Navzdory svému stáří je S-Max stále velmi pohodlným a prostorným silničním křižníkem, za jehož volantem si uvědomíte, že v některých ohledech ho žádné SUV nenahradí.
Ps.: Pokud to myslíš vážně, omlouvám se. V tom případě upřímně radím, aby jsi vyhledal odbornou psychiatrickou pomoc. A nemyslím to ironicky, ani ve zlém. Jo a našel si kamarády.
.... vůbec jsem netušil, že tenhle Ford se ještě vyrábí.... Tuhle generaci jsem snad na silnici ještě nepotkal.... :-)
Interiér je teda pekelně zastaralý, ale aspoň na rozdíl od mnoha současných aut funguje.... ;-)
Jinak je příjemné počíst si o autě které si nehraje na cross-cosi a prostě vozí lidi.... k tomu s dobrou dvoulitrovou naftou, která je na delší cesty s takovým autem holt ideální a zatím asi nikdo nevymyslel nic lepšího (tedy bráno s ohledem na spotřebu)
teď to cena středního SUV. Takže auto má menší kola, takže menší neodpružená hmota a více místa uvnitř. Vlastně je tam místa hromada. A to když pak někde cestuješ, tak se cítíš jako v letadle v první třídě. V SUV to je economy class. Pohodu v autě dělá prostor a ne tablet.
Vozů kategorie MPV je mi upřímně líto. A Fordy S-Max/Galaxy jsou (byly) jedněmi z nejlepších. V praktičnosti a rodinné pohodě je žádné SUV nenahradí. V komfortu, jízdních vlastnostech a "luxusu" žádný přebouchaný Caddy/Berlingo apod. taky ne.
Takovouto absenci praktického vnímání světa a zároveň ovcovitosti v rámci pořizování SUV u evropanů upřímně nechápu. A to jedno SUV mám. ;-)
hele já jsem v tom o generaci starším S-maxu kdysi jel a nechápal jsem, jak dobře se to řídí.... pohodlné, malé náklony, naprosto jisté auto, žádný hluk a bouchání, nic.... fakt dobrá kára..... Nedávno mě známý vezl Kodiaqu a auto tvrdé jak prase, nepohodlné sedačky.... ale když to tak evropský zákazník chce.... 8-s
Jo, S-max je strašně dobrý auto, v kombinaci praktičnost/řidičkost nedostižné. Jsou (byla) i praktičtější, variabilnější MPV, ale pro taťku (ale i mamku), co si občas rádi dají okresku nejlepší volba.
Kodiaq jsem jel a souhlas - tvrdé, pro měl zklamání. Otázka je, co to udělá na menších kolech, to kamarádovo mělo myslím 20´´ a to je úlet.
Ideální auto pro větší rodinu a nebo menšího živnostníka, který potřebuje přepravovat objemnější náklady, osazený normálním motorem a dosažitelný za vcelku obstojnou cenu.
Co víc si má člověk přát?
Asi ano, ale mne nikdy moc nelákalo, když už chci prostor, tak Galaxy, nevidím extra přínos proti obyčejnému kombíku až na ta nouzová sedadla za příplatek :D Je zajímavé, že Ford přestal dávat pádla automaticky k AT převodovce (která jsou stejně u tohoto typu auta k ničemu :D).
Škoda, že toto je poslední generace velkých konvenčních Fordů v Evropě, už se nemohu dočkat na ten stylovejší crossover, co je všechny nahradí, to bude paráda... snad bude mít normální matky na kolech, aby se nemusely vyhodit po pár letech přezouvání.... :-[]
To je ta otázka, jestli MPV potřebuješ, osobně si myslím, že s takovou rodinou, kterou dám do Smaxu, tu naskládám i do kombíku, pokud mám víc dětí, pak musím koukat na tu Galaxii. Nicméně každý jsme individuální, já radši dokoupím rakev na střechu, než MPV :-!
Otec měl před mnoha lety první Seat Alhambra, často mi to jednu dobu půjčoval (letní dovolené po Evropě s mojí (tehdy) slečnou, spali jsme v kempech v autě) - takže o praktičnosti něco vím. Kam se hrabe jakýkoli kombík... Ale ano, je to otázkou priorit a toho, v jakém poměru práce/rodina to používáš a zda se příplatek za MPV vyplatí...
BTW - myslím, že víš, že já tu rakev právě kupuju taky ;-)
Já podobně "kempoval" s Mondeem MK4 kombi, ale to auto mělo PAN KUFR! Tam si odvezl cokoliv :D Se sklopenými sedačkami jsem se tam vyspal (fakt vyspal) i ve 3 s dvěma slečnami :D Prostě velké letiště.
Jsou lidé, kteří mají větší rodiny, ti nemají moc jinou možnost a je dobře, že tu taková auta jsou.
No, věř mi že v Alhambře to šlo ještě líp. Ačkoli - se dvěma slečnami stačí...cokoli, jak píše 4bytelnýkola. Jo, na vysoký, to bejvávaly časy ;-)
A ano, pro tři děti, co jiného?
Např. Renault mě dostal, jak v poslední generaci zabili Scénic - moc pěkný auto, naši ho na důchod mají, ale tři isofixové sedačky vedle sebe nedáš... A pak se divili že se to prodává méně, než se čekalo... Chjo... Nemyslím, že to bylo pouze módou SUV.
Tak proč to ti výrobci dělají? Renault je pro mne, tedy byl, pro variabilitu MPV, obecně tedy frantíci, když vezmu, jak je vybaven i starý Megane, co máme, ten má taky stolečky, roletky proti slunci a tak, co jsem měl možnost Scéniky, Espacy i když nedávám ty jejich digi displaye na středu, tak jako rodinná auta to asi byly fajn volby... hele je mi to záhadou, pokud to fakt nezabila SUV moda, tak proč ?
Vlastně sis i odpověděl - podle mě je to tím, že tehdejší vedení Renaultu začalo preferovat design nad praktičností a prosazovat hybridy mezi MPV a crossovery (Scenic, Espace). No a pro majitele předchozích generací to bylo úplně mimo (praktičnost šla rapidně dolů, pro tři děti nepoužitelné) a nových zájemců se našlo málo - když to je (ne)praktické jako SUV, proč bych si sakra nekoupil rovnou SUV?
Ano, francouzská MPV byla vždy pro rodinu, ne pro řidiče. Prostorná, vzdušná, komfortní, na klidné ježdění. Za jízdy v nich posádka spolu "žila", ne seděla každý na své sedačkové zóně. A to s posledním Scénicem/Espacem šlo do kytek.
Preco by som nemal riesit? Ja ten Scenic mam, tak viem posudit vyhody a nevyhody hybridneho riesenia. Myslienka je velmi dobra, tam chyba urcite nebude, ze to ma o 2 cm vyssiu svetlu vysku oproti ostatnym mpv.
Tak S-Max je pro rodinu se třemi dětmi. A ty do kombíku fakt nedáš...Já třeba naopak neviděl důvod jít do Galaxy, která je o 100 tis. dražší, ale žádnou přidanou hodnotu jsem tam neviděl. S-Max velikostí naprosto stačí a je i mnohem hezčí. A rodina se čtyřmi dětmi už půjde spíš pro nějakou rodinnou dodávku, tam už MPV nestačí..
3 ( malé ) děti do kombiku dáš. To mam vlastní zkušenost. To, ze to většina neumi, neznamená, že tomu tak není. Ano, není to pohodlné vyndavat, tak je tam radši nechávám, dokud nepotrebuju nutné je vyndat. Mám 2 sedacky na isofix do 36kg jednu na pas do 18kg. Všechny poskládané na zadních sedačkách.
Uz je to ohrana pesnicka, aj na sedadlo vojdu piati a daju sa odviezt, hoci pasy budu len 3. Ti dvaja maju smolu, ked sa nieco stane, rovnako ako ten jeden v sedacke "na pas".
No v Passatu jsme do krajních pozic dali dvě autosedačky do isofixu a když jsem viděl, kolik místa mezi nimi zbylo.. to fakt na třetí sedačku nebylo.. tam se nevešel ani náš malý psík.. V S-Maxu se mezi ty samé dvě dětské sedačky v pohodě vejdu i já, to je prostě obrovský rozdíl.
A i když se ty tři sedačky třeba do některých kombi vejdou, tak je to spíš z nouze ctnost.. pokud mám tři děti a vybírám auto a můžu vzít takové, které umožní dětem důstojně a komfortně cestovat, tak to udělám.. ale samozřejmě pokud někdo vyfasuje služební kombi, tak je jasné, že je rád, že se to tam vůbec nějak dá nacpat.. ale aby si někdo dobrovolně se třemi dětmi vybral kombi, to se asi nevidí tak často.. resp. předpokládám, že se jedná o nějaké úzké sedačky a bude to na úkor bezpečnosti (i z důvodu absence třetího isofixu).
Samozrejme Ti verím, nakoľko máš reálne skúsenosti, aj tak ma to ale celkom prekvapuje, predsalen kombík nižšej strednej nie je etalón priestrannosti a celkom rád by som videl, ako tie tri sedačky vzadu vyzerajú. Nižšie som písal, že ani pri 3 deťoch nemusia byť 3 vysoké sedačky súčasne, predsalen deti rýchlo rastú a prejdú na podsedák, ak ale Ty máš stále 3 sedačky vedľa seba, je to rozhodne nezvyčajné a nie bežné.
Galaxy dava smysl, pokud chces vyuzit treti radu sedacek, jinak ten priplatek nedava smysl. SMax je urcen primarne pro rodiny s 3 detmi nebo 2 deti a vetsi pes v kufru atd, proste kdo potrebuje obrovsky kufr. Zadny kombik se SMaxu nevyrovna co do prostoru.
Tak Galaxy praktické je, tohle vlastně taky, soused v tom vozí 4 člennou rodinu a psa včetně sportovního harampádí. Mně u tohohle typu aut dávají smysl boční posuvné dveře, které mel Grand C-Max. Toho mi ve Fordu jednou půjčil jako náhradní auto, když jsem jim to svoje strčil na STK a jezdilo se s tím fakt hezky. Potřebovat rodinné auto, asi beru toho Grand C-Maxe, jen už se nevyrábí...
Pravda je že se moc nechytil, nevím jak to tehdy Ford nacenil, ale když dneska potkám Cmaxe v provozu, tak je to ta kratší verze. U prodejce co vozí Fordy po ukončených operácích a mám od něj Focuse jsou v nabídce Galaxy a S -Maxy tak 1:1, a na dva Cmaxy jeden Grand. Jinak těch Galaxy/Smaxú má v nabídce výrazně víc. No a osobní Tourneo Connect mi příjde jako dost náklaďák, třeba francouzi tu dodávkovitost podle mě umí maskovat líp.
Evidentně ti ještě nedošlo, že kdo má 3 děti, tak hledá auto se 3 isofixy ve 2. řadě... Pokud vím, žádné kombi toto nenabízí. Z SUV jen pár modelů, kde díky své dostatečné vnitřní šířce je použitelné snad jen Q7, ale to už jsme cenově úplně jinde. O třídu níže zůstává Touran, ale ten je přeci jen užší a zavazadelník také není z největších.
2.5 hybrid může být zajímavá volba - sice bez AWD, ale cenově výrazně níž než toto a spotřeba od 2.0D zase o tolik horší nebude (při normálním rodinném používání, tzn. do 20tkm ročně, mix. jízd zahrnující i město a okresky).
To vypada jako rozumny kandidat pro rodinu se tremi detmi. Mikesus si kvuli tomu koupil Corollu, ale pokud ta nestaci velikosti, je tohle asi dalsi rozumna moznost. Nebo jsem neco prehledl?
Tak hlavne pokiaľ nemáš deti rok po roku, tak je pravdepodobné, že sedačky nemusia mať všetky tri súčasne, možno starším už stačí podsedák, resp. netreba nič. Moje deti akonáhle boli trochu väčšie, už v sedačke sedieť nechceli, lebo ich to obmedzovalo vo výhľade a v pohybe, takže sme prešli na podsedáky.
Projeď se tím někdy, je to jedno z nejlepších univerzálních rodinných aut ever. Mondeo Mk4 kdykoliv posvačí komfortem a prostorem, a přitom se řídí skoro tak dobře jako Mk4. Ta kombinace je prostě úžasná, pokud bych měl volit pro rodinu jediné auto, byl by SMax hodně vysoko.
Je to praktický, ale stejně tak je i kombik. Tohle má skoro 2tuny, což je hodně, ale zase by to mohlo bejt tuhý a bezpečný. Dvě děti a více tam je to asi dobrá volba, vše vysoko než se ohejbat do kombi. Za všechno se platí. No, je to okoukaný a lidi chtěji za svoje peníze všechno, takze to bude chtít modernizaci. Ale jak rikam, za kazdy auto co ma aspon dvoulitr a 140kw palec nahoru.
No otázkou je, co potřebuješ. Mondeo, tzn kombík od Smaxu moc neumí pracovat s prostorem, všechny dveře, výplně a cokoliv je strašně tlusté, sklon střechy taktéž a kufr má dno dost vysoko (údajně díky hypersupermodernímu multilinku, který tedy na jejich obranu umí dobře tlumit nerovnosti viz i test), takže nad roletku toho moc nenaskládáš, tady bude Smax lepší, ale otázkou je, jak velkou máš rodinu a co potřebuješ. Asi když máš 3 - 4 děti, tak ti i ten Smax bude malej a pujdeš do Galaxie, a s jedním děckem či dvěma se vlezeš i do Mondea.
Se 3 detmi je SMax uplne v pohode. 3xIsofix, kufr pojme kocarek a jeste je v nem spoustu mista, v pohode pojme celou lyzarskou vybavu na tyden na horach. V zadnem pripade neni SMax malej.
Galaxy je poravdu vhodne pro toho, kdo chce vyuzivat treti radu sedadel.
Je to praktický, ale stejně tak je i kombik. Tohle má skoro 2tuny, což je hodně, ale zase by to mohlo bejt tuhý a bezpečný. Dvě děti a více tam je to asi dobrá volba, vše vysoko než se ohejbat do kombi. Za všechno se platí. No, je to okoukaný a lidi chtěji za svoje peníze všechno, takze to bude chtít modernizaci. Ale jak rikam, za kazdy auto co ma aspon dvoulitr a 140kw palec nahoru.
Ja jsem presne s timto 2.0 diesel 4x4 automat chvili jezdil a je to super auto. Verze pro 5. Obrovsky kufr.
Co tam je to funguje, podvozek je paradni, prevodovka prijemna, spotreba taky, super auto pro rodinu, ktera potrebuje v aute misto, uplne bez debat :yes:
pro rodinu, která si to může dovolit ideální auto, akorát tatík kterej se chce občas trochu povozit, koupí asi radši kodiaq nebo tarraco se 180kW benzinem, sbohem fordiku:)
Tatík, který se chce povozit si asi nekoupí SUV, které bude mít z podstaty věci horší jízdní vlastnosti ne? :D Ten si spíš koupí třeba Fokuse ST a na střechu dá rakev a tchyni :D
jenže ve focusu na zadních sedadlech moc místa není a taky je to dost nízko, myslím takový to zablbnutí za jízdy, tam těch 180kW stačí bohatě:) škoda že nemaj Smax s 2.3boostem..
jo no, jenže F150 je na evropský poměry hc, to samý explorer, ten není špatnej, ale zase za mega ho nekúpiš:) mě přijde že to ford v evropě trochu zabalil, ten mustang mach e(nebo jak se jmenuje) není špatnej, ale zase elektro..
Proti TSI to bude nic moc, ale zase ve vyšších rychlostech na dálnici (samozřejmě né v ČR) ti ten 140kw dvoulitr stačí třeba na 160-170kw SUV, kterého v tu chvíli brzdí masa vzduchu, ale tak, snad tohle nejsou auta na závody :D Mluvím tedy spíše o konvenčím kombi, ten Smax je trochu vyšší.
a to sem míval Fordy tak rád, nevím kde je problém, za chvíli z toho bude značka pro fandy.. jinak zkušenosti s orig. servisem mám bídný, v Brně i Praze, párkrát i v Belgii, nevím jak v Německu, prostě mě přijde, že na to jebou, zlatej Renault(servisně:)
No, tak Ford servis není žádná výhra, záleží asi jak kde, někde dobry, někde horší, já většinu věcí servisuji u známého, to je jistota, ale teď jedu na olej v powershiftu zase do Fordu, tak uvidím, jestli pak převodovka umře :D
Ten S-MAX je strašně těžký. Pohotovostní hmotnost čtu 1909 kg, to i ten Kokodaq má o 100-200 kg méně. Taková hmota nebude nikdy s čtyřválcem 2,0L lítat.
Každé SUV vyšší střední s nějakým třílitrovým dýzlem kolem 200 kW jede 240 km/h, a to jsou tvarově větší boudy než s-max a váží ještě o pár set kilo víc.
Tak benzínové SUV a naftové MPV sú úplne odlišné svety. Ale ak aj odmyslím ten typ karosérie, tak tu zostáva jasný dôvod, prečo silný dízel a nie silnejší benzín a tým je spotreba (a dojazd). Tarraco 2,0TSI jazdí v priemere za 9,86 l, kdežto S-Max s naftou jazdí za 7,31 l. To je 2,55 l rozdiel. Teda S-Max s pokiaľ sa nemýlim 70 l nádržou spraví cca. 1000 km na nádrž, o 400 km viac ako Kodiaq/Tarraco.
My víme jak fe jezdí se fluvebnímy Fkodofkamy, nebudef vádnou výjimkou
totálně pvafecky
Fluvební Fkodofka nemůve mít nikdy nívkou fpotfebu, v pvincypu :-):-):-)
Výtky u dsg se týkají růz. věcí, cukání při manévrování, podtáčení motoru, ale stížnost na lennost, tj. chápu to tak, že ta převodovka pomalu řadí, to je unikát.
Z toho co tu píšeš, i výše, se mi to jeví tak, že zatím jezdíš spíše hromadnou dopravou.
Možná myslel líný jako dlouhou reakci na plyn, nez začne něco dělat, ne prodlevy mezi řazením. Ale jen odhaduju.
Myslim, ze to psal Karel, ze mu DSG sice necukalo, ale s nadsázkou musel plánovat několik vteřin dopředu předjíždění, protoze při kickdownu to trvalo věčnost, než se to DSG rozhoupalo
To nie, ale pri rodinnom aute určenom na prevážanie 4-6 ľudí sa taký režim celkom očakáva a v reále často vyskytuje. A tým nemyslím len obligátne Chorvátsko raz do roka, ale bežné víkendové výlety či pobyty na horách v lete i v zime. Mnohí v okolí bežne robia (resp. pred koronou robili) cez víkend na otočku Tatry a na diaľkové trasy bude oveľa vhodnejšia nafta než benzín, notabene vo veľkom a ťažkom aute s vysokou spotrebou.
V Kodiaqu jsem se vezl jako spolujezdec a dekuji nechci. Tvrde, uskakane, nekomfortni. SMax je sice stary, okoukany, pro nekoho interier zastaraly (ja osobne nevim v cem), ale podvozkove parada. Ridicsky zazitek neni preci jen o vykonu, to jak se jumi SMax vrhnout do zatacky, minimalni naklon, vsechny kola pevne na silnici, to proste vykouzli usmev. Ale pokud nekomu jde jen o zavody na semaforech ....
ty vole, kodiaq ci tarraco? Vyberal som SUV, skoncil som v sorente. Kodiaq uskakana koza, tarraco uskakana koza a este aj lacno vyzerajuca. Cenovo to iste ako sorento, akurat sorento s vacsou vybavou, sirsim interierom. Sorento poriadny 8st automat a poriadny 4valcovy motor 2.2 s 200konmi. Navyse pohodlne, robustne. Nie nemal som rad korejcov, toto ma vsak dostalo. Ziadna uskakana koza, pohodlne auto. A teraz spat k S-Maxu. S-max vycvici hocjake SUV, uplne iny pocit z jazdy, ziadne vysoke tazisko a uskakanost si plavnost. Ten tatik ktory chce citit auto a zajazdit si, by si mal dopriat prave S-max! Skoda ze Smax asi skonci..
na auto, které nahradí stávající Mondeo. Před vyřazením benzínu z nabídky byl v ST-Line k mání za nějakých 699 000,- Kč. Nafta mi nevyhovuje, auto prodraží o 100 000,- Kč. Ten "nový" HEV je dalších 110 000,- Kč navíc.
Vzhledem k nabízeným výbavám je stejně třeba ještě něco přihodit, minimálně aspoň Sada TECHNOLOGY, normální barvu a stejně toho bude ještě dost chybět ;-\ .
Tohle auto prostě zabila dnešní doba a přes to co všechno mi na tom autě vyhovuje, jsem musel volit jinak. Měsíční registrace se dají počítat na prstech jedné ruky.
S-Maxe je mi líto stejně jako Mondea, jejich osud už je ale dávno spečetěn. Ford tady bude nějakou dobu asi držet Puma a Transit, já už ale stěží najdu důvod, proč se k modrému oválu někdy vracet.
No a co si koupil? Ja nic lepsiho jak smax nenasel.. naftu nechci, hybrid to predrazil a ani ho nemuzu otestovat bo do konce roku nebude zadny... tak fakt nevim co koupit:( skoda ze zabili ecoboost
Bylo to hodně těžké rozhodování. Nakonec zůstala Insignia a Superb. Nakonec jsem vzal to, co bylo původně až poslední volbou - Škodovku, u té byla i nejlepší cenová nabídka.
Pokud ti nevadí mírně horší nastupování dozadu, tak bych asi volil Opel.
Škoda toho S-Maxe...
Škoda benzínu, taky mě mrzí, že jsme ho nestihli, ale po dlouhém hledání jsme dospěli k tomu, že nic lepšího prostě není a vzali ho v naftě, přestože to je v našem případě asi nenávratná investice... Prostě současná doba bohužel automobilismu nepřeje a bude to už jen horší a teď si sice říkám, "škoda, že to není benzín", ale za pár let, až se budou prodávat jen auta na baterky, si pravděpodobně budu říkat "ještě že jsme vzali alespoň toho naftovýho, dokud byl".
Už když jsme kupovali Mondeo, tak se nám Max moc líbil. Byl jsem přesvědčen, že to bude naše další auto. Když se objevila informace, že je benzín out, bylo po naději. Už máš objednáno? Jak dlouho se na Maxe teď čeká?
Ano cca 3-4 měsíce. Objednávali jsme koncem září a dorazil v půlce ledna, takže už je 3 měsíce doma a zatím maximální spokojenost. Benzín by byl určitě lepší, ale manželka je ráda, že alespoň nemusí často k pumpě..
P.S. Já mám ještě Passata viz. zdejší recenze, takže jsem věděl, že kombi pro nás jednoduše není alternativou, protože se do něj prostě nevejdeme.. takže pokud jsi nakonec vybral Superba (a tím pádem se do něj očividně vejdete), tak asi nemělo nikdy smysl MPV zvažovat, protože ho očividně nepotřebujete.. tedy alespoň z mého pohledu je prostornost rozhodně důležitější než typ motoru (aneb raději se pohodlně povezu naftou, než abych se mačkal v benzínovém malém autě).
Nexci sazomet, detom sracky do olic tlacit, takze ja asi skoncim u hybridu.. pokud to aspon trochu bude pouzitelne... ale do kombi by sme se vesli.. jen proste nechci:)
Chápu odpůrce nafty a ať si každý koupí, co mu vyhovuje, ale zase chce to trochu objektivity - tohle fakt není žádný sazomet, je to moderní diesel s filtrem pevných částic a vstřikem močoviny, takže o zdraví dětí nemám nejmenší obavy..
ono to mozna ode mne vyznelo jako nejaky hate nafty, to ne.. nemit deti, tak si naftu v klidu koupim.. no jo no, tak at smax slouzi, ja asi naknec pujdu do toho hybridu, pokud se mi postesti alespon kugu otestovat, to by mal byt stejny motor... jeste je ve hre kodiaq, ale to jen proto , ze mam nan slevu:D
No já se prodejce nedávno ptal, jestli jsem neudělal chybu a on jednoznačně potvrdil, že neudělal, že ten hybrid je nic moc.. prostě kompromis, aby to mohli prodávat.. stojí to hodně, žere to hodně, nejede to, CVT převodovka..
No ale osobní zkušenost nemám, tak prodávám, jak jsem koupil..
Na S-Max je v současné době asi možné dostat opravdu velkou slevu. Při nákupu pro ZTP (Kupuje přímo hendikepovaná osoba) se dalo nedávno dokonce dosáhnout nějakých 30% dolu, což je věru nevídané.Běžně se takové slevy pohybují kolem 21 - 23%, výjimečně i 26%, ale těch 30 právě jen na S-Max, byla vážně pecka. Kolik dává Ford na fleet, army, nebo ty různé lékařské a podobné slevy netuším, ale určitě to také nebude málo. Třeba takový Hyundai, nebo Mercedes, tam dosáhnout na podobné slevy není absolutně šance. Asi mají dealeři nastavené nižší marže, nebo co...
