Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů

Evropskou anketu Auto roku ovládly poprvé v historii dva malé vozy hned po sobě. Loni to byl Peugeot 208 a pro letošní rok se vítězem stala Toyota Yaris. Ve společnosti základních tříválců jsme zjišťovali, kam dokázaly svůj segment posunout.
Zpět na článek
23. 4. 2021 08:12
23. 4. 2021 08:38
23. 4. 2021 09:09
23. 4. 2021 10:38
23. 4. 2021 11:19
23. 4. 2021 08:55
23. 4. 2021 08:58
23. 4. 2021 09:07
23. 4. 2021 09:10
23. 4. 2021 09:14
23. 4. 2021 10:23
23. 4. 2021 12:14
23. 4. 2021 09:12
23. 4. 2021 09:21
23. 4. 2021 09:21
23. 4. 2021 10:30
23. 4. 2021 10:36
23. 4. 2021 11:20
23. 4. 2021 12:21
23. 4. 2021 12:27
23. 4. 2021 14:09
23. 4. 2021 14:11
23. 4. 2021 14:26
23. 4. 2021 14:30
23. 4. 2021 13:18
23. 4. 2021 14:10
23. 4. 2021 09:18
23. 4. 2021 09:23
23. 4. 2021 09:33
23. 4. 2021 10:25
23. 4. 2021 12:51
23. 4. 2021 09:35
23. 4. 2021 09:48
23. 4. 2021 10:14
23. 4. 2021 10:25
23. 4. 2021 18:18
23. 4. 2021 19:49
24. 4. 2021 08:26
23. 4. 2021 09:35
23. 4. 2021 09:51
23. 4. 2021 09:57
23. 4. 2021 09:57
23. 4. 2021 11:34
23. 4. 2021 14:20
23. 4. 2021 14:46
23. 4. 2021 21:57
24. 4. 2021 17:01
24. 4. 2021 02:04
24. 4. 2021 09:26
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 08:12
Motorizacia
Teda ta zakladna motorizacia yarisu s tymi 93Nm v aute s vyse 1000kg to je snad vtip ( to aj ta najslabsia ultrapomala 40kw felda spred vyse 25 rokov ponukala v zaklade pritom uz 99Nm a este a popritom vazila sotva 900kg ).... to uz ani dnesny "moderny" dochodca nebude chciet takuto suchozemsku korytnacku ... naproti tomu ta zakladna v p208 uz vyzera aj pouzitelne... za mna teda dnes davam svoj pomyselny hlas i-cocpitackemu pezotu ... hoc oba kusky sa mi v podstate nepacia ani kasnou ani kabinou vobec... kazdopadne je fajn ze sa tu opat netestuju len nejake trojfarebne male top kusky na gigantickych nizkoprofilacoch v cenovke o dve triedy vacsich aut ... palec za toto hore :yes:
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:38
Re: Motorizacia
Ale prosimtě, doochodce, co jezdí do vedlejšího města 70tkou, tomu to bude jedno, jsou to městská autíčka na poskakování. Yaris se mi extra nelíbí, ale ze zkušenosti s dvěma kusy (hybrid a GR) mi dává tušit to, co píše tester, že Yaris se konečně chová jako auto, kterému nevadí zatáčky a dobře se ovládá i mimo město (rozuměj není to autíčko jen do města a jezdí fajn). Rozdíl v dynamice bude v realu mezi těmito autíčky skoro neznatelný, nepojede ani jedno a kdo to kupuje za určitým účelem provozu, ten asi neudělá chybu ani v jednom případě.

Kdybych musel, překousl bych icockpit, protože se mi 208 líbí víc (Yaris má velmi slušný interiér a konvenční), ale věřím, že pro doochodce bude osvědčený VVTI v Yarisu volba na jistotu, vždyť ten motor má minimálně 20tiletou tradici.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:04
Re: Motorizacia
Za mna uz aj pre mensie a lahsie aygo je tento liter slaby... ale pre mestske mini sa to este da chapat... vacsi yaris uz ale ozaj nie je ziadny lahucky drobec a podla mna si zasluzi ( uz aj s ohladom na istu davku ocakavanej aktivnej bezpecnosti ) proste uz nieco silnejsie... vid p208 tam to uz vyzera fakt v zaklade aj pouzitelne vzhladom na vahu aj rozmery auta aj sirku pneumatik...
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 09:09
Re: Motorizacia
No, zaslouží, Yarise přeci můžeš mít od 72 do 261 k :D
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:15
Re: Motorizacia
Tento 93Nm zaklad je fakt aj pre aygo uz na hrane.... v yarise uz nema dnes co hladat... ale chapem... lebo takto bude yaris v cene od... a proste bude na papieri nadalej posobit ako lacne auto... pritom ten realne pouzitelny 1,5ka yaris uz stoji skoro tolko co nejaka vacsia i30 s 1,5kou... ta 1.0ka to je len taka papierova senzi finta... pouzitelna uz ale fakt moc nebude ... inak v reale pouzitelny yaris nam uz vlastne hodne zdrazel .... ale takto to chodi uz aj inde... aj v inych segmentoch... uz ani civica dnes clovek za 13 litrov nekupi ( ako tomu bolo este za cias 1,4ky ufo civica )
Avatar - lamal
23. 4. 2021 10:38
Re: Motorizacia
pises nezmysly a vadne vydedukovane teorie, ani v jenom si nesoferoval a siris zbytocne srákoty... presne tak isto ako v debate o HRV

´´Tento 93Nm zaklad je fakt aj pre aygo uz na hrane....´´
https://www.garaz.cz/…-x-play-21005905
23. 4. 2021 11:13
Re: Motorizacia
Pokud budes se budes rozjizdet stylem plny plyn na jednicku, tak s tim muzes "vyhravat" na semaforech proti vetsine aut. V mestskem provozu malokdo pouziva kroutak na maximum
Avatar - lamal
23. 4. 2021 11:19
Re: Motorizacia
Jasne, je to zakladna motorizacia, ktora ma v popise prace nizku spotrebu, nenarocnost servisu a bezproblemove jazdenie. To ten liter plni spolahlivo uz 20 rokov a ani jeho potencial v beznej premavke nie si nuteny uzivat na maximum.

Nieco som najazidl s Aygom 1.0 a aj napriek sialene dlhym prevodom (co sa yarisa netyka) to jazdilo paradne. Niekde na donovaloch by to parada nebola, ale... to su take uvahy aka topper
23. 4. 2021 15:41
Re: Motorizacia
Aspoň sa v tom odvez, kým tu začneš verklíkovať ako to nestačí. Netvrdím, že by som si Yaris s tým motorom kúpil, ale v Aygu ho mám vyskúšaný a úplne v pohode to je.
23. 4. 2021 09:16
Re: Motorizacia
Na to, že si videl Yarisa len na obrázku a o litri si čosi kdesi čítal, tak mudruješ docela dosť...
Otázka je, keby si ten silnejší motor do auta dostal, ako by si ho zvládol. :-[]
23. 4. 2021 08:55
Re: Motorizacia
Uvidíme jak to bude dál. Vezmi si, že při příchodu stávajícího modelu Yarisu vyprodávala Toyota "staré" 1,5 4-válce od 299 tisíc. Dneska chtějí za 1,0 tříválec 350 tisíc a za tříválec 1,5 380 tisíc (akční Comfort s paketem Style za 389 tisíc), takže si myslím, že pokud někdo chce zrovna Yaris, tak si asi vezme spíše 1,5. Co tak vidím ve svém okolí, spíše je tu hodně Dusterů (pro důchodce a invalidní důchodce) a zaměstnanci si kupují poměrně i30.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:58
Re: Motorizacia
Protože i30 je dnes za ty peníze prostě lákavá volba :)
23. 4. 2021 09:07
Re: Motorizacia
Pokud bych chtěl nové auto se spalovacím motorem, tak taky nad ničím nešpekuluju a vezmu hatchback i30 s 1,5 v základní červené. Protože chci další auto už EV, tak ještě musím počkat. Byl jsem okouknout Smarty EQ a dost mě překvapilo jak ojeb.aně vypadá nová generace oproti té předchozí, kterou jsem dost často jezdil (z Schwechatu domů na jih, z pražského letiště domů do Brandýsa jsem jezdil busmetrobusem).
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 09:10
Re: Motorizacia
No, jde o to, co od toho očekáváš, osobně mám pořád ke korejcum takovou lehkou antypatii a asi bych šel radši po skladovkách něčeho evropštějšího :)
23. 4. 2021 09:14
Re: Motorizacia
To je v pohodě jsem BYCHAŘ. Auto vlastně vůbec nepotřebuju :-!
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:26
Re: Motorizacia
Suhlas... i30 s 1,5kou a mas uplne postacujuce auto... pripadne rovno aj kombik ak treba vacsi kufor... k tomu nadalej ferova cenovka.. na bezne pouzitie dnes jedna z najzaujimavejsich volieb v segmente ... tiez sa mi paci... a hlavne este aj ten facelift i30tke velmi prospel... uz to nie je take tupe ploche na predok...uz je to fakt pekne auto
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 10:23
Re: Motorizacia
Mluvíš o té atmosférické 1.5 či o TGDi?
23. 4. 2021 12:14
Re: Motorizacia
Předevčírem stály za sebou na křižovatce i30 FL a Octavia IV, obě v nějaké lepší výbavě a ze předoboku strčí i30 oktávku do kapsy i s chlupama, až jsem byl překvapený, jak dobře vypadá.
23. 4. 2021 09:05
Re: Motorizacia
Na mestské posúvanie je ten litrík ideálny. V malých rýchlostiach sú Yarisky skutočne mrštné a aj s krútiacim momentom pod 100 Nm na semaforoch nechajú kdejakého frajera za sebou. Na mimomestské jazdenie samorejme radšej tú jednapäťku, ale na presúvanie sa po meste s denným nájazdom 15-20 km viac nepotrebuješ.
23. 4. 2021 09:12
Re: Motorizacia
S litrem na poskakování bych spíše uvažoval nad Aygem nebo i10. Nebo https://www.autoscout24.cz/…522-7e9b86c11a60?…
23. 4. 2021 09:21
Re: Motorizacia
Proč musíš do každé diskuze nacpat toho elektrickýho Smarta ? Tak si ho konečně kup a ostatním ho necpi.
23. 4. 2021 09:21
Re: Motorizacia
Trhni si :-[]
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:28
Re: Motorizacia
Opat suhlas xylo... ta 1.0ka maximalne tak do ayga... yaris by som s tymto motorom uz nechcel... to uz je fakt na taketo auto nedostojne ani ako zaklad
23. 4. 2021 10:30
Re: Motorizacia
Ono to fakt nedává smysl, když cena základního Ayga je o 100 tisíc (4KEur) níže a rozdíl mezi 1.0 a 1,5 v Yarisu je 30 tisíc kaček (1 150 Eur). V tom motoru bych tak velký problém až tak neviděl. Bratr před 2-3 rokama koupil neteři výběhovou Fabču s 1,0 MPI (44kW alias 60 PS) a kupodivu to není nijak lemrovaté auto. Bylo za dobrou cenu 250 tisíc ve výbavě Trumf včetně metalízy. Nejlemrovatejší auto, které jsem kdy jen byl Ford Fiesta s 1,25 litrem a taky 44kW. S tou jsem muset ve větším kopci řadit až na dvojku, aby to vyjela :D
Avatar - lamal
23. 4. 2021 10:36
Re: Motorizacia
aky si odrazu zhyckany, ale tvoja schyza rychlo zabudla na chorobne zveladovanie spacestaru, asx 1.6 a podobnych skatul, kde nizky krutiak na danu vahu nevadil... tvoja absolutna neznalost techniky nenecha dlho cakat a zrovnavat v maxime krutiaku 1300 ccm a 1000ccm moze len chumaj.... nehovoriac o emisnych normach EU1 vs EU6d ...proste topper blbych reci propper
23. 4. 2021 12:21
Re: Motorizacia
Jen bych zde uvedl, že kolega považuje 1,6 MIVEC za dobrý motor do Lanceru a o ASX začal psát až v době uvedení inovované generace s motorem 2,0.
Avatar - lamal
23. 4. 2021 12:27
Re: Motorizacia
jooo iste, ty tiez vies co hovoris... ocividne si tu toho malo nacital, ale dovolis si oponovat...

https://www.auto.cz/diskuse/44572/1
https://www.auto.cz/diskuse/35378/1

.... dalej si najdi sam, pretoze to nepisal len pod testy ASX, ale vsade
23. 4. 2021 14:09
Re: Motorizacia
Dobře :-[] . Máš pravdu a jasně jsi prokázal, že já se mýlím. :yes:
Avatar - lamal
23. 4. 2021 14:11
Re: Motorizacia
v pohode :D ... niektori sme tu uz celkom dlho, perly ti casto ostanu v pamati
23. 4. 2021 14:26
Re: Motorizacia
Díky. Jsem tady taky už poměrně dlouho, ale speciálně 3 diamanty mám tendenci občas bránit ;-)
Avatar - lamal
23. 4. 2021 14:30
Re: Motorizacia
ja si ho tiez zastanem, sice niektore reakcie na neho vypadaju drsne, ale za tym sa skryva trochu historie, myslim ze to berie sportovo ked schyta hubovak za blbosti :-)
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 13:18
Re: Motorizacia
No moment, kolega ASX vychvaloval v době, kdy to mělo tu příšerně línou jednašestku, já s tím tedy měl tu čest (je to čest?) jet a dokonce to i řídit... hele fakt ne, s dvoulitrem to bude asi lepší, ale rozhodně někdo, kdo na jedné straně haní litr v Yarisovi, by asi neměl dávat za ideál rodinny ASX s 1.6
23. 4. 2021 14:10
Re: Motorizacia
Máš pravdu. Já jsem s tím zázrakem zatím nejel (nemám rád SUV) a ani o to moc nestojím :D
Avatar - Mikesus
23. 4. 2021 17:08
Re: Motorizacia
Není o co stát. Kdyz jsem se svezl na zadní sedačce, za volant už jsem ani nechtěl.
23. 4. 2021 08:38
pružné zrychlení
Zajímavé jak Toyota i přes kratší zpřevodování prohrává v pružném zrychlení. Ovšem blbě se to posuzuje když testy na auto.cz důsledně tají, v jakém rozsahu otáček se pohybují motory během těch měření

A druhá věc, nerozumím té nepřesnosti tachometrů. Rychlost je z hlediska předpisů velmi kritický parametr a víceméně záměrné zkreslování její hodnoty je v tomto kontextu prasárna. Výrobci se předhánějí v rozlišení displejů a konektivitě, bojujou o hvězdičky v nárazech a přitom neumí sdělit řidiči správnou hodnotu aktuální rychlosti ?? V dvacátém prvním století ??
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:40
Re: pružné zrychlení
To nevíš, že většina tachometrů kecá? Na starších Toyotách to bylo i třeba o 5-7 km/h. Pokud vím, je to úmyslnně kvuli bezpečnosti.
23. 4. 2021 08:42
Re: pružné zrychlení
Vím že kecají a proto to píšu. A jak pomůže bezpečnosti že nevím jak rychle jedu ?

https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:44
Re: pružné zrychlení
No, spíš pojedeš třeba 60 na padesátce a ve skutečnosti jedeš 55/53 dle auta a tak při srážce je nižší rychlost prostě lepší.
23. 4. 2021 08:48
Re: pružné zrychlení
Je nesmysl aby výrobci nastavovali tachometry na víc s přesvědčením že stejně každý rychlost překračuje. A i kdyby jo, pak by měli připisovat všichni stejně, ale ne každý jinak s rozdílem i přes 10%. Nemá to žádnou logiku

A když pojedu nevědomky pomaleji než je limit, tak zase brzdím provoz zbytečně pomalou jízdou a riziko srážky naopak roste
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:52
Re: pružné zrychlení
To je ale pitomost co si napsal, když pojedeš na padesátce 45 tak tím roste riziko srážky? :D Zase vodsaď podsaď :D
23. 4. 2021 08:56
Re: pružné zrychlení
Rozdíl 45/50 z hlediska rizika vzniku srážky je obdobný jako následky srážky 45/50

