Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů
115 komentářů
Othello
Zajímavé jak Toyota i přes kratší zpřevodování prohrává v pružném zrychlení. Ovšem blbě se to posuzuje když testy na auto.cz důsledně tají, v jakém rozsahu otáček se pohybují motory během těch měření
A druhá věc, nerozumím té nepřesnosti tachometrů. Rychlost je z hlediska předpisů velmi kritický parametr a víceméně záměrné zkreslování její hodnoty je v tomto kontextu prasárna. Výrobci se předhánějí v rozlišení displejů a konektivitě, bojujou o hvězdičky v nárazech a přitom neumí sdělit řidiči správnou hodnotu aktuální rychlosti ?? V dvacátém prvním století ??
A druhá věc, nerozumím té nepřesnosti tachometrů. Rychlost je z hlediska předpisů velmi kritický parametr a víceméně záměrné zkreslování její hodnoty je v tomto kontextu prasárna. Výrobci se předhánějí v rozlišení displejů a konektivitě, bojujou o hvězdičky v nárazech a přitom neumí sdělit řidiči správnou hodnotu aktuální rychlosti ?? V dvacátém prvním století ??
To nevíš, že většina tachometrů kecá? Na starších Toyotách to bylo i třeba o 5-7 km/h. Pokud vím, je to úmyslnně kvuli bezpečnosti.
Vím že kecají a proto to píšu. A jak pomůže bezpečnosti že nevím jak rychle jedu ?
https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
No, spíš pojedeš třeba 60 na padesátce a ve skutečnosti jedeš 55/53 dle auta a tak při srážce je nižší rychlost prostě lepší.
Je nesmysl aby výrobci nastavovali tachometry na víc s přesvědčením že stejně každý rychlost překračuje. A i kdyby jo, pak by měli připisovat všichni stejně, ale ne každý jinak s rozdílem i přes 10%. Nemá to žádnou logiku
A když pojedu nevědomky pomaleji než je limit, tak zase brzdím provoz zbytečně pomalou jízdou a riziko srážky naopak roste
A když pojedu nevědomky pomaleji než je limit, tak zase brzdím provoz zbytečně pomalou jízdou a riziko srážky naopak roste
To je ale pitomost co si napsal, když pojedeš na padesátce 45 tak tím roste riziko srážky? :D Zase vodsaď podsaď :D
Rozdíl 45/50 z hlediska rizika vzniku srážky je obdobný jako následky srážky 45/50
Prostě zkreslený údaj nemá logiku. Opakuju, pokud by to byl opravdu záměr, musely by tachometry přeměřovat všem stejně
Prostě zkreslený údaj nemá logiku. Opakuju, pokud by to byl opravdu záměr, musely by tachometry přeměřovat všem stejně
Tak ono to je +/- těch 5 km/h ne ?Takže to je dejme tomu stejně..
Toyota z testu :
"Ukazuje-li 130 km/h, jede jen 121,8 km/h. A při maximální rychlosti proměřuje až o 12 km/h..."
https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
"U vozů nově homologovaných už je minimální, nebo dokonce při nižších rychlostech žádná. Výjimkou potvrzující pravidlo je třeba Hyundai i30 Fastback, kterému jsme na padesátce naměřili jen 43 km/h."
Stejnou odchylku naměřili ještě i dvěma dalším toyotám. 16% rozdíl je prostě moc
"Ukazuje-li 130 km/h, jede jen 121,8 km/h. A při maximální rychlosti proměřuje až o 12 km/h..."
https://www.auto.cz/…te-cekali-132326
"U vozů nově homologovaných už je minimální, nebo dokonce při nižších rychlostech žádná. Výjimkou potvrzující pravidlo je třeba Hyundai i30 Fastback, kterému jsme na padesátce naměřili jen 43 km/h."
