A to si čtenáři auto.cz myslí, že si ty elektromotory a baterie, ... vyvíjí sami a nemají na to dodavatele.
Prostě ty elektromotory budou ve srovnání s benzíňáky velice levné.
Jak bylo níže napsáno, Quasar bude mít 1715 kW.
Mercedes EQS 560 kW.
EV už jsou levná - v Německu díky dotacím a v Číně díky tomu, že to tam prostě umí levně vyrobit. U nás je zatím možnost si koupit nějakou ojetinu od 200 tisíc a výše nebo poněkud předraženou litevskou skládanku nejlevnějšího čínského EV. Uvidíme jaká bude cena Dacie Spring - už v pondělí. EV už tu jsou realitou. Dalším krokem bude nahrazení řidiče, tady na auto.cz se začíná používat termín semi-autonomní řízení, aby se nemuselo přiznat to, že už jede level 4 (z 5).
Jezdi si v čem chceš :D . Myslím si, že každý druh auta má svého vhodného majitele. Mně stačí ke štěstí ojetý Smart (nebo staré Mitsubishi), protože jezdím málo a velmi krátké trasy. Někdo jiný využije na dlouhé cestování zřejmě dieslový motor, jiný má rád velké benzíny a máme tady i jednoho majitele Rolls Royce :D
P.S. Za 200 tisíc jsou auta (tebou zmíněného typu) z roku 2017 a nájezdem okolo 10 tisíc km a ta si myslím, že ještě něco odjedou.
Demokracie... Nepatří k ní i nést odpovědnost za své jednání?
Já jen proto že stávající stav je takový že následky za provoz auta jednotlivce nesou všichni. Kvalita vzduchu, klima, těžba ropy atd.
Je to argument že chci mít možnost volby topit petkama a vyjetým olejem.
Ano, ale....
Chce to zdravý rozum. Tvůj příspěvek je silně demagogický.
Nevím zda ty dokážeš ve všech souvislostech - a zda vůbec někdo dokáže - přesně posoudit a vyhodnotit ekologickou zátěž od výroby, přes celý provoz, až po likvidaci u auta střední třídy se spalovacím motorem, dejme tomu euro 5-6 ve srovnání s podobně velkým a výkonným EV včetně délky možného užívání obou porovnávaných. A pokud hovoříš o těžbě ropy, je třeba tedy porovnat j s výrobou elektřiny.
Tahat sem petky a vyjetý olej a těžbu ropy je laciné, to můžu hned kontrovat stejně lacině ekologií tankerů a obřích zaoceánských lodí nebo veškerou leteckou přepravou případně ekologií vypuštění, třeba jen jediné, rakety.
Můžu Tě ubezpečit, že plně autonomního řízení - tedy onoho bájného levelu 5 - se nedožiješ. Tedy, ne že bych Ti nepřál dlouhověkost, ale ta problematika vývoje umělé inteligence je mnohem složitější, než si mediálně zpracovaný laik může uvědomit. A ne, autopilot Tesly opravdu není předzvěstí plně autonomních aut.
No trochu by mě překvapilo, že největší firmy světa s (v podstatě) neomezenýma finančníma možnostma (Google, Amazon a Apple) by investovaly do něčeho, co je podle některých (hodně) lidí nemožné. Musk řekl v jednom rozhovoru, že nahrazení aut řízených lidmi dojde během 30-40 let. Nevím jestli tím myslel jen USA. Můžeš mi prozradit (pokud to není tajné) čím se živíš a jaké máš vzdělání, abych si mohl udělat představu proč si myslíš co si myslíš? Je mi 52 let, takže samozřejmě můžu umřít kdykoliv :D . Mám gympl, farmacii, doktorát z klinické farmakologie, doktorát z řízení a ekonomiky podniku. Pracoval jsem 20 let v managementu farmaceutických firem a lékárenských řetězců. Už skoro deset let jsem rentiér.
Prostě ty elektromotory budou ve srovnání s benzíňáky velice levné.
Jak bylo níže napsáno, Quasar bude mít 1715 kW.
Mercedes EQS 560 kW.
EV nebo autonomní řízení jsou bezva. Pro někoho. Mně stačí, když mi ponechají možnost volby. To také patří snad do demokracie.
Klidně si jezdi v tom E-Smartu od rána do večera, mně zase ponech V8 a rád si ho budu řídit sám.
P.S. Za 200 tisíc jsou auta (tebou zmíněného typu) z roku 2017 a nájezdem okolo 10 tisíc km a ta si myslím, že ještě něco odjedou.
Já jen proto že stávající stav je takový že následky za provoz auta jednotlivce nesou všichni. Kvalita vzduchu, klima, těžba ropy atd.
Je to argument že chci mít možnost volby topit petkama a vyjetým olejem.
Chce to zdravý rozum. Tvůj příspěvek je silně demagogický.
Nevím zda ty dokážeš ve všech souvislostech - a zda vůbec někdo dokáže - přesně posoudit a vyhodnotit ekologickou zátěž od výroby, přes celý provoz, až po likvidaci u auta střední třídy se spalovacím motorem, dejme tomu euro 5-6 ve srovnání s podobně velkým a výkonným EV včetně délky možného užívání obou porovnávaných. A pokud hovoříš o těžbě ropy, je třeba tedy porovnat j s výrobou elektřiny.
Tahat sem petky a vyjetý olej a těžbu ropy je laciné, to můžu hned kontrovat stejně lacině ekologií tankerů a obřích zaoceánských lodí nebo veškerou leteckou přepravou případně ekologií vypuštění, třeba jen jediné, rakety.