Prostě zkreslený údaj nemá logiku. Opakuju, pokud by to byl opravdu záměr, musely by tachometry přeměřovat všem stejně
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 08:57
Re: pružné zrychlení
Tak ono to je +/- těch 5 km/h ne ?Takže to je dejme tomu stejně..
23. 4. 2021 08:59
Re: pružné zrychlení
Toyota z testu :
"Ukazuje-li 130 km/h, jede jen 121,8 km/h. A při maximální rychlosti proměřuje až o 12 km/h..."

https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
"U vozů nově homologovaných už je minimální, nebo dokonce při nižších rychlostech žádná. Výjimkou potvrzující pravidlo je třeba Hyundai i30 Fastback, kterému jsme na padesátce naměřili jen 43 km/h."

Stejnou odchylku naměřili ještě i dvěma dalším toyotám. 16% rozdíl je prostě moc
Avatar - JirkaVejrazka
23. 4. 2021 09:53
Re: pružné zrychlení
Prijemne to neni, ale z pohledu vyrobce se jedna o logickou volbu. Nizsi rychlost ukazovat nesmi (to by byl obrovsky prusvih) a ukazovat presnou je tezke (staci vic/min nafouknout pneu, jina venkovni teplota atd, a jsi s merenou rychlosti kousek vedle). Do toho nejake tolerance, a je proste jednodussi ukazovat o nejakych 5-10% vic. Vetsine ridicu to nevadi a ty jako vyrobce jsi bez rizika soudnich sporu.
23. 4. 2021 10:03
Re: pružné zrychlení
Fajn. Je 21. století, digitální věk, v autech jsou displeje větší než televize před dvaceti lety, vrtulníky lítají po Marsu, GPS čipy jsou už i v testech na covid :*) a my neumíme přesně měřit rychlost auta ?
To snad nemůžeš myslet vážně
Avatar - JirkaVejrazka
23. 4. 2021 10:26
Re: pružné zrychlení
Umime. Ale auto tu rychlost musi ukazovat vzdy (vylucuje GPS), spolehlive a relativne levne.

Jiste by se dalo udelat reseni, ktere by rychlomer na zacatku kazde jizdy kalibrovalo podle GPS a upravovalo podle aktualni teploty, ale proc? Tohle reseni funguje temer nikomu nevadi, ze jim auto ukazuje 90 km/h a ve skutecnosti jede 85.

Ten GPS cip v testu na covid bych nekdy rad videl ;-)
23. 4. 2021 10:43
Re: pružné zrychlení
Mně osobně to tedy fakt nevadí. Ten GPS čip při testování přechází do konečníku a odtud vysílá nejen polohu, ale i aktuální teplotu. Proto soudím, že by tento typ čipu byl velmi vhodný pro přesné měření rychlosti automobilu. Osobně mě více iritovalo, když se při překročení rychlosti 80 km/hod na japonské motorce rozsvítila červená kontrolka, která tě upozorňovala na to, že si přesáhl limit a tudíž ohrožuješ svůj život i životy ostatních.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 11:22
Re: pružné zrychlení
Ty ho nemáš ? Od té doby co jsem byl na testech máme doma 5G signál i tam, kde nebyl a chytám na to i netflix v HD!
Avatar - iudex
23. 4. 2021 11:38
Re: pružné zrychlení
Aj ja som zistil, že po očkovaní chytám signál aj v lese, kde som predtým nechytal, takže samé pozitíva a výhody pre začipovaných. :-[]
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 11:53
Re: pružné zrychlení
No očkování je prej lepší, to má i HBO a Apple TV! :D Jenže na to si já počkám díky mému věku tak další 3 roky, než na mne příjde řada :D
23. 4. 2021 12:24
Re: pružné zrychlení
Jsem úplně mimo civilizaci, takže jsem neabsolvoval ani test a ani se nechystám nechat se očkovat. Je to jako s mýma znalostma současných aut, která soudím podle obrázků a technických údajů. Pak se divím, když to vidím v reálu :D
Avatar - iudex
23. 4. 2021 09:05
Re: pružné zrychlení
Ja súhlasím a tiež nechápem, že tieto hrubé nepresnosti nikto nerieši. Chápem, že tachometer pri 50ke nesmie podľa predpisov ukazovať 49, ale prečo je potom dovolené, aby ukazoval 60?
Ja mám v poslednom aute paradoxne problém, že tachometer je veľmi presný, z predošlých áut som bol naučený na nejaké nadsadenie a človek si potom povedal, že síce na tacho mám 98, ale reálne idem predpisovo. Na súčasnom aute pri tacho 98 idem GPS 96.
Avatar - Dinar
23. 4. 2021 09:14
Re: pružné zrychlení
Podle mojí zkušenosti bavoráky, napříč modely, ukazují o 3 km/h více než je reál gps. 6 nebo 10 km/h je už šílenost. ;-)
Avatar - iudex
23. 4. 2021 09:18
Re: pružné zrychlení
Jo, cca. 3 kmh, a to aj pri vysokých rýchlostiach. Tu napr. pri 250 kmh GPS tacho ukazuje 254 kmh. Máloktorá značka (ak vôbec) má tak realite blízke tachometre. https://www.youtube.com/watch?…
Pre porovnanie VW Golf pri 249 kmh tacho ide len 235 kmh GPS. https://youtu.be/_SxvL2pf4a4?t=153
23. 4. 2021 09:24
Re: pružné zrychlení
Tak ale to je prémia, tam aj tacho musí byť prémiové. ;-) Konfekcii stačia čínske tacháče za pár juenov.
Avatar - iudex
23. 4. 2021 08:59
Čokoľvek okrem 208
Tak keďže veľmi dobre viem, kto a ako vyrába 208 u nás v Trnave a aké obrovské problémy s výstupnou kvalitou 208čky majú (kolesá odpadávajúce počas skúšobnej jazdy a pod.), Yaris by vyhral fakticky kontumačne. 208 je prototypom pojmu naleštená bieda, atraktívne tvary a farby, ale pod kapotou šetrenie a odfláknutá robota.
Akurát pri Yarise by som si priplatil za 1,5ku, cenový rozdiel nie je taký veľký, kdežto rozdiel v dynamike je obrovský. Dokonca aj kolegyňa, ktorá čerstvo kúpila Yaris, hoci jazdí len po meste a najdôležitejšou kvalitou auta pre ňu je červená metalíza, zvolila radšej 1,5ku.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:09
Re: Čokoľvek okrem 208
Mne sa nepacia obe auta... ale samozreje uz s nejakou tou vykonnejsou motorizacou by tu uz bol yaris lepsia volba ako icocpitacky pezot ... v tomto suhlas

