Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi i: japonský střízlík přichází do Evropy

Původní plány Mitsubishi Motors prodávat malý městský vůz označený písmenem „i“ jen v Japonsku jsou ty tam. Automobilka bude svůj úsporný model „i“ dodávat v roce 2009 do celé Evropy. Cena základní verze nepřekročí 10 tisíc euro.
Zpět na článek
2. 11. 2007 07:18
2. 11. 2007 07:29
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
2. 11. 2007 07:42
2. 11. 2007 08:01
neregistrovaný "nextrom"
2. 11. 2007 08:44
2. 11. 2007 09:05
2. 11. 2007 09:35
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 09:52
2. 11. 2007 10:27
2. 11. 2007 10:36
2. 11. 2007 11:21
anonym
2. 11. 2007 09:01
2. 11. 2007 09:51
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 10:44
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 10:57
neregistrovaný "PREMDA"
2. 11. 2007 11:29
anonym
2. 11. 2007 11:42
anonym
2. 11. 2007 10:31
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 10:33
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 10:40
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 10:47
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 11:27
anonym
2. 11. 2007 12:03
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 07:18
???
Kde ste boli doteraz, vážení, túto správu som čítal v papierovom prevedení slovenského motoristického časopisu pred peknými pár týždňami...

Ale pochváliť musím fotky, za ne jednoznačne :yes:

Ak sa to uchytí na ostrove, spravia aj opačné riadenie a auta sa dočkáme aj u nás. Len tá cena...použité príliš drahé materiály na optimizme nepridávajú. Sume 10.000 Eur sa dá dosť ťažko veriť...Aby na tom nepadli podobne ako Forfour...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
2. 11. 2007 07:29
Re: ???
No, myslím, že aj keď to autíčko má na niektorých miestach v exteriéri až príliš "Japonské" tvary, má veľkú šancu uchytiť sa aj v Európe. Cenou by mohol byť peknou konkurenciou pre Smart, Mini a Fiat 500, nakoľko jeho krásny interiér u mňa odstránil zmiešané dojmy z exteriéru, verím, že sa uchytí. :yes:
2. 11. 2007 07:42
IMIEV SPORT
Osobne verim v dobre prodeje verze MiEV. Samozrejme, ze bude zalezet na cene. Pekny prulom by byla verze IMiEV SPORT a jeji prodeje. 200km dojezd je vice nez dostatecne a samozrejme dynamika bude dobra.

Libi se mi interier, vypada velice povedene. Zae jednou se potvrzuje, ze japonci to umi. Exterier je velice moderni a povedeny. Takze jeste jednou doufejme v dobrou cenu a at se ve verzi IMieV vozi co nejvice lidi.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
2. 11. 2007 08:01
drobecek
>:D Takovy malinky drobecek, proste malinke auticko s pouhymi 900kg 8-s

Pravdepodobne potrebuje alespon tri klimatizace aby se pasazeri za straslivym velkym prednim sklem pri zimnim slunci neuvarili na mekko :no:
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2007 08:44
Nanoauta
Ano ano, tři a kousek metru dlouhá auta jsou rozumná, perspektivní, nevyhnutelná. Jejich dobíjení ze zásuvky ekologicky pochybné, ale aspoň navenek dává vlkovi nažrat. Prodávat se budou se zvětšovací lupou, abychom je ráno omylem v předsíni nezašlápli. >:D Ale za sebe se omlouvám, pro mě to není. Ke všemu ještě ty všudypřítomné bukvicové designy maštěné na stejném počítači jako napodobeniny haute couture do kuchyně a koupelny. - Nic proti mitsu, vyberu si u nich z jiného regálu :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
2. 11. 2007 09:05
Re: Nanoauta
Dobíjení ze zásuvky je ekologicky pochybné čím? Je to nejekologičtější způsob využití energie. Nebo je lepší energii vyrobit, pomocí energie vyrobit jiné palivo a to pak velmi neekologicky a neefektivně spálit v motoru?
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 09:35
Re: Nanoauta
Řekl bych, že narážel spíš na výrobu elektřiny z uhlí. Ovšem už se mu jaksi vytratilo, že elektřina z uhlí se vyrábí s téměř dvojnásobnou účinností oproti spalovacímu motoru, má efektivnější čištění spalin a navíc exhalace neprodukuje v místech s největší koncentrací lidí...
2. 11. 2007 09:52
Re: Nanoauta
Navic exhalace s dnesnich uhelnych elektraren dokazeme ucinne eliminovat. PLug-in elekromobily jsou nasi budoucnosti. Ne zas tak dalekou.
Avatar - Blue Sun
2. 11. 2007 10:27
Re: Nanoauta
Nejhorší bude předělat benzínky na trafostanice, aby šly ty auta nabíjet. Ale na jednu stranu mě to děsí. Vždycky slyším auto, jak jede. Nedávno se kolem mě prohnal hybridní Lex RX a já neslyšel vůbec nic... prostě jen proplulo ticho. A teď si představ, že půjde člověk trošku zamyšlený... auto by slyšel, ale tohle...
2. 11. 2007 10:36
Re: Nanoauta
Jedine, co je slyset, je valivy zvuk pneumatik. Verim, ze si na to lide casem zvyknou a budou opatrnejsi. Bude mnohem dulezitejsi pouzivat prechody pro chodce.

