Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda už nechce nabízet spalovací motory. Ještě s nimi ale nějakou dobu vydrží

David Bureš
Diskuze (12)

Vedení Hondy se ujal nový šéf. Jeho projev při uvedení do funkce a budoucí strategie dokázaly, že je velký propagátor elektrického pohonu.

Honda je další automobilkou, která do budoucna počítá s prodejem pouze elektřinou poháněných automobilů. Tuto strategii oznámil nový šéf této japonské automobilky, Tošihiro Mibe, o němž se už před jeho vstupem do funkce mluvilo jako o milovníkovi elektromobility.

Tošihiro Mibe během svého projevu po nástupu do funkce oznámil, že Honda do roku 2040 omezí svoji nabídku výhradně na elektromobily. Jedná se o další pokračování ve stávající strategii. Značka totiž počítá s postupným navyšováním prodejů bateriových elektromobilů a vozů s palivovými články. Do roku 2030 má podíl těchto vozidel na prodejích Hondy na klíčových trzích činit 40 %, do roku 2035 pak 80 %. Elektrifikovat se navíc má rovněž nabídka motocyklů.

„Jedná se o náročné cíle a k jejich dosažení musíme vyvinout kolektivní úsilí celého našeho hodnotového řetězce. Rozhodli jsme se však stanovit vysoké cíle, abychom všichni sdíleli vizi toho, čeho se snažíme dosáhnout, a přijali výzvy směřující k realizaci našich cílů,“ prohlašuje Mibe.

Už dosavadní vedení přitom počítalo s rozsáhlou elektrifikací nabídky značky. Aktuálně platí, že v Evropě bude od konce roku 2022 Honda v klíčových segmentech prodávat pouze elektrifikované modely, tedy hybridy a elektromobily. Výjimkou mají být jen speciality jako hot hatch Civic Type R. Naopak v domovském Japonsku hodlá výhradně elektrifikované vozy prodávat až od roku 2030.

Honda přitom počítá s novou technikou pro avizované elektromobily. Na americkém trhu spolupracuje s koncernem General Motors na vývoji velkých modelů s elektrickým pohonem, když od modelového roku 2024 použije baterie Ultium z dílny americké skupiny, a to pro dva modely - značky Honda a luxusní Acury. V druhé polovině dvacátých let pak uvede vlastní platformu e:Architecture s čistě elektrickým pohonem. Nejprve ji využije právě v USA, posléze však i na dalších trzích. Mohly by už použít nově vyvinuté baterie s pevným elektrolytem, které Honda plánuje uvést na trh po roce 2025.

V Číně chce Honda naopak využít místních zdrojů, když tam během pěti let uvede hned 10 elektřinou poháněných modelů. Prvním z nich bude sériová verze letošního konceptu SUV e:prototype, plánovaná na jaro 2022. Pro domácí japonský trh se pak chystá malý elektrický kei car pro rok 2024. Naopak žádné konkrétnější cíle pro Evropu nový šéf Hondy neoznámil.

Tošihiro Mibe dosud působil jako vedoucí vývoje Hondy, s elektromobilitou už tak má své zkušenosti. Právě pod jeho vedením totiž vznikl elektromobil Honda e. Už loni se tak mluvilo o tom, že pod vedením nového šéfa mohou Hondu čekat velké změny, právě v souvislosti s elektromobilitou.

Spolu s rozvojem elektrického pohonu v posledních měsících přibývá automobilek, které do budoucna chtějí nabízet už jen vozy s elektrickým pohonem. Klíčový bude v tomto směru hlavně rok 2030, právě do konce tohoto desetiletí chtějí ukončit prodej aut se spalovacím motorem Volvo nebo Bentley. Ford pak počítá s tím, že do roku 2030 bude v Evropě v případě osobních aut prodávat jen elektromobily.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - lamal
27. 4. 2021 11:19
Re: Honda ať jde ... do Japonska
choj do ameriky, alebo do ruska, to by bolo najlepsie riesenie :-! ... aj ked Honda je v Amerike na kazdom rohu :D
26. 4. 2021 17:18
Re: Nové baterie
Díky za informace. Ve farmaceutickém průmyslu je to tak, že jedna společnost vlastní patentově chráněnou látku a po vypršení patentu mají k této chemikálii přístup všechny firmy. Obvykle se to dělá tak, že dodavatelé tzv. API (active pharma ingrediet) - účinné látky, což jsou většinou indické firmy, testují a vyrábějí látku a lékovou formu před vypršením patentu a v den, kdy vyprší patent tak to pošlou všem firmám, s kterými podepsaly smlouvu.
26. 4. 2021 16:48
Re: Nové baterie
U SSB je třeba vyřešit hlavně rychlost nabíjení, odolnost na zimu a počet cyklů.
26. 4. 2021 16:42
Re: Nové baterie
V pripade sold state je problem prevest technologii do masove vyroby. (jeste dnes je problem temer jakakoliv vyroba, nejen ta masova).
Do roku 2025 maji podle vseho sanci jen japonci a QuantumScape (kam investoval VW), ostatni jen slibuji a podle analyz nemaji zadnou sanci do 2025.
Zaroven je otazkou cena a take jak moc toho jsou schopni vyrobit. Bude nejspis chvili trvat, nez budou cenove konkurovat zavedenym technologiim.
26. 4. 2021 16:32
Re: Nové baterie
Nemám k tomu žádné bližší informace. Pokud mohu posoudit z mé profesní historie je možné, že tam je nějaká patentová ochrana, která může dle vyjádření výše zmiňovaných třech automobilek pominout někdy v roce 2025. Je to jen moje osobní spekulace.