Ta 1,5ka je vykonovo uz dokonca aj s rezervou... ideal pre yaris :yes:
23. 4. 2021 09:09
Re: Čokoľvek okrem 208
Ten litrík je skutočne len na nenáročné jazdenie po meste, ale tam svoju úlohu zvláda vynikajúco.
Väčší motor je určite lepší a má širšie využitie, ale je aj drahší a smädnejší. Každý má na výber, však u Yarisky to tak bolo predtým, základný litrík a potom silnejší 1,33, za ktorý sa nemusela hanbiť ani na diaľnici.
23. 4. 2021 09:10
Re: Čokoľvek okrem 208
To je super, že vieš ako to v Trnave vyzerá. Lenže takéto historky (nevravím že nepravdivé) mi rozprávali aj "chalani" zo Žiliny,či z Bratislavy. Nerobme si ilúzie, že v iných automobilkách pracujú vysokokvalifikovaní inteligenti, ktorý ráno vstávajú a večer idú spať s dobrým pocitom, ako perfektne vykonali prácu pre "svoju" značku
23. 4. 2021 09:20
Re: Čokoľvek okrem 208
Milovníci konkrétnej značky by nad kúpou ďalšieho auta rovnakej značky možno zaváhali, keby videli, aké chyby sa na autách už vo výrobe repasujú, zakrávajú a maskujú - a auto sa preá ako úplne bezchybné.
Avatar - iudex
23. 4. 2021 09:34
Re: Čokoľvek okrem 208
Tak mám info aj z bratislavského VW, aj tam sa stáva, ale zďaleka nie v takej miere ako v Peugeote /pardon, Stellantise/. Tu išla kvalita za posledný rok - dva dramaticky dole. Súvisí to s obrovskou fluktuáciou zamestnancov, Srbi a Ukrajinci prichádzajú a odchádzajú, ledva sa zaučia a už idú preč, takže nejaká snaha dobre sa zapísať či spraviť kariéru nehrozí, pre nich je to len dočasná stanica, ako niečo zarobiť a odísť domov či na západ. A korona k tým zmätkom dramaticky prispela. K tomu snahy automobilky o šetrenie, samozrejme ako prvé na mzdách, čo zamestnanci nenesú dobre a tak k tej práci pristupujú. Výsledkom sú potom totálne odfláknuté autá, čo musia ísť opakovane (!) na repas.
A to nie sú báchorky, ale info od kvalitárov, teda tých najinformovanejších.
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:37
Re: Čokoľvek okrem 208
Pezota dnes uz fakt tiez nemusim... a to nenarazam len na i cocpit.... viem o com pises... len mna by tu za nieco podobne kazdy kritizoval... tak som rad ze si to defakto popisal ty ako to je ... uz pri kupe auta pred par rokmi som fr znacky defakto rovno preskocil.. aj ked este predosly kolegov p208 som skusal... ovsem okrem sympatickeho mini volantu ma tam neoslovilo nic...
23. 4. 2021 20:43
Re: Re: Čokoľvek okrem 208
Víš prd... zcela vážně.
23. 4. 2021 10:12
Re: Čokoľvek okrem 208
Netvrdím že nemáš pravdu. Ale takto sa "robí" všade. Áno, niekde viac, niekde menej. Vo výsledku som vlastnil jeden nový kus od Stellantisu a 5 rokov v pohode. Naproti tomu jeden nový výrobok od VW... skončilo to tak, že som si dal koncern na 10 rokov do karantény. (už tých 10 rokov prešlo, takže uvidíme :) )
23. 4. 2021 09:38
Re: Čokoľvek okrem 208
Je to uplne rovnake a uplne vsade. Mame aj take poziadakvky aby sme do kablovych zlabov navrtali diery. Ze ked bude prsat aby im tam neostavala voda. Fabrika na vyspelom zapade, ktora vyraba auta za 30k+ a s deravou strechou si nikto nerobi tazku hlavu.
A to nie su len automobilky, to iste subdodavatelia. Historky ako sa robia sedacky do porsche a pod. by nejeden krutil hlavou. Jednoducho automobilka je ako konzervaren - ak vidis vyrobu zvnutra, zdviha sa ti zaludok. Za mna to velmi netreba riesit a pokial chuti/jazdi, tak naco to riesit?
25. 4. 2021 14:26
Re: Čokoľvek okrem 208
Tiez som pocul z “overenych” zdrojov, ze vyrobne procesy su v pezote odflaknute. Neviem nase dvs pezoty slapu jak hodinky. Mozno by sa mohol ozvat niekto, kto moze pororovnavat, lebo podla mna je to prast jak uhod napriec vyrobcami.
Avatar - WinDiesel
23. 4. 2021 09:16
Souboj miniatur motůrků
:no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
23. 4. 2021 09:18
Yaris,
malé auto s velkým knírem, plus ta dodatečně přilepená zadní kola, wtf?! Možná kvalitní a dobře jezdící auto, ale velmi nehezké. Nějak si neumím představit majitelku, jak zálibně říká, "to je můj jarýsek." :-O :D
Rozbalit vlákno
15
23. 4. 2021 09:23
Re: Yaris,
Japonský dizajn nabral trochu divokejší smer. Predchádzajúce Yarisky boli dosť nenápadné a zapadli v dave, ale oko od nich nebolelo. Popravde tie minimálny zadný previs, mizerný kufor a nedostatok priestoru na zadných sedadlách ani na týchto malých autách nechápem. Stačí sa pozrieť na Clio alebo hoci Fabiu, že to ide aj inak a lepšie.
Avatar - Dinar
23. 4. 2021 09:33
Re: Yaris,
Tak i ta 208 vypadá vedle yarise jako designový klenot.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 10:25
Re: Yaris,
Zadnej yaris nebyl hezkej až na GR, kterej je vlastně jiné auto :D
23. 4. 2021 12:51
Re: Yaris,
Tady bych řekl že to bude trochu záměr, protože Toyota chtěla mít větší prostor mezi Yarisem a Yarisem Cross.
Avatar - iudex
23. 4. 2021 09:35
Re: Yaris,
Ja práve takú poznám. :D
Avatar - Dinar
23. 4. 2021 09:48
Re: Yaris,
Ale jo, člověk se někdy nestačí divit, když si moji rodiče koupili nissana juke s tím, že je to roztomilé auto, tak jsem se ptal, jestli nejsem adoptovanej. :D
Avatar - Dinar
23. 4. 2021 10:14
Re: Yaris,
Hledáš bratra? Zkus poštu pro tebe.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2021 10:25
Re: Yaris,
Představa, že sem příbuzný s Romcou by mne desila :D
Avatar - speedfred
23. 4. 2021 18:18
Re: Yaris,
....no hotovo 🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - woody-alien
23. 4. 2021 19:49
Re: Yaris,
:-[] :yes: Mám takovej pocit, že Jukea zkoušeli i wl rodiče a vzhled jim nevadil. Takže možná jste tam u vás adoptovaní všichni. ;-) A u nás zase, soudě podle neskutečně rychlého rozšíření nového Tucsonu, všichni deprivanti z rozvrácených rodin. :D
Avatar - Ozzman
24. 4. 2021 08:26
Re: Yaris,
Třeba jsou to jen fanoušci SciFi :D
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2021 09:35
Re: Yaris,
Tiez hovorim.. po A stlpik este ok.. potom ale uz je to desne rozcapene vajce... so zadnymi kolami kdesi az mimo kasnu... pritom crossoverivity zvyseny yaris cross uz vyzera paradne aj hranatejsie... alebo aj vacsia corolla je supa...
23. 4. 2021 09:51
Re: Yaris,
Jestli to nebude tím, že ženy mají někdy hodně, ale hodně zvláštní vkus a to nejen co se aut týče... ;-)
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2021 09:57
Re: Yaris,
Design Yarise rozhodně za vydařený nepovažuji. Ale hodně záleží na barevné kombinaci a doplňcích. V některých kombinacích je to ještě stravitelné.

