Díky za informace. Ve farmaceutickém průmyslu je to tak, že jedna společnost vlastní patentově chráněnou látku a po vypršení patentu mají k této chemikálii přístup všechny firmy. Obvykle se to dělá tak, že dodavatelé tzv. API (active pharma ingrediet) - účinné látky, což jsou většinou indické firmy, testují a vyrábějí látku a lékovou formu před vypršením patentu a v den, kdy vyprší patent tak to pošlou všem firmám, s kterými podepsaly smlouvu.
V pripade sold state je problem prevest technologii do masove vyroby. (jeste dnes je problem temer jakakoliv vyroba, nejen ta masova).
Do roku 2025 maji podle vseho sanci jen japonci a QuantumScape (kam investoval VW), ostatni jen slibuji a podle analyz nemaji zadnou sanci do 2025.
Zaroven je otazkou cena a take jak moc toho jsou schopni vyrobit. Bude nejspis chvili trvat, nez budou cenove konkurovat zavedenym technologiim.
Nemám k tomu žádné bližší informace. Pokud mohu posoudit z mé profesní historie je možné, že tam je nějaká patentová ochrana, která může dle vyjádření výše zmiňovaných třech automobilek pominout někdy v roce 2025. Je to jen moje osobní spekulace.
"Mohly by už použít nově vyvinuté baterie s pevným elektrolytem, které Honda plánuje uvést na trh po roce 2025."
Takže už třetí automobilka (předtím BMW a Toyota) s informací o nových bateriích a stejným rokem uvedení - 2025 :yes: