Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari to s elektromobilem myslí vážně. Už víme, kdy dorazí!

David Bureš
Diskuze (9)

V Maranellu pracují na elektřinou poháněném modelu už delší dobu. Až nyní však vedení Ferrari konkretizovalo plány, kdy se představí.

Elektrický pohon míří také do světa superaut. Chorvatský Rimac už takové modely nabízí několik let, Lotus má svůj hypersport Evija a s myšlenkou takového automobilu koketují také u McLarenu a Lamborghini. A stranou nezůstává ani Ferrari.

Vývoj techniky pro elektromobily v Maranellu přiznali už před časem, až nyní však vedení konkretizuje plány v této oblasti. Předseda správní rady John Elkann na nedávné výroční valné hromadě přiznal, že elektrické Ferrari bude uvedeno v roce 2025.

Ještě v únoru přitom ten samý Elkann neurčitě tvrdil, že elektrický model Ferrari přijde do konce tohoto desetiletí. Již dříve vedení automobilky zdůraznilo, že čeká na to, až bude technika pro elektromobily splňovat náročné požadavky firmy. Jak se nyní zdá, ta doba se už blíží. Respektive blíží se díky postupujícímu vývoji rychleji, než se původně zdálo. Navíc i pro Ferrari může být elektrický pohon potřeba kvůli emisním normám a vlastně i kvůli zájmu zákazníků.

To ostatně přiznává i Elkann. „Naše interpretace a aplikace těchto technologií v motoristickém sportu i v silničních automobilech je obrovská příležitost přinést jedinečnost a vášeň Ferrari novým generacím,“ prohlásil na výroční valné hromadě.

Již dříve díky uniklým patentům vyšlo najevo, že Ferrari chystá dvoumístné elektroauto s pohonem všech kol, s jedním elektromotorem v každém z kol. Koncepci novinky automobilka zatím nespecifikuje, zatím tak můžeme jen odhadovat, zda elektrický pohon využije superauto nebo gran turismo. Elkann však říká: „Můžete si být jisti, že to bude vše, o čem sníte, co si technici a designéři v Maranellu dokážou představit pro takový mezník v naší historii.“ Tato slova naznačují, že i v oblasti elektromobilů bude chtít Ferrari nabídnout tu nejpokročilejší technologii.

Na elektrické Ferrari si tedy ještě pár let počkáme, i do té doby však bude v Maranellu živo. Už během následujících několika měsíců se počítá s představením hned tří novinek, z nichž jednou by mohla být ostrá verze Ferrari 812 Superfast, jako náhrada za dřívější F12tdf. Rok 2022 pak bude ve znamení napjatě očekávaného SUV Purosangue.

Ten už představí nový generální ředitel, kterého automobilka nadále hledá. Ten dosavadní, Louis Camilleri, totiž post loni s okamžitou platností opustil, kvůli osobním důvodům. Dočasně tak pozici zastává právě John Elkann. Nový generální ředitel přitom bude mít klíčový úkol, představit v roce 2022 další dlouhodobou strategii značky.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

17. 4. 2021 15:53
Re: Levná EV
No trochu by mě překvapilo, že největší firmy světa s (v podstatě) neomezenýma finančníma možnostma (Google, Amazon a Apple) by investovaly do něčeho, co je podle některých (hodně) lidí nemožné. Musk řekl v jednom rozhovoru, že nahrazení aut řízených lidmi dojde během 30-40 let. Nevím jestli tím myslel jen USA. Můžeš mi prozradit (pokud to není tajné) čím se živíš a jaké máš vzdělání, abych si mohl udělat představu proč si myslíš co si myslíš? Je mi 52 let, takže samozřejmě můžu umřít kdykoliv :D . Mám gympl, farmacii, doktorát z klinické farmakologie, doktorát z řízení a ekonomiky podniku. Pracoval jsem 20 let v managementu farmaceutických firem a lékárenských řetězců. Už skoro deset let jsem rentiér.
Avatar - lyon667
17. 4. 2021 12:44
Re: Levná EV
Můžu Tě ubezpečit, že plně autonomního řízení - tedy onoho bájného levelu 5 - se nedožiješ. Tedy, ne že bych Ti nepřál dlouhověkost, ale ta problematika vývoje umělé inteligence je mnohem složitější, než si mediálně zpracovaný laik může uvědomit. A ne, autopilot Tesly opravdu není předzvěstí plně autonomních aut.
17. 4. 2021 11:47
Re: Levná EV
Ano, ale....
Chce to zdravý rozum. Tvůj příspěvek je silně demagogický.
Nevím zda ty dokážeš ve všech souvislostech - a zda vůbec někdo dokáže - přesně posoudit a vyhodnotit ekologickou zátěž od výroby, přes celý provoz, až po likvidaci u auta střední třídy se spalovacím motorem, dejme tomu euro 5-6 ve srovnání s podobně velkým a výkonným EV včetně délky možného užívání obou porovnávaných. A pokud hovoříš o těžbě ropy, je třeba tedy porovnat j s výrobou elektřiny.
Tahat sem petky a vyjetý olej a těžbu ropy je laciné, to můžu hned kontrovat stejně lacině ekologií tankerů a obřích zaoceánských lodí nebo veškerou leteckou přepravou případně ekologií vypuštění, třeba jen jediné, rakety.
17. 4. 2021 11:08
Re: Levná EV
Klasická demagogie. Tu o voze a o koze znáš. Tak hlavně, že víš jak všichni žijeme a co děláme, ty argumente.
17. 4. 2021 10:57
Re: Levná EV
Demokracie... Nepatří k ní i nést odpovědnost za své jednání?
Já jen proto že stávající stav je takový že následky za provoz auta jednotlivce nesou všichni. Kvalita vzduchu, klima, těžba ropy atd.
Je to argument že chci mít možnost volby topit petkama a vyjetým olejem.