Ale vedle P208 ta nevyváženost Yarise praští až to bolí.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2021 09:53
Smutný výsledek
350 byla ještě před pár lety cenová hladina o patro výš. 350 znamenalo nižší střední se solidním 4-válcem, leckdy dokonce i v kombíku.

Dnes jsme to díky emisní politice EU dopracovali do stavu, kdy za 350 dostáváme 3-válcového chcípáka v malém voze... EU v čele s EK se může plácat po ramenou, jak díky její politice máme horší a dražší vozy :-!
Rozbalit vlákno
1
23. 4. 2021 23:47
Re: Smutný výsledek
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-(
23. 4. 2021 09:57
Zase ta spotřeba
Opravdu by mě zajímalo, jak s těmi auty jezdí. Pokud někdo dosahuje s malým autem přes 6 litrů při běžné jízdě na hraně předpisů, je buďto totální kopyto, nebo auto ždíme, nebo si nepovolil ručku. Tolik mi žrala v pravěku Š 120
Rozbalit vlákno
2
23. 4. 2021 10:19
Re: Zase ta spotřeba
Tohle asi nemá cenu moc řešit. Když tady byl test Pumy 1.0, měli průměr 7.7. Bezpečně vím, že s novou Pumou jezdí soused do 5.5 litru. Takže asi tak.
23. 4. 2021 21:54
Re: Zase ta spotřeba
Taky jsem si říkal, že je to nějaké divné. Pod 6 musí mimo město jezdit s přehledem moderní atmosférický dvoulitr, natož 1.2. Na druhou stranu, pokud s tím člověk jezdí tak, že akceleruje stejně, jako by akceleroval s tím dvoulitrem, tak bych se tomu ani nedivil.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2021 11:34
Číslo 93
Zatímco ve Veřelci bylo číslem dne 85, tady je číslem dne 93. 93 Nm je méně než měla hromádka neštěstí s názvem HTP. Yaris s tímhle dýchavičným zoufalstvím pod kapotou nedává absolutně smysl. Klady, které model má, se tímhle motorem vůbec nedostanou ke slovu.
Rozbalit vlákno
7
23. 4. 2021 14:20
Re: Číslo 93
Je to méně než u stávajícího motoru 1,0 MPI montovaného do Fabie. Ten má celých 95 a kupodivu se s ním nejede nijak špatně (v jednom).
Tady je citace z nedávného srovnání Sandera a základní Fábie: "Bez problémů udrží tempo s okolím a ani rychlost 130 km/h na dálnici nepředstavuje problém. Stotřicítkou zvládnou i mírnější stoupání, jen nesmíte v půlce kopce zpomalit například za kamionem. Potom už se zpět na dálniční rychlostní limit nevydrápete. Nejlépe se vozy cítí na běžných silnicích s povolenou devadesátkou, po nichž se pohybují tiše a kultivovaně."
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2021 15:24
Re: Číslo 93
Ano. Vůz, který se v jednom do mírného dálničního stoupání není schopný rozjet na 130 km/h tomu se opravdu říká důstojný základ, se kterým se nejede špatně... Kdyby jsi nepochopil, tak to byla ironie :-!
23. 4. 2021 21:57
Re: Číslo 93
To je ale také o určení. Základ si asi nekupuje ten, kdo v tom plánuje předbíhat auta v kopci na dálnici. Na to jsou trochu jiná auta a jiné motory. Základ je pro toho, kdo má základní požadavky na dynamiku. Což nejsou kopce na dálnici, ale spíše tak město, kratší meziměsta...
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2021 13:41
Re: Číslo 93
Ne. Tady už to není o jen o určení. Tady je to o tom, jestli se vůz vůbec zvládne bezpečně pohybovat v rámci dnešního provozu. I ten vůz co je do města prostě jednou za čas pojede někde kus po dálnici.
24. 4. 2021 17:01
Re: Číslo 93
A on to snad nezvládne? Co je nebezpečného na tom být v pravém pruhu na dálnici, když vím, že na to to auto nemá. Ono se snad v tom kopci zastaví? Prudce zpomalí? Co takového nebezpečného tam provede?
Avatar - rohYpnol
25. 4. 2021 18:45
Re: Číslo 93
Ano, ono evidentně nezvládne dát 130 kmh. Neobsazené!!

O tom, jak to bude vypadat, když do toho sedne vedle dědka i bába a vnoučata, ani nebudu hovořit... :-!
23. 4. 2021 16:01
Keď tretí vyhráva
V cene týchto dvoch drobcov, čiže do 350-tis. českých korún alebo 13 500 eur, by som vybral Suzuki Swift s atmo benzínovým štvorvalcom 1,2 Dualjet, vo výbave GL+ a ešte ostane napríklad na metalízu. To auto je fajn živé aj bez turba a hlavne ponúka lepšiu výbavu za tie peniaze (mŕtvy uhol, vyhrievané sedačky, adaptívny tempomat aj sledovanie jazdných pruhov ako v Yarise, zadné parkovacie senzory aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Uznávam, že Yaris má lepší podvozok, ale to by mi tak nevadilo a zas Peugeot vnútri lepšie vyzerá, ale francúzske autá s manuálnou prevodovkou a v tejto kategórii sú dnes dosť bieda.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2021 19:05
Re: Keď tretí vyhráva
Silně zapomínáš, že Swift je uvnitř výrazně menší.
Avatar - woody-alien
23. 4. 2021 20:07
Re: Keď tretí vyhráva
Uvnitř výrazně menší ? Tak to bys mi asi mohl vysvětlit, proč ve srovnáváku s P208 má Swift za prostornost 8 a 208-ka 6....

"To v Suzuki Swift je situace o poznání příjemnější. Stejně jako 208, i Japonec nabízí výškově nastavitelné sedadlo řidiče již od základní výbavy. Podélně nastavitelný volant ale u Suzuki dostanete až u nejvyšší výbavy Elegance. Rozsah nastavení sice není nijak ohromující, klidně bych si ho uměl představit i o něco blíž tělu, ale i tak jsem si za ním nakonec našel celkem příjemnou pozici.

Skutečné nadvláda Suzuki ovšem přichází v oblasti zadních sedadel. Při sedadlu řidiče nastaveném na svých 183 cm jsem se za sebe usadil naprosto komfortně a s dostatkem prostoru nad hlavou i před koleny. Podstatně víc mě však udivilo, když se za mě vešel i můj vyšší kolega. Na několika nerovnostech jsem sice pocítil úder jeho kolene do ledvin, ovšem při srovnání s Peugeotem se jednalo o příslovečné nebe a dudy."

https://www.auto.cz/…y-nebojsa-133198?…
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2021 13:50
Re: Keď tretí vyhráva
Hele, jako dobrá připomínka a bod pro tebe ;-)

Teď vážně - jako musím říct, že tady se moje dojmy s testem neshodují. Škoda že nejsou měřená čísla... Ale jo, možná jsem si to zafixoval špatně. Pamatuji si především minulý Swift.
Avatar - woody-alien
24. 4. 2021 20:15
Re: Keď tretí vyhráva
Dojmologii bych přenechal 3-diamantům, ten je v tom přeborník ;-) Swift je pořád menší, to zas ne že ne, ale je docela zajímavé jak při stejné celkové délce dokázali mezigeneračně zvětšit prostor na zadních sedačkách a zároveň z parodie na kufr udělat kufr.
Avatar - rohYpnol
25. 4. 2021 09:42
Re: Keď tretí vyhráva
Ale jo. Souhlasím s tebou. Tady mám jen mé dojmy, navíc subjektivně založené právě na předminulé generaci kde jsem byl celkem v šoku z mála místa. A v té současné generaci jsem to bral tak nějak... Už jsem do toho auta vlezl s tím že se tam pořádně nevejdu. Asi tak ;-)
23. 4. 2021 23:48
Re: Keď tretí vyhráva
No, hlavně má taky podstatně menší kufr... :-(
Avatar - woody-alien
24. 4. 2021 08:12
Re: Keď tretí vyhráva
Nemám rád, když mi někdo vykládá o vožení vzduchu v kombíku....ale vy dva jste zase druhej extrém. Za prvé by mě zajímalo, co byste tak rádi v autě pro městský a příměstský provoz (které je navíc s takovými motorizacemi rádo, že uveze samo sebe a možná řidiče :-) ) převáželi za náklady. Běžné nákupy nepochybně zvládne a zrovna tak všechno co souvisí s aktivitami ratolestí.

A za druhé se mi líbí, jak tady ohledně Swifta plácáte o VÝRAZNĚ menším interiéru (ve srovnání s Yarisem a P208), což je blbost...a PODSTATNĚ menším kufru. Tak si to PODSTATNĚ převeďme z krajiny předsudků a dojmů do krajiny tvrdých dat.

Rozměry zavazadlového prostoru v pořadí Swift - Yaris - P208. Udáváno v cm.
Délka max(využitelná) 68(62) - 67(60) - 67(64)
Délka v místě roletky 39 - 41 - 39
Výška 55 - 55 - 53
Šířka 101 - 100 - 102
Průchodnost 91x80 - 91x83 - 92x84

Takže výsledkem jsou plus mínus stejné kufry. Možná je ten u Swifta opravdu nejmenší, ale rozhodně ne PODSTATNĚ. Kouzlení výrobců s udávanými objemy kufrů mě nezajímá.
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2021 13:44
Re: Keď tretí vyhráva
Hele, v minulé generaci Swiftu jsem se se svou postavou, která není nijak extrémní, téměř nevlezl na PŘEDNÍ sedadlo řidiče. Nestává se mi, abych měl sedadlo řidiče posunuto až nadoraz do zadní polohy. U Swiftu to bylo!

Ano, souhlasím s tím, že aktuální generace na tom už je lépe. Ale i tak je vevnitř stále dost malé. Tak to prostě je.

P208 určitě uvnitř také nevyniká prostorností, ale už se relativně dá.
Avatar - woody-alien
24. 4. 2021 19:57
Re: Keď tretí vyhráva
Já bych to shrnul tak, že aktuální Swift si s Yarisem a P208 po stránce vnitřního prostoru víceméně nemají co vyčítat. No a pak jsou auta stejného segmentu, kde je toho prostoru prostě víc. Já to nepotřebuju....a tudíž třeba novou Fabii nijak nevyhlížím. Kdo ale B-éčko bere jako jediné (nebo to hlavní, např. znám lidi, co maj novou Fabii a k tomu dvacet let starýho Transportera na tvrdou dřinu) auto, musí to logicky vidět jinak.
Avatar - rohYpnol
25. 4. 2021 09:44
Re: Keď tretí vyhráva
Ano i P208 je určitě spíš ten menší. Ale už i ten je relativně dostatečný.

Nicméně Fabia, i20, Polo, Ibiza jsou jinde. Jsou výrazně prostornější.
24. 4. 2021 00:59
Které auto bych si vybral?
No, z této dvojice bez debat ani jedno! :D Vždyť nová Fabia již klepe na dveře a Yaris ani 208 vedle ní svojí nabídkou prostoru budou působit jako o třídu menší auta. Navíc Peugeot se na Fabii nebude chytat uspořádáním pracoviště řidiče a pro Toyota zase designem. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
24. 4. 2021 08:28
Re: Které auto bych si vybral?
Mám 188cm, v Yarisu jsem jezdil a nevidím jediný důvod, proč od takové autat chtít víc prostoru ? S tímhle nepojedu na dovolenou s rodinou, ty jo ?
Avatar - twistedTSD
24. 4. 2021 12:15
Re: Které auto bych si vybral?
Pokud jsi single a každý den podélně parkuješ, ale občas vezeš kamarády/kolegy, tak je auto velikosti Pola ideál.
Avatar - miromen
24. 4. 2021 12:38
Re: Které auto bych si vybral?
Ještě, že mame tu mrzutou škodvku. Naštěsti jsou tu takovi, kteři nabizeji i auta.
Avatar - Petr_Cizek
24. 4. 2021 02:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2021 09:26
Re: Etalon
Já bych ocenil srovnání cen náhradních dílů, jako jste to dělali v minulosti. děkuji mockrát