Testy
tam si to otestovali spolu, stejné tempo a spotřeba TSI 8,6, TDI 5,3. A to TSI je ještě sakra úsporný motor. Takže kecy o litru rozdílu a ještě třeba u gazíku je pohádka a nebo tempo za náklaďákem a Teslou.
Stojí za to se na to zkouknout, už kvůli tomu e.golfu, který tam byl jako třetí do party. :yes:
To je asi zejména úspěch nového EVO. Měl jsem tohle projeté u Octavie 3 RS a tam pokud jel benzín za 8,5 (taková normální jízda), tak nafta ve stejném režimu byla 6+... na dálnici ten rozdíl rostl.
Autosalón na Prime, hej, to je etalón kvality a dôveryhodnosti. Nedávno som ho pozeral a ako nejaký Pepa híkal úžasom nad Enyaqom, to sa nedalo pozerať. 8-s
No tak Pepa je celkom v pohode.
Celkom sa mi páči a (podľa mňa) on to robí skôr ako show, nie ako test.
Celkom sa mi páči a (podľa mňa) on to robí skôr ako show, nie ako test.
Autosalon? To neberu jako relevantní zdroj informací, to je show.
spíše jako kombík. Takové fajn rychlé rodinné kombi, co vypadá i trochu lépe, než ten základní Golf. U hatche osobně nevidím smysl takto ostré nafty. Vím, že na západě tento typ aut preferují ( 5dv hatche - tedy preferovali do příchodu crossoverů), ale tady u nás bude asi za ty peníze lepší volba benzinový, když už chce někdo auto pro 1-2 lidi a asi nebude křižovat sem a tam v autě C segmentu.
Zajímalo by mne, jak se liší tento GTD od toho Golfa, kterého testujete dlouhodobě v redakci? Ten měl opravdu špičkový interiér i přes to, že se jde směr digitalizace, nebo jsem to jen dostatečně neprozkoumal?
Zajímalo by mne, jak se liší tento GTD od toho Golfa, kterého testujete dlouhodobě v redakci? Ten měl opravdu špičkový interiér i přes to, že se jde směr digitalizace, nebo jsem to jen dostatečně neprozkoumal?
Jo, to mě přesně napadlo... no ale já bych teda potřeboval i GTI v kombíku 😄
A čo tak Cupra? Písal som to na MACZ, Cupra s benzínom je v kombíku a stojí (s DSG) stále menej ako GTI (krátky a s manuálom).
Jo, to je fakt... Cupra se mi taky líbí víc a nebo prostě a jednoduše FoFoST 😉 Jen nemám nastudované cenové rozdíly 😊
Myslím, že žiadne nie sú. U nás síce dlhodobo FST oficiálne nemá cenník, ale z ceny skladoviek usudzujem, že ST kombi stojí cca. 33-34t eur, teda takmer zhodne ako Cupra kombi (33.560 €). A keďže Focus má manuál, tak je dobre možné, že Cupra (ktorá má sériovo DSG) je reálne lacnejšia.
To by asi dávalo i smysl, docela by mne zajímalo, jak si stojí ta 2.3EB, první verze v Fokusu RS nestály za moc s výdrží 😊
To je už dávno vyriešené, naviac v ST je ten motor hodne podladený oproti RS (280 vs 350k), takže o jeho životnosť by som sa neobával.
Skôr sú indície, že model 2021 trošku stratil šťavu, hlavne už neznie tak dobre (ale to postihlo mnohé HH, proste prísnejšie predpisy).
No a napokon nepodstatný detail, že u nás sa nový nedá objednať, neviem či trvale, alebo len dočasne; na celom Slovensku sú dostupné len 2 predvádzačky a 1 skladovka: https😐/www.fordskladom.sk/category/?…
Skôr sú indície, že model 2021 trošku stratil šťavu, hlavne už neznie tak dobre (ale to postihlo mnohé HH, proste prísnejšie predpisy).
No a napokon nepodstatný detail, že u nás sa nový nedá objednať, neviem či trvale, alebo len dočasne; na celom Slovensku sú dostupné len 2 predvádzačky a 1 skladovka: https😐/www.fordskladom.sk/category/?…
Když já ti nějak nevím, ty ecoboosty obecně Ford zahalí do roušky tajemna apak vypla ve to či ono 😁 Údajne inovovaná 1.5 r4 taktéž trpí na závady a tak..
U mňa fungoval 1.5 ekobúst na jedničku.
Ty už ho nemáš ? Ja jsem se pravé docetl, ze se zase řešily podobně problémy jako na 1.6 tce...údajně konstrukční vada
5 rokov ubehlo, tak išl👋išiel do sveta. Obzerám sa teraz po lepších zajtrajškoch.🤷♂️
Aspoň mas dobře vzpomínky 😁 někdy je lepší v nejlepším přestat 😁 No uvidíme, mne po 5 letech začala na Mondeu mizet chladicí kapalina tak po neděli zjistím, jestli je to jen hadicka či nějaká další konstrukční vada 😁
Jak to tak čtu, funguje konečně v tomto GTD automat normálně a nepodtáčí motor jako... no, jako u všech ostatních koncernových naft?
Trend je údajně opustit DSG a používat HDM které jsou už dokonce úspornější. Někde to psali, nespíš na Autoforu...
Když jsem viděl co dokáže AISIN s 6 a 8 - stupňovým HDM, nechápu proč VW DSG ještě používá.
Když jsem viděl co dokáže AISIN s 6 a 8 - stupňovým HDM, nechápu proč VW DSG ještě používá.
Mi Aisin trochu při rozjezdu cuká. Hillholder se pouští opožděně, to cukne poprvé a měnič se zamkne moc rychle a cukne to znova. Mám chybu nebo je to normální. Auto mám půl roku.
tak to bych asi nechal přehrát software. Cukat by to nemělo, když je to půlrok staré.
Mne tiež cukal HDM Aisin v bavoráku (X1), až som ho upodozrieval, že je to dvojspojka.
Právě jsem přesedlal z HDM Aisin AT8 do 7° DSG DQ381 a nastal opačný kulturní šok, než jsem čekal. To DSG v Passatu s tímto 147kW EVO motorem funguje o 100% líp, než HDM s 2.0 HDI 130kW. Čekal jsem přesný opak a bál se škubání, ale žádné se nekoná. Samet nahoru, samet dolů, samet při dojíždění na T křižovatky, samet při parkování včetně toho ve svahu. Pro lidi s postižením dolních končetin lze navíc v naléhavých případech krátkodobě vypnout AutoHold a vše ještě více zjemnit. Za mě dokonalost s jedinou drobností, danou systémem. A tou je prudký rozjezd za mokra, kde HDM dokáže víc požrat nával Nm a DSG ho prostě pustí na kola, takže jde jen o to, naučit se nešlapat na to jako na rýč. Já jsem naprosto spokojený. U Aisinu jsem čekal 100% samet a dočkal jsem se, prokluzu, ztrát, gumovosti a přitom při parkování a popojíždění jsem se s tím doslova pral a kolikrát poskakoval jako amatér...
to, co popisujete mi dělá DSG v Octavii 😄 ... tak co si má člověk vybrat ;-\
Tak já si ztěžuju na přílišné zamykání měniče a ty na prokluz. Tak mě napadá, za studena to jezdí v prokluzu dokud se to trochu nezahřeje.
Aisin či jiný podobný automat by musel VW kupovat. DSGéčko si koncern vyrábí sám.
Úplně sám taky, u mokré dsg spolupracuje s BorgWarner, u suché dsg s LuK.
Ano, samotná mechanická převodovka je od VW, zatímco licenci na mechatroniku a systém dvou spojek si musel koupit u specialistů. Ale je možné, že většina patentů už vypršela a licenční poplatky jsou už dnes zanedbatelné.
Jjo, prodal jsme všechny akcie VW, jakmile oznámili, že se zaměří na BEV a hybridy.. nevím jestli tuhle chybu přežijí a boudu tu i v dalším desetiletí...zvláště když "atraktivitu" BEV vymysleli drastickým zvýšením modelů s ICE..takže prodeje jim půjdou od kytek taky...
Kedysi som sa na nové modely tešil, lebo vždy boli lepšie., teraz sa človek modlí aby auto nezlikvidovali ako sa to vw podarilo tu.
Absurdná cena, nebezpečný display, dotykový volant (tomuto sa mi asi ani nechce veriť, ako to mám preboha ovládať? Veď podstata tlačidiel na volante je aby som ich nahmatal, takto sa musím celý časdívať, kde klikam...to bol kreten, čo s tym prišiel), chýba 4x4 - oni 400Nm je na predok dosť veľa.
Edit: a to ani nehovorím o dotykových svetlách - zapínaš za jazdy hmlovky, ale omylom vypneš stretavacky? Good luck...
A takisto nechápem nenastavitelnym hlasovým opierkam- prečo preboha, veď to s princípu nemôže sedieť mne so 190cm a nejakej drobnej babe so 160cm... ale čo by človek chcel od auta za milión...
Absurdná cena, nebezpečný display, dotykový volant (tomuto sa mi asi ani nechce veriť, ako to mám preboha ovládať? Veď podstata tlačidiel na volante je aby som ich nahmatal, takto sa musím celý časdívať, kde klikam...to bol kreten, čo s tym prišiel), chýba 4x4 - oni 400Nm je na predok dosť veľa.
Edit: a to ani nehovorím o dotykových svetlách - zapínaš za jazdy hmlovky, ale omylom vypneš stretavacky? Good luck...
A takisto nechápem nenastavitelnym hlasovým opierkam- prečo preboha, veď to s princípu nemôže sedieť mne so 190cm a nejakej drobnej babe so 160cm... ale čo by človek chcel od auta za milión...
Dříve bylo skvělé objevovat na nových modelech v čem jsou lepší než staré. Nyní je skvělé objevovat na nových modelech, co z toho skvělého ještě zbylo a co nepos*ali úplně.
Moja polovička tvrdí, že Golf 7 GTI bolo najlepšie auto, čo sme kedy mali z hľadiska interiéru, vypracovania, ergonómie a ovládania. Všetko fungovalo intuitívne, priam blbuvzdorne jednoducho, na prvýkrát a bez váhania, všetko kvalitne vypracované z hodnotných materiálov, na pohľad i na dotyk.
G8 je žiaľ v mnohých smeroch v interiéri krok späť, viditeľne sa šetrilo, ale auto je naopak oveľa drahšie. 😒
Veľmi sa mi páči technika nového GTI Clubsportu aj Rka, výkon, dynamika (Rko deklasuje dynamikou všetko vo svojej kategórii a šlape na päty A45AMG), ale pri tom interiéri, a tej cene je to proste nepriechodné.
