit ani omezit. Tak na co 1,5m?? Stanovovat pravidla, která stejně nikdo není schopný vymáhat, je jen byrokracie. Nic víc.

Toho 1,5 stejně nikdy nikdo ve správním řízení neprokáže, takže se krom vzniku dalšího legislativního zmetka nezmění vůbec nic.

Mimochodem když už takhle - znamená to tedy, že aby mě cyklista v koloně podjel zprava, tak tam bude muset jet v odstupu 1,5 m od mého auta??? Co?
Rozbalit vlákno
0