Šéf jednoho z největších dodavatelů komponent pro automobilový průmysl se opřel do evropských zákonodárců, kteří se zdají být doslova posedlí elektromobilitou.
Ale i to přesunutí výfuků jinam pomůže. Jednak to pomůže aglomeracím s velkou hustotou provozu a jednak je lepší mít jeden "velký výfuk" v elektrárně, který lze velmi snadno ohlídat než tisíce aut s vykuchanými DPF filtry ve městech a s černým nátazníkem od sazí.
Hele, zapomněl sis dneska vzít prášek...
Co s mým příspěvkem (co přinese jeden výfuk v elektrárně oproti tisícům ve městech) má společného FN Olomouc (proč ne třeba Motol? Proč zrovna Olomouc? Ti tam nějaký doktor píchal ženu, že máš na ně pifku?), zákaz cigár či chlastu? Jízda na D5 v protisměru?
Jsem netušil, že internet se už dostal i do uzavřených odděleních psychiatrických klinik...
do jadra se masivne investuje, ovsem ne do toho jaky si zrejme myslis, masivni investice jdou dnes spise do SMR nez do velkych drahych reaktoru o ktere je minimalni zajem
a bude umlčen. Kdo totiž nejede v EV s námi, ten jede proti nám.
Do houfu v srdce spojme svoji víru,
muž podle muže, podle boku bok,
my dojdeme, my dojdeme!
Je čas, je čas by každý z nás svou paži k dílu zved,
tam, kde se napře síla v jeden ráz, tam se pohne svět!
Do houfu v srdce jeden pevný blok!
|: Kupředu, levá, kupředu, levá, zpátky ni krok!
Nebude, oni totiž v Boschi taky jedou na vlně elektrických systémů ale méně vyrobených aut bude znamenat menší výdělek. Tento člověk opravdu ví o čem mluví a kritizovat může, protože není proti zkratům.
A má pravdu s tou zaměstnaností.
Vezmi si jen kolik existuje autoservisů. Potom jim bude muset dát stát podporu, ale kdo na ni vydělá?
Na jednu stranu pravda, ale kázat o morálce nemůže vrah
Bosch je jedním z původců kauzy dieselgate. Ještě to není ani dva roky, kdy za to Bosch zaplatil poslední pokutu. Proto prohlášení představitele firmy Bosch, že "spalovací motory dosáhly v posledních letech takové úrovně, že je jejich vliv na kvalitu ovzduší naprosto minimální" je něco jako kázání vraha o morálce. Právě Bosch je jedním z viníků situace, kdy se EU zbláznila do elektromobilů. Nebýt dieselgate, mohli jsme mít čisté ovzduší dříve a tlak EU na elektromobilitu by byl mnohem nižší.
Re: Na jednu stranu pravda, ale kázat o morálce nemůže vrah
Blbneš. Bosch reagoval na zakázku z VW. Zákazník, náš pán. V tomto oboru nemůžeš odběrateli odporovat, na tvoji chybu čekají další minimálně 4 výrobci, všichni jsou v Německu jako doma.
Continental je německý (továrnu má v ČR), Delphi má základnu v Lucemburku, Denso má základnu v Cáchách. Dnes se Bosch musí dělit o zakázky s Delphi a s Continentalem, přičemž Denso operuje v Opelu. VW byl kdysi 100% zákazníkem Bosche, dnes má Bosch jen 2-litrové osobní motory zatímco Delphi má všechno ostatní. MAN přešel od Bosche k Densu, Mercedes Trucks přešel od Bosche k Delphi. Osobní Volvo má motory s Densem (motory vyvíjely ženy), Volvo Trucks jedou s Delphi. Je to obrovská porce zakázek, o které Bosch přišel, tak funguje konkurence.
Konkurence je velmi tvrdá a tak jim to možná přišlo jako "dobrý nápad". Neomlouvám je, jen vysvětluji možné pohnutky.
Re: Na jednu stranu pravda, ale kázat o morálce nemůže vrah
Ano, konkurence je tvrdá a v praxi více či méně podváděly prakticky všechny evropské automobilky společně se svými evropskými dodavateli. Ale Bosch jako jediný měl takovou kuráž, aby s tímto podvodným jednáním pomáhal VW i v USA. Přitom z pohledu dieselů nevýznamný trh, kdyby o zakázku pro diesely v USA přišel, moc by se nestalo. Myslíš si, že by třeba Denso nebo Detroit Diesel do něčeho takového v USA šli? Pochybuju. V Evropě se jim všichni smáli, že motory japonských a korejských vybavené jejich CR systémy žerou o litr víc. Jenže to bylo tím, že měli snahu emise NOx opravdu splnit.
Bosch přišel se vstřikovacími systémy CR na trh jako první a bylo logické, že zpočátku měl dominanci a že ji postupem doby ztrácel ve prospěch konkurence. To mi přijde jako přirozený vývoj, se kterým nejde nic dělat.
Jinak VW byl 100% zákazníkem Bosche naposledy v roce 2004, kdy začal vstřikovací systémy PD dodávat VW i Siemens.
Díky za tento příspěvek. Taky jsem si všiml, že před cca 15 lety byly dieslové motory u VW skupiny pocitově silnější než třeba u tehdy nové i30. Můj bratr označoval koně v Hyundaii jako "poníky", protože chvíli měl služební i30 jako náhradu za nějakou základní Octávku. Myslím si, že chyba VW byla nabízet tyhle motory v USA, kde nepožívají ochrany jejich přátel z spolkové vlády, kteří samozřejmě mají dlouhé prsty i na nadnárodní vedení politických uskupení, ale ne na ostré chlapce z zámoří.
Bosh ktery se veze na vlne dotaci do alternativnich pohonu jako nikdo jinej v EU se hlasem sveho sefika snazi upozornit na to, ze oni jsou ti, co chteji dalsi a dalsi vsimne na dotacich treba i pro ICE technologii
za rok bude tvrdit opak, staci si projit vyjadreni sefu a mluvcich ruznych automobilek a technologickych koncernu, jak pekne umej obracet sva vyjadreni za relativne kratke casove obdobi :yes:
Bosh udelal hlavne jednu sakra velkou chybu pod vedenim tohoto pana, odmitl investici do vyrobi bateriovych clanku v EU, a dnes si asi ve vedeni trhaj vlasy na hlave, protoze jim to vyfoukli pak LG a Calt, a obe hlasej ze ta investice 10 miliard dolaru od kazde ma jiz sve zakazniky s objednavkama nad 50 miliard, jo to je tak kdys mas na uctu dvacku, zainvestujes ji misto do baterek do pumpicek, a za 2 roky zjistis ze o pumpicky neni zajem a navratnost dvacky je v nedohlednu a potichu to odepisujes, a soused z Asie kterej tu dvacku dala do kapacit na vyrobu baterek ma jiz navratnost investice zajistenou jeste predtim nez vubec vyrobil a dodal prvni baterku, a objednavky ma na pristich 6-8 let dopredu i se zaplacenyma zalohama a tedy dvackou ma znova na uctech a tedy s nulovim rizikem investice :-[]