G8 je žiaľ v mnohých smeroch v interiéri krok späť, viditeľne sa šetrilo, ale auto je naopak oveľa drahšie. 😒
Veľmi sa mi páči technika nového GTI Clubsportu aj Rka, výkon, dynamika (Rko deklasuje dynamikou všetko vo svojej kategórii a šlape na päty A45AMG), ale pri tom interiéri, a tej cene je to proste nepriechodné.
Jestli máš pocit, že VW staví horší auta než dřív, tak to seš vedle. Je to přesně naopak. Podle některých zdejších chytráků VW ukazuje ostatním cestu, kam se ubírat! 😁
https😐/www.auto.cz/diskuse/80024/1
https😐/www.auto.cz/diskuse/80024/1
Nič nie je čierne a biele. Z pohľadu zákazníka a aktuálnych modelov máš pravdu. Z pohľadu značky a jej budúcnosti možno Diess robí to najlepšie, čo môže - čistej elektrine sa osobné autá už proste nevyhnú a tiež sa zdá, že s konzervatívným prístupom, ktorý VW uplatňoval dlhé roky doteraz, to v elektrickej budúcnosti fungovať nemusí. Takže navonok sa síce zdá, že značku devastuje, ale reálne pre ňu vytvára náskok - ťažké začiatky si odkašle teraz a vo väčšom, zatiaľ čo viacerí konkurenti začínajú len opatrne. Keď sa pôjde do elektriky naplno, mnohí ešte len začnú dupať na plyn - ale VW bude mať už kus cesty za sebou a dobehnuté to, čo voči niektorým elektricky aktívnejším zameškal. Myslíš, že sa veľmi mýlim?
Nejako nechápem ako elektromobilita súvisí s otrasnou ergonómiou a ako má otrasná ergonómia zachrániť koncern. Ako myslíš, že ak toyota neskurvi ergonómiu vw ju predbehne v predajoch?
My o voze, Ty o koze.
Ja riešim kvalitu interiérov a ovládania Golfu, keď táto išla bez debaty dolu. Doteraz bol vždy Golf etalónom triedy, či sa to odporcom páčilo či nie, každá generácia bola lepšia než predošlá a ich jednoduché, funkčné ovládanie, ergonómia, kvalita materiálov a vypracovania interiéru boli špičkou v triede, prémiu nevynímajúc (interiér G7 považujem za kvalitnejší ako interiér minulej 1er či A-Klasse).
Teraz to s 8. generáciou ale išlo v mnohých ohľadoch dolu, nebudem sa opakovať vymenúvaním jednotlivostí, stačí vyskúšať, príp. sú toho plné internety.
To s budúcnosťou elektromobility, o čom píšeš Ty, nemá nič spoločné.
Ja riešim kvalitu interiérov a ovládania Golfu, keď táto išla bez debaty dolu. Doteraz bol vždy Golf etalónom triedy, či sa to odporcom páčilo či nie, každá generácia bola lepšia než predošlá a ich jednoduché, funkčné ovládanie, ergonómia, kvalita materiálov a vypracovania interiéru boli špičkou v triede, prémiu nevynímajúc (interiér G7 považujem za kvalitnejší ako interiér minulej 1er či A-Klasse).
Teraz to s 8. generáciou ale išlo v mnohých ohľadoch dolu, nebudem sa opakovať vymenúvaním jednotlivostí, stačí vyskúšať, príp. sú toho plné internety.
To s budúcnosťou elektromobility, o čom píšeš Ty, nemá nič spoločné.
Nepřímo tam souvislost samozřejmě je - aby se ušetřilo na vývoj EV, ojebávají a přitom nehorázně zdražují spalováky.
V tomto kontexte áno, teda odrbávame vypracovanie a kvalitu aj u spaľovákov, aby sme z jedného spaľováku vyťažili čo najväčší zisk a mali z čoho financovať vývoj EV. Problém je to dvojité zdraženie, jednak priame rastom ceny, jednak nepriame "katovaním kostov". Teda mám síce horšie auto, ale zato drahšie. 😒] 😒
A keď viem, za čom som kúpil minulé GTI a aké bolo vnútri, ťažko sa mi za aktuálny osekaný a polofunkčný nedorobok vysolí oveľa viac peňazí.
A keď viem, za čom som kúpil minulé GTI a aké bolo vnútri, ťažko sa mi za aktuálny osekaný a polofunkčný nedorobok vysolí oveľa viac peňazí.
S týmto musím súhlasiť že G VII bol čo sa týka kvality materiálov v interiéri a aj ergonómie a ovládania funkcii v danej dobe na špičke segmentu / veď ho mám / naopak po usadnutí do G VIII to bolo dosť velké sklamanie.Sú len dve možnosti.Buď do roka urobia facelift prednej časti a použijú v interieri kvalitnejšie materiály s dekoratívnymi lištami / to vnútro je momentálne strašne fádne / alebo príde do troch rokov nová generácia.Samozrejme aj ten dotykový infotainment je dosť velký prúser.Aj G VI sa vyrábal iba štyri roky.Za mňa je momentálne Leon o dosť krajšie auto ak už chcem porovnávať autá v koncerne.
zabudni, to ovladanie a materialy sli skrz cele portfolio, troc, tcross vnutri masaker a predava sa to vyborne, takze neverim. mal som polhodku s id3 , z von za mna celkom fajn, ale vnutro katastrofa. Takze si myslim, ze to je nova cesta vw a zmenu k lepsiemu necakam. Preto som velmi zvedavy na novy passat. Ten uz bue stat viac ako a4
Ale nie, píšeme o tom istom. Stačí trochu otvoriť oči a súvislosť nájdeš. Ako EV tak klasika sa financujú z toho istého vrecka ani VW ho nemá bezodné. Nechcené alebo nutné investície (nazvi to jak chceš) sa proste prejavujú. Je to zlo, EÚ na to šlape extrémne, ale myslím si, že vedia viac jak my a nebudú si schválne sami pod sebou píliť konár. Potrebujú žiť aj ďalej, nie iba dnes, holt si to odnášajú klasické autá, ktorým pomaly zvoní umieračik.
Karel má pravdu.
Karel má pravdu.
Přímo úplně zřejmě ne, ale nepřímo určitě ano.
VW se jasně a naprosto dominantně vydal směr EV, a to je poměrně jiný svět aut, kde v mnoha ohledech (ať se nám to líbí, nebo ne, mně určitě ne) udává trendy Tesla, a kdo se chce vedle ní prosadit, musí se (mimo jiné) naučit šetřit náklady i tam, kde je to pro Teslu typické, tedy zpracování a především interiéry.
Určitě není náhoda, že když přesednu z G7 GTI do G8 GTI, vidím/cítím tam vliv EV viru značky Tesla. Tesle od začátku prochází tak nehorázně laciné interiéry, že každý ekonom na to musí ukázat prstem a říct, když tohle stačí lidem u Tesly, tak stačí když trochu přidáme, a bude to stačit taky.
A čekat od VW, že zatímco u EV bude na tomto místě spíš šetřit a dělat interiéry ala lepší Tesla, zatímco u dobíhajících spalováků bude dělat dál "prémiové" interiéry ala G7 GTI, by bylo pravděpodobně naivní.
VW se jasně a naprosto dominantně vydal směr EV, a to je poměrně jiný svět aut, kde v mnoha ohledech (ať se nám to líbí, nebo ne, mně určitě ne) udává trendy Tesla, a kdo se chce vedle ní prosadit, musí se (mimo jiné) naučit šetřit náklady i tam, kde je to pro Teslu typické, tedy zpracování a především interiéry.
Určitě není náhoda, že když přesednu z G7 GTI do G8 GTI, vidím/cítím tam vliv EV viru značky Tesla. Tesle od začátku prochází tak nehorázně laciné interiéry, že každý ekonom na to musí ukázat prstem a říct, když tohle stačí lidem u Tesly, tak stačí když trochu přidáme, a bude to stačit taky.
A čekat od VW, že zatímco u EV bude na tomto místě spíš šetřit a dělat interiéry ala lepší Tesla, zatímco u dobíhajících spalováků bude dělat dál "prémiové" interiéry ala G7 GTI, by bylo pravděpodobně naivní.
S posledními dvěma odstavci tedy těžko souhlasit.
1. Že něco stačí nadšencům u Tesly ani za mák neznamená, že totéž stačí VW. Teslu si z velké části kupují nadšenci (eufemisticky řečeno), kteří prominou téměř cokoli. VW na poli EV takové jméno nemá, aby si to mohl dovolit.
2. Když jsem doteď dostal za svoje peníze výborný interiér, proč bych se měl teď - za větší peníze - spokojit se sračkoidním bakelitem? Protože nevadí Tesla fans? Očekávat nadále za vyšší cenu i (alespoň) stejnou kvalitu za naivní nepovažuji. Podle mě to může VW procházet leda u firem. Budu překvapen, pokud nepůjdou prodeje výrazně dolů.
1. Že něco stačí nadšencům u Tesly ani za mák neznamená, že totéž stačí VW. Teslu si z velké části kupují nadšenci (eufemisticky řečeno), kteří prominou téměř cokoli. VW na poli EV takové jméno nemá, aby si to mohl dovolit.
2. Když jsem doteď dostal za svoje peníze výborný interiér, proč bych se měl teď - za větší peníze - spokojit se sračkoidním bakelitem? Protože nevadí Tesla fans? Očekávat nadále za vyšší cenu i (alespoň) stejnou kvalitu za naivní nepovažuji. Podle mě to může VW procházet leda u firem. Budu překvapen, pokud nepůjdou prodeje výrazně dolů.
Souhlasit nemusíš. Po tom co se VW rozhodl jít naplno do EV už nikdy nebude takový, jaký byl před tím, a spalováky jsou pro něj (do budoucna) okrajovou záležitostí. Nikde netvrdím, že int. G8 GTI je jako v Tesle, ale je tam jasný posun tímto směrem (dotek/šetření) ve srovnání s G7 GTI, a to je rozdíl!
Spousta automobilek čekalo, jak nakonec Tesla dopadne, a že jí ke krachu chybělo sakra málo, a pokud by zkrachovala, mělo by to zásadní vliv na rychlost rozvoje EV a ani VW by do EV nešel tak po hlavě, jako teď.
Podívej se budoucnost VW a jejich EV, kde tam vidíš (za nemalé peníze) interiéry na které byli zákazníci VW donedávna zvyklí, máš pocit, že to někdo ještě dnes u VW prioritně řeší? Já takový pocit rozhodně nemám.
Spousta automobilek čekalo, jak nakonec Tesla dopadne, a že jí ke krachu chybělo sakra málo, a pokud by zkrachovala, mělo by to zásadní vliv na rychlost rozvoje EV a ani VW by do EV nešel tak po hlavě, jako teď.