No nevim, ja mam slevu ores zamestnavatele a na smaxe mi dealer rekl ze aktualne zvyhodneny cenik je tak zvyhidneny, ze na corpo slevu mi lepsi cenu udelat nelze... ford ma nejake slevy pro lekare a podobne, neni to nekde sepsane?:)
To právě že nikde sepsané není. Oni podobné slevy mají asi všechny automobilky, ale vždy je potřeba oslovit přímo dealera a definovat mu konkrétní podobu auta, včetně požadavků na výbavu. Samozřejmě jsou to slevy vždy z aktuálního základního ceníku a Ford nebo třeba Opel v případě Insignie teď má dobré slevy už navedené jako akční. U těch hybridů obecně asi takové slevy do budoucna moc nepůjdou a u elektra si netroufám ani odhadovat. Tam tu "slevu" můžou dělat asi především ty nešťastné dotace.
Ano Ford slevy umí, mně jakožto soukromé osobě kupující jeden vůz nabídli 28 %, což je naprosto super. A to jsem běžný smrtelník, žádné speciální zvýhodnění.. Výsledná sleva byla něco přes 25 %, protože jsme ještě na poslední chvíli přihodili nějakou výbavu, na kterou nebylo možné slevu aplikovat (např. panorama), takže celková sleva byla nakonec o něco nižší, ale pořád více než slušná.
No bohužel to je ta základní tzn. nedá se otevírat, ale i tak pro děti super věc.. jen škoda, že teď se moc nelítá, těšily se, až budou sledovat letadla :D .
Jasně že je to sleva vůči standardnímu (tzn. ne-akčnímu) ceníku. U prodejce už to o moc níž ukecat nejde.. tak max. o 20 tis. Což třeba u mě nehrálo roli, mně přišla už ta akční cena tak dobrá, že bych ho vzal i za ni. A každá další ušetřená koruna byla už jen bonus (resp. já k tomu přistupoval tak, že k tomu máme ještě panoramu zadara..).
Všechno něco vylučuje, nicméně:
"Dieselové motory z posledních let výroby splňují ty nejpřísnější emisní normy. To v praxi znamená, že mají téměř nulové emise oxidu dusíku. A co pevné částice? Proběhla řada studií, které přímo za provozu zkoumaly, kolik prachových částic moderní diesely produkují. Jedna ze studií dokonce porovnávala množství pevných částic, které motor nasával a množství pevných částic, které motor vypouštěl. Výsledek vás možná překvapí. U několika vozidel bylo množství emisí z výfuku menší, než množství emisí, které motor nasával z okolního prostředí. Lze tak v podstatě prohlásit, že moderní diesely fakticky čistí vzduch od pevných částic. Není tedy pochyb, že dieselové vozy, které splňují normu Euro 6 d-Temp, tedy nejpřísnější stupeň emisního standardu, jsou mnohem méně škodlivé než jakékoli jiné spalovací motory z minulosti."
Až na to, ze to čištění pevných částic bylo pouze v případě smogove situace s nadlimitním množstvím poletaveho prachu. To chce taky říct celou studií, nejen výtažek jako to dělají někteří jiní.
Já jsem v naftě asi ve finále odjezdil v různých služebácích víc, než s benzínem. Jako soukromé auto, jsem bez výjimky měl vždy benzín. Naftu nechci do soukromého auta hned z několika důvodů. Mám se svým autem relativně malý nájezd kilometrů. Nad dlouhými štrekami převažuje jízda po Praze, s délkou kolem 10 km. Na takové cestě naftu nemám šanci ani ohřát, jen bude trpět a já taky - zimou. Nafta je také zbytečně těžší a má dražší provoz. Navíc zejména za studena, moderní nafta prostě smrdí, mě to osobně tak trochu dusí.
Na druhou stranu musím souhlasit s názorem, že po našich silnicích stále jezdí mraky aut s úplně černým zadkem od sazí a nezřídka se majitel takového auta ještě baví tím, že za to pořádně "vezme" a nechá ostatní koupat v dýmu.