Stejnou odchylku naměřili ještě i dvěma dalším toyotám. 16% rozdíl je prostě moc
Prijemne to neni, ale z pohledu vyrobce se jedna o logickou volbu. Nizsi rychlost ukazovat nesmi (to by byl obrovsky prusvih) a ukazovat presnou je tezke (staci vic/min nafouknout pneu, jina venkovni teplota atd, a jsi s merenou rychlosti kousek vedle). Do toho nejake tolerance, a je proste jednodussi ukazovat o nejakych 5-10% vic. Vetsine ridicu to nevadi a ty jako vyrobce jsi bez rizika soudnich sporu.
Fajn. Je 21. století, digitální věk, v autech jsou displeje větší než televize před dvaceti lety, vrtulníky lítají po Marsu, GPS čipy jsou už i v testech na covid :*) a my neumíme přesně měřit rychlost auta ?
To snad nemůžeš myslet vážně
To snad nemůžeš myslet vážně
Umime. Ale auto tu rychlost musi ukazovat vzdy (vylucuje GPS), spolehlive a relativne levne.
Jiste by se dalo udelat reseni, ktere by rychlomer na zacatku kazde jizdy kalibrovalo podle GPS a upravovalo podle aktualni teploty, ale proc? Tohle reseni funguje temer nikomu nevadi, ze jim auto ukazuje 90 km/h a ve skutecnosti jede 85.
Ten GPS cip v testu na covid bych nekdy rad videl ;-)
Jiste by se dalo udelat reseni, ktere by rychlomer na zacatku kazde jizdy kalibrovalo podle GPS a upravovalo podle aktualni teploty, ale proc? Tohle reseni funguje temer nikomu nevadi, ze jim auto ukazuje 90 km/h a ve skutecnosti jede 85.
Ten GPS cip v testu na covid bych nekdy rad videl ;-)
Mně osobně to tedy fakt nevadí. Ten GPS čip při testování přechází do konečníku a odtud vysílá nejen polohu, ale i aktuální teplotu. Proto soudím, že by tento typ čipu byl velmi vhodný pro přesné měření rychlosti automobilu. Osobně mě více iritovalo, když se při překročení rychlosti 80 km/hod na japonské motorce rozsvítila červená kontrolka, která tě upozorňovala na to, že si přesáhl limit a tudíž ohrožuješ svůj život i životy ostatních.
Ty ho nemáš ? Od té doby co jsem byl na testech máme doma 5G signál i tam, kde nebyl a chytám na to i netflix v HD!
Aj ja som zistil, že po očkovaní chytám signál aj v lese, kde som predtým nechytal, takže samé pozitíva a výhody pre začipovaných. :-[]
No očkování je prej lepší, to má i HBO a Apple TV! :D Jenže na to si já počkám díky mému věku tak další 3 roky, než na mne příjde řada :D
Jsem úplně mimo civilizaci, takže jsem neabsolvoval ani test a ani se nechystám nechat se očkovat. Je to jako s mýma znalostma současných aut, která soudím podle obrázků a technických údajů. Pak se divím, když to vidím v reálu :D
Ja súhlasím a tiež nechápem, že tieto hrubé nepresnosti nikto nerieši. Chápem, že tachometer pri 50ke nesmie podľa predpisov ukazovať 49, ale prečo je potom dovolené, aby ukazoval 60?
Ja mám v poslednom aute paradoxne problém, že tachometer je veľmi presný, z predošlých áut som bol naučený na nejaké nadsadenie a človek si potom povedal, že síce na tacho mám 98, ale reálne idem predpisovo. Na súčasnom aute pri tacho 98 idem GPS 96.
Ja mám v poslednom aute paradoxne problém, že tachometer je veľmi presný, z predošlých áut som bol naučený na nejaké nadsadenie a človek si potom povedal, že síce na tacho mám 98, ale reálne idem predpisovo. Na súčasnom aute pri tacho 98 idem GPS 96.
Podle mojí zkušenosti bavoráky, napříč modely, ukazují o 3 km/h více než je reál gps. 6 nebo 10 km/h je už šílenost. ;-)
Jo, cca. 3 kmh, a to aj pri vysokých rýchlostiach. Tu napr. pri 250 kmh GPS tacho ukazuje 254 kmh. Máloktorá značka (ak vôbec) má tak realite blízke tachometre. https://www.youtube.com/watch?…
Pre porovnanie VW Golf pri 249 kmh tacho ide len 235 kmh GPS. https://youtu.be/_SxvL2pf4a4?t=153
Pre porovnanie VW Golf pri 249 kmh tacho ide len 235 kmh GPS. https://youtu.be/_SxvL2pf4a4?t=153
Tak ale to je prémia, tam aj tacho musí byť prémiové. ;-) Konfekcii stačia čínske tacháče za pár juenov.
iudex
Tak keďže veľmi dobre viem, kto a ako vyrába 208 u nás v Trnave a aké obrovské problémy s výstupnou kvalitou 208čky majú (kolesá odpadávajúce počas skúšobnej jazdy a pod.), Yaris by vyhral fakticky kontumačne. 208 je prototypom pojmu naleštená bieda, atraktívne tvary a farby, ale pod kapotou šetrenie a odfláknutá robota.
Akurát pri Yarise by som si priplatil za 1,5ku, cenový rozdiel nie je taký veľký, kdežto rozdiel v dynamike je obrovský. Dokonca aj kolegyňa, ktorá čerstvo kúpila Yaris, hoci jazdí len po meste a najdôležitejšou kvalitou auta pre ňu je červená metalíza, zvolila radšej 1,5ku.
Akurát pri Yarise by som si priplatil za 1,5ku, cenový rozdiel nie je taký veľký, kdežto rozdiel v dynamike je obrovský. Dokonca aj kolegyňa, ktorá čerstvo kúpila Yaris, hoci jazdí len po meste a najdôležitejšou kvalitou auta pre ňu je červená metalíza, zvolila radšej 1,5ku.
Mne sa nepacia obe auta... ale samozreje uz s nejakou tou vykonnejsou motorizacou by tu uz bol yaris lepsia volba ako icocpitacky pezot ... v tomto suhlas
Ta 1,5ka je vykonovo uz dokonca aj s rezervou... ideal pre yaris :yes:
Ta 1,5ka je vykonovo uz dokonca aj s rezervou... ideal pre yaris :yes:
Ten litrík je skutočne len na nenáročné jazdenie po meste, ale tam svoju úlohu zvláda vynikajúco.
Väčší motor je určite lepší a má širšie využitie, ale je aj drahší a smädnejší. Každý má na výber, však u Yarisky to tak bolo predtým, základný litrík a potom silnejší 1,33, za ktorý sa nemusela hanbiť ani na diaľnici.
Väčší motor je určite lepší a má širšie využitie, ale je aj drahší a smädnejší. Každý má na výber, však u Yarisky to tak bolo predtým, základný litrík a potom silnejší 1,33, za ktorý sa nemusela hanbiť ani na diaľnici.
To je super, že vieš ako to v Trnave vyzerá. Lenže takéto historky (nevravím že nepravdivé) mi rozprávali aj "chalani" zo Žiliny,či z Bratislavy. Nerobme si ilúzie, že v iných automobilkách pracujú vysokokvalifikovaní inteligenti, ktorý ráno vstávajú a večer idú spať s dobrým pocitom, ako perfektne vykonali prácu pre "svoju" značku
Milovníci konkrétnej značky by nad kúpou ďalšieho auta rovnakej značky možno zaváhali, keby videli, aké chyby sa na autách už vo výrobe repasujú, zakrávajú a maskujú - a auto sa preá ako úplne bezchybné.
Tak mám info aj z bratislavského VW, aj tam sa stáva, ale zďaleka nie v takej miere ako v Peugeote /pardon, Stellantise/. Tu išla kvalita za posledný rok - dva dramaticky dole. Súvisí to s obrovskou fluktuáciou zamestnancov, Srbi a Ukrajinci prichádzajú a odchádzajú, ledva sa zaučia a už idú preč, takže nejaká snaha dobre sa zapísať či spraviť kariéru nehrozí, pre nich je to len dočasná stanica, ako niečo zarobiť a odísť domov či na západ. A korona k tým zmätkom dramaticky prispela. K tomu snahy automobilky o šetrenie, samozrejme ako prvé na mzdách, čo zamestnanci nenesú dobre a tak k tej práci pristupujú. Výsledkom sú potom totálne odfláknuté autá, čo musia ísť opakovane (!) na repas.
A to nie sú báchorky, ale info od kvalitárov, teda tých najinformovanejších.
A to nie sú báchorky, ale info od kvalitárov, teda tých najinformovanejších.
Pezota dnes uz fakt tiez nemusim... a to nenarazam len na i cocpit.... viem o com pises... len mna by tu za nieco podobne kazdy kritizoval... tak som rad ze si to defakto popisal ty ako to je ... uz pri kupe auta pred par rokmi som fr znacky defakto rovno preskocil.. aj ked este predosly kolegov p208 som skusal... ovsem okrem sympatickeho mini volantu ma tam neoslovilo nic...
Netvrdím že nemáš pravdu. Ale takto sa "robí" všade. Áno, niekde viac, niekde menej. Vo výsledku som vlastnil jeden nový kus od Stellantisu a 5 rokov v pohode. Naproti tomu jeden nový výrobok od VW... skončilo to tak, že som si dal koncern na 10 rokov do karantény. (už tých 10 rokov prešlo, takže uvidíme :) )
Je to uplne rovnake a uplne vsade. Mame aj take poziadakvky aby sme do kablovych zlabov navrtali diery. Ze ked bude prsat aby im tam neostavala voda. Fabrika na vyspelom zapade, ktora vyraba auta za 30k+ a s deravou strechou si nikto nerobi tazku hlavu.
A to nie su len automobilky, to iste subdodavatelia. Historky ako sa robia sedacky do porsche a pod. by nejeden krutil hlavou. Jednoducho automobilka je ako konzervaren - ak vidis vyrobu zvnutra, zdviha sa ti zaludok. Za mna to velmi netreba riesit a pokial chuti/jazdi, tak naco to riesit?
A to nie su len automobilky, to iste subdodavatelia. Historky ako sa robia sedacky do porsche a pod. by nejeden krutil hlavou. Jednoducho automobilka je ako konzervaren - ak vidis vyrobu zvnutra, zdviha sa ti zaludok. Za mna to velmi netreba riesit a pokial chuti/jazdi, tak naco to riesit?
Tiez som pocul z “overenych” zdrojov, ze vyrobne procesy su v pezote odflaknute. Neviem nase dvs pezoty slapu jak hodinky. Mozno by sa mohol ozvat niekto, kto moze pororovnavat, lebo podla mna je to prast jak uhod napriec vyrobcami.
Dinar
malé auto s velkým knírem, plus ta dodatečně přilepená zadní kola, wtf?! Možná kvalitní a dobře jezdící auto, ale velmi nehezké. Nějak si neumím představit majitelku, jak zálibně říká, "to je můj jarýsek." :-O :D
Japonský dizajn nabral trochu divokejší smer. Predchádzajúce Yarisky boli dosť nenápadné a zapadli v dave, ale oko od nich nebolelo. Popravde tie minimálny zadný previs, mizerný kufor a nedostatok priestoru na zadných sedadlách ani na týchto malých autách nechápem. Stačí sa pozrieť na Clio alebo hoci Fabiu, že to ide aj inak a lepšie.
Ja práve takú poznám. :D
Ale jo, člověk se někdy nestačí divit, když si moji rodiče koupili nissana juke s tím, že je to roztomilé auto, tak jsem se ptal, jestli nejsem adoptovanej. :D
A jsi?
:-[] :yes: Mám takovej pocit, že Jukea zkoušeli i wl rodiče a vzhled jim nevadil. Takže možná jste tam u vás adoptovaní všichni. ;-) A u nás zase, soudě podle neskutečně rychlého rozšíření nového Tucsonu, všichni deprivanti z rozvrácených rodin. :D
Tiez hovorim.. po A stlpik este ok.. potom ale uz je to desne rozcapene vajce... so zadnymi kolami kdesi az mimo kasnu... pritom crossoverivity zvyseny yaris cross uz vyzera paradne aj hranatejsie... alebo aj vacsia corolla je supa...
Jestli to nebude tím, že ženy mají někdy hodně, ale hodně zvláštní vkus a to nejen co se aut týče... ;-)
Design Yarise rozhodně za vydařený nepovažuji. Ale hodně záleží na barevné kombinaci a doplňcích. V některých kombinacích je to ještě stravitelné.
Ale vedle P208 ta nevyváženost Yarise praští až to bolí.
Ale vedle P208 ta nevyváženost Yarise praští až to bolí.
rohYpnol
350 byla ještě před pár lety cenová hladina o patro výš. 350 znamenalo nižší střední se solidním 4-válcem, leckdy dokonce i v kombíku.
Dnes jsme to díky emisní politice EU dopracovali do stavu, kdy za 350 dostáváme 3-válcového chcípáka v malém voze... EU v čele s EK se může plácat po ramenou, jak díky její politice máme horší a dražší vozy :-!
Dnes jsme to díky emisní politice EU dopracovali do stavu, kdy za 350 dostáváme 3-válcového chcípáka v malém voze... EU v čele s EK se může plácat po ramenou, jak díky její politice máme horší a dražší vozy :-!
ACE.
Opravdu by mě zajímalo, jak s těmi auty jezdí. Pokud někdo dosahuje s malým autem přes 6 litrů při běžné jízdě na hraně předpisů, je buďto totální kopyto, nebo auto ždíme, nebo si nepovolil ručku. Tolik mi žrala v pravěku Š 120
Tohle asi nemá cenu moc řešit. Když tady byl test Pumy 1.0, měli průměr 7.7. Bezpečně vím, že s novou Pumou jezdí soused do 5.5 litru. Takže asi tak.
Taky jsem si říkal, že je to nějaké divné. Pod 6 musí mimo město jezdit s přehledem moderní atmosférický dvoulitr, natož 1.2. Na druhou stranu, pokud s tím člověk jezdí tak, že akceleruje stejně, jako by akceleroval s tím dvoulitrem, tak bych se tomu ani nedivil.
rohYpnol
Zatímco ve Veřelci bylo číslem dne 85, tady je číslem dne 93. 93 Nm je méně než měla hromádka neštěstí s názvem HTP. Yaris s tímhle dýchavičným zoufalstvím pod kapotou nedává absolutně smysl. Klady, které model má, se tímhle motorem vůbec nedostanou ke slovu.
Je to méně než u stávajícího motoru 1,0 MPI montovaného do Fabie. Ten má celých 95 a kupodivu se s ním nejede nijak špatně (v jednom).
Tady je citace z nedávného srovnání Sandera a základní Fábie: "Bez problémů udrží tempo s okolím a ani rychlost 130 km/h na dálnici nepředstavuje problém. Stotřicítkou zvládnou i mírnější stoupání, jen nesmíte v půlce kopce zpomalit například za kamionem. Potom už se zpět na dálniční rychlostní limit nevydrápete. Nejlépe se vozy cítí na běžných silnicích s povolenou devadesátkou, po nichž se pohybují tiše a kultivovaně."
Tady je citace z nedávného srovnání Sandera a základní Fábie: "Bez problémů udrží tempo s okolím a ani rychlost 130 km/h na dálnici nepředstavuje problém. Stotřicítkou zvládnou i mírnější stoupání, jen nesmíte v půlce kopce zpomalit například za kamionem. Potom už se zpět na dálniční rychlostní limit nevydrápete. Nejlépe se vozy cítí na běžných silnicích s povolenou devadesátkou, po nichž se pohybují tiše a kultivovaně."
Ano. Vůz, který se v jednom do mírného dálničního stoupání není schopný rozjet na 130 km/h tomu se opravdu říká důstojný základ, se kterým se nejede špatně... Kdyby jsi nepochopil, tak to byla ironie :-!
To je ale také o určení. Základ si asi nekupuje ten, kdo v tom plánuje předbíhat auta v kopci na dálnici. Na to jsou trochu jiná auta a jiné motory. Základ je pro toho, kdo má základní požadavky na dynamiku. Což nejsou kopce na dálnici, ale spíše tak město, kratší meziměsta...
Ne. Tady už to není o jen o určení. Tady je to o tom, jestli se vůz vůbec zvládne bezpečně pohybovat v rámci dnešního provozu. I ten vůz co je do města prostě jednou za čas pojede někde kus po dálnici.
A on to snad nezvládne? Co je nebezpečného na tom být v pravém pruhu na dálnici, když vím, že na to to auto nemá. Ono se snad v tom kopci zastaví? Prudce zpomalí? Co takového nebezpečného tam provede?
Ano, ono evidentně nezvládne dát 130 kmh. Neobsazené!!
O tom, jak to bude vypadat, když do toho sedne vedle dědka i bába a vnoučata, ani nebudu hovořit... :-!
O tom, jak to bude vypadat, když do toho sedne vedle dědka i bába a vnoučata, ani nebudu hovořit... :-!
Avantime
V cene týchto dvoch drobcov, čiže do 350-tis. českých korún alebo 13 500 eur, by som vybral Suzuki Swift s atmo benzínovým štvorvalcom 1,2 Dualjet, vo výbave GL+ a ešte ostane napríklad na metalízu. To auto je fajn živé aj bez turba a hlavne ponúka lepšiu výbavu za tie peniaze (mŕtvy uhol, vyhrievané sedačky, adaptívny tempomat aj sledovanie jazdných pruhov ako v Yarise, zadné parkovacie senzory aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Uznávam, že Yaris má lepší podvozok, ale to by mi tak nevadilo a zas Peugeot vnútri lepšie vyzerá, ale francúzske autá s manuálnou prevodovkou a v tejto kategórii sú dnes dosť bieda.
Uznávam, že Yaris má lepší podvozok, ale to by mi tak nevadilo a zas Peugeot vnútri lepšie vyzerá, ale francúzske autá s manuálnou prevodovkou a v tejto kategórii sú dnes dosť bieda.
Silně zapomínáš, že Swift je uvnitř výrazně menší.
Uvnitř výrazně menší ? Tak to bys mi asi mohl vysvětlit, proč ve srovnáváku s P208 má Swift za prostornost 8 a 208-ka 6....
"To v Suzuki Swift je situace o poznání příjemnější. Stejně jako 208, i Japonec nabízí výškově nastavitelné sedadlo řidiče již od základní výbavy. Podélně nastavitelný volant ale u Suzuki dostanete až u nejvyšší výbavy Elegance. Rozsah nastavení sice není nijak ohromující, klidně bych si ho uměl představit i o něco blíž tělu, ale i tak jsem si za ním nakonec našel celkem příjemnou pozici.
Skutečné nadvláda Suzuki ovšem přichází v oblasti zadních sedadel. Při sedadlu řidiče nastaveném na svých 183 cm jsem se za sebe usadil naprosto komfortně a s dostatkem prostoru nad hlavou i před koleny. Podstatně víc mě však udivilo, když se za mě vešel i můj vyšší kolega. Na několika nerovnostech jsem sice pocítil úder jeho kolene do ledvin, ovšem při srovnání s Peugeotem se jednalo o příslovečné nebe a dudy."
https://www.auto.cz/…y-nebojsa-133198?…
"To v Suzuki Swift je situace o poznání příjemnější. Stejně jako 208, i Japonec nabízí výškově nastavitelné sedadlo řidiče již od základní výbavy. Podélně nastavitelný volant ale u Suzuki dostanete až u nejvyšší výbavy Elegance. Rozsah nastavení sice není nijak ohromující, klidně bych si ho uměl představit i o něco blíž tělu, ale i tak jsem si za ním nakonec našel celkem příjemnou pozici.
Skutečné nadvláda Suzuki ovšem přichází v oblasti zadních sedadel. Při sedadlu řidiče nastaveném na svých 183 cm jsem se za sebe usadil naprosto komfortně a s dostatkem prostoru nad hlavou i před koleny. Podstatně víc mě však udivilo, když se za mě vešel i můj vyšší kolega. Na několika nerovnostech jsem sice pocítil úder jeho kolene do ledvin, ovšem při srovnání s Peugeotem se jednalo o příslovečné nebe a dudy."
https://www.auto.cz/…y-nebojsa-133198?…
Hele, jako dobrá připomínka a bod pro tebe ;-)
Teď vážně - jako musím říct, že tady se moje dojmy s testem neshodují. Škoda že nejsou měřená čísla... Ale jo, možná jsem si to zafixoval špatně. Pamatuji si především minulý Swift.
Teď vážně - jako musím říct, že tady se moje dojmy s testem neshodují. Škoda že nejsou měřená čísla... Ale jo, možná jsem si to zafixoval špatně. Pamatuji si především minulý Swift.
Dojmologii bych přenechal 3-diamantům, ten je v tom přeborník ;-) Swift je pořád menší, to zas ne že ne, ale je docela zajímavé jak při stejné celkové délce dokázali mezigeneračně zvětšit prostor na zadních sedačkách a zároveň z parodie na kufr udělat kufr.
Ale jo. Souhlasím s tebou. Tady mám jen mé dojmy, navíc subjektivně založené právě na předminulé generaci kde jsem byl celkem v šoku z mála místa. A v té současné generaci jsem to bral tak nějak... Už jsem do toho auta vlezl s tím že se tam pořádně nevejdu. Asi tak ;-)
No, hlavně má taky podstatně menší kufr... :-(
Nemám rád, když mi někdo vykládá o vožení vzduchu v kombíku....ale vy dva jste zase druhej extrém. Za prvé by mě zajímalo, co byste tak rádi v autě pro městský a příměstský provoz (které je navíc s takovými motorizacemi rádo, že uveze samo sebe a možná řidiče :-) ) převáželi za náklady. Běžné nákupy nepochybně zvládne a zrovna tak všechno co souvisí s aktivitami ratolestí.
A za druhé se mi líbí, jak tady ohledně Swifta plácáte o VÝRAZNĚ menším interiéru (ve srovnání s Yarisem a P208), což je blbost...a PODSTATNĚ menším kufru. Tak si to PODSTATNĚ převeďme z krajiny předsudků a dojmů do krajiny tvrdých dat.
Rozměry zavazadlového prostoru v pořadí Swift - Yaris - P208. Udáváno v cm.
Délka max(využitelná) 68(62) - 67(60) - 67(64)
Délka v místě roletky 39 - 41 - 39
Výška 55 - 55 - 53
Šířka 101 - 100 - 102
Průchodnost 91x80 - 91x83 - 92x84
Takže výsledkem jsou plus mínus stejné kufry. Možná je ten u Swifta opravdu nejmenší, ale rozhodně ne PODSTATNĚ. Kouzlení výrobců s udávanými objemy kufrů mě nezajímá.
A za druhé se mi líbí, jak tady ohledně Swifta plácáte o VÝRAZNĚ menším interiéru (ve srovnání s Yarisem a P208), což je blbost...a PODSTATNĚ menším kufru. Tak si to PODSTATNĚ převeďme z krajiny předsudků a dojmů do krajiny tvrdých dat.
Rozměry zavazadlového prostoru v pořadí Swift - Yaris - P208. Udáváno v cm.
Délka max(využitelná) 68(62) - 67(60) - 67(64)
Délka v místě roletky 39 - 41 - 39
Výška 55 - 55 - 53
Šířka 101 - 100 - 102
Průchodnost 91x80 - 91x83 - 92x84
Takže výsledkem jsou plus mínus stejné kufry. Možná je ten u Swifta opravdu nejmenší, ale rozhodně ne PODSTATNĚ. Kouzlení výrobců s udávanými objemy kufrů mě nezajímá.
Hele, v minulé generaci Swiftu jsem se se svou postavou, která není nijak extrémní, téměř nevlezl na PŘEDNÍ sedadlo řidiče. Nestává se mi, abych měl sedadlo řidiče posunuto až nadoraz do zadní polohy. U Swiftu to bylo!
Ano, souhlasím s tím, že aktuální generace na tom už je lépe. Ale i tak je vevnitř stále dost malé. Tak to prostě je.
P208 určitě uvnitř také nevyniká prostorností, ale už se relativně dá.
Ano, souhlasím s tím, že aktuální generace na tom už je lépe. Ale i tak je vevnitř stále dost malé. Tak to prostě je.
P208 určitě uvnitř také nevyniká prostorností, ale už se relativně dá.
Já bych to shrnul tak, že aktuální Swift si s Yarisem a P208 po stránce vnitřního prostoru víceméně nemají co vyčítat. No a pak jsou auta stejného segmentu, kde je toho prostoru prostě víc. Já to nepotřebuju....a tudíž třeba novou Fabii nijak nevyhlížím. Kdo ale B-éčko bere jako jediné (nebo to hlavní, např. znám lidi, co maj novou Fabii a k tomu dvacet let starýho Transportera na tvrdou dřinu) auto, musí to logicky vidět jinak.
Ano i P208 je určitě spíš ten menší. Ale už i ten je relativně dostatečný.
Nicméně Fabia, i20, Polo, Ibiza jsou jinde. Jsou výrazně prostornější.
Nicméně Fabia, i20, Polo, Ibiza jsou jinde. Jsou výrazně prostornější.
Arese
No, z této dvojice bez debat ani jedno! :D Vždyť nová Fabia již klepe na dveře a Yaris ani 208 vedle ní svojí nabídkou prostoru budou působit jako o třídu menší auta. Navíc Peugeot se na Fabii nebude chytat uspořádáním pracoviště řidiče a pro Toyota zase designem. :-)
Mám 188cm, v Yarisu jsem jezdil a nevidím jediný důvod, proč od takové autat chtít víc prostoru ? S tímhle nepojedu na dovolenou s rodinou, ty jo ?
Pokud jsi single a každý den podélně parkuješ, ale občas vezeš kamarády/kolegy, tak je auto velikosti Pola ideál.
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já bych ocenil srovnání cen náhradních dílů, jako jste to dělali v minulosti. děkuji mockrát
×
Sdílení komentáře
×
Kdybych musel, překousl bych icockpit, protože se mi 208 líbí víc (Yaris má velmi slušný interiér a konvenční), ale věřím, že pro doochodce bude osvědčený VVTI v Yarisu volba na jistotu, vždyť ten motor má minimálně 20tiletou tradici.
´´Tento 93Nm zaklad je fakt aj pre aygo uz na hrane....´´
https://www.garaz.cz/…-x-play-21005905
Nieco som najazidl s Aygom 1.0 a aj napriek sialene dlhym prevodom (co sa yarisa netyka) to jazdilo paradne. Niekde na donovaloch by to parada nebola, ale... to su take uvahy aka topper
Otázka je, keby si ten silnejší motor do auta dostal, ako by si ho zvládol. :-[]
https://www.auto.cz/diskuse/44572/1
https://www.auto.cz/diskuse/35378/1
.... dalej si najdi sam, pretoze to nepisal len pod testy ASX, ale vsade