Podívej se budoucnost VW a jejich EV, kde tam vidíš (za nemalé peníze) interiéry na které byli zákazníci VW donedávna zvyklí, máš pocit, že to někdo ještě dnes u VW prioritně řeší? Já takový pocit rozhodně nemám.
Škodovka interiér kupodivu řeší - u Enyaqu. Podle mě to VW zkusil, kritika na to jde ze všech stran, a hyn sa ukáže.
Záleží možno aj na tom, čo bude VW páliť viac - vývoj, alebo predaje stávajúceho modelu. Ohľadne dizajnu, materiálov, celkovo interiéru aj trebárs cenovej politiky je to čo píšeš (a niektorí ďalší) pravda, ale zrejme to pre VW ešte nie je taký problém, aby ho akútne riešil a väčšie peniaze tečú do projektov, ktoré VW považuje za dôležitejšie. Éra etalónu menom Golf sa zrejme končí.
Dobře, ale nejde přece jen o Golf. Jde i o to, proč by měli zákazníci chtít třeba ID3 s bakelitovým interiérem. VW měl silné přednosti pro konzervativní klientelu. Má nějaké takové přednosti vůči konkurenci ID.. ? Konfigurovatelnost? Pryč. Ergonomie? Pryč.
Ak ho budú chcieť za ako-tak prijateľnú cenu, asi nebude veľmi na výber. Aj keď osobne si myslím, že sa to postupne zase upraví.
Konzervatívna klientela - tá sa postupne stráca - veď ako dnes vyzerá kedysi skutočná konzerva Mercedes? A je snáď v krachu? Ľudia sa prispôsobujú, a ten zbytok konzervatívnych zákazníkov nechce o elektromobile ani počuť. Tak prečo by ID mali byť konzervatívne? Pre koho? VW tak ako dnes klasické autá, bude chcieť predávať aj EV. Svojim starým zákazníkom ho už nepredá - tí si ponechajú svoje klasiky, kým sa bude dať. Musí si nájsť nových klientov. A ako sledujem dnešnú mládež, nezaujíma ich zrýchlenie, priebeh krútiaceho momentu, ani zavesenie kolies. Chcú, aby ich to zaviezlo z bodu A do bodu B, a čo vyžadujú, je poriadny infoteinment a konektivita. Časy sa menia a podľa mňa práve na to VW reflektuje. Po trapase s dieselgate o to dôraznejšie. Jeho zákazníkmi bude práve tá dnešná mládež - my sme dinosaury, ktoré to nejak ešte doklepú po svojom. Alebo sa prispôsobia.
Jak som už písal, z pohľadu prežitia a budúcnosti ide na to VW podľa mňa veľmi dobre. Že idú veci inak ako sme zvyknutí, a vpodstate dolu vodou, je nutný sprievodný jav. Môže sa nám to nepáčiť - ale na nás už nezáleží.
Konzervatívna klientela - tá sa postupne stráca - veď ako dnes vyzerá kedysi skutočná konzerva Mercedes? A je snáď v krachu? Ľudia sa prispôsobujú, a ten zbytok konzervatívnych zákazníkov nechce o elektromobile ani počuť. Tak prečo by ID mali byť konzervatívne? Pre koho? VW tak ako dnes klasické autá, bude chcieť predávať aj EV. Svojim starým zákazníkom ho už nepredá - tí si ponechajú svoje klasiky, kým sa bude dať. Musí si nájsť nových klientov. A ako sledujem dnešnú mládež, nezaujíma ich zrýchlenie, priebeh krútiaceho momentu, ani zavesenie kolies. Chcú, aby ich to zaviezlo z bodu A do bodu B, a čo vyžadujú, je poriadny infoteinment a konektivita. Časy sa menia a podľa mňa práve na to VW reflektuje. Po trapase s dieselgate o to dôraznejšie. Jeho zákazníkmi bude práve tá dnešná mládež - my sme dinosaury, ktoré to nejak ešte doklepú po svojom. Alebo sa prispôsobia.
Jak som už písal, z pohľadu prežitia a budúcnosti ide na to VW podľa mňa veľmi dobre. Že idú veci inak ako sme zvyknutí, a vpodstate dolu vodou, je nutný sprievodný jav. Môže sa nám to nepáčiť - ale na nás už nezáleží.
VW má už iné priority ako pred pár rokmi. Z pohľadu prežitia a budúcej existencie to podľa mňa robí najlepšie ako sa dá. Viacerí stále považujú EV za výstrelok neschopný existencie, pretože poriadne autá má mať spaľovací motor, lenže chystaná realita bude iná bez ohľadu na tento názor.
Tohle byl pro mě docela šok, když jsem viděl jak málo zaostává Rko za 45s i když má papírově o nějakých 100ps míň? Jsem zvědavej na brzdu protože tohle smrdí, vypadá to, že auto má koníků pod kapotou mnohem víc než udává výrobce, pro zákazníky dobře :-!
Nicméně dát do Rka interiér z Audi S3 včetně materiálů, sedaček a ergonomie tak už by si to možná cenu obhájilo, v tomto duchu se nese i celé srovnání Carwow.
Nicméně dát do Rka interiér z Audi S3 včetně materiálů, sedaček a ergonomie tak už by si to možná cenu obhájilo, v tomto duchu se nese i celé srovnání Carwow.
Jj, opakovane sme to tu riešili, tá dynamika Rka nezodpovedá deklarovanému výkonu, tam bude reálne o dosť viac, keď porovnateľne výkonná konkurencia (vrátane sesterského S3!) sa dynamicky nechytá.
Aj ten drift mód sa mi páči, správa sa to ako xdrive u bavorákov s RWD platformou. Proste mechanika, motor, podvozok paráda.
Ale proste nedám za mainstreamový štvorvalec s polofunkčným interiérom ktorý ma bude rozčuľovať, keď si omylom prepínať funkcie či nevedieť potme nastaviť teplotu takmer 50t eur. ;-\
Aj ten drift mód sa mi páči, správa sa to ako xdrive u bavorákov s RWD platformou. Proste mechanika, motor, podvozok paráda.
Ale proste nedám za mainstreamový štvorvalec s polofunkčným interiérom ktorý ma bude rozčuľovať, keď si omylom prepínať funkcie či nevedieť potme nastaviť teplotu takmer 50t eur. ;-\
Já sem moc nechodím protože na to nemám čas, ale sem rád, že to není jen moje domněnka. :yes:
No hele zrovna jsem zkoušel ze zvědavosti českej konfigurátor a cena je šílená. Bez dph a s 15-20% slevou tak potom asi jo, jinak souhlas, je to hodně peněz.
No hele zrovna jsem zkoušel ze zvědavosti českej konfigurátor a cena je šílená. Bez dph a s 15-20% slevou tak potom asi jo, jinak souhlas, je to hodně peněz.
A skús si bez tej DPH a s 20-25% zľavou pozrieť BMW 1er, reálne bude lacnejší (a možno aj výrazne), ako porovnateľný Golf (t.j. 128ti vs Clubsport, M135i vs GR).
Osobne pri všetkej nostalgii za GTI by som obetoval trochu výkonu a desatinky dynamiky a išiel do bavoráku so špičkovou ergónómiou, kvalitným vypracovaním a vychytaným iDrive.
Osobne pri všetkej nostalgii za GTI by som obetoval trochu výkonu a desatinky dynamiky a išiel do bavoráku so špičkovou ergónómiou, kvalitným vypracovaním a vychytaným iDrive.
Rozhodně. Já jen, že výsledná cena by byla asi už zkousnutelná, ale taky bych šel za podobné peníze cestou “mainstream prémie” ať už Áčko nebo 1er.
Já jsem s VW definitivně skončil, ztratil jsem důvěru po problémech s elektronikou skrz modely a poklesem kvality, z koncernu už jedině Porsche a ve snech Lambo, bohužel.
Btw známej koupil Q8 s klasikou 3.0tdi po dvou tejdnech problém s vadnou baterkou, musel přijet odtah k autu za cenu hodně přes 2mil. Jako může se stát samozřejmě, ale kde je dnes ta pověstná spolehlivost? 🤷🏻♂️
Edit: takové to “může se stát” nebo “smůla na kus” slyším poslední dobou u koncernu nějak podezřele často.
Já jsem s VW definitivně skončil, ztratil jsem důvěru po problémech s elektronikou skrz modely a poklesem kvality, z koncernu už jedině Porsche a ve snech Lambo, bohužel.
Btw známej koupil Q8 s klasikou 3.0tdi po dvou tejdnech problém s vadnou baterkou, musel přijet odtah k autu za cenu hodně přes 2mil. Jako může se stát samozřejmě, ale kde je dnes ta pověstná spolehlivost? 🤷🏻♂️
Edit: takové to “může se stát” nebo “smůla na kus” slyším poslední dobou u koncernu nějak podezřele často.
... asi si na VW uvědomili že nedokáží prodat dostatek zkratovozů s falešným nulovým CO2
... a že diesely mají CO2 opravdu nízké
... a že dehonestace dieselů všechny zblbla do benzínů, což zvyšuje průměrné CO2
a možná si i překvapivě uvědomili že diesely jezdí fajn
... a že diesely mají CO2 opravdu nízké
... a že dehonestace dieselů všechny zblbla do benzínů, což zvyšuje průměrné CO2
a možná si i překvapivě uvědomili že diesely jezdí fajn
Diesel nie je len CO2. ANi spaľovací motor ako taký neznamená len produkciu CO2.
Nízke emisie a nulové emisie sú rozdiel. Emisie vznikajú pri výrobe spaľováku aj EV. Ale spaľovák ich naďalej produkuje počas jazdy, EV nie. 😉
Nízke emisie a nulové emisie sú rozdiel. Emisie vznikajú pri výrobe spaľováku aj EV. Ale spaľovák ich naďalej produkuje počas jazdy, EV nie. 😉
Neřekl bych, že by to VW nějak extra tlačil. Já si pamatuju, jak kdysi mívali reklamní kampaně přímo na diesely. Dnes ticho po pěšině. To spíše u Škodovka lze vypozorovat, že na diesely stále dost sází, Oktávka je jediné koncernové auto, kde diesel (2.0 TDI) stojí stejně jako benzín (1.5 TSI).
Naftu jedine pokud jezdi do 5 litru. Jinak tsi jezdi za 6 taky. Na co slozity motor, kdyz uz tsi je dost na ***? 😅
Jo, ale tím tempem, co pojedeš s TSI za 6 tak s dieslem za 4....
Možná i jo... ale nelze srovnávat 2.0TSI 180kW s 2.0TDI 147kW, i když by si Machi třeba vzal naftu. Té 147kW naftě by měla bez problému stačit 2.0TSI 140kW.
Jinak... starším 2.0TSI 162kW (v ORS) se dlouhodobě za 6 jezdit nedalo (dlouhodobě = včetně studených startů a aspoň trošku normální jízdou nejen z kopce). Na nádrž jsem měl nejméně 7,35 (dle tankování), třeba za 6,5 by to ještě šlo nějak normálně.
Jinak... starším 2.0TSI 162kW (v ORS) se dlouhodobě za 6 jezdit nedalo (dlouhodobě = včetně studených startů a aspoň trošku normální jízdou nejen z kopce). Na nádrž jsem měl nejméně 7,35 (dle tankování), třeba za 6,5 by to ještě šlo nějak normálně.
Ja som sa s jednou nádržou dostal na 6,61 l, ale to bol extrém. Dlhodobý priemer 7,77 l (čo inak považujem za fantastickú spotrebu na ten výkon).
Takže spotreby benzínového GTI by som sa nebál, priemerný človek s ním bude bez nejakého obmedzovania jazdiť za 8. Už horšie to vidím s takým Kodiaqom RS, kde ten motor bude musieť poháňať oveľa väčšie a hlavne ťažšie auto.
Takže spotreby benzínového GTI by som sa nebál, priemerný človek s ním bude bez nejakého obmedzovania jazdiť za 8. Už horšie to vidím s takým Kodiaqom RS, kde ten motor bude musieť poháňať oveľa väčšie a hlavne ťažšie auto.
Extrém ploužení se nalepený na autobus by se asi dal stlačit někam k šesti, ale taky myslím, že těch 6,5 je tak maximum, kdy ještě jedeš normálně... ale v limitech, doplachtíš do vesnice, nepředjíždíš a tak.
Ten průměr je super, já měl teda přes 8... víceméně to závisí na tom, kolik jezdíš krátkejch cest a rychlý dálnice, tam to jde rychle nahoru. A je možný, že krátkej Golf bude o půl litru úspornější tak jako tak.
Ten průměr je super, já měl teda přes 8... víceméně to závisí na tom, kolik jezdíš krátkejch cest a rychlý dálnice, tam to jde rychle nahoru. A je možný, že krátkej Golf bude o půl litru úspornější tak jako tak.
Aké TSI? Ak myslíš 1,5 tak možno, ale tu sa rieši hotheč, teda 180 kW TSI a to za 6 ani omylom (ak teda nemyslíš ustálenú 90ku mimo mesto).
Priemer GTI8 je 8,94 l: https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Priemer GTI8 je 8,94 l: https😐/www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Za mě se modlím za facelift. Golf 8 je něco jako Windows 8. Je potřeba, aby to co nejdřív zmizelo a přišla nová generace, která naváže na to skvělé co bylo předtím, a hodně rychle zahodí to špatné co bylo krokem špatným směrem :-!
Neviem, ak dokázali takto "vylepšiť" ovládanie všetkého, neverím, že v tej firme je nejaká sebareflexia. Ak sa to nebude predávať, oni si z toho vyhodia, že preto, lebo ľudia chcú EV a golfa zarežú.
Je pravda, že do této inovace investovali, tak je nutné ji prodat. A dokud se neprodá, nic nového nebude! Z druhé strany, A3 ukazuje, že i tahle architektura nemusí být nastavena tak, aby byl řidič nas*aný jen co otevře dveře...
Za mě je fajn, že tenhle průser zůstane u koncernu v nižší střední a nepropadne až k malým vozům. Navíc brutální růst cen a navýšení rozměrů vede k tomu, že nová Fabia vlastně bude tam ,kde před pár lety velikostně Golf. Takže mizérie v nižší střední u VAG vlastně není takovou tragédií.
Navíc konkurenti jsou v rámci možností a poměrů doby velmi povedení. Proč brečet nad Golfem, když tu je opravdu nádherný P308... :-!
Za mě je fajn, že tenhle průser zůstane u koncernu v nižší střední a nepropadne až k malým vozům. Navíc brutální růst cen a navýšení rozměrů vede k tomu, že nová Fabia vlastně bude tam ,kde před pár lety velikostně Golf. Takže mizérie v nižší střední u VAG vlastně není takovou tragédií.
Navíc konkurenti jsou v rámci možností a poměrů doby velmi povedení. Proč brečet nad Golfem, když tu je opravdu nádherný P308... :-!
Jestli jsem správně pochopil situaci, tak VW celý tým zodpovědný za infotainment rozprášil a odpovědnost za vývoj teď má Audi. Takže není úplně nereálné, že se při faceliftu vrátí tlačítka i panel ovládání klimatizace. Ale úplně bych na to nesázel, protože by to znamenalo překopat celou palubku.
No co jsem koukal tak u A3 to zřejmě neni ergonomicky ružove jak si mysliš a jak jsem si myslel i ja, když jsem viděl, že u ni zustalo par tlačitek zachovano. Stejně tak jak to neni ve všech ohledech jednoznačne vuči G7 co se ovladani a ergonomie tyče.
Jestli je někde jasny problem co je od předchozich uživatelu G7 prezentovano tak to je stale nevyladěny SW i s poslednim FW a to je golf na trhu již poměrně dlouho. Nebo to, že si majitele zaplati za navigaci a servery jsou často nedostupne takže jeji online využiti je pase. Takže neni divu, že jsou dost rozhořčeni, předevšim ti co si připlatili za vyšši verzi PRO.