Ten hybrid bude mít mimo ceny asi i ještě vyšší hmotnost než nafta, ale s výhledem na pár let dopředu, to může být celkem dobrá volba. Jen tedy ta čekačka na HEV, to chce hodně trpělivosti. ;-)
Jako ja nejprve ten hybrid vibec nechtel, ale pak presne, ma to byt rodinne auto - velka cast roku jezdim po meste, zena na nejaky vylet u mesta - benzin ideal, navic to v zime na baterku muzes vyhrat pred odjezdem, rano na elektro motor v tichosti odjedes, ten koncept se mi zacal libit... jen bych si to fakt rad vyzkousel pred objednanim, zejmena jak kic to rve kdyz potrebujes vykon (v kuge to orej umi simulovat stupne, takze tak moc nerve - ale kuga je nove auto a ma resene este odhlucneni na stejnem principu jak sluchatka s potlacenim okolniho zvuku, takze nelze zrovnavat) a jeste mam trocha pichybnost o vykone, je fajn ze elektronotor pri potrebe pridat pomuze, ale co kdyz mas par takovych zrychleni za sebou - baterie vybita, to pak asi moc nezrychlune a to mi prijde dost nebezpecne (mizna je tanuvaha blbost, vim ja? Jezdim turbovenzinem). Alternativa je Kodiaq, se slevou za cenu hybridu mohu mit 2.0 tsi a 4x4.. ale smax se mi libi vic:)
Ano ve všem naprostý souhlas. Kdyby byla volba, vzal bych benzín. Jenže my stáli před volbou S-Max v naftě nebo.. nic? My vlastně neměli na výběr. MPV je obecně málo, v benzínu už se nedělá a konkurence byla většinou ještě podstatně dražší.. A žena prostě chtěla S-Maxe, tak jsem jí ho koupil..
Dnes bych určitě zvážil hybrid, ale když jsem objednával, tak ta možnost jednoduše nebyla, takže nebylo o čem.. Ale i kdyby byla, myslím si, že bychom stejně skončili v naftě, žena by určitě nevydržela rok na auto čekat.
Já jsem byl také hodně na vážkách, takže myslím, že je to v tvém případě nakonec opravdu dobrá volba, navíc se mi to auto i líbí. To třeba o současných Škodovkách úplně říct nemůžu. Já šel nakonec vlastně cestou kompromisu, všech kompromisů a to včetně financí.
Ať Max dobře a dlouho slouží ;-) .
Díky a nápodobně, já zase shodou okolností nedávno v práci vyfasoval Superba a taky to rozhodně není špatné auto, ale my se do něj se dvěma dětmi vejdeme tak akorát, takže až v létě přibyde třetí potomek, bylo by to naprosto bez šance :-).
Dokonce by svého času stálo za to, mít auto minimálně 7 místné. Mám tři děti, dnes už ale dospělé. Situace je teď taková, že potřebuji velký, kufr aby se vešel vozík a hlavně hodně místa na zadních sedačkách. MPV by mělo určitě smysl i dnes a možná za pár let, budu opět o něčem podobném uvažovat. Zatím jsme ale docela v pohodě i v Mondeu a snad to pár let v Superbu teď dáme.
No a s tím prostorem je to samozřejmě pravda, třeba kluk už mě dávno přerostl ;-)
SMAX je pro rodinu výborná volba. Škoda, že je silnější diesel jenom s AT, nemá rezervu a sedačky s certifikací AGR nejsou elektricky stavitelné. Dá se na něj aktuálně domluvit i pěkná sleva.
Mám rád velký auta, nemám moc rád SUV, ale "bohužel" mám jen 2 deti, takže to proste nepotrebuju a nechám se nakonec ženou ukecat na ten nechutnej modní trend :D ale... určite bych bral Galaxy.
Tady nevidím bubec žádnou výhodu Smaxu. Na krásu se nejede a ten Galaxy bude praktičtejší.
Tak ve Fordu se rozhodli, ze to fakt nebudu chtit prodat, ted koukam na cenik, updatli a Technology je zlevnena jen pro zakladny diesel.. nejen ze podrazili hybrid o 10 tisic, ale jeste zrusili zvyhodneni na sadu Technology pro HEV a este zvysili doplatek za zaruku predlzenu pro HEV... tne HEV tam fakt maj jen aby asi mali v konfiguratoru:D
Musis dojit k Fordovi a zeptat se na cenu. Nejaky ceniky nikoho nezajimaji, tam jsou jen takove orientacni ceny, to nema s realitou nic spolecneho.
Vim co rikam, uz jsme par Fordu koupili. S cenikovou cenou a prezentovanymi slevovymi akcemi to nikdy nemelo spolecneho temer nic :-!
No ne, Ford je specialista na ceny. Vzpominam na 10 mesicni skladovku predchozi Mondeo (a nove jeste na trhu nebylo) se slevou 34%… Focusy se slevou 28% … od Skodovky kdyz vymlatis pres 10% jsi stastnej, u VW podobne mozna par procent vic … neznam korejce ani japonce, to je pravda.