Trafostanice nebudou problem. Uz dnes se ve Skandinavii pouzivaji parkoviste, kde u kazdeho mista je sloupek se zastrckou. Pouzivaji se pro predehrati motoru v zime a funguje to uzasne. Ty same sloupky se daji pouzit i k dobijeni baterii.
anonym
2. 11. 2007 11:21
Re: Nanoauta
Ropne lobby se podarilo zasit do hlav lidi myslenku, ze vlastne neni ekologictejsi pohon nez ropny spalovaci motor. Znate to - biopaliva jsou energeticky nevyhodna, elektrina potrebuje ty hnusne baterie, hybridy jsou prilis slozite a neefektivni, vodik skoda mluvit. Snad jenom ten zemni plyn (vetsinou totiz provazi nalaziste ropy). Takze vlastne nemame jine reseni, nez spalit vsechno co pod zemi najdeme. A spousta lidi si tu PR nechala vniknout do hlavy a povazuji ji za vlastni myslenku. Bes.
Avatar - Blue Sun
2. 11. 2007 09:01
:)
Do města ideální, i průměrný nákup rozumné rodiny odveze. Samozřejmě, pro megalomanské hypermarketové lovce to nebude, ale mladá slečna/paní nebo rodina, která nevyleze z města, jak je rok dlouhý (nanejvýš pár kilometrů po venkovských silničkách k rodičům) se v takovém autě může cítit dobře. Uvidíme, jak se Evropa vyrovná s poměrně vysokou karoserií a cenou, na obojí u malých aut zatím moc zvyklí nejsme.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 09:51
Včera bylo pozdě
Slušný prcek, povinné ručení minimální, spotřeba minimální, prostor královský, pohotovostní hmotnost je z říše snů. Eletromobil je opravdová pecka, na běžné ježděni dostačující. Pokud bude cena elektromobilu pod 350 tisíc a provoz vyjde levněji než na benzín, tak to bude prodejní trhák. Jak se počítá povinné ručení z elektromobilu? >:-[]
Rozbalit vlákno
12
2. 11. 2007 09:56
Re: Včera bylo pozdě
Ano, presne. Jen ta cena pod 350tis. je v risi snu. Ale doufejme. Povinne ruceni se bude pocitat asi podle vykonu (spekulace).
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 10:44
Re: Včera bylo pozdě
Počítám s příplatkem cca 100-150 tisíc za eletro, ale možná se budu divit :-( Doufám, že se probudí i vlády a budou ulevy na daních, vjezd do centra měst zdarma, slevy na parkovném a tak, to by cenu dostalo na přijatelnou úroveň. Třeba to bude dotovat ČEZ :yes:
neregistrovaný "PREMDA"
2. 11. 2007 10:57
Re: Včera bylo pozdě
:-)
anonym
2. 11. 2007 11:29
Re: Včera bylo pozdě
Vlady se urcite okamzite probudi a .... zavedou spotrebni dan na elektrinu.
anonym
2. 11. 2007 11:42
Re: Včera bylo pozdě
No kdyz zvazime ze misto mechanicky sloziteho spalovaciho motoru bude konstrukcne jednoduchy elektromotor, odpadne spojka, 5ti stupnova prevodovka, starter, alternator, oloveny akumulator, mazaci soustava, asi i chladici soustava, tak to jsou nemale uspory. Podle mne to tvori vetsi cast ceny auta. Navic tam bude jen baterie a nejaka ridici elektronika. I kdyz zpocatku bude baterie drazsi (za par let uz ne), tak pri zapocteni toho co se uspori, by to mozna ani nemuselo byt 100tis navic. Jenomze jak znamo, cena se netvori spoctenim nakladu a prictenim marze, ale vznika od zacatku do konce v marketingovem oddeleni, kde naklady jsou jenom jednim z mnoha voditek. Takze uvidime. Kazdopadne potencionalne do budoucna ma elektromobil sanci byt znacne levnejsi nez bezne auto. A to je taky asi pricina, proc se do toho automobilky prilis nehrnou.
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 10:31
Re: Včera bylo pozdě
Cena pod 350 tis. být nemůže - u elektromobilu automobilka nemůže počítat s drahým servisováním (výměna olejů, svíček atd.). Proč by navíc prodávali něco s menším ziskem, než musí - vzhledem k tomu, že jedno nabití tě vyjde asi tak na 10kč, tak bude návratnost investice do elektromobilu pořád velmi slušná, i když bude stát okolo 600tis...
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 10:33
Re: Včera bylo pozdě
No to sem asi trochu přehnal, ale jde o princip...
neregistrovaný "spokojený"
2. 11. 2007 10:40
Re: Včera bylo pozdě
Ten sevis, to máš pravdu. Cenu jsem jenom střelil, protože vůbec nemám představu kolik bude stát jedno nabití, počítej s tím, že i cena elektřiny poroste.
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 10:47
Re: Včera bylo pozdě
To je jasný, ale v současnosti je cena elektřiny vzhledem k ceně benzinu směšně nízká.
anonym
2. 11. 2007 11:27
Re: Včera bylo pozdě
Protoze na ni neni dan 100% jako na benzinu. Ovsem vsadim se, ze prvni zakon, co se bude tykat elektromobilu, bude zakon o zavedeni spotrebni dane na elektrinu.
neregistrovaný "Kubajsu"
2. 11. 2007 12:03
Re: Včera bylo pozdě
To je bohužel úplná pravda :-(
2. 11. 2007 12:10
Re: Včera bylo pozdě
To nebude az uplne tak mozne. Na elektrinu dnes funguje skoro vsechno. Poulicni osvetleni, nemocnice, domacnosti... Spis bych to videl ve snizeni nakladu na vyrobu elektriny. Dnes je mozne vyrabet elektrinu treba z odpadku. Rozumne by bylo rozrireni mensich mistnich turbin/elektraren. Take se zacnou vic stavet atomove elektrarny.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku