Alfa Romeo má nového šéfa a s ním i nové plány. Zatím je však nechce odhalovat, aby nesliboval to, co nemůže splnit. Jak osvěžující proti někdejším sebevědomým prohlášením Alfy.
co se vlastně nestalo jsou o ničem. Zajímá mě co je a nebo aspoň bylo. Zajímal by mě trh v Číně, Japonsku a Korei. O Americe máme celkem přehled co tam letí.
takže v kostce : nová strategie Alfy bude spočívat v seškrtání původních plánů a přepracování klíčových modelů na Crossovery a "sportovní" SUV a jejich částečná nebo úplná elektrifikace.... :yes: bravo
připadá mi to jako psát si vzpomínkový seznam holek, který mi nedaly.... ;-)
jinak už jsme to tady řešili nedávno pod jiným článkem.... alfa vždycky dělala pěkná, rychlá, fosilní auta... praktičnost a poměr cena/výkon se nikdy až tak úplně nenosil.... a přesně taková auta teď skoro NIKDO nechce.... takže logicky Alfa buď skončí, nebo začne dělat nějaké sra*ky....
Co už, je potřeba koupit Giulii nebo Stelvio pokud to jde a pak už je stejně konec světa, minimálně z pohledu člověka, co prostě rád řídí normální auta....
I ty BMW teď váží o 100-200kg víc než dřív, protože jsou zaprasené vším tím balastem.... Třeba u testů nové M3 jsou reakce většinou dost rozpačité. Holt kila zabíjejí zážitek z řízení, tak to prostě je.... Takže ještě chvilku normálními Alfami, pak snad chvilku v BMW co statečně vzdoruje a pak.... nastavit adaptivní tempomat, nastavit asistenta jízdy v pruzích a hurá na silnice..... 8-s:'-( asi nechám řídit ženu případně pojedu vlakem, tam si aspoň můžu dát pivo....
Souhlas. Jsem rád, že jsem žil a řídil v době, kdy provoz byl klidný, policie nikoho nebuzerovala a život plynul pomalu....děkuji rodičům, že mě měli kdy mě měli..... :yes:
... prostě doba se změnila.... my jako kluci jsme si lepili plakáty aut, dnes už to nikdo nedělá.... svět jde dál.... a staří vždycky brečeli že nová generace je horší a horší, to k tomu patří.... :-) já jsem v pohodě, auta jsem si užil. Možná ještě naskladním nějakou Giulii jako budoucí víkendovku :-)
Elektrickou Alfu misto elektrickyho BMW nebo Tesly?
Pokud da Alfa design jaky jen italove dokazou, pokud se to bude ridit jak jen Itelove dokazou, neexistuje pro zkaznika EV jediny dovod proc ne.
Jde o to, ze pri prechodu na EV to je pro nektere znacky blbe a pro jine dobre. Pro Alfu je to podle me rozhodne dobre. Zalezi, jestli potencial dokazou vyuzit.
Chybaju dalsie suvecka hybridy elektro aj hatche ci kombiky... v podstate ponukaju velke kulove.... a s tym sa dnes uz fungovat neda... to uz aj vietnamsky vinfast ma dnes viac a uz aj lepsich aut na trhu ako ta legendarna alfa... pritom este vcera tam pestovali len ryzu... kam kracas alfa... inak uz by to chcelo pomaly aj zacat vyvijat nastupcu giulie... lebo pri takom tempe vyvoja ake tam v alfe maju zauzivane dnes ho nedostane ani do r. 2030.... ked vobec ...
Fiat, který motorizoval skoro půlku Evropy, ať už přímo, či licencemi (Lada/VAZ, Seat, Polski Fiat, Zastava, Tofas), dnes neumí udělat nástupce veleúspěšného Una a Punta. Fiat je letos v ČR v prodejích osobních aut na 24. místě, když lepší je dokonce i Ssangyong! Ano, na obsarnu Fiatu, v kategorii lehkých užitkových aut je stále ještě jedničkou.
Lancia už de facto neexistuje a Fiat ji využívá jen jako značku pro jedno z prodávaných malých aut pro Italy.
Alfa je ve stadiu klinické smrti. Obrovské investice do Giulie přišly naprosto vniveč rozhodnutím nevyrábět základní modelové varianty s potenciálem velkých prodejů (slabší a středně výkonný benzín s manuální převodovkou) a karosářskou variantu Sportvagon nutnou pro úspěch na sever od Alp. Sportovní sedan s dieselem a automatickou převodovkou, to není zrovna to pravé ořechové.
Osobně jsem čekal, že PSA rozhodne Alfu zaříznout jako neperspektivního žouta peněz. Tak jako v 80. letech zařízla všechny značky koupené od evropského Chrysleru (Chrysler, Simca, Talbot). Ale zdá se, že PSA vymyslelo, že vedle DS pro ženy bude koexistovat Alfa pro chlapy. Uvidíme, jak to bude fungovat.
Naprostý souhlas. Hlavně ta pasáž o Giu - již jsem zde několikrát psal, že mít variantu kombi a ten benzínový dvoulitr s manuálem, už mi cca dva roky stojí doma. Mám auto o fous levnější, než kolik by před dvěma lety +/- mohla stát, opravdu to není žádné bychaření. Jel jsem ji a to auto je prostě úžasné. Ale když dozadu nenarvu kočárek a na okresce si nezakvrdlám, není o čem. :'-(
S tím bychařením to není tak jednoduché. Někteří si to možná neuvědomují, ale i ti, co na takové auto nemají a kupují si ho jako druzí, třetí či čtvrtí majitelé, jsou důležití. Spoluvytvářejí prestiž značky a prvním majitelům zajišťují rozumnou zůstatkovou cenu.
Prostor pro "fanouškovské" auto, které se mohlo stát legendou této doby, tu z mého pohledu byl.
První odstavec - ano, souhlasím. Jen nevím jestli si rozumíme - já ho chtěl koupit nové.
A o té legendě - jo, tesat do žuly.
Giu je opravdu strašně skvělé řidičské auto, to není kandidát pro fleety. Prostě pro lidi co mají fakt rádi auta a řízení, lidi co neřeší jestli páčky na blinkry/stěrače a infotainment jsou z Fiatu nebo ne, ale řeší tuhost karoserie, naladění podvozku atd. atd. + "duši" toho auta. A spousta těchto lidí prostě chce manuál a (případně) potřebují kombi.
Re: Re: Smutný pohled na italský automobilový průmysl
Pro mě (by) to před těmi cca dvěma lety bylo "maličko přes čáru", ale v pohodě, dnes ta auta jsou výrazně dražší, kdežto mé příjmy jsou díky tomu zatracenému moribundu nižší (ale nestěžuju si, mám v okolí lidi, kterých se to dotklo výrazně hůř). Každopádně nakonec jsem taky skončil u SUV a tu "duši" ve spojení se zajímavou technikou jsem tam našel taky, jen v trochu jiném duchu. Ale od SUV tak nějak čekám něco trochu jiného, klídek, pohodu, nadhled...
Každopádně Stelvio je super volba, gratuluji. Ať dělá radost, vzbuzuje úsměv při každém nastartování a dobře slouží. :yes:
zkrátka Alfa to má nejspíš spočítané, tedy ta Alfa kterou pamatujeme my. Značka jako taková určitě přežije a snad se aspoň něco z toho původního odkazu podaří zachovat, protože by byla určitě škoda kdyby ze světa zmizela úplně a i takové věci se bohužel stávají ............