Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nafukovací nárazníky nejsou žádné sci-fi, Apple na ně má patent

Unikátní mechanismus za předním nárazníkem by měl usnadnit parkování, vytvářet jedinečný vzhled a minimalizovat zranění či poškození. Pokud by se tedy někdy dostal do výroby.
Zpět na článek
20. 4. 2021 14:57
20. 4. 2021 14:57
geniální
jak prosté a přitom zároveň geniální. Bravo :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 4. 2021 18:06
Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
" včetně jakéhosi „zatahovacího“ nárazníku"
"Patent byl registrován v roce 2019 a počítá s umístěním speciálního vaku za nárazníkem, který po nafouknutí nárazník vysune a vůz celkově prodlouží."

Príde mi to ako kravina.
"Výrazný rozdíl by pak mohl sehrát také při srážce s chodci, kdy často dochází k vážným zraněním dolních končetin." - keď sa o mňa auto oprie nárazníkom, ten sa ešte viac vysunie von, a namiesto spáchania modrín mi nohy rovno doláme... Super.

Pokiaľ viem, bolo pár pokusov s nárazníkmi, ktoré sa naopak zasúvali do auta, resp. boli na pružinách. Oceľové nárazníky na starších autách boli často namontované prostredníctvom deformačných členov.
Rozbalit vlákno
5
21. 4. 2021 08:02
Re: Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
Já chápu, že je ten nárazník vysunutý po dobu jízdy a v případě nárazu zlepšuje deformační zónu a pohlcuje náraz pomocí airbagu umístěného za ním. To samé v případě chodce.
21. 4. 2021 13:04
Re: Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
Akože pohneš sa, vystrčíš nárazníky, odparkuješ, schováš nárazníky. Nafukovať a vyfukovať vaky pri každej jazde, to chcem vidieť jeho cenu a životnosť. Navyše mi to príde ako úplná kravina, o koľko sa vystrčí, o 10 cm? A k čomu bude úspora rozmerov po zaparkovaní, keď kvôli bezpečnosti by si aj tak musel parkovať s vystrčenými nárazníkmi a tým pádom "dlhým" autom?
Celé mi to znie ako riadna blbosť. Od firmy ako Apple ma to ani neudivuje, IT-čkári majú divné myslenie.
21. 4. 2021 13:54
Re: Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
Ano tak tomu rozumím já. Tj. při každém nastartování se nárazník nebo můžeme říkat přidaná deformační zóna nafoukne a vysune. Nepřijde mi to jako nic co by mělo být nákladné na pořízení nebo servis. Vaky nebudou drahé na výrobu a můžou se dát lehce vyměnit po pár letech, když přestanou držet tlak. A o 10 cm větší deformační zóna je sakra hodně. Dovedu si představit, že při parkování to tlačítkem zasuneš, aby si měl kratší auto. Náhodou je to jednoduchý, geniální a dokáže to v případě nárazu ohromě pomoct jak do překážky tak například do chodce. :yes:
21. 4. 2021 14:16
Re: Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
Vaky nebudou drahé - tomu veríš? Tesnosť,regulácia tlaku, dvojčinný kompresor... Si silný optimista. ;-)
21. 4. 2021 14:27
Re: Tak zaťahovací alebo výsuvný? (prípadne vyťahovací?)
Ale ty by si menil jen ty vaky zvlast. Cimz padem by to fakt nemuselo byt nijak drahy.