Za sebe bych ještě řekl dotykove ovladani na volantě, ktere sice muže byt nakladnějši než to klasicke tlačitkove, ale to automaticky neznamena, že je lepši z hlediska ergonomie a ovladani.
A co se 308 tyče tak i kdyby byla sebenadhernějši s čimž narozdil od např 508 nesouhlasim tak u peugeotu jsem začil nejhorši ergonomii samotneho posazu a to knk u předchozi 308 a to nemluvě o samotnem autě... prostě frantik.
Jestli je někde jasny problem co je od předchozich uživatelu G7 prezentovano tak to je stale nevyladěny SW i s poslednim FW a to je golf na trhu již poměrně dlouho. Nebo to, že si majitele zaplati za navigaci a servery jsou často nedostupne takže jeji online využiti je pase. Takže neni divu, že jsou dost rozhořčeni, předevšim ti co si připlatili za vyšši verzi PRO.
Za sebe bych ještě řekl dotykove ovladani na volantě, ktere sice muže byt nakladnějši než to klasicke tlačitkove, ale to automaticky neznamena, že je lepši z hlediska ergonomie a ovladani.
A co se 308 tyče tak i kdyby byla sebenadhernějši s čimž narozdil od např 508 nesouhlasim tak u peugeotu jsem začil nejhorši ergonomii samotneho posazu a to knk u předchozi 308 a to nemluvě o samotnem autě... prostě frantik.
Asi jsi opět úplně nepochopil co jsem napsal. Netvrdím že A3 je ok. Jen že to zlo tam je v přijatelnější míře.
A nebo pravě ty...však ano muže byt, osobně neznam ani jedno provedeni. Jen jsem viděl jedno nekomerčni, krom par těch komerčnich testiku a jak byl pro danou osobu předpoklad a vidina v lepši ergonomii u te A3 vuči ostatnim sourozencum tak ta se u něj nenaplnila. Ono bude zřejmě i dost zaležet na tom, kdo a jake funkcionality využiva častěji a ktere naopak meně častěji.
Nemohu si pomoct, ale již minimálně druhou generaci tahá Golf co do vzhledu exteriéru třetí housle z koncernových sourozenců. Mne se líbil naposledy G6 (hatchback), tomu to sluší i v obyčejné výbavě, G7 pak nutně potřebuje větší kola a nějaký Rpaket.
Neviem G6 mi prišla strašne nevýrazná, taká oblá a nevýrazná. Páčili sa mi 4-ka a 7-ka. 8-ka z vonku sa tiež dá.
Tak to viem teda uplne presne.
Aby majitel mohol byt husty, ako ten, co sa na neho prave pozeram na ulici, ako hrdo prisiel na zasranom dechtomete (PASSAT TDI, par rocny model), nechal motor bezat, vystupil, presiel ku kufru, zapalil cigaretu a fajci pol metra od vyfuku.
Ano, necudujme sa, ze fetakom stare dizle nevadia, ked robia toto.
Aby majitel mohol byt husty, ako ten, co sa na neho prave pozeram na ulici, ako hrdo prisiel na zasranom dechtomete (PASSAT TDI, par rocny model), nechal motor bezat, vystupil, presiel ku kufru, zapalil cigaretu a fajci pol metra od vyfuku.
Ano, necudujme sa, ze fetakom stare dizle nevadia, ked robia toto.
Tiež som videl takého ale vzadu mal nálepku "boxerdiesel".
Naftovej kompakt, zvenku otřes, zevnitř bakelit a patlama monitory. Za Mega? Objednávám!
šmatlací infotaiment a cena, tak si myslím, že se bude prodávat velmi dobře. Plnotučný dieselový dvoulitr, 200 koní, stovka za 7, skvělý stavitelný podvozek, nízká spotřeba, rychle a hladce řadící automat, matrixová světla to jsou parametry v nižší střední na které mainstream neumí adekvátně odpovědět, takže do ceníku si mohou napsat co se jim zlíbí a navíc podle ceníků to stejně nikdo nekupuje.
Nedávno bych ti napsal, že konkurence umí za tu cenu totéž v plnohodnotné střední třídě... ale ono to v mezičase trošku prořídlo. Ale i tak si myslím, že Golf problém má... a jeho pozice na čele evropského žebříčku už zdaleka není tak jistá jak bývala.
No prořídlo, 200k v naftě v kompaktu momentálně nenabízí nikdo, ani prémie. Především není jistá pozice kompaktů vůči kompaktním SUV a nástupu EV. Naopak v rámci třídy kompaktů Golf s novu generací zvyšuje odstup od konkurence, Focus už není ani na 50% prodejů Golfu, přitom vloni touto dobou byl na 70%.
2021 1-2 Golf 31,8 th, Focus 16,5, 308 12,9, Megane 11,6, Astra 8,6, i30 5,8
2021 1-2 Golf 31,8 th, Focus 16,5, 308 12,9, Megane 11,6, Astra 8,6, i30 5,8
2) musí dotovat nesmyslné EV, a
3) platit za emisní povolenky.
Zelený diktát EU pak vede právě k tomuto - 1/3 nárůst ceny... To je prostě brutální.
Zisk / Net income VW
- 2019 necelých 15 mld USD,
- 2020 cca 9,5 mld USD.
- Pred vypuknutím Dieselgate to bolo až 30 mld USD a potom strata v roku 2015.
Takže nie sú to žiadne socky, ale celkové náklady sú enormné. Žiadne 1,4% ročného zisku, ale niekoľko ročných ziskov.